[KPN Mobile] Wijziging tarieven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

De tarieven van een groot aantal KPN abonnementen worden op 07-01-2004 gewijzigd.
Hierdoor zijn mensen die bij KPN een contract hebben tussen 23-12-2003 en 8-01-2004 contractsvrij.
Een brief voor opzegging kan gestuurd worden naar:

KPN Mobile
t.a.v Opheffingen
Postbus 13500
9700 EG Groningen

Stuur een kopie van je legitimatie mee, waarop je handtekening te zien is.
Zet je handtekening ook onder de brief die je stuurt.
Wanneer je je nummer wilt behouden, kun je een migratie naar prepaid aanvragen via het zelfde adres.

Tariefwijzigingen

Hi bundels (Voorheen Hi Profile):

Voor de Hi bundel abonnementen geldt dat het bellen buiten de bundel 2 cent duurder is geworden.
Dat was 22 cent en wordt 24 cent.

Nieuwe tarieven:
http://www.hi.nl/downloads/Hi%20advertentie.pdf

KPN Mobile Belbundels:

Voor de belbundel geldt dat de vaste abonnementskosten omhoog gaan.

KPN Mobile 60 -> was 16,50 wordt 18,00
KPN Mobile 120 -> was 23,50 wordt 25,00
KPN Mobile 180 -> was 30,00 wordt 31,50
KPN Mobile 240 -> was 36,00 wordt 37,50

Nieuwe tarieven:
http://www.kpn.com/br2/ng...D=-15501&site=0&channel=0

Abonnementen die NIET onder deze wijziging vallen zijn:
Flexibel Allround
Flexibel Premium
Flexibel Economy
Flexibel Company
Business Select
KPN Mobile Belbundels boven de 240 minuten (360 en hoger)

-----------------------------------------------------------------------------------

Wanneer je van het abonnement af wilt door deze wijzigingen in het abonnement en hierover belt naar
0800-0507 (De klantenservice van KPN Mobile), dan zullen ze je de volgende aanbieding doen:

Eenmalige creditering van €50,- !

Algemene voorwaarden:
http://www.kpn.com/common...20AD%207103%202003-07.pdf

Punt 1:16.4 (Pagina 18):
Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven,
die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren,
kan hij de overeenkomst met betrekking tot die Dienst schriftelijk beeindigen met
ingang van de datum waarop de voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke
opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.

Punt 1:16.5 (Pagina 18):
Ten aanzien van de wijziging van tarieven geldt het in lid 4 bepaalde uitsluitend
voor zover de tariefswijziging per saldo een hoger tarief voor de Contractant meebrengen.

standaard opzeggings brief: (Met dank aan Wekkel)

--------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze reageer ik op uw bericht d.d. <*> waarin u aangeeft dat de tarieven voor <*> in negatieve zin worden gewijzigd. Ik ga niet akkoord met deze prijsverhoging en zeg bij deze kosteloos mijn overeenkomst met KPN op.

Mijn gegevens luiden als volgt:
naam is: E.E.N. Tweaker
klantnummer: 012345678
telefoonnummer: 06-12345678

Ik zie uw schriftelijke bevestiging van deze opzegging gaarne tegemoet.

Met vriendelijke groet,

E.E.N. Tweaker
Handtekening

bijlage:
Kopie legitimatiebewijs

standaard migratie brief:

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze reageer ik op uw bericht d.d. <*> waarin u aangeeft dat de tarieven voor <*> in negatieve zin worden gewijzigd. Ik ga niet akkoord met deze prijsverhoging en wil bij deze mijn <*> abonnement laten migreren naar <hi/kpn> Prepaid.

Ik zie uw schriftelijke bevestiging van deze migratie gaarne tegemoet.

Met vriendelijke groet,

E.E.N. Tweaker
Handtekening

bijlage:
Kopie legitimatiebewijs

Houd rekening met het volgende:

- Bij migratie is KPN gerechtigd om migratie kosten in rekening te brengen,
dit is nooit veel, maar toch rond de 10 euro.

Migratie naar Hi prepaid -> Half jaar geldig beltegoed, voordelig smsen
Migratie naar KPN Prepiad -> Jaar geldig beltegoed

- Resterend bundeltegoed wordt niet gecrediteerd of meegenomen bij een opzegging/migratie.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 13:18 . Reden: Brieven, typo's, toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Wat een stemmingmakerij, bah.
Speciaal hiervoor geregistreerd zie ik, een half uurtje voor de post..
Iets te verbergen ?
Vast iemand van 'de concurent'

[ Voor 5% gewijzigd door langgelee2002 op 24-12-2003 11:55 ]

Promoter of no cheats and fair play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yakamitsu schreef op 24 december 2003 @ 11:42:
Special hiervoor geregistreerd zie ik, een half uurtje voor de post..
Iets te verbergen ?
tarief wijziging stond gisteren in de krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Uiteraard stond dit gisteren onder meer in de krant. Het is doorgaans gebruikelijk dat tariefswijzigingen worden gecommuniceerd naar de klant..
Overigens, i-mode tarieven gaan omlaag.

Promoter of no cheats and fair play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yakamitsu schreef op 24 december 2003 @ 11:42:
Speciaal hiervoor geregistreerd zie ik, een half uurtje voor de post..
Iets te verbergen ?
Ik doe dit niet onder mijn eigen naam, ik heb er mijn redenen voor...

Tarieven van i-Mode gaan met gemiddeld 30% omlaag 1 februari 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
relaxed. thnx voor de info, vind het wel interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 11:59:
[...]

Ik doe dit niet onder mijn eigen naam, ik heb er mijn redenen voor...
Kloontjes aanmaken mag niet hè ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat maakt het uit wat iemands motieven zijn bij het wijzen op de mogelijkheid van opzegging van een contract? Dat lijkt mij niet relevant.

De opzeggingsbrief is wel heel erg kort.
Geachte heer/mevrouw,

Bij deze reageer ik op uw bericht d.d. <*> waarin u aangeeft dat de tarieven voor <*> in negatieve zin worden gewijzigd. Ik ga niet akkoord met deze prijsverhoging en zeg bij deze kosteloos mijn overeenkomst met KPN op.

Ik zie uw schriftelijke bevestiging van deze opzegging gaarne tegemoet.

Met vriendelijke groet,

E.E.N. Tweaker
Handtekening

bijlage:
Kopie legitimatiebewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die brief is inderdaad mooier Wekkel :) zal ik die in de openingspost zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 12:51:
Die brief is inderdaad mooier Wekkel :) zal ik die in de openingspost zetten?
Lijkt mij goed en pak dan meteen de migratiebrief mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Belachelijk dat ze deze wijziging rond de feestdagen doen ; de meeste mensen zijn dan toch op vakantie ... :/

Iemand enig idee of het me geld kost als ik van een KPN240-abbo naar een KPN180-abbo wil? (Of is dat überhaupt niet mogelijk?)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Zjemm

...

toen ik van profile 30 naar profile 20 wilde kost mij dat 20 euro.

nooit gedaan dus nu maar opzeggen :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik wil dus misschien ook onder mijn Hi Profile 30 abbonement uit, maar heeft iemand enig idee hoe dit gaat met nummerbehoud? Ik neem aan dat indien je opzegt je ook per 7 januari niet meer kunt bellen en dus ook je nummer kwijt bent. Betekend dit dat ik mijn nummer niet kan behouden of moet ik voor 7 januari een nieuw abbonement hebben afgesloten?

