Hoe krijg je aim?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik game al sinds dat ik kan lezen/schrijven/zien/praten/bewegen noem maar op. De laatste jaren heb ik een voorkeur gekregen voor FPS'jes zoals UT, Q3, UT2k3 en (soms) CS. Ik oefen minimaal 1x per week, maar nog valt me op dat het vaak zo is dat mijn aim gewoon kut is. Ik ken gasten die je oningezoomd met een AWP afknallen als jij net de eerste pixel van zijn ventje kunt zien...

Mijn vraag is nu dus, wat kan ik doen om ook zo'n superbe aim te krijgen? Meer oefenen? Of is het wat anders?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Gewoon urenlang oefenen, een andere weg is er echt niet. Autorijden leer je ook niet uit een boekje maar door het te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Veel spelen en de tijd nemen om te aimen, dus niet te overhaast te willen aimen. Lagere sensitivity helpt ook een stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
gewoon elk uurtje dat je vrij bent dat ene spel spelen en geen hardware en instellingen verandere zodat alles het zelfde blijft en niet weer aan andere factoren moet wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 12:57
Wat voor muis heb je? Dat maakt ook veel uit.

Je muis minder snel afstellen kan misschien ook helpen :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Op een gegeven moment ga je maps zo kennen dat je gewoon precies weet waar je moet mikken als je ergens langs loopt.

Op die manier kun je anderen zo bijv gelijk een headshot geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
Het moet ook in je zitten ;) Sommige mensen kan je per dag een paar uur achter de computer FPS spellen laten doen, maar leren het nooit.

type muis / sensitivity / rust. Speelt allemaal mee :) Ga je als een gespannen gek achter de PC zitten, dan bak je er meestal niet veel van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet er ook op letten dat je mouse sensitivity goed staat, zodat je niet 3x de muismat hoeft te bestrijken eer je omgedraaid bent...verder is het gewoon een kwestie van wennen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Ik heb een Logitech Wheel Mouse (optical) met snoertje :).

Devies is veel oefenen.. ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ik had ook die muis, is opzich lekker maar met mn mx700 speel ik toch wel een stukkie beter

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Veel oefenen + hoge sensitivity dus. Je kunt dan goed leren aimen, en langzaam de sensitivity omhoog doen, zodat je het sneller kan. Beiden tegelijk doen (snel+goed) lukt je echt niet, dan schiet je muis als een idioot over het scherm omdat de gevoeligheid veel te hoog is. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Bij sommige games wordt je aim beter als je gaat zitten (duck) of liggen (prone), in de game dan natuurlijk want achter je bureau helpt dat niet echt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 11-08 22:59
G33rt schreef op 28 december 2003 @ 13:32:
Veel oefenen + hoge sensitivity dus. Je kunt dan goed leren aimen, en langzaam de sensitivity omhoog doen, zodat je het sneller kan.
Juist niet vind ik.
Op het moment dat je met een lage sens goed bent en je gooit em hoger moet je alles weer aanwennen.
Ik doe het meestal als volgt.
gewoon ff op warmen eerst. dan je sens iets hoger of lager gooien, kijken of t beter/lekkerder gaat en zo steeds iets aan passen.
Het gevoel erbij kan altijd later nog iets veranderen. ik heb tijden gespeeld met een sens van 2.25 in UT2k3 en sinds kort zit ik weer op 3.00 omdat het lekkerder voelt.
voordat ik de clan joinede zat ik op 12 :X snap niet het me lukte om maar iets te raken :D

maar idd gewoon veel oefenen is het enige wat vaak werkt.
Als je UT(2k3) speelt kan je eens gaan klooien met shock combo's terwijl je beweegt (wel grote levels nodig).
gewoon groot leven openen en cheats gebruiken voor ammo :P

[ Voor 13% gewijzigd door LordMithril op 28-12-2003 13:48 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Je leerd het pas na veel gamen, het is gewoon de nauwkeurigheid en de snelheid waarmee je fragt hoe sneller hoe beter :0 je moet de sens goed instellen waarbij je je prettig voelt en veel fragt beetje spelen ermee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 16:32
Gamen, gamen, gamen en nog eens gamen, één worden met je muis en toetsenbord. ;)
En vooral ook veel spectaten als je vrij nieuw bent met "het gamen".
Zo leer je bijvoorbeeld ook om te reloaden na een gevecht, zulke dingen zie je van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-G schreef op 28 december 2003 @ 13:12:
Ik ken gasten die je oningezoomd met een AWP afknallen als jij net de eerste pixel van zijn ventje kunt zien...
lijkt mij HEEL sterk!!!

met AWP schiet je helemaal onzuiver als je unzoomed bent. ik weet zeker dat ze inzoomen op het moment dat ze schieten.

wat tips!
ik heb zelf ook geen wereldklasse aim.

1 als je door de map loopt: houd je crosshair op headshot hoogte.

2 luister heel goed. als je goed bent met horen, kun je ze al door hun kop schieten als ze nog niet eens de hoek om zijn.

3 laatste wees rustig en calm maar wel goed geconcentreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
M@NIC schreef op 28 december 2003 @ 13:48:
Gamen, gamen, gamen en nog eens gamen, één worden met je muis en toetsenbord. ;)
En vooral ook veel spectaten als je vrij nieuw bent met "het gamen".
Zo leer je bijvoorbeeld ook om te reloaden na een gevecht, zulke dingen zie je van anderen.
Ook een goede idd :) spectaten en demo's checken.
Je zal dan zien dat heel veel mensen aparte manieren hebben van aimen.
De ene aimed echt met de pointer op het mannetje de ander gebruikt strafe om zn pointer op het manntje te krijgen.

en idd geluid is ook heel belangrijk :) luisteren waar geluid vandaan komt.
In UT(2k3) is het mogelijk om je eigen footsteps uit te zetten (door ini edits). Dit helpt erg veel :) (maar word door andere weer als erg lame gezien) net als default models (alle models het zelfde). De hitboxes van alle models in UT zijn weleenswaar het zelfde maar toch zijn de dikkere manntjes makkelijker te raken. Komt door manier van aimen ofzo.

Ook graphics kunnen uitmaken btw.
Ut2k3 speel ik met alles op zn laagst behalve de player models.
zo krijg je dus vage vlakken met erg scherpe mannetjes.

Moves kennen helpt btw ook erg :)
Meestal zijn bunnyhoppers enzo erg lastig te raken maar zodra je weet hoe hij beweegt en hoever weet je ook waar hij gaat landen.
Dit is heel handig met de non instant wapens (rockets enzo).

[ Voor 50% gewijzigd door LordMithril op 28-12-2003 13:58 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:49:
[...]

lijkt mij HEEL sterk!!!

met AWP schiet je helemaal onzuiver als je unzoomed bent. ik weet zeker dat ze inzoomen op het moment dat ze schieten.
Het is gewoon mogelijk hoor ;) Long range is het niet te doen, short range wel aangezien je dan nog redelijk recht schiet, maar ook dit is puur oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 08-08 14:34
Iedereen zegt wel mik op het hoofd, maar in het echt word een agent/militair/swat watever getraint standaart te mikken op je borst. Waarom? simpel, dat 'doel' is veel groter en dus makkelijker te raken dan een hoofd.

Wat ook kan helpen:

- Neem rust, niet rushen, watever
- Niet sproeien met je wapen, kleine 'beetje' (like 3 kogels), liever nog losse kogels achter lekaar, dat is presieser
- Oefenen
- Drop je sniper, sniper is klote want als je mist duurt reloaden te lang, tevens is het lame :/
- Vind een goed wapen wat je relaxed vind. Ikzelf speel vietcong, en knal op grote afstand met een m16 (single shot) een sniper dood... meer dan 3 kogels heb ik er niet voor nodig. Een ak47 is ook erg leuk, maar meer een sproeiwapen. groter is niet beter, veel noobs zoeken het zwaarste machinegeweer wat eris, maar die zuigen vaak hard. Ik heb in vietcong echt veel doden gemaakt met een colt, klein pistool, maar echt goed! Dit valt dus ook onder het kopje 'vind je favoriete wapen'.
- Oefen tegen bots, het klinkt lame, maar je leert goed waar je moet lopen, hoe, wat waar, je leert op geluid spelen etc.

