Ik heb hier een 2500+ AQZFA 0328 TPAW en die is ook gelockedLaagvliegerke schreef op 11 februari 2004 @ 20:34:
[...]
Ik heb deze CPU gisteren ontvangen maar ik heb een probleem. Als ik de multiplier verander, wil mijn PC niet meer opstarten. Wat ik ook probeer!! De FSB daarentegen kan ik zonder probleem verhogen en verlagen. Betekent dit nu dat deze CPU gelocked is?!?
Net ontdekt dat de PC wel opstart als ik de multiplier verhoog in plaats van verlaag. Maar de CPU blijft dus gewoon op zijn standaardsnelheid draaien.Bacosjaco schreef op 11 februari 2004 @ 20:54:
[...]
Ik heb hier een 2500+ AQZFA 0328 TPAW en die is ook gelocked. Dus ja ik denk dat je gewoon ook pech hebt.Er zijn al meer exemplaren van voor week 39 aangetroffen die gelocked zijn. (die van mij is wel erg vroeg)
.
Multiplier is dus inderdaad gelocked
Ah ja, dan verkoop ik hem wel weer
[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 11-02-2004 21:08 ]
Ik heb hier een XP2800+ AXQA dacht ik, en eindigt zeker weten op MPMW. De week is 31.
Ik draai nu op 1,65Volt dus standaard, op 10x230 en kan max stabiel op 9,5x240 en doe dit met 2x Corsair 256mb PC3200 op een A7N8X Deluxe rev. 2.0 bordje.
Stressed temp met boxed cooler is 51 graden, idle 43.
Ik draai nu op 1,65Volt dus standaard, op 10x230 en kan max stabiel op 9,5x240 en doe dit met 2x Corsair 256mb PC3200 op een A7N8X Deluxe rev. 2.0 bordje.
Stressed temp met boxed cooler is 51 graden, idle 43.
[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 11-02-2004 23:45 ]
Hoe groot is de kan dat ik een Barton XP2500+ op een FSB van 200 kan laten lopen en dan het liefst met m'n standaard CoolerMaster koeler?
Ik volg dit topic al een tijdje, m'n 1,4GHz T'bird is wel aan vervanging toe, het is mij nu niet helemaal duidelijk hoe makkelijk het gaat.
De kans kan nooit 100% zijn maar als hier de reakties lees kan het er niet ver naast zitten.
Ik volg dit topic al een tijdje, m'n 1,4GHz T'bird is wel aan vervanging toe, het is mij nu niet helemaal duidelijk hoe makkelijk het gaat.
De kans kan nooit 100% zijn maar als hier de reakties lees kan het er niet ver naast zitten.
Verwijderd
99,9%Coenen schreef op 12 februari 2004 @ 08:11:
Hoe groot is de kan dat ik een Barton XP2500+ op een FSB van 200 kan laten lopen en dan het liefst met m'n standaard CoolerMaster koeler?
Verwijderd
Met een nieuwe cpu is de kans HEEL groot, ik schat 80%...Coenen schreef op 12 februari 2004 @ 08:11:
Ik denk dat je met 80% nog erg 'pessimistisch' bent. Zeker met de nieuwe cores denk ik dat een 90% kans zeker niet te hoog is.Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:31:
[...]
Met een nieuwe cpu is de kans HEEL groot, ik schat 80%...
Verwijderd
Wat kan ik nog doen qua OC zonder een ander MB en/of koeling te kopen?
Ik heb een xp2500+ (steppings enz. weet ik niet, ben een beginner..) MB is een MSI KT4AV-L ook wel MS-6712, 512 Mb Dane Elec pc3200 op 333Mhz. Het enigie dat ik nu verandert heb is de MP, naar 12,5 gezet. Nu wordt hij dus herkent als een xp2800+. Ik heb het idee dat mijn MB niet meer aan kan. Temp. varieert tussen de 55 en 65 graden.
Ik heb een xp2500+ (steppings enz. weet ik niet, ben een beginner..) MB is een MSI KT4AV-L ook wel MS-6712, 512 Mb Dane Elec pc3200 op 333Mhz. Het enigie dat ik nu verandert heb is de MP, naar 12,5 gezet. Nu wordt hij dus herkent als een xp2800+. Ik heb het idee dat mijn MB niet meer aan kan. Temp. varieert tussen de 55 en 65 graden.
90% klinkt goed, ik zie hier voornamelijk positieve berichten.Syzzer schreef op 12 februari 2004 @ 14:36:
[...]
Ik denk dat je met 80% nog erg 'pessimistisch' bent. Zeker met de nieuwe cores denk ik dat een 90% kans zeker niet te hoog is.
Ik ben best verbaasd dat ze zo makkelijk overklokken. GO AMD.
Binnenkort maar eens een bestelling plaatsen.
Verwijderd
Op zich moet een fsb van 200 goed te doen zijn, heb mijn spullen een paar dagen binnen, zit nu stabiel op 205.
AQXEA VPMW week 51 (helaas gelocked, moest toch ff proberen
)
Dane-elec infineon cheapo pc3200 draait standaard op 8333 @ 200 nu 6332,5 op 205, wel bij vdimm 2.84
Maar je kan beter niet de boxed koeler gebruiken:
Die van mij was een standaard alu blok, met daaraan een 3x4 cm koper plaatje van +- halve cm dik, vast geschroefd, met daartussen een dikke laag koelprut van +- 0,3 mm dik, en op dat koper blokje nog een wax plaatje voor de core.
Dan heb je dus 2 TIM lagen?! De logica ontging mij een beetje.
Maak hem dan van 1 stuk aluminium!
Aero7+ gelapped, was totaal niet vlak, heb 4 velletjes 400 gebruikt om hem vlak te krijgen, maar eindresultaat was wel rete glimmend
Resultaat kan ik niet vergelijken, stressed wordt ie zo'n 50C @ Vcore 1,8
Of je moet hele vette pech hebben, maar over het algemeen zal je geen buil vallen aan een 2500+, kijk maar naar de stats, en zeker voor die prijs!
AQXEA VPMW week 51 (helaas gelocked, moest toch ff proberen
Dane-elec infineon cheapo pc3200 draait standaard op 8333 @ 200 nu 6332,5 op 205, wel bij vdimm 2.84
Maar je kan beter niet de boxed koeler gebruiken:
Die van mij was een standaard alu blok, met daaraan een 3x4 cm koper plaatje van +- halve cm dik, vast geschroefd, met daartussen een dikke laag koelprut van +- 0,3 mm dik, en op dat koper blokje nog een wax plaatje voor de core.
Dan heb je dus 2 TIM lagen?! De logica ontging mij een beetje.
Maak hem dan van 1 stuk aluminium!
Aero7+ gelapped, was totaal niet vlak, heb 4 velletjes 400 gebruikt om hem vlak te krijgen, maar eindresultaat was wel rete glimmend
Resultaat kan ik niet vergelijken, stressed wordt ie zo'n 50C @ Vcore 1,8
Of je moet hele vette pech hebben, maar over het algemeen zal je geen buil vallen aan een 2500+, kijk maar naar de stats, en zeker voor die prijs!
Verwijderd
Ik heb precies dezelfde stepping AQZFA 0328 TPAW (kleur bruin)...vorige week gekocht bij computerland, ook gelocked helaas! Ik snap er geen bal meer van hoe ze dit doen bij AMD.Bacosjaco schreef op 11 februari 2004 @ 20:54:
[...]
Ik heb hier een 2500+ AQZFA 0328 TPAW en die is ook gelocked. Dus ja ik denk dat je gewoon ook pech hebt.Er zijn al meer exemplaren van voor week 39 aangetroffen die gelocked zijn. (die van mij is wel erg vroeg)
.
Verwijderd
Ik heb hier een 2500+ Barton die nu op 203 MHz. FSB loopt, retestabiel. Ik ben nog niet eens verder gaan klokken, dus wie weet kan hij nog veel hoger. Maar ik las toen dat het mobo (A7N8X) soms de clockdivider kan wijzigen waardoor de proc eigenlijk lang niet zo snel is als het lijkt... die sisoft sandra memory benchmark en de 3dmark 2001 score liepen wel steeds op met de overclock, dus wie weet slaat het niet op mij, maar klinkt dit verhaal bekend bij iemand? Kan iemand het uitleggen?
