Toon posts:

DVD in PC of op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat geeft nou een betere kwaliteit, een DVD speler in een PC of zo een voor de TV?

Iemand zei tegen mij dat je beter een DVD speler voor de TV kunt komen, omdat bij de PC het beeld geemuleerd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een DVD speler?

Verwijderd

Vind eigenlijk een dvd-rom handiger.. kan je ook software cd's enzo op afspelen. Dus je gebruikt hem niet alleen als dvd speler. En heb je een dvd decoderkaart dan is het beeld naar je tv net zo goed als bij een normale dvdspeler (die overigens flink duurder zijn). DVD blijft DVD...

Grtn :Y)

Pioneer DVD 105S 16/40 regiovrij :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik heb sinds zaterdag een dvd rom in me pc,

van compaq GD 2500 gratis gekregen...

meteen effe filmpie gekeken (HEAT) ik vond het erguh strak! samen met me SBLIVE, en 4 point surround speakers+subwoofer... ik heb een 17 inch scherm, en kreeg wel van die zwarte balken boven en onder, maar het zag er zeker nog wel strak uit, je kijkt dan gewoon breedbeeld,

het ligt er trouwens aan wat voor proggie je gebruikt om zo'n dvd aftespelen, de ene kan wel het scherm veranderen de andere niet, ik heb er 1tje van DIAMOND, (ik heb een viper 2) en dat proggie ondersteunt hardware motion wat het is weet ik niet, maar het kan alleen met savage3d, 4, of savage2000 kaarten...

maareh, koop dan een playstation 2 man! kan je ook vanallles mee!

Verwijderd

djees hebben we d'r weer zo 1 die binnen een kwartier antwoord verwacht :?

Ik maak niet helemaal uit je post op of je sowieso op je TV wilt gaan kijken, met een standalone of via je PC...of juist op je monitor.
Dat laatste is wel leuk voor ffies, maar als je film echt wilt beleven zul je 't toch op een groter scherm moeten kijken. In het geval van TV heb je sowieso een decoderkaart (geen encoder) nodig, zoals de Realmagic Hollywood Plus (eigenlijk de enige echte goeie, kaarten zoals die van creative zijn hollywood-klonen), want de TV-out die op je videokaart zit (als ie er al op zit) is in 9 van de 10 gevallen niets vergeleken bij die van de Hollywood Plus.
De beeldkwaliteit doet eigenlijk niets onder voor een gemiddelde standalone DVD speler (al helemaal niet voor die vage dingen die alles afspelen, zoals mp3s enzo)...

Veel kijkplezier :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

'k ben anders zeer te spreken over de beeldkwaliteit van m'n TV-OUT op m'n Matrox G400, in combinatie met 'n PIII-750... :7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Tuurlijk, maar als je goed kijkt zie je dat links en rechts van het beeld een zwart balkje zit.. g400 krijgt 'm nooit helemaal wide screen :)

En de zwartebalk boven en onder het beeld is onderdaad gewoon breedbeeld. Dit kun je inderdaad veranderen, maar dan krijgt Sarah Michelle Gellar echt een punthoofd!! Dus doe maar niet.. ; keep aspect ratio :Y)

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

Boston

The Cape State

Hoi,

sinds mei '98 heb ik al een CL DRX2 MPEGII decoderkaart in mijn PC. Het is een gedoe om de PC iedere keer naar de TV te verschouwen, maar na een keer DVD kijken op je (Philips Matchline) TV wil je nooit meer wat anders.
Ik heb geen ervaring met de TV-out van een videokaart, dus ik ben erg benieuwd of dat slechter is dan de S-VHS uitgang van mijn DXR2.

Groetjes uit Boston

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• Nicap
  • Laatst online: 07:24

Nicap

Tsssk....

Ik heb ook een G400 en bekijk bijna elke film die ik op de PC draai op TV. Ik heb nog nooit die balken links en rechts gezien. Ik denk dat je in de war bent met een andere videokaart. Hij draait alle video-sources op fullscreen als je dat wilt. Ik heb vorig jaar de Streams van Big-brother nog op tv gekeken(fullscreen, zonder balken). Alleen jammer dat de DivX-films met een res van 720 niet via de tv-out gaan, maar das met virtual dub zo opgelost, gelukkig.