Als je trouwens om een wijziging in de algemene voorwaarden je abbonement opzegt, heeft dit dan geen nadelige gevolgen voor het afsluiten van een ander abbonement? Ik zou me kunnen voorstellen dat KPN dit noteert en door communiceert naar de andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bolio> waarom zouden ze dit noteren en doorgeven aan andere providers? de andere providers staan te springen om jou als klant binnen te halen!

Er zijn in nederland 5 operators, in zo'n klein land is dat veel te veel.

Wanneer je over wilt naar een andere provider, dan dien je dat voor 7 janurai aan te geven bij de nieuwe provider.
De nieuwe provider heft het abonnement dan voor je op, jij hoeft dat niet te doen.

Zjemm>
Een wijziging naar beneden kan elk halfjaar en kost 17 euro (zonder BTW)
Een wijziging naar boven (duurder abonnment) kan ten altijd en is gratis.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Komt mooi uit, kan me vriendin mooi van dat KPN af. Echt veels te duur!!!

Direct over naar Telfort, scheelt haar zo 25 euro per maand.

Die gasten van KPN zijn echt oplichters vind ik, voor een minuutje bellen betaal je tegenwoordig al bijna 70 cent, in ouwe NL-se centen. Bij Telfort is dat de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bram> waar haal jij 70 cent vandaan??

KPN heeft nog wel altijd het beste bereik, ik heb zelf Telfort gehad (Nu KPN), maar daar had ik echt een heel erg slecht bereik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 16:27:
Bram> waar haal jij 70 cent vandaan??

KPN heeft nog wel altijd het beste bereik, ik heb zelf Telfort gehad (Nu KPN), maar daar had ik echt een heel erg slecht bereik mee.
Nou ik zie op internet dat je bij een abbo van KPN na de belbundel 29 euro cent per minuut betaald. Dat is al bijna 70 ouwe NL centen, terwijl ik me nog kan herinneren dat dat vroeger echt veel goedkoper was.

Telfort abbo van 200 min = 25 euro per maand, 0.13 euro cent per minuut na belbundel. Gratis bellen naar voicemail.

KPN abbo van 180 min = 30 euro per maand , 29 euro cent per minuut na belbundel. En dan heb ik dat starttarief enzo nog niet meegerekend.

Je belt dus na je beldundel bij Telfort de helft goedkoper, dat vind ik nogal wat hoor.
En dat van dat bereik vind ik een verkoop truc, ik heb al 4 jaar Telfort en heb altijd nog ontvangst gehad. Je heb soms wel eens ergens 2 of 3 streepjes maar dan kan je heus nog wel bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bram op 24-12-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je nu ook opzeggen als alleen de beltarieven wijzigen? Dus als het abonnement + aantal belminuten gelijk blijft qua kosten ?
Zoals bij de Hi abonnementen?

[ Voor 11% gewijzigd door momania op 24-12-2003 18:15 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
momania schreef op 24 december 2003 @ 18:14:
Kan je nu ook opzeggen als alleen de beltarieven wijzigen? Dus als het abonnement + aantal belminuten gelijk blijft qua kosten ?
Zoals bij de Hi abonnementen?
dat is idd wat ik me ook afvraag...

en die eenmalige creditering, hoe moet ik dat zien? de eerste 50 euro kosten die je bij KPN maakt (rekeningen) hoef je niet te betalen?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
I.i.g de bovenstaande brief overgenomen, en verzonden

Mede door de kerstdrukte zal hij er wel een weekje over doen, dus afwachten maar ;)

De vrouw was haar toestel al beu aan het worden, en zeurde erover dat ze baalde van het 2-jarig contract :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
Hierdoor zijn mensen die bij KPN een contract hebben tussen 23-12-2003 en 8-01-2004 contractsvrij.
Hoe bedoel je dat ?
Is het niet zo dat je binnen die periode moet reageren?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nee, ik denk dat dat is om tegen et gaan dat je FF snel een cashdeal afsluit bij de een of andere aanbieder, en dan direct opzegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 10:50:
Wanneer je van het abonnement af wilt door deze wijzigingen in het abonnement en hierover belt naar
0800-0507 (De klantenservice van KPN Mobile), dan zullen ze je de volgende aanbieding doen:

Eenmalige creditering van €50,- !
is dit weer een andere manier dan schriftelijk, of moet je dat dan ook doen? waarom zie ik dan in de schriftelijke versie dat het kosteloos is?

ik lees een beetje tegenstrijdige verhalen ivm opzeggen en nummerbehoud...
stel dat ik m'n hi30 wil opzeggen hierdoor en wil overstappen naar Telfort kan telfort dat dan voor mij regelen, of moet ik eerst overstappen naar Hi-prepaid en vervolgens met nummeroverdracht aan de gang gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 22:01:
[...]

is dit weer een andere manier dan schriftelijk, of moet je dat dan ook doen? waarom zie ik dan in de schriftelijke versie dat het kosteloos is?

stel dat ik m'n hi30 wil opzeggen hierdoor en wil overstappen naar Telfort kan telfort dat dan voor mij regelen, of moet ik eerst overstappen naar Hi-prepaid en vervolgens met nummeroverdracht aan de gang gaan?
Zover als ik uit de algemene voorwaarden van KPN kan ontcijferen, hoofdstuk 1:16 lid 6, kun je aanspraak doen op nummerbehoud mits je aanvraag voor nummerbehoud binnen 2 weken na het ingaan van de nieuwe voorwaarden binnen is. Of je nieuwe provider het verzoek indient of dat je zelf moet doen zou ik niet weten. Ik denk dat ik hier na de kerstdagen eens informatie over ga inwinnen bij de telecom winkels.

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 22:01:
[...]

bij vodafone heb ik het toen zo gedaan dat ze mijn "status" na mijn brief op opzegbaar hebben gezet. kpn heeft toen een verzoek tot nummerbehoud ingediend bij vodafone en alles is goed verlopen.

mijn abonnement loopt tot half februari, ik laat het maar lekker zo en vang lekker toch die 50 € })

[ Voor 8% gewijzigd door tijsco op 25-12-2003 11:19 ]

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, interesting. Kun je eventueel ook je nummer naar een andere provider laten porteren? Of tenminste, het zou natuurlijk sowizo moeten kunnen, maar in de praktijk en met name in dit soort gevallen liggen de regels nog wel 'ns anders.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
Nog een tip voor mensen die een beetje lui zijn.

Als je je telefoon bij de belcompany hebt gekocht moet je gewoon daar ff naar binnen lopen zeggen dat je van je abo afwil (evt. met nummerbehoud). Zij regelen dan alles voor je!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit vind ik toch netjes van de kpn, dat het zo letterlijk in de AV staat:
Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven, die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst met betrekking tot die Dienst schriftelijk beeindigen met ingang van de datum waarop de voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.
Dat hebben ze in ieder geval een stuk beter uitgelegd dan en uitgewerkt dan T-mobile dat heeft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb in oktober een KPN240-abbo afgesloten voor 2 jaar. Als ik nu schriftelijk opzeg, hoe kan ik er dan voor zorgen dat mijn nummber behouden blijft? Ik zit eraan te denken om over te stappen op Orange (sinds kort staat er een mast in onze buurt! :)), maar dan is het toch gebruikelijk dat Orange er zorg voor draagt dat mijn nummer behuden blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:40
Je kan je nummer helaas niet meenemen naar een nieuwe abbonement mits je weer een nieuwe kpn abbo afsluit (denk het niet), dat komt om dat kpn de eigenaar is van de nummers.

Spec`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TheCondor schreef op 26 december 2003 @ 18:26:
Je kan je nummer helaas niet meenemen naar een nieuwe abbonement mits je weer een nieuwe kpn abbo afsluit (denk het niet), dat komt om dat kpn de eigenaar is van de nummers.
Dat is onzin ; daar is juist nummerbehoud voor in het leven geroepen. Wat ik me dus afvraag is of ik mijn nummer mee kan nemen als ik naar aanleiding van deze tariefswijizing opzeg en overstap naar een andere aanbieder.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 26-12-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op 26 december 2003 @ 18:33:
[...]

Dat is onzin ; daar is juist nummerbehoud voor in het leven geroepen. Wat ik me dus afvraag is of ik mijn nummer mee kan nemen als ik naar aanleiding van deze tariefswijizing opzeg en overstap naar een andere aanbieder.
ja dat kan, maar waar iedereen op moet letten is dat KPN wil dat je aantoont dat je duurder uit bent, oftewel je moet eerst met bewijs over de brug komen voordat je kostenloos mag porteren of opzeggen. Mensen die dus vaak binnen hun bundel blijven kunnen het vergeten..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 10:39:
[...]

ja dat kan, maar waar iedereen op moet letten is dat KPN wil dat je aantoont dat je duurder uit bent, oftewel je moet eerst met bewijs over de brug komen voordat je kostenloos mag porteren of opzeggen. Mensen die dus vaak binnen hun bundel blijven kunnen het vergeten..... :|
Hoe kom je daar nou bij? :? Zij veranderen de voorwaarden, dus jij mag opzeggen, of dat nou daagwerkelijk realistisch is of niet... no questions asked verder. Anders zouden ze het wel naar 100euro per minuut kunnen gooien zonder dat jij op mag zeggen als je binnen je bundel blijft, dat is natuurlijk onzin.

[ Voor 12% gewijzigd door Wallie op 27-12-2003 10:56 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kan je bij dit soort acties je abbo gratis opzegge?

dan sluit je nu een 2 jarig abbo met leuke telefoon af, en bij de eerst volgende wijziging zeg je je abbo op, dan mag je je tel dus gewoon houden en is ie nog veel goedkoper ook dan wanneer je hem los koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DutchTSE schreef op 27 december 2003 @ 11:06:
kan je bij dit soort acties je abbo gratis opzegge?
Ja dat staat in de Algemene voorwaarden:

indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven, die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst met betrekking tot die Dienst schriftelijk beeindigen
dan sluit je nu een 2 jarig abbo met leuke telefoon af, en bij de eerst volgende wijziging zeg je je abbo op, dan mag je je tel dus gewoon houden en is ie nog veel goedkoper ook dan wanneer je hem los koopt?
Dat klopt, maar er zijn maar heel weinig mensen die dat doen. KPN is slim en neemt dat verlies van die paar klanten omwille van een hoop gedoe om 4 verschillende algemene voorwaarden of heel veel zeurende klanten (zoals ze nu bij T-mobile doen, wat IMO veel minder slim is en veel duurder is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op 27 december 2003 @ 10:55:
[...]

Hoe kom je daar nou bij? :? Zij veranderen de voorwaarden, dus jij mag opzeggen, of dat nou daagwerkelijk realistisch is of niet... no questions asked verder. Anders zouden ze het wel naar 100euro per minuut kunnen gooien zonder dat jij op mag zeggen als je binnen je bundel blijft, dat is natuurlijk onzin.
Hoe ik daar bij kom? Heel simpel in de algemene voorwaarden (Artikel 1/16 lid 5) staat dat een klant pas mag opzeggen als de klant per saldo duurder uit is. Dus als een klant bijna altijd binnen de bundel blijft ben je per saldo niet duurder uit! Want de tariefswijzigen gelden alleen voor de tarieven buiten de bundel. :*)

Artikel 1/16 lid 4&5

4 Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of
tarieven, die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst
te accepteren, kan hij de overeenkomst met betrekking tot die Dienst
schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de nieuwe
voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient
voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.

5 Ten aanzien van wijziging van tarieven geldt het in lid 4 bepaalde
uitsluitend voor zover de tariefwijzigingen per saldo een hoger tarief voor de
Contractant meebrengen. bron: kpn.com

Duss..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 11:49:
[...]

Hoe ik daar bij kom? Heel simpel in de algemene voorwaarden (Artikel 1/16 lid 5) staat dat een klant pas mag opzeggen als de klant per saldo duurder uit is. Dus als een klant bijna altijd binnen de bundel blijft ben je per saldo niet duurder uit! Want de tariefswijzigen gelden alleen voor de tarieven buiten de bundel. :*)

Artikel 1/16 lid 4&5

4 Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of
tarieven, die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst
te accepteren, kan hij de overeenkomst met betrekking tot die Dienst
schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de nieuwe
voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient
voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.

5 Ten aanzien van wijziging van tarieven geldt het in lid 4 bepaalde
uitsluitend voor zover de tariefwijzigingen per saldo een hoger tarief voor de
Contractant meebrengen. bron: kpn.com

Duss..... ;)
Van 22 ct per minuut naar 24 ct per minuut is duurder. Lid 5 beschrijft volgens mij meer het feit dat als ze nu de tarieven van 22 ct per minuut naar 20 ct per minuut hadden gewijzigd. Dat kan het dus nooit voorkomen dat een klant duurder uit is door de prijswijziging, en is er dus geen reden om op te zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door -bolio- op 27-12-2003 12:21 . Reden: eigen bericht vergeten |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, misschien ook wel voor mij interessant (heb Hi-30 abbo), maar ik ben uitermate tevreden over KPN/Hi... Misschien zou de enige reden voor mij om te wisselen zijn dat KPN/Hi geen MMS aanbiedt.. Iemand een idee hoelang dit bij KPN/Hi nog gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar net hoe het woordje "PER SALDO" wordt uitgelegd. Maar geloof mij, als je de afgelopen 2 rekeningen binnen de bundel bent gebleven dat het feest van gratis opzeggen helaas niet door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 12:43:
Hmm, misschien ook wel voor mij interessant (heb Hi-30 abbo), maar ik ben uitermate tevreden over KPN/Hi... Misschien zou de enige reden voor mij om te wisselen zijn dat KPN/Hi geen MMS aanbiedt.. Iemand een idee hoelang dit bij KPN/Hi nog gaat duren?
KPN heeft zeker wel mms. http://www.hi.nl/imode/mms.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 25 december 2003 @ 12:22:
Dit vind ik toch netjes van de kpn, dat het zo letterlijk in de AV staat:

[...]
Dat hebben ze in ieder geval een stuk beter uitgelegd dan en uitgewerkt dan T-mobile dat heeft.
kom net bij de belcompany vandaan en je moet toch echt zelf die brief schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, met Imode.. Maar ja, waarom niet buiten je bundel extra dokken voor Imode als ze het bv. ook per MMS-bericht kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:02:
[...]

kom net bij de belcompany vandaan en je moet toch echt zelf die brief schrijven...
Wat is je punt? Dat staat er toch ook? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:24:
[...]
Ja ok, met Imode.. Maar ja, waarom niet buiten je bundel extra dokken voor Imode als ze het bv. ook per MMS-bericht kunnen doen?
ik denk dat, dat puur voor de promotie van i-mode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ga mijn vraag wat anders stellen, want rondom nummerbehoud wordt erg veel onzin geschreven zie ik.

Stel ik wil 'voortijdig' van KPN overstappen naar Orange en wil daarbij mijn nummer behouden. Moet ik dan bij KPN mijn abbo opzeggen en vervolgens een Orange-abbo afsluiten of regelt Orange dat allemaal voor mij (dus ook als ik 'vroegtijdig' opzeg) ? Ik ben namelijk bang dat mijn nummer veloren gaat als ik zelf bij KPN opzeg; aan de andere kant ben ik bang dat ik niet 'vroegtijdig' op kan zeggen als ik het door Orange laat regelen.

Ben ik te volgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch migreren naar prepaid en dan alle tijd nemen om een mooi abotje + phone uit te zoeken, en wanneer je dat doet kan je je nummer toch weer mee transporteren?

zitten er kosten aan het migreren naar prepaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ik nu met mijn KPN abo 100 belminuten minder heb ? Ik heb HI30 en ik geloof dat ik altijd 300 belminuten heb gehad, terwijl dat nu naar beneden is bijgesteld op 200. Of ik heb het totaal mis...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

SgtStrider schreef op 27 december 2003 @ 15:05:
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ik nu met mijn KPN abo 100 belminuten minder heb ? Ik heb HI30 en ik geloof dat ik altijd 300 belminuten heb gehad, terwijl dat nu naar beneden is bijgesteld op 200. Of ik heb het totaal mis...
Hi 30 = €30 voor 200 minuten.
Hi 40 = €40 voor 300 minuten.

De afgelopen maanden heeft Hi wel een actie gehad dat als je een abbonement afsloot, je de eerste 3 maanden 100 minuten extra kado kreeg. Misschien kom je op die manier aan je 300 minuten met een Hi 30 abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op 27 december 2003 @ 14:54:
Ik ga mijn vraag wat anders stellen, want rondom nummerbehoud wordt erg veel onzin geschreven zie ik.

Stel ik wil 'voortijdig' van KPN overstappen naar Orange en wil daarbij mijn nummer behouden. Moet ik dan bij KPN mijn abbo opzeggen en vervolgens een Orange-abbo afsluiten of regelt Orange dat allemaal voor mij (dus ook als ik 'vroegtijdig' opzeg) ? Ik ben namelijk bang dat mijn nummer veloren gaat als ik zelf bij KPN opzeg; aan de andere kant ben ik bang dat ik niet 'vroegtijdig' op kan zeggen als ik het door Orange laat regelen.

Ben ik te volgen? :?
Ja, je bent te volgen. Het antwoord geef je in feite zelf al. Als je je abo bij KPN opzegt heb je kans dat je nummer weg is. Nummerbehoud werkt zo dat je een verzoek doet bij de nieuwe provider. De nieuwe provider doet het verzoek bij de latende partij. Bij deze tariefwijzigingen zal je verzoek eerst worden tegengehouden door KPN, omdat je eerst moet aantonen dat je per saldo benadeelt wordt door de wijzinging. Als dat akkoord is ga je over.

2e mogelijkheid is naar PP gaan en dan kun je rustig om je heen kijken welke provider de mooiste aanbieding voor jou heeft. :*) PP nummerbehoud zitten volgens mij wel kosten aanverbonden iets van 10 euri, maar heel zeker weten doe ik het niet. Misschien is dat in inmiddels onder druk van de OPTA ook wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Prepaid is geen optie voor mij ; daar bel ik te veel voor (minstens vier uur in de maand via prepaid en daarnaast en stuk of 20 SMSjes wordt me te prijzig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Nu online
Ik wil mijn abbo wel opzeggen maar hoe zit het dan met mijn f*****g I-mode bundel ding die ik nooit gebruik? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 12:45:
Het is maar net hoe het woordje "PER SALDO" wordt uitgelegd. Maar geloof mij, als je de afgelopen 2 rekeningen binnen de bundel bent gebleven dat het feest van gratis opzeggen helaas niet door gaat.
Wat je nu zegt klopt niet helemaal.

Ik heb nu iets langer dan 1 jaar een KPN Mobile 120 abo.
Nog nooit heb ik mijn belbundel helemaal opgemaakt.
Volgens jou zou ik dus geen recht hebben om per direct, kostenloos mijn abo op te zeggen, maar het abonnementsgeld per maand gaat wel omhoog van €23,50 naar €25,00.
Dus, volgens jou, omdat ik mijn bundel nooit heb opgemaakt, zou ik gewoon die prijsverhoging voor lief moeten nemen?
Dacht het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:57:
[...]

Wat je nu zegt klopt niet helemaal.

Ik heb nu iets langer dan 1 jaar een KPN Mobile 120 abo.
Nog nooit heb ik mijn belbundel helemaal opgemaakt.
Volgens jou zou ik dus geen recht hebben om per direct, kostenloos mijn abo op te zeggen, maar het abonnementsgeld per maand gaat wel omhoog van €23,50 naar €25,00.
Dus, volgens jou, omdat ik mijn bundel nooit heb opgemaakt, zou ik gewoon die prijsverhoging voor lief moeten nemen?
Dacht het niet...
Het klopt wel alleen niet voor de KPN bundel abbo's. Die moet je gewoon per direct en asap opzeggen of naar pp migreren. Voor de HI bundels blijft de prijs hetzelfde en moet je aantonen dat je per saldo duurder uit bent. Dus in die zin klopt het wel....... :)
pven schreef op 27 december 2003 @ 18:43:
Prepaid is geen optie voor mij ; daar bel ik te veel voor (minstens vier uur in de maand via prepaid en daarnaast en stuk of 20 SMSjes wordt me te prijzig).
Je kan toch wel met 3 dagen PP leven??? Om zo de vetste aktie uit te zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon opzeggen heb t laatst met me vodafone abbonement ook gedaan

EuroCall tarieven werden zelfs verlaagd en mocht voor noppes me contract
beeindigen...zonder contractbreuk te plegen en zonder afkoping!!!

KPN is toch een waardeloos netwerk wat al veels te duur was en nu dus nog duurder wordt niks gek dat ze daar steeds zoveel mensen ontslaan...

The future is bright.... :- :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

De afgelopen 3 jaar belde ik via HI Prepaid... maar iedere maand gebeurde er wel weer iets dat me niet zinde. Dat begon de eerste maand al toen men "vergat" de 10 gulden (yup, guldens) gratis beltegoed bij aankoop bij te schrijven. De echte klap op de vuurpijl vond ik het blokkeren van internet SMS'jes. Het splitsen van SMS en beltegoed vond ik ook superirritant... al is dat een paar maanden terug eindelijk veranderd.

