Sinds wanneer is groeten per mededeling in een discussie vereist voor de beleefdheid? Ik neem aan dat wanneer jij met iemand praat telkens je aan het woord bent weer begint met Hallo en afsluit met Vriendelijke Groeten?
Op tweakers heeft het achterwege laten van groeten niets met intolerant zijn te maken. De FAQ die je als goed GoT'er natuurlijk kent is hier zeer duidelijk in:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Anyway, dit totaal terzijde.
Ik wil jou eens 32 ampere door 2 x 2.5mm zien trekken, zal me een rotzooi worden

Afhankelijk van de kabel en locatie is 32 ampere door een 2 x 2.5 mm^2 perfect mogelijk, alhoewel het inderdaad naar de hoge kant is. Je kunt hier beter een dikkere kabel gebruiken.
Maar wat is het nut van een dikker netsnoer dat voor mijn part 60 A aankan, als je het in een stopcontact steekt dat aangesloten is met 2.5 mm^2 installatiedraad en afgezekerd is met 16 of 25 A in je zekeringskast. Als je echt gelooft dat die laatste meter(s) hoogwaardige kabel nog wezenlijk verschil gaan maken op al die kilometers doodgewone kabel ervoor...
Natuurlijk kun je meer ampere hebben. We hebben hier zelf ook stopcontacten die per stuk 40 ampere en meer gezekerd zijn, maar dat is om zware elektrische machines aan te sluiten - geen stomme eindtrap enzo. Denk je nu echt dat een hifi eindtrap meer dan 7000 Watt verbruikt? Als je doelt op de inschakelstroom van de transformator(en), die mag je negeren. Dat is zulk een kortstondige puls die reeds voorbij is eer de zekering kan reageren of de kabels opwarmen. Die stroom kan inderdaad boven de afgezekerde waarde liggen, maar is zoals gezegd extreem kort. Tijdens normaal gebruik komt zoiets niet voor.
Een netfilter daarentegen is wel een goede investering. Netstroom is vuil. Je ijskast vervuilt het, je TL-lampen, tot zelfs je stroomleverancier toe die er hoogfrequente stuursignalen opzet voor dag/nachttellers en dergelijke. Bij de meeste toepassingen maakt deze kleine vervuiling weinig uit omdat er toch (indien nodig) hoogwaardige voedingen worden gebruikt die voorzien zijn van een netfilter of filterende werking.
Een goed netfilter zorgt er alleszins voor dat de vervuilingen van het net je geliefde audio-apparatuur niet bereiken. Je snapt eigenlijk niet dat in deze prijsklasse niet standaard een netfilter wordt ingebouwd. Als de voeding goed ontworpen is, dan zou de netvervuiling trouwens niet de minste invloed mogen hebben.
Het enige dat dan nog overblijft is de straling van de voeding binnenin het toestel. Aangezien zelfs bij extreem nauwkeurige hoogfrequentapparatuur waar iedere storende invloed funest is voor de correcte werking een gewone metalen afscherming volstaat is er eigenlijk weinig reden om aan te nemen dat bij laagfrequente apparatuur meer middelen nodig zijn voor de afscherming... Ben je echt niet overtuigd, bouw dan de voeding in een aparte metalen en geaarde behuizing. Dan sluit je elke vorm van storing door de voeding op je apparatuur uit... En het kost nauwelijks meer (de kost van een behuizing).
Ik wil een constant gelijk signaal, met zo min mogelijk storing van buiten. Wat er intern gebeurd kan ik niet beinvloeden

.
Dan moet je dus niet beginnen met kabels, maar filters.
Lig er niet van wakker, bovendien ken ik je niet en wil je ook niet leren kennen

. Bij jou komt echter steeds meer het kind door, ik wil ik wil

.
Zwak, meteen op de persoon aanvallen. Je laat je alleszins wel duidelijk kennen...
Die kerel van McIntosh is in mijn ogen een leugenaar, eerst vertelt hij je dat je het beste resultaat met die kabels bereikt, achteraf komt hij er mee aanzetten dat het niet waar is. Dan denk ik bij mezelf, wat wil je nu

. En McIntosh raadt nog steeds Kimber "Select"aan in combinatie met hun apparatuur, veel waarde is er dus niet aan te hechten in mijn ogen.
Hopsakeeh, en meteen is het een leugenaar. Een man die half z'n leven heeft gewijd aan topklasse audio en zelfs directeur akoestisch onderzoek wordt bij een gerenommeerde firma als McIntosh kent
natuurlijk veel minder van audio dan u...
Uit je profiel kan ik opmaken dat je nog kiest tussen de studies rechten of IT. Mag ik daar veilig uit afleiden dat je waarschijnlijk niet eens 25 jaar oud bent? Ik bedoel maar, hoeveel jaar professionele ervaring met topklasse audio heb je eigenlijk? Je maakt iemand die zichzelf al heeft bewezen zomaar uit voor leugenaar...
Je hebt Russel z'n artikels trouwens waarschijnlijk niet eens gelezen want hij legt zeer duidelijk uit waarom McIntosh 'exotische' kabels aanraadt. En het heeft alleszins niets met de geluidskwaliteit te maken.
Blinde tests hebben tot nu toe nog altijd gewerkt, mijn ouders verklaren ze nog steeds voor gek als ze de prijzen horen, maar ook zij als leek horen het verschil of dit nu positief/negatief is daargelaten.
[..]
Als ik verschil hoor is dat nu eenmaal zo, als jij het niet hoort ook goed, maar beweer niet omdat jijzelf het niet hoort dat het niet kan

.
Er is hier niemand die beweert dat
jij geen verschil hoort. Duidelijk nemen uw hersenen een verschil waar - niet uw oren. Als uw oren het verschil zouden waarnemen, dan zou het ook te meten zijn. Goede meetapparatuur is vele malen gevoeiliger dan het beste oor.
Dat je weigert mee te doen aan een luistertest zegt eigenlijk wel genoeg. Als je zeker bent dat je blind het verschil kunt waarnemen dan zie ik niet in waarom je de test niet wilt doen. Ik wil met plezier nog eens 50 euro bovenop JvS' 50 euro doen. Van die 100 euro die je toch gaat binnenhalen (je hoort het verschil namelijk) kun je toch weer een mooi netsnoer kopen? Iedereen hier zal dan het bewijs hebben dat het verschil wel degelijk hoorbaar is.
Ik wil trouwens wel een powermeter uitlenen zodat je eens kan meten of je eindtrap daadwerkelijk 7000+ Watt verbruikt...
Anyway, ik zit hier tevreden naar 4 mm^2 installatiedraad uit de bouwmarkt te luisteren. Evengoed bevonden als absurd dure luidsprekerkabels in een blinde luistertest door audiopuristen