Ik heb me laten vertellen dat de test "wel aardig" was, dus neem aan dat ze meer dan 5 trojans hebben getest.
Is de winnaar trouwens al bekend?
Is de winnaar trouwens al bekend?
Verwijderd
Ik mag het hopen ja.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:39:
Ik heb me laten vertellen dat de test "wel aardig" was, dus neem aan dat ze meer dan 5 trojans hebben getest.
[ Voor 23% gewijzigd door blackd op 07-01-2004 18:46 ]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
[ Voor 7% gewijzigd door euro op 07-01-2004 18:49 ]
Verwijderd
Nou, geen idee of ik hiermee te vroeg ben, maar Kaspersky kwam er iig als beste uit, voor het 2e jaar op rij.blackd schreef op 07 januari 2004 @ 18:44:
[...]
Maar voor de volledige resultaten moet je dokken:
http://www.consumentengid...ten/344354?ticket=nietlid
De results staan niet op de consumentenbond zelf, daar kan ik wel inloggen.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:54:
[...]
Nou, geen idee of ik hiermee te vroeg ben, maar Kaspersky kwam er iig als beste uit, voor het 2e jaar op rij.
Zal eens kijken of ik results kan bekijken zodat we weten of we er ook waarde aan moeten hechten of niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 07-01-2004 18:59 ]
"...laat vier van de vijf Trojaanse paarden door en het programma Norman laat de helft door.."Mike Jarod schreef op 07 januari 2004 @ 19:08:
Blijkbaar had ik m'n eigen startpost niet eens goed gelezen(4 uit de 5, lekker representatief ja), maar dit zijn alweer minpunten voor de Consumentenbond. Tijdje geleden dat gedoe met die cartridges en nu dit weer. Ben overigens ook lid, en alle tech dingen die ze behandelen neem ik maar met een korreltje zout...
zou de digitale consument nog mensen zoeken?
Ik weet wel zeker van niet, want Sophos mikt op de zakelijke markt...Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:49:
Ik gebruik zelf McAffee en Sophos. De laatste zal wel niet getest zijn, gok ik.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200
Verwijderd
Verwijderd
NAV heeft alleen een on-demand scanner volgens jou?Voordeel van SAV-CE is de 'realtime protection' (virussen tijdens het downloaden al detecten en verwijderen) die zit niet in Norton volgens mij.
Zoiets(ADS)wordt door geen enkele('officiële')test meegenomen.blackd schreef op 08 januari 2004 @ 10:25:
Ik weet niet hoe het nu met Norton zit, maar als Norton nog steeds geen ADS kan lezen ([rml]Schouw in "[ WinXP] Ongewenst Mail Srv.. ?"[/rml]) vind ik dat samen met de trage update snelheid wel een flinke misser van de Consumentenbond.
Dat vind ik toch op z'n minst vreemd. Zeker omdat 1) de meeste nieuwe systemen XP hebben, waarmee de kans op NTFS en dus de mogelijkheid tot ADS groter is en 2) het virus zeer moeilijk te herkennen is, buiten een virusscanner met ADS mogelijkheden om. Dan zou je denken dat een beetje AV dit toch zou moeten herkennen, en dat dit dan ook meegenomen zou worden in een test.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 10:39:
Zoiets(ADS)wordt door geen enkele('officiële')test meegenomen.
Verwijderd
Yup, I know.blackd schreef op 08 januari 2004 @ 10:51:
[...]
Dat vind ik toch op z'n minst vreemd. Zeker omdat 1) de meeste nieuwe systemen XP hebben, waarmee de kans op NTFS en dus de mogelijkheid tot ADS groter is en 2) het virus zeer moeilijk te herkennen is, buiten een virusscanner met ADS mogelijkheden om. Dan zou je denken dat een beetje AV dit toch zou moeten herkennen, en dat dit dan ook meegenomen zou worden in een test.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 11:03 ]
aAarGhh
Leuk toch een beetje zeurenVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:23:
Wat een drukte om een test..