Nog een goed voorbeeld:
* leer een andere taktiek...

Ik speel zelf een weekje of 4 vietcong, en mag mijzelf best goed noemen, dit komt omdat mijn taktiek anders is... eerst speelde ik als de rest, terughoudend, veel campen, sniperen, langs de randen, bosjes etc. Nu speel ik anders, door het veld heenrennen, op iemand af rennen, rushen, om de hoek rennen etc. Niet meer stil zitten en wachten. Niet alleen is dit een leukere gameplay, ook blijkt dit (VOOR MIJ!) de beste taktiek te zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Map: HalongPortDM
[VCT] Icey          frags: 29   kills: 29   dths: 10
[VCT]QuickSand      frags: 12   kills: 13   dths: 19
Sniper03            frags: 11   kills: 11   dths: 4
[VCT] B.A.          frags: 6    kills: 7    dths: 17
Dj_Uri              frags: 2    kills: 2    dths: 3

Map: ArroyoDM
[VCT] Icey          frags: 37   kills: 37   dths: 13
[VCT] B.A.          frags: 16   kills: 16   dths: 20
Sniper03            frags: 15   kills: 15   dths: 18
Dj_Uri              frags: 13   kills: 13   dths: 27
Radim [CZ]          frags: 7    kills: 7    dths: 5
Sgt.Barnes          frags: 3    kills: 4    dths: 9
Adry                frags: 0    kills: 0    dths: 0

Zomaar wat DM gisteren avond, vroeger was ik niet echt de beste, maar gewoon voor de fun (4 weken geleden). Kwestie van kijken wat voor jou van toepassing is, Oefenen en nog meer oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nimmolon schreef op 28 december 2003 @ 13:59:
[...]

Het is gewoon mogelijk hoor ;) Long range is het niet te doen, short range wel aangezien je dan nog redelijk recht schiet, maar ook dit is puur oefenen.
lol
niks puur oefenen!!.

je moet gewoon dikke mazzel hebben als je unzoomed wilt raken. :)

je bent denk ik in de war met scout. waar je wel perfect kan schieten unzoomed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Icey schreef op 28 december 2003 @ 14:02:
Iedereen zegt wel mik op het hoofd, maar in het echt word een agent/militair/swat watever getraint standaart te mikken op je borst. Waarom? simpel, dat 'doel' is veel groter en dus makkelijker te raken dan een hoofd.
Ligt aan de game en het wapen. In CS zou ik gaan voor headshots maar UT richt ik weer op het lichaam
- Oefen tegen bots, het klinkt lame, maar je leert goed waar je moet lopen, hoe, wat waar, je leert op geluid spelen etc.
mja.. niet echt goede ervaring mee.
Spelen tegen mensen online is erg anders over het algemeen.
Hoe goed ze bots ook maken, tegen mensen spelen is nog steeds anders.

UT2k3 instagib: gemiddelde bots: 2 tot 3 misses 1 hit
godlike bots: 1 mis 1 hit/direct hit.

je weet dan gewoon dat je na zopveel keer geraakt gaat worden enzo. tegen mensen weet je dat niet.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Oefenen en veel koffie drinken vertelde een wijze mentor mij eens :)

Hoge of lage sensitivity is een persoonlijke voorkeur dus dat kun je iemand moeilijk aanraden. Er zijn toppers die met een minieme beweging achterstevoren staan en toppers die 2 muismatten voor hetzelfde nodig hebben. Zit zelf aan de 3,3cm/360graden.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unzoomed met scout gaat wel goed idd, die schiet gewoon rechtdoor, maar met een awp gaat je kogel alle kanten op, maar niet waar jij hem mikt. Heel dichtbij maakt het idd niet uit, als je die loopt bijna in je tegenstander steekt is hij idd bijna altijd raak :)
Soms werkt het goed om met een ak op iemand borst te mikken en dan even een korte sproei te geven, dan trekt de loop omhoog en heb je vaak wel hs. Met colt gewoon op het hoofd mikken en losse schoten of bursts van 2/3 kogels geven. :) Je moet gewoon wat proberen en als iets op een gegeven moment goed gaat, dat gewoon aanhouden. Iets wat anderen makkelijk vinden hoeft voor jou nl niet te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Lord_Mithril schreef op 28 december 2003 @ 14:08:
[...]

Ligt aan de game en het wapen. In CS zou ik gaan voor headshots maar UT richt ik weer op het lichaam
Alles wat ik zeg is bedoeld voor realistische spellen zoals Vietcong, bij onrealistische spellen zoals counterstrike kan je al bunnyhoppend over het veld headshots maken met een sniper rifle :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al staat de topictitel en startpost me een beetje tegen ('aim' is echt één van die neo l33t cultuur woorden).

Je wilt goed kunnen mikken?

Koop een goeie muis, en dan bijv. de Logitech MX310 of MX500 (even goed, maar de 500 heeft meer knopjes en is uiteraard wat duurder). De MX700 is de MX500 maar dan draadloos. Dan heb je nog de MX900 variant, en die werkt via Bluetooth.

Een nauwkeurige muis scheelt erg veel. Ik heb de Logitech Dual Optical, da's de voorloper van de MX500. Daarvoor had ik de Logitech Pilot Optical (zo'n blauwe, wordt al jaren niet meer verkocht), en die is echt stukken minder nauwkeurig.

Een goede tip van mijn kant is je crosshair in de gaten houden. Als je net een potje hebt lopen rennen of springen, raak je niets. Als je denkt binnen 2 seconden iemand tegen het lijf te lopen, loop dan in kleine tikjes, of met 'walk' of buk :) Dan blijft de crosshair klein en kan je heel gemakkelijk een headshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:31
1x per week oefenen is niet genoeg, je moet heeeeeeeel veel spelen,

en je een geheel worden met je sens, ik speel heel veel cs, met een hoge sens (9.4 op 1024x768) maar ik ben er helemaal aan gewend, ik vind persoonlijk een lage sens heel klote, met draaien en snel mikken enzo.
Het is gewoon noodzaak dat je heel veel speelt, en bij al je spellen ongeveer dezelfde sens probeert te krijgen, zo hoef je niet telken te wennen.

En dan van de unscoped awp geloof ik niet, want als er iets niet precies is, dan is het wel een unscoped awp ;)

Edit: wat ik ook veel mensen niet erg goed zie doen is : Je crosshair op de goede plek houden als je om de hoek gaat, zo doen veel mensen het :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijng353/slecht.JPG

en dan ben je vaak gewoon te langzaam als hij al goed gemikt zit te wachten

zo kan je veel sneller handelen :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijng353/goed.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door T7D_Sneezy op 28-12-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet jezelf ook een beetje aanleren waar je nou het best kan lopen als je hem gelijk een headshot wil verkkopen.

En dus niet waar je in een hoekje kan zitten want dat is lame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

of je gaat heel veel aim_map spelen ? ( bij cs that is )

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op 28 december 2003 @ 14:14:
[...]

Alles wat ik zeg is bedoeld voor realistische spellen zoals Vietcong, bij onrealistische spellen zoals counterstrike kan je al bunnyhoppend over het veld headshots maken met een sniper rifle :/ ...
Dit doet me echt verdriet :'( ;)

Counterstrike is echt niet zo als jij het nu neerzet. Bunnyhoppen kan überhaupt al niet meer, en awp'en of scouten (vooral die laatste) is lastig en moet je goed voor oefenen. Als je tegen goede spelers speelt is dat zeker niet makkelijk, omdat je dan maar heel weinig kansen krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel: alle strategy guides lezen en oefenen die er zijn. Zelf een MP map starten en helemaal van buiten leren. Daarna goed leren samenwerken in een team.
maar in het echt word een agent/militair/swat watever getraint standaart te mikken op je borst.
Agenten leren om eerst in het been te schieten. Er is namelijk niet altijd dodelijk geweld nodig om iemand tot stoppen te dwingen (en als het moment het toelaat moet je altijd waarschuwen dat er gericht geschoten gaat worden).

