[OC] AMD Duron Applebred Overclock resultaten Deel II

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.705 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

De_Bastaard schreef op 09 januari 2004 @ 15:24:
Ik ben net naar 'n auto winkel geweest ... gevraagd naar die achterruitverwarming reparatielijm .... ja, dat hebben ze, klein potje, 15 euro :|

En nee, niet gekocht :P

Iemand nog ideeen voor te unlocken? ;0
Ik doe alles met een PoTlooD hoor veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Anoniem: 62850 schreef op 09 januari 2004 @ 15:13:
Ik heb de cache ingeschakeld van men duron, alles gaat goed maar ik kom niet verder dan een FSB van 154 daarna krijg ik een Diskette station error 40 ofzo het ligt niet aan de geheugen omdat ik die heb getest in men P4 systeem en kwam nettejes van 266 naar 336 zonder problemen iemand een oplossing??.
Bij het verhogen van de FSB gaat de FDD snelheid ook omhoog, dus het kan voorkomen dat je een error krijgt bij een te hoge fsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik had op mijn duron met potlood een omgedraaide C getekend om die bruggen te verbinden ... werkte hier niet :?

Hoe doe jij t dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Hmm dat Loctite lijkt toch te geleiden duurt alleen een haf uurtje maar ik krijg me Duron er niet mee geunlockt.
Ga nog één keer proberen met een mesje de gaatjes van de bruggen wat groter te maken zodat Loctite er misschien makkelijker invloeit.
Met potlood lukte het bij mij ook niet en als ik de lasercut vul met Loctite of potlood doet de processor het helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15
Anoniem: 12019 schreef op 09 januari 2004 @ 17:26:
Hmm dat Loctite lijkt toch te geleiden duurt alleen een haf uurtje maar ik krijg me Duron er niet mee geunlockt.
Ga nog één keer proberen met een mesje de gaatjes van de bruggen wat groter te maken zodat Loctite er misschien makkelijker invloeit.
Met potlood lukte het bij mij ook niet en als ik de lasercut vul met Loctite of potlood doet de processor het helemaal niet meer.
Ik heb geen lasercuts :)

Ik heb van mn oude werk, autogarage autodrome te Hardenberg een potje mogen lenen dat ik volgende week een keertje terug moest brengen, ik post mn resultaten morgen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ephymerous schreef op 09 januari 2004 @ 17:51:
[...]

Ik heb van mn oude werk, autogarage autodrome te Hardenberg een potje mogen lenen dat ik volgende week een keertje terug moest brengen, ik post mn resultaten morgen :)
Lijkt mij sterk dat jij geen lasercut hebt want dan hoef je hem ook niet te unlocken lijkt me,welke week komt jouw Duron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 62850 schreef op 09 januari 2004 @ 15:13:
Ik heb de cache ingeschakeld van men duron, alles gaat goed maar ik kom niet verder dan een FSB van 154 daarna krijg ik een Diskette station error 40 ofzo het ligt niet aan de geheugen omdat ik die heb getest in men P4 systeem en kwam nettejes van 266 naar 336 zonder problemen iemand een oplossing??.
Wat voor moederbord heb je? Heb je dividers of een pci/agp lock daarop? Als je de fdd afkoppelt, kan je dan hoger oc'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
stemt er iemand in voor een apparte Duron-overclock-database webpagina?? Krijg je een handig overzicht door :)

Wil ik wel maken, wou al doen voor athlon64, maar ze zijn me weer eens voor :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

PASware schreef op 09 januari 2004 @ 20:57:
stemt er iemand in voor een apparte Duron-overclock-database webpagina?? Krijg je een handig overzicht door :)

Wil ik wel maken, wou al doen voor athlon64, maar ze zijn me weer eens voor :(
Als jij dat graag wilt dan doe je het toch ;) . Wel handig lijkt me dat! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 20:45

DaOverclocker

Overclocker for life...

voor zoiets ga je meestal naar www.overclockers.com, maar laat dar toevallig geen duron applebred bij staan....
Ik heb ze er al over gemaild.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pisart schreef op 09 januari 2004 @ 18:13:
[...]

Wat voor moederbord heb je? Heb je dividers of een pci/agp lock daarop? Als je de fdd afkoppelt, kan je dan hoger oc'en?
Ik heb een Chaintech 7KJD KT266 chipset ik kan de pci en agp snelheid wel veranderen ik heb nog niet de HDD afgekoppelt omdat het in men broertjes pc ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850 schreef op 10 januari 2004 @ 00:23:
[...]

Ik heb een Chaintech 7KJD KT266 chipset ik kan de pci en agp snelheid wel veranderen ik heb nog niet de HDD afgekoppelt omdat het in men broertjes kamer ligt.
SORRY FOUTJE :( .

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 10-01-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Week 29, check anders foto @ pagina 4, moet alleen dus cache unlocken :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
DaOverclocker schreef op 10 januari 2004 @ 00:03:
voor zoiets ga je meestal naar www.overclockers.com, maar laat dar toevallig geen duron applebred bij staan....
Ik heb ze er al over gemaild.
ja die database daar is niet zo overzichtelijk en onbreekt vaak ook info die je wel wil weten.

Nog meer tweakers hiero die wel goed idee vinden??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op 09 januari 2004 @ 17:18:
Ik had op mijn duron met potlood een omgedraaide C getekend om die bruggen te verbinden ... werkte hier niet :?

Hoe doe jij t dan?
Ik heb de duron wat ook bij de startpost is aangegeven gewoon met de scherpe punt van de potlood in dat gaatje duwen potlood beetje rondraaien zodat ie er helemaal erzin zit bij beiden gaatjes en daarna een streepje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dezelfde behuizing als de Duron van DaOverclocker maar deze gaatjes zijn zo klein dat je er geen potloodpuntje in krijgt,ik denk zelfs dat zilverprut er niet eens in loopt want ik krijg hem niet unlocked en geef het na ca pogingen met deze processor maar op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
PASware schreef op 10 januari 2004 @ 00:43:
[...]

ja die database daar is niet zo overzichtelijk en onbreekt vaak ook info die je wel wil weten.