[ Voor 14% gewijzigd door Mike Jarod op 08-01-2004 12:30 ]
Verwijderd
Wat een drukte om een test..jellyshock schreef op 08 januari 2004 @ 12:12:
Ik ben werkzaam op een grote scholengemeenschap en gebruik naar tevredenheid Norman voor de clients (thuis ook trouwens). Ik heb gelijk gebeld naar Norman voor een reactie
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
Verwijderd
Nou, ik lig er niet wakker van hoor! Ik heb juist wel vertrouwen in Norman, want tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden met de applicatie. Ik heb alleen naar Norman gebeld omdat ik nieuwsgierig was of zij er meer van wisten en wat hun reactie was!Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:23:
[...]
Wat een drukte om een test..
Als je daar toch wakker om moet liggen, heb je ook niet al te veel vertrouwen in je product imo.
Maar om nu te zeggen dat NVC goed is met backdoors? Mwhoa.
Die sandbox wordt hoe langer hoe beter, maar qua gewone sigdetectie kan het toch beter.
aAarGhh
Ben er nu aan het rondsnuffelen, bedankt
[ Voor 21% gewijzigd door Mike Jarod op 08-01-2004 13:33 ]
[ Voor 24% gewijzigd door spokje op 08-01-2004 14:01 ]
Je kunt de priority aanpassen als het goed is. Hiermee kun je de scannen wat lichter maken. Weet niet precies waar, want ik werk nu met mcafee enterprise.spokje schreef op 08 januari 2004 @ 13:59:
Ik zelf gebruik nu een tijdje kaspersky antivirus, en ben er zeer tevreden over! Had eerst norton, en daar had ik tot een half jaar terug altijd goeie ervaringen mee, maar toen begon 'ie trojans enzo niet te herkennen geloof ik, dus gezocht naar een alternatief....en gevonden
Laatst ook bij kenissen Norton vervangen door Kaspersky, ding ontdekte meteen 2 trojans
Edit: Idd, als je echt gaat scannen op virussen is ie inderdaad wat zwaar, vind ik ook wel beetje nadeel.......maar dat doe ik bijna nooit, niet echt nodig imo, en heb tot nu toen geen virussen/trojans meer gehad.
Verwijderd
Hoe kom je er bij dat FSAV gratis voor thuisgebruik is?Ik gebruik zelf f-secure, je kan updates elke minuut ophalen als je dat blieft.
Een keer begon ie te gillen, toen ik een jpg opende, wat eigenlijk een javascript was, wat een trojan wou droppen. Zeer tevreden over, en tevens gratis voor thuisgebruik.
Gelukkig zijn er nog bladen die wel kunnen testen, en hun tests verantwoorden: hulde C'T!
Je moet de priorty van de scanner veranderen via eigenschappen/options.btw die scan trekt m'n hele systeem plat, ik moet 'm pauzeren om dit bericht te tikken...
Je zou is voor de grap moeten kijken wat jou Norton nog niet heeft gevonden... een trial kaspersky of beta 5 zou denk ik nog heel wat bovenwater toverenMidnightimpact schreef op 08 januari 2004 @ 15:17:
Mijn Norton Anti virus 2003 vind altijd alle virussen, hij vind ze alleen altijd te laat.
Het gaat hier vooral om foute scripts en trojaanse paardjes enzo.
Bij een wekelijke systeemscan vind ie meestal weer een stuk of 5 besmette bestandjes in de temp. Je zou toch zeggen dat ie ze zou moeten opmerken wanneer ze worden geladen/weggeschreven naar de schijf.
Terug naar 2002 of wat minder vieze plaatjes kijken
Verwijderd
Die beta wordt niet aangeraden op niet-testsystemen.Miki schreef op 08 januari 2004 @ 15:24:
[...]
