Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
Niet helemaal waar Dirk-Jan,Op zondag 10 december 2000 22:07 schreef Dirk-Jan het volgende:
Dat snap ik dus totaal niet.
Waarom? er is geen data op DVD's. alleen films. En veel mensen gaan films op hun tv kijken.
waarom koop je dan geen stand alone dvd speler? die zijn niet veel duurder, en dan heb je AC-3 en VEEL beter beeld.
En een afstandsbediening, hendige interface, geen gek*t met regio's...
De SuSe distributie is al op DVD verkrijgbaar (toch makkelijker dan al die CD-ROMs). Er zal vast meer komen.
Snode types zullen meer in DVD-ROM spelers zien vanwege de RIP-mogelijkheden (helaas).
Straatje
Verwijderd
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
alleen die pestmenutjes werken niet icm met Win2k
maar goed, verder is t momenteel alleen leuk voor rippen, of als je alles bij elkaar hebt staan, zoniet, dan gewoon losse dvd kope..
- Ik heb nog nooit een scsi dvd speler gezien waar een regiocode op zit. Ik heb er zelf ook 1.
- Voor Twilight
- DVD films bevatten extra's die alleen op pc kan bekijken
en als je een kwaliteits kabel hebt dan kan je je PC aansluiten op je TV zonder kwaliteits verlies.
Dus waarom kiezen voor een standalone speler?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Dus waarom kiezen voor een standalone speler?
[/qoute]
Omdat ik meer geniet van film op breedbeeld met Dolby 5.1 installatie !
Ik had al een complete dd5.1 stand alone installatie.
Maarrrr, ik ging een nieuw systeem (PC) kopen. Budget was 8500,- Dan kan die 350,- ipv 130,- er toch wel af..? Ik zou zeggen; waarom niet?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dit is geen Dolby Digital wat je hebt...Op maandag 11 december 2000 00:35 schreef Exirion het volgende:
Ik heb op m'n SB Live! twee versterkers aangsloten, dus prima Dolby Digital geluid. En hoezo minder goed beeld met een PC DVD speler? Ik heb m'n TV Out zo ingesteld dat zwart echt pikzwart is, en wit spierwit. Verder is het beeld zo strak en zuiver als wat, en met overscan kun je het beeld ook oprekken als je wil. Wat wil je nog meer?
Inderdaad is het géén Dolby Digital wat jij hebt...Op maandag 11 december 2000 00:35 schreef Exirion het volgende:
Ik heb op m'n SB Live! twee versterkers aangsloten, dus prima Dolby Digital geluid. En hoezo minder goed beeld met een PC DVD speler? Ik heb m'n TV Out zo ingesteld dat zwart echt pikzwart is, en wit spierwit. Verder is het beeld zo strak en zuiver als wat, en met overscan kun je het beeld ook oprekken als je wil. Wat wil je nog meer?
Check voor de verschillen tussen PC-DVD en Stand-alone-DVD mijn mini review maar:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/66373
Verwijderd
bij mediamarkt rotterdam vanaf Fl.400,-Op zondag 10 december 2000 22:38 schreef Scopey het volgende:
Ik heb nog geen standalone spelers van rond de fl340,- gezien btw.
scheelt niet zo gek veel veel, en is in gebruik véél makkelijker... alleen voor die ab al...
Koop een merkspeler. Niet zo'n Yamakjawakawaiaiawa achtig ding...
Verwijderd
crazy bytes en dat soort rotzooi wil ik niet (liever iso). En met films is het ook maar gekloot vind ik eigenlijk: kabeltje dit software dat....
Tis wel lekker goedkoop maar ja
Maar die 3 keer per jaar dat ik een DVD huur, doe ik het liever via mijn Matrox G450 (gekocht voornamelijk voor videoclips)
Een DVD rom kan handig worden met de nieuwste adventuregames.
Conclusie: Kijk je zeer veel DVD, koop een stand-alone en wacht voor de computer op de DVD brander, kun je meteen DVD games lezen.
Kijk je weinig DVD, koop een goedkope DVD rom als je al TV-out hebt.
Heb je geen TV-out, overweeg het prijsverschil.
