Toon posts:

PS2 + Anamorphic DVD + 4:3 TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PS2 + Anamorphic DVD + 4:3 TV zorgt bij mij voor dit beeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.thedigitalbits.com/articles/anamorphic/185ondisc16x9.jpg

Maar wat ik wil zien is natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.thedigitalbits.com/articles/anamorphic/1854x3tvlbx16x9.jpg

De 'System Settings' lijken niets uit te maken hier, kent iemand dit probleem?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55
Je moet ergens in de setup van je dvd speler zelf aangeven dat je een gewone 4:3 tv hebt, en graag letterboxed beeld wil hebben. Of je tv moet een breedbeeld stand hebben, maar heeft dat kennelijk niet. Zover ik weet beschikt _iedere_ dvd speler over de mogelijkheid om de beeldverhouding op te geven.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik had dat probleem ook (gebruikte eens de playstation op een biemer)

ik weet ook niet hoe dat komt.. zelfs in system setting idd staat het allemaal goed.. :/ wil ook het probleem wel weten

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 30 december 2003 @ 13:08:
Je moet ergens in de setup van je dvd speler zelf aangeven dat je een gewone 4:3 tv hebt, en graag letterboxed beeld wil hebben.
In de System Settings van de PS2 staat een optie die dit lijkt te doen, maar helaas wil het hier niet werken.
Of je tv moet een breedbeeld stand hebben, maar heeft dat kennelijk niet. Zover ik weet beschikt _iedere_ dvd speler over de mogelijkheid om de beeldverhouding op te geven.
Ik heb helaas een oud 4:3 Grundig bakje staan zonder breedbeeldfunctie..
Gitaarwerk schreef op 30 december 2003 @ 13:08:
ik had dat probleem ook (gebruikte eens de playstation op een biemer)

ik weet ook niet hoe dat komt.. zelfs in system setting idd staat het allemaal goed.. :/ wil ook het probleem wel weten
Ik heb de System Settings geprobeerd met '4:3', 'Fullscreen' en '16:9' als instelling, maar het leidt steeds tot hetzelfde uitgerekte beeld..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55
Ik lees in dit topic dat je eerst de dvd/game eruit moet halen, dan aanzetten en naar de settings gaan en vervolgens de boel veranderen (naar 4:3). Geen idee of dat werkt...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

wat je moet doen is als de dvd start op stop duwen, dan kan je de tv settings in het menu veranderen naar respectievelijk 16/9, letterbox of pan&scan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 13:44:
wat je moet doen is als de dvd start op stop duwen, dan kan je de tv settings in het menu veranderen naar respectievelijk 16/9, letterbox of pan&scan.
Kijk eens, jij weet waar je het over hebt! _/-\o_

Als de DVD-film loopt inderdaad op 'stop' drukken & dan 'select' voor het menu. Bij de screensettings kun je dan inderdaad een keuze maken die normaal niet mogelijk is.

Perfect! :)
Pagina: 1