Je zou is voor de grap moeten kijken wat jou Norton nog niet heeft gevonden... een trial kaspersky of beta 5 zou denk ik nog heel wat bovenwater toveren
Knappe jongen als ie ADS virussen vindt.Midnightimpact schreef op 08 januari 2004 @ 15:17:
Mijn Norton Anti virus 2003 vind altijd alle virussen
Verwijderd
En dan mag je je indenken dat die afcore serie graag(automatisch)via sites gedownload wil worden...
Verwijderd
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Verwijderd
Dat houdt meestal in dat ze geen echte samples testen.Bor_de_Wollef schreef op 09 januari 2004 @ 10:40:
Acht al die tests zijn niet echt heel waardevol imho. Soms is het maar net afhankelijk van de virussen die gebruikt worden. Met een andere samenstelling zou bv het slechtst scorende programma in een keer een stuk beter zijn.
Misschien ook het bekijken waard.Wat die sufferd vergeten zijn bij de AV-test is deze: http://www.my-etrust.com/microsoft/ compleet gratis, zit zonelalarm in en een of ander simpel McAfee achtige kloon.
Verwijderd
Dan gooi ik hier ook een kwootje neerMike Jarod schreef op 09 januari 2004 @ 16:16:
Even een kwootje van cutter uit een ander topic.
[...]
Misschien ook het bekijken waard.
Laat het NAI maar niet horen, CA kan zich zelfs met beide engines bij lange na niet meten met NAI, om nog maar niet over backdoordetection verschil te beginnen.
Iets wat claimed 100% virusdetectie te hebben brengt toch twijfels bij mij naar boven... Bovendien is het gewoon een een jarige trial versie:Mike Jarod schreef op 09 januari 2004 @ 16:16:
Even een kwootje van cutter uit een ander topic.
[...]
Misschien ook het bekijken waard.
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 09-01-2004 17:40 ]
Nou ik kan anders van F-Secure alleen maar een 30 dagen trial vinden op hun homepage, daarna moet je m kopen.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:05:
Ik gebruik zelf f-secure, je kan updates elke minuut ophalen als je dat blieft.
Een keer begon ie te gillen, toen ik een jpg opende, wat eigenlijk een javascript was, wat een trojan wou droppen. Zeer tevreden over, en tevens gratis voor thuisgebruik.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Verwijderd
En jawel, zo'n 700 al dan niet nieuwe backdoors zijn ge-add.Update 0114: Total new items binary & macro : 711
W32/HatredFiend.1_0
Slechts een van de vele voorbeelden.Hatred-Fiend 1.0 (Backdoor.HatFiend.10) by Circleofhatred13. Written
in Visual Basic. Released in april 2003
Yep, you need to say more. Komt dit nu door de test van de consumentenbond (detecteerde Norman echt slecht) of is dit een routine update?Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:03:
kickje..
http://www.norman.com/virus_info/virus_info_new.shtml
[...]
En jawel, zo'n 700 al dan niet nieuwe backdoors zijn ge-add.
Need I say more?
(Ik raad de mensen met NVC aan om hun bak na deze update nog eens te scannen)![]()
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 14-01-2004 16:32 ]
Verwijderd
Nou, mij lijkt dit toch wel door die test te komen..Bor_de_Wollef schreef op 14 januari 2004 @ 16:26:
[...]
Yep, you need to say more. Komt dit nu door de test van de consumentenbond (detecteerde Norman echt slecht) of is dit een routine update?
[ Voor 11% gewijzigd door Jelmer op 15-01-2004 16:37 ]
Verwijderd
Mind sending it?Jelmer schreef op 15 januari 2004 @ 16:26:
Heet van de pers:
Troj/Mmdload-A
Op sophos na, (nog) niemand die m kent... Heb m al 2x mogen ontvangen.
Ik ook, maar Norton pakte hem er zo uit.Jelmer schreef op 15 januari 2004 @ 16:26:
Heet van de pers:
Troj/Mmdload-A
Op sophos na, (nog) niemand die m kent... Heb m al 2x mogen ontvangen.
vv -> hij is onderweg
Verwijderd
Tenzij je betadefs, of corp gebruikt, lijkt me dat sterk.
