eMule opensource eDonkey, deel 10

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:27
uss :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Upload Speed Sense, sommige mods hebben het. Het is een wat intelligentere manier van een dynamisch uploadlimiet, vaak gebaseerd op meetwaardes van bijvoorbeeld een ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
oh, dat heb ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 02 maart 2004 @ 21:49:
[...]
Upload Speed Sense, sommige mods hebben het. Het is een wat intelligentere manier van een dynamisch uploadlimiet, vaak gebaseerd op meetwaardes van bijvoorbeeld een ping.
Zit anders gewoon in eMule 0.42b hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

:X wat zijn wij hier toch een stel perverselingen.

Ik had een bestand in de share staan, wat ik van een website af gehaald heb naar aanleiding van een topic in de HK (en zelfs nog in dit topic voorbij is gekomen: Resistor in "eMule opensource eDonkey, deel 10" en een paar posts verder), en het viel mij op dat er zeer veel requests voor waren.

Ik copieer de eD2K link even naar het klembord, en ga er vervolgens naar zoeken.
Een minuutje laten zoeken, en van de 5 sources waren er 3 GoTters :P
Zoefff schreef op 03 maart 2004 @ 11:55:
Zeker iets met bananen enzo?! :X :P
Ik noem geen bestandsnamen O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 03-03-2004 12:00 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 15:44
Zeker iets met bananen enzo?! :X :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Afgelopen nacht maar eens overgegaan van 30e naar 42b.
Binaries uitgepakt naar m'n ezeldir en gaan dacht ik.
Niet dus :(

De ipfilter.dat in de 42b versie bevat 5 adressen danwel ranges.
En laat nu net mijn IP adres in zo'n range voorkomen :(
Ik kon 9 van de 10x niet connecten,kreeg ik wel een connectie had ik een low id.
Al met al was het weer even lekker uitvogelen om m'n ezel weer aan de gang te krijgen :)

Misschien een tip voor anderen met een low id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MarElo schreef op 03 maart 2004 @ 13:52:
De ipfilter.dat in de 42b versie bevat 5 adressen danwel ranges.
Das best knap want er zit helemaal geen ipfilter.dat in de binaries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

IceStorm schreef op 03 maart 2004 @ 13:58:
[...]

Das best knap want er zit helemaal geen ipfilter.dat in de binaries ;)
Inderdaad knap jah 8)7
Zit er niet in nee,maar toch kreeg ik een andere ipfilter.dat dan dat ik oorspronkelijk had.

Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmmm, USS aangezet maar het doet geen ruk naar mijn idee (met de standaard settings iig). Ik blijf gewoon po 10 kb/sec upload zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 20:44
Lezers,

Ik gebruik al een hele tijd emaule en het werkt perfect (demon adsl).

Een vriend van mij die kazaa gebruikte heb ik dus ook emule aangeraden. Hij heeft chello in rdam. Hij heeft nu meer dan 1gb geupload maar nog steeds staat zijn download snelheid op 0.4 kbs max oid. Wanneer wij naar de zelfde server gaan en hetzelfde zoeken en hij eerstklikt op downloaden en dan ik, dan gebeurt er bij nauwelijks iets en bij mij gelijk downen met 70 kBs oid.

Firewall en virus zijn gedisabled, zijn verbinding haalt normaal dik 150kBs of meer, com21 modem, poorten udp en tcp express op 6000 en 6001 (om niet de standaard te pakken, dit ook geprobeert uiteraard), winxp, max connections 400, hard limit 500 (ook andere waarden geprobeerd), celeron 500, geen router, high ID

Ja, ik heb alles gelezen!

Iemand tips hoe dit kan? Ligt dit aan com21 of aan zijn compu?

edit: Ja, high id dus

[ Voor 12% gewijzigd door tatata op 05-03-2004 12:07 . Reden: xtra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Uhm hij heeft wel gewoon een high id?

Overigens, het valt me nu op dat sinds versie 42b de hoeveelheid kad-overhead packets drastisch is verminderd. Het was altijd ca 10% van je upload, het is nu ca 3%. Vind ik wel een hele verbetering :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03

Copycat

Stamgast @ HGGCT

IceStorm schreef op 29 februari 2004 @ 18:24:
[...]

Misschien een klein tipje, gebruik remote desktop connection voor eMule beheren. Ik heb hetzelfde (eMule bak staat in de meterkast) maar ik heb hier op mijn kamer standaard RDC aanstaan om eMule te beheren. Ik vind de webinterface gewoon net te min om alles er mee te doen. Kun je ook linkjes enzo 'direct' invoeren ipv knippen/plakken ;).

Is geen oplossing voor je probleem, weet ik, sorry :P.
ED2K.Sender.v1.2.Beta.release.by.Koffie.rar <-- die gebruik k om m'n linkjes naar een remote bak te sturen werkt erg lekker en Radmin om de boel te configgen.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oy78
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:50
tatata schreef op 05 maart 2004 @ 11:24:
[...]
Een vriend van mij die kazaa gebruikte heb ik dus ook emule aangeraden. Hij heeft chello in rdam. Hij heeft nu meer dan 1gb geupload maar nog steeds staat zijn download snelheid op 0.4 kbs max oid. Wanneer wij naar de zelfde server gaan en hetzelfde zoeken en hij eerstklikt op downloaden en dan ik, dan gebeurt er bij nauwelijks iets en bij mij gelijk downen met 70 kBs oid.

[...]

Iemand tips hoe dit kan? Ligt dit aan com21 of aan zijn compu?

edit: Ja, high id dus
Misschien staat zijn upload te hoog? Voor chello kun je beter maximaal 10k nemen, als je daarnaast nog een goeie mod met USS en ZZ-ratio hebt, moet het wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-10 21:37
Ik heb sinds vandaag opeens dat emule bij ongeveer 75% van alle mensen waarvan hij wil gaan downloaden faalt. Staat er bij snelheid zo 0.00 kb/s en tussen haakjes soms wel 4 sources en dat blijft dan ongeveer 5 minuten en uiteindelijk dropt ie de sources maar weer omdat ie schijnbaar geen verbinding kan krijgen. Ik heb gewoon een high ID. Ik heb dat wel eens eerder gehad, maar niet in deze hoeveelheid. Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
(zit nu op een andere account van XP ingelogd, dan waar ik normaal altijd emule gebruikt heb, misschien heeft dat er iets mee te maken heeft? kan helaas niet terug naar mn oude account omdat die pleite is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ff een snel vraagje:

ik ga nu formatteren

als ik alles in de temp map van emule kopieer en erna terugzet, gaan dan mn downloads weer verder waar ze gebleven waren???

of moet ik nog meer mappen terugzetten...