Overigens is Vietcong een spel van een ander caliber (ten goede). Zeker met de meer dan 100 custom maps / MP-leveleditor die er nu zijn en de invoering van HradBa (al zal dat altijd een eeuwigdurende oorlog zijn, de cheat en anticheat) en met de komende Purple Haze versie is een heropleving van Vietcong zeker te verwachten. Het is één van de zeldzaamste spellen die mij ervan kan weerhouden om Hidden & Dangerous 2 te spelen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 12:12

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 14:42:

[...]
Agenten leren om eerst in het been te schieten. Er is namelijk niet altijd dodelijk geweld nodig om iemand tot stoppen te dwingen (en als het moment het toelaat moet je altijd waarschuwen dat er gericht geschoten gaat worden).
paar quotes van Motor-forum naar aanleiding van een agent die een overvaller neerschoot:

Nederlandse politie
Tja er is een verschil tussen aanhoudingsvuur en noodweervuur.

Bij noodweer moet de verdachte gestopt worden. Deze de verdachte brengt iemand in levens gevaar en een kogel moet zorgen dat deze geen levensbedreigende actie kan uitvoeren. (vb steken met mes, schieten, hakken met bijl etc) Hierbij schiet je op de romp, een groot raakvlak.

Aanhoudingsvuur:
Iemand is een gevaar voor de maatschappij en deze wil je gaan aanhouden. Als deze weg rent mag je hem stoppen door op zijn benen te schieten. (Natuurlijk is dit alleen toegestaan bij zeer gevaarlijke verdachtes.)

De collega in amsterdam was het puur noodweer.
Hij schoot dus op de romp, hierin is hij getraind.

In het politie schiet parcours moet dit.
Aanhoudingsvuur op de benen ( boven de middel 1 schot en je zakt meteen)
Noodweer schiet je op de romp.
Belgische Diplomatiek beveiligingsadviseur:
In het been ? filmpraat :X als je aangevallen wordt vuur je om de aanval te stoppen, mijn advies: twee schoten vlak achter elkaar in de grootste zichtbare masa (de torso) als je op een been schiet en je mist, wat in een stresssituatie echt niet ondenkbaar is heb je een mes in je pens. Is hij dood? pech...had hij dat mes/pistool/geweer/ofwatdanook maar niet moeten trekken

[ Voor 13% gewijzigd door The Bad Seed op 28-12-2003 14:58 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Euss, leuk om te horen dat er meer mensen zijn die vietcong zo leuk vinden!

Ik speel normaal geen games, vroeger nog wel CS gespeeld (gestopt ivm lamers/cheaters/campers etc), en UT (waar ik al bunnyhoppend headshots maakte :P).

Vietcong speel ik sinds 4 weken, en hte is echt zo'n wijs spel, de sfeer, ambiance, geluid, en vooral de gameplay die echt zo enorm goed is!

Al met al een uitgebalanceerde game, waarbij snipers een keertje niet in het voordeel zijn (trust me, snipers maken weinig kans :P). Het leuke is dat teamplay enorm belangrijk is en echt goed werkt, vandaar dat ik binnen 7 dagen met klasgenoten een clan + site heb opgericht :P

Het HradBa systeem is een beetje vreemd, maar wel lekker. Ikzelf draai thuis een server met dit systeem, en ben maar zelden online mensen tegen gekomen die cheate. Enkel zijn er wel wat bugjes... zo kwam ik erachter dat als ik op het dock ga staan, en naar beneden spring je word gekicked ;)

hier dus, dit heb ik uiteraard ook gemeld: klik

Volgens de hradba faq zijn er meer van dit soort bugjes, maar gelukkig word alles snel gefixed. Het leuke van VC is dat de gameplay gewoon niet geneuked word door overvloedig campen, snipen en lame cheaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Aim hebben in FPSen kan in in mate leren, maar je moet er ook feeling voor hebben.

De laatste tijd speel ik zelf bijna geen FPSen meer maar heb er aardig wat games (en goede clans) op zitten. En eigenlijk oefende ik heel weinig. Meer op de maps dan op de aim.

As ik zelf speel (met UT2003 bv.) aim ik niet echt maar is het meer een reflex, je ziet iets bewegen en dan moet je binnen no time je crosshair op de mannetje hebben. Als je echt gaat aimen duurt dat te lang.

Dit verschilt natuurlijk ook qua game, in CS / AA / BF1942 kan je meer aimen omdat de gameplay trager is als bv. UT / UT2003 of Q3.

Je moet gewoon een muis sens instellen dat jij hem lekker vind (ik gebruik zelf medium tot langzaam) en niet gaan lopen prutsen hiermee, en dan gewoon lekker spelen.

En verder zie Sneezy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Vietcong leuk op een LAN met 4-6 mensen? Zitten er gamemodes in met AI (co-op ofzo)?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
http://www.xfire.be/comments.php?id=751&category=7

lees dit eens door, mischien heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
enige manier is lage sens niks wat jij het fijnste vind lage sens nemen en eraan wennen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 15:06:
Is Vietcong leuk op een LAN met 4-6 mensen? Zitten er gamemodes in met AI (co-op ofzo)?
We spelen vaak tussendoor met 3 man een potje coop (tegen bots, er zijn verschillende levels waar dit kan, mijn voorkeur gaat uit naar Stream en Storm. Met 4~6 man kan je ook erg leuk DM spelen in een wat kleiner level zoals Halong Port (tip!). Verder is het dus een game wat ook in kleinere groepjes erg leuk te spelen is. Wat wijzelf doen, ff 15 minuten met ze 4e inkomen, en daarna op mijn server verder. Maar dat ligt aan je upload.

"256 Kbps upstream would be around 10 players."

Ikzelf heb 320, en we spelen normaal met ze 4e (ik via lan, rest via internet) + 4 man die we niet kennen via internet, dikke lol en goed te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:20
ap0stah schreef op 28 december 2003 @ 15:07:
enige manier is lage sens niks wat jij het fijnste vind lage sens nemen en eraan wennen
Snap je nu zelf wel wat er in die zin staat :?
Als je bedoelt dat je een lage sens moet nemen, dan ben ik het niet met je eens. In CS speel(de) ik altijd met een sens van 20 (uberhoog, maar volgens mij kloppen die getallen niet altijd, iig was het lekker snel).
Waarom? Omdat ik zo'n hekel eraan heb om 4x m'n muis op te tillen als ik één rondje wil maken. In slome games is een slome sens misschien wel handig, maar in snellere spellen ala CS en ET waar je voortdurend in beweging bent en je om elkaar heen rent (dat werkt het beste :P) is een hoge sens toch een stuk fijner.

Aimen is in mijn ogen goed voorspellen en op tijd reageren. En natuurlijk goed mikken, maar al kan je nog zo goed mikken, als je altijd te laat reageert heb je daar niks aan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Nog een factor: je moet gewoon wel je dag hebben :). Sommige dagen raak je niks, andere dagen sta je bovenaan in de lijst.

* handige_harrie speelt voornamelijk CS.

Ik speel zelf met hoge sensitivity, waardes geven maakt toch geen fuck uit, want -niet alleen hangt het ook van je windows instellingen af - het verschilt ook per muis. Maar als iemand achter mijn pc (zelfs in windows) gaat zitten dan is het gewoon lachen om te zien hoe ze van links naar rechts vliegen met de cursor :D.
Ik heb een Logitech draadloze optical, maar je wordt ziek van het opladen van batterijen. Als het ff kan, koop er een met docking/oplaadstation. Ik zou toch zeker een draadloze kiezen.

Ik ben wel een liefhebber van funmaps (met name fy_pool_day) en daar kan ik zo 2 man achter elkaar met unzoomed AWP afmaken. Meestal van dichtbij (is ook een kleine map), maar het lukt me ook wel van de ene naar andere kant. Zo onnauwkeurig is dat ding niet als je ff crouched.

Een andere ontzettend handige tip is 'Q'. Daarmee pak je je vorige wapen, maar je kunt er het reloaden van snipers mee overslaan. Oftewel: je schiet - snel 2x op 'Q' - en je kunt weer schieten.

Verder is het erg nuttig om wat gevoel te krijgen met de pistolen. Niet alleen scheelt het flink in $$ als je de eerste ronde kunt winnen, vaak kun je jezelf ook redden als je eigenlijk je rifle moet reloaden door snel je pistool te pakken (met 'Q' als het ff kan, dat scheelt tijd) en iemand met usp/deagle of (bij T) de b-1-3 (hoe heet dat ding?) af te maken.

