Hoe krijg je aim?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zie allemaal mensen roepen dat mouse sensitivity omlaag beter is, maar bij mij is dat juist andersom.
In spellen heb ik meestal mouse sens. op z'n hoogst en vaak is het me dan nog te laag...qua scores? In CS met FY_poolparty of FY_pool_day zit ik meestal op 6/10 keer een headshot...

Geloof je niet? Dare me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
Ojjorz schreef op 29 december 2003 @ 17:48:
Ervaring leert dat 99% van de topspelers met een sensitivity speelt die inhoud dat je ongeveer 16cm met je muis moet draaien om je 180graden om te draaien. Voor de meeste public spelers is dit extreem laag, maar in wars kan je van je back-up uitgaan en is mikken belangrijker dan short-range. Daarnaast kunnen echte top-spelers zo snel reageren en bewegen dat dat kleine beetje sensitivity dan nix meer uit maakt. Op een public raad ik je aan dit iets minder te maken: tussen de 12-14 cm.
goh, ben blij dat iemand nog zo'n verhaal post.... _/-\o_
was al bang dat iedereen dacht dat ik uit me nek aan het l*llen was... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik speel sinds vandaag met hogere sens bevalt me wel :P en in de verte raak ik nog prima

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 00:29
Mwah.. wat bij mij altijd wel goed hielp.. vooral voor het gevoel. is zonder crosshair of iets waarmee je kan aimen spelen.. heel goed voor het gevoel moet ik zeggen.. Dat verhoogd namelijk ook de snelheid waarmee je schiet.. als je dit traint op bots.. reageer je heel snel en schiet je na paar dagen trainen zeker wel bijna meteen raak. En dat is dan niet ff nauwkeurig aimen maar heel snel schieten en dat bijna onbewust. Later kan je dan gewoon weer een crosshair nemen hoor :P

[ Voor 7% gewijzigd door dj_tjerk op 30-12-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 20:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
krijg je dan niet ontzettende last van je armen? ik hou altijd mijn hand praktisch stil en hoef alleen maar met mijn vingers de muis te bewegen, voor mijn gevoel is dat een stuk preciezer dan dat ik de beweging met mijn pols moet maken

maar iedereen heeft een eigen manier van spelen denk ik

uiteindelijk komt het eigenlijk wel op hetzelfde neer> oefenen oefenen en nog eens oefenen

[ Voor 26% gewijzigd door Chiron op 30-12-2003 10:11 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Chiron schreef op 30 december 2003 @ 10:10:
krijg je dan niet ontzettende last van je armen? ik hou altijd mijn hand praktisch stil en hoef alleen maar met mijn vingers de muis te bewegen, voor mijn gevoel is dat een stuk preciezer dan dat ik de beweging met mijn pols moet maken

maar iedereen heeft een eigen manier van spelen denk ik

uiteindelijk komt het eigenlijk wel op hetzelfde neer> oefenen oefenen en nog eens oefenen
zo doe ik het ook hoor :) je bent niet alleen.
en met hogere sens gaat het nog beter :D ( noujah hoog ik stond waarschijnlijk iets aan te te lage ant eerst :) )

[ Voor 7% gewijzigd door BruceLee op 30-12-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 18:11
Ik speel CounterStrike met een sens op 1.3, ben dan ook gigantisch met me muis over me pad aan het grazen, magoed, ben het gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 18:11
Chiron schreef op 29 december 2003 @ 22:10:
[...]maar ik heb dan ook 2 jaar lang met een razer boomslang gespeeld.. nu een mx500
En neem maar van mij aan, een mx500 schiet 10x beter dan een boomslang ;)

Een boomslang is achterhaald, de optische muizen van tegenwoordig zijn preciezer of komen dicht in de buurt, en het overslaan van de optische sensors behoort ook tot het verleden. Komt ook nog bij dat die boomslangen veels te snel sterven bij regelmatig gebruik :)

En ja, ik heb beide gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik heb het ff geprobeerd en ik heb zo'n 4~5 cm voor 180 graden. En dat is de standaard sens van UT2003.

Daarnaast zijn er nog andere factoren natuurlijk die je zelf kan beinvloeden... bijvoorbeeld je muis. Imho heb je twee soorten muizen, een soort die je met je pols bestuurt en waar je hele hand inligt (MX500 en consorten), daarnaast heb je muizen die je met je vingers bestuurt, en waar je hand dus niet inligt (MX3x0 enzo). Het is natuurlijk persoonlijk wat je het lekkerst vind maar in mijn ervaring is voor snelle FPS games zoals quake en ut2003 een muis die je met je vingers bestuurt beter... denk toch dat je met je vingers sneller kan reageren dan met je pols ofzo?

Daarnaast heb ik ook gemerkt dat de crosshair ook veel uitmaakt, in sommige games kan je die kiezen, en bij mij heb ik gemerkt dat de crosshair uit UT2003 met een X het beste werkt voor mij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 13:42
Ik wou toch nog eventjes terug komen, niet echt op het 'aim' gedeelte (dat is ruim besproken) maar meer op het strategie gedeelte. Ik ben erachter gekomen dat je strategie erg belangrijk is.

Om maar een voorbeeld te geven, ik ben 4 weken geleden begonnen met het eerst online spelen, en speelde ook voor het eerst vietcong online. Ik haalde niet veel punten, maar na een drastische andere aanpak van mijn strategie werd ik aangesproken door gasten die al vanaf het begin speelde dat ik best goed was :/

Ik heb er een kantje of 2 over geschreven, voor op mijn clansite (die pas 2 weken bestaat :P), omdat een kantje of 2 posten ook niet lief is geef ik hierbij de link. Kijk er maar eens naar, en kijk maar of het van jou van toepassing is.

Let op, ik speel enkel Vietcong, weet niet of dit ook van toepassing is op andere games.

Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je oefent (minimaal) één keer per week en bent verbaasd dat je niet beter wordt :? Dagelijks spelen is een must om het niveau op peil te houden imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een paar (gejatte) teksjes met informatie:

Voor beginners:
Counter-Strike heeft een realistisch nagemaakte wapens.
Als je rent en je geweer afvuurt tegelijkertijd,
zul je minder nauwkeurig met mikken worden.
(zeg maar gerust verschrikkelijk) (dit zal verschillen per geweer)
Stilstaand en gebukt (nog beter) schieten zal je nauwkeurigheid
erg bevorderen. Leer ook te wennen aan de verschillende geweren wat de terugslag betreft, de vuurknop constant vast blijven houden zal je nauwelijks
helpen, het is veel beter om kort en gemikt op de vuurknop te drukken.
Het is ook belangrijk om te weten dat alle rifles door objecten
heen kunnen schieten, tot op een bepaald punt.
Het Para Machine geweer en het Desert Eagle Pistool kunnen dit ook.

Voor de wat gevorderden(in het Engels jammergenoeg):
A lot of people requested some input on how to handle the AK47 and the Colt rifles more effectively. I have two words to say about these weapons: recoil control! That is the most important task, and I will try to show you some tricks of how to be able to control the recoil more effectively.
I have recorded a demo, but you must note that this demo is for educational purposes only. The demo will show you how to practice recoil control and burst control, as well as information on when to use what.

First off, I will state the difference between the following subjects: single shot, burst shot, 2-5 shots and spray.

The single shot is a technique that I use in only one situation, and it is quite complicated unless you are good with the rifles. There are times when a good player makes a nice burst of 2-5 shots with the AK47, but starts to lose control of the crosshair and recoil. A good player could single burst to finish the enemy off, effectively. You can watch the demo to get a better understanding of this concept.

When using the AK47 I burst a different amount of bullets depending on the distance between me and the enemy. Anything between two shots (when the enemy is really far away, while he&#146;s moving) to 3-5 shots when the enemy is at medium range. You can also try to end the burst by performing single bursts towards the lower health points of the enemy. Note that this technique is better used if you crouch. It is possible to perform if you stand up, but the bullets become very random this way. If you do this while you strafe, remember to make pauses and stand quite still for just a very short moment when you make the vital bursts.

The technique for being able to hit with a lot of bullets is quite simple if you know how to. For example if you use normal settings, not invert mouse, then you should pull the mouse backwards/towards yourself and make the crosshair expand so it's in a "zero mode" what I mean with that is that the crosshair won't move more than outwards/expanding but all bullets will go straight, if you dont pull the mouse towards yourself the recoil/weapon will bounce up.