Zekers wel, mijn zegen heb je ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
Kan iemand een hi-res picje (minimaal 600x600) schieten van de bovenkant en onderkant van zijn/haar Applebred en hier posten en/of deze mij toemailen? Ik zoek namelijk pics van een bruine én een groene Applebred voor op mijn site.

Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zal dalijk even een pic maken van mijn bruine applebred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

PASware schreef op 10 januari 2004 @ 00:43:
[...]

goed ide jah, go ahead! :) _/-\o_ _/-\o_

lijstje met dingen die er in moeten: 8)
[-info-]
CPU type
std Bus speed
std Multiplier
mobo
merk+type RAM
Videokaart Merk+Type / Chipset
Type koeling CPU (heatsink+fan+pasta)
Type koeling Northbridge (heatsink+fan+pasta)
Type koeling Southbridge (heatsink+fan+pasta)
Type koeling Videokaart (heatsink+fan+pasta)
Mosfet cooling? zo ja, hoe?
OS

[-meetresultaten-]
met welke software gemeten (ofcourse)
CPU Speed
Bus speed
Multiplier
vCore
vDimm
vDD (busvoltage)
vAGP
Idle CPU Temp
Stressed CPU Temp (burnK7!!)
Idle Northbridge temp
Stressed Northbridge temp
Idle vidkaart temp
Stressed vidkaart temp
GoT-Pifast tijd
Sisoft Sandra CPU benchmarks
Sisoft Sandra RAM Benchmarks
3Dmark2001SE build330 benchmarks
3Dmark2003 benchmarks
Aquamark benchmarks

mensen met nog meer ideeen?

btw, ik denk dat ik vandaag nou eindelijk eens mijn voltmod ga doen.
(jah, nogsteeds niet gedaan, im a chicken...)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102036

Zou het niet zo kunnen zijn dat het cache gedeelte gewoonweg niet werkt! Ik heb nl hetzelfde probleem hier.

Ik heb een duron (w49)1600@2305 192X12 Vcore 1.8 Lucht gekoeld Temp Idle=35 stress=48 Prime95 / MB=asus a7n8x-x / ddr2700 Samsung 2.2.3.11

Ik heb me voltage gemod met potlood, mobile mp gemod met potlood....krijg alleen me cache niet aan het werk met potlood. Gezien dat het eigelijk afgekeurde proc's zijn vanwege juist dat cache gedeelte. Kun je er vanuit gaan dat een deel van de produktie proc's het cachegedeelte gewoonweg niet werkt en een deel wel! Of ik moet het fout hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
FireWurX schreef op 10 januari 2004 @ 11:26:
[...]

goed ide jah, go ahead! :) _/-\o_ _/-\o_

lijstje met dingen die er in moeten: 8)
[-info-]
CPU type
std Bus speed
std Multiplier
mobo
merk+type RAM
Videokaart Merk+Type / Chipset
Type koeling CPU (heatsink+fan+pasta)
Type koeling Northbridge (heatsink+fan+pasta)
Type koeling Southbridge (heatsink+fan+pasta)
Type koeling Videokaart (heatsink+fan+pasta)
Mosfet cooling? zo ja, hoe?
OS

[-meetresultaten-]
met welke software gemeten (ofcourse)
CPU Speed
Bus speed
Multiplier
vCore
vDimm
vDD (busvoltage)
vAGP
Idle CPU Temp
Stressed CPU Temp (burnK7!!)
Idle Northbridge temp
Stressed Northbridge temp
Idle vidkaart temp
Stressed vidkaart temp
GoT-Pifast tijd
Sisoft Sandra CPU benchmarks
Sisoft Sandra RAM Benchmarks
3Dmark2001SE build330 benchmarks
3Dmark2003 benchmarks
Aquamark benchmarks
hallo hé, das een flinke lijst die je erin wilt hebben, ik wil zelf alles in html gaan maken (weinig/geen kennis van php/mysql) dus wordt nog lastig om er veel in te kunnen krijgen, maar ik zal eens ff wat gaan proberen :) (maar waarschijnlijk wordt niet zoveel info erin als jij nu aangeeft)

Zoveel info zou het onoverzichtelijk maken, vooral ook met de benchmarks zoals 3dmark, het gaat in dit topic eigenlijk alleen maar om de duron zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door PASware op 10-01-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Anoniem: 102036 schreef op 10 januari 2004 @ 11:39:
Zou het niet zo kunnen zijn dat het cache gedeelte gewoonweg niet werkt! Ik heb nl hetzelfde probleem hier.

Ik heb een duron (w49)1600@2305 192X12 Vcore 1.8 Lucht gekoeld Temp Idle=35 stress=48 Prime95 / MB=asus a7n8x-x / ddr2700 Samsung 2.2.3.11

Ik heb me voltage gemod met potlood, mobile mp gemod met potlood....krijg alleen me cache niet aan het werk met potlood. Gezien dat het eigelijk afgekeurde proc's zijn vanwege juist dat cache gedeelte. Kun je er vanuit gaan dat een deel van de produktie proc's het cachegedeelte gewoonweg niet werkt en een deel wel! Of ik moet het fout hebben?
Het kan idd zo zijn, dat je cache écht kapot is. En dan werkt die mod dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Shit... ik ben dom |:( ik heb ze dus wel degelijk...mijn excuses :)
ephymerous schreef op 06 januari 2004 @ 19:15:
Ik kan goedkoop aan een AMD-1400DLV1C 0329 is dit goed te doen? Of kan ik beter mn XP1800+ Tbred-A houden? :)

En is er aan het picje te zien of er een laagje overheen zit?

