LDW-401S flashen naar LDW-411S/811S

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Er zijn hier veel mensen geweest die getest hebben om de LDW-401S te veranderen naar zijn grotere broertje: de LDW-411S.
Ik heb de topics bjigehouden, maar veel heb ik er niet meer over gehoord.

- Wat zijn jullie ervaringen met deze flash? Werkt dit altijd zonder problemen?
- Wat zijn jullie ervaringen met de geflashde drive? -stabiliteit enzo
- Wat zijn jullie ervaringen met de toekomst? -voortaan gewoon updaten met een firmware van de LDW-411S of die van de 401S en dan weer die flash doen?

Ik heb deze drive sinds een tijdje en wil dit ook graag doen, maar ik lees niets meer over jullie bevindingen.

Bedankt voor de info mensen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de drive vrijwel meteen geflashed naar een 411 en moet de eerste negatieve ervaring nog meemaken. Alle DVD's die ik tot nu toe gebrand heb werken op zowel de brander als op een stand-alone speler. (Tot nu toe alleen nog op Nashua DVD+RW en op Platinum DVD+R (4x) gebrand.)

Ik verbaas me eigenlijk vooral over de kwaliteit van de Nashua's; een van de schijven heb ik al minstens 15 keer overschreven en bij het branden van een nieuwe film is deze nog steeds afspeelbaar op een Tom-Tec standalone spelertje.

Het branden van een DVD-R moet ik nog een keer proberen. Het upgraden van firmware ga ik voortaan met die van de 411s doen, maar 'just to be sure' heb ik de oude (originele) 401s-firmware en eeprom nog bewaard.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 22:53 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je misschien ergens een guide waar ik kan vinden hoe ik die 401 moet flashen en ook hoe ik dan weer terug kan als het niet werkt?

Maar alvast bedankt voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen die deze drive geflashed hebben? Of van plan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 12:22
Mensen let er wel op bij het flashen, dat je je eigen eeprom uitleest, deze aanpast, terugflashed, en dan de firmware flashed?
Flash nooit een kant-en-klare eeprom, aangezien in de eeprom drive-specifieke calibratiegegevens etc zijn opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sorry had deze al gepost bij een andere thread ....

Maar kan iemand me helpen aub ?

Ik vind nergens een degelijke guide om mijn LDW401s te upgraden naar een 411 ?
Kan iemand mij stapsgewijs op weg helpen ( inclusief locatie van alle nodige files ) ? En werkt de 401s dan echt volledig als een 411s ?

groetjes

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een 401 owner. Ik blijf nog even hangen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij cdfreaks heb je wel de guide en de uitleg. Ga daar maar eens kijken. Maar ik lees van heel veel mensen die dit willen doen, of hebben gedaan. Maar ik lees van niemand echt de bevindingen. Graag ook de negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 11:38
Zelf heb ik ook een 401s@411s en het werkt perfect. Nieuwe 411s firmware exe versies van lite-on kan ik gewoon gebruiken. :)

Voor uitleg zie: http://liteon401s.front.ru/

Overigens is 411s@811s ook mogelijk. :P Weet alleen niet hoe dat moet. ;(

Zie: http://club.cdfreaks.com/...1a66396987&threadid=83152

[ Voor 6% gewijzigd door Casio fx-100 op 31-12-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik had toch niets te doen en heb de bovenstaande sites maar eens opgezocht. Nu heb ik volgens Nero een LDW 411. Van de week maar even wat - schijfjes halen! :-))))

"EDIT" Helaas, hij ziet hem perfect, laatje gaat open wanneer ik wil maar branden ho maar..... dus mijn drive staat buiten spel. Lijkt dood.

Ik heb zon vermoeden dat mijn HEX editor trucjes het probleem zijn. Zou iemand voor mij m'n Eeprom kunnen HEXxen? Ik denk dat ik zelf iets fout doe. Mail even op emailadres Dan stuur ik mijn 401 Eeprom. Dank!!!

"EDIT2" Champagnehoofdpijn is alweer een beetje afgezakt dus ik dacht, later weer een beetje in de rondte gaan flashen! En guess what: met wat heen en weer gepatch/flash heb ik mijn drive weer werkende als een LDW401. Gelukkig! Maar als iemand zich geroepen voelt om mijn Eeprom even te patchen graag, dan gaan we voor de tweede ronde!!

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:46: Maar als iemand zich geroepen voelt om mijn Eeprom even te patchen graag, dan gaan we voor de tweede ronde!!
Thajaxx op de site staat een eeprom patcher. Bewaar wel een backup van je originele eeprom!

Patcher: http://liteon401s.front.ru/patcher2.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Report:

wederom geprobeerd. Alle acties waren succesfull. Nu dus zonder Hex maar met de EepromPatcher aan de gang gegaan. Die deed z'n werk goed, in de HEX editor gechecked en inderdaad van 401 naar 411 gegaan. Maar zodra alles klaar is ziet m'n drive gewoon geen CD/DVDs meer. Hij staat nog wel als drive genoteerd maar hij werkt niet meer. Dus we gaan nu maar weer terug prommen en flashen en hopen dat ik hem weer aan de gang krijg als + brander.

"EDIT": Zonder problemen weer terug naar de originele brander. Vaag.

Zijn er uitzonderingen die niet van 401 naar 411 geflashed kunnen worden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je al weet is een 401 exact hetzelfde als een 411.
Waarom de 411 wel - kan schrijven komt omdat de - extra geld kost aan licenties dus daarom is de 401 ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 13:37:
Report:

wederom geprobeerd. Alle acties waren succesfull. Nu dus zonder Hex maar met de EepromPatcher aan de gang gegaan. Die deed z'n werk goed, in de HEX editor gechecked en inderdaad van 401 naar 411 gegaan. Maar zodra alles klaar is ziet m'n drive gewoon geen CD/DVDs meer. Hij staat nog wel als drive genoteerd maar hij werkt niet meer. Dus we gaan nu maar weer terug prommen en flashen en hopen dat ik hem weer aan de gang krijg als + brander.

"EDIT": Zonder problemen weer terug naar de originele brander. Vaag.

Zijn er uitzonderingen die niet van 401 naar 411 geflashed kunnen worden?
Jammer dat je het niet werkend krijgt ThaJAXx. Ik was er zelf ook al een beetje bang voor. Maar kennelijk hoeft het dus niet, want elke keer krijg je je drive nog terug gepatched naar zijn oude 401S staat. Ik heb ergens gelezen dat het ook te maken had met de revisie van je drive. Dus heb je een drive voor een bepaalde datum dan lukt het ook niet.

Zijn er nog meer mensen die iets geprobeerd hebben? Inderdaad de 401S en 411S zijn harware matig identiek en toch werkt het niet (het flashen). Vaag!

