F1 Challenge 99-02 & mods - deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
De Prototype C mod is nu heel erg dichtbij.. er is zelfs een Nederlandse readme voor gemaakt :Y)
- 31 autos uit de Sport 3.5L klasse, met onder andere de SWC kampioen Jaguar XJR-14, de Le Mans winnende Peugeot 905 en de experimentele Peugeot 905 Evo2!

- Volledige Prototype C auto lijst:
Allard J2X
BRM P351
Brun C91
Gebhardt C901
Jaguar XJR-14
Konrad KM011
Lola T92-10
Mazda MXR-01
Mercedes-Benz C291
Nissan P35 and NP35
Peugeot 905 and variants
Peugeot 905 Evo2
Toyota TS010

- Ongevenaarde aerodynamische precisie mede door de hulp van experts en de echte ontwerpers van de auto's. Voel hoe de autos aan de grond geplakt zijn met nooit eerder vertoonde downforce waarden.

- Drie volledig nieuwe circuits
Fuji
Jerez
Rouen

- Nieuwe, correcte layouts voor
Monza 1992
Nurburgring 1991

- geconverteerde GTR2002 circuits
Brands Hatch
Donington
Mugello

- Compleet nieuwe set AIW voor alle circuits, geoptimalizeerd voor de Prototype C auto's.

- Technology uit begin 90er jaren, inclusief carbon remmen, waar voorzichtig mee omgesprongen moet worden om de race uit te kunnen rijden en kwalificatie banden die alleen gescihkt zijn voor kwalificeren.

- Nauwkeurige wielophangings modellen voor elke auto en physics die gebruik maken van de 'super-high rate physics' in F1C

- Zie hoe de auto's zich in de loop van een seizoen ontwikkelen, met nauwekeurige circuit-specifieke modellen, paintjobs en prestaties!

BENODIGDHEDEN:
---------------
Om Prototype C te installeren moet u een volledige install van EA Sports F1 Challenge 99-02 hebben.
500 Mb harde schijf ruimte

INSTALLATIE:
------------
1.)Run PTCInstaller 1.00.exe
(Belangrijk! De installer kan u vragen om uw F1 2001 directory. Selecteer uw F1 Challenge 99-02 directory, dit is een fout in de installer!)
2.)Wanneer gevraagd, doorzoek uw F1 Challenge 99-02 map en selecteer F1 Challenge 99-02.exe. Klik OK
3.)Wanneer gevraagd, selecteer uw config.ini in dezelfde directory. Klik OK.
4.)Klik installeer en wacht...

CREËER EEN SNELKOPPELING
5.)In Windows Explorer, doorzoek uw F1 Challenge map.
6.)Klik met uw RECHTERmuistoets op Prototype C Lanuch.exe en selecteer 'Snelkoppeling maken'
7.)Verplaats deze shortcut naar uw bureaublad.

CREËER EEN SPELER
8.)Run Prototype C Launch met behulp van uw net gecreëerde snelkoppeling
9.)In het Player Manager Menu, type een naam voor uw speler. Klik Create.
10.)Ga terug naar Main Menu en klik Start.

VERANDER UW BESTURINGS INSTELLINGEN
11.)Ga naar de Options-Controls menu en selecteer uw instellingen in de control configuration naar uw voorkeur. (Attentie: de standaard settings zijn voor een Logitech® Formula™ GP)
12.)Selecteer een circuit en racen!

DE LAUNCHER:
------------
Prototype C Launch.exe is gemaakt zodat u het meeste uit de vele opties in F1 Challenge 99-02 kunt halen die niet beschikbaar zijn in het standaard menu. Dit bevat onder meer gevorderde besturings opties, Force Feedback instellingen, grafische opties en meer. De aanbevolen instellingen zijn reeds voor u geselecteerd in de Launcher.

De Prototype C Launcher geeft u betere controle over seizoens selectie dan de standaard F1C menu, door automatisch het aantal AI (computer) opponenten voor u aan te passen. Hiervoor bevelen wij het u aan om het spel te verlaten en de Prototype C Launch te gebruiken om van seizoen te wisselen (van auto wisselen in het spel zelf is natuurlijk geen probleem). Dit zorgt er namelijk voor dat het aantal opponenten correct is en u geen dubbele autos in uw races hebt.

Het creëeren en verwijderen van spelers wordt ten strengste aanbevolen met behulp van de Launcher.

PHYSICS DETAILS EN SETUP TIPS
-----------------------------

Deze autos zijn erg setup afhankelijk. U zult waarschijnlijk veel tijd in de garage doorbrengen om het maximale uit uw auto te krijgen en competitief te zijn op alle soorten circuits.

Banden:
-------
De kwalificatie banden zijn uitsluitend voor kwalificeren. Deze banden raken oververhit na een zeer korte tijd en geven u maximaal drie ronden extreme grid en snelheid voordat ze in zware problemen raken. Spring dus slim om met uw kwalificatie banden, ook in uw in-rij ronde....

De harde compound is een solide race band. U zult geen problemen hebben om lange afstanden met deze banden af te leggen met volle tanks. U zult 3 tot 4 ronden nodig hebben om ze op optimale temperatuur te krijgen, maar eenmaal daar is het gedrag stabiel en de prestaties soilde.

Sommige autos hebben een zachte compound band. Deze band is een balans tussen de kwalificatie en race band. Meer grip dan een harde band, maar met hogere slijtage en kans op oververhitting, deze band biedt aan de andere kant minder grip dan de kwalificatie band, maar zal langer meegaan.