Nog een tip, hoewel dat weinig met aim te maken heeft: Een HE-granaat gooien doet niet alleen schade, het desorienteert ook, als je zo'n ding de hoek om kaatst en gelijk zelf er achteraan gaat kun je vaak 2 man aan zonder veel problemen.
Flashes vind ik nogal lame, die gebruik ik niet, en smoke is atm erg buggy als je -zoals ik- in D3D wilt CS'en.

[ Voor 15% gewijzigd door handige_harrie op 28-12-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
MaRc0 schreef op 28 december 2003 @ 15:15:
[...]
Snap je nu zelf wel wat er in die zin staat :?
Als je bedoelt dat je een lage sens moet nemen, dan ben ik het niet met je eens. In CS speel(de) ik altijd met een sens van 20 (uberhoog, maar volgens mij kloppen die getallen niet altijd, iig was het lekker snel).
Waarom? Omdat ik zo'n hekel eraan heb om 4x m'n muis op te tillen als ik één rondje wil maken. In slome games is een slome sens misschien wel handig, maar in snellere spellen ala CS en ET waar je voortdurend in beweging bent en je om elkaar heen rent (dat werkt het beste :P) is een hoge sens toch een stuk fijner.

Aimen is in mijn ogen goed voorspellen en op tijd reageren. En natuurlijk goed mikken, maar al kan je nog zo goed mikken, als je altijd te laat reageert heb je daar niks aan.
voorspellen is niet aimen en topic gaat ook over aimen niet over voorspellen en snel kunnen draaien
lage sens is de key voor goeie aim klaar

en jij speelde met sens 20, no offence maar je gaat me niet wijs maken dat jij goed was in cs
long range met hoge sens gaat niet werken (alleen vs prutsers dan )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ap0stah schreef op 28 december 2003 @ 15:36:
[...]

voorspellen is niet aimen en topic gaat ook over aimen niet over voorspellen en snel kunnen draaien

en jij speelde met sens 20, no offence maar je gaat me niet wijs maken dat jij goed was in cs
long range met hoge sens gaat niet werken (alleen vs prutsters dan )
voorspellen is wel aimen.
Met wapens als rocketlaunchers enzo moet je wel voorspellen anders raak je niks.
Ja ok, CS heeft dan geen rockets maar dit gaat niet over CS maar over aim :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet mijn muissensitivity altijd op 1 slag = 180 graden omdraaien. Op deze manier kun je nl. altijd nog een goede poging wagen met terugschieten als je in de rug aangevallen wordt. Daarnaast zet ik alle keys hetzelfde in de verschillende games, dat voorkomt 'inwerktijd'.
Het scheelt overigens als je in singleplayer eerst het spel uitspeelt op verschillende moeilijkheidsgraden (met de crosshair uitgeschakeld, alleen ironsight - zodat je een hogere hitrate hebt) - op die manier heb je al een mooie bot-training achter de rug en kun je je helemaal richten op het onvoorspelbare karakter van multiplayer levels.
Sommige mensen zweren bij koptelefoons, op die manier kunnen ze de vijand aan horen komen lopen/rennen.

Duracell: Ja precies, net als vroeger bij de KMAR dus.

Icey: Jouw bug had ik inderdaad gelezen @ GoD - en het is een nasty bug dat vallen ook geclassificeerd wordt als een cheat-poging. Maar er is hoop: die HradBa wordt geupdate, en hoe meer mensen hun ervaringen en oplossingen posten des te sneller zijn dit soort valse cheatID meldingen uit de wereld (het is alleen lastig als het je overkomt en je kan vervolgens niet multiplayer voor 2 weken zoasl mij overkwam na patchen).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er zijn op internet wel testjes te vinden waar je raak moet klikken met een muis. Ik weet ze nu even niet, maar op sommige spelletjessites staan ze.

Het ziet er heel simpel uit, maar je leert toch goed 'raak' klikken.

En als je aan het spelen bent, goed luisteren, en er voor zorgen dat je zelf niet gehoord kan worden (niet rennen)

En heel veel oefenen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 10-08 22:16

bAdmuTs

mAzE

Ik zelf speel al een tijdje cs en heb een sens van 2 met een balmuisje :D

Voordelen van lage sens:
- Je mikt veel zuiverder, vooral op medium/lange afstanden
- Snipen gaat naar mijn mening een stuk beter

Nadelen van lage sens:
- In close combat is het niet altijd even fijn (ik zorg er dus ook vaak voor dat ik niet in zulke situaties terrecht kom, maar ik ben eraan gewent dus ik draai een stuk sneller dan de meeste mensen :))

Voordelen van hoge sens:
- Kan veel sneller draaien, dus "beter" in close combat

Nadelen van hoge sens:
- Mikt veel onzuiverder dus veel meer kans dat je langs het target schuift (en dat is juist weer zeer vervelend in close combat)
- Een sniper met een hoge sens vind ik dus ook 3x niks

Het is gewoon allemaal een kwestie van gewenning, ik vind pers een lage sens het best maar het ligt er maar net aan welk spel je speelt.

En sound is belangrijker dan een goede aim hebben, als je iemand aan hoort komen lopen heb je daar een groot voordeel mee, gewoon even w8en en de trekker overhalen :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Ik heb m'n cs ook op vrij lage sens icm een trackball. Kun je goed aimen over een afstand (al gaat het soms voor geen meter :( :P ). Als er iemand in de buurt komt geef ik een zwiep aan m'n trackball en pak ik snel over. Heerlijke dingen die trackballen :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik game al sinds dat ik kan lezen/schrijven/zien/praten/bewegen noem maar op. De laatste jaren heb ik een voorkeur gekregen voor FPS'jes zoals UT, Q3, UT2k3 en (soms) CS. Ik oefen minimaal 1x per week, maar nog valt me op dat het vaak zo is dat mijn aim gewoon kut is. Ik ken gasten die je oningezoomd met een AWP afknallen als jij net de eerste pixel van zijn ventje kunt zien...

Mijn vraag is nu dus, wat kan ik doen om ook zo'n superbe aim te krijgen? Meer oefenen? Of is het wat anders?
Wat de mensen hierboven zeggen komt er allemaal wel aardig in de buurt :)
1) Vaste settings nemen en GOED aan wennen
2) Veel oefenen met die settings, alleen op been mikken, alleen op torso, alleen op hoofd. Wat ik heb gedaan is echt ontzettend VEEL Unreal-Tournament *sniper-only* spelen tegen easy bots. En dan alleen maar unzoomed HS's maken/oefenen.
Bij mij zat dat er na een tijdje goed ingebakken :)
Voor duidelijkheid, ik speel dus voornamelijk CS tegenwoordig (Niet zo heel veel meer trouwens)
3) Maps leren kennen, WEET waar de mensen vandaan komen.
Veel maps hebben ook bepaalde punten waar je wel of niet doorheen kan schieten, en vaak zitten daar wel mensen ;)
4) Wapens leren kennen. Veel mensen hebben maar 1 a 2 wapens waar ze mee spelen, naast de sniper-rifle en pistols dan :) Waarom? Dat is misschien wel de beste vraag, denk zelf dat het er op neerkomt dat je echt gewend ben aan die gun(s). Speel zelf bijna alleen met AK-47 of M4(a1).
5) Neem de tijd, niemand is in 1 dag "uberleet" geworden :)

Maar als je veel oefent kom je er echt wel ;)
Ben zelf echt nie leet of wat dan ook, omdat ik, zoals zo veel mensen, gewoon niet die paar uurtjes extra speelde. Maar met aimen deed ik dat juist wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

veel instagib in unreal doen

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Ondanks dat het topic over aim gaat zijn er meer factoren die een rol spelen.

Je moet bv. ook slim spelen. Als jij continu om een hoek rent met een killer aim, en de andere wacht daarop dan zal je weinig succes boeken.

Het hangt van de situatie en van het spel af, maar bv. bij UT 1vs1 het je meer aan slimheid en mapkennis dan aan puur aim. Je moet proberen te voorspellen wat die gene gaat doen etc. En als je minder kan aimen moet je gewoon proberen dichterbij te komen ;)

Imho kan je niet zeggen van "als je dit doet wordt je goed", het is een combinatie van meerdere dingen. Sommige dingen kan je leren andere niet of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
ik zelf speel met een logitech trackball muiz en die heb ik zo ingestelt dat als het ik vanuit het midden helemaal met me duim links zit (op het randje) dat ik dan ook helemaal links op het scherm zit.