Ik sluit me bij Dirkjl aan wat betreft "the bright future". Ik kan me geen betere provider voorstellen dan een provider waarbij je je opgebouwde tegoed gewoon behoud wat er ook gebeurd... waar je alles gewoon uit een bundel betaald en waarmee je - kan je toch over het algemeen wel stellen - overal goed bereik hebt... en ben dan ook sinds deze maand abonnee met een bright future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Barca schreef op 27 december 2003 @ 21:18:
Ik kan me geen betere provider voorstellen dan een provider waarbij je je opgebouwde tegoed gewoon behoud wat er ook gebeurd... waar je alles gewoon uit een bundel betaald en waarmee je - kan je toch over het algemeen wel stellen - overal goed bereik hebt... en ben dan ook sinds deze maand abonnee met een bright future.
Eeejjj ... ik ben na wat zoekwerk ook overtuigd van deze provider. :) ... Morgen ga ik me verdiepen in 'bij wie krijg ik het meest retour als ik een abbo afsluit' en dan ga ik hopen dat mijn nummerbehoud goed gaat komen.

Het wordt zeer waarschijnlijk bestelmaar.nl (maandag nog ff bellen hoe het met nummerbehoud zit). :*)

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 27-12-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben inmiddels weer wat wijzer geworden; bellen met bestelmaar.nl en KPN heeft het onderstaande opgeleverd:

Bij bestelmaar.nl heb ik een Orange-abbo besteld; hierbij moet ik zeer duidelijk aangeven dat per 07-JAN-2004 mijn huidige KPN-abbo wordt opgezegd (dmv extra briefje bij het contract). Daarnaast moet ik naar KPN een briefje verzenden met de mededeling dat mijn abbo beëindigd moet worden ivm de tariefsverhoging.

Update: ook mijn brieven zijn op de bus gegaan ... spannend hoor ... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 29-12-2003 17:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Nu online

Zjemm

...

vanmorgen opzegbrief gepost .... ik ben benieuwd.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

Vriend van me is vandaag bij de Primafoon geweest om zijn Hi 30 abo op te zeggen. Dit konden ze echter niet voor hem doen (in tegenstelling tot wat de klantenservice zei). Hij moest een brief sturen naar KPN met een schriftelijke opzegging. Nu is dat geen probleem maar KPN wenst hier ook facturen bij te zien waarmee je kunt aantonen dat je regelmatig buiten de bundel telefoneert. Indien dit niet het geval gaat volgens hun de opzegging niet door.

Wettelijk sta je volgens mij in je recht als je het abonnement opzegt door een tariefswijziging (ongeacht of je buiten de bundel belt of niet). Maar gezien de acties die KPN bij de vorige wijziging allemaal uithaalde, verwacht ik niet dat KPN je makkelijk laat gaan indien je Hi abbonement hebt. Verwacht maar een lange sleur van brieven en andere rompslomp.

Als je een KPN Mobile abbonement hebt zal het opzeggen allemaal makkelijker verlopen aangezien hier gewoon de bundel duurder wordt. Evengoed blijft het een misselijke actie van KPN. Wijziging in de tarieven betekend gewoon kostenloos opzeggen. Op dit gebied kunnen ze nog heel wat leren van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-

-bolio-

Zjemm schreef op 29 december 2003 @ 16:58:
vanmorgen opzegbrief gepost .... ik ben benieuwd.
Let goed op want bij een vorige wijziging van KPN werden de tarieven van de Flexibel abonnementen gewijzigd. De wijziging was echter alleen voor de Economy en de Premium variant. Klanten met een Allround konden volgens KPN niet opzeggen. Omdat de drie varianten als een abbonement aangeboden worden meenden veel mensen ook kostenloos op te kunnen zeggen met een Allround abbonement.

KPN heeft toen in veel gevallen mensen die een Allround abbonement hadden en opzegverzoek hadden ingediend toch afgesloten maar wel even mooi een afkoopnota voor de rest van het abbonement gestuurd. Als jij dus niet expliciet hebt aangeven alleen te willen stoppen met het abbonement indien dit kostenloos kan, en KPN vind dat je niet kostenloos mag stoppen, heb je kans dit jou ook overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Nu online

Zjemm

...

ik heb een hi 30 abonnement. dus dat zit wel goed.

ik heb in de brief staan dat het kostenloos moet zonder achteraf resterende maanden te moete betalen.

daarnaast heb ik om een schiftelijke bevestiging gevraagd.

als zij het er dus niet mee eens zijn kunnen ze niet zomaar afsluiten en een rekening sturen. dit omdat ik daar niet om heb gevraagd.

ik neem aan dat ze dan gewoon een brief sturen dat het niet mogelijk is

ik merk het wel

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
-bolio- schreef op 29 december 2003 @ 19:20:
Vriend van me is vandaag bij de Primafoon geweest om zijn Hi 30 abo op te zeggen. Dit konden ze echter niet voor hem doen (in tegenstelling tot wat de klantenservice zei). Hij moest een brief sturen naar KPN met een schriftelijke opzegging. Nu is dat geen probleem maar KPN wenst hier ook facturen bij te zien waarmee je kunt aantonen dat je regelmatig buiten de bundel telefoneert. Indien dit niet het geval gaat volgens hun de opzegging niet door.
Dat je schriftelijk op moet zeggen, lijkt me niet meer dan logisch; toch?

Wat ik erg raar vindt is dat je aan moet tonen dat je veel buiten je bundel telefoneert. KPN wijzigt de voorwaarden, dus kan je opzeggen als je niet accoord bent met die wijziging. Dat je dan zelf van-alles moet gaan bewijzen middels facturen komt erg ongeloofwaardig op me over ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Dat ze een factuur willen met bewijs dat je veel buiten je bundel belt is wel een beetje raar ja.

Maar dan zeg je in je brief dat je dat binnenkort van plan bent omdat je op vakantie gaat of dat je voor 6 maanden in het buitenland op stage gaat. Verzin gewoon wat en dat kunnen hun toch niet tegenspreken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Nog wat informatie over nummerbehoud bij KPN voor de mensen die het niet weten.

Als jij je abbo beeindigd en aangeeft dat je gebruikt wil maken van nummerbehoud, dan mag KPN je nummer nog 3 maanden vasthouden.
Na 3 maanden moeten ze je nummer binnen 10 dagen porteren naar je nieuwe provider op een vooraf afgesproken datum, maar die datum kan ook 6 maanden later zijn.

Hier is laatst een rechtszaak over geweest van KPN vs. OPTA die regels had opgesteld dat providers binnen 10 dagen een nummer moest overdragen.
KPN was anders van mening en heeft dat besluit met succes aangevochten.

Dit houd dus in dat als jij een 1 jarige abbo hebt met 2 maanden opzegtermijn.
Dan moet jij in maand 10 aangeven dat je je abbo wilt beeindigen met nummerbehoud. Dan moet jij i.p.v. 12 maanden, 13 maanden bij KPN blijven.
Houd hier rekening mee voor het geval je in maand 12 een nieuwe abbo afsluit, want dan heb je dus 2 abbonementen.

Bel ook naar je provider toe met de vraag wanneer hun je nummer vrijgeven,
want het betekent niet dat ze na 3 maanden meteen je nummer porteren. KPN kan net zo goed zeggen dat ze hem 6 maanden later zullen overdragen en dan zit je nog langer vast aan hun abbonement.

Ik sprak met de klantenservice van mijn provider (Orange). En de dame aan de telefoon vertelde mij dat Orange niet aan dit soort praktijken meewerkt en dat hun je nummer gewoon binnen 10 dagen overdragen zonder je nummer minimaal 3 maanden vast te houden.
Voor zover ik weet is dit de enige van de 5 aanbieders.

[ Voor 12% gewijzigd door vozzie op 30-12-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
vayip schreef op 30 december 2003 @ 12:21:
...

Dit houd dus in dat als jij een 1 jarige abbo hebt met 2 maanden opzegtermijn.
Dan moet jij in maand 10 aangeven dat je je abbo wilt beeindigen met nummerbehoud. Dan moet jij i.p.v. 12 maanden, 13 maanden bij KPN blijven.
Houd hier rekening mee voor het geval je in maand 12 een nieuwe abbo afsluit, want dan heb je dus 2 abbonementen.

...
Maar ... als KPN de voorwaarden wijzigt dan moeten ze je of t/m het einde van je abbo onder de oude voorwaarden voortzetten of ervoor zorgen dat ze je op het moment dat de nieuwe voorwaarden ingaan niet meer als klant hebben. Men kan je nu eenmaal niet verplichten om twee maanden met voorwaarden te gaan zitten, waar je het niet mee eens bent.

Update: bestelmaar.nl heeft reeds bevestigd dat mijn aanvraag is ontvangen; KPN ga ik volgende week bellen (als ik niets van ze heb vernomen).

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 30-12-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Laatst online: 19:31
Ik ff blij dat ik Flexibell Economy heb :D. Trouwens ook wel mooi dat de I-Mode tarieven omlaag gaan, kan ik weer lekker goedkoper I-moden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik kom er net achter dat ik na de prijsverhoging met mijn abonnement altijd duurder uit ben dan met een Hi Prepay, ongeacht hoeveel ik bel of sms. Ik ga vrijdag maar een ander abonnement halen, heb ik eindelijk ook eens een excuus om een nieuwe telefoon te halen. :)

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HI 30 abonnement met databundel van 1mb, voor gprs. Wat gebeurt er nu met die databundel als ik mn abonnement laat omzetten naar prepaid en wat als ik m'n abonnement totaal opzeg? Kreeg dat smsje van KPN op vakantie, was meteen gelukkig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 17-09 06:55

liberque

Vrijzinnig!

Even als reactie op de Hi abbo's die moeten aantonen dat ze per saldo duurder uit zijn:

Ik heb al 1.5 jaar een Hi 40 abbo. Ik ben in deze 1.5 jaar tijd slechts 2 keer over mijn bundel heen gegaan (en dat was in het begin van het contract).

Ik had al eerder KPN opgebeld nav de wijziging en gevraagd of ze dit zouden gaan compenseren. Na verificatie van mijn contractnummer werd me verteld dat ik zonder problemen kon opzeggen. Dat wilde ik niet. Ik heb hier niets moeten aantonen, ook weet ik met zekerheid te zeggen dat ik de afgelopen 12 maanden geen enkele keer over mijn bundel ben gegaan.

Nu heb ik deze week gebeld met het verhaal dat er op een internetforum een hele discussie gaande was over de mogelijkheid tot opzeggen. Dat hierin werd aangegeven dat mensen 50 euro aangeboden kregen ter compensatie om te voorkomen dat ze het contract zouden beeindigen. Ik heb toen in alle eerlijkheid verteld dat ik niet van plan was het contract te beeindigen maar ook zeker niet die 50euro wilde mislopen. Dit was geen probleem. De 50euro wordt netjes gecrediteerd op de volgende factuur.

Dus... mocht je het contract NIET willen beeindigen, bel dan gewoon even op om je 50 euro te innen... Ze doen er echt niet moeilijk over. Je kan zelfs eerlijk zijn ;)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
liberque schreef op 31 december 2003 @ 21:45:
Even als reactie op de Hi abbo's die moeten aantonen dat ze per saldo duurder uit zijn:

Ik heb al 1.5 jaar een Hi 40 abbo. Ik ben in deze 1.5 jaar tijd slechts 2 keer over mijn bundel heen gegaan (en dat was in het begin van het contract).

Ik had al eerder KPN opgebeld nav de wijziging en gevraagd of ze dit zouden gaan compenseren. Na verificatie van mijn contractnummer werd me verteld dat ik zonder problemen kon opzeggen. Dat wilde ik niet. Ik heb hier niets moeten aantonen, ook weet ik met zekerheid te zeggen dat ik de afgelopen 12 maanden geen enkele keer over mijn bundel ben gegaan.
Dan was mijn eerste twijfel over dat statement ([rml]pven in "[ KPN Mobile] Wijziging tarieven"[/rml]) toch gegrond. Blijkbaar vinden sommige mensen in dit draadje het nodig om conclusies te trekken die nergens op gebaseerd zijn ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 23:27
ik heb een soortgelijke brief gefaxt naar het volgende nummer: 050-5518981.
een mevrouw van de KPN vertelde me dat faxen beter en sneller was. Hebben jullie nog ervaringen met faxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand al iets van een bevestiging ontvangen? (Ik niet ... )

Ik lees net het onderstaande:
KPN kreeg gelijk over nummerportabiliteit

Twee weken geleden heeft de rechtbank in Rotterdam het besluit van Opta geschorst waarmee KPN Mobile gedwongen werd mee te werken aan élk verzoek om nummerportering. (het meenemen van een mobiel telefoonnummer naar een andere telecomaanbieder)

De toezichthouder vond dat KPN zich niet kon beroepen op de contractuele verhouding tussen het bedrijf en de klant. De rechter dacht er anders over. KPN Mobile had zich voorlopig neergelegd bij de opdracht van de toezichthouder om een hoge boete te ontlopen.

In november had KPN van de Opta vijf dagen de tijd gekregen om de problemen met nummerportabiliteit op te lossen, ongeacht of abonnees nog een abonnement hadden. Als KPN zich niet binnen de gestelde termijn aan de regels zou houden, hing het bedrijf een boete van 50.000 euro per maand boven het hoofd. Deze dwangsom kon oplopen tot 300.000 euro.

Zoals gemeld zijn mobiele aanbieders sinds 1 oktober j.l. verplicht een mobiel nummer binnen tien werkdagen over te zetten naar een andere provider als een abonnee hier om vraagt. KPN leek zich echter weinig van deze regel aan te trekken.

KPN verweerde zich tegen de argumentatie van Opta omdat het telecombedrijf vindt dat een telefoonnummer ,,onlosmakelijk verbonden'' is met het contract dat met een klant is afgesloten. Klanten met een abonnement die bij KPN vertrekken, moeten zich houden aan de bestaande opzegtermijn van 3 maanden, die niet afkoopbaar is. Daarna kunnen klanten binnen 10 werkdagen porteren.

Opta vindt dit in strijd met de regels en heeft veel klachten gekregen van andere telecombedrijven over de opstelling van KPN. Volgens Opta is KPN het enige telecombedrijf dat zich niet aan de nieuwe regels houdt.

De OPTA maakte begin november bekend een onderzoek te starten naar deze praktijken en concludeerde dat KPN de regels verkeerd had geïnterpreteerd. KPN Mobile maakt het consumenten onnodig lastig om van belbedrijf te veranderen, zo constateerde de OPTA. De waakhond zou scherp toezien op de naleving van de regels. KPN heeft destijds aangekondigd het besluit van Opta met een kort geding aan te vechten. De rechter heeft het besluit van de Opta dus geschorst en KPN gelijk gegeven.

De regels rond het meenemen van mobiele nummers zijn in 1999 veranderd. Voor die tijd kregen consumenten als ze wisselden van aanbieder een nieuw nummer. Sindsdien mogen bellers hun nummer meenemen, ongeacht of men een pre-paid of (post-paid) abonnement heeft.
Bron: bellen.com

Nu snap ik het niet meer: de titel van het bericht doet vermoeden dat KPN gelijk heeft gekregen, terwijl het bericht doet vermoeden dat de OPTA gelijk heeft gekregen ... :? ... Lang leven bellen.com! :(

[ Voor 97% gewijzigd door pven op 02-01-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Zijn er al mensen die reactie gehad hebben?
Ik doe de brief vandaag op de post. Bij BelCompany zeiden ze dat een andere provider binnen 10 dagen het nieuwe nummer heeft. Ik hoop iig niet dat KPN moeilijk gaat doen. We wachten af.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Nu online

Zjemm

...

ik wacht ook nog op een reactie van kpn. ik hem de 29ste mn brief de deur uit gedaan

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
je moet wel de kerst en nieuwjaarsdrukte meeberekenen in je antwoord wanneer je antwoord denk te krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op 02 januari 2004 @ 23:24:

[...]

Bron: bellen.com

Nu snap ik het niet meer: de titel van het bericht doet vermoeden dat KPN gelijk heeft gekregen, terwijl het bericht doet vermoeden dat de OPTA gelijk heeft gekregen ... :? ... Lang leven bellen.com!
KPN heeft gelijk gekregen zoals de titel al zegt, ze hoeven zich niet te houden aan de nieuwe regels van de OPTA mbt nummerporteringen. Dit omdat ze dat contractueel hebben vastgelegd met klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 15:43:
[...]

KPN heeft gelijk gekregen zoals de titel al zegt, ze hoeven zich niet te houden aan de nieuwe regels van de OPTA mbt nummerporteringen. Dit omdat ze dat contractueel hebben vastgelegd met klanten.
Ik zie dat dat zelfs de openingszin van het stukje is ...
Twee weken geleden heeft de rechtbank in Rotterdam het besluit van Opta geschorst waarmee KPN Mobile gedwongen werd mee te werken aan élk verzoek om nummerportering.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
mijn neef was aangesloten via debitel op het kpn netwerk
hij dacht, laat ik het ook even proberen >:).
We hadden en zijn en mijn gegevens gefaxt.....

maar hij kreeg wel keurig netjes een brief thuisgestuurd dat het niet door kon gaan ivm zijn contract bij debitel....

dus ik denk dat als je geen bericht terug hebt ontvangen, dat het wel goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik ben vandaag een nieuwe telefoon gaan halen met een abonnement bij een andere provider, maar kreeg te horen dat nummerbehoud niet mogelijk was omdat er minder dan 10 werkdagen tot het einde van het contract zijn. Vanwege dat dit werd aangekondigd vlak voor kerst is het dus nooit mogelijk om naar een andere provider over te stappen met nummerbehoud, er waren vanwege kerst en nieuwjaar namelijk maar 7 werkdagen tussen de aankondiging en de wijziging van de tarieven.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vraag ik me af, zou je gewoon maandag nog een abo'tje af kunnen gaan sluiten i.c.m. een leuke telefoon en dat abonnement ook per 7 januari kosteloos opzeggen?
Ik heb net ff op de site van KPN zitten kijken, en daar wordt nog met geen woord gerept over nieuwe tarieven.
Zou wel een leuke manier zijn om lekker voordelig een nieuwe telefoon te scoren })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 01:35:
Nou vraag ik me af, zou je gewoon maandag nog een abo'tje af kunnen gaan sluiten i.c.m. een leuke telefoon en dat abonnement ook per 7 januari kosteloos opzeggen?
Sja, wat denk jezelf? Je hebt al gezocht maar ze laten je echt niet akkoord gaan met de oude voorwaarden als je nu een abo afsluit maar met de nieuwe en dan kun je dus niet meteen weer opzeggen.

* Frostie vraagt zich af hoe het toch komt dat in elke tariefswijzigingsthreadje wel weer iemand met dit briljante plan komt aanzetten...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik heb ook een HI30 abbo (met leuke telefoon) en ik baal nogal van dit abbo.. Ik bel en sms veel te veel, en op zich ben ik wel tevreden met kpn, maar ik sluit liever een beter abbo bij een andere provider af, zodat ik niet 80+ euro in de maand kwijt ben.

Heb nu al weer 4 maanden dit HI30 abbo, ook maar eens opzeggen dan :) Kan ik die telefoon meteen meenemen :P

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 03 januari 2004 @ 23:41:
Ik ben vandaag een nieuwe telefoon gaan halen met een abonnement bij een andere provider, maar kreeg te horen dat nummerbehoud niet mogelijk was omdat er minder dan 10 werkdagen tot het einde van het contract zijn. Vanwege dat dit werd aangekondigd vlak voor kerst is het dus nooit mogelijk om naar een andere provider over te stappen met nummerbehoud, er waren vanwege kerst en nieuwjaar namelijk maar 7 werkdagen tussen de aankondiging en de wijziging van de tarieven.
volgens mij kan je dan beter overstappen naar pre-paid, rustig een ander abbo uitzoeken en dan later overstappen...dat is wat ik ga doen in ieder geval..