Tyfusspammers.This new trojan downloader was sent as an attachment to a mass spamming on the 15th of January 2004. When run, Small connects to the Internet, downloads and activates I-Worm.Mimail.p.
Verwijderd
Verwijderd
V8 inderdaad.Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 00:22:
McAfee V8 neem ik aan?
Ze hebben er idd flink wat opties uitgesloopt.
Probeer V7 eens anders, daar kun je meer instellen.
Het werkt dus langzamer dan met Norton als ik je goed begrijp of gebruik je de on -access scanner niet?duponjan schreef op 21 januari 2004 @ 16:22:
En wow, wat een verademing was dat, het werkt soepel, het updaten gaat erg goed, hij scant wel wat trager, maar hij doet het erg goed.
Ik draai nu Kav sinds een week of 2-3 op 2 pc's en ben er dus zeer tevreden over. Wat ik nog wou zeggen: keep up the good work Schouw
en Kav!
Het totale scannen van alle hardeschijven duurt wat langer dan bij norton, maar dat boeit niet zoBor_de_Wollef schreef op 21 januari 2004 @ 18:43:
[...]
Het werkt dus langzamer dan met Norton als ik je goed begrijp of gebruik je de on -access scanner niet?
[ Voor 17% gewijzigd door Dupje op 21-01-2004 18:51 ]
Hoe kan het manueel scannen langer duren dan het on access gedeelte? Daarvoor wordt dezelfde code gebruikt lijkt me.duponjan schreef op 21 januari 2004 @ 18:47:
[...]
Het totale scannen van alle hardeschijven duurt wat langer dan bij norton, maar dat boeit niet zo. Bij beiden gebruikte ik de on-access scanner, maar wat jij quotte ging over het manueel scannen
.
Verwijderd
Bij de on-demand scan kom je normaal veel (runtime)gepackte files tegen.Bor_de_Wollef schreef op 21 januari 2004 @ 18:50:
[...]
Hoe kan het manueel scannen langer duren dan het on access gedeelte? Daarvoor wordt dezelfde code gebruikt lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 18:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hoewel de pressrelease al in december de deur uitging, zal KL met een 3 uurs dienst beginnen. Om de 3 uur virusupdates dus.Bor_de_Wollef schreef op 21 januari 2004 @ 19:06:
Misschien wordt het tijd dat ik ook KAV eens ga bekijken. Zijn er ook nog dingen die Norton wel kan (qua functies) en KAV niet? Hoevaak krijg je bij KAV updates?
Wanneer mogen we versie 5 verwachten dan? Zit er ook een instant messenger scanner in zoals bij Norton 2003?Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:09:
Een nadeel van KAV, voor sommige mensen, is dat 4.x nog geen pop/smtp scanner heeft. Zolang de rtm draait, maakt dat eigenlijk niet veel uit.
KAV 5 zal deze wel hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 21-01-2004 19:11 ]
Verwijderd
Q1 2004.(Mits alles goed gaat)Bor_de_Wollef schreef op 21 januari 2004 @ 19:11:
[...]
Wanneer mogen we versie 5 verwachten dan? Zit er ook een instant messenger scanner in zoals bij Norton 2003?
Is het IM scanner gedeelte in versie 5 dan uit te schakelen?Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:15:
[...]
Q1 2004.(Mits alles goed gaat)
Een IM scanner is pure marketingcrap, ook het enige nieuwe eigenlijk aan NAV2k3 tov 2k2, een smtp/pop scanner is nog wel te rechtvaardigen, maar een IM scanner is nutteloos.(imho)
Verwijderd
Er is geen en er komt geen IM scanner in KAV.oheng schreef op 21 januari 2004 @ 19:22:
[...]
Is het IM scanner gedeelte in versie 5 dan uit te schakelen?