Wie biedt de uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een tip voor als het niet lukt en je wilt weer naar een 401s: als ik een Firmware terugzet met Ltnflash werkt ie nog niet. Je moet dan nog eens zo'n exe firmware runnen van de lite-on site. Anders geeft ie wel aan dat het een 401s is en je kan zelfs lezen, maar branden (cd of dvd) werkt niet goed meer.

In mijn originele eeprom staat: 2003 09 05

Bij jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinz
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik heb dit topic gelezen en op cdfreaks. Eigenlijk kom je bijna alleen problemen tegen en geen succes verhalen. Dit is een succesverhaal.
Ik heb dus een ldw-401s en deze heb ik dus met succes naar een ldw-411s geflashed/eepromed.

Alles gedaan wat op http://liteon401s.front.ru/ staat (op de valreep ook nog wat andere leuke/handige tooljes gescoord). Na de gebruikelijke problemen met Nero (ziet een nieuwe brander) brandde ik een dvd+rw als video dvd. Als test gebruikte ik mijn stand alone dvd speler, die kan dvd+/-r(w) lezen (had ik al getest).
Het werkte zoals vanouds, op dat vlak dus niets verandert.
Hierna was het de beurt aan een dvd-r om dezelfde film te ontvangen. Zonder morren of stoten werd deze gebrand en kon deze ook afspelen op mijn stand-alone dvd speler.
Natuurlijk was mijn eerste gedachte om dit te posten :)

ps: dit is maar 1 test...maar tot zover zeer geslaagd, mocht er iets niet werken dan meld ik me wel weer.

minds are like parachutes, they work only when opened.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vinz schreef op 03 januari 2004 @ 13:44:
Ik heb dit topic gelezen en op cdfreaks. Eigenlijk kom je bijna alleen problemen tegen en geen succes verhalen. Dit is een succesverhaal.
Ik heb dus een ldw-401s en deze heb ik dus met succes naar een ldw-411s geflashed/eepromed.

Alles gedaan wat op http://liteon401s.front.ru/ staat (op de valreep ook nog wat andere leuke/handige tooljes gescoord). Na de gebruikelijke problemen met Nero (ziet een nieuwe brander) brandde ik een dvd+rw als video dvd. Als test gebruikte ik mijn stand alone dvd speler, die kan dvd+/-r(w) lezen (had ik al getest).
Het werkte zoals vanouds, op dat vlak dus niets verandert.
Hierna was het de beurt aan een dvd-r om dezelfde film te ontvangen. Zonder morren of stoten werd deze gebrand en kon deze ook afspelen op mijn stand-alone dvd speler.
Natuurlijk was mijn eerste gedachte om dit te posten :)

ps: dit is maar 1 test...maar tot zover zeer geslaagd, mocht er iets niet werken dan meld ik me wel weer.
Hey alvast heel erg bedankt voor je informatie. Het is dus in elk geval niet allemaal negatief. Heb je ook al je nieuwe 411S :o al eens geupdate met een nieuwe firmware voor de 411s?

Ben ook wel benieuwd of er ergens een guide te vinden is wat je moet doen in geval van problemen. Hoe flash je dat ding weer naar een oude 401S.

En wat is het verschil tussen eeprom en firmware eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinz
Ik heb nu al 6 dvd-r films gebrand, dvd+rw UDF gebruikt en alles werkt goed.
:? Waarom zou ik terug willen naar mijn 401s? :?
Ik flash mijn nieuwe 411s niet met nieuwe firmware, dat doe ik pas (misschien) wanneer ik problemen krijg/heb (if it isn't broke, don't fix it).

Even Brainstorm over terugveranderen:
Je backup eeprom en firmware (die je niet verandert hebt) zal je terug moeten flashen. Begin met je eeprom en daarna firmware. firmware controleert waarschijnlijk drive type (de eeprom dus) en als die niet overeen komt met de firmware dan flashed die niet. Tenminste....zo zou het moeten zijn :)

Verschil eeprom & flash:
Flash zit standaart software in die hetzelfde is voor elke drive, mediatypes/snelheid/ide interface etc. In de eeprom zit drive specifieke info zoals calibratiegegevens. Deze gegevens zijn voor elke drive uniek! ongeacht productiedatum/versie. 2 drives die na elkaar van de band af rollen kunnen een totaal andere calibratie hebben. Daarom is het behouden van die eeprom van levensbelang voor je drive.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinz op 04-01-2004 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een 401 naar 411 gepatch't maar ik kwam het volgende probleem tegen.
De backup software gaf aan dat een backup niet mogelijk was voor deze drive.
Hierna heb ik de laatste Lite-on upgrade geflash't zonder problemen.
Nog eens die backup software geprobeert, en nu werdt de drive wel geflash't.
Netjes de handleiding gevolgt, eeprom en firmware veilig gezet en hierna de patch over die eeprom en het hele zaakje zoals beschreven in de 401 geflash't.
Alles ging goed, de drive werdt herkent als 411, maar dat was dan ook alles.
Oranje ledje knipperde al zodra de flash klaar was, ook opnieuw opstarten gaf geen resultaat.
Ik weet zeker dat ik alles goed hebt gedaan.... heb hierna de originele eeprom en firmware terug gezet en kon weer ademhalen :-) alles werkte weer als vanouds.. met als extra dat de traxdata's werden herkend (voorheen niet met de org. fir.
Dit kwam natuurlijk door de originele lite-on upgrade.

Maar waarom werkte het toch niet ??????? that's the question ...
door de laaste firware revision? maar die wordt toch overschreven door de 411 firm.?

grts Merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke datum staat er in jouw originele EEPROM?
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:13:
Ik heb vandaag een 401 naar 411 gepatch't maar ik kwam het volgende probleem tegen.
De backup software gaf aan dat een backup niet mogelijk was voor deze drive.
Hierna heb ik de laatste Lite-on upgrade geflash't zonder problemen.
Nog eens die backup software geprobeert, en nu werdt de drive wel geflash't.
Netjes de handleiding gevolgt, eeprom en firmware veilig gezet en hierna de patch over die eeprom en het hele zaakje zoals beschreven in de 401 geflash't.
Alles ging goed, de drive werdt herkent als 411, maar dat was dan ook alles.
Oranje ledje knipperde al zodra de flash klaar was, ook opnieuw opstarten gaf geen resultaat.
Ik weet zeker dat ik alles goed hebt gedaan.... heb hierna de originele eeprom en firmware terug gezet en kon weer ademhalen :-) alles werkte weer als vanouds.. met als extra dat de traxdata's werden herkend (voorheen niet met de org. fir.
Dit kwam natuurlijk door de originele lite-on upgrade.