Ik denk dat het nog wel eens tegen kan vallen. Ik heb hier in totaal 6 boxed 2500+ jes gehad. 3 ervan deden 210+ .. 1tje haalde de 190 niet eens ?! En 2 anderen bleven steken rond de 195Syzzer schreef op 12 februari 2004 @ 14:36:
[...]
Ik denk dat je met 80% nog erg 'pessimistisch' bent. Zeker met de nieuwe cores denk ik dat een 90% kans zeker niet te hoog is.
Ik zach op pricewatch de AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz), dit is dus sneller als de 3000+, hoe kan dit?
als ik op de sites van de winkels ga kijken die deze verkopen staat er niet 2,25 ghz. pricewatch: AMD Athlon XP 2800+ (S-A, 2.25GHz, 512KB, 333MHz FSB)
Ook heb ik gelezen dat de 3000+ een 400mhz fsb heeft en hier staat ie op 333mhz.
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleID=1204
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleID=1240
en volgens hun heeft de 2800+ ok de t-bred core??
als ik op de sites van de winkels ga kijken die deze verkopen staat er niet 2,25 ghz. pricewatch: AMD Athlon XP 2800+ (S-A, 2.25GHz, 512KB, 333MHz FSB)
Ook heb ik gelezen dat de 3000+ een 400mhz fsb heeft en hier staat ie op 333mhz.
Hell / 0
Verwijderd
de 2800xp heb je zowel in T-bred core met 256KB cache en een 2800xp Barton core met 512kb cache. Het verschil is dus de cache geheugen op de processor.GieltjE schreef op 13 februari 2004 @ 10:11:
Ik zach op pricewatch de AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz), dit is dus sneller als de 3000+, hoe kan dit?
Verwijderd
Bijna 85 % ongeveer van de 2500xp haalt met gemak 11 x 200 fsb= 3200 XP op 1.65 t/m 1.75 volt. Boven de 205 gaat het er om spannen of ie echt verder wil. En op jou asus heb je een dividerlock zitten onder agp-lock. Dus je kan gerust kijken hoe ver jou proc komt. Je kunt dat doen met 2 t/m 5 fsb steps en evt de voltage stapsgewijs mee ophogen. Tussentijds 15 min prime draaien...kijken of ie in ieder geval stabiel blijft gedurende 15 minuten. Heb je het limiet gehaald, draai dan nog maar eens primetime gedurende 12 uur en draai een keer of 10 3d mark en een keer of 10 Pifast. Als je proc dit alles doorstaat dan is het stabiel te noemen.Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 06:05:
Ik heb hier een 2500+ Barton die nu op 203 MHz. FSB loopt, retestabiel. Ik ben nog niet eens verder gaan klokken, dus wie weet kan hij nog veel hoger. Maar ik las toen dat het mobo (A7N8X) soms de clockdivider kan wijzigen waardoor de proc eigenlijk lang niet zo snel is als het lijkt... die sisoft sandra memory benchmark en de 3dmark 2001 score liepen wel steeds op met de overclock, dus wie weet slaat het niet op mij, maar klinkt dit verhaal bekend bij iemand? Kan iemand het uitleggen?
En ja voor de rest kun je een heleboel vinden in de topics. Wat jij vraagt is al heel vaak beantwoordt. Zoek met de search en gij zult alles vinden over de geheimen van OC!
Dit werkt ook niet altijd. Ik kan op 218*11 die testjes zonder fouten afronden, maar als ik bepaalde programma's ga draaien in windows (Statbar, MBM5, explorer.exe) dan crashen die programma's alle kanten op...Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 12:00:
Heb je het limiet gehaald, draai dan nog maar eens primetime gedurende 12 uur en draai een keer of 10 3d mark en een keer of 10 Pifast. Als je proc dit alles doorstaat dan is het stabiel te noemen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
En draait de boel wel stabiel als je op normale clocksnelheid draait? Lijkt me sterk! Dit heeft een andere oorzaak. Mbm5 en statbar is een simpel uitlees prog . En je explorer?valt ie helemaal weg, blauw beeld? Of bedoel je internet explorer? Ik kan dit niet echt rijmen met instabiliteit. Even mbm 5 en statbar opnieuw installeren.GiSaE schreef op 13 februari 2004 @ 12:25:
[...]
Dit werkt ook niet altijd. Ik kan op 218*11 die testjes zonder fouten afronden, maar als ik bepaalde programma's ga draaien in windows (Statbar, MBM5, explorer.exe) dan crashen die programma's alle kanten op...
Ik heb nu een 2500+ AQYMA 0352 RPMW.
Heb hem inmiddels op 248 * 11 kunne laten PiFasten op 1.9V
. Op 249 * 11 krijg ik het niet voor elkaar om de test netjes af te ronden. Ik wete echter niet of het mijn mem, mijn mobo of mijn CPU is die me ophoudt
. Iemand in de buurt Rotterdam met mem dat zeker weten meer doet? Zou mooi zijn als ik even zou kunnen testen ...
Edit:
FF screenie erbij:
Heb hem inmiddels op 248 * 11 kunne laten PiFasten op 1.9V
Edit:
FF screenie erbij:

[ Voor 18% gewijzigd door Syzzer op 13-02-2004 19:42 ]
Verwijderd
Dit is echt vet...op een voltage van 1,90....wat voor koeling gebruik je? Dit is de beste stepping die ik tot nu toe gezien hebt! Ik geloof het bijna niet! maar het staat er echt!
Verwijderd
Ik heb corsair twinx pc500 in mijn pc hangen, daar mee zou je het wel mee kunnen testen. (woon in maasland)Syzzer schreef op 13 februari 2004 @ 19:35:
Ik heb nu een 2500+ AQYMA 0352 RPMW.
Heb hem inmiddels op 248 * 11 kunne laten PiFasten op 1.9V. Op 249 * 11 krijg ik het niet voor elkaar om de test netjes af te ronden. Ik wete echter niet of het mijn mem, mijn mobo of mijn CPU is die me ophoudt
. Iemand in de buurt Rotterdam met mem dat zeker weten meer doet? Zou mooi zijn als ik even zou kunnen testen ...
Edit:
FF screenie erbij:
[afbeelding]
wat voor moederbord heb jij?
nog steeds de Abit NF7-S?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 20:10 ]
Verwijderd
Durf te wedden dat me 2600+ ook wel de 2600mhz haalt @ 1.85V 
Met 1.65 liep hij op 200X11.5 nog primestabiel, en nog inet en mp3 stabiel op 205X115...
Met me Vcore "iets" verhoogd naar 1.70 liep hij al op 215X11.5 = 2470 stabiel (niet prime, maar wel voor inet etc
) --> wel met divider van me geheugen aan, is maar DDR400 
Van die 1e situatie met std Vcore heb ik al screenies gepost, de screenie op 2470 Mhz ben ik kwijt :*(...
Mja, moet dus nog keer de max bekijken met grote waaier naar me kast...
Heb em maar 15 min op Vcore 1.70 gehad, en aangezien ik 2300mhz al snel genoeg vindt ben ik even niet verder gegaan.
Is btw met een Aero 7+ met std pasta
op 2300mhz wordt hij max 48graden stressed)
Als er iemand is die Arctic silver over heeft, en me een middagje wil helpen (tegen ruil van die screenies, stepping (koeler moet er nog ff af
)) in de buurt van tilburg --> bent altijd welkom
Met 1.65 liep hij op 200X11.5 nog primestabiel, en nog inet en mp3 stabiel op 205X115...
Met me Vcore "iets" verhoogd naar 1.70 liep hij al op 215X11.5 = 2470 stabiel (niet prime, maar wel voor inet etc
Van die 1e situatie met std Vcore heb ik al screenies gepost, de screenie op 2470 Mhz ben ik kwijt :*(...
Mja, moet dus nog keer de max bekijken met grote waaier naar me kast...
Heb em maar 15 min op Vcore 1.70 gehad, en aangezien ik 2300mhz al snel genoeg vindt ben ik even niet verder gegaan.
Is btw met een Aero 7+ met std pasta
Als er iemand is die Arctic silver over heeft, en me een middagje wil helpen (tegen ruil van die screenies, stepping (koeler moet er nog ff af
Ok ben net treug van gistron. even een xp2500+ gehaald. die jongen zegt zo je weet hoe het werkt he even teken en je kunt weer gaan overklokken. ik zeg nou dan maar hopen dat het een goede core is. en jawel hoor. ik heb nu een
AXDA2500DKV4D Y921547A43516
AQYHA 0350MPMW
die draait nu op 11*210 po standard voltage. pifast stable @62.20 sec
in mijn NF7-S kon ik kiezen uit 2500+ en 3200+.
al met al een lekkere CPU voor maar 82,90 euro
wel MP gelocked helaas. is er trouwens al een manier om ze te unlocken? excuseer mij als ik er overheen heb gelezen.
