Toon posts:

Wat voor hdd gaat erin(noob)

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude gare QUANTUM FIREBALL CR8.4A hardeschijf en wil de volgende hardeschijf gaan halen HDA MAXTOR 120.0Gb 7200RPM 6Y120P0 (8MB CACHE.Mijn vraag is hoe weet je wat voor soort hdd erin je pc past ,waar je dat kan opzoeken.
Misschien dat een van jullie kunnen weten of de 2 boven genoemde hdd van de zelfde soort zijn.Ben een noob met hardeware .

Weet niet of jullie wat met deze info kunnen
bij IDE ATA/ATAPI-controllers staat
primair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal
Via Bus Master IDE Controller

Alvast bedankt voor het helpen van een noob _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Belangrijk is om te weten wat voor moederbord je hebt, deze bepaald hier namelijk de ondersteuning voor ;) Het enige wat ik uit het bovenstaande op kan maken is dat dr een Via chipje :X op zit, meer niet, dit kan er dus een zijn van jaren oud of van vorige week. Wat voor moederbord heb je dus?

Mocht je dat niet exact weten is het type processor ook nuttig om te weten ;) Als het namelijk een gloednieuwe Athlon64 is kan hij niet zo gek oud zijn natuurlijk en ondersteunt hij zowiezo die hdd wel ;) tis maar een voorbeeld ;)

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:12

Shaggy

Misantroop pur sang

Alles past erin als het P-ATA is, maar of je syteem ermee overweg kan is een tweede. Somige oude moedeborden/BIOS ondersteunen geen groote hdd's. Zou je bij de fabriekant van je MoBo moeten checken. :)

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

ach gewoon een pci ide controller erin en dan pakt hij m altijd wel.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 16:05

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 00:48:
Ik heb een oude gare QUANTUM FIREBALL CR8.4A hardeschijf en wil de volgende hardeschijf gaan halen HDA MAXTOR 120.0Gb 7200RPM 6Y120P0 (8MB CACHE.Mijn vraag is hoe weet je wat voor soort hdd erin je pc past ,waar je dat kan opzoeken.
Misschien dat een van jullie kunnen weten of de 2 boven genoemde hdd van de zelfde soort zijn.Ben een noob met hardeware .

Noob-zijn geeft niet, dat zijn we allemaal geweest. Onwetend blijven op computergebied is een keuze, als je er wat aan wilt doen --> lees eens de FAQ's van de verschillende sub fora hier op GoT, er zit best interessant leesvoer tussen :).

Voor jouw vragen over HDD kun je beginnen met de FAQ van dit subforum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273. Voor je vraag is vooral dit stuk interessant: http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddgrootste

Als je totaal geen idee hebt van wat voor pc je hebt met wat voor onderdelen, lees dan eens wat tips voor herkenning daarvan in de FAQ van PMG: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229

Weet niet of jullie wat met deze info kunnen
bij IDE ATA/ATAPI-controllers staat
primair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal
Via Bus Master IDE Controller

Gelukkig maar dat je 2 IDE kanalen hebt :+

Dit is echter helemaal standaard en vertelt ons niets over welke harde schijven jouw pc ondersteund. Volg de tips in de hierboven genoemde FAQ, als je er dan nog niet uitkomt, geef ons dan even je volledige specs van je pc :)

Alvast bedankt voor het helpen van een noob _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sure, no prob :7

9800x3d

Verwijderd

Overigens is het volgens mij niet per sé nodig dat het BIOS de schijf volledig ondersteunt. Heb laatst ook een 120 gb schijf op een oud moederbord werkend gekregen met behulp van een stukje software van de fabrikant (Seagate). In eerste instantie werd alleen de eerste 32 gb van de schijf herkent, maar na het indelen van de schijf met de Seagate software kon ik gewoon gebruik maken van de hele schijf.

Even gezocht op de Maxtor site en waarschijnlijk is dit Maxtor's versie van de software; Maxblast 3:
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Corigeer me als ik het fout heb, maar moest je ook geen service pack hebben van XP om hem uberhaupt 120 gig of meer te laten werken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eerst eens onder "Basiscursussen" in de FAQ van dit subforum en daarna onder "Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?" en eventueel de daaropvolgende hoofdstukken :)

Dat jij jezelf als een n00b classificeert, oké moet je helemaal zelf weten, maar we verwachten hier van iedereen dat hij/zij eerst vooronderzoek doet door o.a. de FAQ's te doornemen. Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.