Aerodynamica:
-------------
Een groot deel van de ontwikkeling van deze mod is gegaan in het optimaliseren van het aerodynamische gedrag van elke auto, om zo dicht mogelijk bij de realiteit te staan, zodat elke auto zijn eigen downforce bereik, balans en gevoeligeheig heeft. Deze auto's waren sterk afhankelijk van de enorme downforce die werd gegenereerd door de underbody tunnels, en waren vrij gevoelig voor rij hoogte. De optimale rijhoogte ligt voor rond de 3 cm en achter rond de 5, maar dit is dus op snelheid: niet in statische omstandigheden in de garage. Met meer dan 3500 kg downforce zal een auto lastig op optimale rijhoogte te houden zijn. U zult dus uw statische rijhoogte hoger moeten kiezen dan uw werkelijke optimale hoogte. Zie hoe de geleverde setups hiermee omgaan voor tips, en bekijk uw telemetrie om het maximale uit uw aerodynamica te krijgen.

Remmen:
-------
De carbon remmen waren in de begin 90er jaren lang niet zo geavanceerd als tegenwoordig. Door de zeer gevoelig voor temperatuur en hoge slijtage kunt u snel uw remmen compleet vernielen over een langere afstand door steeds zwaar te remmen. Zorg er dus voor dat u voldoende koeling aan uw remmen geeft en neem een extra 30-40 meter remafstand voor de zware rempunten.

Motor betrouwbaarheid:
----------------------
Veel onderzoek en testen is eveneens gegaan in het nabootsen van de werkelijke betrouwbaarheid. Het wordt ten strengste afgeraden om uw motor op maximale toeren te laten lopen gedurende de races. Zie de notities voor elke auto in het selectie scherm om een indicatie te krijgen hoe betrouwbaar een auto KAN zijn.

AIW:
----
De computergestuurde opponenten zijn geoptimaliseerd voor een AI Strength tussen 90 en 95%, en Agression onder de 50%. Boven deze waarden kan vreemd gedrag zich voordoen, waaronder rare racelijnen.

BUGS:
-----
Wanneer u het spel in 16bits kleuren draait kunnen zich transparantie problemen voordoen

Al uw problemen kunt u op onze Techinical forum posten:
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?f=324

CREDITS:

Prototype-C by the Virtua_LM Team

een non-commerciëel race sim project

http//virtua-lm.racesimcentral.com/

Burger4man: Models, Physics, File Management, Car Paint, R&D
Caliban: Car Paint, R&D
Danilo: AIW Programming, Track Development
Eden7C: Beta Test Team Co-ordninator
F1Driver: Track Textures
John Basara: Pit Radio Recording/Editing
King of the Ring: Car Modelling
Matt_Atknsn: Track Modelling/Development
MB-BOB: Car Painter/Cockpits
Mulsanne Mike: Research, R&D
Nugit: Car Modelling
padajacaba: Models, Physics, File Management, R&D, Intro 3D Animation
Quic Vic: AI Setups
REVSECT: Project Co-ordination, Car Paint, Intro Video Edit & Motion Graphics
Spikey-Wan: Launcher Programmer
Trumpf: Track Modeller
T-Spark: Menu Artwork
Zulu: Car Paint, Cockpits

ARkT: GTX5 Car Modeller, File Management, R&D
Ayrton Seely: Car Paint
Bassguy: Track Modeller/Development
Joe Bar Team: Car Paint
Ravenscraig: Car Paint
Tato: Car Paint/Cockpits
Waldo: Car Paint

Additional Artists:

JoeIMSA: Car Paint
Poci: Car Paint
RACER BR: Track Textures
SteveK: Car Paint
The Heathen: Car Paint
Xljunkie: Car Paint
AlexeyK: Track Development

MUSIC
'Louder than Silence'
'Skeleton Toy'
'I Could Love a Pair of Wings'
Written and Performed by: Male or Female
Courtesy of dance.com
www.dance.com/morf

Special thanks to www.racesimcentral.com, our hosts and everyone that supports
and encourages us. Big shout outs to the ISI, RSDG, SBDT, RSR, EMAC, CLMF,
DiDT & SSM crews, GT40 Steven, Gjon, Mika, Tim Wheatley, CJ1045, Mikkel,
Albyno883, Amax, M@d69, Big Ben, Schlusel, NewNoBee, -}CosmiC{-Jtf2
,BullittStang, Dom D, sergec, Zevious Zoquis and all our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zat m ook net te lezen op RSC. :D

Ik krijg er wel zin in, volgens mij is dit qua setup nog wat uitdagender dan F1.
en Rouen, Fuji en Jerez zitten er ook nog eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Volgens mij heb ik al met die Peugeot 905 & die Toyota gereden in de Le Mans 93 mini mod. Wat een downforce hebben die auto's. Als je de ophanging niet hard instelt dan schraap je op de rechte stukken van Hockenheim al halverwege over het asfalt.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jah klopt in de LM93 mod zaten die. Alleen vergeet niet dat de F1 2002 physics engine een stuk minder uitgebreid is als F1C (alleen al de suspensie settings in f1c). Ik verwacht ook dat t wat anders zal aanvoelen dan in de LM93 mod. Alhoewel dat wel een grof beeld moet geven hoe die zal rijden. Ik vond m goed die LM93 mod. Snel rijden op de limiet met die bakken is enorm moeilijk. :) :)

[ Voor 19% gewijzigd door DutchDevil79 op 12-03-2004 13:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ff vraagje tussendoor... Bestaat er een demo van deze race game ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

het gaat hier over mods van F1 challange 99-2002 , of er een demo is van f1 challange weet ik niet

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Thijs B schreef op 12 maart 2004 @ 20:43:
ff vraagje tussendoor... Bestaat er een demo van deze race game ??
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb de game net pas voor het eerst gespeeld, dus mijn vragen zijn wellicht wat gedateerd ;)

Is het mogelijk om je setups van F1-2000 te gebruiken?