The opposite goes for those who use Invert mouse, push the mouse slightly forward at the same time as you shoot. The more bullets you intend to shoot the more you have to move the mouse back/forth. This is of course what is called recoil control.

bron : http://www.gamers.nu/?p=camp_vesslan

PS Je moet geregistreerd zijn bij deze site om de guides te lezen en demo's te downloaden...Veel plezier nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:25

steveman

Comfortabel ten onder

johnnyv.nl schreef op 31 december 2003 @ 15:12:
Je oefent (minimaal) één keer per week en bent verbaasd dat je niet beter wordt :? Dagelijks spelen is een must om het niveau op peil te houden imho...
^ ik ben met hem. Vroegah :7 dagelijks gespeeld, über reactievermogen enzo, toen een paar maanden niet (weet niet wat ik dacht) en meteen was m'n reactievermogen minder, en m'n aim erg! Maar na een paar uur weer gamen was ik weer m'n fraggende zelf >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 29 december 2003 @ 17:48:
Ervaring leert dat 99% van de topspelers met een sensitivity speelt die inhoud dat je ongeveer 16cm met je muis moet draaien om je 180graden om te draaien. Voor de meeste public spelers is dit extreem laag, maar in wars kan je van je back-up uitgaan en is mikken belangrijker dan short-range. Daarnaast kunnen echte top-spelers zo snel reageren en bewegen dat dat kleine beetje sensitivity dan nix meer uit maakt. Op een public raad ik je aan dit iets minder te maken: tussen de 12-14 cm.
Dit gaat echt HE_LU_MAAL nerges over. Echt niet :z
Ga jij maar eens demo's bekijken van "topspelers", alsof ze ALTIJD gebackuped zijn en alsof ze NOOIT moeten draaien, echt dikke onzin dus. Wat als je in je eentje over blijft? Dan veranderen ze zeker snel ff sens? :+ . Niet lullig bedoeld hoor, maar dit is gewoon hoe ik het zie :) . Het is gewoon wat je gewend bent. Het is indd oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En ook geen Quake3, Call of Duty, Doom2 ( :+ ) en CounterStrike door elkaar spelen. Voor de rest ben ik het met het gros eens dat je gewoon elke dag moet spelen ipv 1 keer per week. En niets veranderen aan je resolutie, sens, config etc. Het is een questie van wennen.
Daarom heb ik ook al een paar jaar m'n Razer Boomslang 2000DPI, als ik met een andere muis ga spelen moet ik gewoon zo verschrikkelijk wennen dat het geen zin heeft om een betere/nieuwe muis te kopen. Ja, tuurlijk heeft het op "langere termijn" wel zin, maar je moet geen nieuwe muis gaan kopen omdat je slecht speelt.

Ook ben ik van mening dat je gewoon aanleg moet hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mensen posten dat ze dus binnen 1 jaar al ownen etc.
En dat kan ik alleen maar beamen, mn halfbroertje speelt nu 4 maanden en is al beter dan mensen uit mn vorige clan (die al 4 jaar spelen )

ikzelf speel nu bijna 5 jaar UT en hij komt akelig dicht bij mij in de buurt, puur omdat de eerste 3 jaar gewoon n00bish was, omdat IEDEREEN dat was, nu zit je in een fase waarin iedereen zo'n beetje het spel kent, en dus ook alle dingen weet zoals : translocaten,dodgen,truukjes, moving combo's etc etc etc.

Mijn enige tip die ik kan geven, kijk veel naar andere mensen, kijk naar demo's van mensen, en ga gewoon es sniper arena spelen tegen bots (klinkt suf ) maar doe het maar es 5 uur achter elkaar, je merkt zeker weten dat je beter wordt.

ik ben btw [Ds]Mart- (double star nl clan)

voor de UTérs onder ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 16:28:
[...]

Dit gaat echt HE_LU_MAAL nerges over. Echt niet :z
Ga jij maar eens demo's bekijken van "topspelers", alsof ze ALTIJD gebackuped zijn en alsof ze NOOIT moeten draaien, echt dikke onzin dus. Wat als je in je eentje over blijft? Dan veranderen ze zeker snel ff sens? :+ . Niet lullig bedoeld hoor, maar dit is gewoon hoe ik het zie :)
Als jij demo's bekijkt van wat nu de top-spelers zijn: SK, Team9 en al die andere zooi, dan zul je inderdaad zien dat hun sensitivity verschrikkelijk laag is. Sensitivity is op demo erg lastig in de schatten, maar ik heb met deze jongens samengespeeld en je kan van mij aannemen dat niemand een sensitivity van boven de 14cm per 180graden heeft. Als ze alleen overblijven dan spelen ze vooral op stealth en verrassing (kijk maar naar de Heaton 'flash blijkt smoke'-truuk uit CPL-winter van 2002) en daardoor is hun sens van minder belang. Ze naderen de vijand zo dicht dat het om reageren inplaats van aimen gaat en dan gaat het niet om je vaste hand + lage sens, maar om reactiesnelheid en spray-control.

Hierboven zag ik een stukje voor 'gevorderden', hierin werd de recoil-control aangegeven. Persoonlijk vind ik dit zeer belangrijk, doe een test: ga ongeveer 10 (counterstrike) meters van een muur zitten en ros een hele AK clip leeg. Je zal zien dat er een soort omgekeerde 7 op de muur komt te staan die totaal naast je crosshair komt. Druk je de muis licht naar beneden terwijl je de clip leeg rost krijg je een mooi vierkantje waar je vijand precies hoort te staan (je moet er wel bij blijven mikken :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 16:54:
Ik zie mensen posten dat ze dus binnen 1 jaar al ownen etc.
En dat kan ik alleen maar beamen, mn halfbroertje speelt nu 4 maanden en is al beter dan mensen uit mn vorige clan (die al 4 jaar spelen )
Ik ken ook genoeg mensen die er nu niets van bakken en dat nooit zullen doen, je hebt ook een behoorlijk snel reactievermogen nodig en ruimtelijk inzicht is vaak ook wel handig. Maar het allerbelangrijkste is timing. Zeker in 'pure fragmodes' zoals InstaGib. Dodgen, draaien en raak schieten, daar heb je gewoon een goede timing voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar met csen is dat toch anders, in cs ga ik gerust stil zitten en geef 1 headdie omdat die ander toch niet kan aimen :)

- Paar tips

- speel in het begin (of altijd) op een lage resolutie 640x480
- speel VEEL VEEL aim maps
- kijk demos van mensen die goed zijn (demos van mij op request :P)
- zet je sens laag (mijne is 1 bv)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:40:
Ja maar met csen is dat toch anders, in cs ga ik gerust stil zitten en geef 1 headdie omdat die ander toch niet kan aimen :)

- Paar tips

- speel in het begin (of altijd) op een lage resolutie 640x480
- speel VEEL VEEL aim maps
- kijk demos van mensen die goed zijn (demos van mij op request :P)
- zet je sens laag (mijne is 1 bv)
Hier nog tips voor csers

Met een goed geluid + goede headset moet je zo aimen:

|
+|
|

Speel je met boxen (wat opzich al noob is maar ok) aim dan zo:

|
+ |
|

+ = crosshair :P
| = een muur :P
Simpele reden voor, ik (me goed geluid ed) schiet voordat ik iemand zie, kun je dit niet tijdig horen, zul je nooit het reactievermogen hebben om iemand die aankomt rennen te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 20:11:
[...]

Hier nog tips voor csers

Met een goed geluid + goede headset moet je zo aimen:

|
+|
|

Speel je met boxen (wat opzich al noob is maar ok) aim dan zo:

|
+ |
|

+ = crosshair :P
| = een muur :P
Simpele reden voor, ik (me goed geluid ed) schiet voordat ik iemand zie, kun je dit niet tijdig horen, zul je nooit het reactievermogen hebben om iemand die aankomt rennen te raken
Ik speel met boxen, maar ik hoor ook voetstappen enz hoor :) Ik ga echt niet met een headset opzitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeft van mij ook niet :) maar jou geluid zal dus nooit zo goed (precies zijn als hetmijne) je gaat er straks 100% zeker heel hard tegenin maar jij hoort veel minder goed als mij. Maar volgens mij game jij ook niet echt serieus of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10 13:46
begin eerst met een goede config laat je niet wijsmaken van ik vind deze knoppen fijn want elke gamer heeft de knoppen anders

je kunt met je muissens klieren
lage sens (1.0 - 2.0) (CS) betere aim maar meer met muis bewegen
mid sens (2.0 - 5.0) (CS) middenklasse aim word minder maar kunt beter en sneller moven
hig sense (5.0 - 10) (CS) snel acties maar aimen word veel minder niet echt aanbevolen

richt tussen hoofd en lichaam meeste kans op headie en hoge schade schoten
speel rustig en kijk eerst rustig level door op plekken waar lui kunnen zitten
geluid is ook heel belangrijk dus headset een goede cser speelt veel op geluid
verder veel oefenen

have fun :D

[ Voor 7% gewijzigd door FulmeN op 31-12-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 20:15:
Hoeft van mij ook niet :) maar jou geluid zal dus nooit zo goed (precies zijn als hetmijne) je gaat er straks 100% zeker heel hard tegenin maar jij hoort veel minder goed als mij. Maar volgens mij game jij ook niet echt serieus of wel ?
Ja ik weet dat je het met een headset allemaal wat beter hoort enz, maar ik hoor het met gewone boxen ook, alleen wat zachter en minder helder en blablabla. Ik zou er niet durven tegenin te gaan O-) En ik game wel redelijk serieus hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-10 12:11

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb ff gemeten: 8cm voor 180graden :). En zo zal ik het houden ook.

Overigens als je filmpjes van "pro's" bekijkt dan zul je zien dat het idd vooral op spraycontrol aankomt. Probeer de 'voetsproei' (eigen term :p) eens met de colt. Meestal probeer je bursts, maar als dat uitloopt op een lange spray, ga dan met je crosshair naar de voeten van je tegenstander of zelfs lager. Kans op een headie is best groot :). Wel even oefenen en gevoel voor krijgen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand geholpen met mijn eerdere reply? :(
dacht nog wel dat topic starter q3er was |:( 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:40:

- Paar tips

1. speel in het begin (of altijd) op een lage resolutie 640x480
2. speel VEEL VEEL aim maps
3. kijk demos van mensen die goed zijn (demos van mij op request :P)
4. zet je sens laag (mijne is 1 bv)
1= dikke onzin, dat heeft echt niet nut. De hoofdjes van de mannetjes blijven altijd even groot hoor.
Heeft met de instellingen van de server te maken.
2= ben ik mee eens.
3= Heeft in het begin geen nut, dan zit je daar toch niet op te letten. Op het begin let je meer op waar je heen moet rennen om een kill te maken.
4= Weet ik niet.

Tip van mij:
Zorg dat je bij een clan komt.
Ik ben van mening dat je tijdens wars toch echt het meeste leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je resolutie hoger zet wordt alles groter hoor :? Alleen past er ook minder informatie op je scherm en maakt het relatief dus niks uit. Maar je moet gewoon lekker beginnen op een goede res, 640x480 ziet er echt niet uit. Gewoon 1024x768 doen ofzo :) Zo'n groot verschil maakt dat niet, en dan ben je er tenminste aan gewend, als je het anders later weer verandert moet je weer wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 10:39
Heeft hier niemand door dat et niet boeit wat je game sensetivity is? Ik bedoel 3 in UT is heel anders bij mij dan bij me buurjongen, ligt aan je windows setting.

Ik kan wel paar dingen vertellen die ik persoonlijk fijn vind of verandert heb in de loop van tijd, maar dit zijn dus zoals ik zei persoonlijke dingen :p

Mouse acceleration uit zetten in windows. Dit houdt in dat je normaal gesproken als je je muis heel langzaam beweegt je ook heel precies kan mikken, en wanneer je ff snel een ruk aan je muis geeft je snel ronddraaid. Dit lijkt relaxt maar zo zul je nooit boven een bepaalde niveau qua aim uit kunnen komen omdat de verhouding muisbeweging/cursorbeweging niet hetzelfde is door varierende snelheid. Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is :)

Verder is Aim 1 van de factoren die bepaald hoe goed je bent, zeker niet DE factor. Tactiek of het op kunnen sporen van je tegenstander is minstens zo belangrijk. Als er iets gevaarlijk is, is het niet weten waar je tegenstander zit. Wanneer ik dus 1 on 1 speel is mijn main tactic zo snel mogelijk m'n tegenstander zien te vinden en indien mogelijk natuurlijk ongezien blijven.
Vervolgens zo snel mogelijk gaan bestuderen wat beste plek is om em te pakken, dit ligt aan zoveel factoren dat het onmogelijk is alles uit te gaan leggen, denk aan gun dat je draagt, soort map, locatie, skills van je tegestander, gun van je tegenstander, objectives etc etc.
Als je in de rug van je tegenstander kan komen en liefst ook nog iets van boven vind ik meestal ideaal.
Probeer ook altijd vooruit te denken, waar kan degene heen zijn gegaan, waar kan ik heen gaan als ik hij zo op die richel tevoorschijn komt, hoe kan ik hem om de tuin leiden, zou hij me kunnen horen als ik via deze weg loop... enz :)

Geluid is hierbij van groot belang, met een headset zou je in principe altijd meer moeten horen of beter kunnen horen dan met een surround set.
Verder is het uitpluizen van de vaak vele verborgen settings in een spel ook belangrijk. Zo is het mogelijk in UT bij preferences verschillende sound settings te veranderen die het mogelijk maken om bepaalde geluiden beter te onderscheiden.

Het aimen zelf is ook per spel verschillend. Je hebt games als UT en Q3 waar de plek waar je mikt ook de kogels precies zullen aankomen, en je hebt spellen waar je een Cone of Fire hebt. Dit houdt in dat de kogels naarmater ze langer in de lucht zitten steeds verder van je mikpunt verdwijnen. De kogels zullen dus ongeveer inslaan waar je mikt, afhankelijk van de afstand.
Je zou kunnen zeggen dat met UT en Q3 een lagere mouse sense voordelig zou kunnen zijn aangezien je dan van ver af precies kunt mikken en niet bang hoeft te zijn dat kogels niet komen waar je mikt. Maar ook dit is kwestie van proberen, wat moet je met lage mouse sense als je een Flak Cannon in je poten hebt? :p

Nou is de titel van deze thread wel Hoe krijg je aim, maar ik denk dat de topicstarter o.a. bedoelde, hoe word ik goed :) Zoniet, vergeef mij :p

Laatste wat ik nog kan zeggen is leer goed strafen, het kunnen dodgen is net zo belangrijk als het kunnen aimen, sommige lui lijken gewoon een speedhack te hebben zo snel kunnen ze dodgen.

Eigenlijk is et puur een kwestie van spelen, play till you die. En je kan soms wel 5 jaar spelen en verliezen van iemand die een jaar speeld, het ligt ook erg aan hoe regelmatig je speelt.

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 31-12-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 letters voor je : FPS (frame rate p/s)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 23:08:
:?.

Je krijgt een goede aim als je veel FPS hebt :?. Care to explain :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 23:08:
zo hé daar heb je veel aan, misschien als je hardcore UT speelt, maar bij de meeste spellen heb je er niet zo veel aan of je nou 50 of 100 fps hebt (je ogen zien 'maar' 24 fps (oid), hoger zie je simpelweg NIET, je ziet het alleen wel als je ineens veel MEER of MINDER FPS krijgt.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-10 12:11

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

TheEvilCuber schreef op 31 december 2003 @ 23:31:
[...]

zo hé daar heb je veel aan, misschien als je hardcore UT speelt, maar bij de meeste spellen heb je er niet zo veel aan of je nou 50 of 100 fps hebt (je ogen zien 'maar' 24 fps (oid), hoger zie je simpelweg NIET, je ziet het alleen wel als je ineens veel MEER of MINDER FPS krijgt.
Idd zorg ervoor dat je geen framerate-drops hebt onder de 30 en je zit altijd goed :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Quake 3:
- Veel bewegen
- Veel oefenen
- Leer strafen
- Doe je wapens op knoppen waar je 'snel' bij kan
- Zorg ervoor dat je een goede muis en toestenbord hebt en stel ze zo af zodat je het beste kan spelen
- hoge picmip
- enemy model
- enemy color
- duidelijk crosshair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

ememy model, ememy color en duidelijke crosshair lijken me nogal illegaal (ik zou dat soort mensen nooit op mijn server laten, want dat is IMO bijna even erg als een wallhack of aimbot
In CS is het iig zwaar verboden (custum skins oid)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
in Quake kan je de grote , kleur , soort instellen in cs heb je helaas niet zoveel mogelijk heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

hij heeft het over de crosshair :D niet aleen over de skin :P

( jaja nu nog op got :P de echte gamers hebben geen leven >:) )

[ Voor 36% gewijzigd door BruceLee op 01-01-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Av3ng3rtje schreef op 01 januari 2004 @ 01:00:
in Quake kan je de grote , kleur , soort instellen in cs heb je helaas niet zoveel mogelijk heden
Helaas? je ziet je vijand wel erg makkelijk als hij bv. felrood is :X

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
[...]

Nope mis..
search er maar eens op.. zijn al meerdere topics over geweest.
Je ogen registreren alles veel sneller maar je hersenen verwerken t niet zo snel.
Het verschil tussen 30fps en 100 merk je echt wel.

Overigens betekenen een goede fps en ping niet altijd dat je goed bent.
Op het moment dat alles in UT2k3 een beetje haperd ben ik veel beter dan als ik een strakke ping heb. super vaag maar waar.
Erg leuk in een clan war.. iedereen zuigt en zeurt over haperen en ik ga als een speer :D

btw kep die tip van hier eens geprobeerd om zonder crosshair te spelen. ging nog verbazend goed :D Was gewoon leuk om te zien dat je nog steeds goede schoten kon maken.
Wat hier boven ook ergens word aangesneden is mouse acceleration. deze staond bij mij in UT2k3 nog aan en net zonder merkte ik dat het ineens veel directer ging, veel lekkerder :)

hulde aan dit topic _o_

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 00:58

Kleintje81

Blaat

Toen ik in het begin CS speelde raakte ik geen moer, en kocht ik willekeurig elke ronde wat wapens om mee te spelen, had toen een ratio van 1:2.

Later had ik de P90 uitgevonden, en daarmee kon ik toch aardig mijn weg in vinden, scores waren meestal 1:1 toen. Vanaf dit moment begon ik het spel te leren, ik wist daarvoor niet eens dat ik soms de bom droeg als terror zijnde. Ook de levels kon ik uit het blote hoofd op me netvlies zien :) .

Sinds CS 1.4 geloof ik begon ik meer te spelen met m4a1 en had ik meestal een kill/death ratio van minimaal 2:1. Later speelde ik met AK en desert eagle aardig.

En nu, heb een paar periodes gehad dat ik weken niet heb gespeeld, als ik AK heb sproei op de tenen van tegenstanders en door de recoil heb ik meestal een HS'je :) .

Mijn scores zijn laatste tijd belabberd (meestal 1:1), het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar vaak verdenk je mensen dat zij het spel niet eerlijk spelen en een of andere OGC / WH / whatever er nu is gebruiken. Misschien ligt het aan mij dat ik opmerk dat iemand bv alleen maar HS'jes maakt, en nee heb ik het niet over 5 kills achter elkaar maar over 5 rondes met 20 kills in totaal om als voorbeeld te noemen.

Het maakt ook trouwens erg uit of je speelt puur voor de kills of voor de fun, ik betrap me weleens op dat ik de boel bij elkaar vloek als ik dood geHS'ed word. ;)

- Een 1.5 speler die met pensioen gaat. :)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja idd, bij q3 is je config ZEER belangrijk
bedoel, als je speelt met default settings kan je net zo goed er niet eens aan beginnen aangezien andere mensen je like 100x beter zien door enemymodel / color / picmip / etc...

movement moet je onder de knie krijgen wil je sneller dan je tegenstander zijn, wat ook vaak tot de overwinning leid

en uiteraard je map knowledge

sjah en daarbij behoort je aim gewoon top te zijn maar dat komt gewoon met oefening :) dus gewoon tegen betere spelers spelen maar niet teveel achter elkaar spelen; schiet je niks mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Onee? :) Als je cs hebt, zet dan eens je max_fps op 30 en daarna op 50 of hoger :Y)
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 01:53:
bedoel, als je speelt met default settings kan je net zo goed er niet eens aan beginnen aangezien andere mensen je like 100x beter zien door enemymodel / color / picmip / etc...
Hmmm... kheb niet zovaak Q3 gespeelt... soms doe ik wast insta unlagged _/-\o_ , en dat doe ik best aardig al zeg ik t zelf. En ik weet niet hoe het met q3 tournooien/kampioenschappen is, maar bij CS is het zo dat je standaard models moet hebben (en cl_minmodels) anders zien ze het als "cheat". Bij dat soort tournaments gebruiken ze dus een programma die alle waardes die jij hebt ingesteld, terugzet naar de "legale" waardes. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk je beeld heel licht te maken (gamma ed). In sommige maps zijn hoeken gewoon zwart, en met wat gamma/brightness tweaks zie je mensen daar zo in zitten :r .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 02:49:
[...]

Onee? :) Als je cs hebt, zet dan eens je max_fps op 30 en daarna op 50 of hoger :Y)
van 30 naar 50 merk je echt niet (het word er niet sneller op ofzo :+)
Je ziet maar 24 fps (oid) dus het enige wat je kan zien is een drop (van 50<20 merk je namelijk wel, omdat het dan niet meer constant is.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 23:53
TheEvilCuber schreef op 01 januari 2004 @ 03:21:
[...]

Je ziet maar 24 fps (oid) dus het enige wat je kan zien is een drop (van 50<20 merk je namelijk wel, omdat het dan niet meer constant is.
bedenk ook eens dat je FPS en je muis input (muis reactiesnelheid) met elkaar samengaan ;)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastige vraag, en al zoveel antwoorden!
Ook al van mijzelf, hehe ;)
Maar tis simpel, zolang jij er tijd in steekt (meer dan nu) dan word je beter
Simpel, maar toch effectief.

Al die mensen die beginnen over tournament en topspelers hun instellinge, sjees, kruip ff uit de reet van die topspeler(s) en geef je eigen mening.
Dat ZIJ goed spelen met die settings betekent niet dat iedereen met die setting goed speelt.

Tis echt waar je mee bent begonnen, tis niet dat er een vaste formule naar succes is.. lol
Als dat zo was, waarom is er dan geen vast NL team dat NL kan vertegenwoordigen op internationale tournamenten?
NL clans komen en gaan nog sneller dan konijnen voortplanten :)
Dus plz.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kan niet over andere games oordelen, maar zeker bij CS is je FPS HET belangrijkste bij sprayen en je merkt het verschil ECHT wel, doe maar is fps 20 en ga dan sproeien met ak, kijken hoe lang het duurt eer je crosshair normaal formaat heeft, en daarna met fps 100.

Btw op 640x480 lijkt alles groter waardoor veel mensen lekkerder gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 13:46:
[...]

Ik kan niet over andere games oordelen, maar zeker bij CS is je FPS HET belangrijkste bij sprayen en je merkt het verschil ECHT wel, doe maar is fps 20 en ga dan sproeien met ak, kijken hoe lang het duurt eer je crosshair normaal formaat heeft, en daarna met fps 100.
Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, jij bent verschrikkenlijk eigenwijs en hebt totaal geen verstand van cs, probeer het nou maar gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TheEvilCuber schreef op 01 januari 2004 @ 03:21:
[...]

gebruik de search voor de gein eens hierop ;) er zijn alle meerdere topics over geweest..

oh en als je toch niet meer dan 24fps ziet ga jij maar eens achter een scherm zitten wat op 24Hertz werkt ;) dat zijn ook maar 24 beeldjes per seconde he ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 02:49:
Hmmm... kheb niet zovaak Q3 gespeelt... soms doe ik wast insta unlagged _/-\o_ , en dat doe ik best aardig al zeg ik t zelf. En ik weet niet hoe het met q3 tournooien/kampioenschappen is, maar bij CS is het zo dat je standaard models moet hebben (en cl_minmodels) anders zien ze het als "cheat". Bij dat soort tournaments gebruiken ze dus een programma die alle waardes die jij hebt ingesteld, terugzet naar de "legale" waardes. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk je beeld heel licht te maken (gamma ed). In sommige maps zijn hoeken gewoon zwart, en met wat gamma/brightness tweaks zie je mensen daar zo in zitten :r .
bij Q3 heb je een mod, OSP genaamd
die mod word voor iig 3 grote mods gebruikt; 1v1, TDM en CTF

en deze mod gaat al mee sinds het begin van q3 :)
deze mod zorgt ervoor dat je warmup hebt tot alle spelers 'ready' zijn en als ze dat zijn, start de match... etc
het multiplayer gebeuren word allemaal wat makkelijker enzo

en die opties van nmy color/model e.d. zitten er al heel lang in en zijn gewoon niet weg te denken... en nee ook niet bij de grote tourneys :) het is gewoon een standaard (mods als RA3 hebben het zelfs overgenomen)
in q3 kan je zoveel aanpassen in je config enzo, dat is juist zo leuk aan het spel ook; lekker veel spelen met je cfg enzo :)
graphics, binds, hud, alles kan je vrij aanpassen eigenlijk
alleen moet je dat niet teveel blijven doen wil je in vorm raken :)

wil je een idee krijgen? www.hellspawn.nl/hs.cfg voor mijn config :)
gooi m in je baseq3 en dan laad je m in q3 met /exec hs.cfg
zorg wel dat je /vid_restart doet nadat je m heb geexecute :P

mooi is het misschien niet te noemen maar het is wel erg fijn om met zulke duidelijke settings te spelen :) neemt het de fun weg van het spel? NEE!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cuber ik heb een paar jaar intensief q3 gespeeld.