Maar waarom werkte het toch niet ??????? that's the question ...
door de laaste firware revision? maar die wordt toch overschreven door de 411 firm.?

grts Merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinz
[De backup software gaf aan dat een backup niet mogelijk was voor deze drive.
Kan ook aan de software hebben gelegen. Nero bijvoorbeeld wil na de flash absoluut geen gebruik maken van de 'nieuwe' drive. Dit is standaart. Even Nero verwijderen en opnieuw installeren en het werkt.
En na elke flash geld: powerdown. Geen herstart. Dit voorkomt hier en daar wat problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh.. datum weet ik niet (drive staat niet bij mijn is van fam.)
Maar power down hebben we gedaan, maar wat opviel was het knipperende
oranje ledje. ook tijdens het opstarten direct na de bios.
grts Merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:05
hey mensen ik heb die tutorial op die slome site opgevolgt en 't lukte maar niet moest toen de eeprom eerst erin zetten toen firmware toen me edite eeprom weer.
dus ging zelf ff zoeken en dingen proberen en toen is het gelukt en nu heb ik een werkende 411S die -+RW fikt zonder errors en andere problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinz
Ik heb vandaag mijn eerste problemen gehad. Om te testen of de film werkt brand ik deze altijd eerst op een DVD+RW. Werkt die dan brand ik hem op een DVDR. Nu is het zo dat DVD+RW testbrand perfect werkte, maar een dvd+/-R niet. Ik heb dus nu mijn eerste dvd-r onderzetter en een dvd+r onderzetter erbij :(
Het rare is dat ik daarna een dvd+rw weer heb gebrand zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 08:29
Heeft iemand al wel eens geprobeerd om een iso te branden (cdr)? Bij mij waren ze onleesbaar, terwijl ze wel succesvol gebrand waren...=>fireburner...

iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casio fx-100 schreef op 31 december 2003 @ 13:53:
Zelf heb ik ook een 401s@411s en het werkt perfect. Nieuwe 411s firmware exe versies van lite-on kan ik gewoon gebruiken. :)

Voor uitleg zie: http://liteon401s.front.ru/

Overigens is 411s@811s ook mogelijk. :P Weet alleen niet hoe dat moet. ;(

Zie: http://club.cdfreaks.com/...1a66396987&threadid=83152
ja de 401@411@811 patch is ook mogelijk en werkt (bij mij dan)
http://www.atomicmpc.com....asp?s=2&c=9&t=3591&p=1860
lees hier maar even, hier vind je ook linkjes naar de eprom patcher (als ze nog online zijn door het vele verkeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb een patch gevonden op deze site, van 411s naar 811s

http://www.slanky.net/amp...s/411s-811s-HSOE-HSOK.rar

dit is het forum gedeelte waar het over de hack gaat.

http://www.atomicmpc.com....asp?s=2&c=9&t=3591&p=1860

wie wel het testen?

http://www.angelfire.com/super2/patcher/patcher811.zip

i) Things to be aware of:

• This modification technique fixes the MAJOR problems with the other methods. DVD-R
(minus or negative) writing @ 2X and 4X is now possible with 411S@811S. It fixes the
freeze on lead out issues that were synonumous with the previous modification technique.

It goes without saying, it also fixes 8x writing with correct 8x write strategy.

• An EEPROM is like a drives unique fingerprint – it is fine tuned for any given drive.
Putting a real 811S EEPROM right onto your 411S is just plain silly.

• This patcher corrects missing 8x calibration data, missing from the 411S drives.

• This EEPROM patcher is NOT a checksum correction method. Hence, it
will NOT allow you to use the REAL Liteon windows flashers, only the hacked ones.
This will be addressed in another release in the future

• If you patch your EEPROM with this patch, you can go back to a 411S drive at any time
via the use of ******* and a .bin of the latest 411S firmware, or even a flashfixed
official 411S Windows flasher.

• Lots of talk about the “Safe” tool has materialised. While this method if MUCH safer
than the previous method of modification that originated from the Polish,
nothing is totally safe. It is naïve to think that ANY over clock is safe.

• As every laser diode is unique, every calibration is so. But it will work for 99% of people.
The other 1% - this issue is being worked on

• At this time we do not know if ALL DRIVES laser diodes are rated for the needed power
at 8x (ca. 30mW). It could potentialy be overpowered as it's only 4x rated (ca. 18mW).
We will know one day if the first drives fail permanently. Its unlikely however.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
ii) Instructions
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• Backup current EEPROM using *******. Put it somewhere SAFE.

To do this, run *******, select the 411S, go to the EEPROM tab then hit READ, then SAVE.

• Open patch tool executable

• Browse to where a backup of current EEPROM is located or drag and
drop EEPROM file to patch tool window. It will make a safe backup copy of the original

• Once finished, run ******* and using the EEPROM tab, LOAD the newly modified EEPROM into ********
then WRITE the new newly modified EEPROM onto your drive.

• Reboot computer

Your EEPROM is now corrected for 8x +R writing.

NB: Remember - you need a HACKED firmware to successfully implement this modification. These are easily
found! At the time of writing HS0K (hacked) is easily attainable!

Finally - if you break/hurt/mame/destroy/melt your drive in the process of your tweaking/OCing adventures,
DONT be a selfish little twerp! BUY A NEW ONE - DONT WHINGE TO LITEON FOR A REPLACEMENT! YES, BUY A NEW ONE.
The company gives the enthusiast community a great deal of pleasure! The least you can do is be honest and
buy a new one if your adventures result in a nuked drive.

[ Voor 88% gewijzigd door agaam op 13-01-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 11-08 12:22
MaZe schreef op 12 januari 2004 @ 10:50:
Heeft iemand al wel eens geprobeerd om een iso te branden (cdr)? Bij mij waren ze onleesbaar, terwijl ze wel succesvol gebrand waren...=>fireburner...

iemand idee?
Iso's werken prima, sterker nog...zeer goed met een 411S @ FS0F. Gefikt met Nero of DVDDecrypter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Ik heb nu http://www.slanky.net/amp...s/411s-811s-HSOE-HSOK.rar (firmaware en EEPROM).

Maar deze kan ik niet downloaden, http://www.angelfire.com/super2/patcher/patcher811.zip (en als ik het goed heb is dit het FLASH programma. Maar kan ik nu niet gewoon LTNflash (laatste versie) gebruiken, want die heb ik wel :P.

Mocht het risico 99% zijn dat ik me 401S@411S (hopelijk@811) verkloot zeg het dan ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Sharkys schreef op 14 januari 2004 @ 18:03:
Ik heb nu http://www.slanky.net/amp...s/411s-811s-HSOE-HSOK.rar (firmaware en EEPROM).

