[PS2] DVD problemen

Pagina: 1
Acties:

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Als ik met mijn ps2 een dvd afspeel dan lijkt het net of alles tussen de bankschroef gestaan heeft. Alle hoofden zijn erg smal en lang... Ik had dit met Pearl Harbor (geschikt voor alle tv-formaten staat er op de box, en bij the cell, ook geschikt voor alle formaten..). Ook als ik bij systeemconfiguratie het beeldschermformaat verander dan blijft alles het hetzelfde.

Hoe kan dit, en wat doe ik er tegen ???

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

(jarig!)
Terug gaan naar de winkel, dit hoort niet... Zit 1 jaar garantie op volgens mij... Als je em tenminste niet gemod heb ;)

Succes

Signature?

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Kijk is naar je tv instellingen. Ten slotte kan je dunne gezichten oprekken (of indrukken) door breedbeeld standen op je TV...

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

effe terugbrengen.....

d44p :)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Lijkt mij heel sterk dat dit aan je PS2 ligt... eerder aan je TV. Als je een breedbeeld hebt kan dit in het begin ff vreemd eruit zien. Of andersom natuurlijk ook: als je een breedbeeld gewend bent en opeens op een 4:3 TV gaat kijken is dit ook anders.

Dus ik zou ook zeggen: check je beeldscherminstellingen, of druk op de SELECT van je joypad tijdens het afspelen van de DVD en check of je daar nog wat kan veranderen.

Join het GoT Pulse-Team!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
meestal kun je bij een DVDspeler aangeven ofdat ie het beeld 4:3 of 16:9 moet uitsturen afhankelijk van wat voor een TV je hebt. Hier zal waarschijnlijk in de PS2 ook ergens een instelling voor zitten.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op vrijdag 18 januari 2002 20:44 schreef Daap het volgende:
Alle hoofden zijn erg smal en lang...
Lijkt me dat de ps2 "denkt" dat het breedbeeld is en dat dat niet zo is en dat het helemaal opgerekt wordt?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Sjoan
een dvd die echt alleen 4:3 is die deed het wel heel goed...
k ga hem morgen eens op de tv van me ouders proberen, heb ik nog geeneens gedaan... Is ook een 4:3

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Op vrijdag 18 januari 2002 22:25 schreef Daap het volgende:
een dvd die echt alleen 4:3 is die deed het wel heel goed...
k ga hem morgen eens op de tv van me ouders proberen, heb ik nog geeneens gedaan...
Mjah, zou ik ook doen als ik jou was... als het een 16:9 DVD is, dan krijg je sowieso balken op een 4:3 scherm, maar je moet het morgen maar es checken :D

Join het GoT Pulse-Team!

• Sjoan
Nog zoiets vaags.. Alle extra features op de Pearl Harbor cd die geeft ie wel supergoed weer....

:? :? :?

• Sjoan
Nou ik heb hem ff op de tv van me ouders getest. Ook hier gaf hij een 16:9 signaal door, terwijl hij via de systeemconfiguratie op 4:3 stond... Maar op deze tv kan ik wel switchen tussen 16:9 en 4:3, dus dat is mooi. Alleen jammer dat dat op mijn eigen tv niet kan :-( en hij was net ff te duur om een nieuwe speciaal voor DVD aan te schaffen... :'(

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10
PS2 heeft in de browser een window met beeldscherminstellingen.

En Pearl Harbor is toch een crapfilm, dus probeer eens een andere DVD (sorry voor de flame, maar in principe is het een goede suggestie :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde film, en door een beetje creatief met de instellingen van de PS2 te spelen, kom je vanzelf wel op de goede grote uit, met een handleiding in de hand, en een beetje geduld heb je het zo voor elkaar.

20*350ZO45°

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

argh .... wat een reacties ...
terugbrengen zeker |:(

Neen, je moet eens in je instellingen van je ps-2 kijken.
Zet je ps-2 aan, zonder game (of dvd) erin.
kies : instellingen, beeldformaat .
daar staat dan 4:3 // Volledig // 16.9
hier kan je eens testen en uitproberen wat het beste resultaat geeft. Bij mij staat hij op 4:3

Graag gedaan :Z

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Sjoan
erg bedankt voor de reacties, maar als je goed had gelezen zie je dat ik dat al 100x heb gedaan... |:(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Snap wat je bedoeld heb zelf ook een PS2 en een normale tv. Je hebt vast je PS2 aangesloten met de meegeleverde kabel. Deze kabel geeft echter geen beeldformaten door aan de tv. Die gaat er gewoon van uit dat t normaal beeld is en rekt t beeld naar boven uit. Kan je oplossen door je tv handmatig op breedbeeld te zetten, mijn sony kan dat iig :Y).

