LDW-401S flashen naar LDW-411S/811S

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
scorpio schreef op 21 januari 2004 @ 17:38:
Sorry maar je zult toch echt zelf eens beter moeten lezen. :?

Hier wordt meerdere keren precies uitgelegd (agaam plaatste de instructie's int engels ik heb ook nog eens verteld hoe 'k het deed op 2e blad) hoe je dit kunt doen en ervoor zie je zelfs links naar de progjes.. :Z
Ook heeft Tundreq zelfs een link naar een eigenopgezette site met instructie's ...(is nog niet compleet)
't staat er allemaal.

Suc6 (8>
Heb nu de hele site ongeveer wel klaar en up.

Als er mensen nog ideën hebben dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Ziet er goed uit hoor, nu maar hopen dat hij lang online blijft, maar dat denk ik wel toch!!! of niet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Cyrus-The-Virus schreef op 24 januari 2004 @ 01:55:
Ziet er goed uit hoor, nu maar hopen dat hij lang online blijft, maar dat denk ik wel toch!!! of niet????
Ik laat hem zolang up als xs4all het leuk vind, want ik weet niet hoe hun er tegenover staan dat er een website is die iets hacked.

Maar ik hou hem wel een jaartje up als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't zier er verdikkeme nog netjes uit ook! Hmm, nu ga ik het ook maar proberen.

Oh, en: Remember, If you flash your drive with other firmware, you lost warranty.

Dat moet zijn: Remember, If you flash your drive with other firmware, you'll loose your warranty.

Of eventueel: Remember, If you flashed your drive with other firmware, you've just lost your warranty. >:)

Maar dat is een beetje als mosterd na de maaltijd. Kzou voor de eerste gaan!

Misschien is het wel goed om in een soort gastenboek ervaringen te noteren over welke firmware het best bevalt. Ik heb geen idee welke ik nu moet kiezen. En op de gok een DVD of 5 wegbranden om te testen is ook weer zo wat....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie en duidelijke site Tundreq,ik zat er van de week al op maar toen was alleen de 401 naar 411 guide er nog maar maar het heeft me wel geholpen en heb nu dus een 401S naar 811S.
Misschien kun je ook nog de origenele firmware/eeprom plaatsen voor als het mis gaat,er ging bij mij in ieder geval wat fout bij het opslaan van m'n firmware ,die is nu 0Kb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 11:12:
Hele mooie en duidelijke site Tundreq,ik zat er van de week al op maar toen was alleen de 401 naar 411 guide er nog maar maar het heeft me wel geholpen en heb nu dus een 401S naar 811S.
Misschien kun je ook nog de origenele firmware/eeprom plaatsen voor als het mis gaat,er ging bij mij in ieder geval wat fout bij het opslaan van m'n firmware ,die is nu 0Kb groot.
een orginele EEPROM is per drive verschillend, daar staan de calibratiegegevens in van je brander, dus hij kan zijn orginele wel op de site zetten maar daar heeft helemaal niemand wat aan.

Gewoon voordat je gaat beginnen een backup maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tundreq schreef op 24 januari 2004 @ 02:19:
[...]

Ik laat hem zolang up als xs4all het leuk vind, want ik weet niet hoe hun er tegenover staan dat er een website is die iets hacked.

Maar ik hou hem wel een jaartje up als het kan :)
Zou me hoogelijk verbazen.
XS4all was dat niet die provider die bonje kreeg met de Duitse spoorwegen omdat hun een radical site hosten http://seclists.org/lists/politech/2002/Apr/0067.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:19

MIG

Hey tundreq lekker duidelijk je site.

Ik ben nu ook van een 411 naar een 811 gegaan zoals op jouw site stond. En ik heb nu veel betere scores in Kprobe op 8x. SNap er niets van maar fijn is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

ik heb ook ff een how-to gemaakt als rar archief.
daarin zitten alle bestanden en een pdf bestand met uitleg in het nederlands.
heb je dr belang bij laat het me maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
xpBox schreef op 24 januari 2004 @ 13:43:
ik heb ook ff een how-to gemaakt als rar archief.
daarin zitten alle bestanden en een pdf bestand met uitleg in het nederlands.
heb je dr belang bij laat het me maar weten.
Stuur maar naar me op en ik zie wel wat ik ermee doe.

Ook zet ik er een aantal orriginele firmwares op.
Alleen eeproms laat ik zitten, dit omdat daar drive specifieke calibraties in staan en niet goed functioneren met andere drives.

Ander hints/tips/files kun je gewoon naar het email adres sturen wat op de website staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK! Back online! Ik heb gelijk maar even geflashed, duidelijker dan op jouw site is het nergens! En in een keer gelukt. Ik heb nu ook een 811. Ik heb een paar merken in Nero bekeken en Nashua + 2.4 blijft 2.4, More + 4x blijft 4x, Sony + 4x word opeens 8x >:) maar Sony -4x blijft 4x.

Nog nergens firmware voor dual layer? Dan kan eindelijk m'n 106 de deur uit!!!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tundreq schreef op 24 januari 2004 @ 16:26:
[...]

Stuur maar naar me op en ik zie wel wat ik ermee doe.

Ook zet ik er een aantal orriginele firmwares op.
Alleen eeproms laat ik zitten, dit omdat daar drive specifieke calibraties in staan en niet goed functioneren met andere drives.

Ander hints/tips/files kun je gewoon naar het email adres sturen wat op de website staat :)
Dat is mooi want ik moest heel wat sites af voor een originele firmware.bin bestand.
Ik heb ook maar eens getest of het ook werkt en mijn Philips DVD-R 4X brandt die op 8X :*) scheelt weer wachten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 03:21:
[...]