Verder valt het me op dat ik de wegligging vrij slecht vind, bijv. in Japan met al het gewicht op de achterkant en volle achtervleugel breekt nog mijn achterkant uit zonder gas te geven in de bocht. En nog maffer: je vleugels hebben al volledig effect bij het wegrijden uit de garage, in de pitstraat zelfs! Het kan aan mij liggen, maar ik vind tot nu toe die physics niet geweldig. Ook vind ik de reactie op het gaspedaal erg traag, (dat vond ik overigens bij F1-2000 ook al) als ik hem intrap gebeurt er eerst even niets, vervolgens knalt hij heel snel naar 16K toeren ofzo, erg moeilijk doseerbaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
TheLemon schreef op 14 maart 2004 @ 15:21:
Ik heb de game net pas voor het eerst gespeeld, dus mijn vragen zijn wellicht wat gedateerd ;)

Is het mogelijk om je setups van F1-2000 te gebruiken?
De physics zijn totaal anders, dus nee..
Verder valt het me op dat ik de wegligging vrij slecht vind, bijv. in Japan met al het gewicht op de achterkant en volle achtervleugel breekt nog mijn achterkant uit zonder gas te geven in de bocht.
Kwestie van een goede setup maken. Ik doe bv. nooit de achtervleugel 'vol', maar meestal 3 tot 5 stapjes minder dan de voorvleugel en dan heb ik een aardige balans.
En nog maffer: je vleugels hebben al volledig effect bij het wegrijden uit de garage, in de pitstraat zelfs!
Ehh ja, wat had jij dan verwacht... dat je de vleugels eerst op moet warmen ofzo :D
Ook vind ik de reactie op het gaspedaal erg traag, (dat vond ik overigens bij F1-2000 ook al) als ik hem intrap gebeurt er eerst even niets, vervolgens knalt hij heel snel naar 16K toeren ofzo, erg moeilijk doseerbaar zo.
Ligt aan je controllerinstellingen, of mogelijk aan je stuur zelf. Probeer het eerst eens goed te krijgen in F1C zelf en als dat niet lukt DXtweak. Ik heb er namelijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

kNarf schreef op 14 maart 2004 @ 16:24:
[...]
Ehh ja, wat had jij dan verwacht... dat je de vleugels eerst op moet warmen ofzo :D
[...]
Nou bij 30-60 Kmh merk je in het echt echt niks van een vleugel die een paar graden meer of minder helling heeft, ik kan bij het uitrijden van de garage vanuit stilstand gewoon merken dat hij al een kleinere draaicirkel krijgt bij een paar graden meer voorvleugel, dat is echt natuurkundige bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Daar heb je misschien wel een punt, heb er wel meer mensen over horen klagen. Maar in de praktijk zul je er toch niet veel last van hebben, behalve bij het uitrijden van de pits dan.

Trouwens vandaag is er weer een nieuwe mod gereleased :)
McLaren F1 Sunday cup. Een alleraardigste mod moet ik zeggen.. goed verzorgd en leuk om te rijden. Verschikkelijk veel vermogen maar je kunt niet hard door de bocht, best uitdagend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kNarf schreef op 15 maart 2004 @ 00:14:
Daar heb je misschien wel een punt, heb er wel meer mensen over horen klagen. Maar in de praktijk zul je er toch niet veel last van hebben, behalve bij het uitrijden van de pits dan.

Trouwens vandaag is er weer een nieuwe mod gereleased :)
McLaren F1 Sunday cup. Een alleraardigste mod moet ik zeggen.. goed verzorgd en leuk om te rijden. Verschikkelijk veel vermogen maar je kunt niet hard door de bocht, best uitdagend dus.
Ik heb em vanavond geprobeerd, maar ik vind em zo-zo.
Het rijden op zich gaat vrij gemakkelijk, naar mijn mening TE gemakkelijk, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de 360 Modena challenge of ETCC.
Het geluid is wat vaag; bij lagere toeren hoor je duidelijk dat 2 samples elkaar overlappen.
De framerates zijn om te huilen. Als ik een testsessie doe met maar 1 auto presteert ie al net zo slecht als een vol ETCC-veld.
Wat ik WEL gaaf vind, is bijvoorbeeld de mogelijkheid om velgen te verwisselen. Het pakket is met zijn car-, profile- en trackmanager ook erg goed verzorgd.
Ik hoop dan ook dat ze e.e.a. nog gaan verbeteren, de mod heeft zeker potentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Makkelijk dan heb ie zeker niet op de limiet gereden. Hij heeft totaal geen grip de auto omdat t een road versie is (geen vleugels), maar wel 600+ vermogen. Maakt m best listig. Net race op zandvoort gehad op f1rst2. Ik was de enige die een foutloze race ree, dat zegt geboeg over moeilijkheid.
ETCC vind ik vele malen makkelijker. Mjaaa gij moet maar ff wachten op de Alfa GTA in HTCC mod. Daar kan de niet altijd vol gas mee rijden hehe. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik weet toevallig dat hier een aantal mensen op GOT in het Speedwerx team zitten, toevallig stond op ons forum (TRP 1996 mod) dat we samen gaan werken, om de 1996 mod te maken. Ik zie uit naar onze samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
TRP 1996.. wasda :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
­«ETCC 2003 Mod - Evolution» will be released 28-03-2004

Overview:

After the release of the ETCC 2003 Mod and the last update (1.15) we got a lot of positive reactions, but also some negative voices raised up. Following our goal to bring you the most realistic touring car simulation possible we continued our efforts to collect as much data/information as possible and got in contact with more drivers and teams in order to obtain more feedback, of course we have also listened to the feedback of all the simracers who posted their comments about the first installments of the ETCC 2003 Mod. We then decided to give the underlying physics a major overhaul using all the knowlegde and data we have obtained since the release of the last ETCC 2003 Mod update. Numerous other changes/improvements have been made "under the hood" - we have chosen the name "Evolution" in order to point out that this is not "just another update" for the ETCC 2003 Mod.