het draait in q3 om de volgende dingen:

1 al je detail moet zo laag mogelijk zijn. je pic mip dus op 100 (ziet er dan nog lelijker uit dan een n64 spel)
niet alleen pic mip ook andere troep zoals decals shadows etc etc.moeten uit. alle andere progiies uit(ik deed zelfs explorer uit)
je moet quake 3 zo snel mogelijk laten draaien zodat je een zo hoog/stabiel mogelijke fps hebt. als je een super computer van nasa hebt zou ik het spel zelfs nog een beetje tweaken. ik heb trouwens een p3 933 mhz 512 sdram en een geforce 3 ti 200.

dat verhaal wat je verteld dat je ogen maar een bepaald aantal fps kan waarnemen klopt niet helemaal zijn meerdere topics over geweest.

2 heel belangrijk: een goede muismat. (ratpadz, everglide etc)
3 een goede optische muis. (ms intelli point of logitech)
4. geen troep op je computer. ik merkte altijd het verschil als ik net mijn comp had geformateerd en daarna ging spelen speelde toen stukken soepeler.

dit alles is natuurlijk niet nodig. het is alleen nodig als je het echt wilt opnemen tegen bepaalde top spelers en ook een keertje als eerste wil eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 13:53:
Nee, jij bent verschrikkenlijk eigenwijs en hebt totaal geen verstand van cs, probeer het nou maar gewoon
totaal geen verstand van CS? ik speeld al een hele tijd CS dus SU.

Fact: je ogen kunnnen niet meer dan 24 (oid) FPS zien

Wat heeft het dan in godsnaam voor zin om meer fps te hebben (behalve drops naar onder de 24 op de vangen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TheEvilCuber schreef op 01 januari 2004 @ 14:10:
[...]

Wat heeft het dan in godsnaam voor zin om meer fps te hebben (behalve drops naar onder de 24 op de vangen.
Omdat je na 2x aanraden nog niet de search hebt gebruikt doe ik t maar ff voor je...

nieuws: Feiten en fictie over frame rates
http://www.mikhailtech.com/articles/editorials/fps/

enjoy

[edit]
en dan nog iets, stel je hebt een bal die beweegt over je scherm..
@24 fps: krijg je het zo (bijvoorbeeld)
O----O----O----O----O----O--
@48 fps:
O--O--O--O--O--O--O--O--O
@96 fps
O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-

Zoals je ziet gaat de bal @ 96 fps veel vloeiender (logisch, kleinere stapjes omdat hij er nog wel even lang over doet om aan de andere kant te komen van je scherm)
mag jij raden waar je de bal makkelijker kan raken. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door LordMithril op 01-01-2004 14:22 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Al speelde jij al 2 jaar cs, erg goed zul je er nooit in worden,
redeneer nou eens logish:

je crosshair wordt groter als je sprayed, hij wordt daarna weer terug klein,
logisch is dus dat met meer fps je crosshair sneller klein wordt waardoor je beter kunt sprayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 14:17:
[...]

logisch is dus dat met meer fps je crosshair sneller klein wordt waardoor je beter kunt sprayen.
Hij wordt niet sneller klein dan hoor :) Het lijkt alsof hij sneller klein wordt. Dat zijn gewoon vaste waardes hoor, en die veranderen echt niet als je een andere fps hebt. Als je een lagere fps hebt worden er alleen beeldjes overgeslagen zegmaar, waardoor het langzamer lijkt te gaan, je kan het dan wel moeilijk volgen, omdat het dan gaat horten en stoten enz. met meer fps gaat het vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

[...]
What the F*ck heeft die crosshair er nou weer mee te maken? die gaat gewoon terug als hij dat moet (dat heeft niks met de framerate te maken lijkt me)

/me TheEvilCuber heeft wat topic enzo gelezen, maar nergens concreet bewijs gevonden, op een paar wannabe pro quakers en CS'ers na

EDIT:
kijk repeat dat bedoel ik dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 01-01-2004 14:24 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Lord_Mithril schreef op 01 januari 2004 @ 14:14:
[...]

@24 fps: krijg je het zo (bijvoorbeeld)
O----O----O----O----O----O--
@48 fps:
O--O--O--O--O--O--O--O--O
@96 fps
O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-
Het probleem is toch juist dat je die tussenliggende dingen niet kan zien (niet meer dan 24)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
[...]

Volgens mij is dat echt niet zo hoor. Met de Half-life engine heb je absoluut geen enkel voordeel met een FPS van 99 in plaats van 45. Ja, misschien drastische fluctureringen in je FPS die opvallen, maar behalve dat is het niet zo dat je gameplay anders wordt of iets dergelijks. Dingen als een verdere jump als in Quake III bij een hogere FPS heb je gewoon niet in de HL-engine volgens mij. Net zo min als een crosshair die zich anders gaat gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TheEvilCuber schreef op 01 januari 2004 @ 14:22:
[...]

What the F*ck heeft die crosshair er nou weer mee te maken? die gaat gewoon terug als hij dat moet (dat heeft niks met de framerate te maken lijkt me)

/me TheEvilCuber heeft wat topic enzo gelezen, maar nergens concreet bewijs gevonden, op een paar wannabe pro quakers en CS'ers na

EDIT:
kijk repeat dat bedoel ik dus :)
En dat is t dus ook, dingen gaan vloeiender en dat merk je.
waarom zouden ze anders op consoles enzo proberen bij alle snelle racegames (Fzero enzo) de fps zo strak mogelijk op 64 te houden?
alles gaat veel vloeiender en dat merk je..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Lord_Mithril schreef op 01 januari 2004 @ 14:27:
[...]

En dat is t dus ook, dingen gaan vloeiender en dat merk je.
waarom zouden ze anders op consoles enzo proberen bij alle snelle racegames (Fzero enzo) de fps zo strak mogelijk op 64 te houden?
alles gaat veel vloeiender en dat merk je..
Hmm.. daar heb je een punt.. F-zero is idd soepeler met zn 60 fps dan bv NFS HP2 met zijn 15-24 fps.
Het zier er dus soepeler uit. maar heeft het ook TECHNISCHE verschillen?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Omdat die drops misschien komen doordat je computer vertraagd word door iets, wat dus betekent dat ALLES trager gaat. Kortom, jou mooie muis-singaal word minder snel verwerkt en daardoor reageer jij minder snel op dingen.
Of je ogen 't nou zien of niet, als jij met constant 100 fps speelt, speel je echt BETER dan met rond de 24.

Heeft niks te maken met hoe goed je ogen al die fps zien, heeft te maken met hoe snel jou computer alles berekent en door stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op 01 januari 2004 @ 14:36:
[...]

Hmm.. daar heb je een punt.. F-zero is idd soepeler met zn 60 fps dan bv NFS HP2 met zijn 15-24 fps.
Doom 3 gaat standaard continu op 60fps draaien. Waarom? Omdat sommige sprongen bij bijv. quake 3 alleen mogelijk zijn als je meer dan een bepaald aantal (zeg 100) fps hebt.
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 14:43:
[...]

Omdat die drops misschien komen doordat je computer vertraagd word door iets, wat dus betekent dat ALLES trager gaat. Kortom, jou mooie muis-singaal word minder snel verwerkt en daardoor reageer jij minder snel op dingen.
Of je ogen 't nou zien of niet, als jij met constant 100 fps speelt, speel je echt BETER dan met rond de 24.