Nicap

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

punt 1: Big Brother live streams zijn ook dit jaar gewoon op TV te bekijken

punt 2: als je een divx hebt die niet naar TV wil, zet dan je beeld op DualHead Clone en draai de film op je monitor op fullscreen af, nu kun je alsnog fullscreen op TV kijken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Nicap
  • Laatst online: 07:24

Nicap

Tsssk....

Dat de streams er nu ook weer op zijn wist ik. Maar ik vind het niet zo leuk meer die BB, dus ik kijk niet meer.
En die Clone optie zou best een goeie optie zijn, maar als de DivX op 720 geript is, is ie nogal schokkerig hier. Zelfs met een Duron 800. Hopelijk is dat in de DivX deux-codec opgelost.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik keek eerst altijd DVD op mijn PC (Athlon 700 met Power of WinDVD) en ik vond het beeld best mooi (ook met TV-out via GeForce).
Maar toen kreeg een vriend van mij een stand-alone speler en ik keek echt van *wow*. Beeld is veel scherper en vloeiender (en geen rare interlace lijntjes bij snel bewegende randen). Dus als je wilt kiezen tussen DVD in je PC of een stand-alone speler zou ik zeker het laatste overwegen.

Verwijderd

Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om DVD via mijn PC te bekijken.... Via mijn G400 best een strak beeld maar kan niet tippen aan mijn Denon Stand-Alone....
Daarbij is het geluid [natuurlijk afhankelijk van je installatie] via je geluidsinstallatie stukken beter [ben in de gelukkige omstandigheden een versterker te hebben die DTS en THX ondersteund], mijn Live 1024 kaartje blijft hier ook ver achter....
Eehm, mijn mening : stand alone !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Pioneer A04s 10xDVD (regiovrij) en een viper II. Het probleem was dat deze comp. niet in de woonkamer staat en ik wilde toch DVD's op m'n TV kijken (lekker groot beeld).

Nou, ik denk dat ik er een stand alone DVD speler bij neem. Ik gebruik dan de A04 voor DVD spelletjes en DVD films van een andere regio.

Verwijderd

Hoi Ik ben zwaar voorstander om DVD op TV (liefst via beamer) te kijken.
Heb het eerst gekeken met de PC maar Ik ga niet ff lekker filmpje kijken op de PC ook al zijn die speakers nog zo goed. Overzetten naar TV is leuk om te doen, Vrij omslachtig en we hebben toch DVD om de strakke beeldkwaliteit en Geluidskwaliteit. Vandaar dat ik alleen maar DVD's kijk op TV (of beamer) met een goede 5.1 DTS of dolby digital set erbij.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kijk zelfs mijn DVDtjes op een oude Philips TV die alleen maar coax in heeft :)
Simpel, gewoon een H+ in je PC rammen, en dan op TVout zetten bij de DVD.
Vervolgens naar de SCART van een wegwerp video (die toch al standaard in het serverhok staat) vervolgens heb je dus je DVD data op de coax.
In mijn geval heb ik toen 2 speakers van de 5.1 set doorgetokken naar de slaapkamer en zo gekeken.
Perfect beeldl.
Ik zou absoluut gaan voor de PC oplossing, tenzij je geen zin hebt om zo nu en dan ff her en daar kabels in andere connectoren te douwen.
Voor het geval je voor PC gaat, alvast antwoord op he volgende vraag: Tulp kan zonder probs 15 meter overbruggen.
S-Video weet ik niet, maar heb ze ook nog niet in die lengte gezien.

Suc6
Koffie

p.s.
Als je een standalone neemt, ga dan voor eentje waar je de regio unlimited kan selecteren. Gezien de ontwikkeling dat de DVD 'kijkt' offie regiovrij is (om er dan mee te stoppen) lijkt me dat nl. de beste optie.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Nog even dit..

www.elvic.nl

Pioneer 535 fl. 799
Hoef je niet te kloten met kabels van en naar pc's

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Ik heb dus twee DVD-spelers, één in m'n computer en één stand-alone.