[afbeelding]

Is er misschien iemand die me wil helpen 256Kb cache eventueel unlocken? Omgeving Hardenberg-Ommen-Slagharen, of grote plaats niet ver met trein van Zwolle? :)
Okey vanmiddag is het zover, ik heb dus een Tbred-B core maar hoe precies unlocken? Er zit geen coating overheen, dus moet ik gewoon die 2 punten van de Laatste L2 brug gaan verbinden? En mag er dan ook wel van die electrogedoe in dat gaatje komen? Of volstaat het om alleen wat van dat spul in dat gaatje te smeren? Als iemand hier voor 14:00 vandaag ff op wil reageren ben ik errug blij :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102036 schreef op 10 januari 2004 @ 11:39:

Zo denk ik dus ook over me Duron,ik weet zeker dat de brug geleidt maar krijg het cache niet unlocked dus waarschijnlijk al kapot vanuit de fabriek. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PASware schreef op 10 januari 2004 @ 11:55:
[...]

hallo hé, das een flinke lijst die je erin wilt hebben, ik wil zelf alles in html gaan maken (weinig/geen kennis van php/mysql) dus wordt nog lastig om er veel in te kunnen krijgen, maar ik zal eens ff wat gaan proberen :) (maar waarschijnlijk wordt niet zoveel info erin als jij nu aangeeft)

Zoveel info zou het onoverzichtelijk maken, vooral ook met de benchmarks zoals 3dmark, het gaat in dit topic eigenlijk alleen maar om de duron zelf.
Gewoon de core code/oc resultaten/cache unlocked?/temperatuur/vcore ;) zoiets :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Ik hoop dat dit mag van de mods hiero:

<=====AMD DURON APPLEBRED OVERCLOCK DATABASE=====>

jaja, hijs zo ongeveer af, het ziet er niet zo mooi uit als je zou willen.

Om in de database te komen moet je even wat info posten hier in dit topic of je mailt de info naar: aod@pasware.cjb.net

• Username
• Stepping
• Moederbord
• Geheugen
• Default Speed (van cpu)
• OC Speed
• MP & Fsb
• V-Core
• V-DDR
• Koeling
• Mods (zoals cache mod, fsb mod enz..
• IMG (screenshots van CPU-Z e.d. maximaal 1 plaatje, handigste is dus screenshot met meerder programma's tegegelijk erop),

zorg wel voor hosting van je plaatje, ik upload ze zelf niet, geef dus een link naar plaatje door

Nou dan de website, heb 2 adressen (1tje is een redirect)

http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/aod/GoT.htm (zonder een pop-up)

http://pasware.cjb.net

Er staat al een voorbeeld in de databsse met hoe het eruit ziet en heb zelf al wat niet-bestaands ingevuld, maar dan weet je hoe je het hier het beste kunt posten of naar mij toe kunt mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ziet er zeer netjes uit. Kunnen we dit niet idne begin psot ook neerzetten, anders moet je steeds gaan zoeken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Kzou alleen ff ipv 'mods' gewoon iets doen als hoeveelheid cache.
in dit geval dus zoiets als 64 of 256.
Mods kan dan blijven voor de mobile mod
verder goed idee!!!!!

_/-\o_

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
***EDIT***

Vergeet wat hier stond, het is me inmiddels gelukt :*) Eerste 2 pogingen mislukt, daarna alles afgeplakt en ding volgegesmeerd, die tip kreeg ik van Fa Waka _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/CPUZ%202194%20mhz.jpg

Uiterst stabiel te noemen, strax nog ffies hoger proberen :)

[ Voor 99% gewijzigd door ephymerous op 10-01-2004 18:59 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ephymerous schreef op 10 januari 2004 @ 16:13:
***EDIT***

Vergeet wat hier stond, het is me inmiddels gelukt :*) Eerste 2 pogingen mislukt, daarna alles afgeplakt en ding volgegesmeerd, die tip kreeg ik van Fa Waka _/-\o_

[afbeelding]

Uiterst stabiel te noemen, strax nog ffies hoger proberen :)
Na poosje proberen op 2280 mhz gekomen, heb nu andere dingen te doen, hij loopt nu goed :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
Heb vandaag ook mijn Duron 1600 Applebred gemod.

Gegevens :

MIXIB core uit week 43/2003
ECS K7S5A moederbord
Zalman 7000Cu koeler op Silent

Resultaten:

Allereerst wat met vulpotlood gespeeld met de L2 brug voor de broodnodige Athlon cache, en de L5 mobile mod eveneens met vulpotlood gedaan. Mijn methode is gewoon zoveel mogelijk tegen die randjes afschrapen, en dan een beetje aanstampen voor zover mogelijk.

Succes! Ik kan nu met CPUMSR de multiplier veranderen van mn "mobile Athlon XP 1900+" :) Helaas tot 11x max.

Aangezien ik leuke herinneringen van mn oude Duron 600@1000 mod naar boven haalde (met black en deckers en stanley messen >:) ) dacht ik : kom dan doen we die L6 ook!

Om het risico te vermijden om banen door te snijden die de CPU toch echt nodig heeft heb ik me beperkt tot 19x (buitenste bridges) ... Ik vervolgens doorgesneden....PC niet booten :X

Vervolgens geërgerd nagedacht over wat het kon zijn...Toen bekeek ik de Fab51 site en zag dat 19x geel gemarkeerd stond...dus heb ik de middelste L6 brug ook doorgesneden...resultaat is 13.5x max

PC bootte weer :7 nu als mobile Athlon XP 2400+ :p (dit ivm FSB van 143 MHz)

Ben nu Prime95 aan het draaien en het ziet er goed uit! En dit voor een CPU van 40 eurootjes en een K7S5A die niks kan :) Ik ben zeer content...nu nog stabiliteit en ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
PASware schreef op 10 januari 2004 @ 13:17:
Ik hoop dat dit mag van de mods hiero:

<=====AMD DURON APPLEBRED OVERCLOCK DATABASE=====>

jaja, hijs zo ongeveer af, het ziet er niet zo mooi uit als je zou willen.