AXDA2500DKV4D Y921547A43516
AQYHA 0350MPMW
die draait nu op 11*210 po standard voltage. pifast stable @62.20 sec
in mijn NF7-S kon ik kiezen uit 2500+ en 3200+.
al met al een lekkere CPU voor maar 82,90 euro
wel MP gelocked helaas. is er trouwens al een manier om ze te unlocken? excuseer mij als ik er overheen heb gelezen.
[ Voor 13% gewijzigd door Sayko op 14-02-2004 16:27 ]
Verwijderd
Ik ben al een hele tijd aan het wachten op mijn RMA gestuurde 2500+
Hebben jullie enig idee hoe lang zoiets wel niet kan duren?
Hebben jullie enig idee hoe lang zoiets wel niet kan duren?

Op normale clocksnelheid draait alles perfect. Ik draai nu op 200*11, en alles draait perfect. 210*11 draait ook alles nog goed, maar daarboven gaat het in windows mis. MBM5 en statbar opnieuw installeren helpt niet, zelfs een nieuwe 2K install helpt niet. En met explorer.exe bedoel ik de startbalk e.d.Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:42:
[...]
En draait de boel wel stabiel als je op normale clocksnelheid draait? Lijkt me sterk! Dit heeft een andere oorzaak. Mbm5 en statbar is een simpel uitlees prog . En je explorer?valt ie helemaal weg, blauw beeld? Of bedoel je internet explorer? Ik kan dit niet echt rijmen met instabiliteit. Even mbm 5 en statbar opnieuw installeren.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Okay, ik ben n00b nummer één als het om overclocking gaat. Maar ik vind het wel interresant en wil me er wel in verdiepen.
Ff één vraagje: Als ik een AMD Athlon XP2500+ heb @333mhz. (1,83 ghz echt). Is dit dan een barton? Of kan je dat zo niet bepalen?
Ik heb namelijk weinig zin om mijn cpu los te maken (en dan weet ik nog niet wat het is
)
alvast veel tnx.
(en hoe ver kan je deze overclocken, zonder de fan oid te veranderen of de cpu te beschadigen?)
Ff één vraagje: Als ik een AMD Athlon XP2500+ heb @333mhz. (1,83 ghz echt). Is dit dan een barton? Of kan je dat zo niet bepalen?
Ik heb namelijk weinig zin om mijn cpu los te maken (en dan weet ik nog niet wat het is
alvast veel tnx.
(en hoe ver kan je deze overclocken, zonder de fan oid te veranderen of de cpu te beschadigen?)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 00:14 ]
Verwijderd
Een 2500+ is altijd een BartonVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 00:08:
Okay, ik ben n00b nummer één als het om overclocking gaat. Maar ik vind het wel interresant en wil me er wel in verdiepen.
Ik heb namelijk weinig zin om mijn cpu los te maken (en dan weet ik nog niet wat het is)
tnx.
Verwijderd
K'heb nog ff een tweede laatste vraagje erbij gezet, als jullie/jij het antwoord erop zouden weten zou dat kewl zijn
En werkt die tool voor elk moederbord?
(owja, zie mijn onderstaande titel voor specs)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 00:22 ]
Verwijderd
De meeste Barton's halen de 2200Mhz wel(200x11), op standaard voltage met een normale fan.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 00:08:
Dit moet je instellen in de bios... Er bestaat ook iets waarmee je softwarematig(in windows) de snelheid kan aanpassen, maar het veiligste is toch via de bios.
Beschadigen zal ook niet snel gaan... als de CPU of het geheugen het niet aankan, zal de computer niet meer opstarten en zul je een bios-reset moeten doen
Verwijderd
Okay, een bios reset lukt nog wel. Die jumpertjes kan ik wel vinden.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 00:35:
[...]
De meeste Barton's halen de 2200Mhz wel(200x11), op standaard voltage met een normale fan.
Dit moet je instellen in de bios... Er bestaat ook iets waarmee je softwarematig(in windows) de snelheid kan aanpassen, maar het veiligste is toch via de bios.
Beschadigen zal ook niet snel gaan... als de CPU of het geheugen het niet aankan, zal de computer niet meer opstarten en zul je een bios-reset moeten doen
Maarja, de kans blijft natuurlijk dat ik hem sloop. En mijn geheugen gaat dan ook nog niet harder lopen natuurlijk.
Verwijderd
Je geheugen gaat wel degelijk harder lopen... als dat het tenminste aankanVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 00:41:
[...]
Okay, een bios reset lukt nog wel. Die jumpertjes kan ik wel vinden.
Maarja, de kans blijft natuurlijk dat ik hem sloop. En mijn geheugen gaat dan ook nog niet harder lopen natuurlijk.
En als je hem sloopt dmv overklokken, kunnen ze dat nooit aantonen(mits je er aan getekent/soldeert weet ik veel wat aan hebt gedaan
Maar een cpu gaat niet zomaar kapot van overclocken, of je moet er al een extreem voltage op gaan zetten met extreme koeling
Verwijderd
Dus ik zou er zo 400 mhz bijop kunnen gooien bij mijn 2500? Naar 2200 mhz? lijkt me wel relekst namelijk aangezien dat een vrij heftige hoeveelheid is ineens.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 01:05:
[...]
Je geheugen gaat wel degelijk harder lopen... als dat het tenminste aankan![]()
En als je hem sloopt dmv overklokken, kunnen ze dat nooit aantonen(mits je er aan getekent/soldeert weet ik veel wat aan hebt gedaan) en kun je dus altijd garantie claimen.
Maar een cpu gaat niet zomaar kapot van overclocken, of je moet er al een extreem voltage op gaan zetten met extreme koeling
Verwijderd
Als je geheugen het aankan is het wel de moeite waard... alleen is het wel de vraag wanneer je 'moet' overclocken... ik klok alleen over als ik in een benchmark een hoge score wil neerzettenVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 01:07:
[...]
Dus ik zou er zo 400 mhz bijop kunnen gooien bij mijn 2500? Naar 2200 mhz? lijkt me wel relekst namelijk aangezien dat een vrij heftige hoeveelheid is ineens.
Het is dus niet echt(echt niet) merkbaar met opstarten, internetten typen en zelfs spelletjes spelen. Je zult een paar fps meer halen, oké, maar merk je het ook? niet echt
Dat ben ik niet helemaal met je eens... Als ik wegens een klein 'ahum' foutje terug moet naar 1833 om een boot te krijgen merk ik meteen dat alles langzamer gaanVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 01:22:
[...]
Als je geheugen het aankan is het wel de moeite waard... alleen is het wel de vraag wanneer je 'moet' overclocken... ik klok alleen over als ik in een benchmark een hoge score wil neerzetten![]()
Het is dus niet echt(echt niet) merkbaar met opstarten, internetten typen en zelfs spelletjes spelen. Je zult een paar fps meer halen, oké, maar merk je het ook? niet echt
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
En wat bedoel je met alles? echt alles? met opstarten zal het echt niet veel schelen hoor... internetten en typen in word ook niet... dus houdt je spelletjes en benchmarks over... die paar frames meer in spelletjes vind ik het verkorten van de levensduur van de cpu niet waardWormaap schreef op 15 februari 2004 @ 02:05:
[...]
Dat ben ik niet helemaal met je eens... Als ik wegens een klein 'ahum' foutje terug moet naar 1833 om een boot te krijgen merk ik meteen dat alles langzamer gaan('K draai normaal 2300MHz)
Alleen dan om een mooie score neer te zetten in een benchmark, dan is het wel leuk
Test het zelf maar 
Bij mij starten MSN en IE toch echt merkbaar sneller op
Ook mn winamp list laden (3000+ mp3's) duurt merkbaar korter.
De levensduur van een CPU is denk ik rond de 10 jaar
Dan denk ik dat jij als tweaker toch allang een nieuwe CPU hebt
[ Voor 32% gewijzigd door dxta op 15-02-2004 11:50 ]
Omelette du fromage!
Verwijderd
Klopt ik merk ook serieus verschil. Gewoon mrkbar trager en al helemal in games.Dxta schreef op 15 februari 2004 @ 11:49:
Test het zelf maar
Verwijderd
Tis maar wat je zelf wil, ik bedoel, ik ga je niet zeggen dat je niet moet tweakenVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 12:20:
[...]