Ik zal eerst even zeggen in welke omstandigheden het gedraaid wordt:

TV = Philips Breedbeeld 82cm 100Hz (minder dan 1 jaar oud, perfecte staat)

DVD standalone = Philips DVD 750, verbonden met scart. (geluid optisch digitaal naar de receiver).

DVD (rom) = Pioneer 105s (16x 40x slot in), dmv een PIII700 @ 903, 256 pc133 en een Matrox G400 Max aangestuurd, de G400 is aangesloten met een S-VHS-kabel met de S-VHS ingang op m'n TV. Programma gebruikt: Power DVD 2.55.

Ik heb beide geprobeerd, en ben er even voor gaan zitten met de films: A Bugs Live (scherpste DVD (qua beeld) die ik ooit heb gezien), 6th sense, Tarzan en The Green Mile. steeds een groot stuk gekeken en dan gewisseld.

Ik heb alleen het geluid van de Computer DVD analoog aangesloten omdat ik nog geen digitale kabel heb. Het geluid daarvan was dus Dolby Surround in tegenstelling tot de Dolby Digitel van de Stand-alone -> over geluidsverschil gan ik dus niet oordelen.

Het beeld van de Standalone is beduidend beter op het 82cm scherm. Een stuk scherper en helderder(derderder :)) qua kleur. Ik heb geen schokken ervaren met de DVD-rom, het is alleen wel storend als de DVD steeds opspint, maar dat is vast wel uit te zetten door max speed op 2x te zetten ofzo (niet geprobeerd).
Als je aan het kijken bent is het ook makkelijker om de Stand-alone te bedienen, je hoeft niet steeds naar de computer te lopen.

Zoals een mini-review beaamt zal ik ff een paar screenshots posten :) (compleet nutteloos, maar wel leuk ;)

Afbeeldingslocatie: http://gemeente.nl.fortunecity.com/euro/345/films.jpg

Let vooral op de vette 3D animatie van A bugs Live (onder, dat is dus niet echt!)

Conclusie: Wil je veelzijdigheid, ga dan voor de DVD-rom. Ook is dit goedkoper dan een stand alone.
Wil je groter gemak, en het beste beeld..? (en natuurlijk zo'n stoer component onder je TV :)) Ga dan zeker voor de stand-alone.

Vr. Groeten, Obi.

• Obi

Obi

Heeft niemand iets te melden over mijn mini-review..? Nah ja.......

Verwijderd

Topicstarter
Je mini-review was heel duidelijk...

Ik neem een stand-alone speler erbij.

Verwijderd

Goede keuze...

Succes..

• Jag
  • Laatst online: 10-03 22:45

Jag

Mooie review Obi :).

Heb ik ook een vraagje. Heel misschien dat ik ook eens wat surround shit ga kopen, te beginnen met een DVD speler (stand alone uiteraard). Hoe duur zijn die ongeveer? En wat is dat gedoe met die regio's?

Jag

Verwijderd

Inderdaad heel duidelijk OBI.

Pioneer 535 regio vrij DTS etc...
Deze speler kan alles aan, ook cdr en cdrw.
VCD en s-vcd. fl. 799 Bij de betere DVD shops. Wel regiovrij nemen. Anders kan je geen regio 1 (USA) films afspelen. Ennuh.. regio vrij moet menu gestuurd anders krijg je problemen met die nieuwe dvd beveiliging,

Bas

• Obi

Obi

Jag, toch maar gezwicht en bedacht maar 's een digital-systeempje te halen..? :)

Ik heb dus zelf de DVD 750, da's deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.sv.philips.com/catalogue/data/jpg/NL/dvd750.jpg

Ik heb er 700,- voor betaald, dit was een aanbieding bij RAF. Bij RAF kun je de speler ook regiovrij laten maken (nog niet gedaan). Ze hebben daar een speciale Philips service-afstandbediening waarmee de speler in maintenance mode wordt gezet. Daarmee kun je de speler instellen dat hij bij elk schijfje de regio bekijkt en dan op die regio speelt -> geen probleem dus met de nieuwe beveiliging.

Er moet ook vast een manier zijn om op internet aan de IR-frequente te komen waarmee de speler in de maintenance-mode gezet kan worden. (heb ik nog niet gevonden) Het voordeel van de Philips is dus onder andere dat er niet in gesoldeerd hoeft te worden met nieuwe chips om de speler regiovrij te maken.