New features/changes at a glance:

the all new Enna Pergusa track (most of the modelling done by Ewan Chalker aka Uzzi)

completely revised physics, including improved tire physics

improved balancing, more realistic laptimes

20+ setups included for various tracks/cars

"optimized" mts-files to cure the display issues experienced by nvidia users (thanks to Marc Aarts aka Locutus)

modified engine sounds and new commentary sounds

improved AI behaviour, more intense racing

an improved launcher with new useful features
Ben benieuwd naar die nieuwe physics. Hebben we dan al die maanden met onrealistische physics zitten rijden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kNarf schreef op 18 maart 2004 @ 22:16:
[...]

Ben benieuwd naar die nieuwe physics. Hebben we dan al die maanden met onrealistische physics zitten rijden? :o
Ik hoop het niet, damn kan ik weer allemaal nieuwe setups maken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op 18 maart 2004 @ 22:28:
[...]

Ik hoop het niet, damn kan ik weer allemaal nieuwe setups maken :(.
Wow, precies als ETCC GOT seizoen erop zit een nieuwe update, misschien leuk voor een komend seizoen? Klinkt namelijk erg veelbelovend. En ik denk dat die setups nog wel aardig zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Prototype C gereleased, eindelijk...
Virtua_LM site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:26
damn mijn dns doet het weer eens niet. kan niet bij de site :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb door het lezen van de thread ook maar es F1C besteld. Niet gedacht dat EA een echt goede race game konden produceren (of niet? :) )
Zijn erg mooie mods voor te krijgen en de kwaliteit ziet er ook erg goed uit; de meeste karretjes zijn om te zoenen!

Alleen het downloaden van sommmige mods geeft problemen, de vermelde url's en links van sommige sites werken niet meer. Heeft iemand es zin om een post te maken met de beste mods op een rijtje met werkende download links?

De DTM2004 mod kijk ik ook al naar uit; eindelijk de Audi A4 terug! Verstandig dat ze die rare regel van 2 deurige sportcoupe's terug gedraaid hebben. (nu de quattro nog terug... >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Yay! :D

Ik hoop dat ik m hier op mn werk binnen kan halen, thuis meteen racen. :7
Zo druk is t nu nog niet denk ik op die server. Racing-sims gaat wel lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
net even PTC geprobeerd het is een kunst stukje
fuji is een heerlijk circuit en de XJR-14 is de moooiste sportscar ooit gebouwd :D. Wel even wennen aan de downforce enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 08:38:
Heb door het lezen van de thread ook maar es F1C besteld. Niet gedacht dat EA een echt goede race game konden produceren (of niet? :) )
Zijn erg mooie mods voor te krijgen en de kwaliteit ziet er ook erg goed uit; de meeste karretjes zijn om te zoenen!

Alleen het downloaden van sommmige mods geeft problemen, de vermelde url's en links van sommige sites werken niet meer. Heeft iemand es zin om een post te maken met de beste mods op een rijtje met werkende download links?

De DTM2004 mod kijk ik ook al naar uit; eindelijk de Audi A4 terug! Verstandig dat ze die rare regel van 2 deurige sportcoupe's terug gedraaid hebben. (nu de quattro nog terug... >:) ).
Probeer deze site eens :7

Eerste rondjes op Fuji met de Prototype C mod waren indrukwekkend, snel weer verder racen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 08:38:
Dat kunnen ze ook niet, F1200x (SCGT ook trouwens) is van de hand van ISI en alleen maar uitgegeven door EA ;)

Helaas is F1C voorlopig de laatste van ISI/EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie site maar als je wat wilt downloaden zijn er heel veel links al dood..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Paar dagen nadat bekend werd dat de texture problemen bij de combinatie 52.xx of 53.xx en ETCC zouden opgelost worden in de ETCC Evolution, blijkt dat de Prototype C mod ook last heeft van texture fouten. :(

Vanmiddag maar terug gaan naar de 45.xx drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Die fouten liggen toch niet aan de textures maar juist aan de drivers of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
hmm ik heb eens even een vraagje
na me heel lang ge-irriteerd te hebben aan het feit dat F1 Challenge bij mij niet goed draait ben ik me eens gaan afvragen of dit wel normaal is en of mijn systeem niet meer aan zou moeten kunnen
misschien dat jullie uit ervaring weten of de performance die ik haal normaal is?