Om in de database te komen moet je even wat info posten hier in dit topic of je mailt de info naar: aod@pasware.cjb.net

• Username
• Stepping
• Moederbord
• Geheugen
• OC Speed
• MP & Fsb
• V-Core
• V-DDR
• Koeling
• IMG (screenshots van CPU-Z e.d. maximaal 1 plaatje, handigste is dus screenshot met meerder programma's tegegelijk erop),

zorg wel voor hosting van je plaatje, ik upload ze zelf niet, geef dus een link naar plaatje door

Nou dan de website, heb 2 adressen (1tje is een redirect)

http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/aod/GoT.htm (zonder een pop-up)

http://pasware.cjb.net

Er staat al een voorbeeld in de databsse met hoe het eruit ziet en heb zelf al wat niet-bestaands ingevuld, maar dan weet je hoe je het hier het beste kunt posten of naar mij toe kunt mailen
de_bastaard (of een mod hiero), zou je misschien dit in first post willen zetten, andere users hiero vinden ook al goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mij is het nog niet gelukt, mja mijn duron is dan ook dood he, hehe

Denk dat ik het eens ga proberen op mijn Palomino, zal ook moeten lukken met vulpotlood lijkt me :Y)
de_bastaard (of een mod hiero), zou je misschien dit in first post willen zetten, andere users hiero vinden ook al goed idee
Oke, staat erbij! >:)

[ Voor 34% gewijzigd door De_Bastaard op 10-01-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben maar ff bezig geweest met een schuurpapiertje zodat de koperen printbaantjes goed zichtbaar zijn en nog maar weer eens geprobeert te unlocken zonder succes.
Viel me wel op dat er erg veel printbaantjes liepen en in de vorige topic(deel 1) werd beweert dat dit nep baantjes zijn,is dat zo?
Ik heb me Duron nu maar eens ff lekker op 1200HZ lopen,temp idle 23 graden/moederbord 28 graden en een Vcore van 1,7V(moet nog een jumpertje terug zetten zodat het 1,5V wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
misschien stomme vraag maja:
De bruine durons: zijn die nou allemaal standaard unlocked? OF zijn ze er ook die gelockt zijn? (jaja, met weken weet ik wel)

De groene durons: die zijn vaak gelockt, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
• Username
Ephymerous

• Stepping
AMD1600 DLV1C MIUHB 0329

• Moederbord
Epox 8RDA+

• Geheugen
2*256 mb Kingston Hyper-X PC3200 in Dual Channel

1600 mhz

• OC Speed
2349 mhz

• MP & Fsb
12.5*187

• V-Core
2.0 V

• V-DDR
2.9 V

• Koeling
Thermaltake Volcano 7+ , Coolermaster actieve NB cooler

• Mods
Cache mod, laatste L2 brug weer verbonden

• Printscreen
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/wcpuid2349.jpg

Nu is mijn vraag, welke rating krijgt mijn processor nu? XP????+ :)

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 11-01-2004 15:50 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk geen ;) . Geen een XP heeft deze snelheid ;) . Maar als je evrder kijtk denk ik een 3400+ niet? B) (in XP snelheid dan he). Schijtn dacht ik ook ergens zo'n ratering progje te zijn, kan het even niet vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ephymerous hoe heb jij je Duron unlocked,alleen lasercut gevuld of alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Anoniem: 97917 schreef op 11 januari 2004 @ 16:02:
Denk geen ;) . Geen een XP heeft deze snelheid ;) . Maar als je evrder kijtk denk ik een 3400+ niet? B) (in XP snelheid dan he). Schijtn dacht ik ook ergens zo'n ratering progje te zijn, kan het even niet vinden :D
AMD Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Deze post hoorde dus in een ander topic :+ :z

[ Voor 84% gewijzigd door The_eYe op 12-01-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
The_eYe schreef op 11 januari 2004 @ 17:35:
die mod werkt dus bij mij nog steeds niet :( heb geprobeerd met potlood en met zilver pasta.... no go
heb een palomino 1800+ cpu en een Asrock k7s8xe Revision 3 moederbord.

zou toch gewoon moeten werken :?
De laatste L2 brug verbinden bedoel je? Dat is toch alleen voor Duron Applebreds? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ephymerous schreef op 11 januari 2004 @ 19:23:
[...]

De laatste L2 brug verbinden bedoel je? Dat is toch alleen voor Duron Applebreds? :)
Tjah, dan blijf je bezig om de Cache te unlocken die al unlocked is! :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Anoniem: 12019 schreef op 11 januari 2004 @ 16:52:
ephymerous hoe heb jij je Duron unlocked,alleen lasercut gevuld of alles?
Ik heb alles wat niet geraakt mocht worden afgeplakt met ducktape, daarna gewoon met het kwaste uit die electroshit pot dikke druppels erop gedaan :)

Eerste 2 keer lukt het niet omdat Lasercut niet vol genoeg zat, 3e keer was dus met ducktape, toen zat hij wel goed vol en toen deed hij het :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
The_eYe schreef op 11 januari 2004 @ 17:35:
die mod werkt dus bij mij nog steeds niet :( heb geprobeerd met potlood en met zilver pasta.... no go
heb een palomino 1800+ cpu en een Asrock k7s8xe Revision 3 moederbord.

zou toch gewoon moeten werken :?
_/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

wtf? probeertie nou een cachemod te doen op een AthlonXP? ??? :? :? :? 8)7

anywayz,
ik heb vandaag uiteindelijk mijn vCore mod gedaan :D
het is succesvol verlopen :) heb nu (bij max weerstand) 0.1v meer. Verder heb ik de weerstand nog niet open durven draaien, maar dat komt wel als ik aan de max zit :)
Nu weer van het begin af aan, dus ben weer trug naar 1400Mhz (nu 1600, 8x200) en daarvandaan weer lekker klokken, en dan kijken hoe ver ik kom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Het gaat hier weliswaar over de Duron maar toch stel ik lekker hier mijn vraag (:P):
Ik heb hier een gelockte Thorton liggen, waarbij ik het cache ook wel geunlockt zou willen zien.
Echter, ben ik bang dat ik iets niet helemaal goed doe, oftewel, is er een vriendelijke tweaker in omgeving emmen die mij zou willen helpen ?
email zou in mijn profile moeten staan :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ephymerous schreef op 11 januari 2004 @ 21:13:
[...]