Verder is het gewoon een heerlijke no-noncese speler met een goede kwaliteit voor audio en beeld. Hij ondersteund DVD-audio waarmee je de 94bit schijfjes kan afspelen.

Ik ben er erg tevreden mee, maar wie ben ik... :)

(als je nog vragen hebt hoor ik het wel)

• Jag

Jag

Tja, een beetje lastig. Er staan namelijk twee EAW kasten op mijn kamer te wachten op support van twee collega hoorns :). En bovendien moet er nog een collega aangeschaft worden voor mijn Crest amp, en nog een preamp (lees mengpaneel). Bij elkaar ook weer goed voor zo'n 2500,- a 3000,-.
Als ik een DD systeempje wil, moet ik een DD receiver hebben, een center speaker en twee rear speakers (ik heb al twee B&W 604's). En uiteraard een DVD speler (heb echt bijna dezelfde tv als jij Obi, ik heb namelijk de 32PW8503:)).

Jag

Verwijderd

Hahaha !

Verwijderd

Wat vind jij hier zo grappig aan broeder..?

• Obi

Obi

JAG -> Ik begrijp nog steeds niet echt waarom je thuis PA hebt staan... Wel cool, maar voor het geld koop ik toch liever andere audio-shit. De PA hoor ik elke week in het weekeinde al :) (heb je trouwens laatst ook weer in de FUN (zaandam) de audio neergezet? Was retevette EAW-shit, op vier punten, met hangende EAW 750's en (vlgens mij heetten ze: )1000-subs...

Heerlijke decibelkanonnen...

PS geef mij nog steeds maar VDOSC -> kom je nog 's middags kijken op Innercity..? (soundcheck from heaven !)

• Jag

Jag

Sja, ieder z'n hobby he. En trouwens, het geeft echt wel een machtig gevoel als er zo'n deinende massa staat te ja uh...deinen hè, op jouw decibelkanonnen ;).
En een ander punt, ik woon doordeweeks in Eindhoven, en daar staat mijn hele HiFi plus breedbeeld enzo. Het enige dat hier in Bunnik in mijn ouders huis is blijven staan zijn twee EAWs met een Crest en een Dbx. Daar moet dus verandering in komen want ik ben nu, op dit moment, aan het luisteren naar de speakers die aan mijn ouders Philips brilliance monitor zitten:(:(!!! En dat kan dus echt niet!!!!

Sja, ik moet 31 dec werken, dan zal de soundcheck wel 29 dec zijn. Ik zal dan wel vrij hebben, misschien dat we dan iets kunnen afspreken.

Jag

• Jag

Jag

Trouwens die 750s zijn redelijk nieuw, heel typisch ontwerp, soort van alles in één hoorn geloof ik. En die 1000s zijn SB1000s, direct radiators. Doe mij maar de Supersub van EAW >:).

Edit: en dan heb ik al een extra reply neergezet, vergeet ik weer wat ik eigenlijk wilde zeggen voordat ik deze topic zag. Obi, wil jij wat voor de FAQ schrijven? Silacoid doet al het geluidskaarten gedoe, en ik wou jou vragen om alles met surround te doen. Dus Wat heb ik nodig om naar DD 5.1 te kunnen luisteren? Op mijn receiver staat Dolby digital ready, wat houdt dat in? Wat is het verschil tussen dolby digital 5.1 en dolby sorround? En heb ik nou echt een subwoofer nodig? En wat is nou beter, een DVD speler in je pc, of in een losse?
Na ja, lukt wel toch? Alvast bedankt (ook als je het niet wilt).

Jag

Verwijderd

DVD-Rom of Standalone?, DVD-rom is bijna standaard in elke (nieuwe) pc en een decoderkaart kost nog altijd minder als een losse speler. Mijn twijfels liggen bij het loopwerk, de meeste DVD's die ik huur bij Videoland bevatten krassen en leveren altijd glitches op, ik twijfel of DVD-spelers daar ook zoveel last van hebben.

Ik gebruik de Hollywood+ van Sigma en die bevalt uitstekend, in combinatie met een Sony Wega breedbeeld en DolbyDigital versterker heb je echt wel je eigen thuisbios. Daar bij gebruik ik de afstandsbediening van mijn versterker voor het aansturen van het DVD-programma, werkt ook uitstekend (Thanx IrAssistent(Freeware)).