Maar deze kan ik niet downloaden, http://www.angelfire.com/super2/patcher/patcher811.zip (en als ik het goed heb is dit het FLASH programma. Maar kan ik nu niet gewoon LTNflash (laatste versie) gebruiken, want die heb ik wel :P.

ik wil je de patcher wel even uppen naar je e-mail adres? zeg het maar

Mocht het risico 99% zijn dat ik me 401S@411S (hopelijk@811) verkloot zeg het dan ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij vandaag ook gelukt na wat tegenslagen.
Eerste wat echt belangrijk is is je flash en eeprom backuppen en bewaren en niet meer aankomen.
Bij mij werkte de flash niet omdat ik daarvoor de laatste firmware (J versie) van liteon op de 401 had geflasht, het flashen ging toen wel prima maar naderhand knipperde het lampje continu en deed ie niets meer.
Ik heb dus de oude firmware erop gezet (G versie zie: http://dhc014.rpc1.org/indexOEM.htm en dan ergens bij Liteon 401)
en toen dus de stappen gevolgt die op die websites staan (http://mech7.w.interia.pl/index2.htm).
En nu werkt ie prima als 411 en hoefde tijdens alles niet een keer te herstarten.

ps. als ik hier geen links mag posten zeg het dan eventjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:59
401@411 is me vorig jaar perfect gelukt maar 411 @ 811 ???
Las gisteren dat dit wel mogelijk moest zijn en dus geprobeerd...eeprom lukte aardig en nero zag hem als 811 maar wilde hem alleen op 2,4 speed laten branden :(
Heb hem toen de nieuwste firmware van een 811 gegeven en kreeg een fout en lampje bleef oranje knipperen :( :(

De 411 eeprom erweer opgezet en 411 firmware , werkt weer als een goede 411 nu >:)

Wil dus even zoeken naar duidelijkheid of en precies hoe dit wel te doen moet zijn.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Heb hem net geflashed naar een 811S (401S -> 411S+411SEEPROM niet originele gepatched, maar heb het geluk dat het nog steeds perfect werkt.).

FF rebooten, zal het zo laten weten of het gelukt is.

UPDATE:
Nou ik heb niks te klagen, net een DVD film gebrand op een Philips DVD+RW@2,4x en werkt perfect op mijn "allesslikker" Cyberhome 402.

Heb helaas nog geen 8x DVD schijfjes, maar ik blijf voorlopig @811S :).

[ Voor 67% gewijzigd door XthinkZ op 15-01-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Probeer eens een 4 speed schijfje op 4* te branden.
Dat was namelijk mijn probleem.

Kreeg ook een 811 maar brande alleen maar op 2,4 wat jij nu ook gedaan hebt dus.
Ik wil dan ook op 4 blijven branden (toch?) en met desnoods andere schijfjes op 8*
zoals een "echte "811 doet , pas DAN heb je ook een 811 .
Nu heb je volgens mij alleen iets wat zegt dat ie 811 is en brand als een 411, de mijne zelfs niet eens , alleen maar 2,4 speed.
|:(
K heb hem teruggezet tot ik site vindt met goede uitleg en/of bevestiging dat het wil van jou of anderen. 8)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik had daarnet een DVD+R schijf erin gedaan, welke maar max 2,4x aangaf, heb ff met dvd indentifier gekeken en het was inderdaad een 2,4x media.
Daarna nog een DVD-R schijfje waarbij die wel max 4x aangaf.

Tot nu toe werkt het zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
en kan je nu de nieuwste 811 firmware erover gooien?
Lijkt goed daar , ik had echt wel een 4 speed schijfje .
Ik zal het nog eens proberen.

1 heb de eeprom gebackuped.
2 de patcher over zo'n backup (2) gehaald
3 de eeprom geflashed met de gepatchde backup.
4 de 411S@811S-hacked-HS0K firware erover gegooid..ge-reboot..
nero gaf netjes 811 aan maar zoals ik zei 2,4 speed en een 811 firmware update ging niet..

Hoe heb jij het gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door scorpio op 15-01-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Zoals in de handleiding staat:
NB: Remember - you need a HACKED firmware to successfully implement this modification. These are easily
found! At the time of writing HS0K (hacked) is easily attainable!
Originele firmwares werken niet.
Maar aangezien ik geen problemen ondervind (nooit echt gehad trouwens) en deze gehackte de laatste is,vind ik het best.

Voor de rest kan het voorkomen dat bepaalde schijfjes maar op 2,4 speed gebrand kunnen worden terwijl er 4x op staat (misschien door liteon als 2,4x rating gekregen vanwege slechte kwaliteit?), maar dat is bij meerdere branders zo.

[ Voor 24% gewijzigd door XthinkZ op 15-01-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 15:01
Ik ben nu ook trotse bezitter van een 401S @ 811S en heb al een philips dvdtje op 8X gefikt, dit ging zonder problemen en mijn standalone dvd speler leesde de dvd met gemak.

Nu nog hopen dat er ook een update komt dat we straks dual layer kunnen branden :)
Als dat ook wil dan ben ik bijna genoodzaakt om wel een keertje wat geld te storten naar lite-on want anders bespaar ik te veel geld en waar moet ik er dan mee naar toe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio schreef op 15 januari 2004 @ 16:21:
en kan je nu de nieuwste 811 firmware erover gooien?
Lijkt goed daar , ik had echt wel een 4 speed schijfje .
Ik zal het nog eens proberen.

1 heb de eeprom gebackuped.
2 de patcher over zo'n backup (2) gehaald
3 de eeprom geflashed met de gepatchde backup.
4 de 411S@811S-hacked-HS0K firware erover gegooid..ge-reboot..
nero gaf netjes 811 aan maar zoals ik zei 2,4 speed en een 811 firmware update ging niet..

Hoe heb jij het gedaan?
heb het wel goed gedaan alleen moet je de eeprom van de 811 even patchen met extra kalibratie gegevens (die staan bij een 811 op een andere plaats dan bij een 401/411) dit progje verandert 8 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZABAZZ!!!! Thanx!!!! Na veel kloten, flashen, prommen en terugprommen is het gelukt! Je moet inderdaad de oudste firmware eropgooien! Dan de eeprom, dan de nieuwere firmware. Het werkt op 411 nu! Ik had mijn drive steeds geupdate naar de laatste firmware en dat was het probleem dus. Vanuit de oudste firmware ging het als een zonnetje! Thanx!

En nu moet ik uit m'n andere PC (mediamarkt) die Pioneer nog flashen. Hij is erg traag met CDs branden en DVD lezen, maar hij kan dus wel dual layer branden na een firmware update. Twee DVD branders in je PC is misschien een eetje te veel van het goede..... >:)

Iemand nog een tip over waar ik die 811 patcher kan vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Laatst online: 11-08 23:40
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 14:27:
ZABAZZ!!!! Thanx!!!! Na veel kloten, flashen, prommen en terugprommen is het gelukt! Je moet inderdaad de oudste firmware eropgooien! Dan de eeprom, dan de nieuwere firmware. Het werkt op 411 nu! Ik had mijn drive steeds geupdate naar de laatste firmware en dat was het probleem dus. Vanuit de oudste firmware ging het als een zonnetje! Thanx!