Ik heb alles wat niet geraakt mocht worden afgeplakt met ducktape, daarna gewoon met het kwaste uit die electroshit pot dikke druppels erop gedaan :)

Eerste 2 keer lukt het niet omdat Lasercut niet vol genoeg zat, 3e keer was dus met ducktape, toen zat hij wel goed vol en toen deed hij het :)
Eh dus alleen de lasercut dus?
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
als nou ff meerdere duron users, hun resultaten posten zoals ephymerous deed :)
PASware schreef op 11 januari 2004 @ 14:18:
misschien stomme vraag maja:
De bruine durons: zijn die nou allemaal standaard unlocked? OF zijn ze er ook die gelockt zijn? (jaja, met weken weet ik wel)

De groene durons: die zijn vaak gelockt, right?
en iemand hiero antwoord op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
geforceddq schreef op 11 januari 2004 @ 22:52:
Het gaat hier weliswaar over de Duron maar toch stel ik lekker hier mijn vraag (:P):
Ik heb hier een gelockte Thorton liggen, waarbij ik het cache ook wel geunlockt zou willen zien.
Echter, ben ik bang dat ik iets niet helemaal goed doe, oftewel, is er een vriendelijke tweaker in omgeving emmen die mij zou willen helpen ?
email zou in mijn profile moeten staan :)
Add mij anders maar op msn, ephymerous at xs4all dot nl , ik wil je wel ff uitleggen, het is mij ook gelukt dus ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er eigenlijk iemand die wel het gelukt is om het cache te enablen op een groene duron zoals die van bv DaOverclocker op pagina 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
Anoniem: 97917 schreef op 11 januari 2004 @ 19:30:
[...]

Tjah, dan blijf je bezig om de Cache te unlocken die al unlocked is! :*) _/-\o_
hoooh shit :o die post hoorde in 't "athlon XP mp change on the fly" topic 8)7
die staat onder dat topic in m'n favorieten LOL

srry jongens

[ Voor 5% gewijzigd door The_eYe op 12-01-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
Anoniem: 12019 schreef op 12 januari 2004 @ 11:32:
Is er eigenlijk iemand die wel het gelukt is om het cache te enablen op een groene duron zoals die van bv DaOverclocker op pagina 4?
Mij is het wel gelukt...heb enigzins met wat schroevendraaiers dat gaatje groter gemaakt en ook de contacten bloot gelegd. Toen wat potlood eroverheen en het werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Als het goed is krijg ik geheugen en mobo morgen, voeding ligt hier nu ook al. Dus morgen kan het werk beginnen :d hoop ik.
Kan/kunnen ik/wij/jij gelijk zien of een groene duron te unlocken is...

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kan iemand mij uitleggen waarom mijn Duron wel boot op 11x200 (2200Mhz), maar niet op 10.5x200 en 10x200?
9.5x200 wil wel weer....
alleen op 11x200 wordt het ding te warm en crashtie na een minuutje CPUburnen bij een temp over de 61 heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
FireWurX schreef op 12 januari 2004 @ 20:14:
kan iemand mij uitleggen waarom mijn Duron wel boot op 11x200 (2200Mhz), maar niet op 10.5x200 en 10x200?
9.5x200 wil wel weer....
alleen op 11x200 wordt het ding te warm en crashtie na een minuutje CPUburnen bij een temp over de 61 heen
wat voor mobo heb je?? nforce 2 chipsets doen weleens moeilijk op mps lager dan 11

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

El Snorro schreef op 12 januari 2004 @ 20:27:
[...]

wat voor mobo heb je?? nforce 2 chipsets doen weleens moeilijk op mps lager dan 11
A7N8X Deluxe.... nForce2 dus....
is er een workaround/fix?

edit:
mijn duron is origineel een 1400Mhz
10.5x MP dus.
@ origineel boot het ding wel...

edit2:
kap er af en hij houd het langer vol... verwacht dattie zometeen alsnog crasht tho.
maybe dat ik maar moet gaan opschieten met het zagen van airholes.

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 12-01-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren een nieuwe Duron gehaald uit dezelfde serie en weer proberen te unlocken,deed het eerst niet na dat ik het zilverprut al een tijdje had laten drogen en ben maar weer verder gegaan met emule en naar bed gegaan maar naar een kwartiertje hoorde ik me pc opnieuw opstarten en ja hoor de verbinding is gaan werken en heb ik nu een Athlon XP met 256KB L2 cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99971

• Username
Da_Pool

• Stepping
DHD1600DLV1C MIXHB 0334 VPMW

• Moederbord
MSI KT3 Ultra

• Geheugen
"El Cheapo" Ddr 400

1600 Mhz

• OC Speed
2388Mhz

• MP & Fsb
12 * 199

• V-Core
1,85v

• V-DDR
2,6v

• Koeling
Zalman 5100Cu (vanducted naar de zijkant van de kast)

Cache mod (moest 2 bruggetjes verbinden..) Voltage mod op de processor, omdat de mobo maar +0,1 volt kan geven (processor is nu standaart 1,8v)

• IMG
Moet plaatje ergens nog uploaden..

Op snelheden boven de 2.0Ghz heb ik geen internet omdat mijn pci dan op 40Mhz draait...

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de divider bij de 166Mhz FSB aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
ik zit momenteel op school, dus kan niet aanpassen, nouja, zal proberen, thnx

Nog meer mensen voor database graag!!!!

Ok toegevoegd

Enne, dat probleem met je pci snelheid. Je KT3 heeft geen 1/6 divider dus 200mhz fsb en dan pci op 33mhz gaat niet lukken.