Heeft niks te maken met hoe goed je ogen al die fps zien, heeft te maken met hoe snel jou computer alles berekent en door stuurt.
Frame drops houden in dat er grafisch ergens een vertraging optreedt, dat hoeft ABSOLUUT niet in te houden dat je muisinvoer trager wordt. Muisinvoer werkt met interrupts dus in fiete gaan deze vóór het grafische geheel, lijkt me stug dat je muis dan gaat vertragen door een grafische vertraging :)

[ Voor 49% gewijzigd door pagani op 01-01-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 14:20:
[...]

Hij wordt niet sneller klein dan hoor :) Het lijkt alsof hij sneller klein wordt. Dat zijn gewoon vaste waardes hoor, en die veranderen echt niet als je een andere fps hebt. Als je een lagere fps hebt worden er alleen beeldjes overgeslagen zegmaar, waardoor het langzamer lijkt te gaan, je kan het dan wel moeilijk volgen, omdat het dan gaat horten en stoten enz. met meer fps gaat het vloeiend.
Helemaal mee eens :)
Enige dat er veranderd door FPS is de snelheid waarmee dingen je bereiken.
Niet de snelheid waarmee die dingen gebeuren in't spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
johnnyv.nl schreef op 01 januari 2004 @ 14:44:
[...]

Doom 3 gaat standaard continu op 60fps draaien. Waarom? Omdat sommige sprongen bij bijv. quake 3 alleen mogelijk zijn als je meer dan een bepaald aantal (zeg 100) fps hebt.

[...]

Frame drops houden in dat er grafisch ergens een vertraging optreedt, dat hoeft ABSOLUUT niet in te houden dat je muisinvoer trager wordt. Muisinvoer werkt met interrupts dus in fiete gaan deze vóór het grafische geheel, lijkt me stug dat je muis dan gaat vertragen door een grafische vertraging :)
Dat ligt aan de Q3 engine zelf.. andere games die niet op de Q3 engine draaien (en sommige die de egine aangepast hebben) hebben dat niet.

Volgens mij was die 60fps reden van doom voor multiplayer ofzo..

@ TheEvilCuber:
Idd het gaat vloeiender en je zegt nu zelf ook dat het lekkerder speelt. Met Shooters werkt dat het zelfde. hoe vloeiender het gaat hoe lekkerder het speelt en hoe beter je kan aimen.

* LordMithril kijkt naar post onder zich en zn eigen post een paar posts terug.. uh..
ziet er bekent uit :+

[ Voor 17% gewijzigd door LordMithril op 01-01-2004 14:50 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een game heb je hit points.

ik vond dit een mooi voorbeeld.

a 0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0----0 (high fps)

b 0----0----0----0---0----0----0----0---0---0----0------0-----0----0-------0 (med fps)

c 0----------0--------------------0-------------------0------------------0-------0 (low fps)

als je een 0 moet raken waar raak je hem dan eerder bij a bij b of bij c?

bij b en c zie je de de 0 niet altijd hij is vaak ontzichtbaar. wat raak je nou makkelijker iets wat je kan zien of iets wat je niet kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet mijn mouse sensitivity zelf laag zetten, omdat ik zelf ook vaak met reflexen de meeste kills maak, althans, als ik 'overvallen' wordt. Als ik hem hoger zet, dan vliegt de Crosshair over het scherm. Dan maar wat moeite doen om 180 graden te draaien, ik heb ook een Snowpad gekocht, die zijn best groot en dan kun je wat ruimer bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 01 januari 2004 @ 14:36:
[...]

Yip, NFS is een brakke port en F-Zero is voor de console geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 14:49:

a 0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0----0 (high fps)

b 0----0----0----0---0----0----0----0---0---0----0------0-----0----0-------0 (med fps)

c 0----------0--------------------0-------------------0------------------0-------0 (low fps)

bij b en c zie je de de 0 niet altijd hij is vaak ontzichtbaar. wat raak je nou makkelijker iets wat je kan zien of iets wat je niet kan zien?
Maar met 200 fps zie je 0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0
En met 100 fps zie je ook 0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

Dat verschil kunnen je ogen gewoon niet waarnemen.

Het staat vast dat je voldoende fps moet hebben. Maar als je altijd 60 fps haalt zonder uitschieters naar beneden is dat prima :) Hetzelfde met 50 fps ook en dat ook met 200 fps. Als je maar niet onder de 30 duikt, want dan gaat het stoten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 14:49:

sorry maar hier snap ik niets van!? wat zijn die nulletjes en de streepjes dan? meer uitleg graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Die nulletjes moeten een bewegend mannetje voorstellen
Vals dat mannetje dus van links naar rechtst ziet lopen op 30 FPS ziet je hem dus in een aantal stapjes (die 0 is waar je hem ziet, de - is waar je niks ziet)
volgends hem zie je meer op een hogere framerate, maar dat is imo stierenpoep.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 01 januari 2004 @ 15:34:
Die nulletjes moeten een bewegend mannetje voorstellen
Vals dat mannetje dus van links naar rechtst ziet lopen op 30 FPS ziet je hem dus in een aantal stapjes (die 0 is waar je hem ziet, de - is waar je niks ziet)
volgends hem zie je meer op een hogere framerate, maar dat is imo stierenpoep.
Het klopt wel dat je meer ziet op 50 fps dan op 10 enz. Maar je ziet echt niet meer op 150 dan op 100 fps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:19:
[...]

Het staat vast dat je voldoende fps moet hebben. Maar als je altijd 60 fps haalt zonder uitschieters naar beneden is dat prima :) Hetzelfde met 50 fps ook en dat ook met 200 fps. Als je maar niet onder de 30 duikt, want dan gaat het stoten enz.
nee 30 is dus echt crap met q3. fps is niet iets wat je allen kan zien je voelt het ook.

met quake 3 is een fps van max 125 het beste. hij moet dan wel constant op 125 staan en niet soms naar 100 haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 14:00:
cuber ik heb een paar jaar intensief q3 gespeeld.

het draait in q3 om de volgende dingen:

1 al je detail moet zo laag mogelijk zijn. je pic mip dus op 100 (ziet er dan nog lelijker uit dan een n64 spel)
rofl en jij zegt q3 gespeeld te hebben?
max picmip is like 10 ofzo...

en over die fps n shit
waarom kan je het dan wel merken dat je monitor op 100 of op 120 hz zit... ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:17:
[...]

rofl en jij zegt q3 gespeeld te hebben?
max picmip is like 10 ofzo...

en over die fps n shit
waarom kan je het dan wel merken dat je monitor op 100 of op 120 hz zit... ?
10 of 100 wat maakt het uit gewoon de max. als je 100 doet pakt quake de max.

je 2e vraag snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:19:
[...]

Het staat vast dat je voldoende fps moet hebben. Maar als je altijd 60 fps haalt zonder uitschieters naar beneden is dat prima :)
het is maar hoe graag je de beste wilt zijn. als je teverden bent met de 3e of 4e plaats is het idd prima. het zijn echt de miniscule subtiele verschillen waarom iemand gefragged wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:11
Waarom willen sommige mensen het gewoon niet snappen? Ga maar eens een spel spelen met een fps van 24 en kijk eens heel snel om je heen, doe dat ook met 100 fps en je zal zien dat je bij 100 fps veel minder jezelf op het beeld met focussen. Je moet bij 24 fps een soort de plaatjes bekijken en bij 100fps bekijk je gewoon wat er langs komt. Het is moeilijk uit te leggen, maar je moet zelf gewoon intensief spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
GoddXX2 schreef op 01 januari 2004 @ 16:43:
Waarom willen sommige mensen het gewoon niet snappen? Ga maar eens een spel spelen met een fps van 24 en kijk eens heel snel om je heen, doe dat ook met 100 fps en je zal zien dat je bij 100 fps veel minder jezelf op het beeld met focussen. Je moet bij 24 fps een soort de plaatjes bekijken en bij 100fps bekijk je gewoon wat er langs komt. Het is moeilijk uit te leggen, maar je moet zelf gewoon intensief spelen.
Tuurlijk, het verschil tussen 24 en 100 FPS is vrij groot. Maar ik betwijfel of jij nog het verschil kunt zien tussen 50 FPS en 100 FPS. Het zit gewoon tussen je oren: net als de tientallen mensen die beweren het verschil te kunnen horen tussen een 160 en 192 kbps MP3'tje. Je zult ze vast wel hebben hoor, maar bij het gros van de mensen zit dit gewoon tussen de oren.
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:50:
[...]