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ViperGTS schreef op 05 maart 2004 @ 23:57:Als ik alles in de temp map van emule kopieer en erna terugzet, gaan dan mn downloads weer verder waar ze gebleven waren???
Ja, voor de rest hoeft er niks bewaard te worden om je downloads te behouden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
PoLo schreef op 06 maart 2004 @ 00:11:
[...]

Ja, voor de rest hoeft er niks bewaard te worden om je downloads te behouden.
bedankt dan kan ik aan de slag :)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hmmmm, ik zat eens te kijken waar mijn ruimte op mijn harde schijf zoal naar toe ging, blijkt dat de temp folder van eMule maar liefst 27Gb verbruikt.....

Weet iemand welke bestanden ik kan verwijderen, want zo ongeveer opgeteld heeft emule ongeveer 3Gb al completed van bepaalde bestanden...... vraag me toch af waar die overige 24Gb naar toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:12
voor elke download reserveerd hij de complete ruimte op de harde schijf, dus wat minder downloads erin gooien. vaak kan je het ook zien door te kijken welke downloads wanneer voor het laatst zijn geupdate. hiermee kan je bestanden die ouder zijn dan de laatste datum in emule verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Maar het rare is, er staat ook een bestand tussen van 1,7 GB, terwijl ik nooit zo'n groot bestand heb gedownload...... :/ en het bestand is van een paar dagen geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

DoRRoN schreef op 06 maart 2004 @ 01:28:
Maar het rare is, er staat ook een bestand tussen van 1,7 GB, terwijl ik nooit zo'n groot bestand heb gedownload...... :/ en het bestand is van een paar dagen geleden
Het gebeurt gewoon soms dat eMule bestanden in je temp dir opfuckt :) Als je zeker weet dat je geen 1,7 gb groot bestand aan het downen bent geweest, gewoon weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn emule na wat test draaien overzetten op de echte computer met grotere schijf, mijn laptop heeft beperkte ruimte.
Ik zit me alleen af te vragen hoe ik mijn credits dan op die computer krijg.
Mijn credits staan op andermans computer dus moet ik gewoon dezelfde nick invullen en klaar?
Het bestandje van credits van andere mensen neem ik ook mee voordat iedereen dit zegt :P

Ik had ook een vreemde ervaring na wat klooien dat ik 1kb upload had en max. download dat tussen 70 en 165 kb ging.
Zover ik weet is dit toch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik heb nu de nieuwste eMule (v0.42a), maar ik blijf steeds een lage ID krijgen sinds mijn nieuwe interverbinding (van Chello naar ADSL Hetnet gegaan).

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij heb ik een Speedtouch Alcatel ofzo. En mijn maximale download/upload is 128 en 40 kb/s.

Ik heb ook geprobeerd die standaard firewall van XP uit te zetten, maar dat scherm kan ik nergens vinden (niet onder Eigenschappen - Gevanceerd - Firewall).

Weet iemand hoe ik een hoge ID krijg en welke poorten ik moet openen ofzo :?

Iig bedankt 8) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Sjohar, gewoon je hele oude eMule dir meenemen, ben je gewoon in 1x klaar.

RayMania_, 42a is niet de nieuwste versie ;) Welke poorten je moet openen staat in de 1ste post. XP firewall kun je overigens vinden bij control panel --> network connections --> properties (van je verbinding) --> advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee...kwam er later achter (heb nu .42b).

En ik heb nu ook sinds lange tijd een hoge ID want ik heb van dit forum iets gedownload (portmapping ofzo) en nu zijn die poorten beschikbaar of zoiets..

Iig bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Er is een nieuwe versie van Emule: Version v0.42c

Bugfixes:
  • Fixed rehashing on change of Daylight Saving Time (DST) [MightyKnife]. To disable this patch, add AdjustNTFSDaylightFileTime=0 in [eMule] section in preferences.ini file.
  • Fixed bug with colors and known-type in searchlist control after files were canceled and/or added/removed from share.
  • Fixed bug with sorting by category in download listview.
  • Fixed bug in UDP socket with ReaskFilePing which was not answered for files in most cases
  • Fixed bug in IP filter; adjacent ranges with different levels were merged.
  • Fix KadID bug which created some clusters and reported bad user counts..
  • Packets for the UDP socket send queue now have a lifetime now to keep from creating a backlog of packets.
  • fixed a bug, that resumed 2 (instead of 1) files for the function "start next paused file, when a files completes"
  • correction in the statistics for source-type passive - and several minor GUI fixes
    fixed invoking the comment page
  • fixed Chicane webinterface template, to be able to start downloads from searchresults
  • Fixed a IRC crash bug thanks to reports from several irc ops..
  • Fixed the IRC Accept links from friends only option.
  • Fixed flaw in exception handling which did not immediatly disconnect a client which sends invalid file data packets.
  • Fixed bug in UDP socket with processing of a received file status.
  • Fixed several flaws in Kad window with connect and bootstrap function/buttons.
Changes:
  • USS will temporarly be limited to a minimum of 10K until we correct a couple issues at lower speeds.
  • IRC default name gets a pseudo random nick on connect to avoid nick collisions.
  • Extra IRC filter options.
  • Put back ping info for USS and small adjustment to USS - zz
  • Removed some debug info in the upload bar
Features:
  • IRC now handles sound events. (/sound [*.wav] [message]) (Sounds are stored in "../eMule/Sounds/IRC" dir)
De nieuwe eMule is hier te downloaden.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

http://prdownloads.sourceforge.net/emule/eMule0.42c.zip voor de binairies.
Ik ga even testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm, ik snap niet zo goed waarom ze zo snel al weer een nieuwe versie uitbrengen aangezien hier weinig speciaals verholpen lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:02:
Zou iemand mij kunnen helpen?
Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Help yourself daar hebben we FAQs voor :) In deze openingspost kan je vinden dat je poort 4662 en 4672 (KAD) moet openen, in de link vind je hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

SSH schreef op 07 maart 2004 @ 17:16:
[...]

Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Help yourself daar hebben we FAQs voor :) In deze openingspost kan je vinden dat je poort 4662 en 4672 (KAD) moet openen, in de link vind je hoe.
Hij is er al achter: Verwijderd in "eMule opensource eDonkey, deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
gezellig die nieuwe emule (0.42c) trek 100% cpu, wel in een idle thread want ik kan wel gewoon alles doen zonder dat ik er iets van merk.
hij doet niks op de schijf, hd lampje blijft uit. wat ie dus allemaal met die cpu cycles doet is mij een raadsel.

na 5-10 minuten crashed emule.
heb btw ed2k en kad aanstaan.

hebben anderen hier last van?
ik ga maar ff terug naar de vorige versie.

EDIT: ok, 42b trekt ook 100% de eerste paar minuten, alleen hij crashed daar niet op. morgen maar eens kijken waar het aan ligt

[ Voor 15% gewijzigd door Mr.Nobody op 07-03-2004 23:59 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Mr.Nobody schreef op 07 maart 2004 @ 23:54:
gezellig die nieuwe emule (0.42c) trek 100% cpu, wel in een idle thread want ik kan wel gewoon alles doen zonder dat ik er iets van merk.
hij doet niks op de schijf, hd lampje blijft uit. wat ie dus allemaal met die cpu cycles doet is mij een raadsel.

EDIT: ok, 42b trekt ook 100% de eerste paar minuten, alleen hij crashed daar niet op. morgen maar eens kijken waar het aan ligt
kijk eens of bij servers ip 255.255.255.255 erbij staat,dat was bij mij ooit het probleem (maar dat zou toch opgelost zijn?) en zet eens de server update from clients uit , dat werkte ook goed bij mij :)

[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 08-03-2004 00:49 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op 07 maart 2004 @ 23:54:

eMule v0.42d (Hotfix) zou dit probleem moeten oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

eMule 0.42d MorphXT v2.1

--------------------------------------
Changelog for eMule 0.42d MorphXT v2.1
MERGED : Code merged to 0.42d [SiRoB]

-------------------------------------
Changelog for eMule 0.42c MorphXT v2.0
MERGED: Code merged to 0.42b [SiRoB]
MERGED: Code merged to 0.42c [SiRoB]

FIXED : When adding CRC32 tag to a filename, the tag suffix could not be changed. [MightyKnife]
FIXED : The prio for category is now well updated in the CAT Popup [SiRoB]
FIXED : The opening slot should be right now [SiRoB]
ADDED : Infinite Queue option from SlugFiller-itsonlyme
ADDED : Pay Back First Tweak [SiRoB/AndCycle/Yun.SF3]
CHANGED: Powershare is now only applied for secured client [SiRoB]
CHANGED: The ratio is now activated only if the upload rate is under the 10kB/s and when PowerShare is forced on downloading file [SiRoB]
CHANGED: Include New Nice Flag from Commander[GER] [AndCycle]

TWEAKED: Friend Slot Management, Show slot assignement in the message window and visual fix [SiRoB]

2.0 kwam uit en dezelfde dag nog 2.1 (met als enig verschil de hotfix van 0.42d), dus heb ik ook het changelog van 2.0 erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een nieuwe versie, gaat hard de laatste tijd :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Ik heb nu de .zip gedownload, hoe was het ook alweer, gewoon de emule.exe toch uitpakken ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

DoRRoN schreef op 08 maart 2004 @ 18:06:
Ik heb nu de .zip gedownload, hoe was het ook alweer, gewoon de emule.exe toch uitpakken ofzo ?
Yep, gewoon de .exe pakken en je huidige .exe overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

IceStorm schreef op 08 maart 2004 @ 18:10:
[...]

Yep, gewoon de .exe pakken en je huidige .exe overschrijven.
+ Als je de extra features (zoals de webinterface of de vlaggetjes in MorphXT) ook wilt updaten moet je die ook uitpakken natuurlijk (in principe kan je alles wat in de zip zit uitpakken, het heeft geen effect op je instellingen of userhash etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Aurelium schreef op 05 maart 2004 @ 22:41:
Ik heb sinds vandaag opeens dat emule bij ongeveer 75% van alle mensen waarvan hij wil gaan downloaden faalt. Staat er bij snelheid zo 0.00 kb/s en tussen haakjes soms wel 4 sources en dat blijft dan ongeveer 5 minuten en uiteindelijk dropt ie de sources maar weer omdat ie schijnbaar geen verbinding kan krijgen. Ik heb gewoon een high ID. Ik heb dat wel eens eerder gehad, maar niet in deze hoeveelheid. Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
(zit nu op een andere account van XP ingelogd, dan waar ik normaal altijd emule gebruikt heb, misschien heeft dat er iets mee te maken heeft? kan helaas niet terug naar mn oude account omdat die pleite is)
Nou er is denk niemand die mij beat. Het is een beetje vaag maar ik ga asap maar een nieuwe versie proberen:

check eens:
ftp://down:load@195.241.150.10/zero28.JPG

Ik heb ook al redelijk vaak gezocht waar het aan kan liggen maar het blijf een raadsel....

[ Voor 6% gewijzigd door SSH op 08-03-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

In de nieuwe eMule versie's valt me ook op dat er rechtonder een getal en dan ms staat met een percentage erachter, bijvoorbeeld:
code:
1
23 ms 300%

Kan iemand me vertellen wat dat is?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Gerwin schreef op 08 maart 2004 @ 22:15:
In de nieuwe eMule versie's valt me ook op dat er rechtonder een getal en dan ms staat met een percentage erachter, bijvoorbeeld:
code:
1
23 ms 300%

Kan iemand me vertellen wat dat is?
Ik denk dat het met USS te maken heeft maar ik zla eerlijk zeggen dat ik het hele USS nog niet echt snap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ja. het heeft inderdaad met uss te maken. Ik heb het vanmiddag eens aangezet, en sindsdien heb ik dat ook staan rechtsonder in beeld.
Ik moet zeggen: Ik was aardig sceptisch over uss, maar nu ik het gebruik is mijn download echt stukken beter! Voor vandaag kwam ik heel weinig boven de 100kb/s, maar deze avond zit ik er al een aardig tijdje boven. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik hoop van niet :P.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ok ik volg USS gewoon niet :) Het lijkt hier sowieso weinig te doen?