Dat is mooi want ik moest heel wat sites af voor een originele firmware.bin bestand.
Ik heb ook maar eens getest of het ook werkt en mijn Philips DVD-R 4X brandt die op 8X :*) scheelt weer wachten :z
Het is toch alleen het PLUS deel dat 8X aankan? MIN kan toch nooit op 8X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

inderdaad
de ldw811s kan

dvd+r op 8x
dvd-r op 4x
dvd+rw op 4x
dvd-rw op 2x

dus dat dvd-r op 8x lijkt me heel onwaarschijnlijk, moet haast wel een plusje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
zeker, aangezien philips geen dvd-r maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cutebritney schreef op 25 januari 2004 @ 03:31:
[...]

Het is toch alleen het PLUS deel dat 8X aankan? MIN kan toch nooit op 8X ?
Klopt,het was ook een DVD+R schijfje 8)7 Philips heeft geen eens -R schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
Hmmmm, Nero geeft mooi aan dat ik een 811s heb :D Fijn... alleen max. speed zegt ie dat het 4x is :S Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

je moet er wel een 8x dvd+r in leggen wil hij die snelhied laten zien
ik zit er ook mee dat ik geen schijfjes heb die op 8x willen.
ik kan alleen op 2.4 en 4x branden.
het schijfje wat standaard bij je lite-on dvd fikker zit kan wel op 8x maar die had ik dus al volgeschreven. :(

offtopic:
gelukkig heeft m'n buurman ook een 411s gekocht en die heeft hem nog niet naar een 811s geflasht.
ik ga dus met hem van schijfje ruilen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
xpBox schreef op 27 januari 2004 @ 20:59:
je moet er wel een 8x dvd+r in leggen wil hij die snelhied laten zien
ik zit er ook mee dat ik geen schijfjes heb die op 8x willen.
ik kan alleen op 2.4 en 4x branden.
het schijfje wat standaard bij je lite-on dvd fikker zit kan wel op 8x maar die had ik dus al volgeschreven. :(

offtopic:
gelukkig heeft m'n buurman ook een 411s gekocht en die heeft hem nog niet naar een 811s geflasht.
ik ga dus met hem van schijfje ruilen. >:)
Of je koopt gewoon een cakebox van philips bij de dixons, daar waren ze kwa prijs nog een beetje redelijk.
Fikt iig nog steeds erg fijn op 8X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Paultje3181 schreef op 27 januari 2004 @ 20:23:
Hmmmm, Nero geeft mooi aan dat ik een 811s heb :D Fijn... alleen max. speed zegt ie dat het 4x is :S Hoe kan dit?
Zijn de schijfjes die je wilt gebruiken wel 8x?
De 811s kan alleen +rw op 8x branden, is dat ook in orde?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Luxx schreef op 27 januari 2004 @ 21:03:
[...]

Zijn de schijfjes die je wilt gebruiken wel 8x?
De 811s kan alleen +rw op 8x branden, is dat ook in orde?
/me Tundreq is correcting you, alleen +R en dus geen +RW op 8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
nog niks getest, ben nu de gratis rw aan het testen met dvddecryptor. Daarvan mag ie gewoon op 8x, alleen brand ie gewoon op 4x. Geen 8x dvdtjes tot mijn beschikking.

Ben iig blij dat ie het goed doet... :D

Hij brand nu op 4,1 speed...

[ Voor 8% gewijzigd door Paultje3181 op 27-01-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 08:38
Goede site met prima uitleg Tundreq, thanx. Flashen ging prima, ik ga nu testen met branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
dat je altijd je originele eeprom moet gebruiken heb ik altijd netjes opgevolgd, maar omdat ik niet zulke mooie resultaten haalde als m'n broer met onze ldw-401s-en (terwijl ze wel tegelijk gekocht waren), heb ik zijn eeprom geprobeerd, en mijn resulaten (kprobe) zijn stukken beter geworden. Zeg maar van onleesbaar naar PO's van onder de 1.

(dit op ldw-401s @ 811s met hsok firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:32

Gaitman

The Real One

Ook hier heb ik mijn Lite On 411S succesvol omgetoverd tot een 811S :-).
Zonder enige problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er schijnt een verbeterde patcher (v4) op komst te zijn. Kan iemand hieraan komen als ie wordt gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
StanTheMan schreef op 29 januari 2004 @ 17:05:
dat je altijd je originele eeprom moet gebruiken heb ik altijd netjes opgevolgd, maar omdat ik niet zulke mooie resultaten haalde als m'n broer met onze ldw-401s-en (terwijl ze wel tegelijk gekocht waren), heb ik zijn eeprom geprobeerd, en mijn resulaten (kprobe) zijn stukken beter geworden. Zeg maar van onleesbaar naar PO's van onder de 1.

(dit op ldw-401s @ 811s met hsok firmware)
Hhhmmzzz, thats weird, normaal zou dat niet kunnen, veel geluk gehad dus, ik en een collega van mij hebben ook dezelfde drive, ook op hetzelfde moment gekocht, maar die van hem doet het gewoon niet, kan wel branden maar daarna niet lezen.... ook de EEPROM geprobeerd maar toen deed hij het helemaal niet meer.... denk dat je geluk heb gehad dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

elke keer als ik in de flash utilitie v1.2.4 bij job de functie backup selecteer en dan de bin file naam en hier na de functie "go" gebruik krijg ik de foutmelding "drive not support this feature" en als ik ga kijken op de site van liteon bij type 401S zijn er ook geen firmwares.
doe ik iets fout of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Bij mij ook helemaal gelukt. Is wel ff kloten geweest. Had de meest recente firmware geinstalled en t werkte niet. Ff andere firmware opgehaald (oudere) en toen werkte ie we :-)

TNX GOT

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

verbeterde patcher (v4) is uit hier is hij te krijgen
http://www.speedlabs.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

het is elke keer weer eng om zoiets te doen, maar het is weer keurig gelukt met dank aan Zebra.
je kan gewoon flashen van mk3 naar mk4 werkt perfeckt (ga nou pitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/dvd/upload/upload/getimg.php?img=ricohjpnr01HS0Kv4.JPG