Klopt ik merk ook serieus verschil. Gewoon mrkbar trager en al helemal in games.
Maar jah, het geeft sommige(vooral hier op GoT

Jeetje, wat een nieuw koelblok al niet wil doen..
Kwam ik voorheen niet (stabiel) verder dan 2323 (op 1,8 V) met cheapass alu waterkoelblokje..
..Nieuw waterblok kopen (Thx zalman lood..euh..koperzwaar kreng..) maar heb nu m'n 2500+@2500Mhz op 1.95V en lijkt tot op heden stabiel (1 uur aan het D2OL'len)
*heppie* man..
Kwam ik voorheen niet (stabiel) verder dan 2323 (op 1,8 V) met cheapass alu waterkoelblokje..

..Nieuw waterblok kopen (Thx zalman lood..euh..koperzwaar kreng..) maar heb nu m'n 2500+@2500Mhz op 1.95V en lijkt tot op heden stabiel (1 uur aan het D2OL'len)
ik heb een amd 2800+ barton, die is geunlocked op me nf7-s bordje
ik draai op dit moment 222x11 op 1,85 vcore.. het ding is retestabiel
ik heb geheugen corsair XMS pro ddr400 op 2-2-2-11 @ 2.9volt
t is jammer, maar ik ga gewoon niet hoger.. als ik fsb of mp hoger zet saved die eerst alles en dan schakelt het beeldscherm en t geheugen uit.
weet iemand hoe dit komt en hoe ik hoger kan klokken?
ik heb een voeding van enermax (350watt en retestabiel)
cpu temps zijn 45 graden (boxed cooler
)
en nee ook op 2.1 volt doet hij het niet.. ?
ik draai op dit moment 222x11 op 1,85 vcore.. het ding is retestabiel
ik heb geheugen corsair XMS pro ddr400 op 2-2-2-11 @ 2.9volt
t is jammer, maar ik ga gewoon niet hoger.. als ik fsb of mp hoger zet saved die eerst alles en dan schakelt het beeldscherm en t geheugen uit.
weet iemand hoe dit komt en hoe ik hoger kan klokken?
ik heb een voeding van enermax (350watt en retestabiel)
cpu temps zijn 45 graden (boxed cooler
en nee ook op 2.1 volt doet hij het niet.. ?
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Ik vind 222*11 toch best wel een nette OC op zich. Dat haalt mijn core niet op 1.85V
Je zou een voltmod kunnen proberen om'm nog wat hoger te krijgen, maar ik denk niet dat dat nog erg veel winst gaat geven.
Ticking away, the moments that make up a dull day
ik kan met me mobo tot 2,3 vcore maar gaat me cpu dan niet opeens dood?Wormaap schreef op 15 februari 2004 @ 14:16:
Ik vind 222*11 toch best wel een nette OC op zich. Dat haalt mijn core niet op 1.85VJe zou een voltmod kunnen proberen om'm nog wat hoger te krijgen, maar ik denk niet dat dat nog erg veel winst gaat geven.
en t is niet 222 maar 220
Hoi Tweakertzz 
Nu heb ik al een tijdje een barton 2500+, die loopt stabiel tot 2280 Mhz.
Maar nu wil ik een betere processor, Die nog harder gaat.
nu heb ik best wel geld over voor een 3200+
Dus die wil ik eigenlijk wel nemen.
Meteen de search gebruikt, Voor oc resultaten te vinden,
Maar helaas.. Niks bruikbaars,
Nu wil ik eigelijk weten of iemand al een 3200+ heeft draaien onder waterkoeling (of Zwaar luchtblok), En hoe hoog hij ongeveer komt.
Anders als die niet zo hoog kan ik net zo goed een 2800+ kopen, Scheeld maar 150 euro
.
IK weet dat je het niet altijd kan vergelijken, En dat niet iedere processor even hoog komt, Maar ik wil gewoon getallen horen van hoe ver ik mischien zou kunnen gaan..
En ik wil geen overklok van 100 Mhz op een processor van €259 euro..
Groetjes,
Een gestreste Overklokker
Nu heb ik al een tijdje een barton 2500+, die loopt stabiel tot 2280 Mhz.
Maar nu wil ik een betere processor, Die nog harder gaat.
nu heb ik best wel geld over voor een 3200+
Dus die wil ik eigenlijk wel nemen.
Meteen de search gebruikt, Voor oc resultaten te vinden,
Maar helaas.. Niks bruikbaars,
Nu wil ik eigelijk weten of iemand al een 3200+ heeft draaien onder waterkoeling (of Zwaar luchtblok), En hoe hoog hij ongeveer komt.
Anders als die niet zo hoog kan ik net zo goed een 2800+ kopen, Scheeld maar 150 euro
IK weet dat je het niet altijd kan vergelijken, En dat niet iedere processor even hoog komt, Maar ik wil gewoon getallen horen van hoe ver ik mischien zou kunnen gaan..
En ik wil geen overklok van 100 Mhz op een processor van €259 euro..
Groetjes,
Een gestreste Overklokker
heb je hier al eens gekeken?
http://www.cpudatabase.com/CPUdb/
misschien moet je ook hier eens kijken voor mobile bartons:
Barton mobile te koop in NL ?
misschien moet je ook hier eens kijken voor mobile bartons:
Barton mobile te koop in NL ?
[ Voor 81% gewijzigd door pyro83 op 17-02-2004 18:35 ]
Zou ik best willen, Maar ik ben aan 1 zaak gebonden ivm pc Privepyro83 schreef op 17 februari 2004 @ 18:32:
heb je hier al eens gekeken?
*** Als ik jouw was zou ik kijken naar een mobile ***
Heb je al gekeken op sites als http://www.overclockers.com? 
En ik denk, dat je dan beter naar een tweede hands Barton 3200+ kan kijken, die van vóór week 40 (2003) is. CPUs van week 40 en ouder hebben namelijk een MP-lock erop zitten...
Plus dat het per batch, stepping en andere dingen verschilt... Zelfs per CPU
En ik denk, dat je dan beter naar een tweede hands Barton 3200+ kan kijken, die van vóór week 40 (2003) is. CPUs van week 40 en ouder hebben namelijk een MP-lock erop zitten...
Plus dat het per batch, stepping en andere dingen verschilt... Zelfs per CPU
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 17-02-2004 18:41 ]
Als je daarentegen een 3000+ koopt kan je zo naar 200FSB ? Maar met die 3200 moet je dan weer sneller geheugen kopen omdat die al op 200FSB zit

Geheugen kan je ook overclocken hoor4VAlien schreef op 17 februari 2004 @ 18:41:
Als je daarentegen een 3000+ koopt kan je zo naar 200FSB ? Maar met die 3200 moet je dan weer sneller geheugen kopen omdat die al op 200FSB zit

Wat me trouwens net te binnenschiet...
Je hoeft niet per se een andere CPU te kopen, als je verder wilt overclocken...
Je kan toch ook een andere koeling erop zetten?
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 17-02-2004 18:50 ]
Echte Overklokkers hebben BH5 Geheugen chips, Wil zo en zo wel boven de 230 @ 2-2-3-114VAlien schreef op 17 februari 2004 @ 18:41:
Ik draai nu op 220-235 mhz fsb
Maar weet je zeker dat je 2500+ niet verder dan 2280 MHz te krijgen is? Op welke Vcore is dat? Ik vind het namelijk nogal weinig... mijn Tbredje draait op 1,65 V al met gemak op 2,3 GHz en kan nog een stuk hoger.
ja Dat weet ik wel heeel zekerAham brahmasmi schreef op 17 februari 2004 @ 20:39:
Maar weet je zeker dat je 2500+ niet verder dan 2280 MHz te krijgen is? Op welke Vcore is dat? Ik vind het namelijk nogal weinig... mijn Tbredje draait op 1,65 V al met gemak op 2,3 GHz en kan nog een stuk hoger.
Ik ben neit bepaalt een beginneling
ook al zet ik 2,2 volt er op, Dan gaat ie nog niet stabiel boven de 2300 Mhz..
Cpu temp ~45-48 Graden Stressed
Verwijderd
hoi mensjes, ik heb sinds vrijdag de 13e een barton 2500+ helaas gelockt maar ik ben er al overheen hoor.
Ik vind het een beetje rare proc.