Dat kan overigens met iedere muis. Voor de mensen met een optical muis of met een bal er onder (de ouwere :P ) ; kijk hoever jij meestal je muis naar links sleept (vanuit het midden) en kijk waar je muis dan op het scherm staat (op het bureaublad).
Pas de instellingen aan tot je muiz net niet op het randje zit van je scherm, aangezien je toch meestal beweegt in het spel.

In het spel neem je even de tijd om dit juist in te stellen door de twee buitenste punten vast te houden in je gedachten. houd je muis in het midden en als je naar links beweegt moet het meest linkse orientatie punt in het midden komen.

Werkt bij mij (ooit, tot me zusje me config aanpaste). (sorry voor de wazige uitleg, ben net wakker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ap0stah schreef op 28 december 2003 @ 15:36:
[...]

Bij aimen komt veel meer kijken dan alleen maar goed kunnen mikken. En ik heb niet gezegd dat snel draaien een must is, wel dat snel reageren dat is. En omdat zo'n snotneus zoals jij zegt dat een lage sens het beste is moet ik zeker ook maar een lage sens gaan nemen? Ookal heb ik daar meer dan genoeg ervaring mee om te zeggen dat ik daardoor niet beter ben/word?
long range met hoge sens gaat niet werken (alleen vs prutsers dan )
Ik zeg niet dat ik de beste was, maar ik was vaak toch wel één van de betere op public servers. En zoals ik zei is een sens van 20 in CS érg hoog, maar dat komt denk ik door software voor m'n muis, een sens van onder de 10 is bij mij in ieder geval echt níet te doen, zo sloom is het. En long range kon ik aardig mee hoor, zeker met AWP of Colt legde ik aardig wat ventjes neer :) (Legde, want ik speel CS al maanden niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
MaRc0 schreef op 28 december 2003 @ 16:17:

En zoals ik zei is een sens van 20 in CS érg hoog, maar dat komt denk ik door software voor m'n muis,...
Lijkt mij vrij logisch, lage sens in windows = hoge(re) sens in het spel.. niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, het heeft totaal geen zin om je sens in een bepaald spel te melden want de uitwerking daarvan is bij iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik snap niet dat iedereen loopt te blaten over die sensitivity. Dat is voor iedereen verschillend. Je kan iemand niet op jouw manier laten spelen. Kies een manier die jou het beste bevalt. Klaar! :)

Ik zou alleen niet te lage sens nemen. Dat voorkomt, zoals al 10 keer eerder gezegd, dat je je muis vaak moet optillen. Daardoor reageer je sloom op tegenstanders. Is mijn ervaring. :)

[ Voor 33% gewijzigd door _the_crow_ op 28-12-2003 16:41 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

_the_crow_ schreef op 28 december 2003 @ 16:39:
Ik zou alleen niet te lage sens nemen. Dat voorkomt, zoals al 10 keer eerder gezegd, dat je je muis vaak moet optillen. Daardoor reageer je sloom op tegenstanders. Is mijn ervaring. :)
Je kan er ook voor zorgen dat je er altijd rekening mee houd dat er een nmy om de hoek kan staan, speel goed met geluid en hou je crosshair altijd op de goede plek. Kan je alsnog met een lage sens spelen zonder dat je je muis "te" vaak hoeft op te tillen. Kwestie van ervaring ;), maar dit is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sens 20 is belachelijk, 1 a 2 is normaal. Daarnaast is unzoomed awp puur geluk.

Aimen is gewoon op hoofdje richten en knallen, en ervaring dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
takkie.com schreef op 28 december 2003 @ 16:34:
[...]

Lijkt mij vrij logisch, lage sens in windows = hoge(re) sens in het spel.. niet dan?
Maar dat is het rare, ik heb dat snelheidsbalkje bijna op z'n snelst staan en de versnelling op medium en dan nog moet ik 'm boven de 18 zetten wil ik een beetje snel draaien :P
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:04:

Aimen is gewoon op hoofdje richten en knallen, en ervaring dus.
Op het hoofdje mikken en knallen is heel simpel gezegd, maar niet zo simpel gedaan, dus eigenlijk is dit een beetje een tip van niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:04:
:? Lees jij wel wat hier gepost word...?---->
takkie.com schreef op 28 december 2003 @ 16:34:
[...]Lijkt mij vrij logisch, lage sens in windows = hoge(re) sens in het spel.. niet dan?
en unzoomed awp = niet puur geluk.
Als ik in cs alt+tab een keer in druk, dan weer trug ga naar cs, dan zie ik een standaard windows cursor precies in het midden van me scherm ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah tis best simpel eigen, je moet het gewoon kunnen. Ken mensen die al jaren op pubs spelen en nog geen hol raken en mensen die al vanaf het moment dat ze begonnen de keet ownen. In cs zorg je er gewoon voor dat je lage sens hebt in cs (rond de 2). Mousefix eroverheen haalt zodat je GEEN mouseaccelerate meer hebt en vervolgens gewoon een niet al te gare muis samen met een muismat waar jij het prettigst op speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik had een periode dat ik verslaafd was aan Tactical Ops.
Ik stond op met T.O. en ging naar bed T.O. Ik stelde mezelf hoge eisen door elke map boven aan te eindigen. Als je dit doel voor ogen houdt en continu blijft spelen hoor je op een gegeven moment bij de top :)

Je moet wel blijven spelen want je aim skillz zijn zo weer weg :)

Je hardware is natuurlijk ook super belangrijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rody op 28-12-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik oefen minimaal 1x per week, maar .....
Daar zit de fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De top is alleen te vinden in clanverband, niet op publics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 19:30

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik merk dat ik slechter ben geworden vorger deed ik 4 uur per dag shietspellen :P nu speel ik savonds alleen nog maar wars :p maar aimen kan ik heus nog wel >:) ( gewoon veel doen ! )

[ Voor 11% gewijzigd door BruceLee op 28-12-2003 17:40 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 09:18
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 17:23:
De top is alleen te vinden in clanverband, niet op publics.
offtopic:
dat is gewoon dikke bullshit, er zijn namelijk zat geweldige gamers die geen behoefte hebben in een clan te gaan omdat ze het voor hun lol doen, ipv het geforceerde wat je bij een clan hebt...

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Ik zie heel veel reacties hierop (schrik :p, niet verwacht :d), maar idd, hierboven zegt iemand 'Als ik aim in UT2k3 is het meer een reflex, ik zie het ventje en mijn cursor moet op het ventje staat de seconde later', zo heb ik het ook, het spel is soms zo snel dat het meer 'reflex shooting' dan 'aim shooting' is. Sniperen doe ik bijna niet, eigenlijk alleen maar instagib. Het probleem vind ik gewoon is dat BOT's mensen niet kunnen vervangen, mensen lopen heel anders, reageren heel anders en ja, hun aim is vaak veel beter. Op die manier kun je blijven oefenen met bots, maar als ik dan hoor van een vriend van mij (RuuddieBoy) die best goed is in UT nog niet eens Masterfull bots aankan terwijl ik met alle gemak Inhuman bots versla (een level hoger). En RuuddieBoy ownt mij dik...

Ook kijk ik vaker filmpjes (Q3) en daar zie je gasten een rocket schieten en 2 sec later springt iemand voor die rocket, alsof ze het van te voren wisten... how do they do that..

En b.tw., waar kun je filmpjes downloaden, ik zoek CS/Q3/UT(2k3) movies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Der is maar 1 site voor al die movies :D

esreality.com

[ Voor 4% gewijzigd door bAdmuTs op 28-12-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
X-G schreef op 28 december 2003 @ 18:18:
Ik zie heel veel reacties hierop (schrik :p, niet verwacht :d), maar idd, hierboven zegt iemand 'Als ik aim in UT2k3 is het meer een reflex, ik zie het ventje en mijn cursor moet op het ventje staat de seconde later', zo heb ik het ook, het spel is soms zo snel dat het meer 'reflex shooting' dan 'aim shooting' is. Sniperen doe ik bijna niet, eigenlijk alleen maar instagib. Het probleem vind ik gewoon is dat BOT's mensen niet kunnen vervangen, mensen lopen heel anders, reageren heel anders en ja, hun aim is vaak veel beter. Op die manier kun je blijven oefenen met bots, maar als ik dan hoor van een vriend van mij (RuuddieBoy) die best goed is in UT nog niet eens Masterfull bots aankan terwijl ik met alle gemak Inhuman bots versla (een level hoger). En RuuddieBoy ownt mij dik...

Ook kijk ik vaker filmpjes (Q3) en daar zie je gasten een rocket schieten en 2 sec later springt iemand voor die rocket, alsof ze het van te voren wisten... how do they do that..

En b.tw., waar kun je filmpjes downloaden, ik zoek CS/Q3/UT(2k3) movies...
Demo's kan je iig van clanbase afhalen :)
Gewoon demo's pakken van de top 10 clans, die zijn meestal wel goed.
(of demo's van Digital Talent ;) die zijn zo goed dat niemand wil spelen :Y) [/zelfpromotie])

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aim krijg je heel simpel maar op één manier.. en dit is keihard oefenen. Daarnaast wil een leuke muis ook nog wel helpen. Ik ben veel en veel beter geworden door mijn Razor Boomslang 2100. Met als gevolg dat ik vaak voor cheater wordt uitgemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Je kunt AIM gewoon hier downloaden hoor... Kweetnie wat jullie nou moeilijk doen :/

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je met cs geen objectief van goed beeld krijgt aangezien er voor dat spel de meestye aimbots en dergelijken ooit zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel der spellen: quake / quakeworld
Veel oud QW spelers worden ge f34r3d bij andere spellen :)
Het spel gaat sneller dan elk ander spel en dus heb je een rete snel reactievermogen nodig. Heb je eenmaal die aim is het redelijk makkelijk om je aan te passen aan de tragere games(de rest dus).

Dit is geen verkoop praatje ofzo, maar QW is gewoon de snelste online fps en ik ken een hoop gasten die NU nog beginnen met QW die al jaren in de top van Q3 en CS enzo hebben gezeten en die worden ge0wned bij het leven...
Je hebt de gewone DM/ TDM(dit is echt puur aim) en CTF waar ook een hoop teamplay/tactics en snelheid bij komt kijken. En zelfs nog teamfortress(DE voorloper van.... )

#qwctf.nl @ quakenet.org en ga maar eens ffa QWDM oefenen... binnen een aantal weken ehb je een behoorlijke aim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 19:24:
Denk dat je met cs geen objectief van goed aimen krijgt aangezien er voor dat spel de meestye aimbots en dergelijken ooit zijn!
EDIT TYPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is al zo'n beetje gezegt, uit mijn eigen ervaring zou ik je aanraden om maar 1 instelling te kiezen, nooit veranderen. Daarmee bedoel ik, Mouse speed etc. en van Muis. MX500 is lekker :)

Ik speel al 1 jaar UT, sinds ik ongeveer 7 maanden speelt own ik als geen ander, mijn aim is gewoon te goed. Ik speelde elke dag zo'n beetje mensen deden er 3 jaar over om goed te zijn, maar ik deed het echt 6 maanden ofzo over om hoogste niveau te bereiken. Nu ben ik zelfs veel hoger, ik heb de ouwe nummer 1 van UT zo zwaar geowned, na paar wars en cups te spelen om CB, kwam CB tot een besluit dat ik Cheatte, triggerbot gebruikte, terwijl het helemaal NIET zo was. Ik bale, tig mensen tegen mij Bot ja, Cheat die bla bla blaat. Hiermee wil ik zeggen dat je niet persée lang hoef te spelen om je aim te verbeteren, maar gewoon 1 instelling te houden, liefst lage mouse speed. Mappen goed kennen, geef nooit op heb ook rust.

TS, mag ik weten wat jou nickname en clan zijn op CB , spel, Unreal Tournament. Mijn naam was Phreak van iFS, heb nu geen clan meer omdat ik banned bent van CB, kheb hekel aan CB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

takkie.com schreef op 28 december 2003 @ 17:12:
[...]

:? Lees jij wel wat hier gepost word...?---->

[...]

en unzoomed awp = niet puur geluk.
Als ik in cs alt+tab een keer in druk, dan weer trug ga naar cs, dan zie ik een standaard windows cursor precies in het midden van me scherm ;) O-)
Ik lees het wel, maar het is nog steeds belachelijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Nog beter -> puntje in het midden van je scherm plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
mikken leer je imho alleen door veel te spelen, en ook veel met anderen mee te kijken (in het echt, niet alleen in het spel zelf spectaten). je pikt heel veel op door hun houding. over houding gesproken, het helpt ook als je recht achter je monitor gaat zitten. veel mensen hebben hun monitor schuin op hun bureau staan, waardoor je je hoofd iets naar links/rechts moet draaien om op je monitor te kunnen kijken. het scheelt veel als je er recht achter gaat zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattttt schreef op 28 december 2003 @ 18:15:
[...]

offtopic:
dat is gewoon dikke bullshit, er zijn namelijk zat geweldige gamers die geen behoefte hebben in een clan te gaan omdat ze het voor hun lol doen, ipv het geforceerde wat je bij een clan hebt...
Dat hoor ik wel eens meer mensen zeggen, maar je kunt dus niet tot de echte top behoren zonder dat je in een van 's Nederlands beste clans speelt. Met alleen publics spelen en geen league's en cups kom je er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Unzoomed AWP is voor de meeste geluk, maar de spelers in de top clans oefenen erop. Tis namelijk gewoon mogelijk om het midden van je scherm te bepalen in een aktie. Daarnaast is het logisch dat als iemand zo dichtbij is, en de helft van je scherm in beslag neemt, je alleen maar hoeft te schieten en tis raak ;)

Maar unzoomed awp is zeker geen luck, bij de paar die het echt kunnen spelen dan, en niet diegene die denken dat cs bestaat uit alleen maar spelen op public servers :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
De meesten schieten niet echt unzoomed, maar zoomen zo snel in dat je het bijna/niet kan zien. Sinds 1.4 kan je al niet meer gericht schieten met unzoomed awp. Ik druk zelf meestal de zoomknop in en dan direct de fireknop, de kogels gaan recht en het lijkt unzoomed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 20:39:
[...]

Dat hoor ik wel eens meer mensen zeggen, maar je kunt dus niet tot de echte top behoren zonder dat je in een van 's Nederlands beste clans speelt. Met alleen publics spelen en geen league's en cups kom je er niet.
Kan zijn, maar als je plezier hebt in het spel ben je er toch al :? En tsja, je kunt inderdaad moeilijk tot de top behoren als je niet in een topclan zit, omdat je anders gewoonweg niet kan bewijzen hoe goed je bent. Daar heb je wel een punt.

Toch vind ik de gameplay zoals "de top" die hanteert oersaai. Berekend, statisch, inspiratieloos. Dat is vooral evident wanneer zo'n clanhoer op een public server gaat spelen. Er is dan geen reet meer aan omdat iedereen dikke lol heeft met gewaagde acties, blinde rushes, valstrikken, shotguns, TMP's en HE's, en er is één zo'n sukkel die het alleen om de frags doet.