En nu moet ik uit m'n andere PC (mediamarkt) die Pioneer nog flashen. Hij is erg traag met CDs branden en DVD lezen, maar hij kan dus wel dual layer branden na een firmware update. Twee DVD branders in je PC is misschien een eetje te veel van het goede..... >:)

Iemand nog een tip over waar ik die 811 patcher kan vinden?
hier misschien?? http://www.liteonmod.computed.net/

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Het lijkt alsof ik een 401 succesvol naar een 411 opgewaardeerd heb. Twee problemen echter:
- Nero wil niet starten met branden (voortzetten van multisession in mijn geval, is gestart met mijn 811)
- Nieuwere firmware FS0H geeft foutmelding. "No matched drives detected !"

Enig idee?

Zelf vermoed ik dat ik de het patchen van de EEPROM niet goed gedaan heb. Kan de patcher2.exe echter nergens vinden.

Ondertussen weer terug naar 401S. Maar ben er niet zeker van dat dat goed gegaan is. Multisessie data DVDs waren niet leesbaar. Daarna naar laatste firmware gegaan, die multisessies waren leesbaar. Branden audiocd ook gelukt.

[ Voor 45% gewijzigd door edgarv op 17-01-2004 20:26 ]

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zo we kunnen we een langere tijd genieten van de dvd branders van liteon ;)

Mijn status is zo :

LDW 401S -> LDW 411S -> LDW 811S _/-\o_

Werkt perfect op 8X DVD+Rs :) :*)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook doet, back je originele firm en eeprom up en gooi die in een map waar je er nooit meer aankomt! :-) Ik heb inmiddels wat DVD-r gehaald en waarachtig, het werkt prima. Ik heb vanmiddag flink wat fora doorgebladerd over de upgrade naar 811 maar kwam zoveel problemen tegen dat ik nog even de kat uit de boom kijk.

Je kan trouwens je eeprom patch zo checken in notepad/kladblok. In de eerste regel zie je al staan of het 401 of 411 is geworden!!
edgarv schreef op 17 januari 2004 @ 18:58:
Het lijkt alsof ik een 401 succesvol naar een 411 opgewaardeerd heb. Twee problemen echter:
- Nero wil niet starten met branden (voortzetten van multisession in mijn geval, is gestart met mijn 811)
- Nieuwere firmware FS0H geeft foutmelding. "No matched drives detected !"

Enig idee?

Zelf vermoed ik dat ik de het patchen van de EEPROM niet goed gedaan heb. Kan de patcher2.exe echter nergens vinden.

Ondertussen weer terug naar 401S. Maar ben er niet zeker van dat dat goed gegaan is. Multisessie data DVDs waren niet leesbaar. Daarna naar laatste firmware gegaan, die multisessies waren leesbaar. Branden audiocd ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 20:50:
Wat je ook doet, back je originele firm en eeprom up en gooi die in een map waar je er nooit meer aankomt! :-) Ik heb inmiddels wat DVD-r gehaald en waarachtig, het werkt prima. Ik heb vanmiddag flink wat fora doorgebladerd over de upgrade naar 811 maar kwam zoveel problemen tegen dat ik nog even de kat uit de boom kijk.

Je kan trouwens je eeprom patch zo checken in notepad/kladblok. In de eerste regel zie je al staan of het 401 of 411 is geworden!!

[...]
Ik had me goed voorbereid en de originele eeprom en firmware goed bewaard. Deze heb ik opnieuw geladen (eerst eeprom) en ben weer opnieuw begonnen. Vond het vreemd dat ik met die hex editor zomaar de string een karakter korter mocht maken, dat is wat ik eerder fout had gedaan.

Find string
LITE-ON DVD+RW LDW-401S
and change it in
LITE-ON DVDRW LDW-411S

Nu denk ik goed gedaan.

Ben gestart met een data DVD-R en die is gelukt op 4x. Het is me echter nog niet gelukt om de firmware van de nu 411S te upgraden naar een recentere versie.

(edit)
Die multisessie gaat weer niet goed. Kan ik niet voortzetten. Gaat al mis bij het allereerste begin. Misschien een fout die met latere firmware opgelost wordt. Nero is 'not responding'.

[ Voor 9% gewijzigd door edgarv op 17-01-2004 21:29 ]

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan iemand die patcher voor de EEPROM van de 411 naar 811 ergens uppen of mailen naar me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

hallo richie

wil hem wel naar je mailen. waar mag hij heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

http://liteon401s.fm.interia.pl/patcher_eeprom_411s@811s.exe

[ Voor 9% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 18-01-2004 00:03 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Is er niet een "patcher" om in een keer van 401 naar 811 te gaan? Dat gaat een stuk rapper, zeker als je nog eens een foutje maakt....

[edit]
Nadat ik het de eerste keer een beetje fout deed, lijkt het nu te werken. Helaas heb ik geen 8x, of -r(w) media om het te testen, maar alle programma's geven aan dat ik een 811S heb, en NERO brandt nog gewoon, dus "iets" werkt sowieso nog. HEt upgraden naar de 411 vond ik niet echt zinloos (ik gebruik toch alleen maar +r(w) media en lezen kan ie sowieso al alles. Maar nu de snelheid hoger wordt, ja dat is interessant! Helaas nog geen media.
Het terug gaan naar de originele versies lijkt ook prima te werken, dus een echt groot risico loop je mijns inziens niet, mits je van eeprom en flash netjes een backup maakt natuurlijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Luxx op 18-01-2004 02:21 . Reden: meer info ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxx schreef op 18 januari 2004 @ 00:05:
Is er niet een "patcher" om in een keer van 401 naar 811 te gaan? Dat gaat een stuk rapper, zeker als je nog eens een foutje maakt....
ja die is er , alleen nog in beta, ( http://www.atomicmpc.com....asp?s=2&c=9&t=3591&p=2400 ) de resultaten in K-Probe schijnen beter te zijn dan de vorige mod. vooral met -r*4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thanks!

Net de upgrade gedaan en ff een DVD gebrand:

Afbeeldingslocatie: http://cutebrit.crewserver.com/dvd/upload/upload/getimg.php?img=ricohjpnr01HS0K.JPG

niet slecht!