Tarzan / Stuart Little problemen met Hollywood+?, open de tray, leg dvd in, kies:Open file, selecteer DVD-rom, klik foutmeldingen met opnieuw weg, close tray, en Tarzan start, annuleer open file of...gebruik Eugene's DVD player.

Bronnen:
Sigma: http://www.sigmadesigns.com/
Thuisbios: http://home.wxs.nl/~grosso/HardwareThuisbios.jpg
Eugene's DVD Player: http://members.nbci.com/eugene777/
IrAssistent: www.irassistant.com

• Obi

Obi

Jag -> Ik zal er wat voor schrijven, maar veel tijd heb ik op het moment niet, Innercity vreet tijd. Wat is trouwens de deadline voor de stukkies..? Dat ik een beetje kan inplannen...
<poeh, sorry voor de zakenman-wat ben ik belangrijk-achtige formulering, maar ik heb het ff druk>

De 750 zijn inderdaad een nieuw ontwerp, en als je kan komen 's middags naar de RAI zou het cool zijn -> V-DOSC Rocks ! I'm about to prove it! <hoewel ik blijf vinden dat het helemaal geschikt is voor outdoor>

• Jag

Jag

Een echte deadline is er niet, maar als je het donderdag af zou hebben, zou wel heel relaxed zijn, lukt dat? Dan kan de FAQ namelijk voor het weekend online gaan.

Over de V-Doscs, ik heb erover gelezen, mensen erover gehoord, ik heb ze zelfs gesjouwd, maar ik heb ze nog nooit zelf gehoord:P. En daar wil ik wel verandering in brengen :). Wanneer is de soundcheck, 29 of 30 dec?

Jag

• BruT@LysT
  • Laatst online: 10-03 12:36

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik weet zelf nog niet zo veel van die DVD spelers af.. ookal heb ik wel es een Pioneer DVD-ROM gehad in me pc en dat vond ik zo ranzig dat ik em er gelijk weer uit heb gemikt. <- en dit is dus weer zoietz wat 9 van de 10 WEL gewoon perfect vonden. Ik niet dus.

Daarom is zo'n Stand-alone ook wel wat voor mij, alleen heb ik geen ruimte meer in me kamer voor een TV. een beamer zou wel kunnen!. Dus, misschien is voor the time being mogelijk om zo'n Philips die hier boven staat op me 21" monitor aan te sluiten?
ZONDER eerst in contact met me pc te komen! want pc's verneuken alles als het op kwaliteit aankomt.
Wie weet of dit mogelijk is?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik heb al een dik jaar een kitje van Creative Labs:

DVD Rom speler 5X Regiovrij
en de Creative Dxr3 Mpeg2 kaart (heeft Hollywood plus chipset)

Dit alles zit met 10 mtr tulp op mijn noname 51 CM TV en DTS versterker aangesloten.

Mijn buurman met zijn standalone DVD speler dacht te denken dat zijn dure bak (800 piek ofzo en niet eens regiovrij) wel beter moest zijn. (hij kon het niet hebben dat ik voor 500 klaar was toendertijd)
Nou, we hebben even wat dvd's erin gepropt en we zagen geen noemenswaardig verschil.
We kwamen tot de conclusie dat het er beide retescherp uitzag (ondanks de 10 mtr tulp)

Hee trouwens Jag, had jij niet enige afkeer van DD versterkers???? :) Ik kan me de vorige discussies nog goed voor de geest halen en daar was je niet zo te spreken over die dingen, had niet gedacht dat je ooit zo'n ding zou kopen.

• Jag

Jag

Nou, ik heb niets principieels tegen surround hoor, zo kom ik al jaren op de smr home theatre site. Alleen blijf ik bij stereom voor muziek, maar ook dit is niets principieels ofzo (ik stem D66, heb geen principes :)). Maar eerst PA afbouwen, ik heb namelijk de afgelopen dagen naar de pc speakers in mijn ouders monitor moeten luisteren :(:(. En mijn EAWs en Crest staan werkeloos toe te kijken :(.

Jag
Pagina: 1