Verwijderd
Je hebt een key nodig om(automatisch)te kunnen updaten.Bor_de_Wollef schreef op 21 januari 2004 @ 19:28:
Een smtp / pop scanner vindt ik wel een belangrijk punt. Wachten op versie 5 dan maar en in de tussentijd de huidige versie eens testdriven. Werkt de demo versie ook met updates of kun je die niet updaten zoals bij sommige demo scanners?
Verwijderd
Als het goed is moet in MSN 6.1 de mogelijkheid zijn om aan te geven of bij voltooide bestand overdracht het bestand moet worden gescant door een av-programma. Extra -> opties - > tab berichten -> bestandsoverdacht en de *exe aangeven van je av prog.Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:15:
[...]
Q1 2004.(Mits alles goed gaat)
Een IM scanner is pure marketingcrap, ook het enige nieuwe eigenlijk aan NAV2k3 tov 2k2, een smtp/pop scanner is nog wel te rechtvaardigen, maar een IM scanner is nutteloos.(imho)
Of je moet natuurlijk alleen de on-demand scanner willen gebruiken, maar wel IM protectie willen hebben, maar betwijfel hoe goed dat werkt..
[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 21-01-2004 19:55 ]
Verwijderd
Ja helemaal gelijk, er zijn meerdere IM's alleen vermoed ik dat msn 6.1 de meest gebruikte zal zijn... het bekende: er vanuit gaan datVerwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:58:
@ Miki
I know @ MSNM protectie, maar er zijn meer IMs dan alleen MSNM.
Een bestand zal idd gewoon door de RTM worden geflagd, alleen moet je daarvoor dan per se de RTM voor aanhebben. Het kan ook al zijn dat een bestand al geflagd wordt voordat de file helemaal binnen is, dat ligt aan de signature en dergelijke.
Voor een lite versie vindt ik dat niet echt goedkoop eigenlijk.Paling1 schreef op 23 januari 2004 @ 13:12:
Het programmaatje kostte maar €21,- (incl BTW).
Ik weet niet of deze versie dezelfde virusdefinitions gebruikt als de Personal versie, maar dat denk ik wel. Misschien dat iemand me dat kan vertellen.
[ Voor 22% gewijzigd door pt0x op 23-01-2004 13:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik werk voor KL.Bor_de_Wollef schreef op 23 januari 2004 @ 15:39:
Met alle respect vraag ik met toch echt af hoe gekleurd de menig / kennis van Shouw is in dit soort onderwerpen. Werk je bij Kaspersky?
Over KAV hoor in inderdaad veel goede dingen. Over mcafee hoor ik helaas (net als over Norman) veel slechte dingen. Ik wil ook niet zeggen dat je actief concurrenten aan het bashen bent maar ik kan mij voorstellen dat jouw mening onbedoeld toch een beetje gekleurd is.Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 15:55:
[...]
Ik werk voor KL.
Maar zeg nou zelf, zou het bashen van een concurrent zoveel klanten opleveren?
Ik geloof niet in klantenwerving op die manier, kijk ook maar op andere fora waar mensen een dagtaak hebben aan security gedoe.
De meeste mensen concluderen dat KAV/McAfee een stuk beter zijn dan de rest.
Dat ik voor KL werk, wil niet zeggen dat ik niet zelf een mening mag hebben.
Ik mag wel hopen dat je die niet tegelijktijd draait aangezien ze elkaar anders alleen maar in de weg zittenVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:49:
Ik gebruik zelf McAffee en Sophos. De laatste zal wel niet getest zijn, gok ik.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Op het moment(4.x)heeft Pro extra tov. Personal:Kipcorn schreef op 14 april 2004 @ 16:30:
Klein schopje omhoog...
Schouw, kun jij misschien het verschil tussen KAV Personal en KAV Personal Pro even toelichten?
Als KAV Personal €40 ofzo kost en KAV Personal €70 vraag ik me toch af wat die meer heeft, maar ik kan het niet echt terugvinden op Kaspersky's websites.
Bedankt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 16:54 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq