Heb mijn eerste tooltje online gezet
Good Friday Calculator
Het rekent uit wat de kans is hoeveel spelers van je een een level zullen stijgen. De input kun je uit HAM halen: Stel speler A heeft nu 3/6,5 training (3 keer getrainend en volgens HAM moet hij 6,5 keer trainen om een level te stijgen). Tel er dan één training bij op (voor de aankomende vrijdag) en vul dat percentage in (62% is 0.62).
Doe dit voor de vier spelers die het meeste kans hebben op een stijging (wil je er maar 3 invullen, vul dan gewoon bij de laatste 0 in).
De computer berekent dan de kans dat je vrijdag 1,2,3 of 4 spelers hebt die stijgen. Leuk om te zien wat de kans is dat je een leuke vrijdag hebt.....
LET OP! LET OP! Het programma werkt natuurlijk niet wanneer je een speler hebt die al in skill is gestegen. Als een speler 3 weken geleden is gestegen en 6,5 week nodig heeft, dan is zijn kans 0% op een stijging en niet 46%!
Mijn output voor volgende week vrijdag:
De kans dat er 4 spelers stijgen in hun skill is 13.1 %
De kans dat er 3 spelers stijgen in hun skill is 40.9 %
De kans dat er 2 spelers stijgen in hun skill is 35.9 %
De kans dat er 1 spelers stijgen in hun skill is 9.5 %
De kans dat er 0 spelers stijgen in hun skill is 0.7 %
Disclaimer: mijn programma is perfect, de nauwkeurigheid van de output wordt beinvloedt door de nauwkeurigheid en correctheid van de berekeningen en instellingen van HAM
[
Voor 22% gewijzigd door
Aristos op 02-01-2004 17:27
]