De nieuwe Zebra V4 patcher geeft volgens mij toch best wel betere resultaten dan alle tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Tundreq, bedankt voor je duidelijke site! Heb zojuist m'n 401S naar een 811S gemod... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

als de link niet meer werkt voor de nieuwste zebra_Modv4, kun je hem ook downloaden op mijn site. kijk in mijn profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
agaam schreef op 01 februari 2004 @ 23:02:
als de link niet meer werkt voor de nieuwste zebra_Modv4, kun je hem ook downloaden op mijn site. kijk in mijn profiel
Werkt gewoon hoor :?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Laatst online: 08-09 23:12
Ben ff noob hier nu....
Wat doet die patcher? :7

Heb 401@411@811

[ Voor 22% gewijzigd door scorpio op 02-02-2004 09:47 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

zoals je ook wel op allerlei sites kon lezen dient die patcher voor het volgende.
hij past je orinele eeprom aan en voegt 6x en 8x callibratiegegevnes toe zodat je brander op deze snelheden kan branden. zonder deze gegevens weet je drive niet wat hij met de 811s firmware aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 11-09 19:57

Appie

F1RST Racing

Ik had het eerst op de manier van cyris-the-virus gedaan, nu gister volgens de methode van de patcherv4. Alleen bij beide hetzelfde geneuzel: nml de lead out niet kunnen schrijven bij DVD-R (princo's),

Hetzelfde geldt ook bij DVD+R (imations, kan op 8x volgens nero) versnaai ik op het moment een beetje veel dvd's. Al heb ik dat nu weer redelijk onder controle, ze vinden het klaarblijkeniet echt leuk om als 8 speed (of 6) weggebrand te worden. (symbtonen: hakkelen, of uberhaupt niet herkent willen worden)

Dit geldt voor een 401->811. Voor de patcher heb ik de gemodde EEPROM gebruikt. (dus van 401 naar 411)

iemand ideetje?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, i cannot write in Dutch, but i can understand lot of this thread. I would like to test 411@811 since i succesfully flashed my 401@411 before :-)

Unfortunetely this link http://www.angelfire.com/super2/patcher/patcher811.zip is broken. If someone has patvher, please email me this file to hutar@mistral.cz

Thanx :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 17:03:
Hi, i cannot write in Dutch, but i can understand lot of this thread. I would like to test 411@811 since i succesfully flashed my 401@411 before :-)

Unfortunetely this link http://www.angelfire.com/super2/patcher/patcher811.zip is broken. If someone has patvher, please email me this file to hutar@mistral.cz

Thanx :-)
Hi there! Nice to see you went through the trouble of registering on a Dutch forum just to ask one question... :)

Follow the procedure on http://www.xs4all.nl/~wcprins, it worked for me yesterday. My 401S is now properly recognized as an 811S... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Tundreq schreef op 24 januari 2004 @ 01:11:
[...]

Heb nu de hele site ongeveer wel klaar en up.

Als er mensen nog ideën hebben dan hoor ik het graag :)
Goed werk, heb een paar dagen geleden succesvol m'n fikker naar 411S geflasht met behulp van je site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TangLeFuzZ schreef op 02 februari 2004 @ 19:07:

[...]

Goed werk, heb een paar dagen geleden succesvol m'n fikker naar 411S geflasht met behulp van je site :)
Waarom niet meteen naar een 811S? Durf je het risico nog niet te nemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Ik heb eens wat lopen spitten en er zit ook best wel grote mogelijkheid in om de drive van 811S naar 812S te clocken, ook al zie ik niet erg veel verband dat ze hem 812S noemen.

Als ik kijk naar 411S dan is het 4X + en 4X - waarom is de 811S dan geen 8X + en - en moet er speciaal een nieuwe drive voor komen.

Ach wat maakt het ook uit we zien wel weer de nieuwe hack guide tegemoet komen, hopelijk krijg ik het eindelijk eens zelf voor elkaar :)

offtopic:
Thnx voor de support voor me website, als je nog iets weet stuur het me toe
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
xpBox schreef op 02 februari 2004 @ 12:09:
zoals je ook wel op allerlei sites kon lezen dient die patcher voor het volgende.
hij past je orinele eeprom aan en voegt 6x en 8x callibratiegegevnes toe zodat je brander op deze snelheden kan branden. zonder deze gegevens weet je drive niet wat hij met de 811s firmware aan moet.
Now i lost you.....

Ik heb die patcher niet gebruik en kan bijna al mijn dvd+r op 6x en 8x branden zonder enige problemen......

Dus als ik het nu goed begrijp staan er geen calibratiegegevens in mij eeprom voor 6x en 8x, waarom brand hij ze dan wel suc6vol?????

ik weet trouwens zeker dat hij op 8x brand en niet alleen maar 8x laat zien omdat de tijd van het branden bijna 2x minder is (niet exact 2x, wat logisch is)

Heb je trouwens wel eens een cd willen branden met de 401S@811S met de HS0P firmware, dan geeft nero aan dat hij op 60x kan branden...... heb het nog niet geprobeerd, maar zou het echt werken???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
dat komt omdat jij al een patcher gebruikt hebt..

v4 is gewoon een nieuwere patcher dan die jij gebruikt hebt. de uitleg slaat dus op het updaten van een 4x1s naar de 811. en niet als je al een 811 hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door StanTheMan op 03-02-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 08:16

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

wie heeft het al gedaan 411 > 811 via deze site : http://www.xs4all.nl/~wcprins/

:)

done , Nero ziet hem nu als 811S

:D

[ Voor 22% gewijzigd door Slayer op 03-02-2004 19:57 ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee jongens,

hier is het ook gelukt om van een 401s via een 411s naar een 811s te gaan.

ik wil graag het bewijs door middel van kprobe laten zien maar hoe upload ik een fototje (jpeg) ??

greetz, mrmusic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
StanTheMan schreef op 03 februari 2004 @ 14:38:
dat komt omdat jij al een patcher gebruikt hebt..