Ik krijg em stabiel op 2310 mhz 11x210 met een Vcore van 1,775, maar zodra ik 2398 probeer 11x218 wordt hij onstabiel en ik heb de Vcore tot en met 2,2 gedouwd maar hij blijft niet stabiel lopen en reboot na de eerste de beste app die ik draai. Ik vind het vooral raar om hij met 1,775 op de core 2310 goed doet en met zelfs 2,2 V @ 2398 niet goed blijft draaien. Ik heb een WC en met me T-Bred haalde ik 2400 mhz met 1.9 V op de core zonder problemen.
Heeft iemand mss ideeen laat het me dan ff weten.
Specs:
Barton 2500+ @ 2310 mhz (temps idle 32, max load 37)
Epox 8RDA3+
Corsair 256 mb pc 2700 ( nog geen geld voor een 2e)
Gf3 Ti 200 (Radeon 9700 pro komt eraan)
Ik vind het een beetje rare proc.
Ik krijg em stabiel op 2310 mhz 11x210 met een Vcore van 1,775, maar zodra ik 2398 probeer 11x218 wordt hij onstabiel en ik heb de Vcore tot en met 2,2 gedouwd maar hij blijft niet stabiel lopen en reboot na de eerste de beste app die ik draai. Ik vind het vooral raar om hij met 1,775 op de core 2310 goed doet en met zelfs 2,2 V @ 2398 niet goed blijft draaien. Ik heb een WC en met me T-Bred haalde ik 2400 mhz met 1.9 V op de core zonder problemen.
Heeft iemand mss ideeen laat het me dan ff weten.
Specs:
Barton 2500+ @ 2310 mhz (temps idle 32, max load 37)
Epox 8RDA3+
Corsair 256 mb pc 2700 ( nog geen geld voor een 2e)
Gf3 Ti 200 (Radeon 9700 pro komt eraan)
zou het misschien je geheugen zijn? PC2700?
Verwijderd
ja maar dat zat er ook in met die T-Bred, en daarmee 2400 mhz zonder problemen en kon ook nog 2500 mhz
Kheb geluk dat mijn 2500+ best lekker gaat (vooral de mp) helaas wil mijn geheugen (3x PC3200 kingston/twinmos) niet zo heel ver, maar ik heb het stabiel gehad draaien op 210x12. Helaas is mijn WC Pompje nog niet terug (is al enkele maanden kapot, ge-rma'd) en dus heb ik hem nu gewoon op 11x200 lopen zodat ik nog een beetje nachtrust heb snachts
(Volcano 9 op 6000rpm is niet grappig
)
[ Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 19-02-2004 15:08 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hallo,
Ik wil graag een barton 2600+ kopen, nu heb ik de winkel waar ik die wil kopen eens gemaild om te vragen welke stepping ze op het moment hebben.
dat is deze: AQZFA0405UPMW . Heeft iemand al ervaring met deze stepping? Ik wil hem nl graag standaard op een fsb van 200 laten draaien wat dus (200x11,5) 2300 Mhz oplevert, met waterkoeling.
Ik wil graag een barton 2600+ kopen, nu heb ik de winkel waar ik die wil kopen eens gemaild om te vragen welke stepping ze op het moment hebben.
dat is deze: AQZFA0405UPMW . Heeft iemand al ervaring met deze stepping? Ik wil hem nl graag standaard op een fsb van 200 laten draaien wat dus (200x11,5) 2300 Mhz oplevert, met waterkoeling.
Ben weer is bezig geweest met testen etc.
Ik krijg me cpu niet prime stable @ 190mhz
Hijs helaas gelocked.
Ik heb de vcore al verhoogd naar 1.9v en vdrr naar 2.8v, chipset is 1.7v
Dit terwijl op 187mhz ik stock voltages kan draaien. Temps zijn niet echt het probleem. idle 40 stressed 45
Iemand een idee?
Ik krijg me cpu niet prime stable @ 190mhz
Ik heb de vcore al verhoogd naar 1.9v en vdrr naar 2.8v, chipset is 1.7v
Dit terwijl op 187mhz ik stock voltages kan draaien. Temps zijn niet echt het probleem. idle 40 stressed 45
Iemand een idee?
Life goes as it goes.
Verwijderd
beste,MasterFreak schreef op 19 februari 2004 @ 18:30:
Hallo,
ik heb gisteren deze processor gekocht (in België).
exact dezelfde code en week van productie als degene die jij vermeld.
ik heb hem boxed dus gekocht en met de boxed koeler loopt hij momenteel stabiel op 11,5*205 = 2362 (zit dus kleine afwijking op mhz waardoor je op iets paar mhz meer komt). dit op 1,8 voltage. heb nog niet verder getest. maar die barton overclockt dus naar mijn inziens goed aangezien ik dit voorlopig reeds haal met ene boxed koeler ...
nou zo best vind ik dat ook weer niet. mijn xp2500+ aqyha doet 11*210(2315mhz) op standaard voltage. die zit zo rond de 1,6 en 1,62vVerwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 10:26:
[...]
beste,
ik heb gisteren deze processor gekocht (in België).
exact dezelfde code en week van productie als degene die jij vermeld.
ik heb hem boxed dus gekocht en met de boxed koeler loopt hij momenteel stabiel op 11,5*205 = 2362 (zit dus kleine afwijking op mhz waardoor je op iets paar mhz meer komt). dit op 1,8 voltage. heb nog niet verder getest. maar die barton overclockt dus naar mijn inziens goed aangezien ik dit voorlopig reeds haal met ene boxed koeler ...
Verwijderd
ik heb het hier dan ook specifiek over een xp2600+ en baseer me dna ook daar op en zoals ik reeds zei, ik heb hem nog niet ehct getest, voorlopig enkel wat eerste testgevalletjes aangezien ik nu niet echt kan testen omdat ik op vakantie vertrek voor een lang weekend. nadien kan ik dus iets uitgebreider testen ...Hoodlum2000 schreef op 20 februari 2004 @ 10:31:
[...]
nou zo best vind ik dat ook weer niet. mijn xp2500+ aqyha doet 11*210(2315mhz) op standaard voltage. die zit zo rond de 1,6 en 1,62v
Hoeveel schommeld de Vcore bij jullie, ik en John Hoek hebben beide de zelfde voeding en hebben vrij grote schommelingen op de Vcore.
Wanneer hij niet belast wordt staat hij op 2.000, maar wanneer hij belast wordt dan zakt hij in naar 1,936 en schommeld dan tussen 1,936 en 1,952V
Ik heb een Thermaltake 420W voeding.
3.3 zit op 3.34
5 zit op 5.06
12 zit op 11.67
Dit is gemeten met MBM5
Wanneer hij niet belast wordt staat hij op 2.000, maar wanneer hij belast wordt dan zakt hij in naar 1,936 en schommeld dan tussen 1,936 en 1,952V
3.3 zit op 3.34
5 zit op 5.06
12 zit op 11.67
Dit is gemeten met MBM5
[ Voor 14% gewijzigd door willy83 op 20-02-2004 15:00 ]
Verwijderd
waarom wil mijn 2500+ niet hoger dan 190mhz fsb:( (2090mhz)
ik heb een abit nf7-s en 512mb corsair twinx ddr400
op 190x11 op 1.7V wilt hij nog stabiel lopen.. maar op 195 mhz heb ik 1.8 nodig en op 200mhz fsb krijg ik em zelfs net 1.85 niet eens stabiel. en op std voltage wilt me pc niet eens aan..
ik heb al mijn geheugen langzamer als de fsb laten lopen maar dta maakt niks uit, het is dus niet mijn geheugen. voltages zijn 3.25V 4.95 en 11.56 van de voeding.
chipset voltage heb ik la geprobeerd te verhogen maar hielp niet.
het is een barton uit week 49 btw.
hoe kan het dat mijn barton zo weinig aankan? aan de temps liggen het niet want hij word dan ongeveer 53 graden op 1.8V. hij wilt gewoon niet stabiel lopen
help me
ik heb een abit nf7-s en 512mb corsair twinx ddr400
op 190x11 op 1.7V wilt hij nog stabiel lopen.. maar op 195 mhz heb ik 1.8 nodig en op 200mhz fsb krijg ik em zelfs net 1.85 niet eens stabiel. en op std voltage wilt me pc niet eens aan..
ik heb al mijn geheugen langzamer als de fsb laten lopen maar dta maakt niks uit, het is dus niet mijn geheugen. voltages zijn 3.25V 4.95 en 11.56 van de voeding.
chipset voltage heb ik la geprobeerd te verhogen maar hielp niet.
het is een barton uit week 49 btw.
hoe kan het dat mijn barton zo weinig aankan? aan de temps liggen het niet want hij word dan ongeveer 53 graden op 1.8V. hij wilt gewoon niet stabiel lopen
Verwijderd
ja is nieuwe.. chieftec
brak merk dus. maar heeft dat te maken met mijn verhaal?? ik dacht die 12V is voor hd enzo?