specs:
Athlon XP 2000+
768 MB DDR 266 ram
Maxtor 120 GB 7200 RPM 8MB Cache harddisk
Ati Radeon 9700 PRO 128 mb

instellingen spel/direct 3d:
1024x768 @ 85 Hz 32 bit
alle direct3d instellingen op performance, AA en AF uit
instellingen in t spel zelf: alles op HIGH (niet FULL)

maximale framerate gemiddeld tijdens kwalificate: 22 fps
maximale framerate gemiddeld tijdens race: 18 fps

uitschieters naar max 27 fps en min 4 fps

is dit een normale performance?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ligt het nu aan mij of is deze game nogal lastig te krijgen?
In Tilburg hadden zowel de Dynabyte, Dixons, Bart Smit en FRS hem niet. Bij Dynabyte zou hij ook niet meer binnenkomen. Ik heb nu een berichtje naar gcshop gestuurd of zij er nog aan kunnen komen. Ik hoop het van harte, want die mods zijn erg gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

paragon schreef op 19 maart 2004 @ 14:33:
Die fouten liggen toch niet aan de textures maar juist aan de drivers of niet?
Ja, het ligt aan de drivers, dat weet ik. Heb nu de 56.64 drivers genomen, daarmee werkt alles prima als ik op het circuit ben. Volgens het Virtua_LM forum op Racesimcentral leveren die wel nog problemen bij het bekijken van een replay maar daar heb ik minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier staat hij gewoon bij de free record shop ( vlissingen )

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Phusebox schreef op 19 maart 2004 @ 15:09:
hmm ik heb eens even een vraagje
na me heel lang ge-irriteerd te hebben aan het feit dat F1 Challenge bij mij niet goed draait ben ik me eens gaan afvragen of dit wel normaal is en of mijn systeem niet meer aan zou moeten kunnen
misschien dat jullie uit ervaring weten of de performance die ik haal normaal is?

specs:
Athlon XP 2000+
768 MB DDR 266 ram
Maxtor 120 GB 7200 RPM 8MB Cache harddisk
Ati Radeon 9700 PRO 128 mb

instellingen spel/direct 3d:
1024x768 @ 85 Hz 32 bit
alle direct3d instellingen op performance, AA en AF uit
instellingen in t spel zelf: alles op HIGH (niet FULL)

maximale framerate gemiddeld tijdens kwalificate: 22 fps
maximale framerate gemiddeld tijdens race: 18 fps

uitschieters naar max 27 fps en min 4 fps

is dit een normale performance?
Volgens mij zou je daar wel meer uit moeten kunnen halen. Tenminste in deel 2 van dit topic zeiden de meeste mensen met een 9700pro een hele goede framerate te hebben, zelfs met AA. Die hadden wel een iets snellere cpu maar dat mag niet zoveel uitmaken.
Kun je wel gewoon goed races rijden? Want het is wel vrij normaal dat het vertraagd bij de start en in/bij de pits (en dat het geluid dan verandert in een toonladder :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kNarf schreef op 19 maart 2004 @ 15:32:
[...]

Volgens mij zou je daar wel meer uit moeten kunnen halen. Tenminste in deel 2 van dit topic zeiden de meeste mensen met een 9700pro een hele goede framerate te hebben, zelfs met AA. Die hadden wel een iets snellere cpu maar dat mag niet zoveel uitmaken.
Kun je wel gewoon goed races rijden? Want het is wel vrij normaal dat het vertraagd bij de start en in/bij de pits (en dat het geluid dan verandert in een toonladder :o)
ehm tja races rijden met 18 fps is niet echt leuk
heb ook vaker dat het beeld gewoon 0,1 sec. blijft hangen enzo

maar van het geluid dat heb ik nog nooit gemerkt eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wazig, ik heb een 9700np en zet FSAA en AF voluit, speel dan op 1280x960 met alles max. en de training gaat echt enorm soepel, ik heb geen fps gemeten, zal ik nog eens doen.
Verder heb ik alleen een snellere CPU (2500+).
Ik vermoed dat je systeem stukken beter zou moeten kunnen.

edit:
fps gemeten, zit continu tussen 25 en 30 in training, terwijl Emule, Shareaza en MSN nog draaiden op de achtergrond. Overigens vind ik alles boven de 25fps voor in racing games soepel, ik zie dan geen verschil meer, alles reageert instant ook.

[ Voor 33% gewijzigd door TheLemon op 19-03-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
:'( ik snap er niks van... heb ook al eens gefomat maar dat hielp ook niet

ik heb gewoon een logitech momo force die hier weg staat te rotten en als ik wil racen moet ik dat doen op mijn laptop omdat die beter draait als mijn desktop... en dan moet ik dus met het keyboard spelen :(

[ Voor 61% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
TheLemon schreef op 19 maart 2004 @ 16:25:
edit:
fps gemeten, zit continu tussen 25 en 30 in training, terwijl Emule, Shareaza en MSN nog draaiden op de achtergrond. Overigens vind ik alles boven de 25fps voor in racing games soepel, ik zie dan geen verschil meer, alles reageert instant ook.
hmm wil niet lullig doen maar op 60fps speelt het echt een stuk prettiger, die physics engine heeft geloof ik minimaal 40FPS nodig om goed te werken en de discusie of iets wel of niet soepel loopt voor het oog op 25fps heeft daar gelukkig niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
paragon schreef op 19 maart 2004 @ 18:48:
[...]

hmm wil niet lullig doen maar op 60fps speelt het echt een stuk prettiger, die physics engine heeft geloof ik minimaal 40FPS nodig om goed te werken en de discusie of iets wel of niet soepel loopt voor het oog op 25fps heeft daar gelukkig niks mee te maken.
aha dus ik heb nog nooit fatsoenlijke physics mogen ervaren dan?

hmm ik weet niet hoe ik de zooi nu ga oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Oeioeioeioei wat is die PTC-mod gaaf. Ik heb net ff een paar rondjes gereden in de Mazda, Toyota en de Evo2 op Rouen en LeMans.