Goed, Dolby Digital is zeker alleen bij een echte 5.1 configuratie? Ik heb in WinDVD inderdaad de 4-kanaals decodering geactiveerd, maar ik moet zeggen dat ik in m'n kleine kamertje amper het verschil zou horen tussen 6 speakers of 4.. Alleen een extra center-kanaal zou misschien een aanwinst zijn, maar ook dat mis ik niet echt. Ik zag bij mediamarkt dit weekend een DVd speler (Cyber Home) voor 444 piek, en voor 555 piek kon ie ook MP3 CD's afspelen. In Duitsland wordt ie erg goed getest, maar ik betwijfel of het beter beeld/geluid geeft dan een PC DVD systeem?Op maandag 11 december 2000 01:03 schreef Obi het volgende:
[..]
Inderdaad is het géén Dolby Digital wat jij hebt...
Check voor de verschillen tussen PC-DVD en Stand-alone-DVD mijn mini review maar:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/66373
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
PS. zo'n CyberHome deck is zeker niet aan te raden.. Voor 200,- duurder heb je een speler die (ik durf het te beweren) 10 keer zo goed is... Dan overweeg je zo'n vaag-merk-speler toch niet eens..?
Als zo'n apparaat 3 DVD's sloopt (heb ik erg vaak gehoord dat het gebeurt) heb je het prijsverschil al uit...
Verwijderd
Precies, en omdat ik gewoon mijn DVD's bekijk op mijn PC...Op maandag 11 december 2000 13:56 schreef Snuffie het volgende:
[..]
Omdat het kan!
Mag dat niet ofzo ?
Ik geniet met volle teugen van mijn DTT2500 en mijn PC DVD speler; prima beeld, prima geluid, stoeltje ervoor, chippie erbij en hoppa: genieten maar....
Is allemaal erg leuk en aardig, maar je geluidskaart kan nou eenmaal niet AC3-stroom decoden. Hij maakt er maar wat van lijkt mij. Je hebt dus zegmaar een A3D of EAX film.Op maandag 11 december 2000 13:54 schreef Exirion het volgende:
Obi : Bij Dolby Digital zijn er meedere configuraties mogelijk (4.0, 4.1, 5.1, etc). 4 speakers lijkt op Dolby Pro Logic, maar het grote verschil is dat bij Digital alle kanalen het volle frequentiesbereik tot hun beschikking hebben. Wat dat betreft overtreft een 4-speaker Dolby Digital configuratie zeker een Dolby Pro Logic. Bovendien heb ik twee grandioze boxen (DA-Line pijpen) met een klasse-A versterker (beide zelfbouw van m'n vader), en achter staan ook twee aardige kasten (simpele basreflex boxen, maar toch prima voor rear-channel). Ik heb een niet al te grote kamer, en ik denk dat extra kanalen amper iets toe zullen voegen aan het geluid wat ik nu heb. Als ik m'n TV tussen m'n boxen in zet dan waan ik me nu al in een bioscoop
Dolby Digital is dus NIET van toepassing in jouw config. Dat het geluid goed kan zijn betwist ik niet, dat kan zeker het geval zijn. Ik geloof je ook wel. Maar Dolby Digital is gewoon toch iets anders.
Óf je moet natuurlijk een Dolby Digital decoderende auiokaart hebben, dan heb je dus downmix-DD (center verspreidt over de front-speakers). Als je audiokaart Dolby Digital kan decoderen, heb ik niets gezegd en heb je helemaal gelijk. Maar ik heb het vermoeden dat je een kaart hebt als de SB Live!, die kan het dus niet.
