Hoe krijg je aim?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 14:49:
met een game heb je hit points.

ik vond dit een mooi voorbeeld.

a 0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0----0 (high fps)

b 0----0----0----0---0----0----0----0---0---0----0------0-----0----0-------0 (med fps)

c 0----------0--------------------0-------------------0------------------0-------0 (low fps)

als je een 0 moet raken waar raak je hem dan eerder bij a bij b of bij c?

bij b en c zie je de de 0 niet altijd hij is vaak ontzichtbaar. wat raak je nou makkelijker iets wat je kan zien of iets wat je niet kan zien?
sorry maar hier snap ik niets van!? wat zijn die nulletjes en de streepjes dan? meer uitleg graag?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Die nulletjes moeten een bewegend mannetje voorstellen
Vals dat mannetje dus van links naar rechtst ziet lopen op 30 FPS ziet je hem dus in een aantal stapjes (die 0 is waar je hem ziet, de - is waar je niks ziet)
volgends hem zie je meer op een hogere framerate, maar dat is imo stierenpoep.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 01 januari 2004 @ 15:34:
Die nulletjes moeten een bewegend mannetje voorstellen
Vals dat mannetje dus van links naar rechtst ziet lopen op 30 FPS ziet je hem dus in een aantal stapjes (die 0 is waar je hem ziet, de - is waar je niks ziet)
volgends hem zie je meer op een hogere framerate, maar dat is imo stierenpoep.
Het klopt wel dat je meer ziet op 50 fps dan op 10 enz. Maar je ziet echt niet meer op 150 dan op 100 fps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:19:
[...]

Maar met 200 fps zie je 0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0
En met 100 fps zie je ook 0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

Dat verschil kunnen je ogen gewoon niet waarnemen.

Het staat vast dat je voldoende fps moet hebben. Maar als je altijd 60 fps haalt zonder uitschieters naar beneden is dat prima :) Hetzelfde met 50 fps ook en dat ook met 200 fps. Als je maar niet onder de 30 duikt, want dan gaat het stoten enz.
nee 30 is dus echt crap met q3. fps is niet iets wat je allen kan zien je voelt het ook.

met quake 3 is een fps van max 125 het beste. hij moet dan wel constant op 125 staan en niet soms naar 100 haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 14:00:
cuber ik heb een paar jaar intensief q3 gespeeld.

het draait in q3 om de volgende dingen:

1 al je detail moet zo laag mogelijk zijn. je pic mip dus op 100 (ziet er dan nog lelijker uit dan een n64 spel)
rofl en jij zegt q3 gespeeld te hebben?
max picmip is like 10 ofzo...

en over die fps n shit
waarom kan je het dan wel merken dat je monitor op 100 of op 120 hz zit... ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:17:
[...]

rofl en jij zegt q3 gespeeld te hebben?
max picmip is like 10 ofzo...

en over die fps n shit
waarom kan je het dan wel merken dat je monitor op 100 of op 120 hz zit... ?
10 of 100 wat maakt het uit gewoon de max. als je 100 doet pakt quake de max.

je 2e vraag snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:19:
[...]

Maar met 200 fps zie je 0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0
En met 100 fps zie je ook 0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

Dat verschil kunnen je ogen gewoon niet waarnemen.

Het staat vast dat je voldoende fps moet hebben. Maar als je altijd 60 fps haalt zonder uitschieters naar beneden is dat prima :)
het is maar hoe graag je de beste wilt zijn. als je teverden bent met de 3e of 4e plaats is het idd prima. het zijn echt de miniscule subtiele verschillen waarom iemand gefragged wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:11
Waarom willen sommige mensen het gewoon niet snappen? Ga maar eens een spel spelen met een fps van 24 en kijk eens heel snel om je heen, doe dat ook met 100 fps en je zal zien dat je bij 100 fps veel minder jezelf op het beeld met focussen. Je moet bij 24 fps een soort de plaatjes bekijken en bij 100fps bekijk je gewoon wat er langs komt. Het is moeilijk uit te leggen, maar je moet zelf gewoon intensief spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GoddXX2 schreef op 01 januari 2004 @ 16:43:
Waarom willen sommige mensen het gewoon niet snappen? Ga maar eens een spel spelen met een fps van 24 en kijk eens heel snel om je heen, doe dat ook met 100 fps en je zal zien dat je bij 100 fps veel minder jezelf op het beeld met focussen. Je moet bij 24 fps een soort de plaatjes bekijken en bij 100fps bekijk je gewoon wat er langs komt. Het is moeilijk uit te leggen, maar je moet zelf gewoon intensief spelen.
Tuurlijk, het verschil tussen 24 en 100 FPS is vrij groot. Maar ik betwijfel of jij nog het verschil kunt zien tussen 50 FPS en 100 FPS. Het zit gewoon tussen je oren: net als de tientallen mensen die beweren het verschil te kunnen horen tussen een 160 en 192 kbps MP3'tje. Je zult ze vast wel hebben hoor, maar bij het gros van de mensen zit dit gewoon tussen de oren.
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:50:
[...]

Great minds think alike _/-o_ Ik wilde net precies hetzelfde gaan typen, icl het voorbeeld van de mp3 :D
:D :*.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 01 januari 2004 @ 16:48:
[...]

Tuurlijk, het verschil tussen 24 en 100 FPS is vrij groot. Maar ik betwijfel of jij nog het verschil kunt zien tussen 50 FPS en 100 FPS. Het zit gewoon tussen je oren: net als de tientallen mensen die beweren het verschil te kunnen horen tussen een 160 en 192 kbps MP3'tje. Je zult ze vast wel hebben hoor, maar bij het gros van de mensen zit dit gewoon tussen de oren.
Great minds think alike _/-\o_ Ik wilde net precies hetzelfde gaan typen, icl het voorbeeld van de mp3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh grote minden hebben jullie ooit quake3 goed gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 17:08:
oh grote minden hebben jullie ooit quake3 goed gespeeld?
De Quake III engine is m.i. dan ook een zeer grote uitzondering op de regel. Spelers met een hogere FPS springen harder. Laat me niet lachen. Is dat nou eerlijk?

Heb je ook nog actuele voorbeelden van spellen waar er technische voordelen optreden in de gameplay bij een hogere FPS? Want Quake III is dus echt een grote uitzondering in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

Minkie

Groazers Unite.

Waarom kijkt een 100 Hertz tv fijner dan een 50 Hertz? Omdat het gewoon vloeiender en rustiger voor je ogen is. Anders hadden we nou geeneens 100 Hertz tv's omdat toch niemand het verschil ziet? 8)7

Pak in Q3 maar eens de plasma gun en schiet die leeg (al strafend door de level) op 30 FPS. en doe hetzelfde ook maar eens op 120 FPS. Je zulkt zien dat het op 120 FPS veel vloeiender en soepeler gaat, waardoor je dus beter kan mikken.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 13:56:
[...]

bij Q3 heb je een mod, OSP genaamd
die mod word voor iig 3 grote mods gebruikt; 1v1, TDM en CTF

en deze mod gaat al mee sinds het begin van q3 :)
deze mod zorgt ervoor dat je warmup hebt tot alle spelers 'ready' zijn en als ze dat zijn, start de match... etc
het multiplayer gebeuren word allemaal wat makkelijker enzo

en die opties van nmy color/model e.d. zitten er al heel lang in en zijn gewoon niet weg te denken... en nee ook niet bij de grote tourneys :) het is gewoon een standaard (mods als RA3 hebben het zelfs overgenomen)
in q3 kan je zoveel aanpassen in je config enzo, dat is juist zo leuk aan het spel ook; lekker veel spelen met je cfg enzo :)
graphics, binds, hud, alles kan je vrij aanpassen eigenlijk
alleen moet je dat niet teveel blijven doen wil je in vorm raken :)

wil je een idee krijgen? www.hellspawn.nl/hs.cfg voor mijn config :)
gooi m in je baseq3 en dan laad je m in q3 met /exec hs.cfg
zorg wel dat je /vid_restart doet nadat je m heb geexecute :P

mooi is het misschien niet te noemen maar het is wel erg fijn om met zulke duidelijke settings te spelen :) neemt het de fun weg van het spel? NEE!
Even voor de kijkers thuis:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/shot0000.jpg
Zo ziet HS' z'n Q3 eruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Minkie schreef op 01 januari 2004 @ 17:11:
Waarom kijkt een 100 Hertz tv fijner dan een 50 Hertz? Omdat het gewoon vloeiender en rustiger voor je ogen is. Anders hadden we nou geeneens 100 Hertz tv's omdat toch niemand het verschil ziet? 8)7
Dan mag je mij wel even uitleggen wat de refresh rate van een televisie te maken heeft met de Frames Per Second in een spel. Dat is sowieso al een geval apart. Ik zou niemand aan kunnen wijzen die het verschil niet merkt tussen een monitor die op 60 Hz draait en één die op 100 Hz ingesteld staat. Echter ik durf te wedden dat niemand van jullie het verschil kan merken tussen een door mij aan te wijzen spel wat draait op 60 FPS en 100 FPS in willekeurige volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 22:10

Minkie

Groazers Unite.

Ik durf de uitdaging wel aan hoor :). En ff over de gelijkenis tussen die tv en spel: hoe meer hoe beter.

Altijd leuk die discussies, je komt er nooit uit met zijn allen

Oeps, iets te snel gesubmitted.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een spel. Als je een spel hebt wat heel snel en hektisch is valt het eerder op als je een lagere FPS hebt.
Ik denk dat ik in C&C Generals geen verschil zie tussen 60 en 100 FPS, maar in Q3 weer wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Minkie op 01-01-2004 17:23 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
FPS is net als hertz een gewenning.

Als iemand altijd op 50fps speelt en gaat dan op 100fps spelen zal hij het verschil niet zien.
Speelt hij altijd echter 100fps en opeens gaat hij terug naar 50fps dan zal hij het waarschijnlijk wel merken.

Zelfde geld voor een 100hz tv. Mensen met een 50hz tv zien geen verschil bij een 100hz tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Redje schreef op 01 januari 2004 @ 18:41:
FPS is net als hertz een gewenning.

Als iemand altijd op 50fps speelt en gaat dan op 100fps spelen zal hij het verschil niet zien.
Speelt hij altijd echter 100fps en opeens gaat hij terug naar 50fps dan zal hij het waarschijnlijk wel merken.

Zelfde geld voor een 100hz tv. Mensen met een 50hz tv zien geen verschil bij een 100hz tv.
Maar zoals Genghis Khan zei: TV's moet je er niet echt bij betrekken als het gaat om Hz/framerate. Ten eerste zit je er veel verder vanaf en zenden kanalen toch alleen maar 24 fps uit. Op een monitor zie je echt het verschil tussen 50 Hz en 100 Hz wel.

En als iemand van 100 fps terug gaat naar 50 fps het wel merkt en het andersom niet merkt geloof ik niet helemaal. 50 fps is trouwens vloeiend genoeg als je niet constant op die waarde gaat zitten letten. Zolang je framerate stabiel is, wat wil zeggen dat ie niet ineens met 30 fps zakt, merk je bijna geen verschil tussen 50 en 100 fps :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 17:15:
[...]

Even voor de kijkers thuis:

[afbeelding]
Zo ziet HS' z'n Q3 eruit :9
nee dus... TOTAAL niet :)
zal na het eten een screenschot ervan maken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 01 januari 2004 @ 16:48:
[...]

[...]
:D :*.
ik zie dus het verschil tussen 120hz refresh rate en een 100hz refresh rate
en zo zijn er nog een aantal mensen met mij (die ook q3 spelen)
dus dan zie je ook wel het verschil tussen fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.hellspawn.nl/screen.jpg

mijn q3, maar dan hoort t nog wat lichter te zijn, dunno waarom ie me gamma niet meeneemt in de screen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 20:14:
[afbeelding]

mijn q3, maar dan hoort t nog wat lichter te zijn, dunno waarom ie me gamma niet meeneemt in de screen :)
LOL ik vind dit toch wel grappig om te zien :D Ik persoonlijk speel liever wat slechter met mooie graphics, dan goed met zulke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HS: Mag ik aan jou de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) introduceren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 20:25:
[...]

LOL ik vind dit toch wel grappig om te zien :D Ik persoonlijk speel liever wat slechter met mooie graphics, dan goed met zulke :D
ik zie aan je reactie dat je n00b bent qua 1st person shooters.
waarom spelen mensen met zulke graphics?: om fps te squeezen. waarom squeezed men fps? zodat je aim/fps soepeler verloopt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met Repeat eens(zoals 99% van de mensen).
Ik probeer een spel altijd lekker te laten lopen, maar ondertussen wil ik wel zoveel mogelijk pracht en praal aanzetten en dat doen denk ik de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:02:
[...]

ik zie aan je reactie dat je n00b bent qua 1st person shooters.
waarom spelen mensen met zulke graphics?: om fps te squeezen. waarom squeezed men fps? zodat je aim/fps soepeler verloopt.
Nou voor hogere fps hoef je het er toch niet zo brak te laten uitzien? Zo veel vergt Q3 nou ook weer niet van je pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiz ook dat je meer kan zien in donkere hoekjes ed...

gelukkig is het bij CScompos verboden om zoveel aan te passen _/-\o_ alleen brightness/gamma en voor de rest niks.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:18:
[...]

Nou voor hogere fps hoef je het er toch niet zo brak te laten uitzien? Zo veel vergt Q3 nou ook weer niet van je pc...
hangt ervnaf wat voor comp je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:54
kunnen we iets genuanceerder reageren op elkaar en elkaar niet uitschelden voor n00b bij de eerste de beste reactie? dank u. ;)

daarnaast moet ik het ook met repeat eens zijn hoor. Daarnaast helpt het natuurlijk niet om je zo elitair te gedragen tegen andere gamers..... dan zullen ze je echt aardig vinden ook! :+

Ik heb vroeger tijdenlang UT Insta gespeeld op CTF-face, in die tijd heb ik wel geleerd dat je gewoon moest doen. De enige manier om goed te worden is om gewoon te spelen en te spelen. Dan kan je wel de graphics helemaal verneuken, maar als je dan ooit eens op een pc van iemand anders, of zonder je eigen config, speelt dan wordt je ingemaakt.

Daarnaast zijn zulke erge tweaks zoals wat je op dat screenshot hierboven zag imho een cheat. Jij hebt met die graphics een voordeel boven je tegenstanders, dus dat moet gelijkgetrokken worden door of jij alles weer default of je tegenstanders dezelfde instellingen.

En dan maakt het plots dus niets meer uit....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry Terr :) vond t zelf ook wel beetje aso eigenlijk :)

anyway

het klinkt raar maar ik vind het juist leuk om de game zo te spelen... denk je dat ik nu q3 nog speel voor de graphics of t goede verhaal? nee, om het competetivieve (spelling? :>) onderdeel van het spel!

het samen spelen met je team (ook op voicecom) tegen andere goede clans en de spanning die door je aderen vloeit als je met nog 1 seconde te gaan de gelijk-makende frag maakt om vervolgens voor een overtime (extra 5 minuten) te zorgen, om die je met je team vervolgens ook weer s met 1 frag verschil te winnen!

DAT is de kick van het spel :) en zoals ik al zei, er is geen moment dat ik zit te spelen en denk 'jeez dat spel ziet er gaar uit' :P
ik vind het juist goed als je VEEL dingen kan aanpassen in het spel (zie mijn aangepaste hud, teamoverlay, de models, de graphics, etc)... ik heb niet eens een trage pc, maar ik speel gewoon zo omdat dat fijner speelt

no offence hier maar ik vind het soms vrij komisch als ik andere ClanBase Crew mensen het hoor hebben over dat clans bepaalde map 'bugs' gebruiken (bijv een grenade ergens overheen gooien wat niet mag) en vervolgens een ban krijgen oid...
bij q3 heb je altijd aan kunnen passen wat je aan kan passen aan het spel, en dat geld voor alle grote tourneys... het hoort gewoon bij het spel

een spel als prince of persia bijv, geniet ik ofcourse ook het liefst van in alle glorie maar die verdwijnt gewoon de kast (of prullenbak 8)) in nadat je m hebt uitgespeeld

betwijfel of iemand dit leest maar ik heb iig ff me zegje gedaan :7

nog ff reagerend op bovenstaande reply:

IEDEREEN heeft toegang tot dezelfde opties; het is geen extra iets ofzo wat je moet downloaden, het zit er gewoon in. Zonder die OSP mod kom je geen OSP servers op, klaar en daarnaast, meeste graphics-dingen zitten standaard al in q3 (op die models/hud na dus)... het is eigenlijk een extra-skill zeg maar, om voor jou de perfecte config te maken... vele mensen vinden het leuk om uren met hun cfg te klooien en nieuwe 'truukjes' e.d. uit te vinden

dingen die je appart moet downloaden enzo, zijn idd cheats en gewoon niet toegestaan in het spel, easy as that!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 00:49
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 20:14:
[afbeelding]

Da's picmip 10? :) Zo heb ik ook lange tijd gespeeld toen ik nog een Voodoo 3 kaart had. Toen kwam er een GeForce 3 in huis, en vond ik het zonde om nog langer zo te spelen. Ik speel nu met normale graphics, maar niet het hoogste detail. Overigens leveren die hoge picmip waarden je (vreemd genoeg) vrijwel geen extra FPS op. Daar hoef je het dus niet voor te doen.
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 01:53:
ja idd, bij q3 is je config ZEER belangrijk
bedoel, als je speelt met default settings kan je net zo goed er niet eens aan beginnen aangezien andere mensen je like 100x beter zien door enemymodel / color / picmip / etc...
Nou, een oud-clanmaatje van mij speelt Quake 3 nog steeds out-of-the-box. Het enige dat hij instelt is de enemymodel/color. En toch speelt ie best aardig bij een redelijk goede clan. Het kan dus wel. ;)
Genghis Khan schreef op 01 januari 2004 @ 17:10:
De Quake III engine is m.i. dan ook een zeer grote uitzondering op de regel. Spelers met een hogere FPS springen harder. Laat me niet lachen. Is dat nou eerlijk?
Nee, dat is niet eerlijk. Maar het is ook geen probleem meer. Overigens is het niet zo dat je met meer FPS verder springt. Je springt alleen verder met een constante framerate van 75 of van 125 fps. Tegenwoordig haalt bijna iedere serieuze Quaker die 75 of 125 fps wel. Je hoeft daar geen geweldige videokaart voor te hebben. Voor de enkeling die het niet haalt heeft de mod OSP een oplossing ingebouwd, die voor iedereen op de server 125 fps simuleert. Jouw argument zegt dus niet veel. :)
Ramon de Jesus schreef op 01 januari 2004 @ 21:36:
Daarnaast zijn zulke erge tweaks zoals wat je op dat screenshot hierboven zag imho een cheat. Jij hebt met die graphics een voordeel boven je tegenstanders, dus dat moet gelijkgetrokken worden door of jij alles weer default of je tegenstanders dezelfde instellingen.
Da's geen cheaten. Bij Q3 is het altijd al zo geweest dat je zowat alles kon instellen. Zoals HS al zegt heeft IEDEREEN toegang tot al die opties. En iedere Quaker die te maken heeft met het clangebeuren weet van het bestaan van die opties af. Het is gewoon onderdeel van het spel geworden. Of je gebruik maakt van die opties of niet is gewoon een afweging die je zelf maakt.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 01 januari 2004 @ 19:02:
[...]
Maar zoals Genghis Khan zei: TV's moet je er niet echt bij betrekken als het gaat om Hz/framerate. Ten eerste zit je er veel verder vanaf en zenden kanalen toch alleen maar 24 fps uit. Op een monitor zie je echt het verschil tussen 50 Hz en 100 Hz wel.

En als iemand van 100 fps terug gaat naar 50 fps het wel merkt en het andersom niet merkt geloof ik niet helemaal. 50 fps is trouwens vloeiend genoeg als je niet constant op die waarde gaat zitten letten. Zolang je framerate stabiel is, wat wil zeggen dat ie niet ineens met 30 fps zakt, merk je bijna geen verschil tussen 50 en 100 fps :)
Natuurlijk zie je het verschil wel tussen 50 fps en 100 fps... maar waarom:

Een mens kan idd maar een aantal "fps" zien. Stel dat is 20 keer refresh per seconde. Als je dan naar een beeld kijkt wat 50 keer per seconde refreshed is de redenatie dat je dan altijd een vloeiend beeld hebt niet juist. Er bestaat nogsteeds een kans dat als je hersenen bezig zijn met een refresh de monitor beeld geeft, en als je hersenen weer klaar zijn om info te ontvangen je monitor even geen refresh door geeft, hetgeen wij zien als een hapering.

Als de FPS van het beeld waar je naar kijkt verdubbeld, wordt de kans dat dit nog een keer voorkomt kleiner. Dus hoe hoger de fps hoe kleiner de kans is dat er een hapering waargenomen wordt. Daarentegen staat ook weer dat de kans op een hapering al erg klein is bij een FPS van 50, en nog veel kleiner bij 100 FPS. Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het niet eens met het feit dat als het een optie in het spel is die je niet hoeft te downloaden dat het dan per definitie geen cheat is. In "mijn" spel, Counterstrike, zit ook een optie; ex_interp, en als je die verlaagt dan krijgen de ventjes een groter hoofd, of kun je ze makkelijker raken oid. Dat zit er wel in, maar het wordt toch door iedereen als een cheat gezien. Dat is ooit ingevoerd als compensatie voor de spelers met een langzame verbinding en met hoge ping, zodat ze niet helemaal de grond in geboord zouden worden door iedereen met ADSL enz. Met 1.6 is het trouwens niet meer mogelijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 22:26:
Ik ben het niet eens met het feit dat als het een optie in het spel is die je niet hoeft te downloaden dat het dan per definitie geen cheat is. In "mijn" spel, Counterstrike, zit ook een optie; ex_interp, en als je die verlaagt dan krijgen de ventjes een groter hoofd, of kun je ze makkelijker raken oid. Dat zit er wel in, maar het wordt toch door iedereen als een cheat gezien. Dat is ooit ingevoerd als compensatie voor de spelers met een langzame verbinding en met hoge ping, zodat ze niet helemaal de grond in geboord zouden worden door iedereen met ADSL enz. Met 1.6 is het trouwens niet meer mogelijk :)
mja zo had je ook dingen in q3
bijv fps cappe op 333 ofzo, kon je stuk verder springen dan normaal en bepaalde fov combis oid leverden soort van wallhack iets op en met een bepaalde setting voor de rondingen kon je zo instellen dat je ook half door sommige muren kon kijken
zulke opties worden door OSP en PB (Punkbuster) gewoon gelocked zodat mensen niet echt kunnen cheaten zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Oke weer even ontopic denk ik. De discussie over of het verschil kunnen merken tussen 60 FPS en 100 FPS daargelaten vind ik dat een hoe hogere FPS voor de meeste gamers onder ons in ieder geval beter is voor het gamen dan een lagere.

Dus voor arguments sake zorg voor 200 FPS >:) als je echt de laatste strohalm van je aiming skillz wilt kunnen benutten. Daarnaast gebruik ik een Logitech MX 310 (optisch met een draadje) als muis en krijg daar 5 januari een Mouse bungee (om het draadje in de lucht te houden om te voorkomen dat deze blijft steken) en een EverGlide Ricochet muismat. Deze muismat heeft een grotere oppervlakte dan een normale muismat wat het spelen met een lagere mousespeed bevordert (aanmoedigd)

Naast spelen tot je er bij neervalt wil ik je dus het bovenstaande aanbevelen als je nog meer uit je aim wil halen ;) ;) IMHO

Edit: Om nog even op de bovenstaande discussie over wel of niet cheaten terug te komen ik vind dat als de optie gewoon beschikbaar is in het spel als instelbare optie en het door de makers niet is aangeduid als cheat dan moet je dit gewoon kunnen mogen gebruiken. Daarnaast zijn er voor spellen genoeg servers te vinden waar sommige opties wel/niet aanstaan. Dan heb je dus ook nog keuze of je daar wilt gaan spelen of niet.

[ Voor 23% gewijzigd door seamus21 op 02-01-2004 02:16 . Reden: de discussie ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
TheEvilCuber schreef op 31 december 2003 @ 23:31:
[...]maar bij de meeste spellen heb je er niet zo veel aan of je nou 50 of 100 fps hebt (je ogen zien 'maar' 24 fps (oid), hoger zie je simpelweg NIET, je ziet het alleen wel als je ineens veel MEER of MINDER FPS krijgt.
Dat klopt dus niet heh...
een mens kan ongeveer zo'n 60 fps waarnemen waarbij hij ze dan ook echt ziet, terwijl bij 100 fps je ook de 100 fps ziet, maar die 40 meer hebben niet meer impact voor je. Je ziet ze dus wel (oog en hersens) maar je hersens kunnen het niet helemaal verwerken dat je daar ook bij stil gaat staan...

en wat de 100Hz betreft.... hoe meer hertz, hoe fijner voor je ogen...

Kortom, je ogen zien het allemaal wel, maar het limiet ligt bij je geest (bij veel personen verschillend, maar er zijn gemiddelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 16-10 15:13

DinX

Motormuis

takkie.com schreef op 02 januari 2004 @ 15:34:
[...]
terwijl bij 100 fps je ook de 100 fps ziet, maar die 40 meer hebben niet meer impact voor je. J
Het is wel fijn om te hebben (constant 100 fps) voor het geval dat er even iets meer gevraagd wordt van je kaart. Dan zakt de fps even. Als je dan maar met 50 fps zit, dan kan dit al snel onder speelbaar zitten.

Toevallig speel ik ook in bijna al m'n fps games sniper. Vroeger AA:O en tegenwoordig alleen nog maar Desert Combat.
Ik let gewoon op de volgende dingen:

M'n muis heb ik niet heel gevoelig staan. Als sniper weet je toch na een tijd waar de mensen van het andere team terecht komen. Dus heb je niet zoveel aan een hoge sensitivity.
Maar gevoeligheid is weer voor iedereen persoonlijk, de 1 ligt graag met z'n muis over z'n mousepad te rossen, ik beweeg hem liever kleine stukjes.

Ik kijk ook altijd even welke ping ik heb. Zo weet je al ongeveer hoeveel je moet compenseren om op een rennend iemand te schieten. Dus bij zoveel ping, zoveel mm voor hem mikken op het scherm.
Ook kijken in welke richting hij ongeveer loopt. Komt hij schuin naar je toe dan zal je minder ver voor hem moeten mikken.

In veel games: goed luisteren. Die mensen die al iemand doodschieten nog voordat hij goed de hoek om is, die hebben hem in veel gevallen al horen aankomen. Dit zal in de meeste games wel zo zijn. Dus luisteren waar je voetstappen hoort of schieten hoort.

Ik heb ook een Ratpadz. Heb ik inmiddels al enkele jaren en kan niet meer zonder. Je muis glijdt veel beter en reageert veel preciezer.
Een mouse bungee heb ik niet, maar daar gebruik ik zo een "3de hand" voor het solderen voor. Dus zo'n voetje met 2 klemmetjes op. Hier heb ik m'n kabel door.
Als muis heb ik een mx500 van logitech.

Ook altijd voorbereid zijn op een mogelijke vijand die het hoekje om komt kijken is een tip. Dus als je weet dat je richting een hoek gaat, of een plek waar een vijand tevoorschijn kan komen, zet je cursor daar al

Het belangrijkste misschien: oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, of dit nu in een drukke server is, of jij in je eentje. Dus kijken hoe de wapens reageren, hoe de spread is, hoe ze vliegen,... Een bazooka reageert anders dan een Barrett M82A1, net als een pulse rifle anders reageert, en zich anders gedraagd dan een flak cannon.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Erg jammer vind ik dat de leek hier allemaal spullen krijgt aangesmeerd die je helemaal niet nodig hebt. Tuurlijk gaat alles theoretisch beter met een goede optical muis, en perfecte muismat en mooie glijdertjes onder je muis. Ook speelt het lekkerder met een goede 3D-kaart met 100 FPS.

Maar het belangrijkste blijft je hand-oog coördinatie, je kan alle mooie spullen hebben en er nog niks van bakken. Schumacher zal in een Alfa 147 GTA sneller over het circuit gaan dan ik in een F1-bolide. De kern blijft hem zitten in het talent en de training.
Zoals eerder gezegd heb ik bij de top van europa gespeelt met CS en ik speelde toen gewoon met mijn standaard Microsoft balmuis, zonder muismat en een TNT2 met 50 fps. Ik kan nogsteeds niet gewend raken aan een optische muis ookal zou ik daar waarschijnlijk beter mee presteren als ik daar vanaf het begin mee gespeelt had.

Kortom, voordat je allerlei onnodige 'goodies' aan gaat schaffen om je CS/Q3 etc. skills omhoog te krikken: Oefen heel erg veel, speel met goede mensen (leer de truukjes), kijk of je talent hebt etc. Dit telt namelijk veel zwaarder dan je hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het lekkerste op een goed a4tje, waar na een paar weken een gat in zit door al het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ojjorz schreef op 02 januari 2004 @ 16:27:
Erg jammer vind ik dat de leek hier allemaal spullen krijgt aangesmeerd die je helemaal niet nodig hebt.

Kortom, voordat je allerlei onnodige 'goodies' aan gaat schaffen om je CS/Q3 etc. skills omhoog te krikken: Oefen heel erg veel, speel met goede mensen (leer de truukjes), kijk of je talent hebt etc. Dit telt namelijk veel zwaarder dan je hardware!
De argumenten dat hij/zij veel moet spelen zijn ook allang gegeven. En als er gevraagd wordt hoe het maximale uit je aim te halen vind ik mijn opmerkingen over die spullen zeker niet overbodig en zeer relevant. Aansmeren is dus een verkeerde woordkeuze het zijn gewoon adviezen die hij/zij in het 8terhoofd kan houden bij het streven naar een betere aim.

Ik durf dan ook wel te stellen dat na de xx posts die al in dit topic zijn geplaatst de opmerkingen over veel spelen al zijn doorgedrongen en het tijd wordt voor andere adviezen zoals mijn bovenstaande :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

seamus21 schreef op 02 januari 2004 @ 16:52:
[...]

Ik durf dan ook wel te stellen dat na de xx posts die al in dit topic zijn geplaatst de opmerkingen over veel spelen al zijn doorgedrongen en het tijd wordt voor andere adviezen zoals mijn bovenstaande :)
Probleem is dat ik vele tientallen personen naar de winkel heb zien hollen om voor honderden euro's aan muizen, muismatten en andere toebehoren te kopen. Dan vind ik voor de hoofdvraag die werd gesteld, een jongen die 1 keer per week speelt en meestal negatieve scores haalt, het ook niet overbodig om nogmaals de essentie uit dit topic te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat je de meeste winst uit je zelf kunt halen door gewoon goede taktiek te gebruiken en het goed onder de knie te krijgen. De winst die je uit uitrusting haalt lijkt me niet zo groot. Ik speel bv met een MX500 op een cheap-ass reclame muismat en dat werkt echt prima. Ik hoor hier vaak verhalen over Icemats enz en muismatten waar je 20 euro voor moet neerleggen (of meer? weet ik het), maar ik heb echt niet het idee dat ik wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Je mist natuurlijk pas wat als je het ook hebt gevoeld. Een vriend van mij, ook ex-TOP CSer (TRCC, engelse top-clans) die heeft een icemat en een andere jongen die ik ken speelt met een Steelpad. Allemaal heel mooi spul en je krijgt er een stuk minder weerstand van als je goede glijdertjes onder je muis zet. Probleem is dat ik dit helemaal niet prettig vind spelen en of het de prestaties nou bevorderd is dan nog vraag 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, ik vind het zonder om te investeren in die minimale winst die je ermee krijgt. Netzoals van die houdertjes die je draadje van de muis omhooghouden. Bij mij ligt ie gewoon op me bureau en ik heb er echt nog nooit last van gehad. Je kan het ook overdrijven imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Mee eens, net als mensen die denken dat ze met een racket van 300 euro beter gaan tennissen dan met 1 van 200. En dan hebben ze een nieuw racket en dan sla je ze nog van de baan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 00:49
Ojjorz schreef op 02 januari 2004 @ 17:29:
Mee eens, net als mensen die denken dat ze met een racket van 300 euro beter gaan tennissen dan met 1 van 200. En dan hebben ze een nieuw racket en dan sla je ze nog van de baan...
Ik ging met mijn Boomslang 2000 nóg beroerder Quaken dan met mijn Logitech Pilot Scroll balmuis. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel gewoon met me logitech optical muisje op me bureau
zonder muismat is goed zat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 19:28

b3ta

Hallo

Ik hem mijn Logitec MX700 dus ingeruild (een MUIS VAN 90Euro) jah ik dacht dat een muis van bijna 200 gulden dat je daarmee wel kon aimen. Ik niet dus!! Nu heb ik een laptop muis van logitec van 19,95 en daar mee own ik de pan uit! :) Het is maar net wat vind jij lekker in je hand liggen, ik hou van een hele ligte muis die je lekker makkelijk kan optillen.
Met die MX700 kreeg ik gewoon zwaar dikke spierballen zo zwaar was die muis. ;) En over draadloos ben ik ook niet te spreken het lijkt wel of je een vertraging op je scherm hebt bij spellen. Maar dat zijn mijn ervaringen. Oh jah je sens hoeft niet perse laag 1 is echt overdreven zoals ik bij sommige lees, het is maar net wat je je zelf hebt aan geleerd ik speel standaar op 10 (bij cs dan) en ik kan heerlijk snel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topspelers spelen allen met lage sens , dat kan ik je zeggen (zowel in rtcw, et,cs als dod)
een goed soort tutorial (rtcw, maar kan je ook gewoon toepassen op andere fps) vind je hier :
http://www.swertcw.com/download.php?id=493 (aiming by Raziel)
daarbij zit het aimspelletje reflex, wat mij aardig helpt om bv je voor een war op je ooghandcoördinatie te kunnen concentreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 10:39
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:38:
topspelers spelen allen met lage sens , dat kan ik je zeggen (zowel in rtcw, et,cs als dod)
een goed soort tutorial (rtcw, maar kan je ook gewoon toepassen op andere fps) vind je hier :
http://www.swertcw.com/download.php?id=493 (aiming by Raziel)
daarbij zit het aimspelletje reflex, wat mij aardig helpt om bv je voor een war op je ooghandcoördinatie te kunnen concentreren :)
mja volgensmij kan je niet 100% zeker stellen dat alle top spelers een lage mouse sense gebruiken, ik ken zelf lui die zeker niet de slechtste zijn maar met een mouse sense spelen waarbij je je pols gewoon stil kan laten liggen. Feit is dat je vrijwel altijd minder precies kan mikken, maar sneller kan reageren omdat je minder beweging dus tijd nodig hebt om je crosshair te laten bewegen.

En lijkt me ook nogal scheef om een spelletje/programmetje te gebruiken dat nooit precies dezelfde mouse setting kan hebben als het spel dat je speelt. Waardoor je eigenlijk je aim aan het verneuken bent, tis een kwestie van zoveel mogelijk met dezelfde setting spelen en dan de laatste stukjes tot perfectie tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Laten we het nogmaals benadrukken dan: practise makes perfect :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar je kunt niet goed worden door alleen veel te oefenen, sommige wel maar sommige niet :) en hulpmiddelen helpen soms een beetje maar licht er aan wat je gewend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

ja, maar je kunt niet goed worden door alleen veel te oefenen, sommige wel maar sommige niet :) en hulpmiddelen helpen soms een beetje maar licht er aan wat je gewend bent
Mensen die het niet met veel oefenen afkunnen zullen het nooit kunnen. Zonder talent heb je gewoon geen kans. Dan kan je misschien wat noobs beaten op ervaring, maarjah, dat bereik je ook door oefenen. Oefenen is dus wel de key, maar geen garantie.
mja volgensmij kan je niet 100% zeker stellen dat alle top spelers een lage mouse sense gebruiken, ik ken zelf lui die zeker niet de slechtste zijn maar met een mouse sense spelen waarbij je je pols gewoon stil kan laten liggen.
Die zeker niet de slechtste zijn... dat wil niet zeggen dat het TOP-spelers zijn toch? Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die bevestigen de regel: toppers spelen met een lage sens (bij CS iig, bij Q3 enzo wat hoger, maar sens blijft lager dan gemiddeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het geheel met ojorz eens, top spelers spelen gewoon met een lage mouse sens, puur omdat je aim dan gewoon beter is, dat is een feit en kan je niet omheen.

zet je mouse sens maar es op 20 ofzo, je merkt gewoon (of je nu een optical hebt of niet ) dat hij pixels "overslaat" , moeilijk uit te leggen, je moet het gewoon zien.

Zoals al een eerdere post van mij, ik ben een behoorlijk ervaren UT speler ( meer dan 5 jaar inmiddels ) en ben van een mouse sens van 8 naar 1.4 gegaan, puur omdat ik mijn aim in orde wou hebben. een goeie muis + mat is ook wel erg welkom trouwens ;)

ik zag hier een shot van een getweakte Q3, als ik morgen thuis ben zal ik ook even mijn getweakte versie van UT laten zien :)

het niet zo bekende tweaks.ini wordt hier gebruikt, totaal zelf gemaakt met behulp van mijn halfbroertje, (die ook een top spelers is btw )

ik merk ik ga offtopic, dus ik sluit het hiermee af, tot morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf dat dat de hardware niet zo belangerijk is, zolang het goed funtioneert en dus niet een viese bal in je muis. Ik speel al aardig lang unreal tournament (2 jaar online) en ik hem met zowat alle muizen gespeelt (van 3 knops balmuis zonder scroll tot mx500) en ik speel met de mx500 niks beter dan een balmuis uit 1993. Ik speelt op moment een logitech traveler, die bevalt me goed omdat hij erg klein is en dan aim je meer met je vingers dan met je pols. De mouse sens. ligt behoorlijk aan je stijl. Speel je veel met sniper dan neem je simpelweg een lage sens, ben je een rocket speler dan is een hogere mouse sens fijn maar dan heb je dus geen goeie aim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 17-10 13:33
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:57:
Ik zelf dat dat de hardware niet zo belangerijk is, zolang het goed funtioneert en dus niet een viese bal in je muis. Ik speel al aardig lang unreal tournament (2 jaar online) en ik hem met zowat alle muizen gespeelt (van 3 knops balmuis zonder scroll tot mx500) en ik speel met de mx500 niks beter dan een balmuis uit 1993. Ik speelt op moment een logitech traveler, die bevalt me goed omdat hij erg klein is en dan aim je meer met je vingers dan met je pols. De mouse sens. ligt behoorlijk aan je stijl. Speel je veel met sniper dan neem je simpelweg een lage sens, ben je een rocket speler dan is een hogere mouse sens fijn maar dan heb je dus geen goeie aim.
hmm, dat gepruts met dat beeld vind ik maar flauw. In principe is de lol van zo'n spel dat je iemand probeert te verslaan met dezelfde middelen. Als je dan zoiets gebruikt ben je niet beter maar heb je het gewoon gemakkelijker. Voor mij zou een overwinning dan minder goed smaken. Anderzijds is het natuurlijk wel mooi om die lui dan alsnog af te slachten ondanks die trucendoos die ze opentrekken.
En er valt natuurlijk wat voor te zeggen om in plaats van de aankoop van een peperdure videokaart gewoon de details wat omlaag te tweaken

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:57:
Ik zelf dat dat de hardware niet zo belangerijk is, Ik speel al aardig lang unreal tournament (2 jaar online) en ik hem met zowat alle muizen gespeelt (van 3 knops balmuis zonder scroll tot mx500) en ik speel met de mx500 niks beter dan een balmuis uit 1993. .
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens, ik dacht namelijk ook dat mijn logitech balmuis helemaal het einde was, bleek dus niet zo te zijn, aagezien je met een balmuis geen snelle draaibewegingen kan maken, omdat het balletje dan in zijn "kast" ronddraait, en dus geen goeie coordinaten doorgeeft, aangezien ikzelf ook met een lage mousesens speel, moest ik dus wel een optical kopen, die erg snelle bewegingen aankon. De MX-serie van logitech dus. Ikzelf heb een logitech mx500, en ging laatst weer es proberen met mn ouwe muis, werkte dus mooi niet he. Ik raakte nix, en snel ronddraaien was onmogelijk, je keek letterlijk alle kanten lop.

Nu wil ik niet zeggen dat een balmuis slecht is, maar een feit is gewoon dat hij GEEN snelle bewegingen aankan.

Over je stukje Sniper : low sens, Rocket : high sens, ben ik het wel met je eens.
Schaapje_BlaaT schreef op 03 januari 2004 @ 22:24:
[...]

En er valt natuurlijk wat voor te zeggen om in plaats van de aankoop van een peperdure videokaart gewoon de details wat omlaag te tweaken
Ben ik met je eens, alleen het is gewoon wel lekkerder om met een goeie gfx kaart te gamen, aangezien je gewoon veel meer fps krijgt, en nix is zo vervelend als een pc die gaat lopen zeuren als er meer dan 3 rockets op je afkomen ( hiermee bedoel ik dus : fps drops )

zo heb ikzelf dus (wat ik al eerder zei ) mijn UT compleet getweaked.

voorbeelden : shockcombo = wit , in plaats van blauw, rockets hebben geen smoke trail meer, flak cannon heeft blauwe stukken met een gloed eromheen, zodat ,je kan zien of ze om de hoek aan het schieten zijn, Kill messages veranderd, kleiner en compacter etc etc etc,

zoals beloofd ga ik morgen screenshots posten hoe het eruit ziet, op aanvraag kan ik dan ook mijn " add-on" online zetten.

Misschien vinden mensen het cheaten, en er lopen ook erg veel discussies over dit fenomeen rondom UT op clanbase.com.

Maar persoonlijk vind ik gewoon dat dit moet kunnen, aangezien IEDEREEN dit kan doen, alleen moet je er wel een beetje script-skills voor hebben.

Aimbot is iets anders, dat is gewoon cheaten, en ECHT voordeel hebben.

Met deze tweaks heb ik geen voordeel ten opzichte van anderen, alleen ik vind het fijner spelen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 08:42
Ik hep niet het hele topic gelezen maar over die 'goodies'..

Op netgamez kwam madb ( een TOP-cs'er ) de finale spelen ff op z'n laptopje.. bedoel talent hep je of niet.

Je hept clans met spelers die veel getraind hebben + ervaring.. Die komen opzich wel ver maar iemand met talent speelt het 1 maandje en schiet je neer.

Ik ken iemand die bij de TOP van de wereld speelt van Unreal Tournament. Hij won op Drome toen hij spel 12 was en het spel 1 maand speelde. Hij starte een keer CS voor de 'gein' en je ziet meteen dat hij een reactie-vermogen + oog-hand combinatie heeft die ik nooit zal ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nutteloze reply. Maar ik deed het altijd zoiets:
Je loopt in een gangpad of zoiets.. een enemy loopt je tegemoet.. Ik aimde nooit, maar zet mijn crosshair ergens neer op de hoogte van hem.
Bewoog de muis eigenlijk niet meer.
en gewoon strafen en er net voorschieten (ivm je ping :))
als ze springen van een hoogte. Zosnel mogelijk je cursor alvast in zijn vlieg route plaatsen. en er weer net iets voorschieten :)
DAmn.. krijg weer zin om Rocket Arena 3 te down (quake 3) 8)
---
in a matter of fact.. Ik ga nu spelen! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 13:42
Ergens in dit topic had ik een link gegeven naar mijn strategy guide, die link is nou veranderd, ik geef hem eventjes opnieuw, omdat anders mensen een 404 krijgen.

Mijn stratigy guide is nu trouwens opgenomen in de 6 grootste VC faqs, ik krijg er ook veel reacties op, en dat voor iemand die pas 4 weekjes speelt ;) (en zoals je kunt lezen, heb ik als noob een 'expert' ingemaakt ;)).

" Something about the netcode may give rushers an advantage. You rush up on someone and can kill them before they even see you on their screen. Yes, it does work. I like that your Strategy Guide emphasizes this point. It is certainly a valid tactic. "

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd mijn screenshots hoe mijn UT eruit ziet :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/000_pickup_msg.jpg

Andere pickup messages : "You have pickup a Shock Rifle", vond ik wat lang ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/000_bio.jpg

Bio Gun

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/000_flak.jpg

Flak Cannon

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/000_mini.jpg

Mini Gun ( met witte achterblijvende stipjes, zodat je goed kunt zien hoe je ping is, en daar dus dan ook op kunt inspelen )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/000_pulse_hit.jpg

Pulse Gun ( als je iets raakt, dus blauwe stip )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/000_pulse_no_hit.jpg

Pulse Gun ( als je nix raakt , dus rood )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/000_rocket.jpg

Rocket Launcher

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/000_shock.jpg

Sh0ck Rifle

-

Dit is maar een kleine greep uit hetgeen wat allemaal veranderd is
Stukje uit mijn readme :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
         _                          __  __                       __   _
          :                        / / / /___   ____ ___  ___ _ / /  :
          :                       / /_/ // _ \ / __// -_)/ _ `// /__ :
          :    ______             \____//_//_//_/   \__/ \___//____/ :
          :   /_  __/___  __ __ ____ ___  ___ _ __ _  ___  ___  / /_ :
          :    / /  / _ \/ // // __// _ \/ _ `//  ' \/ -_)/ _ \/ __/ :
          :   /_/   \___/\___//_/  /_//_/\___//_/_/_/\__//_//_/\__/  :
          :                            Mart Edition -  2003          :
          :                                                          :
          :.....                                                .....:
 .............::  Extract all the files into ur UT/System dir   ::.............
 ::::     .       Run Tweaks.bat                                     .     ::::
 ::::......       Enjoy 8)                                           ......::::
          :       Features :                                         :
          :       - Tweak confirmation                               :
          :       - Dead body filter (u don't see the body's         :
          :         you've fragged)                                  :
          :       - No weapon shake                                  :
          :       - No smoke trail on : Rocket Launcher,Flak         :   
          :         Cannon and Redeemer                              :
          :       - No blue trail when u're transloccing             :
          :       - A White "ghost" behind u when u (and others)     :
          :         aretransloccing                                  :
          :       - Colour tweaks for most weapons                   :
          :       - Bigger amp/belt (works only online)              :
          :       - White bullitholes in the walls (instead of       :
          :         ugly black shit u don't even see good)           :
          :       - Better shadowmaps for a few maps (like deck      :
          :         and face)                                        :
          :       - Continious glow on weapons and powerups (unlit)  :
          :       - Different pickupmessages for weapons and         :
          :         powerups                                         :
          :       - Different CTF messages                           :
          :       - Coloured teamsay                                 :
          :       - Better hud and kill messages                     :
          :       - Some other little tweaks                         :
     .  . :                                                          : .  .
     :  . |                                                          | .  :
     | .: |                                                          | :. |
     | :l |       Date: 17/11/2003                Size: 1 Disk       | l: |
     | lX |    Tweaker: Mart                 Game Type: sh00ter      | Xl |
     | XX |   Supplier: Mart                   Grtz 2 : [D-]         | XX |
     `----:__                    ___ _____ ___                     __|----'
        _ _|/________________ _ /__//_____\\__\ _ _________________\|_ _
           :                    \__\\     //__/                     :
                                     \___/

Mochten mensen dit willen hebben, mail me dan even op martenvdbijl@hotmail.com, dan stuur ik em naar je op :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik heb een handige tip:

Ik heb een logitech mouseman (oude optical met draad). Ik wil nog eens zo'n MX halen draadloos).

Jek hebt daar bij je duim een extra knop zitten. Deze heb ik op springen gezet, zo kun je heel gemakkelijk springen. Ik speel CS en gebruik volgende controls: Pijltjestoetsen voor: Strafe en naar voor en achter lopen, control = duck, shift = stil sluipen, e=use, f7 = stopsound (voor levels als aztec met achtergrond geluid) en natuurlijk al m'n buy scripts, maar dat heeft niet meer met aimen te maken.

Verder een niet te snelle sens. Ik draai 11xx bij nogwat, een hoger als 1024x768. Dit kan m'n monitor aan op 75Hz. M'n FPS is 75 (max 76 als ik hem niet een maximum geef). Dat is dus precies gelijk aan m'n refresh rate, waardoor beeld altijd goed moet zijn. Een TI4200 gebruik ik als videokaart. Deze heeft bij 3 smokes wel last van wat lag, dan kun je onder het schieten amper aimen, omdat je je cursor niet uit elkaar ziet gaan.

Verder sproei ik altijd met m'n wapens, gewoon hup 10 kogels of meer. Bij een AK47 weet je bijvoorbeeld dat je kogelstraal altijd naar boven gaat. Een goedkope manier van HS maken. En anders gewoon rustig aimen en 1 of 2 keer op een hoofd schieten. Je vooral niet laten afleiden door allemaal kogels die inslaan om je, maar blijven concentreren op dat hoofd alsof er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

LOL @ je tweaks Mart, ziet er wel stoer uit. Ik heb je gemaild, ff proberen :)
Krijg je natuurlijk de discussie hoever je mag gaan met tweaken en wanneer het cheaten is... Maar ja :)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 05 januari 2004 @ 13:41:
Ik heb een handige tip:

Ik heb een logitech mouseman (oude optical met draad). Ik wil nog eens zo'n MX halen draadloos).

Jek hebt daar bij je duim een extra knop zitten. Deze heb ik op springen gezet, zo kun je heel gemakkelijk springen. Ik speel CS en gebruik volgende controls: Pijltjestoetsen voor: Strafe en naar voor en achter lopen, control = duck, shift = stil sluipen, e=use, f7 = stopsound (voor levels als aztec met achtergrond geluid) en natuurlijk al m'n buy scripts, maar dat heeft niet meer met aimen te maken.
Ik heb een MX500 en die heeft 2 duimknoppen, maar die werken allebei niet in cs :( Het lijkt me wel handig, maar ik heb ze nu toch niet meer nodig omdat ik al aan me config gewend ben nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Als ik een MX zou kopen zou ik niet de draadloze kopen... Die geeft vertaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 16:26:
[...]

Ik heb een MX500 en die heeft 2 duimknoppen, maar die werken allebei niet in cs :( Het lijkt me wel handig, maar ik heb ze nu toch niet meer nodig omdat ik al aan me config gewend ben nu :)
Moet je de mousedrivers niet installen (gewoon door windows laten detecteren)dan werken ze wel ;)
Ojjorz schreef op 05 januari 2004 @ 17:04:
Als ik een MX zou kopen zou ik niet de draadloze kopen... Die geeft vertaging.
Niet zoveel dat je het merkt hoor :)
Toch zou ook ik voor de MX500 gaan aangezien deze een stuk lichter is dan de MX700 en dat veel fijner speelt

[ Voor 30% gewijzigd door Tjaps op 05-01-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

The Doctor schreef op 05 januari 2004 @ 17:09:

Niet zoveel dat je het merkt hoor :)
Toch zou ook ik voor de MX500 gaan aangezien deze een stuk lichter is dan de MX700 en dat veel fijner speelt
Wel dat IK het merk hoor. Net alsof ik met choke of hoge MS speel :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Logitech Pilot wielmuis (ik denk een oudere versie dan die op hun site staat) en ik geloof niet dat het enige 'verbeteringen' als 'dubbel optisch' of iets dergelijks heeft.
Dit is (natuurlijk) een ongelooflijke verbetering vergeleken met een balletjemuis, maar is het voor mij aan te raden om (vanwege aim) een nieuwe optische muis te kopen?

Ik zag in de draadstart dat je ook Q3A speelde, (ook al werd er hoofdzakelijk over CS gepraat) maar als je daar wilt leren richten: Download Instagib.
Vind je het op het 'net te moeilijk, (of zuigt je 'netverbinding) dan kan je ook gewoon alle 'normale' SP-levels gaan uitspelen. Is nogal een uitdaging, vooral tegen Xaero :)

En ik ben het toch het meeste eens met: Gamen, gamen, gamen!
Gebruik de sensitivity die je fijn vindt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Ojjorz schreef op 05 januari 2004 @ 17:20:
[...]

Wel dat IK het merk hoor. Net alsof ik met choke of hoge MS speel :r
Dat is dus echt niet te danken aan het feit dat het een draadloze muis is hoor. Het signaal waarmee jouw bewegingen wordren verzonden naar de ontvanger gaat evensnel als het licht dus het maakt geen drol uit of jij nou mét of zónder draadje er tussen speelt.

Misschien moet je de oorzaak van dit gevoel ergens anders gaan zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 16:37

bAdmuTs

mAzE

Genghis Khan schreef op 05 januari 2004 @ 21:07:
[...]

Dat is dus echt niet te danken aan het feit dat het een draadloze muis is hoor. Het signaal waarmee jouw bewegingen wordren verzonden naar de ontvanger gaat evensnel als het licht dus het maakt geen drol uit of jij nou mét of zónder draadje er tussen speelt.

Ik heb ook het gevoel dat er een vertraging is als ik met me draadloze muis speel, zelfs al zitten er nieuwe batterijen in. Heb een logitech cordless mouseman optical.
Speelt vind ik zeer kut :).

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 05 januari 2004 @ 21:07:
[...]

naja daar heb je 100% gelijk aan, tis wel storing gevoelig dat is het punt, de snelheid theoretisch is ok hor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff wat een onzin allemaal man.
Sens hoger/lager.
Meer burst dan autom schieten.
Geen sniperwapen nemen.

Waar halen jullie die wijsheid vandaan?

Zowiezo ligt het puur aan het spel.
CS bijv heb je weinig aan snipen omdat die mappen niet groot zijn.
En alternatieve wapens ook retezuiver zijn.
Bij COD heb je wel grote mappen en heb je dus zeker ook wat aan de sniperwapens alhoewel ikzelf altijd een garand gebruik puur omdat ik dat net zo makkelijk snipen vind.

Maarre verder, sensitivity hoger of lager dat moet die persoon maar zelf ervaren wat ie lekker vind.

En burst of full auto of single shot ligt ook allemaal aan het spel zelf.

Ik ga echt niet burst schieten als er een tango om het hoekie komt rennen op 10m afstand bij Ravenshield.
Daar staat mijn wapen altijd op full auto, want zelfs in full auto kan je door kort te drukken ook burst of zelfs single shot schieten.