[ Voor 38% gewijzigd door PASware op 13-01-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Thorton 2000+ AQZFA 0343 die niet mee wil werken als ik z'n cache wil enablen. Ik heb de doorgelaserde brug helemaal opengekrabt (er zat van die coating overheen) tot ik duidelijk de koperbaantjes zag zitten, en toen de proc afgeplakt en het onafgeplakte deel besmeerd met zilververf, als ik 'm nu in een PC stop staat er nog steeds 256KB Cache in het WCPUID Schermpje.

Wat doe ik fout? :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/L8W9Z4O88K

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1 op 13-01-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47171

FireWurX schreef op 12 januari 2004 @ 20:38:
[...]

A7N8X Deluxe.... nForce2 dus....
is er een workaround/fix?

edit:
mijn duron is origineel een 1400Mhz
10.5x MP dus.
@ origineel boot het ding wel...

edit2:
kap er af en hij houd het langer vol... verwacht dattie zometeen alsnog crasht tho.
maybe dat ik maar moet gaan opschieten met het zagen van airholes.
probeer eens om je mobo op 201 mhz fsb te zetten... ik las laatst ergens dat een a7n8x niet zo lekker precies op 200mhz wou lopen..

En regel wat betere koeling zodat je kan zien of het probleem aan de warmte ligt of aan (het gebrek aan) het voltage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

hier stond iets onzinnigs.......
Maar ik heb mijn mbo nu binnen, nu is het wachten alleen nog op het ram.

edit:

ff wat ram geskipped van mijn pa...

ff cache mod proberen...>
tada 256 kb cache...:D

dus tlukt best op een groene duron!
Ik heb het gewoon met een HB vulpotlood gedaan.

Nou moet ik nog iets vinden voor het voltage , want dat kan ik dus niet instellen op mijn mobo :( en de MB ook niet.
Volgens mij koop ik weer een ander mobo.
en dat op een K7N2 -Il mobo.

[ Voor 138% gewijzigd door DaOverclocker op 13-01-2004 20:21 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24
Erik1 schreef op 13 januari 2004 @ 16:12:
Ik heb hier een Thorton 2000+ AQZFA 0343 die niet mee wil werken als ik z'n cache wil enablen. Ik heb de doorgelaserde brug helemaal opengekrabt (er zat van die coating overheen) tot ik duidelijk de koperbaantjes zag zitten, en toen de proc afgeplakt en het onafgeplakte deel besmeerd met zilververf, als ik 'm nu in een PC stop staat er nog steeds 256KB Cache in het WCPUID Schermpje.

Wat doe ik fout? :P

[afbeelding]
Dit is dus mijn processor, ben er samen met erik1 mee bezig geweest, tot een paar keer toe geprobeerd met die zilverlijm, maar hij wil niet :(

weet iemand een oplossing hiervoor, de coating was naar ons idee er wel goed af en er zit genoeg zilverlijm op dacht ik zo. maar CPU-Z (of een ander progsel) geeft doodleuk 256kb cache aan :(

wie weet wat we fout doen ??

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Misschien dat je in het thorton topic meer antwoorden krijgt?
Dit is het applebred topic...

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06
tss, vieze thorton aanhanger, scheer je weg!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of de cache is gewoon dood leuk kapot. ;) Er worden zoveel barton's nu verkocht dus er zullen vast afgeschreven nu her verkocht worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Anoniem: 97917 schreef op 13 januari 2004 @ 22:08:
Of de cache is gewoon dood leuk kapot. ;) Er worden zoveel barton's nu verkocht dus er zullen vast afgeschreven nu her verkocht worden :D
als de cache kapot zou zijn dan gaat de pc wel hangen of iets dergelijks

hij doet het gewoon en geeft doodleuk 256kb aan :(

en nix over mijn thorton ja :D
kan ik wat aan doen dat ik een 2000+ thorton krijg ipv een palomino :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eric1 lukte bij mij eerst ook niet maar wat je kan proberen is de zilverprut met een speld in de gaatjes te duwen en dan nog een laagje erover en dan ff een uurtje laten drogen,zo lukte het bij mij wel met een Duron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Anoniem: 12019 schreef op 13 januari 2004 @ 22:26:
Eric1 lukte bij mij eerst ook niet maar wat je kan proberen is de zilverprut met een speld in de gaatjes te duwen en dan nog een laagje erover en dan ff een uurtje laten drogen,zo lukte het bij mij wel met een Duron.
dus ik kan proberen die zooi iets aan te drukken ?
en als er nog wat bij op moet roep ik erik1 wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 47171 schreef op 13 januari 2004 @ 16:19:
[...]

probeer eens om je mobo op 201 mhz fsb te zetten... ik las laatst ergens dat een a7n8x niet zo lekker precies op 200mhz wou lopen..

En regel wat betere koeling zodat je kan zien of het probleem aan de warmte ligt of aan (het gebrek aan) het voltage
201 wil ook niet.
10x194 wil wel
10.5x194 ook
dus et is idd die bus... maar waarom dan op 11x200 wel weer? (welliswaar instabiel)
zelfs 13x200 doettie nog...

en over de koeling, veel beter dan wat ik nu heb kan bijna niet.
ik draai nu met een stevig aangedraaide Alpha PAL8045 met daarop een 80->120 duct en een Elinafan 120mm fan.
er achter zit een outtake van 92mm, en boven de CPU zit de 80mm intake van de PSU.
Mosfet cooling zou wel een probleem kunnen zijn.
Ik heb al een voltmod gedaan, en deze was successvol.
afgelopen nacht heeft mijn bakkie op 11x195 lopen CPUBurnen en ik heb het gevoel dat het voltage gezakt is. in de bios staatie volgens mij op 1.775 en de totale output volgens MBM is 1.82v
eerst was dat 1.875. Een verschil van 0.1 volt dus, is nu omlaag gegaan naar 0.05.

ik draai nu trouwens 11x197, en volgens mij rockstable. (e.g. al een paar uur geen crashes) dat met een totale vcore output van 1.82 aldus MBM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

ff over mijn mobo.
Ik kan in mijn bios dus NIET de mp en ook NIET het voltage instellen.
Ook niet als alles op manual staat.
Is dit dus echt niet mogelijk? Iemand misschien dan een voltmod voor dit ding?
tgaat dus om een K7N2-IL mobo. Er zit wel IEE94 op en Soundstorm. Dus kzou het jammer vinden als ik een nieuw mobo moest kopen.....(deze was maar 39,-)