[ Voor 30% gewijzigd door _Richie_ op 18-01-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een andere link over die uitleg 401--> 411 ?? de web page is niet meer.
Of evt een kleine beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 12:58

Ryudo

Daily dose~

is het misschien een idee om een nederlandstalige how-to te maken?
dus van 401->411
en van 411->811
en van 401->811

want zoals het hier staat vermeld is het soms nogal een rommeltje en durf ik er niet op aan. gewoon wat vaste grond onder de voeten lijkt me iets betrouwbaarder om deze flash uit te voeren

offtopic:
ik ben in het bezig van een 411s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een 401s naar 411s flash't in hoeverre is deze dan een echte 411?
Kun je evt firmware update's van liteone voor de 411 gebruiken? of alleen een gehackte firmware die voor de 401 gemaakt zijn.

grts Merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

ja als je je 401 flasht naar een 411 kun je ook gewoon updates van de 411 gebruiken.
het schijnt nog wel wat problemen te geven als je 401 een nieuwere firmware heeft en je wilt hem dan omzetten naar een 411. dan moet je eers je 401 firmware terugzetten naar een oudere versie dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ooit een ker van een site geplukt:
Info over hoe je de Lite-On LDW-401S kunt flashen naar de LDW-411S:
(op een ander forum gevonden)

Instruction to flash 401S@411S by Nulek

Requirements:
1. Program LtnFlash 1.2.4
2. EEPROM 411S and Patched EEPROM 401S,
3. 411S Firmware,
4. WinHex or other hex editor.
5. Lite-On LDW-401S DVD Recorder

Download
411S EEPROM.bin
411S Firmware.bin
Ltnflash 1.24.exe

How to do it:
1. Remove the CD from Recorder, if it is inside.
2. Start LtnFlash, choose LITE-ON DVD+RW LDW-401S, and backup firmware and EEPROM.
3. Flash the drive with EEPROM 411S.
4. After flash EEPROM, flash 411S firmware.
5. Open your drive's backup EEPROM in hex editor. I do it in WinHex.
6. Find string LITE-ON DVD+RW LDW-401S and change it in LITE-ON DVDRW LDW-411S.
7. Write patched EEPROM in drive.

Don't change sequence of steps. Because it will not works.

Ik heb dit gevolgd (alleen eeprom patcher gebruikt ipv winhex) en dat lijkt te werken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is het wel gelukt op de 'G' dus een oudere fw te flashen, direct daarna de 411 , maar ik krijg nog steeds een knipperend oranje lampje zodra hij klaar is.
Opstarten power off maakt niets uit.
iemand enig idee of is deze niet te patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 19:55:
Inmiddels is het wel gelukt op de 'G' dus een oudere fw te flashen, direct daarna de 411 , maar ik krijg nog steeds een knipperend oranje lampje zodra hij klaar is.
Opstarten power off maakt niets uit.
iemand enig idee of is deze niet te patchen?
Als je eerst de 401s firmware (oude versie) en dan de eeprom flashed houd het knipperen op en kan je het nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu al 2x gedaan maar ledje blijft knipperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Ook als je na de 401s fw je originele 401s eeprom flashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep ik zet de originele eeprom terug.

ik heb eerst een backup gedaan eeprom & flash

toen de 'g' fw geplaatst. geen knipperend lampje en nero geeft juiste fw aan.
daarna de patcher gebruikt om de eeprom naar 411 om te zetten.
eeprom terug gezet dan de 411 firmware geflash't.
resultaat flitsend lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Kan je er wel weer een werkende 401s van maken? Dus zonder oranje knipperend lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 15:01
Heb eventueeel wel de website waar de guide op staat, heb toen de complete website gekopied voor als ie down zou gaan en ben nu bezig om de guide erop te zetten van 411S naar 811S.

Maar tevens staat er ook de guide op van 401S @ 411S + de bijbehorende files :)

De link staat in de sig van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de originele eeprom en firmware terugzet is er niets aan de hand en werkt alles goed. ook geen knipperend lampje.

maar ik denk dat ik het al weet.

moet ik 2x de eeprom flashen? eerst degene die er bij zit de 411s
dan de firmw.411s
en dan pas de gepatchte 401s -->411s

klopt dit? want ik had eerst de gepatchte 401s-->411s eeprom
toen de 411 fw en daarna niets meer.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Allraighty then >:) mijn 401@411 is nu ook met glans een 811 geworden !!!! _/-\o_

En m'n Traxdata 4 speed schijfjes branden keurig op 8 speed...yes yes

Kreeg er eerst een 2,4 speed voor heb allerhande schijfjes erin gehad en toen ik Traxdata er weer in deed gaf ie ook de keuze 6 en 8 speed aan :Y)

Ikke zeer blij nu... :+

Systeem geeft in hardware nog wel een 411s aan ..Nero echter zegt 811s :/

Smokeythebandit...heb jij dit ook? maakt op zich niet uit als nero hem maar als 811 ziet en dat doet ie ladidadida 8)

[ Voor 25% gewijzigd door scorpio op 20-01-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 16:08:
klopt dit? want ik had eerst de gepatchte 401s-->411s eeprom
toen de 411 fw en daarna niets meer.
Ja! Zo moet het goed gaan. ;)

Voortaan kan je gewoon de originele .exe van de lite-on site gebriuiken voor fw updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Tundreq schreef op 20 januari 2004 @ 15:55:
Heb eventueeel wel de website waar de guide op staat, heb toen de complete website gekopied voor als ie down zou gaan en ben nu bezig om de guide erop te zetten van 411S naar 811S.

Maar tevens staat er ook de guide op van 401S @ 411S + de bijbehorende files :)

De link staat in de sig van mij ;)
toppie jongen, _/-\o_
echt klasse dat even die guides op je site zet.
als je 411@811 klaar hebt ga ik het meteens proberen.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is het nu gelukt om de 401s naar 411s te patchen.
Ik was vergeten dat ik eerst de 411 eeprom (die bij de download zat) moest gebruiken, (ik gebruikte de gepatchte 401 eeprom dus).
Hierna de 411 firmware geflash't en daarna pas de gepatchte 401 eeprom.
Resultaat geen knipperend ledje.
Ik moet e.a nog testen of -r te branden is maar dat geloof ik wel.
Nu nog even wachten op die 411-->811s patch guide.

Thanx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb eindelijk mijn 401s@411s met succes gemod naar een 811s :)
Meteen maar de nieuwste firmware (HS0P) eringezet.
Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~karrde/3.jpg

Dit met Traxdata dvd+r 4x gebrand op 8x met mediacode:
code:
1
2
3
4
08 02 00 00 01 0F 01 00 00 03 00 00 00 1F 36 0F ..............6.
00 00 00 00 00 00 01 52 49 43 4F 48 4A 50 4E 52 .......RICOHJPNR
30 31 02 38 23 54 37 09 00 3C 67 00 AC 62 16 18 01.8#T7..<g..b..
0B 0B 0A 0B 01 19 1B 0B 0B 0E 0F 01 00 00 00 00 ................

Jammer van die ene spike.. maar gelukkig mag je die negeren ;)

Nog een scan, zelfde media zelfde snelheid etc:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~karrde/4.jpg

ook best goed. Tot nu toe erg tevreden met mijn 401s :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
hsop ???????

Waar ?

En kon je die gewoon eringooien?
Moet je geen gehackte hebben zoals ik de gehackte hsok moest hebben?