Tenenkrommend zijn ook de conversaties die je dan krijgt:

- simpeleziel : l33tdude cheater!!!!!
- l33tdude : omg
- l33tdude : su n44b

of:

- simpeleziel : n1 l33tdude
- l33tdude : ty
- simpeleziel : lekker l33tdude
- simpeleziel : np

Dan kan je altijd nog beter iemand voor cheater uitschelden dan zijn kont likken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kort maar krachtig: AIM krijg je door te mikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 23:14:
kort maar krachtig: AIM krijg je door te mikken
Euh, aim is toch mikken :? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, gewoon oefenen en de rest is allemaal van ondergeschikt belang. Zet gewoon een sens die jij fijn vindt enz, en oefen gewoon daarmee, en verander daar tussendoor niks aan, want dan moet je weer helemaal overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Frieda schreef op 28 december 2003 @ 20:37:
mikken leer je imho alleen door veel te spelen, en ook veel met anderen mee te kijken (in het echt, niet alleen in het spel zelf spectaten). je pikt heel veel op door hun houding. over houding gesproken, het helpt ook als je recht achter je monitor gaat zitten. veel mensen hebben hun monitor schuin op hun bureau staan, waardoor je je hoofd iets naar links/rechts moet draaien om op je monitor te kunnen kijken. het scheelt veel als je er recht achter gaat zitten!
Ik heb jaren scheef gezeten en met de aim was niets mis :+
Ligt er maar net aan wat je gewend bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me eerste echte online spel die ik veel gespeelt heb was MOHAA en nu nog steeds Battlefield :)

Wat me opvalt is dat ik beter in close combat ben dan op afstand, ik sneak liever overal tussendoor/achterlangs om vervolgens frontaal op de nme te storten :P

Verre afstand is bij mij niet al te best, niet dat ik erin zuig ofzo. Maar goed close combat loop ik altijd op de vijand af en probeer dan rondjes om hem heen te lopen, aangezien jij de aanval ingezet hebt heb jij vaak beter een overzicht en dat win ik meestal wel. En dan mik ik meestal op de borst, dat vind ik het gewoon het beste omdat je kans hebt dat de nme gaat bukken: boem headshot, als ie gaat rondhuppelen als een konijn: in de benen :)

Daarnaast veel oefenen en herhalen herhalen herhalen, als ik nu bijv. weer MOHAA speel bak ik er niks meer van, simpelweg omdat de herhaling er, nu al bijna een jaar geleden, niet meer is...

Elk hoekje en gaatje moet je kennen van een level wil je een beetje 0wnen :P vooral met BF is het belangrijk wat de kracht van de wapens zijn, zodat je weet wanneer je wel of niet moet gaan aanvallen.

Overigens is mijn vaste tactiek met BF ook in teamverband: alleen voor de vlaggen. D.w.z. als ik een nme zie en ben er zeker van dat hij (of zij :P ) mij niet heeft gezien ik gewoon doorloop en er geen aandacht aan besteedt.

Omgekeerde doe ik ook wel eens, weet ik zeker dat de nme mij gezien heeft en doe ik net alsof ik hem of haar niet heb gezien, maar houdt hem wel in een hoekje van me beeld en ga me normale pad die ik wou lopen en pak de nme dan in de rug >:)

//edit: overigens is dit meer tactiek dan AIM wordt ik me net van bewust :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk vind ik geen muismat. Ik heb gewoon altijd een stukje.. van dat plakplastic op me bureau. Een draadje wat niet trekt. Een goedkope Optical mouse van logitech zonder fratsen en de sensitivity altijd op 12 in ieder spel. En daar raak je dan aan gewend..

Kan je het niet goed instellen dan is het ff rennen en dan springen en omgedraaid zijn precies 180 graden ga ik te ver dan lager en anders hoger de sens. Verder maakt het allemaal geen fuck uit.

En aim is voor de helft geluid, reflex, en chillynes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 23:51:
Belangrijk vind ik geen muismat. Ik heb gewoon altijd een stukje.. van dat plakplastic op me bureau. Een draadje wat niet trekt. Een goedkope Optical mouse van logitech zonder fratsen en de sensitivity altijd op 12 in ieder spel. En daar raak je dan aan gewend..

Kan je het niet goed instellen dan is het ff rennen en dan springen en omgedraaid zijn precies 180 graden ga ik te ver dan lager en anders hoger de sens. Verder maakt het allemaal geen fuck uit.

En aim is voor de helft geluid, reflex, en chillynes..
Net alsof in elk spel 12 dezelfde sens inhoudt :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 22:17:
[...]

Kan zijn, maar als je plezier hebt in het spel ben je er toch al :? En tsja, je kunt inderdaad moeilijk tot de top behoren als je niet in een topclan zit, omdat je anders gewoonweg niet kan bewijzen hoe goed je bent. Daar heb je wel een punt.

Toch vind ik de gameplay zoals "de top" die hanteert oersaai. Berekend, statisch, inspiratieloos. Dat is vooral evident wanneer zo'n clanhoer op een public server gaat spelen. Er is dan geen reet meer aan omdat iedereen dikke lol heeft met gewaagde acties, blinde rushes, valstrikken, shotguns, TMP's en HE's, en er is één zo'n sukkel die het alleen om de frags doet.

Tenenkrommend zijn ook de conversaties die je dan krijgt:

- simpeleziel : l33tdude cheater!!!!!
- l33tdude : omg
- l33tdude : su n44b

of:

- simpeleziel : n1 l33tdude
- simpeleziel : lekker l33tdude
- simpeleziel : np

Dan kan je altijd nog beter iemand voor cheater uitschelden dan zijn kont likken.
Dat zijn geen echte topspelers, maar mensen die snappen waar ze moeten gaan zitten op publics. Saai zoals je zegt. Als speel zelf op "top-nl" maar als ik echter op publics speel rush ik zelf het hardst. Als je ECHT een goede aim hebt heeft dat volk op publics namelijk geen schijn van kans, of je nu campt of rusht.

En tsja die conversaties, ik denk dat daar hetzelfde voor geld. Het zijn die middleskilled mensen die op public redelijk wat pakken die reageren op allerlei beschuldigingen. Echt goede mensen zeggen gewoon _niets_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 22:47
quote]X-G schreef op 28 december 2003 @ 13:12:

Mijn vraag is nu dus, wat kan ik doen om ook zo'n superbe aim te krijgen? Meer oefenen? Of is het wat anders?[/quote]

Oefenen is natuurlijk het belangrijkste, maar je kunt wel wat dingetjes aanpassen om het optimaal te krijgen
Je mouse sensitivity moet zo laag mogelijk zijn om goed te mikken, maar je wilt ook nog snel kunnen bewegen dus dan moet je een afweging maken.
Wat ik ook een ramp vind met mikken is mouse accelleration, wat ik daarom ook altijd uitzet, net als mouse smoothing en dat soort vage opties.
De resolutie kun je maar het beste zo hoog mogelijk zetten, desnoods door details in te leveren, want het is makkelijker mikken als de resolutie hoger is, zeker op afstand. Het spel moet natuurlijk wel soepel lopen nog, want als ie schokt wordt het mikken natuurlijk helemaal niks meer.
Het kopen van een dure muis is niet nodig, mikken gaat net zo goed met een simpele muis maar maak 'm wel regelmatig schoon

Ik speel zelf liever op tactiek, besluip die gluiperige snipers en ver(r)as ze met je vlammenwerper ofzo :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Quake 3 TDM demos van mijn pov:

Gameservers.net League div1
Paniek Zaaiende Zigeuners vs. REunite

http://www.clanbase.com/demodl.php?did=86031
http://www.clanbase.com/demodl.php?did=86032

Hoe je aim krijgt?
Een spel spelen dat je leuk vind en het blijven spelen :)
En vooral spelen tegen mensen die beter zijn dan jij
Niet spelen wanneer je geen zin hebt want dan zuig je zoiezo wel :P

je reactie vermogen zal dan vanzelf wel toenemen en dat is wat belangrijk is aan je aim

daarnaast heb je natuurlijk factors als configs (vooral bij q3), setup (mouse/mousepad/keyb) en gewoon ervaring... iemand gaat daar heen dus kan daar en daar uitkomen, meest logische is die gang want daar ligt dit en dat... het denken erbij zeg maar

owja, gebruik alsjeblieft een lage sens! hoge sens duurt tig keer langer om aan te wennen :P

owja, voor de quakers hier:
Q3A Duel Cup: http://www.clanbase.com/news_league.php?lid=1267

Iedereen kan mee doen, je begint tegen gewoon nederlanders (of belgen natuurlijk, laten we het houden op landgenoten) dus geen ping gezeik e.d.
let wel: PR 1.32 + OSP 1.01 maar das vrij standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 14:47
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 19:40:
Alles is al zo'n beetje gezegt, uit mijn eigen ervaring zou ik je aanraden om maar 1 instelling te kiezen, nooit veranderen. Daarmee bedoel ik, Mouse speed etc. en van Muis. MX500 is lekker :)

Ik speel al 1 jaar UT, sinds ik ongeveer 7 maanden speelt own ik als geen ander, mijn aim is gewoon te goed. Ik speelde elke dag zo'n beetje mensen deden er 3 jaar over om goed te zijn, maar ik deed het echt 6 maanden ofzo over om hoogste niveau te bereiken. Nu ben ik zelfs veel hoger, ik heb de ouwe nummer 1 van UT zo zwaar geowned, na paar wars en cups te spelen om CB, kwam CB tot een besluit dat ik Cheatte, triggerbot gebruikte, terwijl het helemaal NIET zo was. Ik bale, tig mensen tegen mij Bot ja, Cheat die bla bla blaat. Hiermee wil ik zeggen dat je niet persée lang hoef te spelen om je aim te verbeteren, maar gewoon 1 instelling te houden, liefst lage mouse speed. Mappen goed kennen, geef nooit op heb ook rust.

TS, mag ik weten wat jou nickname en clan zijn op CB , spel, Unreal Tournament. Mijn naam was Phreak van iFS, heb nu geen clan meer omdat ik banned bent van CB, kheb hekel aan CB. :)
Je was gewoon bot :P

Ff uit nieuwsgierigheid, ben je gebanned voor een bepaalde tijd of?
En ben je nu helemaal gestopt of speel je ECL mpuk of jolt ?

Over het aimen, het is nog steeds heel belangrijk de map goed te kennen, bijv bij cs weet je waar de tegenstander op dan moment ongeveer kan zijn en kun je daar alvast met je crosshair gaan hangen. Bij games zoals ut is het meer een combinatie van moves/aim die je goed maakt. Ik kan niet moven bij ut(ig), maar mijn aim is wel erg goed(als het internet meewerkt :)), en net als phreak heb ik daar ook maar een maandje of 6 over gedaan.

[ Voor 1% gewijzigd door harry64 op 29-12-2003 03:48 . Reden: layout:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harry64 schreef op 29 december 2003 @ 03:47:
[...]

Je was gewoon bot :P

Ff uit nieuwsgierigheid, ben je gebanned voor een bepaalde tijd of?
En ben je nu helemaal gestopt of speel je ECL mpuk of jolt ?
.
Nee, ik was geen bot, ik was tegen botters/cheaters. CB heeft me alleen gepakt via Demo, daar zagen ze dat ik net als triggerbot aimde, terwijl het niet zo was. Ik speelde nog op een goeie protected server. Maar ik ben nog nooit gepakt met Elflite of cheat/bot bestanden in my packages oid. Jammer genoeg heb ik een forever ban, ik word nooit meer unbanned. Heeft ook geen zin om met nieuwe IP te komen want ik bot toch nie ik ga zo weer aimen dan pakke nze mij weer. Ik ben ergens in September gebanned vlak voor me verjaardag :( toen was ik ermee gestopt, vorige week begon ik weer effe te spelen en ik 0wn nog steeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 20:58
Je moet je sens dus niet teveel omhoog gooien want daar wordt je aim alleen maar slechter van, je moet proberen op een zo'n lagen sens te spelen als je kan, dat je nog wel lekker kan draaien, hoe lager hoe meer accuraat je bent namelijk }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, niet iedereen haalt hetzelfde niveau. Op een gegeven moment moet je je daarbij neerleggen toch? Niet iedereen speelt even goed gitaar, al oefent de een 4 uur per dag, de andere maar 1, maar speelt beter. Ik speel gewoon naar mijn kunnen, en het is best aardig voor een gemiddelde gamer. So what als iemand anders beter is. Altijd leuk diegene te slim af te zijn. Ik speel ook veel teamgames, dan schiet 'ie me maar meer neer, als ik hem maar op de goeie momenten omleg.

Ik heb mijn muis nu heer laag ingesteld, is toch beter voor mij. Beetje vervelend met 180 graden draaien soms, maar pech, het is het een of het ander en dit is beter.

Reflexen zijn ook belangrijk, het blijft altijd een beetje mazzel hebben, zelfs al heb je een perfecte aim. Ik heb ook wel eens dagen da'k geen zin heb om te richten en spam ik gewoon lekker, vreemd genoeg maak ik dan meer kills bij UT2k3 ;).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En tsja die conversaties, ik denk dat daar hetzelfde voor geld. Het zijn die middleskilled mensen die op public redelijk wat pakken die reageren op allerlei beschuldigingen. Echt goede mensen zeggen gewoon _niets_
Dat was met patch 1.20-1.30 zo lachen. Als er dan iemand met de M2.50Cal Heli cheat online kwam, dan gewoon afknallen elke keer zonder wat te zeggen van het cheaten van de ander. Die gasten waren dan meestal na een aantal kills toch wel vertiefd dat ze een andere server opzochten waar er wél werdt ingegaan op het cheaten.

Maar terugkomend op het jezelf aanleren van skills: het gebruik van cheats is daar absoluut een vermindering van. Natuurlijk kun je duizend-en-één luitjes afknallen, maar bedenk dan wel dat daar geen enkele moment een échte competitie aan de gang was. Het teruggrijpen naar cheats zorgt er juist voor dat je niet echte skills ontwikkeld. Zie het als afkijken/overschrijven bij proefwerken/huiswerk - zonder een 'echte training' kom je er nooit. ;)

Nog een losse tip uit de hand: als je iemand tegenkomt die zijn tegenstanders alle hoeken van het spel laat zien - join dan eens zijn partij en volg hem. Wellicht dat je nog wat nieuws kunt leren (en geloof me, er is altijd iets dat je niet weet - en zolang je dat beseft sta je open voor nieuwe ervaringen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik zal mijn zegje dan nog maar even doen aangezien ik bij CS in de top van europa heb meegedraaid. Ik zat in de frans/belgische devisie van de Nederlandse clan sod.nl, daarvoor waren wij SDU. Dit is even om mijn geloofwaardigheid wat door te laten klinken.
Ervaring leert dat 99% van de topspelers met een sensitivity speelt die inhoud dat je ongeveer 16cm met je muis moet draaien om je 180graden om te draaien. Voor de meeste public spelers is dit extreem laag, maar in wars kan je van je back-up uitgaan en is mikken belangrijker dan short-range. Daarnaast kunnen echte top-spelers zo snel reageren en bewegen dat dat kleine beetje sensitivity dan nix meer uit maakt. Op een public raad ik je aan dit iets minder te maken: tussen de 12-14 cm.
Ook blijft het een geval van superveel trainen, in mijn hoogtijdagen speelde ik ongeveer 3/4 uur per dag (jah ik had geen leven).
Mijns inziens blijft talent de grootste factor in het aimen, ik heb vrienden en andere spelers minstends net zo veel zien spelen en misschien wel een jaar langer dan ik, en die kwamen niet eens bij mij in de buurt. Zelfs nu, ik heb 9 maanden niet gespeeld maar kom toch regelmatig als 'cheater' uit de bus. Nu wil ik niet opscheppen, maar dit geeft wel wat aan over hoe talent de baas is over ervaring of sensitivity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojjorz schreef op 29 december 2003 @ 17:48:
Ervaring leert dat 99% van de topspelers met een sensitivity speelt die inhoud dat je ongeveer 16cm met je muis moet draaien om je 180graden om te draaien. .
ow dan ben ik wel rebels met me 32cm voor 180graden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 19:30:
[...]
ow dan ben ik wel rebels met me 32cm voor 180graden ^^
Ik heb 1.5cm voor 180 graden, maar toch kan ik niet zeggen dat ik slecht speel.

Ok misschien gaat dit voor trackballs niet helemaal op O-).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Hoeveel cm ik nodig heb voor een 180graden move zou ik niet precies weten.
En dat verschilt ook bij mij (afhankelijk van de snelheid), omdat ik speel met mouse acceleration ;)

Ik denk langzaam rond de 20cm en snel nog geen 10cm voor een 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een goed ding ontdekt, altijd op headshot hoogte houden maar dan ook echt door je crosshair lopen en er altijd naar blijven kijken
dan zie je sneller waar je richt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:42

Chiron

Moderator Discord
ShotGun schreef op 29 december 2003 @ 20:43:
[...]

Ik heb 1.5cm voor 180 graden, maar toch kan ik niet zeggen dat ik slecht speel.

Ok misschien gaat dit voor trackballs niet helemaal op O-).
ik heb het net even getest, en ik zit op ongeveer 8 mm

maar ik heb dan ook 2 jaar lang met een razer boomslang gespeeld.. nu een mx500

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.