Ik snap vooral niet waar de dingen in USS voor staan:
Lowest allowed upload
Ping Tolerance
Going up slowness
Going down slowness
Max nr of pings for average
De eerste is duidelijk, maar vanaf daar volg ik hem niet. Ping tolerance? Going up/down slowness? Max nr of pings?
Iemand die me hier wat meer over kan vertellen (emule-project.net ligt plat hier).

edit:
Of we lezen natuurlijk de help-file ;)

edit:
Zo, ok, ik denk dat ik het nu door begin te krijgen. Alleen, als ik het aanvink gebeurt er niks (zie ook rechtsonder niks aan percentages zoals hierboven staat). Moet ik hier perse eMule voor restarten?

[ Voor 33% gewijzigd door IceStorm op 08-03-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 19:07
dat USS werkte met chello in versie 0.42b echt geweldig. Mijn upload is maximaal zo'n 16 KB/sec, om een beetje fatsoenlijke downloadsnelheid te krijgen moet ik de upload op minimaal 10 KB/sec zetten. Met USS werd dat "probleem" verholpen : als ik iets met goede snelheid kon downloaden ging mijn upload vanzelf omlaag. Als er geen sources meer waren sprong de upload vanzelf weer omhoog. Prima op die manier.

Helaas is het nu dus veranderd. Ik ga versie 0.42b weer installeren want met chello heb je er op deze manier niets meer aan. 10 KB/sec upload zorgt voor een gigantische vertraging van mijn download. Als ik mijn upload forceer in emule zakt mijn download ook weer in.....

maar goed. binnenkort snelheidsupgrade en dan geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Palmboom schreef op 09 maart 2004 @ 00:35:
dat USS werkte met chello in versie 0.42b echt geweldig. Mijn upload is maximaal zo'n 16 KB/sec, om een beetje fatsoenlijke downloadsnelheid te krijgen moet ik de upload op minimaal 10 KB/sec zetten. Met USS werd dat "probleem" verholpen : als ik iets met goede snelheid kon downloaden ging mijn upload vanzelf omlaag. Als er geen sources meer waren sprong de upload vanzelf weer omhoog. Prima op die manier.

Helaas is het nu dus veranderd. Ik ga versie 0.42b weer installeren want met chello heb je er op deze manier niets meer aan. 10 KB/sec upload zorgt voor een gigantische vertraging van mijn download. Als ik mijn upload forceer in emule zakt mijn download ook weer in.....

maar goed. binnenkort snelheidsupgrade en dan geen problemen meer.
Zelfde probleem heb je met @home ... Overigens kun je hiervoor ook een MOD installeren die wel USS onder de 10kbyte/sec ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33

PoweRoy

funky!

ik heb nu een vaag probleem met mijn emuletje :P
ik draai eMule v0.42c [MorphXT v2.0]
normaal loopt mijn emule als een tierelier. lekker down met lekker up :P
maar nu heb ik een high id met ed2k maar een geel icoon(midium :?) id met kad :(

hoe is dit op te lossen :? werkt kad met een andere poort:?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 22:05

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

PoweRoy schreef op 09 maart 2004 @ 15:20:
ik heb nu een vaag probleem met mijn emuletje :P
ik draai eMule v0.42c [MorphXT v2.0]
normaal loopt mijn emule als een tierelier. lekker down met lekker up :P
maar nu heb ik een high id met ed2k maar een geel icoon(midium :?) id met kad :(

hoe is dit op te lossen :? werkt kad met een andere poort:?
Jemig zeg, :X , heb jij wel de eerste post van dit topic gelezen? Daar staat letterlijk in welke poort kad gebruikt. Doen er een paar mensen gigantisch hun best op de startpost, krijg je zo'n vraag. Ik had verwacht dat jij met jouw postaantal wel beter zou weten.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33

PoweRoy

funky!

Sparhawk schreef op 09 maart 2004 @ 15:26:
[...]

Jemig zeg, :X , heb jij wel de eerste post van dit topic gelezen? Daar staat letterlijk in welke poort kad gebruikt. Doen er een paar mensen gigantisch hun best op de startpost, krijg je zo'n vraag. Ik had verwacht dat jij met jouw postaantal wel beter zou weten.
soz hoor maar ik zie het net ook pas :?
jij nooit de faq gelezen over zeuren :/

iig poort 4673 maar dies open maar ngo steeds een geel icoon
Kad Network
Status: Firewalled <-- betkend dat ie er wel door kan :? want voorheen deed ie t wel :( en toen stond er ook firewalled
IP:Port -----------
ID 1388813771

maar wel high id

:X:X probleem was dat hij eerst bij port triggering stond maar wel deed, nu geforward en nu doet iet t cker :)

[ Voor 18% gewijzigd door PoweRoy op 09-03-2004 15:34 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb een probleempke met aMule: ik heb laatst een paar files beginnen downloaden, maar daarbij zijn geen .met bestandjes aangemaakt. Nu staan daar dus deeltjes van dat bestand in het .part bestand, maar nu ik aMule terug aanzet vind hij die transfers niet meer omdat hij geen bijhorende .met files heeft. Enig idee om deze opnieuw aan te maken?

Edit: heb de bestandjes opnieuw beginnen downloaden en heb nu weer .met bestandjes, maar hij detecteert hetgeen ik gedownload had niet meer. Hoe zorg ik ervoor dat hij ziet dat er al stukken gedownload zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door dingstje op 09-03-2004 17:35 ]

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Allereerst zou ik even kijken of er toevallig nog .part.met.BAK bestanden zijn die corresponderen met de .part bestanden die nu niet meer herkend worden. Zijn deze bestanden er, dan moet je deze even renamen naar .part.met (.BAK eraf halen dus), en zouden ze weer herkend moeten worden door eMule.

Lukt dit niet, dan kan je met MetMedic een poging wagen om van de .part bestanden een nieuwe .part.met te genereren, en te kijken of eMule ze dan weer pakt.

Maak wel altijd éérst een backup van je bestanden voordat je aan de gang gaat met MetMedic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Vreemd geval, ik heb emule al een paar dagen open en nu net kijk ik op mijn scherm zie ik ineens dat emule volgens zonealarm mail wil verzenden :?

Dat lijkt me een beetje vreemd.

Het volgende meld Zonealarm:
eMule is attempting to transmit e-mail messages. Do you want to allow this program to send and receive e-mail messages?

Technical information

Destination IP: 211.21.63.9:SMTP
Application: emule.exr
Version: 0.42.3
Ik zou echt niet weten waarom emule wil emailen.

