Ik heb dus twee DVD-spelers, één in m'n computer en één stand-alone.
Ik zal eerst even zeggen in welke omstandigheden het gedraaid wordt:
TV = Philips Breedbeeld 82cm 100Hz (minder dan 1 jaar oud, perfecte staat)
DVD standalone = Philips DVD 750, verbonden met scart. (geluid optisch digitaal naar de receiver).
DVD (rom) = Pioneer 105s (16x 40x slot in), dmv een PIII700 @ 903, 256 pc133 en een Matrox G400 Max aangestuurd, de G400 is aangesloten met een S-VHS-kabel met de S-VHS ingang op m'n TV. Programma gebruikt: Power DVD 2.55.
Ik heb beide geprobeerd, en ben er even voor gaan zitten met de films: A Bugs Live (scherpste DVD (qua beeld) die ik ooit heb gezien), 6th sense, Tarzan en The Green Mile. steeds een groot stuk gekeken en dan gewisseld.
Ik heb alleen het geluid van de Computer DVD analoog aangesloten omdat ik nog geen digitale kabel heb. Het geluid daarvan was dus Dolby Surround in tegenstelling tot de Dolby Digitel van de Stand-alone -> over geluidsverschil gan ik dus niet oordelen.
Het beeld van de Standalone is beduidend beter op het 82cm scherm. Een stuk scherper en helderder(derderder

) qua kleur. Ik heb geen schokken ervaren met de DVD-rom, het is alleen wel storend als de DVD steeds opspint, maar dat is vast wel uit te zetten door max speed op 2x te zetten ofzo (niet geprobeerd).
Als je aan het kijken bent is het ook makkelijker om de Stand-alone te bedienen, je hoeft niet steeds naar de computer te lopen.
Zoals een mini-review beaamt zal ik ff een paar screenshots posten

(compleet nutteloos, maar wel leuk
Let vooral op de vette 3D animatie van A bugs Live (onder, dat is dus
niet echt!)
Conclusie: Wil je veelzijdigheid, ga dan voor de DVD-rom. Ook is dit goedkoper dan een stand alone.
Wil je groter gemak, en het beste beeld..? (en natuurlijk zo'n stoer component onder je TV

) Ga dan zeker voor de stand-alone.
Vr. Groeten, Obi.