Die Cockpit van de Evo2 is zo ontzettend mooi. :9~
Physics voelen aan zoals ik denk dat t zou moeten horen. Je hebt heel veel downforce (zeker in de Evo2 natuurlijk) maar met uitaccelereren moet je wel ff oppassen. Deze wagens hadden geen TC (met uitzondering van ..... weer de Evo2), wel een sequentiele bak AFAIK maar geen shift-paddles dus ik heb mn shifter gemonteerd met sequentieel plaatje en alle aids uitgezet. Nou dan is t echt super hoor.

Menuutjes enzo zien er ook allemaal heel strak uit. Muziek is wel passend ook.
Dit belooft heel veel goeds voor GTX-5 (die auto's zijn meer mijn smaak) maar ondertussen kunnen we hier wel een tijd van genieten (zeker met de updates die komen gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Ja het is een super mod maar ik vind het eigenlijk alleen echt leuk op de snelle banen zoals Le Mans, Rouen (geweldige baan) en Monza. Voor de wat meer bochtige banen zijn ze gewoon teveel en komen ze niet echt tot hun recht IMO (ondanks die enorme hoeveelheid downforce)

[ Voor 9% gewijzigd door kNarf_ op 19-03-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Pfew, nog 19 uur te gaan voordat ik kan gaan spelen 8)7 [4 kB/s ]
Zei ik spelen?
Uitleven bedoel ik. >:)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen LeMAns mod voor F1C? Met Audi R8R bedoel ik dan.
Zag wel wat voor F2002, maar die mod is natuurlijk niet compatible, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Binnenkort komt Sports Car Racing van RSDG uit, met zo'n beetje alle ALMS auto's van de afgelopen jaren. Daar komen ook Le Mans add-on carpacks voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
is er overigens al een volledige lemans uit voor f1c of is het nog steeds de Beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ja dat is de full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

paragon schreef op 19 maart 2004 @ 18:48:
[...]
Ik zie niet in wat een physics engine met je videokaart te maken heeft en met framerates. En waar zou ik dat aan moeten merken dan, dat die niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

kNarf schreef op 19 maart 2004 @ 21:33:
Binnenkort komt Sports Car Racing van RSDG uit, met zo'n beetje alle ALMS auto's van de afgelopen jaren. Daar komen ook Le Mans add-on carpacks voor uit.
Op die mod zit ik ook al een tijdje te wachten. Zeker nu de 12H van Sebring aan de gang zijn wil ik zo graag in de Audi of Bentley rijden :9

Edit: Saleen S7R shots van WGTS (door RaceSims Revolutions)

Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-forum.net/files/attachments/grab_001_470.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-forum.net/files/attachments/grab_000_190.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-forum.net/files/attachments/grab_003.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Fuelke op 20-03-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat ziet er weer gelikt uit! Ferrie nijs...... :9~
Kom maar op met die Audi R8R........
Die Crocodile uitvoering zou ook heel stoer zijn...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

k zie niet in wat een physics engine met je videokaart te maken heeft en met framerates. En waar zou ik dat aan moeten merken dan, dat die niet goed werkt?
Als je teweinig FPS hebt, en het hapert zodanig dat je niet meer normaal kan sturen e.d....nja...dat snap je toch wel :?

60FPS is voor mij de absolute bodem, ik zit normaal gesproken tussen de 80-100 ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

--JvL--

Know why

Heb de PTC mod ook ff gespeeld en stoor me toch aan een paar zaken. Ten eerste replay functie werkt niet!! Dit zijn net zo onwijs gave wagens dus wil ik graaaag de replay zien! Ten tweede zie ik MPH en geen KPH, niet dat het erg veel uit maakt maar toch...

Don't dream your life, live your dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Dat laatste kan je instellen hoor, tenzij ik 300 MPH haal op Rouen :P

Options > Display > helemaal naar onder scrollen.

[ Voor 28% gewijzigd door Fuelke op 20-03-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Andere is ook gewoon aan te zetten in replay menu. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--

--JvL--

Know why

is dat zo? KPH kon ik niet instellen daarom vroeg ik het. Replay zal ik s kijken.

DONE!

[ Voor 6% gewijzigd door --JvL-- op 20-03-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
--JvL-- schreef op 20 maart 2004 @ 19:27:
is dat zo? KPH kon ik niet instellen daarom vroeg ik het. Replay zal ik s kijken.

DONE!
Kon t ook niet instellen, optie zat er wel maar ik kon niets wijzigen.
Maar in de .PLR file kan het ook.

Replay's zijn idd enorm gaaf omdat de framerates ook goed zijn en je dan toch ook alle effecten aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

SebaZ schreef op 20 maart 2004 @ 18:55:
[...]
Als je teweinig FPS hebt, en het hapert zodanig dat je niet meer normaal kan sturen e.d....nja...dat snap je toch wel :?
60FPS is voor mij de absolute bodem, ik zit normaal gesproken tussen de 80-100 ongeveer :)
Ja maar physics, de naam zegt het al, heeft weinig tot niets te maken met je beeld. Dat is de handling van de auto namelijk en het lijkt me dat de CPU dat voor zijn rekening neemt. Heeft echt niks met fps te maken hoor. Met 20fps heb je echt niet meer of minder overstuur ofzo 8)7

Natuurlijk heb je met een te lage framerate een verrotte reactie op je stuurbewegingen e.d., maar bij 30fps is daar absoluut geen sprake van in dit spel. Echt ik zou eigenlijk ff een filmpje moeten maken om jullie te overtuigen, het gaat gewoon superstrak allemaal.
60 fps de absolute bodem? 80-100 normaal?, kom op stel je niet aan zeg!
Met vertical sync aan (wat natuurlijk wel zo hoort) kom je waarschijnlijk niet eens aan de 100 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er is hier denk ik wat verwarring ontstaan.
Wat bedoeld wordt denk ik is dat de physicsengine van invloed is op de framerate (zeker bij de super-high physics rate), en niet andersom want dat is natuurlijk dikke onzin.
De berekening van de physics worden uiteraard uitgevoerd door de CPU, dus als dat al je bottleneck is bij de framerate kan de half-rate setting daar idd van invloed op zijn.