v4 is gewoon een nieuwere patcher dan die jij gebruikt hebt. de uitleg slaat dus op het updaten van een 4x1s naar de 811. en niet als je al een 811 hebt.
nope ik heb helemaal geen patcher gebruikt, ook geen v3 of v2 (weet ik veel welke er zijn)

Ik heb geen 811, ik heb een 401@811 met mijn orginele EEPROM waarin alleen het naampje is veranderd, verders helemaal niks.... (Zoals het dus beschreven is op mijn eigen site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:26:
hee jongens,

hier is het ook gelukt om van een 401s via een 411s naar een 811s te gaan.

ik wil graag het bewijs door middel van kprobe laten zien maar hoe upload ik een fototje (jpeg) ??

greetz, mrmusic.
je hoeft het niet echt te bewijzen, want we geloven het wel.. Wel mag je bewijzen dat je daadwerkelijk hele mooie kprobe scores hebt ;) .
Uploaden van die kprobes kan via het 411s/811s media topic, kun je tegelijk je media invoeren.

Mijn laatste dvds zijn trouwens erg brak gebrand, erg vreemd, daarvoor maakte hij erg goede..!

[ Voor 9% gewijzigd door StanTheMan op 03-02-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op 03 februari 2004 @ 23:01:
[...]

je hoeft het niet echt te bewijzen, want we geloven het wel.. Wel mag je bewijzen dat je daadwerkelijk hele mooie kprobe scores hebt ;) .
Uploaden van die kprobes kan via het 411s/811s media topic, kun je tegelijk je media invoeren.

Mijn laatste dvds zijn trouwens erg brak gebrand, erg vreemd, daarvoor maakte hij erg goede..!
het zal allemaal wel zo zijn, maar nou weet ik nog niet hoe het moet.d,r moet in de reply toch iets staan van: invoegen of zoiets, hoe werkt dat hier.

ik snap er nog niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 23:10:
[...]

het zal allemaal wel zo zijn, maar nou weet ik nog niet hoe het moet.d,r moet in de reply toch iets staan van: invoegen of zoiets, hoe werkt dat hier.

ik snap er nog niks van.
Als je even kijkt in de broncode van een berichtje (klik op dat plaatje met een oogje dat rechtsboven ieder bericht staat) dan zie je meteen hoe je plaatjes weergeeft. Maar even voor het gemak:

code:
1
[img]Volledige URL van het plaatje[/img]

Dus:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/962012605.jpg

Maar ff back on-topic: het branden van Philips 2.4x en 4x DVD+RW schijfjes gaat nog gewoon perfect. Ook CD-R en CD-RW schijfjes gaan nog perfect met m'n 401S@811S. Nu nog eens 8x DVD+R schijfjes zien te vinden en wat DVD-R/RW schijfjes om die functionaliteit te testen... de drive mag dan wel als een 811S herkend worden, maar of 'ie daadwerkelijk ook die functionaliteit aankan. Ik ben benieuwd! :)

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 04-02-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is als het goed gaat mijn resultaat van kprobe:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/compubert/performance_chart.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is m,n pipo chart:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/compubert/pipo%20chart.JPG

deze is nog van de 411s mod, 811s volgt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en deze is van m,n 811s mod:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/compubert/pipo_chart_3.JPG

met de excuses voor het te veel posts in beslag nemen.

greetz, mrmusic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 11:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

http://www.liteonit.com.t...ish-load-firmware.htm#LDW

Staat de DR8HSOP.zip voor de LDW-811S, Althans nu officieel

Ook nieuwe voor de LDW 411S

[ Voor 11% gewijzigd door Montana op 05-02-2004 21:08 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

ja ik heb hem ook al gedownload vanavond.
(die site van lite-on is wel bagger traag vind ik, tussen haakjes)

ik heb m'n drive ff met die patcher v4 geupgrade en ben nu in staat orginele firmwares van de lite-on site in m'n drive te zetten. Dus geen geklooi meer met gehackte firmwares.
ik ga de hs0p er zo ff in zetten en kijken of ik een dvd kan fikken en dan ff een test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xpBox schreef op 05 februari 2004 @ 22:19:
ja ik heb hem ook al gedownload vanavond.
(die site van lite-on is wel bagger traag vind ik, tussen haakjes)

ik heb m'n drive ff met die patcher v4 geupgrade en ben nu in staat orginele firmwares van de lite-on site in m'n drive te zetten. Dus geen geklooi meer met gehackte firmwares.
ik ga de hs0p er zo ff in zetten en kijken of ik een dvd kan fikken en dan ff een test doen.
en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke mannen,

De topicstarter is er eindelijk van overtuigd om ook deze upgrade te doen :9
Ik ga me er nu aan wagen en post hier mijn bevindingen.
TOI TOI TOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DONE.
Ik ga morgen posten wat ik gedaan heb. Maar das redelijk simpel. Ik ga nu pitten.

BEDANKT VOOR DE INFO ALLEMAAL... EN WCPRINS bedankt voor je site kerel ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Ter info

401@411@811 met de laatse officiele HSOP

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.meijer1/3e.jpg

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen,

Ik kon toch maar niet slapen, dus ik ga ff mijn steps hieraan toevoegen om mijn 401S@811S te krijgen.

Om dat te doen is hier op deze site al genoeg uitgelegd, maar om nog eens duidelijk te stellen: Download voor je met het proces begint, eerst de ES0G.BIN

Met een nieuwere firmware versie kun je de stappen hoogstwaarschijnlijk niet uitvoeren en krijg je een knipperend lampje na de installaties. Dat had ik ook, heb toen alle backups teruggezet en daarna die ES0G.BIN gedownload en gedowngrade. Hierna de stappen gedaan en ik ben nu de trotse bezitter van een 811S.

Nu eens kijken of ik deze kan updaten met een nieuwere normale versie van de liteon firmware.

