Ik kan op een Win98-PC geen exe's meer uitvoeren. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat een virus een wijziging in het register heeft gedaan. Maar regedit staat ook niet meer op de PC. Dus ik kan niet meer in het register. Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen?
Lijkt mij Klez??
copy regedit.exe regedit.com en regedit.com opstarten.. Voorderest andere computer pakken virusscanner installeren, bootdisk maken en scannen maar!
Suc6!
copy regedit.exe regedit.com en regedit.com opstarten.. Voorderest andere computer pakken virusscanner installeren, bootdisk maken en scannen maar!
Suc6!
Inderdaad een virus gok ik. Kijk even in de SA FAQ wat je precies terug moet zetten in HKCR\exefile en zie de vele andere topics over het niet meer kunnen openen van exe's 
(Voor als het iets anders is laat ik het nog wel even open
)
(Voor als het iets anders is laat ik het nog wel even open
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
normaal moet ik inderdaad "copy regedit.exe regedit.com" doen, zo staat het ook in de andere topics. Maar omdat regedit.exe niet meer bestaat, gaat dit niet. Er zijn ook tooltjes om virussen te verwijderen, maar dit zijn ook allemaal exe's
Yep.... het YaHa virus.
Effe online verwijderen: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp
Effe online verwijderen: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
haha lol die had ik ook 
was wel een kutgezeik om het weg te halen maar was wel gelukt
ik moest onder win 2k safe mode met command promt doen en kon via daar regedit runnen... marja jij hebt win 98
ik moest onder win 2k safe mode met command promt doen en kon via daar regedit runnen... marja jij hebt win 98
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 23:56:
haha lol die had ik ook
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En je kan niet even regedit van iemand anders kopieeren en dan renamen naar .com voordat je em opstart op je PC (of je disk schrijfbebeveiligd maken). Dan kan je iig de Key aanpassen en een virusscanner opstarten (ook vanaf disk). Het is wel allemaal theorie wat ik hier type, ik zou al het punt van formatteren bereikt hebben eigenlijk.Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 23:56:
haha lol die had ik ook
<edit> oeps verkeerde message gequote.... </edit>
[ Voor 4% gewijzigd door Archie_T op 07-05-2003 00:00 ]
De Yaha-fix van Symantec die ik heb gevonden, is een .com-bestand. Bedankt XceeD om me erop te wijzen dat het YaHa was.
Dit heb ik ook weleens bij iemand weg moeten halen. Ik heb toen gereboot en de windows setup maar gedraaid, en windows eroverheen geinstalleerd.
Geen enkele instelling was verloren gegaan, het hele register bleef behouden behalve dat executables (*.exe, dus ook regedit.exe) geopend werden met dat geinfecteerde bestand.
Oftewel: het werkte weer als voorheen. Dus mocht je er niet uitkomen (net als ik toen, ik had ook geen internetconnectie voorhanden) dan kun je dat ook nog proberen
Geen enkele instelling was verloren gegaan, het hele register bleef behouden behalve dat executables (*.exe, dus ook regedit.exe) geopend werden met dat geinfecteerde bestand.
Oftewel: het werkte weer als voorheen. Dus mocht je er niet uitkomen (net als ik toen, ik had ook geen internetconnectie voorhanden) dan kun je dat ook nog proberen
[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 07-05-2003 00:04 ]
Saved by the buoyancy of citrus
En mijn idee helpt dus niet?? (Zie boven, verkeerde message gequote)WimB schreef op 07 May 2003 @ 00:00:
note: Ik heb nog wel altijd geen regedit
Ik ken niemand met Win98 die me regedit.exe kan geven. Ik heb al wat zitten zoeken met google maar het niet direct gevonden.
regedit staat wel op de Windows CD in een van de CAB files. Er staat ook een viewer bij. CommandlineWimB schreef op 07 mei 2003 @ 00:06:
Ik ken niemand met Win98 die me regedit.exe kan geven. Ik heb al wat zitten zoeken met google maar het niet direct gevonden.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
opstarten in dos-mode, scanreg, en dan iets van restore registry (een zo nieuw mogelijke backup kiezen)
Ik zoek even bij google op regedit.exe en download en ik vind em wel hoor... Dus misschien nog even proberen?WimB schreef op 07 mei 2003 @ 00:06:
OK, van de virussen ben ik vanaf. Iedereen bedankt.
