Ok, nadat yuri protest had aangetekend tegen een actie van mij heef een onafhankelijk persoon (1) zijn mening erover gegeven, zal de mail even quoten.
Ik heb de replay bekeken en volgens mij zit die Audi (Twix) fout. Als je naar de screenshotjes kijkt die ik erbij heb gedaan, dan zie je duidelijk dat die Alfa bestuurd door Yuri netjes de binnenkant van de bocht aanhoud en er dus eigenlijk helemaal geen gat is. Die audi zit ook met 2 wielen in het gras en hoort daar niet. Op de laatste screenshot (fsscr015) zie je de laatste tik die de alfa krijgt en waardoor die er uiteindelijk afvliegt. Je ziet dat die tik op het achterwiel is. Als je een auto daar raakt ben je de schuldige in mijn ogen.
(denk aan Montoya tijdens de grandprix in Amerika, die raakte Rubens op dezelfde plek en in eigenlijk tijdens een soort gelijke actie en kreeg daarvoor een "Stop and Go")
Ik weet niet of je naar het echte ETCC op Eurosport hebt gekeken afgelopen jaar. In ieder geval, het laatste raceweekeinde was op Monza. (ze doen daar altijd een sprint en een iets langere race achter elkaar hè). Het kampioenschap was nog niet vergeven. Er kon nog een BMWrijder (Muller) of een alfarijder (Tarquini) kampioen worden. Tijdens de sprintrace gingen de BMW's aan kop wat Alfa niet lekker uitkwam natuurlijk. in de Variante della Roggia gebeurde ongeveer hetzelfde als hier. Alleen bij het uitkomen van de bocht. De BMW kwam niet helemaal lekker die chicane door en de alfa sloot aan en tikte vervolgens de BMW op het achterwiel, waardoor deze spinde en dwars over de baan vloog en tot stilstand kwam tegen de vangrail. Die alfarijder, hele moeilijke naam, is toen na de race uit de uitslag geschrapt. Ik stel voor omdat in dit geval dus ook te doen. Het is jammer voor Twix, en ik zou kunnen begrijpen dat hij het er niet mee eens is, maar zo zie ik het

Tja, wat kan ik hier over zeggen.
Ik vind de straf van helemaal uit uitslag veels te overdreven, werkelijk nergens op slaan. Als ik al fout zou zitten, war ik zelf nog steeds niet in geloof, dan lijkt mij een tijdstraf van een x aantal seconden meer op zijn plaats.
Verder volgend race Magny Cours, na dit voorval ben ik zeker van plan om daar erg scherp aan de start te komen!
Misschien ga ik ook nog wel in beroep tegen deze beslissing. Dat moet ik nog even zien. Eigelijk vind ik dit alles met commissies erg kinderachtig, ik praat liever met een andere persoon een conflict gewoon uit, zoals ik reeds met fabian heb gedaan bij de eerste race, toen ik tot 3 maal toe van achter van de baan werd gereden, maar helaas denkt niet iedereen daar hetzelfde over.