Great minds think alike _/-o_ Ik wilde net precies hetzelfde gaan typen, icl het voorbeeld van de mp3 :D
:D :*.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 01 januari 2004 @ 16:48:
[...]

Tuurlijk, het verschil tussen 24 en 100 FPS is vrij groot. Maar ik betwijfel of jij nog het verschil kunt zien tussen 50 FPS en 100 FPS. Het zit gewoon tussen je oren: net als de tientallen mensen die beweren het verschil te kunnen horen tussen een 160 en 192 kbps MP3'tje. Je zult ze vast wel hebben hoor, maar bij het gros van de mensen zit dit gewoon tussen de oren.
Great minds think alike _/-\o_ Ik wilde net precies hetzelfde gaan typen, icl het voorbeeld van de mp3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh grote minden hebben jullie ooit quake3 goed gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 17:08:
oh grote minden hebben jullie ooit quake3 goed gespeeld?
De Quake III engine is m.i. dan ook een zeer grote uitzondering op de regel. Spelers met een hogere FPS springen harder. Laat me niet lachen. Is dat nou eerlijk?

Heb je ook nog actuele voorbeelden van spellen waar er technische voordelen optreden in de gameplay bij een hogere FPS? Want Quake III is dus echt een grote uitzondering in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 22:10

Minkie

Groazers Unite.

Waarom kijkt een 100 Hertz tv fijner dan een 50 Hertz? Omdat het gewoon vloeiender en rustiger voor je ogen is. Anders hadden we nou geeneens 100 Hertz tv's omdat toch niemand het verschil ziet? 8)7

Pak in Q3 maar eens de plasma gun en schiet die leeg (al strafend door de level) op 30 FPS. en doe hetzelfde ook maar eens op 120 FPS. Je zulkt zien dat het op 120 FPS veel vloeiender en soepeler gaat, waardoor je dus beter kan mikken.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 13:56:
[...]

bij Q3 heb je een mod, OSP genaamd
die mod word voor iig 3 grote mods gebruikt; 1v1, TDM en CTF

en deze mod gaat al mee sinds het begin van q3 :)
deze mod zorgt ervoor dat je warmup hebt tot alle spelers 'ready' zijn en als ze dat zijn, start de match... etc
het multiplayer gebeuren word allemaal wat makkelijker enzo

en die opties van nmy color/model e.d. zitten er al heel lang in en zijn gewoon niet weg te denken... en nee ook niet bij de grote tourneys :) het is gewoon een standaard (mods als RA3 hebben het zelfs overgenomen)
in q3 kan je zoveel aanpassen in je config enzo, dat is juist zo leuk aan het spel ook; lekker veel spelen met je cfg enzo :)
graphics, binds, hud, alles kan je vrij aanpassen eigenlijk
alleen moet je dat niet teveel blijven doen wil je in vorm raken :)

wil je een idee krijgen? www.hellspawn.nl/hs.cfg voor mijn config :)
gooi m in je baseq3 en dan laad je m in q3 met /exec hs.cfg
zorg wel dat je /vid_restart doet nadat je m heb geexecute :P

mooi is het misschien niet te noemen maar het is wel erg fijn om met zulke duidelijke settings te spelen :) neemt het de fun weg van het spel? NEE!
Even voor de kijkers thuis:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/shot0000.jpg
Zo ziet HS' z'n Q3 eruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Minkie schreef op 01 januari 2004 @ 17:11:
Waarom kijkt een 100 Hertz tv fijner dan een 50 Hertz? Omdat het gewoon vloeiender en rustiger voor je ogen is. Anders hadden we nou geeneens 100 Hertz tv's omdat toch niemand het verschil ziet? 8)7
Dan mag je mij wel even uitleggen wat de refresh rate van een televisie te maken heeft met de Frames Per Second in een spel. Dat is sowieso al een geval apart. Ik zou niemand aan kunnen wijzen die het verschil niet merkt tussen een monitor die op 60 Hz draait en één die op 100 Hz ingesteld staat. Echter ik durf te wedden dat niemand van jullie het verschil kan merken tussen een door mij aan te wijzen spel wat draait op 60 FPS en 100 FPS in willekeurige volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 22:10

Minkie

Groazers Unite.

Ik durf de uitdaging wel aan hoor :). En ff over de gelijkenis tussen die tv en spel: hoe meer hoe beter.

Altijd leuk die discussies, je komt er nooit uit met zijn allen

Oeps, iets te snel gesubmitted.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een spel. Als je een spel hebt wat heel snel en hektisch is valt het eerder op als je een lagere FPS hebt.
Ik denk dat ik in C&C Generals geen verschil zie tussen 60 en 100 FPS, maar in Q3 weer wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Minkie op 01-01-2004 17:23 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
FPS is net als hertz een gewenning.

Als iemand altijd op 50fps speelt en gaat dan op 100fps spelen zal hij het verschil niet zien.
Speelt hij altijd echter 100fps en opeens gaat hij terug naar 50fps dan zal hij het waarschijnlijk wel merken.

Zelfde geld voor een 100hz tv. Mensen met een 50hz tv zien geen verschil bij een 100hz tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:53
Redje schreef op 01 januari 2004 @ 18:41:
FPS is net als hertz een gewenning.

Als iemand altijd op 50fps speelt en gaat dan op 100fps spelen zal hij het verschil niet zien.
Speelt hij altijd echter 100fps en opeens gaat hij terug naar 50fps dan zal hij het waarschijnlijk wel merken.

Zelfde geld voor een 100hz tv. Mensen met een 50hz tv zien geen verschil bij een 100hz tv.
Maar zoals Genghis Khan zei: TV's moet je er niet echt bij betrekken als het gaat om Hz/framerate. Ten eerste zit je er veel verder vanaf en zenden kanalen toch alleen maar 24 fps uit. Op een monitor zie je echt het verschil tussen 50 Hz en 100 Hz wel.

En als iemand van 100 fps terug gaat naar 50 fps het wel merkt en het andersom niet merkt geloof ik niet helemaal. 50 fps is trouwens vloeiend genoeg als je niet constant op die waarde gaat zitten letten. Zolang je framerate stabiel is, wat wil zeggen dat ie niet ineens met 30 fps zakt, merk je bijna geen verschil tussen 50 en 100 fps :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 17:15:
[...]

Even voor de kijkers thuis:

[afbeelding]
Zo ziet HS' z'n Q3 eruit :9
nee dus... TOTAAL niet :)
zal na het eten een screenschot ervan maken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 01 januari 2004 @ 16:48:
[...]

[...]
:D :*.
ik zie dus het verschil tussen 120hz refresh rate en een 100hz refresh rate
en zo zijn er nog een aantal mensen met mij (die ook q3 spelen)
dus dan zie je ook wel het verschil tussen fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.hellspawn.nl/screen.jpg

mijn q3, maar dan hoort t nog wat lichter te zijn, dunno waarom ie me gamma niet meeneemt in de screen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 20:14:
[afbeelding]

mijn q3, maar dan hoort t nog wat lichter te zijn, dunno waarom ie me gamma niet meeneemt in de screen :)
LOL ik vind dit toch wel grappig om te zien :D Ik persoonlijk speel liever wat slechter met mooie graphics, dan goed met zulke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HS: Mag ik aan jou de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) introduceren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 20:25:
[...]

LOL ik vind dit toch wel grappig om te zien :D Ik persoonlijk speel liever wat slechter met mooie graphics, dan goed met zulke :D
ik zie aan je reactie dat je n00b bent qua 1st person shooters.
waarom spelen mensen met zulke graphics?: om fps te squeezen. waarom squeezed men fps? zodat je aim/fps soepeler verloopt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met Repeat eens(zoals 99% van de mensen).
Ik probeer een spel altijd lekker te laten lopen, maar ondertussen wil ik wel zoveel mogelijk pracht en praal aanzetten en dat doen denk ik de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:02:
[...]

ik zie aan je reactie dat je n00b bent qua 1st person shooters.
waarom spelen mensen met zulke graphics?: om fps te squeezen. waarom squeezed men fps? zodat je aim/fps soepeler verloopt.
Nou voor hogere fps hoef je het er toch niet zo brak te laten uitzien? Zo veel vergt Q3 nou ook weer niet van je pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiz ook dat je meer kan zien in donkere hoekjes ed...

gelukkig is het bij CScompos verboden om zoveel aan te passen _/-\o_ alleen brightness/gamma en voor de rest niks.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:18:
[...]