Ik heb versie 0.42d geinstalleerd.
Zowel het eDonkey als Kad netwerk zijn connected.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
its_me schreef op 09 maart 2004 @ 19:11:
Vreemd geval, ik heb emule al een paar dagen open en nu net kijk ik op mijn scherm zie ik ineens dat emule volgens zonealarm mail wil verzenden :?

Dat lijkt me een beetje vreemd.

Het volgende meld Zonealarm:

[...]

Ik zou echt niet weten waarom emule wil emailen.

Ik heb versie 0.42d geinstalleerd.
Zowel het eDonkey als Kad netwerk zijn connected.
Dit komt omdat sommige mensen een andere poort voor emule gebruiken die normaliter met email geassocieerd wordt, daardoor denkt zonealarm dat het mail is. Het kan iig geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik gebruik nu al een tijd Overnet, is eMule beter genoeg om de overstap te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Vimana schreef op 09 maart 2004 @ 23:06:
Ik gebruik nu al een tijd Overnet, is eMule beter genoeg om de overstap te maken :?
Ik ken persoonlijk maar EEn iemand die de overstap heeft gemaakt. Hij zweert bij eMule. Verder denk ik dat je hier altijd meningen zult horen dat je eMule moet gaan gebruiken. Persoonlijk zou ik al overstappen aangezien Overnet spyware bevat en eMule open source en gratis is.

Maar je zult het gewoon moeten proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ja ik ben bang dat hier de stemming nogal pro-eMule is (toch gewoon overstappen!).

Klein vraagje, ik zit vanaf heden met 256 kbit (goooo @home :P) maar nou zit ik dus ook meteen met gem. 7 mensen naar wie ik aan het uploaden ben. En ik weet dat ik zeur... maar dat wil ik niet. Ik wil naar 4 man uploaden.
Ik weet dat er vroeger mods waren waar je dat in kon stellen maar dat was in de tijd dat er maar 5 mods waren. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en om ze nu allemaal te testen vind ik ook zo wat.
Iemand die weet of er een mod is die mijn 'probleem' oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Maverick schreef op 09 maart 2004 @ 19:32:
[...]
Dit komt omdat sommige mensen een andere poort voor emule gebruiken die normaliter met email geassocieerd wordt, daardoor denkt zonealarm dat het mail is. Het kan iig geen kwaad.
Idd. Voor de volledigheid, die poort is poort 25, standaard de poort voor SMTP.

Zie ook deze pagina uit de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Vimana schreef op 09 maart 2004 @ 23:06:
Als je die vraag hier stelt krijg je natuurlijk alleen maar positieve antwoorden, dat is logisch ;)

Maar ik vind wel, je zal het zelf gewoon even moeten uitproberen, en zelf de beslissing maken om over te stappen.

Persoonlijk vind ik eMule gewoon veel beter en lekkerder werken dan Overnet. Bovendien mist in Overnet het Credit systeem, wat naar mijn mening eMule juist zo groot maakt.

De keus is aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Ik meen dat ik het hier al eerder had gelezen, maar dat weet ik niet zeker. Als ik een met eMule gedownload filmpje wil verplaatsen van de Incoming folder naar ergens anders krijg ik telkens de melding:
Kan [filmpje] niet kopiëren. Het is door een programma of iemand in gebruik. Sluit alle programma's af die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw.
Dit vind ik heel vreemd wat dit krijg ik nl. ook als ik mijn PC net heb opgestart, geen andere programma's heb draaien. Zelfs dan kopieren in de command lukt dan niet.

Het filmpje is gewoon compleet gedownload, dus dat eMule het nog in gebruik zou kunnen hebben is uitgesloten.

En ik meen dat ik hier een oplossing had gelezen, maar kan het niet weer vinden. Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Als het bestand niet door eMule in gebruik is (en daar lijkt het op), dan kan het liggen aan een bugje in WindowsXP. Door deze bug is er een bepaald proces wat een videobestand gebruikt, voor preview oid, weet niet precies.

Check dit onderdeel van de WOS FAQ voor meer info & oplossing van dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik emule nu z'n 3 maanden.. werkt erg goed. ik gebruik de orginele versie. alleen nu heb ik een probleem

vorige week en gisteren zijn er nieuwe versies uitgekomen. dit gaf emule zelf aan. maar hij gaf daarmee ook gelijk aan dat mijn credit bestand corrupt is :'(. al mijn 8000 credits weg.

iemand enig idee hoe dit kan. en hoe ik dit in het vervolg kan verkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Het zijn sowieso niet jou credits maar de credits van andere mensen bij jou.
Je kunt de files backuppen als je wilt en terugzetten als het weer gebeurt. Bij mij zijn alleen de lijst met friends 2 of 3 x corrupt geraakt.

En updaten is goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
^^ Zie IceStorm ^^

Bovendien word er door eMule (als je een redelijk recente versie hebt/had) automatisch een backup van je clients.met gemaakt, en neergezet als clients.met.BAK. Even .BAK er vanaf halen, en je hebt je oude clients.met (en dus creditfile) weer terug :)

Wel zo sociaal voor iedereen die naar jou heeft lopen uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u voor de hulp, en sorry voor het misverstand. ben weer blij

3/11/2004 10:44:54 AM: Found 165 known shared files
3/11/2004 10:44:54 AM: Creditfile loaded, 19716 clients are known

total size of shared files 167.34 GB

en de clients denk ik ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

eMule v0.42d MorphXT v2.1 heeft nu een mogelijkheid om te kijken waar de verschillende mensen zitten die clientlists staan. (welke landen)

Best wel een leuke functie.

-edit-
Wat moet een Argentijn nou met de GoT comminity file?
Ik had al zo'n idee, maar nu zie ik opeens dat danimax echt uit Argentinië komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Resistor op 11-03-2004 12:15 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 10:48:
total size of shared files 167.34 GB
Dat is best erg veel :) Ik vind dat persoonlijk gewoon niet handig omdat je dan een heleboel shared maar niemand kan er echt goed 'bij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Resistor schreef op 11 maart 2004 @ 11:57:
eMule v0.42d MorphXT v2.1 heeft nu een mogelijkheid om te kijken waar de verschillende mensen zitten die clientlists staan. (welke landen)

Best wel een leuke functie.
Klopt, zit er al langer in (1.2 had het al, begin februari), het heet IP2Country en kan naast landcodes ook vlaggetjes laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Spammen is niet de bedoeling, maar ik wil dit toch even kwijt :P

Naast mijn site, www.dutchemulefaq.tk, heb ik ook een klein forum geopend wat vanaf deze site te bereiken is. Het is natuurlijk maar een begin, gewoon om eens even te kijken hoeveel animo er voor is. Niet bedoeld om hier mensen weg te lokken ofzo, maar om de net beginnende gebruiker wat meer kans en ruimte voor zijn vragen te geven.