Verwijderd
Elke lijn is belangrijk!
Zelf heb ik een antec Trupower 380W 3.55, 5.5 en 12.9 rails
Volledig gemod natuurlijk sinds de antec geen pots heeft ...
Oftewel kijken of je chieftec pots heeft vanbinnen (dacht het wel) en je rails aanpassen. 2 pots zitter erin denk ik ,voor de 3.3rail en voor de 5/12V rail
Anders moet je je sense wires modden...
Die hooge 3.3 lijn is wel leuk om lekkere fsb'en te halen...
Zelf heb ik een antec Trupower 380W 3.55, 5.5 en 12.9 rails
Volledig gemod natuurlijk sinds de antec geen pots heeft ...
Oftewel kijken of je chieftec pots heeft vanbinnen (dacht het wel) en je rails aanpassen. 2 pots zitter erin denk ik ,voor de 3.3rail en voor de 5/12V rail
Anders moet je je sense wires modden...
Die hooge 3.3 lijn is wel leuk om lekkere fsb'en te halen...
Ik zou niet zo echt vertrouwen op mbm of software.
@ Willy, kijk eens met een multimeter wat je 12v lijn is... Want die voeding moet normaal niet zo slecht zijn
[ Voor 10% gewijzigd door pisart op 20-02-2004 18:21 ]
Verwijderd
Ik heb et wel gehad met al die voedingproblemen 
Kwam eerst met mijn OC' ook elke keer in de problemen (heb maar een licht systeempje, 1 hd, dvd, brander, rest onboard..en dan ti4200
)
Maarja, metr OC" deed hij vaak alles fout
(Mijn 12+ liep ook rond de 11.5 @ stressed)
Had weinig geld, dus toch maar het risico gelopen met de Q-tec 550W..
Voor mijn systeem werkt hij Ideaal! 2 Fan (betere airflow
), geneog vermogen, OC" goed hij nu als een tierelier.

Kwam eerst met mijn OC' ook elke keer in de problemen (heb maar een licht systeempje, 1 hd, dvd, brander, rest onboard..en dan ti4200
Maarja, metr OC" deed hij vaak alles fout
Had weinig geld, dus toch maar het risico gelopen met de Q-tec 550W..
Voor mijn systeem werkt hij Ideaal! 2 Fan (betere airflow
Verwijderd
oke heb ik nog een vraag:
ik wil mijn bartonnetje (2500+ gelocked) overklokken naar 3200+.Dat lukt dus 11x200 op 1,7 Volt.
Maar ik gebruik de boxed koeler die hier dus niet blij mee is.Binnen een paar minuuten zit ik op +/_ 70 graden
Ik heb de koeler gemonteerd met de meegeleverde thermal pad.
Loont het de moeite deze pad eraf te halen en te vervangen door een goede warmtegeleidende pasta? (ik heb momenteel niet het geld voor een goede koeler)
ik wil mijn bartonnetje (2500+ gelocked) overklokken naar 3200+.Dat lukt dus 11x200 op 1,7 Volt.
Maar ik gebruik de boxed koeler die hier dus niet blij mee is.Binnen een paar minuuten zit ik op +/_ 70 graden
Ik heb de koeler gemonteerd met de meegeleverde thermal pad.
Loont het de moeite deze pad eraf te halen en te vervangen door een goede warmtegeleidende pasta? (ik heb momenteel niet het geld voor een goede koeler)
die 11.67v heb ik ook met mijn enermax, als ik mulitmeter aan mijn 12v doe geeft die netjes ongeveer 12v aan, hele kleine afwijking dan maarwilly83 schreef op 20 februari 2004 @ 14:12:
Hoeveel schommeld de Vcore bij jullie, ik en John Hoek hebben beide de zelfde voeding en hebben vrij grote schommelingen op de Vcore.
3.3 zit op 3.34
5 zit op 5.06
12 zit op 11.67
Dit is gemeten met MBM5
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik heb dus net mijn 12V lijn gemeten en daar kwam uit dat hij tijdens prime op 11,97V zat. best netjes, maar hoe verklaar je de schomelingen dan van mijn core die zowel MBM5 meet als CPU-Z?
Ik heb laatst een verkeerde barton gekocht een VPMW
dacht dat ik een XPMW had gekocht. maar ik ben deze dus nog niet kwijt. een beetje zonde denk ik om weer een nieuwe te kopen.
Ik heb laatst een verkeerde barton gekocht een VPMW

dacht dat ik een XPMW had gekocht. maar ik ben deze dus nog niet kwijt. een beetje zonde denk ik om weer een nieuwe te kopen.
Verwijderd
heb je je mosfets gekoeld?
Ook is het algemeen bekend dat software altijd iets lagere voltage weergeeft dat wat er uit de atx stekker komt.
Is dacht ik dat software meet nadat het door bepaalde componenten is geweest en bij atx moet het voltage nog daardoor gaan en dus sterker...
Ook is het algemeen bekend dat software altijd iets lagere voltage weergeeft dat wat er uit de atx stekker komt.
Is dacht ik dat software meet nadat het door bepaalde componenten is geweest en bij atx moet het voltage nog daardoor gaan en dus sterker...
Verwijderd
maar betekent slechte 12v lijn slecht oc'en? want ik wil neit voor niks weer een nieuwe halen.. btw in de bios geeft ie ook 11,56 aan
Mosfets gekoeld maar nu zitten de heatsinks nog wel vast met thermalpad.Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 21:11:
heb je je mosfets gekoeld?
er blaast een fan op. NB WC cooled SB moet nog koeling op, staat nu een 80mm fan direct op te blazen.
CPU interface op enabled en disabled gezet. ik heb nu KHX PC3000 geheugen met Winbond chips(weet niet BH5 of CH5) nu staat er 2,9 in de bios op MBM5 geeft 2,98 aan. nog geen mod op gedaan. geheugen draait op 11-3-2-2 @ 221MHz op 218 doet het 11-2-2-2 (moet ff kijken welke instelling sneller is).
Hoi,
Ik heb een barton 2500+ besteld. En hem vandaag binnen gekregen. Natuurlijk meteen ingebouwd op me Abit NF7-s rev2. Maar nu!! Ik ga dus naar bios en wil hem nog niet gaan overclocken , dus ik zet hem zo dat hij de fsb en mp enzo automatisch uitzoekt. Maar wat nou?? De bios pakt hem als een 3200+
.
Ik ga eerst ff primen enzo kijken of die stabiel is. dan laat ik jullie wel meer horen.
btw de steppin is: AQYHA 0351 MPM
Ik heb een barton 2500+ besteld. En hem vandaag binnen gekregen. Natuurlijk meteen ingebouwd op me Abit NF7-s rev2. Maar nu!! Ik ga dus naar bios en wil hem nog niet gaan overclocken , dus ik zet hem zo dat hij de fsb en mp enzo automatisch uitzoekt. Maar wat nou?? De bios pakt hem als een 3200+
Ik ga eerst ff primen enzo kijken of die stabiel is. dan laat ik jullie wel meer horen.
ik heb nog wat leuks gevonden in de oude doos hier
een 1700+ KIUHB 0337 XPMW
leuk vor de verkoop
leuk vor de verkoop
Achja leek me al sterkMasterFreak schreef op 21 februari 2004 @ 19:35:
Hoi,
Ik heb een barton 2500+ besteld. En hem vandaag binnen gekregen. Natuurlijk meteen ingebouwd op me Abit NF7-s rev2. Maar nu!! Ik ga dus naar bios en wil hem nog niet gaan overclocken , dus ik zet hem zo dat hij de fsb en mp enzo automatisch uitzoekt. Maar wat nou?? De bios pakt hem als een 3200+.
Ik snap het niet hoor
. Nu kan mijn xp2500+ dus als een 3200+ @ standaard voltage (1,65) draaien. Maar als ik de fsb 5 mhz omhoog zet (@205) kan ik hem niet eens stabiel krijgen op 1,85v, prime knalt er in test 1 al uit. M'n mobo is een Abit nf7-s rev2, met bios 22. Ikzelf vindt dit erg vreemd.