Ik kan nergens een nieuwere firmware vinden dan de HSOK

Btw mijn pc ziet hem na weer opnieuw starten nu ook als ldw811-S >:)

[ Voor 40% gewijzigd door scorpio op 20-01-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bin vanaf cdfreaks gedownload en deze met de juiste tool "gepatched" ;)
Even snel op mijn webspace gezet: HS0P patched

Met Ltnflash inladen en flashen (vinkje zetten bij "Update Boot Code) en klaar.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Sorry maar k zie bij cdfreaks ook alleen maar de K ?

Heb je gepatchde P wel gedownload maar wil eerst zekerheid..no offence ;)

[ Voor 94% gewijzigd door scorpio op 20-01-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, er was een forum post op cdfreaks over de nieuwe firmware... maar die kan ik niet terugvinden.. volgens mij is hij verwijdert maar ik zoek nog even verder :)
De link waarvan ik hem heb gedownload: HS0P origineel

Deze bin moet dus nog gepatched worden met FHLDW811 ;)

en gevonden :) http://club.cdfreaks.com/...b70e601dce&threadid=85342

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Nice..

K heb hem net geflashed ...werkt perfect.
Ben net als jij blij met de " used to be" ldw401-S :+

Dank je voor je moeite :)

[ Voor 65% gewijzigd door scorpio op 21-01-2004 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen probleem :)

Nog een thread met resultaten van 401/411@811s:
http://club.cdfreaks.com/...1&perpage=25&pagenumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@karrde ik heb die bin file ook gedownload bij je... euh.. ik heb al wel mijn lite-on naar 411s gepatcht maar hoef ik nu alleen nog maar die bin file van jou te flashen? hij is dus al gepatch't enzo.
En een vinkje bij update bootcode te zetten en gaan met die banaan....

dus niet met eprom's enzo te maken?? alleen die bin file erin en klaar..
Sorry dat ik dubbel check maja zekerheid voor alles.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Dat is een gepatchte firmware update voor een 411 @811-S..heb je je 411 nog niet naar 811 dan heb je er niets aan.Niet gebruiken dus.

Om een 411 naar 811 te zetten zie vorige posts.

Correct me if i'm wrong

[ Voor 10% gewijzigd door scorpio op 21-01-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp de 411 naar 811 niet zo goed....mischien dat iemand een duidelijke guide kan maken incl. software??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Sorry maar je zult toch echt zelf eens beter moeten lezen. :?

Hier wordt meerdere keren precies uitgelegd (agaam plaatste de instructie's int engels ik heb ook nog eens verteld hoe 'k het deed op 2e blad) hoe je dit kunt doen en ervoor zie je zelfs links naar de progjes.. :Z
Ook heeft Tundreq zelfs een link naar een eigenopgezette site met instructie's ...(is nog niet compleet)
't staat er allemaal.

Suc6 (8>

[ Voor 53% gewijzigd door scorpio op 21-01-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:23

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Rond september verleden jaar de 401s gekocht met de gedachte dat deze te flashen is naar een 411s wat toen volop in het nieuws was. Wegens studie /werk en aanschaf van een nieuwe Barbone er nog niet van gekomen. Vandaag maar eens gedaan. 401s>411s zonder problemen (wel terug geflasht naar LDW-401S_ES0Gb) daarna van 411s naar 811s (HSOP) geen problemen Eigenlijk vrij eenvoudig hele procedure inclusief lezen nog geen 10 min. Branden gaat op de oude snelheden goed nog geen sneller media in huis. Maar gezien de reeds gemelde successen verwacht ik dat ook niet.
Dus aan alle twijfelaars: goede backup maken, pc niet uitzetten en gewoon doen. Een weg terug is er altijd.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad ik had daar dus overheen gelezen. ben inmiddels zover dat een eeprom patcher en een hsok hacked firmware nodig hebt. (heb ik inmiddels), echter in die file zitten 2 bin files HSOE en HSOK, Ik begrijp dat ik HSOK moet hebben?.
Bij het upgraden van 401 --> 411 moest ik eerst de 411 eeprom, dan Firmware 411 en dan de gepatchte eeprom flashen.. dus 2x een eeprom dus.
Bij de upgrade naar 811 werk ik dan op dezelfde manier? of is alleen de gepatchte 411-->811 epprom en daarna de Firmware voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 08:55:
....
Bij het upgraden van 401 --> 411 moest ik eerst de 411 eeprom, dan Firmware 411 en dan de gepatchte eeprom flashen.. dus 2x een eeprom dus.
Bij de upgrade naar 811 werk ik dan op dezelfde manier? of is alleen de gepatchte 411-->811 epprom en daarna de Firmware voldoende?
ja je hoeft maar 1x je eeprom te flashen. Ik heb het inmiddels ook gedaan en hij werkt gewoon goed. Jammer dat ik ook nog geen 4x media heb die op 8x wil.
(ik heb alleen 2.4x media die ik van iemand het overgekocht |:( )

edit:
ok ik heb de hs0p er nu ook in zitten en heb ff wat nashua 4x dvd's gekocht om te testen. zal wel lukken denk ik. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ryudo op 22-01-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Mijn 401S draait nu ook als 811S met HS0P firmware!!!

Draait als een trein, kon met mijn 401S geen suc6volle dvd+R(W)'s branden op 4 speed, waren gewoon NIET te lezen (terwijl de verificatie van nero direct na branden het wel kon, weird hu!)

Nu brand ik zelfs me dvd+r (Nashua 2.4) op 8 speed (had er maar 1tje en die werkt perfect, hehe meer kopen dus!)

Bij het omzetten van 401S naar 411S bleef het lampje knipperen, door orginele firmware van de 411S, verder gemod naar 811S en lampje was weer uit :)

gister dus P firmware erop, van KaRRde (tnx m8 :)) en die draait nog beter dan de J firmware

Zal binnenkort (waarschijlijk dit weekend) mijn procedure en files op me website knallen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topie... inmiddels is deze 401s ook een 811s geworden.. nu nog wat testjes draaien maar.
Denk dat ik die HSOP er ook nog even op gaat zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppie Cyrus! Ik wacht het af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
Hier de beloofde "how to" en de files staan er ook

http://217.123.100.248/mo...ic.php?topic_id=1&forum=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

ik zit nu dus nog even met een probleempje
ik heb in nero 6 smartburn al uitgezet maar elke keer als ik er een dvd in doe corrigeert hij de brandsnelhied weer naar 4x of 2.4x. 8x staat er dus niet bij.
hoe kan dit? en hoe kan ik dit nou oplossen?
ik gebruik nero 6.3.0.2

ik heb nu de hs0p firmware er in zitten en heb ook dat update boot code aangezet bij het flashen. kan ik nu nog terug naar hs0k? zo ja hoe?
ik heb het gevoel dat deze fw niet helemaal lekker werkt hiero.