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:45

GaMbiNo

1337

Ik heb mijn brief ook al een weekje terug de deur uitgedaan na het lezen van dit topic. :)
Ik heb een Hi30 abbonement en ik kom vrijwel elke maand boven de belbundel dus opzeggen mag geen probleem zijn.
Ik heb in de verzonden brief ook nadrukkelijk vermld dat de tariefwijziging voor mij nadelige gevolgen had en dat ik hierom wilde opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 19:39
Jij ook al Gambino ? :D

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dik een week geleden mijn brief verstuurd naar kpn over dat ik mijn hi20 wilde opzeggen op 7 januari ,maar hierover heb ik nog geen bericht over gehad dus kan ik aannemen dat ze dan gewoon 7 januari mijn abo stopzet of zullen ze een maand opzegtermijn aanhouden? iemand al wel bericht teruggehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:22:
Ik heb dik een week geleden mijn brief verstuurd naar kpn over dat ik mijn hi20 wilde opzeggen op 7 januari ,maar hierover heb ik nog geen bericht over gehad dus kan ik aannemen dat ze dan gewoon 7 januari mijn abo stopzet of zullen ze een maand opzegtermijn aanhouden? iemand al wel bericht teruggehad
ik heb ook 2 weken terug gefaxt....
faxt hier niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb het vorige week gefaxt en gestuurd met de reguliere post. Ik ga straks ff bellen met de klantenservice om te vragen of mijn brieven zijn aangekomen en of ze al een oplossing hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 11:21:
Ja ik heb het vorige week gefaxt en gestuurd met de reguliere post. Ik ga straks ff bellen met de klantenservice om te vragen of mijn brieven zijn aangekomen en of ze al een oplossing hebben :X
Ik ben benieuwd wat ze dan antwoorden....zou je dan hier nog een keer willen posten? :*

[ Voor 14% gewijzigd door GaMbiNo op 05-01-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Nu online

Zjemm

...

ik heb ook ff gebeld, maar ze kon er nix zinnigs over zeggen.
behalve dan dat het daar erg druk is.
ze zou een notitie maken dat ik erover gebeld heb op deze datum.

verder is het dus maar afwachten.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Orange heeft inmiddels bevestigd dat ze mij als klant accepteren; KPN heeft taal-noch-teken van zich laten horen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, lekker, 'k heb net m'n HI 20 met 2 jaar verlengd. Naja, zolang ik maar kan bellen, op de momenten dat ik dat wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even gebeld met kpn en ze hadden mijn brieven (ja per fax en met de post) gekregen en vanaf morgen ben ik uit de lucht :P ik heb vij mijn brief van vorige week wel een paar kopietjes gedaan van de keren dat ik buiten de bundel had gebeld aangezien ik een HI40 abo heb/had O-)
En ik had ook pas mn abo verlengd maar daar doen ze toch niet moeilijk over.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:29:
Heb net even gebeld met kpn en ze hadden mijn brieven (ja per fax en met de post) gekregen en vanaf morgen ben ik uit de lucht :P ik heb vij mijn brief van vorige week wel een paar kopietjes gedaan van de keren dat ik buiten de bundel had gebeld aangezien ik een HI40 abo heb/had O-)
En ik had ook pas mn abo verlengd maar daar doen ze toch niet moeilijk over.
Hmmz, ik ben benieuwd hoe ze dan op mijn brief reageren.
Ik had wel nadrukkelijk vermeld dat ik regelmatig buiten de bundel bel maar ik heb daar geen bewijzen van ingesloten.
Dit leek mij enigszins overbodig aangezien zij die gegevens ook wel voorhanden hebben. :?

Misschien ook maar eens met de klantenservice bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Soms krijg ik bijna spijt dat ik weg ga bij KPN. Ik had een erg vriendelijke man van de klantenservice aan de lijn die zeer behulpzaam was

Ik heb gevraagd of de brief aan is gekomen en of duidelijk is dat ik op wil zeggen met nummerbehoud; de beste man zit wat te bladeren in de computer en geeft me de antwoorden die ik wil horen! De brief is naar me onderweg en daarin is bevestigd dat mijn abonnement wordt beëindigd, waarbij rekening wordt gehouden met het door mij gewenste nummerbehoud.

Keurig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ik heb net gebeld en vanaf morgen is ook mijn abbonement kosteloos beëindigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Inderdaad,
Een Beller is Sneller

Ook alles ingestuurd, en via klantenservice te horen gekregen dat het verwerkt was en dat vanaf morgen 07-01 het abbo is stopgezet ;)

* zoals anderen al hiervoor gezegd hebben,
The Future is bright :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand al een bevestiging dat zijn/haar Hi-abbo opgezegd is (zonder aantonen dat je duurder uit zou zijn) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
pven schreef op 06 januari 2004 @ 23:20:
Iemand al een bevestiging dat zijn/haar Hi-abbo opgezegd is (zonder aantonen dat je duurder uit zou zijn) ?
Heb KPN opgezegd per fax en per brief, zonder te moeten aantonen dat ik duurder uit was. Heb inmiddels brief terug dat opzeggen akkoord is en dat voor nummerbehoud de formulieren van de andere provider uiterlijk 21 januari bij hen binnen moeten zijn.

Ik denk dat ze zelf wel kunnen zien in hun administratie of je regelmatig buiten de bundel belt, daar je dit achteraf alsnog kan aantonen met je afschriften. Het is de belastingdienst niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Grappig om te lezen dat het opzeggen van je abonnement kennelijk nog steeds mogelijk is bij het wijzigen van de Algemene Voorwaarden en/of tarieven.
Vier jaar geleden heb ik ook gebruik gemaakt van deze mogelijkheid, toen KPN besloot de tarieven (voor het bellen naar mobiele nummers)van de Flexibel-abonnementen te verhogen. De tarieven voor het bellen naar het vaste net gingen echter omlaag, maar voor mij was dit irrelevant.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verwacht had dat ze op de een of andere manier er wel een stokje voor zouden steken, aangezien dit voor hun duidelijk een grote kostenpost met zich meebrengt.

Mijn verwachting is echter dat ze het wel hard zullen spelen qua verhoging van de kosten per saldo. Je zult dus wel echt moeten kunnen aantonen dat deze tariefswijziging per saldo een negatieve invloed heeft.

Voor de geïnteresseerden, hier de brief die ik toen heb verstuurd:
Aan: KPN Telecom afd. opheffingen
Postbus 13500
9700 EG GRONINGEN

Groningen 21 maart

Betreft: GSM nr.: 06-xxxxxxxx
Klant nr.: xxxxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag heb ik per post van KPN Telecom een schrijven ontvangen met betrekking tot de tariefsverlagingen die per 18 maart van kracht zouden zijn.
In eerste instantie was ik uiteraard blij met deze tariefsverlaging, maar achteraf bleek dit toch onterecht te zijn.

Voorheen betaalde ik namelijk voor het bellen naar mobiele nummers in de piekuren respectievelijk daluren Fl.0,59 en Fl.0,30. Maar door de tariefswijziging zal ik voortaan Fl.0,60 en Fl.0,40 gaan betalen. En aangezien ik met mijn aansluiting uitsluitend naar mobiele nummers bel betekent dit voor mij per saldo een verhoging van de kosten.

Vandaar dat ik u verzoek mijn aansluiting per direct, of anders met inachtneming van een maand opzegtermijn, op te heffen. (Zie algemene voorwaarden art. 26)
Verbaasd ben ik echter over het feit dat het is gebleken dat het goedkoper is om te bellen naar mobiele nummers met een zogenaamde prepaid-aansluiting dan met mijn abonnement, waar ik wel te verstaan per maand Fl 44,06 voor heb betaald.

Mocht er de mogelijkheid bestaan mijn aansluiting om te zetten naar een prepaid-aansluiting, om mij zo toch in staat te stellen mijn nummer te behouden en klant bij u te blijven, dan wens ik hier graag gebruik van te maken.
Graag wens ik ook een bevestiging te ontvangen van dit schrijven alsmede van een eventuele overstap naar een prepaid-aansluiting.

Ervan uitgaande dat u mijn verzoek snel en accuraat zult verwerken verblijf ik.

Hoogachtend,

_______________ (naam)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Pagina: 1 2 Laatste