Kortom:
1,65 @ 2200Mhz is stabiel, 1,85@ 2244 nog niet eenst stabiel.
De temperaturen liggen rond de 40-42 graden stressed. Overigens draai ik geen strakke memory timings. Iemand enig idee?
Kortom:
De temperaturen liggen rond de 40-42 graden stressed. Overigens draai ik geen strakke memory timings. Iemand enig idee?
heeft iemand al zijn barton opgeofferd voor deze guide? http://www.ocworkbench.co...43/unlockbartonwk43-1.htm
Verwijderd
ik heb net een barton gekocht
hij is uit week 21 van 2003
(ik heb geluk!!)
stepping is AQXEA
is dit een goede stepping?
hij is uit week 21 van 2003
stepping is AQXEA
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 14:08 ]
waar heb je die gekocht? week21 is unlocked (dacht ik)Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:06:
ik heb net een barton gekocht
hij is uit week 21 van 2003![]()
(ik heb geluk!!)
stepping is AQXEA
heb je ook nog de volle code voor ons? Van alleen AQXEA heb ik zelf niet veel.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
axda2800
AQXEA0321
ik weet het niet precies meer wat het was, en hij zit er nu onder dus neit echt zin om koeler er weer af te halen (heb waterkoeling
)
AQXEA0321
ik weet het niet precies meer wat het was, en hij zit er nu onder dus neit echt zin om koeler er weer af te halen (heb waterkoeling
Verwijderd
Ik heb even een vraag, ik heb hier een amd athlon xp 2800+ barton liggen deze doet 2300 MHz op standaard voltage met een fsb van 185
Maar ik wil mijn fsb graag op 200+ mhz hebben en daarom wil ik mijn mp naar beneden zetten 11 ofzo. Maar ik heb 1 probleem mijn proc is gelockt week 2 ofzo was het.
Nou heb ik gelezen dat je hem kan modden naar een mobile en dat je daardoor je mp wel kan instellen.
Als je de 2 l5 brug dichtmaakt dan maak je van je athlon xp een mobile en haalt ie als het goed is de mp van de l6 bruggen:

L5[3] Closed : Multiprocessor
L5[2] Closed : Xp mobile (New Config)
L5[1] Open : defoult (Unidentified)
L5[0] Closed : defoult (Unidentified)
dus:

hieruit haal ik dat wanneer alle l6 bruggen gesloten (dit is zo bij een desktop cpu) je een mp hebt van 11 als je je athlon xp desktop mod naar een mobile.
kan iemand mij vertellen of het verhaal wat ik hierboven heb uitgelegd klopt of dat ik iets totaal over het hoofd zie?
Maar ik wil mijn fsb graag op 200+ mhz hebben en daarom wil ik mijn mp naar beneden zetten 11 ofzo. Maar ik heb 1 probleem mijn proc is gelockt week 2 ofzo was het.
Nou heb ik gelezen dat je hem kan modden naar een mobile en dat je daardoor je mp wel kan instellen.
Als je de 2 l5 brug dichtmaakt dan maak je van je athlon xp een mobile en haalt ie als het goed is de mp van de l6 bruggen:

L5[3] Closed : Multiprocessor
L5[2] Closed : Xp mobile (New Config)
L5[1] Open : defoult (Unidentified)
L5[0] Closed : defoult (Unidentified)
hieruit maak ik op dat bij een desktop barton de l6 bruggen altijd allemaal dicht zijn, en dat ze bij een mobile cpu de mp van de proc bepalen.L6 bridges are not used in CPU of the desktop version. They are all closed.
In the motherboard corresponding to mobile CPU, L6 bridge serves as multiplier rating.
Refer to the L6 bridges for PowerNow!.
dus:

hieruit haal ik dat wanneer alle l6 bruggen gesloten (dit is zo bij een desktop cpu) je een mp hebt van 11 als je je athlon xp desktop mod naar een mobile.
kan iemand mij vertellen of het verhaal wat ik hierboven heb uitgelegd klopt of dat ik iets totaal over het hoofd zie?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 00:19 ]
Heb ik weer, gister een bestelling geplaatst voor een XP2500+, komt m'n vaste leverancier terug met het verhaal dat de XP2500+ eruit gaat en moeilijk te krijgen is.
Waarom ik geen XP2600+ neem?
Dat kan natuurlijk, maar dan heb je volgens mij een wat kleinere kans dat ie op een FSB van 200 gaat lopen. Of zijn ze tegenwoordig zo goed dat dat zonder problemen gaat.
Het prijs verschil zal me jeuken, een fsb van 200 is veel belangrijker.
Dat kan natuurlijk, maar dan heb je volgens mij een wat kleinere kans dat ie op een FSB van 200 gaat lopen. Of zijn ze tegenwoordig zo goed dat dat zonder problemen gaat.
Verwijderd
zou gewoon voor de 2500+ deze is goedkoper en staat bekent op zijn overklokbaarheid. Al zijn er natuurlijk ook mensen die met de 2600+ ver kunnen oc-en maar de 2500+ heeft de leukste overklok/prijs prestaties. Kijk maar eens op http://3dmark.tweakers.net hoeveel 2500+ aan de top staan te pronkenCoenen schreef op 24 februari 2004 @ 08:07:
Heb ik weer, gister een bestelling geplaatst voor een XP2500+, komt m'n vaste leverancier terug met het verhaal dat de XP2500+ eruit gaat en moeilijk te krijgen is.
Verwijderd
Geheugen trekt et niet?MasterFreak schreef op 22 februari 2004 @ 12:27:
Ik snap het niet hoor. Nu kan mijn xp2500+ dus als een 3200+ @ standaard voltage (1,65) draaien. Maar als ik de fsb 5 mhz omhoog zet (@205) kan ik hem niet eens stabiel krijgen op 1,85v, prime knalt er in test 1 al uit. M'n mobo is een Abit nf7-s rev2, met bios 22. Ikzelf vindt dit erg vreemd.
Kortom:

Verwijderd
als je de goede koopt ja, mijn 2500+ haal maximaal 11x190mhz. hij wilt niet eens op 200mhz fsb. ligt niet aan het geheugen.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 09:19:
[...]
zou gewoon voor de 2500+ deze is goedkoper en staat bekent op zijn overklokbaarheid. Al zijn er natuurlijk ook mensen die met de 2600+ ver kunnen oc-en maar de 2500+ heeft de leukste overklok/prijs prestaties. Kijk maar eens op http://3dmark.tweakers.net hoeveel 2500+ aan de top staan te pronken
Verwijderd
dat is echt pech hebben dan, denk dat 90% de 200fsb moeiteloos haalt. Maar dat is nou eenmaal met het kopen van proc's je moet gewoon een beetje geluk hebben.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 17:16:
[...]
als je de goede koopt ja, mijn 2500+ haal maximaal 11x190mhz. hij wilt niet eens op 200mhz fsb. ligt niet aan het geheugen.
Verwijderd
ja wel vreemd, en ik heb een vrij nieuwe dus het lijkt me sterk dat ze ineens een brakke core hebbe ontwikkelt?
zo hebben reviews toch ook geen zin, je met gewoon op de gok kopen en hopen dat ie snel is..
of het heeft te maken met mijn zeer brakke 12 volt lijn (11,55) maar verder is alles ok.
zo hebben reviews toch ook geen zin, je met gewoon op de gok kopen en hopen dat ie snel is..
of het heeft te maken met mijn zeer brakke 12 volt lijn (11,55) maar verder is alles ok.
ik heb me toch een waardeloze 2500+ in gebruik nu... voor 2.0 GHz moest ik al de VCore verhogen naar 1.8V... en ietsjes hoger en ik krijg fouten in Prime.
en dat terwijl mijn vorige 2500+ met gemak (standaard vcore etc) op 2.2 GHz draaide, en verder had ik nog geeneens geprobeerd. Maar die heb ik gemold tijdens een enthousiaste modding-poging, die dus wel weer is gelukt op mijn mislukte processor, maar van weinig nut bleek
en dat terwijl mijn vorige 2500+ met gemak (standaard vcore etc) op 2.2 GHz draaide, en verder had ik nog geeneens geprobeerd. Maar die heb ik gemold tijdens een enthousiaste modding-poging, die dus wel weer is gelukt op mijn mislukte processor, maar van weinig nut bleek
Verwijderd
waarom denk je dat we het altijd over de verschillende Cores en Stepping's hebben hier op GOT. Het is nou eenmaal zo dat de nieuwste proc's niet altijd de beste zijn. Je moet begrijpen dat amd zijn proc's steeds probeert te verbeteren maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat je verkunt oc-en. Er zijn namelijk meerdere zaken die men verbeterd.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 23:54:
ja wel vreemd, en ik heb een vrij nieuwe dus het lijkt me sterk dat ze ineens een brakke core hebbe ontwikkelt?
zo hebben reviews toch ook geen zin, je met gewoon op de gok kopen en hopen dat ie snel is..![]()
De eis die amd stelt aan elke proc is dat ze probleemloos werken op de verkochte snelheid en dat doet die van jouw ook. Maar natuurlijk is het balen als je ziet dat sommige veel verder komen met oc-en dan jij.