[ Voor 28% gewijzigd door Ryudo op 22-01-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
is niet moeilijk, gewoon met LtnFlash1.24.exe je HS0K firmware selecteren en weer update bootcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
XPbox.. probeer eens je dvd niet al voor nero in je drive te doen maar tijdens..dus vlak voor je wilt branden .
Soms scant nero de dvd beter als 8 speed , vraag me niet waarom. :Y)

Als het helpt post ook dat hier ff'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

als ik m'n lade open heb of geen media in de drive heb moet er toch wel 8x komen te staan bij de schrijfsnelheid?
want ik zie met lege drive alleen 1x 2x 2.4x max
en bij 4x media komt er nog 4x bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Als je de lade openhebt of geen schijf zou er best wat kunnen staan maar als je met dvd(of cd) erin lade sluit scant ie de dvd (cd) en geeft daarna aan op welke snelheid hij hem kan branden ,zoals je zelf al aangeeft komt er een 4 speed bij, kan hij hem nog hoger (zoals bij mij de traxdata 4 speed) dan komt er zelfs 6 en 8 speed bij te staan :P

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is zojuist een nieuwe patcher uitgekomen (v3.0) deze werkt heel aardig.

de volgende stappen moeten worden uitgevoerd om van een 401 een 811 te maken.

obtain Version 3 EEPROM Utility - (patcher_v3.0.exe)
- modify "ORIGINAL" EEPROM with above utility - (Must be un-modified EEPROM file)
* v3 EEPROM utility will modify "ORIGINAL" 401, 411 EEPROM to be an 811 EEPROM
* optional: check with HEX editor for correct drive ID as an 811, at offset 44
- load EEPROM via LTNFlasher
- obtain LITEON *.EXE firmware
- change "READ ONLY" flag
- hack LITEON *.EXE firmware with utility: FHLDW811.ZIP - (NOT Flashfix)
- load firmware with resulting hacked *.EXE updater

ps. over de firmware versies:
De HS0K versie schijnt beter te werken met +r en de HS0P versie met -r

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Laatst online: 18-07 12:31
Mij is het gelukt om van 401S naar 811S te flashen door middel van Cyrus z'n "handleiding en tools" THNX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

scorpio schreef op 23 januari 2004 @ 14:20:
Als je de lade openhebt of geen schijf zou er best wat kunnen staan maar als je met dvd(of cd) erin lade sluit scant ie de dvd (cd) en geeft daarna aan op welke snelheid hij hem kan branden ,zoals je zelf al aangeeft komt er een 4 speed bij, kan hij hem nog hoger (zoals bij mij de traxdata 4 speed) dan komt er zelfs 6 en 8 speed bij te staan :P

Suc6
idd ik heb de dvd die bij de drive zat er even ingelegd en dan geeft ie wel 8x aan met zowel smartburn aan als uit. maar als ik er een 4x nashua dvd+r in leg gaat hij weer naar 4x. vreemd hoor dat die dingen niet op 8x willen.
nu maar op zoek naar dvd+r die wel op 8x willen dan.
het ligt dus niet aan m'n drive gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 14:32:
Er is zojuist een nieuwe patcher uitgekomen (v3.0) deze werkt heel aardig.

de volgende stappen moeten worden uitgevoerd om van een 401 een 811 te maken.

obtain Version 3 EEPROM Utility - (patcher_v3.0.exe)
- modify "ORIGINAL" EEPROM with above utility - (Must be un-modified EEPROM file)
* v3 EEPROM utility will modify "ORIGINAL" 401, 411 EEPROM to be an 811 EEPROM
* optional: check with HEX editor for correct drive ID as an 811, at offset 44
- load EEPROM via LTNFlasher
- obtain LITEON *.EXE firmware
- change "READ ONLY" flag
- hack LITEON *.EXE firmware with utility: FHLDW811.ZIP - (NOT Flashfix)
- load firmware with resulting hacked *.EXE updater

ps. over de firmware versies:
De HS0K versie schijnt beter te werken met +r en de HS0P versie met -r
misschien wel handig als je ff de link van die patcher erbij zet 8)
En ikzelf heb de HS0K geprobeerd, maar die werkt bij mij met geen enkele data - of + r of rw, maaktr niet uit, is niet te lezen achteraf met HS0P daarintegen gaat het perfect allemaal.... zelfs mijn nashua +r 2.4 speed op 8x branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet met andermans tooltjes gaan lopen strooien, maar kijk eens naar het volgende Forum : http://www.atomicmpc.com....forums.asp?s=2&c=9&t=3591

Ik denk zo'n beetje de grootste thread over dit onderwerp die er te vinden is.

hier vind je de files : http://www.liteonmod.computed.net/

deze zijn echter password protected, je kan op deze pagina lezen hoe je het wachtwoord kan krijgen.

veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xpBox schreef op 23 januari 2004 @ 16:25:
[...]
idd ik heb de dvd die bij de drive zat er even ingelegd en dan geeft ie wel 8x aan met zowel smartburn aan als uit. maar als ik er een 4x nashua dvd+r in leg gaat hij weer naar 4x. vreemd hoor dat die dingen niet op 8x willen.
nu maar op zoek naar dvd+r die wel op 8x willen dan.
het ligt dus niet aan m'n drive gelukkig.
Je kan met een hex-editor je firmware aanpassen zodat je 4x nashua op 8 speed te branden is. Leuk werkje ;)

Ik heb nu een stuk of 5 dvds gebrand met mk3 maar voor mijn brander is mk2 toch wat beter denk ik. In ieder geval werkt HS0K wat beter dan HS0P (op mijn brander iig)

Mk3 + HS0P:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~karrde/mk3.PNG

Again Mk3 + HS0P:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~karrde/mk3_burn2.PNG

En Mk3 + HS0K:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~karrde/mk3withHS0k.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 19:05:
[...]

Je kan met een hex-editor je firmware aanpassen zodat je 4x nashua op 8 speed te branden is. Leuk werkje ;)
en heb je ook tips hoe ik dat kan doen dan? >:)
want ik heb hier alleen 2.4 speed phillips media liggen en 4x speed nashua.
en om er nou weer dvd's bij te kopen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xpBox schreef op 23 januari 2004 @ 21:07:
[...]
en heb je ook tips hoe ik dat kan doen dan? >:)
want ik heb hier alleen 2.4 speed phillips media liggen en 4x speed nashua.
en om er nou weer dvd's bij te kopen. :z
Ongeveer op het midden van deze pagina staan een 3 tal zipjes (geen pw nodig), en 1tje daarvan gaat over het hex-editen van de schrijfsnelheid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

yes gelukt

van 411s naar 811s met mk3, en ziet in windows nu bij eigenschappen ook een dual dvd 811s
Pagina: 1 2 3 4 Laatste