Ik neem trouwens aan, dat ik van mijn huide eeprom en firmware @811 gewoon een backuppie kan maken en kan terugplaatsten in geval van problemen. Of moet ik dan volledig terug naar een 401S?

Bedankt allemaal. Oh ja, voor de twijfelaars: -doe het gewoon. Het is simpel en je kunt altijd terug als je een backuppie maakt. Hoe? staat ook beschreven op de site die hier meermalen genoemd wordt. Bedankt nogmaals om het zo duidelijk op je site te zetten. TOPPER _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Was al gegaan van 401@411. Toen 411@811.. gehackte firmware hsop erover ..prima.
Wilde net via patcher 4 update'n zodat ik niet de volgende firmware hoef te patchen maar zo kan gebruiken.
Njente dus.....rewritable ging niet goed ...dvd + ging niet goed...
Heb net de gepatchde firmware erop gezet en ff kijken of ie nu wel weer goed branden wil.
Tis wel zoals voorganger zei...kan niets mis gaan .
In geval nog niet goed kan 'k altijd terug naar m'n 411 (heb k gesaved) en vandaar uit weer naar 811. :)
Denk dat deze brander gewoon niet via de patcher moet ...dan maar gehackte firmware's erop :Y)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Ik heb dus net de HS0P.exe (de originele) gedownload van de site. Na de installatie begon mijn brander dus weer te knipperen.

Ik heb de 811S eeprom en firmware die ik gesaved had terug gezet. Nu werkt het weer en heb ik weer de gehackte HS0K.

Dit wil dus zeggen dat we moeten wachten op gehackte versies voor we kunnen updaten. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpio schreef op 07 februari 2004 @ 00:03:
Was al gegaan van 401@411. Toen 411@811.. gehackte firmware hsop erover ..prima.
Wilde net via patcher 4 update'n zodat ik niet de volgende firmware hoef te patchen maar zo kan gebruiken.
Njente dus.....rewritable ging niet goed ...dvd + ging niet goed...
Heb net de gepatchde firmware erop gezet en ff kijken of ie nu wel weer goed branden wil.
Tis wel zoals voorganger zei...kan niets mis gaan .
In geval nog niet goed kan 'k altijd terug naar m'n 411 (heb k gesaved) en vandaar uit weer naar 811. :)
Denk dat deze brander gewoon niet via de patcher moet ...dan maar gehackte firmware's erop :Y)
Je hebt het over de gehackte firmware van de hsop. Zou je me die eens kunnen opsturen? - Ik kan die nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Ik ben begonnen met van de 411@811 met de gehackte HSOP daarna met de eerste patcher geen problemen. Paar dagen later de HSOK er op dat ging niet.
Toen terug naar de HSOP. Met patcher 4 de orginele HSOK erop ging gelijk goed.
En gisteren naar de officiele HSOP gelijk zonder patcher het resultaat staat hierboven. Is wel 4x gebrandt, want 8x dvd's of dvd's die dat kunnen heb ik nu niet in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
K ben NOG bezig :(

Niets wil...moet de gehackte 811 er weer opgooien (had ik al >??? |:( )
En dan maar eerst de hsok en daarna de hsop (gehacked) hopen dat ie uiteindelijk weer werkt..Nu geen lead out en dus geen herkenning na branden. :X

Die gehackte hsop heb k ook gekregen zoals eerder in dit topic te lezen ...van kaRRde...hier neer te halen http://www.xs4all.nl/~karrde/HS0P.BIN

[ Voor 21% gewijzigd door scorpio op 07-02-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
K krijgt niet meer voor elkaar... :(
Zelfs terug naar 401 werkt niet ? :'(

Hij herkend niet en geen enkele dvd zelfs niet met identifier..

K ga slapen morgen verder...moet weer op te lossen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpio schreef op 07 februari 2004 @ 00:41:
K ben NOG bezig :(

Niets wil...moet de gehackte 811 er weer opgooien (had ik al >??? |:( )
En dan maar eerst de hsok en daarna de hsop (gehacked) hopen dat ie uiteindelijk weer werkt..Nu geen lead out en dus geen herkenning na branden. :X

Die gehackte hsop heb k ook gekregen zoals eerder in dit topic te lezen ...van kaRRde...hier neer te halen http://www.xs4all.nl/~karrde/HS0P.BIN
Bedankt. En succes met je DVD Drive. 'T zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
T is weer OK ;)

Was combinatie van verkeerde firmware..verkeerde benaming oude eeprom backup
en ........zul je altijd net zien ....een kapotte DVD !!!
Geen wonder dat ie niets herkende..ook niet met identifier 8)7

Tis weer de vertrouwde 401@411@811 nu 8)

Moet wel telkens de firmware hacken voor gebruik maar daar zijn we
tenslotte tweakers voor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
scorpio schreef op 07 februari 2004 @ 11:06:
T is weer OK ;)

Was combinatie van verkeerde firmware..verkeerde benaming oude eeprom backup
en ........zul je altijd net zien ....een kapotte DVD !!!
Geen wonder dat ie niets herkende..ook niet met identifier 8)7

Tis weer de vertrouwde 401@411@811 nu 8)

Moet wel telkens de firmware hacken voor gebruik maar daar zijn we
tenslotte tweakers voor :Y)
Heb je nu die HS0P firmware van KaRRde gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heeft hij gebruikt, zie maar naar zijn commentaar in mijn post. Ik vroeg ernaar en hij stuurde me de link.

Ik heb die inmiddels ook erop gezet en hij draait als een zonnetje. net nog een DVD+R gebrand en dat ging goed. Nu moet ik alleen nog testen of ik DVD-R en op 8 speed kan branden. Misschien maar eens een DVD-R 8speed kopen, heb ik alles ineens getest :P

Maar, hoe tweak je zo'n nieuwe firmware dat hij ook werkt op mijn 401@411@811 ? - Daar ben ik wel benieuwd naar, dan kunnen we tenminste blijven updaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Als ik het goed heb is het nog niet mogelijk om DVD-R op 8X te branden. Dit gaat bij de 811s nog steeds op 4X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Fallout- schreef op 07 februari 2004 @ 18:27:
Als ik het goed heb is het nog niet mogelijk om DVD-R op 8X te branden. Dit gaat bij de 811s nog steeds op 4X.
Wat is dan het verschil tussen de 411 en 811?