Het niveau op GoT is namelijk vaak hoog, en net beginnende gebruikers durven hier geen vragen te stellen, of dat word niet toegestaan (waar ik het overigens mee eens ben hoor :) ).

Vandaar dus dit forum, waar ook de beginnende gebruikers hun vraag kunnen stellen, zonder dat ze meteen voor n00b worden uitgemaakt :P

Verder blijft deze draad natuurlijk prima doorlopen hoor, zoals het nu gaat, vind ik het goed gaan (voor zover ik daar wat over te zeggen heb :P ).

Ohja, het forum kan je vinden op http://www.fearworks.net/emulefaq/forum , gehost op Phobos' server dus _o_

Schroom dus niet om je even te registreren, en het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als jullie de beginnende gebruikers ook een handje willen helpen met hun vragen!

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 11-03-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem: m'n complete systeem wordt verschrikkelijk traag als emule draait, niet alleen het internetten gaat niet meer, gewoon een ander programma starten gaat ook heeeeeel traaaaag.
Het volgende heb ik al gechecked:

1: aantal connecties ingeperkt naar 200 "max connections per file" en 250 "connection limit"

2: upload beperkt naar 5 kb/s terwijl ik een verbinding heb van 2560 Kbps \ 384 Kbps

3: werkgeheugen is 256 MB (OS is trouwens XP)

Is er nog iets dat ik over het hoofd heb gezien. (Ik had trouwens precies hetzelfde probleem met Kazaa)

Processor is een Athlon 1800+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:42:
probleem: m'n complete systeem wordt verschrikkelijk traag als emule draait, niet alleen het internetten gaat niet meer, gewoon een ander programma starten gaat ook heeeeeel traaaaag.
Het volgende heb ik al gechecked:

1: aantal connecties ingeperkt naar 250 hard limit en 200 connecties per bestand
2: upload beperkt naar 5 kb/s terwijl ik een verbinding heb van 2560 Kbps \ 384 Kbps
3: werkgeheugen is 256 MB (OS is trouwens XP)

Is er nog iets dat ik over het hoofd heb gezien. (Ik had trouwens precies hetzelfde probleem met Kazaa)

Processor is een Athlon 1800+
1. Connecties per bestand :? 8)7 Ik denk dat je totale connecties bedoelt, anders ben je niet goed bezig.
2. Heeft geen invloed, gewoon op 25 ofzo instellen.
3. Ook niet echt belangrijk, je kan met Taakbeheer trouwens zien hoeveel geheugen en percentage cpu elk programma gebruikt.

Wat ik me wel afvraag is welke Emule versie je gebruikt (er zijn er nogal wat) en welke andere programma's je toevallig hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 11 maart 2004 @ 20:44:
[...]
1. Connecties per bestand :? 8)7 Ik denk dat je totale connecties bedoelt, anders ben je niet goed bezig.
2. Heeft geen invloed, gewoon op 25 ofzo instellen.
3. Ook niet echt belangrijk, je kan met Taakbeheer trouwens zien hoeveel geheugen en percentage cpu elk programma gebruikt.

Wat ik me wel afvraag is welke Emule versie je gebruikt (er zijn er nogal wat) en welke andere programma's je toevallig hebt draaien.
Ok, ik had het verkeerd vermeld:

1: 200 "max connections per file" en 250 connection limit (total connections dus)
2: volgens mij heeft upload wel degelijk invloed op je performance
3: volgens mij is geheugen ook belangrijk, maar ik ga idd taakbeheer even raadplegen.

Er draaien geen andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Het kan natuurlijk zijn dat je systeem brak geconfigureerd is, maar in principe moet eMule toch wel snel kunnen draaien. Begin je wellicht net met eMule, dan kan het zijn dat hij nog bezig is met het inladen en hashen van je shared files.

Altijd als je eMule even start, moet ie je bestanden hashen, maar echt lang kan dat niet duren...

Zeker weten dat het aan eMule ligt, en niet dat je systeem gewoon vól met spyware en shit staat? Dat denk ik namelijk, omdat je het probleem ook met KaZaA hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:54:
[...]

Ok, ik had het verkeerd vermeld:

1: 200 "max connections per file" en 250 connection limit (total connections dus)
2: volgens mij heeft upload wel degelijk invloed op je performance
3: volgens mij is geheugen ook belangrijk, maar ik ga idd taakbeheer even raadplegen.

Er draaien geen andere programma's.
Upload heeft vrijwel geen invloed op de performance. Misschien als het boven de 4 a 5 MB/sec uit komt, maar dat zal niet gebeuren ;)

Geheugen is inderdaad wel belangrijk, omdat eMule veel connecties maakt, en ook de hashsets moet onthouden, is het redelijk geheugen intensief, maar meer dan 30 mb word er toch niet snel gebruikt hoor. Alleen als je je queue echt bomvol hebt staan.

Enige wat wél erg van invloed op je performance kan zijn, is het maximaal aantal connecties/ 5 seconden. Die kan je instellen bij de "extended settings". Richtlijn is om dat niet hoger dan 20 oid te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ook wacht ik nog steeds op het antwoord op de vraag welke versie je gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Lekkere Kwal schreef op 11 maart 2004 @ 21:02:
Ook wacht ik nog steeds op het antwoord op de vraag welke versie je gebruikt....
Wat inderdaad geen onredelijke vraag is, omdat er een flink aantal versies met performancebugs zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 11 maart 2004 @ 21:07:
[...]

Wat inderdaad geen onredelijke vraag is, omdat er een flink aantal versies met performancebugs zijn :)
Ok, sorry, ik gebruik versie 0.42d, met de KAD client (die ook ingeschakeld staat), volgens ligt het niet daaraan, aan KAD bedoel ik, zoals ik al zei; met Kazaa had ik dit probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mm ok.