De enige zinnige tips die ik heb is gewoon veel spelen en afkijken bij andere gevorderden.
En lekkere zitpositie met een lekkere stoel.
Ook een goeie gamemuis zoals een ligitech wheelmouse, mx300 of mx 700 en een 330??
Verder is een redelijke snelle pc/gpu ook handig want hoge fps is wel een must voor goeie gameplay, bijv een 9800pro is een goede koop nu.

Zelf zit ik dicht op me scherm. En game ik op een 17"omdat ik 19"onoverzichtelijk vind. En natuurlijk altijd op 100Hz ander krijg je na een uurtje vierkante ogen en een bruine vloeibare brei in de plaats van je hersenen.

En sja de aangeboren hand-oog coordinatie das ook altijd mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
ik speel zelf redelijk niveau cs, en hiero mijn tips!

-speel standaard, je snijd jezelf in de vingers op lans.
-cs sens: start lan game, gooi flash, stel je sens zo af dat je goed/snel kunt wegdraaien maar toch accuraat je crosshair kan bedienen.
-zorg dat je accel uitstaat met de muisfix en nodige commandline commands.
-speel veel, maar niet teveel pub, daar heb je hogere sens nodig omdat er vaker tegenstanders in je rug komen, in wars gebeurt dit zelden.
-vind je dat je niet goed kunt aimen doordat je muis te snel gaat, durf te veranderen, dan maar een keer blind.

Ik speelde zelf tijden met een dual optical van logitech, leuk ding, maar wil je zeker weten dat je optimaal speelt, schaf dan een mx series aan. mx310 kost nog geen 40 euro in de meeste zaken en dan heb je ook iets.

Om daarnaast goed te aimen moet je de maps goed kennen. Je moet van te voren je muis op hoofdhoogte en op de goede plaats hebben als je de hoek om komt. Persoonlijk buk ik ook altijd meteen, maar das aangeleerd van vroeger, maar als je bukt schiet je ook accurater dus tis niet dom om te doen.

HF! voor vragen en/of opmerkingen: #impera@qnet

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:59:
Pfff wat een onzin allemaal man.
Sens hoger/lager.
Meer burst dan autom schieten.
Geen sniperwapen nemen.

Waar halen jullie die wijsheid vandaan?

En alternatieve wapens ook retezuiver zijn.
Bij COD heb je wel grote mappen en heb je dus zeker ook wat aan de sniperwapens alhoewel ikzelf altijd een garand gebruik puur omdat ik dat net zo makkelijk snipen vind.
Ik zou niet zo snel zeggen dat je in CS geen sniper, de awp dus, moet nemen. Het is echt een hele goede gun en zeker als je nog goed kan schieten met je sidearm voor dichtbij is een awp/deagle combinatie moeilijk te verslaan. :Y) In bv. de_aztec is een awp veel makkelijker voor in het water, op de brug en bij de open stukken bij de bombspots. En voor die paar keer dat je dan op korte afstand moet schieten pak je je deagle en heb je ze heel snel neer als je goed mikt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook wel eens wil helpen, je moet je proberen te verplaatsen in je tegenstander. Als je goed uitrekent waar hij neer komt of heen zou lopen
dan is het richten niet meer zo moeilijk, en natuurlijk REGEL NR 1 nooit stil staan!

Je muis en muismat schoonhouden is ook belangerijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Sinds UT2004 uit is ben ik weer vrij veel aan het gamen, en begin nu echt te merken dat me aim beter wordt :)
In het begin raakte ik Skilled bots pas na een keer of 5, nu own ik de Masterfull's al op een max 100 frags potje met 15 tot 20 frags :D

Ben daarna op een LAN gaan spelen, en dat ging gewoon great :) 5 van de 12 potjes gewonnen, en de rest top 3...

(ligt aan level :p, bij Deck 17 komen de meesten niet in de buurt van moi, bij Morpheus daarintegen :x )

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 09:33
Je aim is van zoveel factoren afhankelijk dat je niet echt kan zeggen "oefennen" .
Zo speel ik zelf veel 2004 en sof2 .
Zo heb ik een fimpje gemaakt door middel van een screenshot functie in sof2.
Elke seconde neem hij 30 screens en zet ze op je pc .
Als je dan bv met acdsee de fotos gaat bekijken lag je je eigen gewoon rot .
Hoever je er wel niet vandaan kan zitten met je aim en hem dan toch nog raken .
zo heb ik ong 1000 screens en als je dan kijk als je een headshot maakt hoever je wel niet van de enemy zit is gewoon lachwekkend .

Er zijn enkele regels om een "top" speler te kunnen worden , tuurlijk leg het ook aan je zelf , maar vaak is het gewoon afhankelijk van andere dingen zoals :

Internet
muis
afstellingen
autoexec of 1 of andere tweak .

Je kan zo eigenlijk uren door gaan over hoe en wat , maar dat heeft geen enkele zin.
Punt blijft gewoon het is niet Alleen een aim waardoor je beter zal kan of gaat worden , als je dit wel onder de knie heb zal dat natuurlijk wel een performance boost geven .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
rhermans schreef op 02 mei 2004 @ 12:12:

zo heb ik ong 1000 screens en als je dan kijk als je een headshot maakt hoever je wel niet van de enemy zit is gewoon lachwekkend.
Lekker spel dan. Gewoon een arcade dus. Bij Americas Army moet je echt op het hoofd schieten (of er naast met lag) wil je een headshot maken.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:59:

Hehe.

Ik wil niet opscheppen ofzo, maar sinds ik met counter strike alleen maar scoutzknivez speel, schiet ik met een scout in een normal game ook op close range iemand een stuk makkelijk kapot. Daarbovenop heb je het nu over een awp, en ik ken bepaalde gasten die op close range makkelijk mensen met een colt aankunnen, let alone op longe range ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
rhermans schreef op 02 mei 2004 @ 12:12:
Je aim is van zoveel factoren afhankelijk dat je niet echt kan zeggen "oefennen" .
Zo speel ik zelf veel 2004 en sof2 .
Zo heb ik een fimpje gemaakt door middel van een screenshot functie in sof2.
Elke seconde neem hij 30 screens en zet ze op je pc .
zo heb ik ong 1000 screens en als je dan kijk als je een headshot maakt hoever je wel niet van de enemy zit is gewoon lachwekkend .

Er zijn enkele regels om een "top" speler te kunnen worden , tuurlijk leg het ook aan je zelf , maar vaak is het gewoon afhankelijk van andere dingen zoals :

Internet
muis
afstellingen
autoexec of 1 of andere tweak .

Je kan zo eigenlijk uren door gaan over hoe en wat , maar dat heeft geen enkele zin.
Punt blijft gewoon het is niet Alleen een aim waardoor je beter zal kan of gaat worden , als je dit wel onder de knie heb zal dat natuurlijk wel een performance boost geven .
Hier heb je idd gelijk in. Als ik speel met FRAPS aan, zie je meteen dat ik makkelijk 2 tot 4 cm naast de gasties kan schieten en ik frag nog (instagib).

Maar aim is toch wel een must @ LAN's :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
mercarra schreef op 02 mei 2004 @ 13:58:
[...]

Lekker spel dan. Gewoon een arcade dus. Bij Americas Army moet je echt op het hoofd schieten (of er naast met lag) wil je een headshot maken.
dat is niet het spel dat is het internet .
moet jij maar eens met aa 30 screens maken per seconde .
ik weet niet of dat gaat en dan moet je eens kijken hoever je er eigenlijk vandaan zit (van je target) .

punt is jij ziet het niet omdat de beelde te snel zijn voor je ogen .
wat ik nu dus in principe heb gedaan zijn de beelden opnemen en dermate vertagen dat je plaatjes ziet :)

en moet je dan maar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het er mee eens dat het puur van de game afhangt.

Bij UT heb ik bijvoorbeeld een hele hoge sensitivity
en bij BHD een hele lage, omdat je dan campers beter kan raken.

Over het algemeen raak ik sneller mensen met een lage sens. maar bij een hoge sens. heb je meer kans om te raken als iemand heel dichtbij is. Dat is mijn mening althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aim is dus niet afhankelijk van de game, je hebt het of je hebt het niet.

Als voorbeeld neem ik fatal1ty, (vroeger) 's werelds beste quaker. Ik zag laatst een cs demo van hem en ook al speelde ie het nog niet lang, hij raakt wel alles.

Aim is gewoon trainen in het besturen van je muis en snelle reflexen. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-10 20:35
Peertje schreef op 03 mei 2004 @ 00:30:
Aim is dus niet afhankelijk van de game, je hebt het of je hebt het niet.

Als voorbeeld neem ik fatal1ty, (vroeger) 's werelds beste quaker. Ik zag laatst een cs demo van hem en ook al speelde ie het nog niet lang, hij raakt wel alles.

