Toon posts:

vragen over pentium 3 450 mhz+ gf fx 5200.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
tot hoeveel kan je een p3 450 OCen?
en waar kan ik een goeie peltier kopen?
(en zelfde voor cpu koeling).
en tot hoeveel kan ik een gf fx 5200 OCen?
en wat heb ik daar bij nodig?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:31:
tot hoeveel kan je een p3 450 OCen?
Is niet te zeggen, gewoon zelf uitzoeken.
en waar kan ik een goeie peltier kopen?
(en zelfde voor cpu koeling).
Pricewatch?
Tweakstore :)
en tot hoeveel kan ik een gf fx 5200 OCen?
en wat heb ik daar bij nodig?
Valt ook niet te zeggen natuurlijk, elke hardware is anders.

Vergeet ook niet dat je een stevige extra voeding nodig hebt voor een peltier (voltage/amperage hangt van peltier af) en dat er condens op kan treden waardoor je hardware kapot gaat.
Aan je niveau van de vraagstelling te lezen zou m´n enige raad aan jou zijn: lees je goed in in de materie (lees de FAQ dus :P) en als je echt met peliers gaat werken zou ik maar wat meer kennis opdoen als ik jou was.
Als je echt genoeg weet over peltiers dan zou je ook moeten weten waar ze te krijgen zijn :)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daarbij heb je Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) en http://www.google.nl nodig :P

Dan kun je opzoeken hoe je je spul kunt overclocken en dan gewoon zelf proberen hoever je kunt.

Een peltier op een PIII 450MHz zetten lijkt me niet nuttig, omdat je met minder moeite/geld een goedkoop ECS bord en een Duron 1400 koopt dan een peltier + voeding

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Exigence

dnkroz

Yep, en bovendien zijn PIII´s cardridges en dan kun je volgens mij op nog een ander probleem stuiten: interne condens.
Dan moet je dus die cardrige eraf halen.

Het kan wel, maar of je daar nou die moeite en het geld voor over zou moeten hebben.... ik zou het wel weten :)

Peltiers zijn serious business :)

[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 02-01-2004 20:41 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Een 450 is niet zo heel ver over te klokken ik geloof dat de max die ik ooit gezien heb 550 was...

Die cardridges die erik aankaart zijn inderdaad heel vervelend om die eraf te krijgen moet je wel een aardige moeite doen en om er dan een pelt op te bevestigen is vrij lastig.. Ook waterkoeling is al lastig.. Eigenlijk kan ik het je alleen maar afraden..

Het geld wat je nu moet gaan stoppen in een peltier setup weegt denk ik niet op tegen het geld wat je kwijt bent om een nieuw mobo + cpu te kopen...

Zie voor wat je allemaal nodig hebt een stukje wat ik geschreven heb over peltiers en over het algemene overklok verhaal het stukje: "mini" overklok faq (staat een tabelletje in met schattingen hoever je kan overklokken)

[ Voor 10% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-01-2004 12:37 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, wat hierboven allemaal al vermeld is :

Overclocken kent geen garanties.. 't is gewoon een kwestie van proberen..
Bedenk wel dat je met een katmai core werkt.. De maximale snelheid waarop een katmai ooit is uitgebracht is 600MHz, dus veel overclock-ruimte heb je niet.

't zelfde geld voor je grafische kaart.. Gewoon proberen..

En over pelts: Zoek even wat rond hier in het forum.. Er zijn pas nog wat treads over geweest.. (tipje: Sorteer even op datum als je zoekt) :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.