Nou voor hogere fps hoef je het er toch niet zo brak te laten uitzien? Zo veel vergt Q3 nou ook weer niet van je pc...
hangt ervnaf wat voor comp je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
kunnen we iets genuanceerder reageren op elkaar en elkaar niet uitschelden voor n00b bij de eerste de beste reactie? dank u. ;)

daarnaast moet ik het ook met repeat eens zijn hoor. Daarnaast helpt het natuurlijk niet om je zo elitair te gedragen tegen andere gamers..... dan zullen ze je echt aardig vinden ook! :+

Ik heb vroeger tijdenlang UT Insta gespeeld op CTF-face, in die tijd heb ik wel geleerd dat je gewoon moest doen. De enige manier om goed te worden is om gewoon te spelen en te spelen. Dan kan je wel de graphics helemaal verneuken, maar als je dan ooit eens op een pc van iemand anders, of zonder je eigen config, speelt dan wordt je ingemaakt.

Daarnaast zijn zulke erge tweaks zoals wat je op dat screenshot hierboven zag imho een cheat. Jij hebt met die graphics een voordeel boven je tegenstanders, dus dat moet gelijkgetrokken worden door of jij alles weer default of je tegenstanders dezelfde instellingen.

En dan maakt het plots dus niets meer uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry Terr :) vond t zelf ook wel beetje aso eigenlijk :)

anyway

het klinkt raar maar ik vind het juist leuk om de game zo te spelen... denk je dat ik nu q3 nog speel voor de graphics of t goede verhaal? nee, om het competetivieve (spelling? :>) onderdeel van het spel!

het samen spelen met je team (ook op voicecom) tegen andere goede clans en de spanning die door je aderen vloeit als je met nog 1 seconde te gaan de gelijk-makende frag maakt om vervolgens voor een overtime (extra 5 minuten) te zorgen, om die je met je team vervolgens ook weer s met 1 frag verschil te winnen!

DAT is de kick van het spel :) en zoals ik al zei, er is geen moment dat ik zit te spelen en denk 'jeez dat spel ziet er gaar uit' :P
ik vind het juist goed als je VEEL dingen kan aanpassen in het spel (zie mijn aangepaste hud, teamoverlay, de models, de graphics, etc)... ik heb niet eens een trage pc, maar ik speel gewoon zo omdat dat fijner speelt

no offence hier maar ik vind het soms vrij komisch als ik andere ClanBase Crew mensen het hoor hebben over dat clans bepaalde map 'bugs' gebruiken (bijv een grenade ergens overheen gooien wat niet mag) en vervolgens een ban krijgen oid...
bij q3 heb je altijd aan kunnen passen wat je aan kan passen aan het spel, en dat geld voor alle grote tourneys... het hoort gewoon bij het spel

een spel als prince of persia bijv, geniet ik ofcourse ook het liefst van in alle glorie maar die verdwijnt gewoon de kast (of prullenbak 8)) in nadat je m hebt uitgespeeld

betwijfel of iemand dit leest maar ik heb iig ff me zegje gedaan :7

nog ff reagerend op bovenstaande reply:

IEDEREEN heeft toegang tot dezelfde opties; het is geen extra iets ofzo wat je moet downloaden, het zit er gewoon in. Zonder die OSP mod kom je geen OSP servers op, klaar en daarnaast, meeste graphics-dingen zitten standaard al in q3 (op die models/hud na dus)... het is eigenlijk een extra-skill zeg maar, om voor jou de perfecte config te maken... vele mensen vinden het leuk om uren met hun cfg te klooien en nieuwe 'truukjes' e.d. uit te vinden

dingen die je appart moet downloaden enzo, zijn idd cheats en gewoon niet toegestaan in het spel, easy as that!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 00:49
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 20:14:
[afbeelding]

Da's picmip 10? :) Zo heb ik ook lange tijd gespeeld toen ik nog een Voodoo 3 kaart had. Toen kwam er een GeForce 3 in huis, en vond ik het zonde om nog langer zo te spelen. Ik speel nu met normale graphics, maar niet het hoogste detail. Overigens leveren die hoge picmip waarden je (vreemd genoeg) vrijwel geen extra FPS op. Daar hoef je het dus niet voor te doen.
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 01:53:
Nou, een oud-clanmaatje van mij speelt Quake 3 nog steeds out-of-the-box. Het enige dat hij instelt is de enemymodel/color. En toch speelt ie best aardig bij een redelijk goede clan. Het kan dus wel. ;)
Genghis Khan schreef op 01 januari 2004 @ 17:10:
De Quake III engine is m.i. dan ook een zeer grote uitzondering op de regel. Spelers met een hogere FPS springen harder. Laat me niet lachen. Is dat nou eerlijk?
Nee, dat is niet eerlijk. Maar het is ook geen probleem meer. Overigens is het niet zo dat je met meer FPS verder springt. Je springt alleen verder met een constante framerate van 75 of van 125 fps. Tegenwoordig haalt bijna iedere serieuze Quaker die 75 of 125 fps wel. Je hoeft daar geen geweldige videokaart voor te hebben. Voor de enkeling die het niet haalt heeft de mod OSP een oplossing ingebouwd, die voor iedereen op de server 125 fps simuleert. Jouw argument zegt dus niet veel. :)
Ramon de Jesus schreef op 01 januari 2004 @ 21:36:
Daarnaast zijn zulke erge tweaks zoals wat je op dat screenshot hierboven zag imho een cheat. Jij hebt met die graphics een voordeel boven je tegenstanders, dus dat moet gelijkgetrokken worden door of jij alles weer default of je tegenstanders dezelfde instellingen.
Da's geen cheaten. Bij Q3 is het altijd al zo geweest dat je zowat alles kon instellen. Zoals HS al zegt heeft IEDEREEN toegang tot al die opties. En iedere Quaker die te maken heeft met het clangebeuren weet van het bestaan van die opties af. Het is gewoon onderdeel van het spel geworden. Of je gebruik maakt van die opties of niet is gewoon een afweging die je zelf maakt.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 01 januari 2004 @ 19:02:
[...]
Maar zoals Genghis Khan zei: TV's moet je er niet echt bij betrekken als het gaat om Hz/framerate. Ten eerste zit je er veel verder vanaf en zenden kanalen toch alleen maar 24 fps uit. Op een monitor zie je echt het verschil tussen 50 Hz en 100 Hz wel.

En als iemand van 100 fps terug gaat naar 50 fps het wel merkt en het andersom niet merkt geloof ik niet helemaal. 50 fps is trouwens vloeiend genoeg als je niet constant op die waarde gaat zitten letten. Zolang je framerate stabiel is, wat wil zeggen dat ie niet ineens met 30 fps zakt, merk je bijna geen verschil tussen 50 en 100 fps :)
Natuurlijk zie je het verschil wel tussen 50 fps en 100 fps... maar waarom:

Een mens kan idd maar een aantal "fps" zien. Stel dat is 20 keer refresh per seconde. Als je dan naar een beeld kijkt wat 50 keer per seconde refreshed is de redenatie dat je dan altijd een vloeiend beeld hebt niet juist. Er bestaat nogsteeds een kans dat als je hersenen bezig zijn met een refresh de monitor beeld geeft, en als je hersenen weer klaar zijn om info te ontvangen je monitor even geen refresh door geeft, hetgeen wij zien als een hapering.

Als de FPS van het beeld waar je naar kijkt verdubbeld, wordt de kans dat dit nog een keer voorkomt kleiner. Dus hoe hoger de fps hoe kleiner de kans is dat er een hapering waargenomen wordt. Daarentegen staat ook weer dat de kans op een hapering al erg klein is bij een FPS van 50, en nog veel kleiner bij 100 FPS. Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het niet eens met het feit dat als het een optie in het spel is die je niet hoeft te downloaden dat het dan per definitie geen cheat is. In "mijn" spel, Counterstrike, zit ook een optie; ex_interp, en als je die verlaagt dan krijgen de ventjes een groter hoofd, of kun je ze makkelijker raken oid. Dat zit er wel in, maar het wordt toch door iedereen als een cheat gezien. Dat is ooit ingevoerd als compensatie voor de spelers met een langzame verbinding en met hoge ping, zodat ze niet helemaal de grond in geboord zouden worden door iedereen met ADSL enz. Met 1.6 is het trouwens niet meer mogelijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 22:27 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.