Anders zou t kopen van een echte av kabel misschien een uitkomst zijn. Ligt niet aan je ps2 iig meer aan je tv. Al kan die er ook weinig aan doen dus ja. Hoop dat t beetje duidelijk is. Maar je ps2 is niet kapot iig!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

ok het ligt niet aan je PS2 ook niet aan je TV, maar aan de DVD. Ik zal het uitleggen:

DVD films zijn nu (bijna) allemaal in breedbeeld 16:9 en anamorphic. Anamorphic houdt in dat je TV of DVD het beeld moet indrukken (samenpersen) zo heb je nog scherper beeld. De PS2 kan dit niet, dus moet het via je TV.

Op de meeste TV's zit er nu een breedbeeld knopje op zodat ie de beeld indrukt. Je krijgt dan 2 zwarte balken. Boven en onder. Dit hoort zo want het is in bioscoop formaat. Je ziet de specials wel goed omdat deze in 4:3 formaat en dus niet anamorphic. Dus die hoef je niet in te drukken.

Dus conlusie:
Zoek op je TV naar een knopje die je beeld indrukt. Dan heb je normaal beeld (wel breedbeeld) zonder dat het beeld uitgerekt lijkt. Heeft je TV deze knop niet dan is het heellaas jammer
:'(

• Sjoan
Op zaterdag 19 januari 2002 21:36 schreef FastBunny het volgende:
Snap wat je bedoeld heb zelf ook een PS2 en een normale tv. Je hebt vast je PS2 aangesloten met de meegeleverde kabel. Deze kabel geeft echter geen beeldformaten door aan de tv. Die gaat er gewoon van uit dat t normaal beeld is en rekt t beeld naar boven uit. Kan je oplossen door je tv handmatig op breedbeeld te zetten, mijn sony kan dat iig :Y).

Anders zou t kopen van een echte av kabel misschien een uitkomst zijn. Ligt niet aan je ps2 iig meer aan je tv. Al kan die er ook weinig aan doen dus ja. Hoop dat t beetje duidelijk is. Maar je ps2 is niet kapot iig!
Mijn tv heeft dus niet zo'n knop |:( . Maar met zo'n 'echte' AV-kabel hoort ie het dus wel te doen? Ik heb nog wel zo'n kabel voor de ps-1 waarmee ik Amerikaanse spellen kon spelen (anders was het zwart-wit).
Enne.... Waar koop ik zo'n kabel, hoe duur !!! Tell me !!! :)

• Dr. Strangelove
Die kabel waar je Amerikaanse spellen op je PS1 speelt werkt in principe.

Levert echter een ander probleem op: Je krijgt met die kabel in PAL DVDs groen beeld (omdat de PAL PS2 geen RGB signaal kan doorgeven). Dit kan je omzeilen door b.v. regionX te gebruiken, een swap CD waarmee je ook DVDs uit andere regioŽs kan spelen.

Ik heb mijn PS2 trouwens opgegeven als DVD speler, het swappen (de helft van mijn DVDs is regio 1) werd me teveel en het geluid was verschrikkelijk. En je kan voor een zacht prijsje al een DVD speler kopen (200 Euro bij Correct).

• Sjoan
Bedankt voor de info.

Dan wacht ik nog maar ff totdat ik hier ergens in de buurt de messiah kan laten inbouwen...

• Dr. Strangelove
Messiah bestaat niet :) Use the search. En als hij al bestaat is hij HEEL duur. Duurder dan sommige stand-alone DVD spelers.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Jongens, jullie hebben het allemaal verkeerd. |:( R.T.F.M.

Die DVD-instellingen van de PS2 moeten worden geactiveerd via het DVD-menu van de PS2. Hiervoor moet je eerst de PS2 met een DVD opstarten waarna je de DVD stopt (stop-knop) ga nu naar het PS2-DVD instellingmenu (select-knop) en naar de settings(instellingen).
In dit menu-onderdeel kan je alle instellingen veranderen die met het afspelen van DVD's te maken hebben:
- geluidsvoorkeuren (DD5.1, DTS, enz...)
- TV instellingen (4/3, 16/9, pan @ scan, etc...)
- standaard taal voor ondertiteling (etc...)
- andere (minder belangrijke instellingen)

Deze instellingen zal de PS2 nu als default gaan gebruiken bij het afspelen van een DVD. :) Let er wel op dat je de DVD STOPT voordat je dit instelt, anders zie of hoor je geen verschil.

Bedenk ook dat er DVD's zijn die geen andere instellingsmogelijkheden hebben, d.w.z. dat wat je ook insteld hij altijd een 16:9 signaal zal geven. De enige mogelijkheid om dit in de goede verhouding te bekijken is een mogelijkheid op je TV om dit alsnog in te stellen (als je TV dit ondersteund). Alles wordt dan wel zeer klein. :(

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Dat zeg ik dus. Je TV moet dit ondersteunen. En het wordt niet klein het wordt juist groter. De films hebben de formaat van de bioscoop. Dat is het mooie van DVD's omdat je de orginel beeld grote hebt. Bij video's mis je dus een groot gedeelte van de linker en rechter helft.
Dus vindt je de beeld van DVD's te klein, zijn er 2 oplossingen:

1. Koop een hele grote breedbeeld
2. Koop/ huur alleen video films, die zijn niet in breedbeeld
Pagina: 1