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaOverclocker schreef op 14 januari 2004 @ 10:33:
ff over mijn mobo.
Ik kan in mijn bios dus NIET de mp en ook NIET het voltage instellen.
Ook niet als alles op manual staat.
Is dit dus echt niet mogelijk? Iemand misschien dan een voltmod voor dit ding?
tgaat dus om een K7N2-IL mobo. Er zit wel IEE94 op en Soundstorm. Dus kzou het jammer vinden als ik een nieuw mobo moest kopen.....(deze was maar 39,-)
Search anders even op google en in de GOT! search of er een voltmod voor bekent is B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
heb ook m'n duron binnen :)

MIUHB 0348 VPMW, is dat een goeie ? (eye is stepping noob :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_eYe schreef op 14 januari 2004 @ 12:05:
heb ook m'n duron binnen :)

MIUHB 0348 VPMW, is dat een goeie ? (eye is stepping noob :p)
Dacht wel een aardige stepping, alleen MP gelocked he ;) ,maar dat maakt niet uit als je een duron1400/duron1600 hebt 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 14-01-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
hij doet iig 2100mhz, alles standaard verder.
ga zometeen even die mobile mod doen, zodat ik de mp ook kan veranderen...
iets meer vcore zou ook welkom zijn :p dus dat doe ik daarna mischien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
The_eYe schreef op 14 januari 2004 @ 13:21:
hij doet iig 2100mhz, alles standaard verder.
ga zometeen even die mobile mod doen, zodat ik de mp ook kan veranderen...
iets meer vcore zou ook welkom zijn :p dus dat doe ik daarna mischien wel
jij hebt dus ook een duron?

Wil jij ook in de Database? post dan bitte ff je specs e.d. hiero :)

Want hoe meer mensen erin, hoe meer overzicht en verwachtingen met bepaalde steppings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
ik zal zo als ik klaar ben met m'n l2 mod even de specs enzo voor de database invullen :)
heb net de mobile mod met succes gedaan :) van de l6 bruggen blijf ik alleen af, mij te link...

[edit]

• Username
The_eYe
• Stepping
MIUHB 0348 VPMW

• Moederbord
Asrock K7s8xe REV 3 met 1.21d performance bios

• Geheugen
Dane-elec ddr400

1400 mhz

• OC Speed
2485 mhz

• MP & Fsb
11x226

• V-Core
1,85v

• V-DDR
2.5

• Koeling
Spire microflow II (8 euro :p) (idle: 39c stressed: test ik later )

Vcore mod. Mobile mod. mp mod (werkt niet)
• IMG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.terpstra03/screen.png

[ Voor 80% gewijzigd door The_eYe op 14-01-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Hmmm, denk dat als je je cache enabled je niet meer zo hoog kan komen op dat voltage :)

[ Voor 67% gewijzigd door ephymerous op 14-01-2004 17:14 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87451

wat is een mobile mod??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Met de mobile mod, kan je zorgen dat de cpu herkent wordt als een mobile cpu en daardoor kan je de mp veranderen tot 11x met de gelockte cpu's na week 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
ephymerous schreef op 14 januari 2004 @ 17:07:
[...]

Hmmm, denk dat als je je cache enabled je niet meer zo hoog kan komen op dat voltage :)
hehe, nou het lukt toch al niet, dus ik laat het mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
The_eYe schreef op 14 januari 2004 @ 19:19:
[...]

hehe, nou het lukt toch al niet, dus ik laat het mooi zo :)
maja, toch zeer netjes voor een duron 1400mhz, zeker gezien voltage en de lage prijs ervan. die 226mhz fsb, draait je geheugen daar nu dan ook op? en met welke timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34869

Als je de FSB verhoogd moet er dan ook een brug worden verbonden?
of alleen gebruik maken van je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
PASware schreef op 14 januari 2004 @ 19:28:
[...]

maja, toch zeer netjes voor een duron 1400mhz, zeker gezien voltage en de lage prijs ervan. die 226mhz fsb, draait je geheugen daar nu dan ook op? en met welke timings?
ja het geheugen draait ook 226....
timings weet ik niet, heb voor het gemak op auto gelaten, zoek morgen wel ff voor je op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Anoniem: 34869 schreef op 14 januari 2004 @ 20:24:
Als je de FSB verhoogd moet er dan ook een brug worden verbonden?
of alleen gebruik maken van je bios.
denk dat hij alleen voor bios kiest, aangezien via cpu nogal gedoe is als je je fsb wil verlagen/verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb hier van dat silver spul, daarmee probeer ik gewoon de bruggen te verbinden en zo het voltage op 1,85 te krijgen, en de mp wat naar beneden.
kwee nie of dat wat wordt, anders wordt het echt een nieuwe mobo, wat dit ding stinkt echt. (mijn geheugen is er trouwens ook !!!) dus vanaf morgen wordt het echt feest!

edit1:
ik ben er nu echt achter, ik heb echt een fuck mobo gekocht.
Dit type staat ook alleen op de duitse websites, en hij ondersteund officeel geeneens een duron 1800. alleen de oude durons. Ik dacht dat ik een K7N2 Delta had gekocht, maar blijkmaar zijn ze er ook zonder delta.....
Ik verkoop dit ding wel weer en dan koop ik een nieuwe.
ALs ik de FSB handmatig in wil stellen pikt ie geen een waarde. Dus ook niet op 133. Alleen safe mode werkt goed, maar dan draait mijn ram op 100 mhz.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik hem flash met een bios voor een delta serie. Kweet alleen niet of dat gaat lukken...........

edit2:
trouwens bestel ik 2 x 256 mb dane elec geheugen, krijg ik 2 van die mooi doosjes van dane elec, zit er in een van die doosjes gewoon Infineon geheugen....
Eikels. is dit normaal?