Maar ik blijf toch met gemengde gevoelens achter over hoelang het duurt een computer te laten scannen. Ik heb op die PC eerst NAV2003 proberen te installeren, ging niet. Vervolgens de Trend Micro Online virusscanner, dat ging ook niet. Tenslotte heb ik dan gekozen voor de online viruisscanner van Symantec. Die is maar liefst 2,5 uur aan ‘t scannen geweest.
Ik krijg nogal wat PC’s met virussen door mijn handen en vroeg mij af of er geen tooltjes zijn om snel virussen op te sporen. Een programmaatje dat bvb. direct zegt welke virussen er tussen de huidige processen en in de registry “run”-key zitten, en dus niet gans de PC afscant.
Kent er iemand een tooltje om binnen enkele minuten te kunnen zien welke virussen er op een PC staan? OK, dit tooltje zal da misschien niet alle virussen weergeven, maar misschien wel diegene die automatisch opgestart worden ofzo.
Maar ik blijf toch met gemengde gevoelens achter over hoelang het duurt een computer te laten scannen. Ik heb op die PC eerst NAV2003 proberen te installeren, ging niet. Vervolgens de Trend Micro Online virusscanner, dat ging ook niet. Tenslotte heb ik dan gekozen voor de online viruisscanner van Symantec. Die is maar liefst 2,5 uur aan ‘t scannen geweest.
Ik krijg nogal wat PC’s met virussen door mijn handen en vroeg mij af of er geen tooltjes zijn om snel virussen op te sporen. Een programmaatje dat bvb. direct zegt welke virussen er tussen de huidige processen en in de registry “run”-key zitten, en dus niet gans de PC afscant.
Kent er iemand een tooltje om binnen enkele minuten te kunnen zien welke virussen er op een PC staan? OK, dit tooltje zal da misschien niet alle virussen weergeven, maar misschien wel diegene die automatisch opgestart worden ofzo.
Nah, een virusscanner voor altijd installeren.. is de best oplossing
dat tooltje heet een virusscanner welke "ON-ACCESS" scant, en zo krijg je dus nooit geen virussenWimB schreef op 07 May 2003 @ 09:25:
OK, van de virussen ben ik vanaf. Iedereen bedankt.
Ja, natuurlijk. Maar ik moet soms ook virussen gaan verwijderen bij mensen die geen virusscanner hebben. En het zou handig zijn moest dit wat sneller gaan dan de 2,5 uur scannen van een online scanner omdat NAV niet wil installeren.evaarties schreef op 07 mei 2003 @ 09:27:
Nah, een virusscanner voor altijd installeren.. is de best oplossing
Zelf gebruik ik daarvoor een bootflop + cd met daarop de laatste dos versie van McAfee.. wel even caching aanzetten en het werkt aardig.
Is de gratis F-Prot voor DOS vanop een floppy een snelle virusscanner?
Blijkbaar staat deze bij sommigen hoog aangeschreven
Blijkbaar staat deze bij sommigen hoog aangeschreven
Heb eens even een test gedaan. Het scannen van bovenstaande PC (Celeron 333-32MB RAM-3GB HD) duurde:
- 2 uur met online virusscan van Symantec
- 1,5 uur met Norton Antivirus 2003
- 10 minuten met F-Prot voor DOS !!!
- 3 minuten met nod32 voor DOS. Spijtig dat dat geen freeware is !
- 2 uur met online virusscan van Symantec
- 1,5 uur met Norton Antivirus 2003
- 10 minuten met F-Prot voor DOS !!!
- 3 minuten met nod32 voor DOS. Spijtig dat dat geen freeware is !
Even handig voor de volgende keer dan.. Je had regedit.exe gewoon kunnen renamen naar regedit.com en dan had het ook gewerkt voor tijdelijke aanpassingen 
Dat die virusscanners zoveel verschillen qua tijd komt omdat ze allemaal andere default instellingen hebben imho
Dat die virusscanners zoveel verschillen qua tijd komt omdat ze allemaal andere default instellingen hebben imho
[ Voor 29% gewijzigd door DeMoN op 08-05-2003 09:04 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ik heb bij allemaal (behalve online scanner) de heuristic scanning en het scannen van archieven uitgeschakeld.DeMoN schreef op 08 May 2003 @ 09:04:
Pagina: 1