Aim is gewoon trainen in het besturen van je muis en snelle reflexen. Niets meer en niets minder.
Je weet dat fatal1ty om een nieuwe game te leren gewoon 8 weken lang dat spel 10 uur per dag speelt eh? :+
Hij moet echt wel even oefenen hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een onzin idd, leg mij maar eens uit waarom ik in de ene shooter wel goed ben en in de andere niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aimen leer je door verschillende factoren. Maps goed kennen. De plekken van je vijand(en) goed kennen. Plaatsen waar veel E's lopen goed kennen. Ik speel Americas Army ontzettend veel. Vooral 1 bepaalde map. En die ken ik goed uit mijn hoofd. Daar is mijn aim dus ook stukken hoger dan bij andere levels. Maar het is zeker weten een kwestie van oefenen.... VEEL oefenen. En dus niet 1 x per week maar minstens een uurtje per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-10 09:32
in cs heb je idd veel aan snipen, ik noem
cbble
aztec
nuke is het ook mogelijk
dust2 long a, a <------>b
dust underpass

voor de laatste update kon ik ook nog goed met mn awp in kleine ruimtes spelen, maar nu met die 2 sec tot je mag schieten na quickswitch is dat wel anders.

Maar aim krijg je idd door heeel veel te oefenen, en de instellingen te zoeken die het beste bij de game en jezelf passen. aim is slechts een onderdeel van "hoe goed of slecht je bent" je kan een goede aim hebben maar 0,0 tacticsch inzicht in het spel of weinig kennis van de maps, en dan ben je nog steeds niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Over de fps verhaaltjes,

Je kan fps hoger dan 24 wel degelijk zien, zelfs 120 fps kan je zien, alleen moet je monitor wel op 120 Hz draaien.
1Hz is 1 verversing van je monitorbeeld, dus als jij 100Hz draait kan je 100 frames zien, of je fps nu 100 is of 1000 maakt geen reet uit voor je aim.
Je ogen zijn zoals eerder gezegd in dit topic gevoelig voor fps schommelingen, daarom is een zo hoog mogelijke fps weldegelijk nuttig, als mijn fps van 120 naar 60 zakt zal ik dat niet merken aangezien mijn lcd op 60 Hz weergeeft, lager dan 60 merk ik dan wel.
Voor een nog betere aim kan je dus je resolutie verlagen naar 800*600 en je refreshrate op max zetten voor die resolutie, als je dus nooit onder 160fps komt in q3 kan je 160 Hz nemen op je scherm voor een nog hoger fraggenot. :*)
/e/
wel ff v sync uitzetten want anders krijg je videokaartlag, er wordt immers gewacht om je volgende frame te renderen tot je monitor klaar is met zijn huidige beeldverversing , dit om te voorkomen dat delen van een frame gerenderd worden om daarna bruusk binnen dezelfde Hertz overschreven te worden door de volgende frame (zichtbaar gevolg van dit is "tearing" of strepen in het beeld, het wordt als het ware verscheurd).

Bijvoorbeeld; refreshrate 160 Hz ~~~ fps 200

1/160=6,25 ms voor 1 beeldverversing
1/200=5 ms voor 1 frame te maken

Met v sync aan heb je dus 1,25 ms dat er gewacht wordt met het versturen van informatie naar het beeldscherm, videokaartlag zoals ik het noem :P .

Zet dus altijd ff v sync En triple buffering uit voor een zo hoog mogelijke accuracy in je movement (8>

[ Voor 34% gewijzigd door peke op 03-05-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom lees je ook vaak dat mensen alleen kunnen spelen bij een fps van 120 of zo. Daar hebben ze dus wel gelijk in, want bij een framedrop zitten ze bijvoorbeeld rond de 60 fps en loopt het dus nog steeds vloeiend. Als je 30 fps al genoeg vind (ga je voor hogere settings) dan kom je dus al gauw tegen de 10 te zitten bij framedrops, probeer dan nog maar eens iemand te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:28
Dat hele fps verhaal is meer spelgebonden.. q3 heeft een physics bugs bij een bepaald aantal fps (bijv 125) waardoor je bijvoorbeeld langere strafejumps kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
over fps hoef je me niets te vertellen .
wat gezegd word is ook waar dat het per spel ook veel verschil uitmaakt .
Zowel het aim verhaal als de fps verhaal .
Neem je als vb een oudere spel zoals sof1 merk je het verschil nog tussen 120 en 300 fps .
voor degene die het niet geloven : ga het spel maar eens spelen :P

spellen zoals bv sof2 zijn er minder gevoelig voor , voor de fps dan .
of je daar nu 80 of 200 draaid je zal het verschil niet zo snel merken .

zo zijn er ook een hoop fabeltjes in de wereld gebracht omtrent het FPS verhaal , belangrijkste is wel :het niet kunnen zien boven een bepaalde hoeveelheid .
wat tevens niet op waarheid bewust .

BTW nog een aanvulling om ontopic the blijven

Aim zit hem ook voornamelijk in je hoofd .
Ga maar eens een surper snel aim spel spelen zoals bv sof1 of unreal .
ga dan over op een veel langzamer lopend spel en zie het verschil .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeN schreef op 03 mei 2004 @ 02:44:
[...]

Je weet dat fatal1ty om een nieuwe game te leren gewoon 8 weken lang dat spel 10 uur per dag speelt eh? :+
Hij moet echt wel even oefenen hoor :p
Maar hij oefent echt niet op het snel met de muis ergens op richten. Dat heeft ie in zich zitten. Maar omdat dat niet het enige is wat nodig is bij een game moet hij inderdaad oefenen, maar ik heb dan ook nooit beweerd dat ie dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-10 20:35
Peertje schreef op 04 mei 2004 @ 13:01:
[...]

Maar hij oefent echt niet op het snel met de muis ergens op richten. Dat heeft ie in zich zitten. Maar omdat dat niet het enige is wat nodig is bij een game moet hij inderdaad oefenen, maar ik heb dan ook nooit beweerd dat ie dat niet hoeft.
Natuurlijk blijft de reactietijd en precisie wel in je zitten, maar iedere game heeft een andere feel waar je toch even aan moet wennen. Verder moet je uiteraard de maps/wapens leren kennen :p Zeker de verschillen in wapens tussen bv. Quake 3 en CS zijn heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel zelf ook regelmatig FPS's en kom ook zo af en toe op lan party's en dan vooral die van beestig.nl want die organiseer ik zelf, maar wat mij opvalt is dat ik de enige ben die met een trackball gamed!!!

zijn er nog meer van deze gekken of ben ik echt de enige Hipperd (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeN schreef op 04 mei 2004 @ 13:26:
[...]

Natuurlijk blijft de reactietijd en precisie wel in je zitten, maar iedere game heeft een andere feel waar je toch even aan moet wennen. Verder moet je uiteraard de maps/wapens leren kennen :p Zeker de verschillen in wapens tussen bv. Quake 3 en CS zijn heel groot.
Je reactietijd blijft snel, in welk spel dan ook, je feeling zal bij nieuwe spellen hoger liggen dan iemand die nog nooit een game heeft gespeeld. Ikzelf heb lang Unreal Tournament gespeeld, maar afgelopen zomer en tot nu ongeveer heb ik het erg druk gehad met stage, school en familie business, waardoor ik eigenlijk helemaal gestopt was met het spelen van Unreal, mijn aim is een stuk achteruit gegaan, maar ik weet nog wel alle plekjes en hoeken waar iemand vandaan kan komen, of zich kan hiden met de flag "iCTF". Gisteravond heb ik weer eens 2uurjes ge-gamed, ik wist pcies waar ze vandaan kwamen, in Coret, Gauntlet, Command ed. Maar soms schoot ik net iets te laat. Maar nadie twee uur was ik wel weer een stukkie beter geworden....

Iig is het wel zo dat als je echt goed wilt gaan aimen, eerst het hele level kennen, veel op inet tegen human enemies spelen, want daarmee krijg je ervaring en dus ook aim, je weet dan waar je je crossair moet houden als je door een gang rent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 18:11
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 13:35:maar wat mij opvalt is dat ik de enige ben die met een trackball gamed!!!

zijn er nog meer van deze gekken of ben ik echt de enige Hipperd (8>
Hahaha, daar raak ik dus echt geen hol mee :p
Veels te traag en onauwkeurig vergeleken met een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

nimmolon schreef op 04 mei 2004 @ 23:13:
[...]

Hahaha, daar raak ik dus echt geen hol mee :p
Veels te traag en onauwkeurig vergeleken met een muis.
same here, ik kan in windows niet eens overweg met zo'n omgedraaide balletjes muis B)

Aim is gewoon oefenen, snel in worden, en vooral de bugs/eigenaardigheden in het spel kennen (net als goed met je netconfig bezig zijn, cs spelen zonder goed besef van je rates, is POEP).

Besides een goede speler is niet alleen 'aim' ook spel inzicht en ingame tax spelen een rol. Wil niet zeggen dat aim niet belangerijk is om een goede speler te worden, maar er komt meer bij kijken.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
aim is idd veel oefenen en weetjes kennen van het spel wat wel/niet kan.

maar je moet er ook aanleg voor hebben en snelle reflexen.

css ownd de shit en vooral met awp niks 2 seconden wachten gewoon met een awp schieten als een machine gun:D das pas skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Niet online
Games interesseren me niet zo veel. Maar ik vind het wel kicken om op dit tijdstip een kick van bijna 3 jaar op te merken... :+ _/-\o_

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Fuelke

Forza Ferrari

He kijk, dit was een oude koe :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.