[ Voor 60% gewijzigd door DaOverclocker op 15-01-2004 14:03 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
dat denk ik wel, mijn ram is ook dane-elec ddr400 staat gewoon infineon stickertje op....neem aan dat dit zo hoort..

dat ram draait wel lekker trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56669

Jimmy Pop schreef op 04 januari 2004 @ 14:10:
[...]

Slim bedacht, erg slim zefs. Helaas mocht het niet baten. Ik heb zowel de L1 als de L2 cache in mijn bios disabled en hierna de duron in de socket geplugged, met alsnog het zelfde resultaat als voorheen (lekker zoemen maar posten ho maar). Ik ben bang dat ik gewoon mijn cpu omzeep heb geholpen en wederom heb bewezen dat hebzucht niet altijd loont :).
Misschien toch per ongeluk de bruggen aan elkaar gelinked met het zilver, dat is de enige manier om een dooie cpu te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06
Updateje van wat hogere snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.kingofdos.com/bredend/cpuz2.gif
print screen en in paint monochroom opslaan en met IrFanView een kleur transparant maken :Y)

Specs zijn ook handig in CPUz, wel de BIOS zodat er nu meer info staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
DaOverclocker schreef op 15 januari 2004 @ 00:06:
Ik heb hier van dat silver spul, daarmee probeer ik gewoon de bruggen te verbinden en zo het voltage op 1,85 te krijgen, en de mp wat naar beneden.
kwee nie of dat wat wordt, anders wordt het echt een nieuwe mobo, wat dit ding stinkt echt. (mijn geheugen is er trouwens ook !!!) dus vanaf morgen wordt het echt feest!

edit1:
ik ben er nu echt achter, ik heb echt een fuck mobo gekocht.
Dit type staat ook alleen op de duitse websites, en hij ondersteund officeel geeneens een duron 1800. alleen de oude durons. Ik dacht dat ik een K7N2 Delta had gekocht, maar blijkmaar zijn ze er ook zonder delta.....
Ik verkoop dit ding wel weer en dan koop ik een nieuwe.
ALs ik de FSB handmatig in wil stellen pikt ie geen een waarde. Dus ook niet op 133. Alleen safe mode werkt goed, maar dan draait mijn ram op 100 mhz.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik hem flash met een bios voor een delta serie. Kweet alleen niet of dat gaat lukken...........

edit2:
trouwens bestel ik 2 x 256 mb dane elec geheugen, krijg ik 2 van die mooi doosjes van dane elec, zit er in een van die doosjes gewoon Infineon geheugen....
Eikels. is dit normaal?
Als je geheugen pc2700 uit de USA komt, dan moet je blij zijn. :p Deze reepjes klokken zeer goed over met strakke timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Morgen ga ik proberen mijn cpu te ruilen >:) hopelijk krijg ik 'n nieuwe duron :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op 15 januari 2004 @ 21:21:
Morgen ga ik proberen mijn cpu te ruilen >:) hopelijk krijg ik 'n nieuwe duron :7
Vertel, waar gekocht dan :? en om welke reden je hem terug brengt is mij ontschoten :X (oc resultaten?)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 15-01-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Morgen krijg ik ook mijn K7S8XE r3 binnen....dat andere **** ding ben ik op het moment maar aan het verkopen.
stom ding is het nog steeds :d

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een nieuw moederbord,een Asus A7N8X deluxe, en haal nu 11,5x200(2,3Ghz) bij een vcore van 1,75,heb alleen last van coldboot dus als ie een tijdje uitstaat wil die niet meer booten :(
Probleem is dus de max vcore van 1,75 omdat het een Duron is(hoewel windows hem als XP ziet door de mod),is hier nog een trucje voor om hem op 1,85V te krijgen?(geen voltmod op het moederbord aub,dat weet ik wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Anoniem: 97917 schreef op 15 januari 2004 @ 21:23:
[...]

Vertel, waar gekocht dan :? en om welke reden je hem terug brengt is mij ontschoten :X (oc resultaten?)
Bij 'n winkel in duitsland (snogard)

Reden, mja hij doet het niet meer :X

In mijn comp geeft ie gewoon 1050mhz aan, en dan niks meer. in de bios krijg ik rare kleuren etc. en vlak na de post, waar je zo'n samenvatting van je hardware krijgt zie ik alleen CPU Type staan, en dan hangt ie :X :X

OC restultaten, hmm, locked @ 1700mhz op mijn KT400 mobo (na in-burnen deed ie het niet meer :+ ).

Specs,
abit kd7-raid (kt400)
512mb hyperx pc2700
watergekoeld ..

Hij deed zo'n 155 fsb, daarboven ging ie 'raar' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Weet iemand een alternatief voor Bison elektro? Ik heb hier in Gouda alle zaken afgezocht, maar nergens hebben ze het. Mijn duron haalt maar 2000 mhz en ik zou graag die extra cache willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Achterruit-verwarming repareer stift :)

Kost evenveel schat ik. ook 'n soort van zilverlijm.... hier zou het , uhh, ~20euro kosten voor 'n klein flesje/tube/whatever.

Verkrijgbaar bij de lokale autoboer denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op 15 januari 2004 @ 23:13:

Kost evenveel schat ik. ook 'n soort van zilverlijm.... hier zou het , uhh, ~20euro kosten voor 'n klein flesje/tube/whatever.

Inderdaad ik heb dat spul ook en het heet Loctite en kost 14€,het is een soort zilverlijm(lijkt op nagellak) maar je moet het wel ff laten drogen voor dat het gaat geleiden,hou het op een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
De_Bastaard schreef op 15 januari 2004 @ 23:13:

Dat spul heb ik geleend bij autogarage waar ik heb gewerkt, werkt perfect, maar is idd als je het moet kopen vrij aan de prijs. Reken sowieso maar op €15,- :)

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 16-01-2004 13:25 ]

XXXVI

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.