Mij kan de gemiddelde framerate erg weinig schelen, als ik maar geen drops heb onder de 20/25 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Het gaat om de feedback die je als speler krijgt die anders overkomt bij 20FPS dan bij 80FPS

Natuurlijk snap ik ook wel dat je niet meer overstuur hebt met 40FPS minder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Etcc seizoen zit erop :(

Heb deze threath niet zoveel meer gevolgt. Dus zijn er nog leuke mods uit die ik moet downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 08:43:
Etcc seizoen zit erop :(

Heb deze threath niet zoveel meer gevolgt. Dus zijn er nog leuke mods uit die ik moet downloaden
De Prototype-C mod moet je echt proberen, die is enorm gaaf. En het is gewoon een erg strakke kwaliteits-mod.

Virtua-LM website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Als er goeie mods zijn of komen kunnen we die misschien hier opnoemen voor een eventuele nieuwe league.
Ik heb deze bijvoorbeeld al gehoord die goed schijnt te zijn:
Prototype-C

Dus roep maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Porsche Supercup :)
(komt de release daarvan al dichterbij Dutchdevil :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Laatst online: 18-09 20:51
Prototype C vind ik zelf een hele goeie. Mooie bijgeleverde kant en klare banen ook. (zoals Lemans en Rouen)

(ik wil een Jag >:) )

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik denk dat het enige punt van de PrototypeC mod is dat er grote verschillen zitten tussen de auto's.

Iedereen die niet in en Peugeot of Toyota zit heeft het gewoon enorm moeilijk.
Dus het kan qua veldbezetting wat eentonig worden.

Porsche Supercup lijkt mij ook heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dalijk thuis ben gelijk ff PTC mod downloaden.

Hoop eigenijk wel dat we dat een keertje online kunnen doen. want vind er nix aan om f1c in single player te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

PTC is best leuk tegen de PC. Ik probeer nu een race uit te rijden van 30 laps met de Konrad Lamborgini (time scaled damage) Das niet makkelijk daar een setup voor te maken die en goed mee komt met de rest van de achterhoede teams en waarbij de moter niet na 4 rondjes de geest geeft. :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Eindelijk nieuwe WGTS shots :)
http://www.rsr-forum.net/viewtopic.php?t=185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

dit word het gtr spel tot GTR van simbin de inde winkel ligt ( oke we weten nog niet hoe het rijdt ) maar de carretjes zien er al leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens mij is er een grootte kans dat GTR eerder in de winkels ligt, volgens mij Als ik alles zo zie zijn ze al in een vergevorderd stadium

[ Voor 10% gewijzigd door alarma2nd op 24-03-2004 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vraagje
kun je ook een race laten plaatsvinden zonder zelf deel te nemen?
moet ff testen of mijn pc met "nieuw" (geleend) geheugen wel stabiel is
en ik weet dat f1 challenge het nooit een race uithoudt zonder te crashen
dus dat is een goede test
of heeft iemand een replay van f1 challenge voor me? van een lap of 50 of meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Gewoon een race starten en niet wegrijden, dan racen de AI auto's gewoon door. (en de camera op een andere auto richten met keypad + en -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
alarma2nd schreef op 23 maart 2004 @ 23:31:
Volgens mij is er een grootte kans dat GTR eerder in de winkels ligt, volgens mij Als ik alles zo zie zijn ze al in een vergevorderd stadium
iig eerder dan een spelletje van wat westelijke broeders O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die PTC mod gespeelt maar vind er totaal geen uitdaging inzitten.

Moet wel zeggen dat het er heel mooi uit ziet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 09:55:
Heb die PTC mod gespeelt maar vind er totaal geen uitdaging inzitten.

Moet wel zeggen dat het er heel mooi uit ziet :9~
Nou ik speel zonder aids en dus ook met clutch en shifter en ik kan je vertellen dat er echt wel een uitdaging in zit hoor.
Zo makkelijk is t niet om constant snel met die dingen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is op ORSG een update verschenen vande MclAren Sunday Cup.
Het is uitgebreid met de McLAren F1 GTR challenge.

Meer info + downloads:

http://www.orspg.com/index.php

Van xzibit-a is de final version van FIA GT:x-spec verschenen, maar die site is zoooooooooo traaaaaaaaaagggggg.

Voor de dapperen: http://www.xzibitaprojects.net/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

xzibit-a is de verkrachter van de betere, zo niet, de beste mod.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SebaZ schreef op 26 maart 2004 @ 08:31:
Wie, wat, waar, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
SebaZ schreef op 26 maart 2004 @ 08:31:
Die discussie is al vaker gehouden (zeker op RSC), ik zou zeggen hou je commentaar op x-zibit ff voor je voor we hier weer die zinloze discussie gaan voeren.
Ik zal er ook niet op in gaan. Wie meer wil weten moet maar ff op het RSC forum kieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Sorry hoor maar volgens mij is het geen probleem dat iemand commentaar geeft. En als je graag wilt dat we op RCS kijken moeet je maar linkjes naar de draadjes geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ach...laten we het zo maar zeggen. Als je een mod gebasserd op F1 2002 zonder toestemming converteerd naar F1 Challenge en daarmee vervolgens de physics om zeep helpt verdien je daar geen respect mee.