Maar het is natuurlijk niet alleen je proc wat belangrijk is, ook de rest van je systeem bepaald de overklokbaarheid.
Mijn 2600 wil echt niet op 200mhz. 190mhz@1.85 wil ie net doen. Beetje balen natuurlijk maar niks aan te doen. Me mem is gewoon pc3200 dus dat zou gewoon moeten werken toch.
Kheb zelfs getest @ 200mhz met 2.9 vdrr 1.95 vcore 1.7 vchipset
1.7 vagp. Gaat echt niet werken. Temps stressed 51 graden. Hij loopt dan niet vast maar klapt alleen terug naar desktop. Dus je zou denken dat het toch het geheugen is. Kga maar is memtest doen en als dan blijkt dat het niet goed is, terug sturen. Heb het systeem net een maand denk ik.
1.7 vagp. Gaat echt niet werken. Temps stressed 51 graden. Hij loopt dan niet vast maar klapt alleen terug naar desktop. Dus je zou denken dat het toch het geheugen is. Kga maar is memtest doen en als dan blijkt dat het niet goed is, terug sturen. Heb het systeem net een maand denk ik.
Life goes as it goes.
het kan ook aan je temps liggen dat hij niet meer doet, als een cpu met lucht niet verder kan kan hij dat met prom op zelfde voltage welt3q schreef op 25 februari 2004 @ 14:34:
Mijn 2600 wil echt niet op 200mhz. 190mhz@1.85 wil ie net doen. Beetje balen natuurlijk maar niks aan te doen. Me mem is gewoon pc3200 dus dat zou gewoon moeten werken toch.
Mensen kep even een vraagje.
Ik ga mijn twinmos 512 pc3200 terugsturen omdat ie niet naar behoren werkt. Maar ik denk dat ik voorlopig niet na de 1 gig ga uitbreiden. Zal dus een 512 dual channel een beter plan zijn (2 x 256 dus)?
Graag jullie reacties!
Ik ga mijn twinmos 512 pc3200 terugsturen omdat ie niet naar behoren werkt. Maar ik denk dat ik voorlopig niet na de 1 gig ga uitbreiden. Zal dus een 512 dual channel een beter plan zijn (2 x 256 dus)?
Graag jullie reacties!
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
tuurlijk als je toch niet na 1 gig wilt uitbreiden, maak je lekker gebruit van je dual channel en als je dan toch wilt uitbeiden gooi je in je 3e slot gewoon een 512 erbijBrainpower schreef op 25 februari 2004 @ 16:26:
Mensen kep even een vraagje.
Graag jullie reacties!
Uhrm, ik heb eens mijn mem gebenchmarked in aida32...
CPU 12,5x166=2080Mhz
MEM 333Mhz
Doet ie iets van 2500MB/s
Op
CPU 10,5x200=2100Mhz
MEM 400Mhz
Doet ie rond de 3000MB/s
Maar als ik nu mijn multiplier gaat verhogen naar 11. Dus 11x200 = 2200Mhz. Is ie overal wel stabiel en doet ie ook pifast zonder errors maar gaat mijn membandbreedte naar 2600MB/s . Dus op zelfde FSB maar hogere MP gaat de MEMbandbreedte omlaag
Hoe kan dit?
CPU 12,5x166=2080Mhz
MEM 333Mhz
Doet ie iets van 2500MB/s
Op
CPU 10,5x200=2100Mhz
MEM 400Mhz
Doet ie rond de 3000MB/s
Maar als ik nu mijn multiplier gaat verhogen naar 11. Dus 11x200 = 2200Mhz. Is ie overal wel stabiel en doet ie ook pifast zonder errors maar gaat mijn membandbreedte naar 2600MB/s . Dus op zelfde FSB maar hogere MP gaat de MEMbandbreedte omlaag
Ik heb waterkoeling. Maar voor zo'n voltage stressed vind ik het geen hoge temp. Alles kan uiteraard lager.diontjuh schreef op 25 februari 2004 @ 15:02:
[...]
het kan ook aan je temps liggen dat hij niet meer doet, als een cpu met lucht niet verder kan kan hij dat met prom op zelfde voltage wel
Life goes as it goes.
Mensen:
Ik krijg vanmiddag m'n amd barton 3000+ (ik weet nu nog niet welke core/stepping etc.). Maar ik krijg in m'n systeem de fsb wel hoger maar m'n systeem werkt dan vaak niet meer, ik draai fsb166 met pc2700 ddr mem 2 x 512mb, in de bios op turbo settings en voltage 2,7. Op het ene geheugenreepje heb ik van die heatspreaders zitten, dus passief, op de andere zit een actieve heatspreader met fan die ook meteen die passieve heatspreader koelt. Als ik m'n cpu fsb al met 1 mhz verhoog dan wil windows al niet meer booten, ook al verhoog ik het cpu voltage. Dan moet ik m'n systeem weer redden met opstarten in de recovery console en daar het commande chkdsk /r geven. Daarna functioneerd alles weer.
Qua componenten heb ik een Radeon 9800 pro @ xt, een creative sb audigy 2 ZS 7.1, ik gebruik de onboard netwerkkkaart, een realmagic xcard, een pinnacle pctv pro kaart. M'n mobo is een abit at7 max 2.
Ik krijg vanmiddag m'n amd barton 3000+ (ik weet nu nog niet welke core/stepping etc.). Maar ik krijg in m'n systeem de fsb wel hoger maar m'n systeem werkt dan vaak niet meer, ik draai fsb166 met pc2700 ddr mem 2 x 512mb, in de bios op turbo settings en voltage 2,7. Op het ene geheugenreepje heb ik van die heatspreaders zitten, dus passief, op de andere zit een actieve heatspreader met fan die ook meteen die passieve heatspreader koelt. Als ik m'n cpu fsb al met 1 mhz verhoog dan wil windows al niet meer booten, ook al verhoog ik het cpu voltage. Dan moet ik m'n systeem weer redden met opstarten in de recovery console en daar het commande chkdsk /r geven. Daarna functioneerd alles weer.
Qua componenten heb ik een Radeon 9800 pro @ xt, een creative sb audigy 2 ZS 7.1, ik gebruik de onboard netwerkkkaart, een realmagic xcard, een pinnacle pctv pro kaart. M'n mobo is een abit at7 max 2.
[ Voor 13% gewijzigd door TheWizzard op 26-02-2004 12:49 ]
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]
Zo, m'n XP2500+ boxed heb ik binnen. Gister nog geen tijd gemaakt om hem erin te zetten.
Ik zat me eigenlijk nog te vragen hoe goed die boxed koeler is en hoeveel lawaai maakt ie?
Of kan ik beter m'n CoolerMaster koeler gebruiken?
Het exacte type nummer van dat ding weet ik niet.
Ik zal vanavond ook m'n stepping ect. posten.
Ik zat me eigenlijk nog te vragen hoe goed die boxed koeler is en hoeveel lawaai maakt ie?
Of kan ik beter m'n CoolerMaster koeler gebruiken?
Het exacte type nummer van dat ding weet ik niet.
Ik zal vanavond ook m'n stepping ect. posten.
Gipsy King schreef op 21 februari 2004 @ 19:40:
ik heb nog wat leuks gevonden in de oude doos hier
leuk vor de verkoop
offtopic:
voor hoeveel wil je die verkopen?? en weet je nog wat voor oc je ermee hebt gehaald??
voor hoeveel wil je die verkopen?? en weet je nog wat voor oc je ermee hebt gehaald??
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Dit topic is gesloten.