Dan zou ik het toch echt ergens anders zoeken dan bij eMule.

Wellicht een firewall die het aantal verbindingen niet aankan? ZoneAlarm wil nog wel eens problemen krijgen, en zo naar 100% CPU stijgen. Check in je taakbeheer maar eens het proces "vsmon" (als je ZoneAlarm draait natuurlijk).

Verder zou ik even checken op SpyWare/AdWare en zulk soort shit die je computer kunnen vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zoefff schreef op 11 maart 2004 @ 21:18:
Wellicht een firewall die het aantal verbindingen niet aankan? ZoneAlarm wil nog wel eens problemen krijgen, en zo naar 100% CPU stijgen. Check in je taakbeheer maar eens het proces "vsmon" (als je ZoneAlarm draait natuurlijk).
Ik gebruikte vroeger Zonealarm maar ben vanwege VSMON.exe ermee gekapt. Ik heb wel geprobeerd advanced rules toe te voegen maar op de een of andere manier mocht dat niet baten. Heb jij of iemand anders hier een oplossing voor en zo ja zou je hem dan misschien hier of in je FAQ willen vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Zoefff schreef op 11 maart 2004 @ 21:18:
offtopic:
Daarom heb ik gister ook m'n ZA gedeïnstalleerd, was gewoon niet meer te doen.

Hoe zit het trouwens met de GoT vriendenlijst, gister heb ik veel mensen toegevoegd via de file uit de faq. Maar is het nu niet zo dat diegenen mij ook moeten adden als vriend anders krijg ik (nog) geen voorrang bij hun.
Anders is er na verloop van tijd pas sprake van wederzijds voordeel want als zij bij mij downloaden krijg ik krediet bij hun.

Moet ik dit gewoon de tijd geven?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
SSH schreef op 11 maart 2004 @ 23:38:
[...]
Ik gebruikte vroeger Zonealarm maar ben vanwege VSMON.exe ermee gekapt. Ik heb wel geprobeerd advanced rules toe te voegen maar op de een of andere manier mocht dat niet baten. Heb jij of iemand anders hier een oplossing voor en zo ja zou je hem dan misschien hier of in je FAQ willen vermelden?
Er is helaas geen oplossing voor omdat het een bug in ZA is. eMule werkt in principe namelijk prima met ZA samen, ik draai het al jaren in combinatie met eMule (ZoneAlarm Pro). Het probleem is dat ZA zich soms ineens kan verslikken, vaak als mn computer al een dag of 5 aan staat.

Op de een of andere manier worden de eMule processen in ZA oid dan niet meer afgebroken, en neemt het VSMON proces steeds meer ram en CPU in gebruik. Als je dat proces even killed, en weer op nieuw start, is er niets meer aan de hand, en kan je vrolijk verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Zoefff schreef op 12 maart 2004 @ 08:23:
[...]

Er is helaas geen oplossing voor omdat het een bug in ZA is. eMule werkt in principe namelijk prima met ZA samen, ik draai het al jaren in combinatie met eMule (ZoneAlarm Pro). Het probleem is dat ZA zich soms ineens kan verslikken, vaak als mn computer al een dag of 5 aan staat.

Op de een of andere manier worden de eMule processen in ZA oid dan niet meer afgebroken, en neemt het VSMON proces steeds meer ram en CPU in gebruik. Als je dat proces even killed, en weer op nieuw start, is er niets meer aan de hand, en kan je vrolijk verder...
VSMON begint bij mij direct bij het opstarten van de computer al enorm veel cpu te vreten. Misschien ligt het eraan welke versie je gebruikt, ik gebruikte namelijk een 3.7 pro versie.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

DJ^ schreef op 12 maart 2004 @ 08:01:
[...]
Hoe zit het trouwens met de GoT vriendenlijst, gister heb ik veel mensen toegevoegd via de file uit de faq. Maar is het nu niet zo dat diegenen mij ook moeten adden als vriend anders krijg ik (nog) geen voorrang bij hun.
Anders is er na verloop van tijd pas sprake van wederzijds voordeel want als zij bij mij downloaden krijg ik krediet bij hun.

Moet ik dit gewoon de tijd geven?
Zo werkt het niet, een friendslist is enkel om contact te houden en eventueel handmatig een friendsslot uit te delen. Het is geen automatische voorrangverlener, behalve dat sommige mods een 1,5x boost geven aan friends, maar daar merk je ook niet veel van. Je moet dus aan de andere persoon vragen of hij jou een friendsslot wil geven, dan schiet het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Lekkere Kwal schreef op 12 maart 2004 @ 10:39:
[...]
Zo werkt het niet, een friendslist is enkel om contact te houden en eventueel handmatig een friendsslot uit te delen. Het is geen automatische voorrangverlener, behalve dat sommige mods een 1,5x boost geven aan friends, maar daar merk je ook niet veel van. Je moet dus aan de andere persoon vragen of hij jou een friendsslot wil geven, dan schiet het wel op.
Aha, maar dat is dus niet erg handig, aangezien je maar 1 friendsslot hebt.

Nog even een vraagje: ik start emule automatisch met windows op en heb de optie start minimized al aangevinkt maar ik wil dat emule alleen in de systemtray zichtbaar is. Kan dit ook ergens in emule geregeld worden?
Als dit niet kan, kan ik uiteraard wel een extra programma installeren die dit regelt maar beter is natuurlijk zonder een extra programma.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

DJ^ schreef op 12 maart 2004 @ 10:58:
[...]

Aha, maar dat is dus niet erg handig, aangezien je maar 1 friendsslot hebt.