Verwijderd
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Verwijderd
Een PC DVD speler kan alle audiostreams in een DVD film lezen, en vervolgens kan WinDVD deze kanalen verdelen over alle 5.1 kanalen. Als je een 4-speaker configuratie hebt, dan worden gewoon de ware front en rear channels afgespeeld. De geluidskaart hoeft dit niet te kunnen! De DVD speler (de software) pakt van de Dolby Digital streams gewoon de 4 kanalen die ie nodig heeft en speelt die af via de front en rear stereo kanalen van de geluidskaart. In principe kan elke geluidskaart met 2 stereouitgangen dit. De Live! 5.1 lijkt heel wat bijzonders, maar het enige nieuwe aan dat ding is volgens mij gewoon een extra stereokanaal die nogsteeds door een DVD decoder aangestuurd moet worden. Je hebt wel gelijk bij de oude Dolby, want de SB Live! kan uit een Dolby stereosignaal niet meer een echte multichannel signaal halen. CMSS probeert het wel, maar het is niet zoals het hoort. Maar Dolby Digital bestaat gewoon heel eenvoudig uit meerdere audiostreams die direct uit te lezen zijn, zonder dat er tructjes met fase en frequenties verschuivingen worden uitgehaald.Op maandag 11 december 2000 14:39 schreef Obi het volgende:
[..]
Is allemaal erg leuk en aardig, maar je geluidskaart kan nou eenmaal niet AC3-stroom decoden. Hij maakt er maar wat van lijkt mij. Je hebt dus zegmaar een A3D of EAX film.
Dolby Digital is dus NIET van toepassing in jouw config. Dat het geluid goed kan zijn betwist ik niet, dat kan zeker het geval zijn. Ik geloof je ook wel. Maar Dolby Digital is gewoon toch iets anders.
Óf je moet natuurlijk een Dolby Digital decoderende auiokaart hebben, dan heb je dus downmix-DD (center verspreidt over de front-speakers). Als je audiokaart Dolby Digital kan decoderen, heb ik niets gezegd en heb je helemaal gelijk. Maar ik heb het vermoeden dat je een kaart hebt als de SB Live!, die kan het dus niet.
ik heb er 1 gekregen van een kennis omdat ik zijn pc moest fixen. Enne volgens mij is het beeldkwaliteit van een monitor mooier dan van een TV...Waarom DVD-speler in je PC?
Verwijderd
Helemaal mee eens een 'echte' filmliefhebber koopt gewoon een Stand-alone.Op maandag 11 december 2000 02:06 schreef Pino64 het volgende:
Cool review Obi!
Maar die 3 keer per jaar dat ik een DVD huur, doe ik het liever via mijn Matrox G450 (gekocht voornamelijk voor videoclips)
Een DVD rom kan handig worden met de nieuwste adventuregames.
Conclusie: Kijk je zeer veel DVD, koop een stand-alone en wacht voor de computer op de DVD brander, kun je meteen DVD games lezen.
Kijk je weinig DVD, koop een goedkope DVD rom als je al TV-out hebt.
Heb je geen TV-out, overweeg het prijsverschil.
Verwijderd
Je neemt me de woorden uit de mond...!:POp dinsdag 12 december 2000 16:34 schreef bastie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens een 'echte' filmliefhebber koopt gewoon een Stand-alone.
En dit kijkt veel goedkoper dan zo'n standalone geval !!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Een (merk)Standalone speler is puur en alleen maar gemaakt om DVD-tjes te spelen. De beste kwaliteit zit (nDus) in die spelers. Ook al maakt (bv) SONY bij hun DVD-rom spelers een mpeg-kaartje, het zal NOOIT de kwaliteit hebben als hun eigen Standalone-spelers! Ze zullen wel gek zijn!
Zelfs de Hollywood+kaartjes halen het gewoon NIET (NOOIT!) bij een (merk!)standalone-speler!
Waarom een merk-speler?!
Omdat die Yamakwakma / DiViDo / OekiMoeki-spelers een vergelijkbare decoder hebben als die hollywood+ kaartjes.
En da's mooie kwaliteit, maar gewoon niet te vergelijken.
Als je het verschil niet ziet; Koop lekker een DVD-ROM speler en leef je helemaal uit!
[b]IK[/b] ben niet snel tevreden met de kwaliteit (plus dat het me werk is), en [b]IK[/b] zal liever een film kijken op een mooie set, maar ook [b]IK[/b] heb geen zakken met geld, en moet ook [b]IK[/b] het doen met een simpele DVD-speler, en een 4x3-TV, en een DTT2500, maar da's al vele malen mooier dan wat er OOIT uit een PC komt.
my 2 cents...