Heeft hier niemand door dat et niet boeit wat je game sensetivity is? Ik bedoel 3 in UT is heel anders bij mij dan bij me buurjongen, ligt aan je windows setting.
Ik kan wel paar dingen vertellen die ik persoonlijk fijn vind of verandert heb in de loop van tijd, maar dit zijn dus zoals ik zei persoonlijke dingen
Mouse acceleration uit zetten in windows. Dit houdt in dat je normaal gesproken als je je muis heel langzaam beweegt je ook heel precies kan mikken, en wanneer je ff snel een ruk aan je muis geeft je snel ronddraaid. Dit lijkt relaxt maar zo zul je nooit boven een bepaalde niveau qua aim uit kunnen komen omdat de verhouding muisbeweging/cursorbeweging niet hetzelfde is door varierende snelheid. Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is
Verder is Aim 1 van de factoren die bepaald hoe goed je bent, zeker niet DE factor. Tactiek of het op kunnen sporen van je tegenstander is minstens zo belangrijk. Als er iets gevaarlijk is, is het niet weten waar je tegenstander zit. Wanneer ik dus 1 on 1 speel is mijn main tactic zo snel mogelijk m'n tegenstander zien te vinden en indien mogelijk natuurlijk ongezien blijven.
Vervolgens zo snel mogelijk gaan bestuderen wat beste plek is om em te pakken, dit ligt aan zoveel factoren dat het onmogelijk is alles uit te gaan leggen, denk aan gun dat je draagt, soort map, locatie, skills van je tegestander, gun van je tegenstander, objectives etc etc.
Als je in de rug van je tegenstander kan komen en liefst ook nog iets van boven vind ik meestal ideaal.
Probeer ook altijd vooruit te denken, waar kan degene heen zijn gegaan, waar kan ik heen gaan als ik hij zo op die richel tevoorschijn komt, hoe kan ik hem om de tuin leiden, zou hij me kunnen horen als ik via deze weg loop... enz
Geluid is hierbij van groot belang, met een headset zou je in principe altijd meer moeten horen of beter kunnen horen dan met een surround set.
Verder is het uitpluizen van de vaak vele verborgen settings in een spel ook belangrijk. Zo is het mogelijk in UT bij preferences verschillende sound settings te veranderen die het mogelijk maken om bepaalde geluiden beter te onderscheiden.
Het aimen zelf is ook per spel verschillend. Je hebt games als UT en Q3 waar de plek waar je mikt ook de kogels precies zullen aankomen, en je hebt spellen waar je een Cone of Fire hebt. Dit houdt in dat de kogels naarmater ze langer in de lucht zitten steeds verder van je mikpunt verdwijnen. De kogels zullen dus ongeveer inslaan waar je mikt, afhankelijk van de afstand.
Je zou kunnen zeggen dat met UT en Q3 een lagere mouse sense voordelig zou kunnen zijn aangezien je dan van ver af precies kunt mikken en niet bang hoeft te zijn dat kogels niet komen waar je mikt. Maar ook dit is kwestie van proberen, wat moet je met lage mouse sense als je een Flak Cannon in je poten hebt?
Nou is de titel van deze thread wel Hoe krijg je aim, maar ik denk dat de topicstarter o.a. bedoelde, hoe word ik goed

Zoniet, vergeef mij
Laatste wat ik nog kan zeggen is leer goed strafen, het kunnen dodgen is net zo belangrijk als het kunnen aimen, sommige lui lijken gewoon een speedhack te hebben zo snel kunnen ze dodgen.
Eigenlijk is et puur een kwestie van spelen, play till you die. En je kan soms wel 5 jaar spelen en verliezen van iemand die een jaar speeld, het ligt ook erg aan hoe regelmatig je speelt.
[
Voor 6% gewijzigd door
MailMan op 31-12-2003 22:12
]