Nog even een vraagje: ik start emule automatisch met windows op en heb de optie start minimized al aangevinkt maar ik wil dat emule alleen in de systemtray zichtbaar is. Kan dit ook ergens in emule geregeld worden?
Als dit niet kan, kan ik uiteraard wel een extra programma installeren die dit regelt maar beter is natuurlijk zonder een extra programma.
O.a. MorphXT kan meer dan 1 friendsslot uitdelen, dus zo onpraktisch is het niet. Over het minimaliseren: zit er bij jou niet de optie 'minimize to systray'? Die doet namelijk precies wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Lekkere Kwal schreef op 12 maart 2004 @ 11:16:
[...]
O.a. MorphXT kan meer dan 1 friendsslot uitdelen, dus zo onpraktisch is het niet. Over het minimaliseren: zit er bij jou niet de optie 'minimize to systray'? Die doet namelijk precies wat jij wil.
Hmm natuurlijk, dan start ie ook op in de systray
Bedankt _/-\o_

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekent dat zwarte balkje naast het emule-icoontje in de systray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:54:
Wat betekent dat zwarte balkje naast het emule-icoontje in de systray?
Dat is een indicatie van je downloadsnelheid.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Hoe kan ik trouwens eMule laten opstarten bij het opstarten van WinXP ? Ik heb de gewone versie.... of moet ik hiervoor een mod hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 22:05

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

DoRRoN schreef op 12 maart 2004 @ 14:04:
Hoe kan ik trouwens eMule laten opstarten bij het opstarten van WinXP ? Ik heb de gewone versie.... of moet ik hiervoor een mod hebben ?
ehmm, mis ik iets of kun je gewoon een shortcut van emule.exe in je startup folder gooien? 8)7

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@Zoeff

"Kazaa incomplete overzetten naar emule"

1. Find the EXACT same file on the eDonkey/Overnet networks and start downloading it.
2. Get MetFileRegenerator, there should be a link in my sig otherwise google for it.
3. Move your incomplete download from where ever else to your eDonkey/Overnet temp folder.
4. Run MetFileRegenerator and properly specify the eDonkey/Overnet temp directory.
5. Select the 'Corrupt' radio button.
6. Browse for your file.
7. Click recover.
8. Cross your fingers.

Deze vond ik en ik meen te herrineren in een draadje dat niemand de oplossing wist om bv incomplete Kazaa files over te zetten naar eMule. Misschien heb je er wat aan voor in je faq//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Zie ik dat nou goed :? Is "deelreaktor" dood :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 22:15
Mike Jarod schreef op 12 maart 2004 @ 18:01:
Zie ik dat nou goed :? Is "deelreaktor" dood :?
J A :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
We hebben hier 2 computers op een Alcatel Speedtouch.

Ik heb een High Id, mijn broer heeft een Low Id.
Ik heb de poorten 4662, 4672 open staan mbv Auto Port Mapping.
Maar dan staan ze toch ook open voor mijn broer...

Hoe krijgt hij een High Id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
nee :) je moet voor je broer ander kiezen en deze mappen naar zijn internip adres.

dus in je router andere poorten doormappen naar je broer zijn ip EN in zijn emule deze poorten invullen (let wel op UDP en TCP!)

[ Voor 45% gewijzigd door Mr.Nobody op 12-03-2004 23:06 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nee idd :) Wat port mappen is is niks meer dan dat je router een lijstje bijhoudt met "ok, er komt verkeer binnen op poort nummer 4662, dus dat is voor de pc van RayMania_". Onderscheid tussen 2 'stromen' verkeer is niet mogelijk.
Dus je broer moet gewoon andere poorten nemen, gaat prima want er zijn er immers nog meer dan 65000 over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
Dood als in: "komt nooit meer terug" ??

[ Voor 6% gewijzigd door ChefChocolateball op 15-03-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

ChefChocolateball schreef op 15 maart 2004 @ 11:21:
Dood als in: "komt nooit meer terug" ??
Zoals het er nu naar uitziet idd 'komt nooit meer terug'. Maar het hele gebeuren is nogal vaag, niemand heeft eigenlijk een idee wat er ongeveer aan de hand is. En Simon is niet zo scheutig met info :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 19:41
tijdelijk?? :'(

EDIT
ShareReactor Down Indefinitely
March 12, 2004
Thomas Mennecke

ShareReactor has become one of the most popular link sites for the eDonkey2000/Overnet community. This site made the "search" feature irrelevant by using hash codes to directly link an individual with a file. Hash links have proven to be invaluable in the fight against corrupt or false files.

However, after approximately three years as the top link site for eDonkey2000/Overnet, its future is drawn into great question. The site has been down for several days, with little in the way of an explanation. The little information that has surfaced has been confined to the ShareReactor chatroom and a few forum posts. The ShareReactor IRC chat room topic states the following:

"MAINPAGE & FORUM WILL MOST LIKELY NOT BE BACK UP, PLEASE DO NOT ASK WHY, WE WILL TELL YOU WHEN WE KNOW MORE!"

The site administrator, Simon Moon, has been unreachable since the site closure. Because of the fluid nature of the current situation, the ShareReactor administration has asked us to remove their previous statements, stating "ShareReactor will be down until further notice."

[ Voor 81% gewijzigd door Chillmeister op 15-03-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordilogicus
  • Laatst online: 19-05 11:15
van ShareReactor is wel erg jammer ...

maar ik heb twee vraagjes
1. Ik gebruik al een hele tijd eMule v0.30e Gnaddelwarz v1.3.2 maar nu wil ik graag overstappen op een KAD client maar welke ik ook probeer elke keer klapt de router er uit na een paar minuten (SiteCom WL-018(v2) maar ook SiteCom DC-202(v2)) ook andere niet KAD clients hebben hetzelfde probleem

2. Ik woon in een studentecomplex waarin elk huis een eigen casema kabel verbinding heeft met elke een wireless router (SiteCom WL-018(v2)) ik kan gewoon via de 'buren' surfen ... nou vroeg ik me af of eMule ook meerdere verbindingen kan gebruiken ...

IIG alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Ordilogicus op 15-03-2004 17:21 ]

I think therefor I am ... I think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ordilogicus schreef op 15 maart 2004 @ 17:20:
1. Ik gebruik al een hele tijd eMule v0.30e Gnaddelwarz v1.3.2 maar nu wil ik graag overstappen op een KAD client maar welke ik ook probeer elke keer klapt de router er uit na een paar minuten (SiteCom WL-018(v2) maar ook SiteCom DC-202(v2)) ook andere niet KAD clients hebben hetzelfde probleem
Hmm, helpt een beetje spelen met max connections ook niet? Want dat is het enige waar eht aan kan liggen naar mijn idee. Op zich is KAD namelijk niet anders dan 'gewone' verbindingen via een server.
2. Ik woon in een studentecomplex waarin elk huis een eigen casema kabel verbinding heeft met elke een wireless router (SiteCom WL-018(v2)) ik kan gewoon via de 'buren' surfen ... nou vroeg ik me af of eMule ook meerdere verbindingen kan gebruiken ...
Dat zit er niet in denk ik. Of ik heb iig geen idee hoe :P.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.