811S
8x 4x / 4x 2x + 40x 24x 40x E-IDE DVD-Dual, SMART-BURN, SMART-X, VAS® mechanism

411S
4x 4x / 4x 2x + 40x 24x 40x E-IDE DVD-Dual, SMART-BURN, SMART-X, VAS® mechanism

Bovenste is van de site van LiteOn. Dus dat is het enige verschil. 8 Speed branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Ik zie hier vragen staan over hoe je nu zo'n firmware hacked.

Volgens mij is dit niet zo heel moeilijk, ik heb even een origenele bin en een gehackde bin file met mijn hexeditor vergeleken en dan kom ik er op uit dat er 3 keer een bepaald teken is gewijzigd.

Dit moet dus ook met eventuele nieuwe firmware te doen zijn.

Om dit te doen zou ik het alsvolgt doen, orginele firmware van lite-on erin flashen omdat deze ook nog wel een wat parameters wil wijzigen in je eeprom voor een betere calibratie.
Daarna de non-hacked firmware opslaan aanpassen en terug flashen.

Ook zie ik hier nog een vraag met 8X dvd-r dit kan wel binnen kort met de 812S

offtopic:
Op mijn website (zie sig) staan ook gehackte firmwares inclusief de HS0P

[ Voor 7% gewijzigd door Tundreq op 07-02-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Wildfire schreef op 04 februari 2004 @ 13:28:
[...]
Maar ff back on-topic: het branden van Philips 2.4x en 4x DVD+RW schijfjes gaat nog gewoon perfect. Ook CD-R en CD-RW schijfjes gaan nog perfect met m'n 401S@811S. Nu nog eens 8x DVD+R schijfjes zien te vinden en wat DVD-R/RW schijfjes om die functionaliteit te testen... de drive mag dan wel als een 811S herkend worden, maar of 'ie daadwerkelijk ook die functionaliteit aankan. Ik ben benieuwd! :)
Ik heb 8x media gevonden..... De philips dvd+r'etjes brand ie bij mij vlekkeloos op 8x. Ze zijn ook prima te lezen in mijn jvc standalone dvd-speler......

het gaat om deze media:

http://www.dixons.nl/Stor...ter%5FDVD&prid=0007034630

en ja, ik heb het media-topic wel gezien hoor.....

[ Voor 26% gewijzigd door Dafjedavid op 07-02-2004 23:28 ]

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Ik heb dus net de HS0P.exe (de originele) er op gezet, en gaat perfeckt niks geen problemen mee
traxdata + 4x
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bedum40/TRAX.JPG

traxdata - 4x
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bedum40/TRAX-.JPG

netjes toch? dacht ik zo.

[ Voor 51% gewijzigd door agaam op 09-02-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
Je hebt het over de gehackte firmware van de hsop. Zou je me die eens kunnen opsturen? - Ik kan die nergens vinden.
Hier is hij ook te vinden, http://217.123.100.248/modules/mydownloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

nee niet de gehackte (waarom willen jullie de gehackte versie ) gewoon de originele van de liteon site af en verder niks exe draaien klaar.

text van zebra. You can now use REAL Liteon firmware's on your drive
as they are released!

[ Voor 46% gewijzigd door agaam op 08-02-2004 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Omdat niet iedereen z'n tweak via de patcher 4.0 gedaan heeft.
Indien wel en werkt DAN kun je de normale firmware update's inderdaad doen.
Indien niet werkt dat niet en zul je gepatchde firmware's moeten installeren (zoals in dit topic duidelijk te destilleren was/is) :+

Volgens mij kun je met flashfix1002 een nieuwere firmware "fixen "en istie "gepatched " voor je getweakte brander..
(Kan me voorstellen dat een niet tweaker evenals opa en oma moeite hebben deze zin te lezen & begrijpen) haha
Flashfix heb ik ook via dit forum neergehaald maar (zoals ik de medetweaker ken )
ist niet nodig te fixen want na uitkomen firmware is altijd wel iemand je voor en kun je de gepatchde ook neerhalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Laatst online: 08-09 14:00
Mijn oprechte dank naar Tundreq voor de duidelijge how to op zijn site. Mijn LDW 411S werkt perfect als LDW811S nu en schrijft daadwerkelijk op 8 speed nu

Hail Tundreq !!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik inderdaad mijn 401 niet gepatched naar 811 via de patcher 4.0, maar via de andere methode. Werkt perfect overigens.

Maar graag zou ik toch de mogelijkheid hebben om de originele versies te gebruiken van LiteOn. Kan dit nog? -zo ja hoe?

En waar vind ik die patcher 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
MrMorePhun schreef op 08 februari 2004 @ 13:07:
Mijn oprechte dank naar Tundreq voor de duidelijge how to op zijn site. Mijn LDW 411S werkt perfect als LDW811S nu en schrijft daadwerkelijk op 8 speed nu

Hail Tundreq !!!! _/-\o_ _/-\o_
/me Tundreq purkt ff een paar veren uit zijn ster

Maar ik wil ook nog wel even een linkje of wat hebben over de patcher v4 want elke keer wachten op een gehackte variant heb ik niet zo'n erge trek in en als ik dan met de orginele kan update zou het prettig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-09 23:04
'k heb zojuist m'n 411S ook gepatched naar 811S...ziet er tot nu toe erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm
Ik zie net dat lite-on een nieuwe firmware/tool heeft uitgebracht waarmee je een dvd+r\rw of een dvd-r\rw kunt laten herkennen als zijnde een dvd-rom.
Het schijfje word dus in je dvd speler herkend als een doodnormale dvd-rom en zal dus in alle stand-alone dvd spelers af te draaien zijn.
De tool is net toegevoegd aan de meuktracker dus ik ga nu eens kijken wat voor resultaat het geeft.
Allereerst zal ik mijn brander even opnieuw flashen met de patcher V4 en daarna even updaten.
Ben erg benieuwd, het wordt steeds leuker met die lite-on brander :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Mijn dank gaat uit naar allen die de goedkoopste hardware upgrade (voor mij dan) mogelijk maakte _/-\o_

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik patcher 4 kan vinden?

