mijn harddisk: seagate 7200.7 160gb plus /8mbVerwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 00:20:
[...]
Ok kan natuurlijk ook
Overigens een leuk programmatje voor het bekijken van je hdd: Temp en S.M.A.R.T. functies
http://www.pcworld.com/do...id,22945,fileidx,1,00.asp
bovenstaand programmaatje geeft aan dat smart op mijn seagate harddisk disabled is...? bij de IBM harddisk (180gxp) op de primaire controller werkt t wel!
de ISO versie van de seagate tool hangt bij mij trouwens... iemand anders dit ook.. heb zo gauw niet 2 floppy's
tot gisteren had ik beide harddisks niet zoals nu op de nvidia nforce2 IDE controller aangesloten, maar op de gigabyte ITE RAID controller, die óók op mijn moederbord zit (gigabyte 7n400 pro -- nforce 2). Dit na het lezen van het emailverkeer van jzn21 met seagate, waarin wordt gechecked of de controller ermee te maken heeft...
* op Gigabyte ITE RAID (onboard) controller de vervelende geluiden + een bevriezend systeem als die geluiden te horen waren
* op de 'standaard' nforce2 controller heb ik nog geen problemen gehad....
ik weet niet echt wat ik hiermee aanmoet; voor mij mag die seagate gewoon op de onboard controller blijven, maar heb weinig zin in problemen met deze drive die later nog kunnen optreden...