Voor de mensen die het niets kan schelen, ga u gang en veel race plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval zullen wel niet veel mensen de gelegenheid krijgen om dat ding te spelen aangezien die download site echt rukkie rukkie is met 0.000001 bytes/sec :) ..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Nieuwe screenshots te vinden van WGTS: http://www.rsr-forum.net/viewtopic.php?t=196 Meer plaatjes te vinden daar.

Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-forum.net/files/attachments/6_214.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-forum.net/files/attachments/8_211.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rsr-forum.net/files/attachments/12_121.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 26-03-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ziet er goed uit, voor een mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
De models zien er iig al veel beter uit dan die in GTR2002. Alleen in de belichting/shading van de wagens mist nog iets vind ik (ze zien er een beetje kaal uit), maar dat zal vast nog wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ziet er zeker goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--

--JvL--

Know why

De FW26 is ook uit! Moet je echter wel de 2003RH mod hebben maar dat hebben de meesten wel denk ik.

[
DOWNLOAD

[ Voor 18% gewijzigd door --JvL-- op 26-03-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

edit: download werkt beetje vaag save as :P werkt wel

is de nieuwe ferarri er ook al :p

[ Voor 91% gewijzigd door BruceLee op 26-03-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23

R-B

Blokkert

--JvL-- schreef op 26 maart 2004 @ 17:22:
De FW26 is ook uit! Moet je echter wel de 2003RH mod hebben maar dat hebben de meesten wel denk ik.

[
DOWNLOAD
sorry vindt hem beetje bagger rijden

ik wil de nieuwe ferrari 8)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
R-B schreef op 26 maart 2004 @ 22:18:
[...]

sorry vindt hem beetje bagger rijden
terwijl er geen nieuwe physics bijzitten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

kNarf schreef op 26 maart 2004 @ 22:38:
[...]

terwijl er geen nieuwe physics bijzitten B)
Verkapte 'Ik kan niet rijden' opmerking? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Bah, deze game is echt moeilijk te krijgen hier in Tilburg.
Had ik hem bij de FRS online besteld om hem in de winkel dan af te halen.
Ik blij dat ik hem eindelijk had.
Kom ik in de winkel m'n bestelling afhalen, hebben ze de Xbox versie opgestuurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een fx 5200 kaart. Bij f1c 99-02 krijg ik wanneer her regent een storend beeld. Het 'flikkert'. De framerate is niet extreem laag (40). Volgens mij kan het ook niet aan vsync liggen. (refreshrate staat op 75). Ik heb directX 9. Misschien is het beter om direcX 8.1 erop te zetten omdat die fx5200 niet heel best presteert met dx9. Herkent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 18:50:
ik heb een fx 5200 kaart. Bij f1c 99-02 krijg ik wanneer her regent een storend beeld. Het 'flikkert'. De framerate is niet extreem laag (40). Volgens mij kan het ook niet aan vsync liggen. (refreshrate staat op 75). Ik heb directX 9. Misschien is het beter om direcX 8.1 erop te zetten omdat die fx5200 niet heel best presteert met dx9. Herkent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?
Probeer eens andere drivers. 45.23WHQL werken goed met F1C, nieuwere hebben wel vaker problemen met glitches e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb nu de hele tijd lopen testen. alle settings uitgeprobeerd. Met droog weer heb ik dus nergens last van. zodra er donkere wolken komen gaat het mis. dan stottert het beeld asl een gek. heel irritant. vsync aan of uit maakt niks uit. aa is ook uit. ik had de 56.64 drivers. OOk de 45.23 heb ik inmiddels geprobeerd zonder resultaat! wanneer ik dxdiag draai geeft hij geen fouten aan.
suggesties nog iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Misschien dat deze download je problemen verhelpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 27 maart 2004 @ 20:44:
Misschien dat deze download je problemen verhelpt :)
Joo hartstikke bedankt man. Dit werkt perfect!!!! Wat heb ik veel lopen prutsen om het werkend te krijgen.. Ik kon er ook helemaal niks over vinden. Maar goed het is dus opgelost nu. Thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuo ik heb alweer een ander probleem :( Ik had eens even gekeken op de high gear forums ( http://dynamic2.gamespy.c...php?t=64955&highlight=scn)

ik heb de 2000_Silverstone.SCN veranderd door de the Draw Distance naar 600 te doen. Hierdoor zou je zo'10 fps meer moeten halen. Maar na dit gedaan te hebben kan ik het betreffende circuit niet meer laden. Ik was zo slim geweest om een backup van die file te maken voordat ik m veranderde maar zonder resultaat :?
Het is een scn file. Die scn staat inm mn season data map en vervolgens circuits. Ik heb geprobeerd op die files (season data) van de cd weer op de hd te zetten maar daar zit nu net de scn file niet tussen.

Wat moet ik doen??? een editor gebruiken ofzo?
Misschien dat iemand mij de 2000_silverstone.scn kan mailen ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Probeer eens logs/hat map leeg te gooien. De originele bestanden zitten wel op de cd in een zipbestand maar niet met die extensie. Hijs iets van 12mb dacht en met iig winrar kun je hem openen. Dat voor het geval het leeggooien van die hat map niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammergenoeg werkt dat niet van die HAT. Weet je ook waar ik dat zipbestand kan vinden op de cd?Ik zie allen ni de map direcX een paar van die rar/zip bestanden.

EDIT:
snap er nisk van. Ik heb een orgineel 2000_silverstone.scn. Maar ik heb per ongeluk toen ik m heb geopend met notepad aangegeven dat i altijd met notepad geopedn moet worden. Is dit soms het probleem? Zo ja hoe verander ik het dat hij niet automatisch met notepad geopend wordt?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:31 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.