En werkt het hele princiepe dan volgens patcher 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:22:
Wie weet waar ik patcher 4 kan vinden?

http://www.speedlabs.org/

En werkt het hele princiepe dan volgens patcher 2?

[ Voor 10% gewijzigd door agaam op 09-02-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mede-tweakers en medefans,

weet iemand ook of er voor de pioneer dvd-branders eenzelfde proggie is, als voor onze lite-on branders ??.

Thx in advance !!

Greetz, mrmusic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Deze link werkt nog wel maar op deze website staat niet meer de files.
Dus ik heb maar wat zitten googlen en gevonden, ik heb nu de patcher v4 op mijn website geplaatst.
URL: http://www.xs4all.nl/~wcprins
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:42:
hoi mede-tweakers en medefans,

weet iemand ook of er voor de pioneer dvd-branders eenzelfde proggie is, als voor onze lite-on branders ??.

Thx in advance !!

Greetz, mrmusic.
Voor zover ik weet zijn daar niet zulke programma's voor als voor lite-on.
Dit komt waarschijnlijk omdat veel meer mensen voor de lite-on hebben gekozen omdat ze wisten dat deze overclock potentie had, maar misschien heeft ook nog de prijs meegespeeld.

En dat daardoor de vele patcher en spul voor zijn gemaakt.

Als je Ltnflash bedoelt dan is het een ander verhaal.
Dit programma is officieel van lite-on en was bedoeld voor intern gebruik alleen.
Maar 1 van de medewerkers heeft dit programma laten uitlekken en zo is het verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Ik heb nu even met patcher v4 mijn eeprom aangepast en even met hexeditor vergeleken en er zijn echt verschrikkelijk veel dingen aangepast in de v4.

Ook heb ik er direkt de orginele firmware van lite-on erop geflashed.
Dit ging dus zonder problemen en dat scheelt me weer wachten op de gehackte versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een vraag. ik heb mijn liteon gepatched aan de hand van je site. Super duidelijk en zeer eenvoudig, waarvoor mijn dank.

Nu heb ik alleen de eeprom gepatched via de patcher2 en niet de versie 4.

Ik lees nu dat het met deze laatste versie dus mogelijk is om de originele liteon firmwares te gebruiken. Ik voorzie dat de meesten deze dus gaan gebruiken, waardoor er dus geen "gehackte" versies meer komen voor mijn versie van 811.

Is het mogelijk om deze procedure opnieuw te doen voor mij, zodat ik dus de originele firmwares kan gaan gebruiken? -Zo ja, hoe moet ik dit dan aanpakken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:34:
Hey ik heb een vraag. ik heb mijn liteon gepatched aan de hand van je site. Super duidelijk en zeer eenvoudig, waarvoor mijn dank.

Nu heb ik alleen de eeprom gepatched via de patcher2 en niet de versie 4.

Ik lees nu dat het met deze laatste versie dus mogelijk is om de originele liteon firmwares te gebruiken. Ik voorzie dat de meesten deze dus gaan gebruiken, waardoor er dus geen "gehackte" versies meer komen voor mijn versie van 811.

Is het mogelijk om deze procedure opnieuw te doen voor mij, zodat ik dus de originele firmwares kan gaan gebruiken? -Zo ja, hoe moet ik dit dan aanpakken?

Alvast bedankt.
Het is niet al te moeilijk, als je hem al hebt gehacked is het erg simpel.
Je gaat naar je prompt en tikt in wat er in de readme.txt staat waarbij jezelf de bestandsnamen dan bepaald.

Doe dit met je nieuwe of eventuele oude 411S eeprom.
Deze flash je terug met ltnflash en daarna kun je gewoon updaten met de nieuwste firmware.

Om dit uit te proberen moet je wel de HS0K firmware erin hebben anders zal hij aangeven dat je al dezelfde HS0P firmware erin hebt staan.

Maar voor dit hele kleine procesje komt binnenkort wel even een korte guide op mijn website maar omdat ik het nogal druk heb met stage kom er bijna niet aan toe.

Maar als alles meezit dan pruts ik morgen wel even een korte guide inelkaar en zal ik hier wel posten dat de guide up is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie

Appie

F1RST Racing

Zo heb nu een vaag iets. Had mijn 401S naar 811S gepatched met de guide manier. Hierna met v4 gedaan. (orginele firmwares gekozen om te patchen). Dvd werd herkent. Hierna de HS0P erop gezet. Orgineel werkte niet. Toen maar de HS0P gepatched erop gezet. Werkte wel. Alleen wordt nu elke dvd met een snelheid van 0.2X gebrand. Beetje jammer (duurt zeg maar 2a3 uur eer dvdtje klaar is)

Hieruit volgt mijn vraag: is die patcher alleen geschikt om via 411S naar 811S te springen of kan je ook meteen de firmware van de 401S ervoor gebruiken?

(dit laatste bleek bij mij dus niet te werken, al kan ik nl een foutje gemaakt hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Appie_Pils schreef op 09 februari 2004 @ 21:01:
Zo heb nu een vaag iets. Had mijn 401S naar 811S gepatched met de guide manier. Hierna met v4 gedaan. (orginele firmwares gekozen om te patchen). Dvd werd herkent. Hierna de HS0P erop gezet. Orgineel werkte niet. Toen maar de HS0P gepatched erop gezet. Werkte wel. Alleen wordt nu elke dvd met een snelheid van 0.2X gebrand. Beetje jammer (duurt zeg maar 2a3 uur eer dvdtje klaar is)

Hieruit volgt mijn vraag: is die patcher alleen geschikt om via 411S naar 811S te springen of kan je ook meteen de firmware van de 401S ervoor gebruiken?

(dit laatste bleek bij mij dus niet te werken, al kan ik nl een foutje gemaakt hebben)
Ik zal je in iedergeval aanraden om nooit direkt van de 401S naar 811S gaan.

Op het moment als je hem patched naar 411S moet je eigenlijk die nieuwste update van de 411S erop zetten en daarbij wordt ook je eeprom een beetje bijgewerkt zodat er een aantal calibraties wordt verbetert.

Daarna ga je hem overclocken naar een 811S, dit is na mijn weten een werkende manier.
Ik heb volgens mij al ergens gelezen dat het ook niet helemaal goed ging om direkt van 401S naar 811S te gaan, vandaar ook mijn vreemde guide op mijn website om van 401S naar 811S te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tundreq schreef op 09 februari 2004 @ 20:32:
Ik heb nu even met patcher v4 mijn eeprom aangepast en even met hexeditor vergeleken en er zijn echt verschrikkelijk veel dingen aangepast in de v4.

Ook heb ik er direkt de orginele firmware van lite-on erop geflashed.
Dit ging dus zonder problemen en dat scheelt me weer wachten op de gehackte versie :)
Ik heb net de nieuwste patcher gedownload van je site voor het geval ik het aandurf mijn 411s te patchen (nog geen behoefte aan/media voor, maar de patcher wil ik graag hebben, in geval van dooie links (heb er ervaring mee ;))), maar nu begint de virusscanner te mauwen dat er een virus (Win32:SpyBot-GEN7 [Wrm]) opzit (op de patcher_v4.exe)?

Het zipbestand zelf heb ik twee maal gedownload, en beide keren hadden ze een md5 checksum van 62a37f9b22b39d0224b2e7d2318ff463 (grootte 125.620 bytes).

Dus nu vraag ik me af of het wel goed zit met mijn versie? Want ik heb geen zin om een virus op mijn pc te installeren door het uitvoeren van een bestand wat mijn dvd brander wat sneller moet maken :). Of is het gewoon het antivirusprogramma dat aan het hakken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:25:
[...]

Ik heb net de nieuwste patcher gedownload van je site voor het geval ik het aandurf mijn 411s te patchen (nog geen behoefte aan/media voor, maar de patcher wil ik graag hebben, in geval van dooie links (heb er ervaring mee ;))), maar nu begint de virusscanner te mauwen dat er een virus (Win32:SpyBot-GEN7 [Wrm]) opzit (op de patcher_v4.exe)?

Het zipbestand zelf heb ik twee maal gedownload, en beide keren hadden ze een md5 checksum van 62a37f9b22b39d0224b2e7d2318ff463 (grootte 125.620 bytes).

Dus nu vraag ik me af of het wel goed zit met mijn versie? Want ik heb geen zin om een virus op mijn pc te installeren door het uitvoeren van een bestand wat mijn dvd brander wat sneller moet maken :). Of is het gewoon het antivirusprogramma dat aan het hakken is?
Zoals ik je al heb laten merken heb ik de files gescanned en zijn er geen virussen gevonden, ik hoop dat je zo tevreden bent.

En iedereen weer gerust hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie

Appie

F1RST Racing

Tundreq schreef op 09 februari 2004 @ 21:10:
[...]

Op het moment als je hem patched naar 411S moet je eigenlijk die nieuwste update van de 411S erop zetten en daarbij wordt ook je eeprom een beetje bijgewerkt zodat er een aantal calibraties wordt verbetert.

Daarna ga je hem overclocken naar een 811S, dit is na mijn weten een werkende manier.
Ik heb volgens mij al ergens gelezen dat het ook niet helemaal goed ging om direkt van 401S naar 811S te gaan, vandaar ook mijn vreemde guide op mijn website om van 401S naar 811S te gaan :)
Ait, gaan we je stappenplan (hulde ervoor btw) maar eens doorlopen op bovenstaande manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Nu vertel je me wat.

Ik heb ooit mijn 401S@411S gepatched met een originele 411S EEPROM. Mijn eigen originele had ik wel gewoon bewaard. DIt is tot nu toe altijd perfect gegaan.

Tot ik de V4 patcher tegenkwam, en heb toen de oude 401S EEPROM gepakt, en die met de v4 patcher naar een 811S gepatched.

Ik heb dus eigenlijk direct van de 401S@811S gepatched.
Heb eigenlijk weinig gebrand, maar voor zover ik weet nog geen enkel probleem tegen gekomen. Ik zal zo even een DVD'tje branden, en kijken wat DVD probe zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 09-02-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd.
Ik ga vanavond of morgen ook eens ff proberen mijn 401@411@811 te patchen met de versie 4. Zodat het voor mij ook mogelijk is om die originele firmwares erop te zetten.

Ik vraag me alleen af: tegenwoordig brengt LiteOn een .exe uit met daarin een progje wat meteen de laatste firmware update. Werkt dit ook? Of moet je de .bin file hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 09:13:
Ben benieuwd.
Ik ga vanavond of morgen ook eens ff proberen mijn 401@411@811 te patchen met de versie 4. Zodat het voor mij ook mogelijk is om die originele firmwares erop te zetten.

Ik vraag me alleen af: tegenwoordig brengt LiteOn een .exe uit met daarin een progje wat meteen de laatste firmware update. Werkt dit ook? Of moet je de .bin file hebben?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
zo als ik een paar regels eerder al zij. gewoon de originele van de liteon site af en verder niks exe draaien klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door agaam op 10-02-2004 11:49 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste