[Mini review] USB Externe behuizing voor IDE HDD

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awaarle schreef op 13 februari 2004 @ 14:14:
Ik heb dezelfde behuizing gekocht bij de HCC dagen voor 39 euro. USB 1.1 clients backuppen / terug plaatsen gaat idd via een 100mbit lan :). Bij een computer in het huis loopt de hd soms vast, windows zegt dat de schijf ontkoppeld is en de hardeschijf zegt dat ie actief is (rode led). Usb kabel eruit > Stroom eruit > Stroom erin > Usb erin, dat doet ie het weer.

Iemand al geprobeert met 2 hd's :D (andere ide kabel dus)

[Edit]

Ik haal zo'n 20 mb/s met een stille seagate 5400 rpm 80 gb schijf.

^^^^ haal je ook 50mb/s in windows, en ook in praktijk (dus 14 seconden wachten is echt 700 mb overgezet ?)
Zou dat mogelijk zijn? En een CD-Rom/DVD drive?

Ze worden hier in Huizen bij de Pc Gilde ook verkocht trouwens.

Edit:
SiSoft Sandra loopt vast bij het benchmarken :?
Weet iemand anders nog een freeware snelheidstestprogrammaatje?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kan je ook gewoon een cd of dvd burner in z'n behuizing zetten?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 99% gewijzigd door Dre op 20-10-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oehh, oehh, oehh....

Kheb ook zo'n "mobile disk" dinkie.

Gescoord op een beurs voor 40 pleuries, is tevens ook te halen bij 1st aid in Groningen voor 70 pleurie. www.1st-aid.nl

Momenteel dient dit doosje met een ouwe maxtor 4GB als back-up en driver-bank.

Snelheid op usb2 is imo net zo snel als rechtstreeks op de ide.

Kheb zelfs met dit ding iemand z'n data gered, ff zijn schijf in de doos en die weer aan een andere pc. :P

Je kan bij mijn weten alle mogelijke ide apparaten erin hangen, zolang ze maar op MASTER staan.

Mischien dat ik er nog een ander kleurtje op spuit, hijs net zo grijs als me bureau. :D

Toch jammer dat me WD 13,6GB hdd volledig naar de klote is, omdat mijn ouwe de ide stekker er verkeerd in forceerde, maar 4GB is leuk zat.

+Mooie Stevige behuizing
+Hdd kan er "makkelijk" in en uit.
+wat extra ruimte voor wat led modjes. :P
+Degelijke usb kabel erbij (die dingen zijn los schofterig duur)
+Je kan een gigantische hoeveelheid data meenemen en simpel installeren, dus meerdere HDD's en 1 kassie.
+USB1.1/USB2 en/of Firewire, is model afhankelijk.
+Geschakelde voeding, dus geen onnodige warmteproductie.
+Harde schijven blijven redelijk koel.
Kortweg een ideaal apparaat.

EDIT:
5¼ inch past er natuurlijk niet in.
Dingen als ZIP-drives kunnen er wel in, maar je kan er als ie dicht is geen disk in proppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoeft ook niet te passen. Bij conrad hebben ze alleen de print. Dus kan de behuizing zelf bouwen. Zou op zich wel handig zijn voor mijn DVD-burner. Kan die ook aan de laptop.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Nitai schreef op 13 januari 2004 @ 23:06:
[...]

Computerland heeft ze ook (www.computerland.nl) onder het kopje Harde Schijven Extern.
weet je zeker dat dit precies dezelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:11:
Ik heb precies diezelfde, gekocht bij een standje op de HCC voor €30 :*) . Ik haal echter 58 mb/s: (met driveimage, ik zal sandra er zo ff over heen gooien)

[afbeelding]
Ik heb er net een andere HDD ingehangen (120 Gb Maxtor 2 Mb cache PATA), maar ik blijf op 26 Mb/s ... Kan je kou drive even testen met Sandra?

Zou dat aan de kabel kunnen liggen, dat ik maar 26 Mb/s haal??

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
ik heb er nu maar een bij NoRRoD bestelt, was iets duurder (15euro verzendkosten :X )

Als ie binnen komt natuurlijk een uitgebreide review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

http://www.papaware.de/

heeft een heel scala aan 3.5" externe USB/firewire behuizingen.

[ Voor 88% gewijzigd door j-w op 14-02-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op 14 februari 2004 @ 12:10:
[...]

Ik heb er net een andere HDD ingehangen (120 Gb Maxtor 2 Mb cache PATA), maar ik blijf op 26 Mb/s ... Kan je kou drive even testen met Sandra?

Zou dat aan de kabel kunnen liggen, dat ik maar 26 Mb/s haal??
Dat is nou juist het probleem, sandra wil niet werken zoals ik al eerder zei:
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:17:
[...]

Edit:
SiSoft Sandra loopt vast bij het benchmarken :?
Weet iemand anders nog een freeware snelheidstestprogrammaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
ik heb hem binnen en hij werkt perfect :)

maar hoe de f#ck kan ik win98 erop installeren (is voor laptop, schij fis te klein voor dualboot en 2k staat er momenteel op!)

ik kan een bootdisk maken die usb schijvne herkent, dan kan ik windows98 daarop installeren, maar de flaptop ondersteunt geen usb opstarten.

kan ik met een usb-bootfloppy+bootselector dan windows98 booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op 18 februari 2004 @ 00:35:

maar hoe de f#ck kan ik win98 erop installeren (is voor laptop, schij fis te klein voor dualboot en 2k staat er momenteel op!)

ik kan een bootdisk maken die usb schijvne herkent, dan kan ik windows98 daarop installeren, maar de flaptop ondersteunt geen usb opstarten.

Dat vind ik ook wel intressant, ik houd dit draadje ff in de gaten! :*)

Als ik met goegel zoek naar 'usb bootloader' dan vind ik wel allemaal bootloaders voor Linux en debian enzo, maar windows zie ik er niet echt tussenstaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
op www.bootdisk.com staat wel van alles over hoe ik een usb schijf kan benaderen, maar neit hoe ik hem bootable maak (het was makkelijker geweest als de bios usb boot ondersteunde :( )

ik wil nu doos een bootfloppy maken die de usbdrivers laad en w98se start vanaf de usb schijf :) ik ga straks es ffkes op zoek en laat eht wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
ideaal die USB2 behuizing, heb er een AT voeding naast gelegt, andere IDE kabel en warempel...... ziet zowel mijn DVD als CD speler........

kast in de muur en CD/DVD onder mijn scherm.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Vierkant228 schreef op 18 februari 2004 @ 08:34:
ideaal die USB2 behuizing, heb er een AT voeding naast gelegt, andere IDE kabel en warempel...... ziet zowel mijn DVD als CD speler........

kast in de muur en CD/DVD onder mijn scherm.......
hoe bedoel je: heb je zowel een CD als een DVD speler op je USB behuizing aangesloten? Welke USB behuizing is dit? Meer info graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
ik heb inderdaad CD en DVD op aangesloten, master slave zoals gewone IDE kanaal

het is de behuizing welke te krijgen is bij norrod (ik gebruik de 3.5 versie met losse AT voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Vierkant228 schreef op 18 februari 2004 @ 09:56:

het is de behuizing welke te krijgen is bij norrod (ik gebruik de 3.5 versie met losse AT voeding)
dus die kabel splitsen (of kan je de kabel loshalen), 2 dingen deraan, een andere voeding gebruiken en gaan?

die van norrod, dat is tich diegene in eht eerste plaatje van dit topic (die met usb 2.0 bovenop)?

/edit deze dus: Afbeeldingslocatie: http://www.computer-garage.co.uk/images/products/HD9110.jpg

die heb ik ook :D vanavond es ffkes proberen :D

heeft iemand trouwens ook problemen met die drivers onder win98?

ik heb deze usbschijf geinstalleerd, maar ook een usbstick.

Zodra ik ze samen gebruik en er eentje afkoppel, dan verdwijnt ie niet bij deze computer, en als ik hem terugkoppel ziet ie hem nog steeds niet.

die usb schijf drivers installeerde een programma 'usb detector' en als ik die uitschakel werkt alles naar behoren :?

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidSmoke op 18-02-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
LiquidSmoke schreef op 18 februari 2004 @ 00:35:

Ik denk dat het vooral aan je BIOS ligt of dat die ondersteunt of dat je van USB kan booten of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Vierkant228 schreef op 18 februari 2004 @ 09:56:

Dat is erg tof: je zou dan waarschijnlijk ook gewoon twee hardeschijven kunnen aansluiten op 1 USB-case. Iemand die geprobeerd heeft, getest heeft en kan verklaren dat het probleemloos werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door j-w op 18-02-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Bij de www.Conrad.nl kan je ook een usb 1/2 halen voor 54 euri. Ik vind hem wel mooier dan al die andere. Iemand ervaring mee? Of wat voor merk het is?

zoek op prod#=998610-54
òf onder computertoebehoren/behuizing voor drives

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/9000_9999/9900/9980/9986/998610_LB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door PWA op 18-02-2004 14:08 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
@j-w
ook 2 hdd werkt perfect, combinatie CD-hdd ook
ik heb wel een 80 aderige kabel gebruikt en aparte voeding, ging wel met de voeding die er bijgeleverd was maar denk dat dat dan maar voor heel even is.......

ik vindt het ideaal, nu mijn kast lekker weggebouwd (dus extra stil) en toch CD/ DVD fikker bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
[quote]LiquidSmoke schreef op 18 februari 2004 @ 10:18:
[...]

hij is helemaal te verwijderen, zit 80 aderig kabeltje van ongeveer 5cm aan, deze heb ik vervangen voor een normale 80 aderige (heb ik meteen 2 aansluitingen)

ik weet niet hoe zwaar de voeding van een 5.25 USB is, van de 3.5 is hij maar 1.5A-5V en 1.8A-12V, moet dus wel extra voeding gebruiken
hier heb ik een AT voeding zonder ventilator voor gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

[quote]Vierkant228 schreef op 18 februari 2004 @ 17:26:
LiquidSmoke schreef op 18 februari 2004 @ 10:18:
[...]

hij is helemaal te verwijderen, zit 80 aderig kabeltje van ongeveer 5cm aan, deze heb ik vervangen voor een normale 80 aderige (heb ik meteen 2 aansluitingen)

ik weet niet hoe zwaar de voeding van een 5.25 USB is, van de 3.5 is hij maar 1.5A-5V en 1.8A-12V, moet dus wel extra voeding gebruiken
hier heb ik een AT voeding zonder ventilator voor gebruikt
Ok. Je hebt dus niks hoeven knippen, solderen etc?

Die AT voeding had die standaard geen fan?

[ Voor 4% gewijzigd door j-w op 18-02-2004 18:47 ]

• LiquidSmoke
woei, je hebt gelijk Vierkant, werkt als een trein :) ik heb hier nog een zootje oude scsi-behuizingen liggen es kijken of ik er wat mee kan!

Het is dan alleen niet zo draagbaar meer :(

En ik ben er achter gekomen dat usb 2.0 een must is, vooral voor grote bestanden.
En bij een andere W98 machine had ik weer geen problemen met usbdetect.exe, maar ik heb daar nog niet mijn usb stick geinstalleerd.

• vierkant228
die AT voeding had wel een ventilator maar een belasting van 20% max lijkt het mij ook een beetje overbodig (AT voeding 145W)

Standaard voeding die er bij geleverd word zit ook geen ventilator op, en kan net geen 2 apparaten aan.

• LiquidSmoke
Vierkant228 schreef op 19 februari 2004 @ 08:15:
die AT voeding had wel een ventilator maar een belasting van 20% max lijkt het mij ook een beetje overbodig (AT voeding 145W)

Standaard voeding die er bij geleverd word zit ook geen ventilator op, en kan net geen 2 apparaten aan.
daarom zijn die scsi behuizingen zo mooi :) ik heb er 1tje die is dubbel uitgevoerd, maar heeft dus ook een zwaardere voeding.

ik heb er ook een die is enkel emt een extra zware voeding, omdat ie van een oude tapestreamer afkomt, volgens mij passen er net wel 2 schijven, maar die komen dicht op elkaar, moet ik weer een blowhole gaan maken :Y)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Ik heb er gisteren eentje bij Computerland gehaald....en het werkt als een trein :) lekker zooi kopieren met USB 2.0, super snel! :) Heb nu nog een oude 8gig seagate schijf erin zitten, maar ga er later een nieuwe grote hd in stoppen voor backup en uitwisseling van bestandjes met vrienden :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag deze binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-garage.co.uk/images/products/HD9110.jpg
Target 3,5" Extern USB 2.0

Mooi dingetje, k'heb er een 40 gig WD ingestopt, assemblage ging redelijk makkelijk en kastje ziet er netjes en stevig uit. enige nadeel vind ik de (kleine)
externe PSU, maar dat is geen ramp.

2 tips voor iedereen die ook zo'n / een externe HD hebben, ik ben tegen de volgende problemen aangelopen (en opgelost):

- HD was in de eerste instantie supertraag (1 mb/sec), toen bleek
dat ik hem op mijn Asus A7NX8 op de onderste 2 USB poorten moest aansluiten,
toen deed hij weer lekker snel (25 mb/sec). ik gok dat de bovenste 2 USB poorten
op dit mobo USB 1.1 zijn

- Elke keer na een reboot / startup moest ik in Windows 2000 bij Disk Management
de schijf reactivaten, erg storend.
blijkt dus dat ik al eerder van de gebruikte HD in kwestie een Dynamic Disk had
gemaakt, welke dus altijd na een disconnect ge-reactivate moet worden.
Ik gok dat W2K dus externe USB HD's altijd na een reboot als 'disconnected'
ziet.
Oplossing: Schijf opnieuw aanmaken als basic disk, en het probleem is weg.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Zijn er ook al die zonder voeding werken?

• LiquidSmoke
ding is errug stevig, heeft met de afgelopen carnaval zo'n 42 uur gedraaid (14u per dag) en hij houd zich goed, ook van trillingen (muziek, feestgestamp e.d.) nergens last van gehad, ding kan wel een flink stootje hebben dus!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 11:12:
Hmzz Vanmorgen is de mijne reeds overleden
Ik had dus die platte liggende die op de foto staat van de topicstarter
Hij weigerd alle dienst en als ik de voeding in het stopcontact steek dan brand het ledje fel zoals altijd , maar zodra ik hem in de case steek gaat hij heel flauw knipperen.
Het lijkt er dus op dat de print van de case busted is.
Vind ik wel heel snel als dat binnen 2 maanden normaal gebruik stuk gaat.
Nu komt tevens het grootste nadeel van de case aan het licht , nml het volgende.
Je kunt de case niet demonteren zonder beschadigingen aan de case toe te brengen :|
Omdat het hele gebeuren met klik gedoe in elkaar zit en niet met schroefjes.
Dat gaat nog leuk worden als ik om garantie kom :?
Gelukkig heb ik nog een case van Q-tec in mijn bezit die weliswaar een stuk minder gelikt eruit ziet maar wel degelijk werkt en in elkaar zit met schroefjes.
Daar dus even de hd ingezet om te kijken of dat de boosdoener was.. niet dus :)
Word vervolgd ( hoop ik )
Hoeraa na wat heen en weer gemail naar eijnsteyn is mijn probleem opgelost.
Ik heb een nieuw exemplaar mogen ontvangen van de Target usb 2.0 enclosure.
Nu maar hopen dat dit exemplaar een iets langere adem heeft dan de vorige.
Ik hoord trouwens ook wat klachten over de firewire functie van deze case.
Iemand anders daar ervaring mee ? ( ik heb nu een exemplaar zonder de firewire trouwens )

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Even een opmerking aan de topicstarter: de behuizing uit de review is niet van aluminium, wel van plastic met een aluminium-look-a-like laagje erop! Anders hadden ze zo'n dingetje nooit voor 37.5 EUR kunnen maken ;)

Overigens haalt mijn rackje maar 13Mb/sec, en heb ik op sommige pc's enorm veel disconnects. Ik had ook disconnects bij het in/uitschakelen van lampen e.d., dit is opgelost door ontstoorkernen op m'n USB kabel te plaatsen (die blokjes die je ook wel op USB kabels van digicams e.d. ziet).

Voor de Belgen onder ons: de behuizing in kwestie is te verkrijgen bij www.pchealth.be.

[ Voor 33% gewijzigd door subsonik op 26-02-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA schreef op 25 februari 2004 @ 13:33:
Zijn er ook al die zonder voeding werken?
Er zijn ook behuizingen voor 2,5 inch laptopschijven. Die halen hun voeding uit de usb aansluiting.
Is handig als je veel op verschillende PC/locaties bent. Klein en gewoon plug en play. Laptopschijven momenteel tot 80Gb.
Een usb aansluiting levert maximaal 5V 0,5A en dat is voor de meeste schijven net genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 16:15:
[...]

Er zijn ook behuizingen voor 2,5 inch laptopschijven. Die halen hun voeding uit de usb aansluiting.
Is handig als je veel op verschillende PC/locaties bent. Klein en gewoon plug en play. Laptopschijven momenteel tot 80Gb.
Een usb aansluiting levert maximaal 5V 0,5A en dat is voor de meeste schijven net genoeg.
Cool maar ik wil eigelijk een 3,5" op usb. Iemand die al tegen gekomen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Die zullen er nooit komen, zo'n power kan je USB niet geven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op 27 februari 2004 @ 23:38:
Die zullen er nooit komen, zo'n power kan je USB niet geven ...
Uit de usb poort kwam dacht ik toch maar 5 volt? Een hardeschijf heeft iig. al 12volt nodig, dus dat is punt 1 al waarom het niet zal lukken. Dan komt er nog eens bij dat de usb poort veel te weinig mA kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik wil ook een USB 2.0 harde schijf als back-upmedium.

Ik heb niet zoveel opslag nodig en k heb nog wel een 12 GB schijf die ik niet gebruik, maar deze maakt behoorlijk wat herrie, er is al behoorlijk wat mee gesjouwd en is oorspronkelijk afkomstig uit een PC die door de bliksem is getroffen.

Maar de kans dat zowel mijn eigen harde schijf, als die back-up het tegelijkertijd begeven is behoorlijk klein, dan bespaar ik wat geld, maar dan heb ik nog steeds een lawaaige, kleine schijf daar staan.

Een alternatief is dat ik een externe case + harde schijf koop, die beginnen allemaal pas op 80 GB, maar dat kost me weer meer geld...

Moeilijke keuze...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PWA schreef op 27 februari 2004 @ 23:28:
[...]

Cool maar ik wil eigelijk een 3,5" op usb. Iemand die al tegen gekomen!?
Ik heb er hier een paar van liggen op de zaak:
http://www.targetweb.nl/txt/tx26079.htm

Die heeft een ingebouwde 220 voeding. Hij is wel erg groot (kan ook een cd-rom in) maar je loopt dus niet met een externe voeding te slepen. Je hebt nog wel een power cable nodig natuurlijk, maarja, je moet je usb kabel ook meeslepen.

Die dingen moeten 45 euro kosten ofzo geloof ik. werken prima, ik heb zelf de 3,5" variant met losse voeding (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op 19 februari 2004 @ 10:23:
Ik heb er gisteren eentje bij Computerland gehaald....en het werkt als een trein :) lekker zooi kopieren met USB 2.0, super snel! :) Heb nu nog een oude 8gig seagate schijf erin zitten, maar ga er later een nieuwe grote hd in stoppen voor backup en uitwisseling van bestandjes met vrienden :)
Is dit dezelfde casing als die van de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mini reviewtje 2.5 inch HD behuizing

Ik heb laats een usb 2 2.5inch HD behuizing gekocht en er een 2dehands laptop schijffie in gezet, hier zijn mijn bevindingen misschien dat iemand er wat aan heeft. Past wel bij het topic iig.

De behuizing koste 24 euro(http://www.mijnwinkel.nl/shop13116), je krijgt daarvoor een behuizing met 2 schroefjes, een draagtasje, een usb kabel met een vreemde 2de stekker er aan? (misschien voor extra stroom) een handleiding en een software cdeetje.

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/usb/usb2hd001.jpg

De behuizing is van aluminium met 2 plastic afsluit delen van zwart/donkergrijs plastic. 1 plastic deel kun je er uit schuiven, hier aan zit een printplaatje met een laptop IDE connector. Ook zit hier een usb aansluiting, een activity LED(groen/rood)en een extra power aansluiting op (voor als bijvoorbeeld je laptop te weinig stroom levert)
Je prikt je laptop op het printplaatje en duwt dan het geheel in de behuizing. Op het andere plastic deel zit een stukje schuim die de HD vastklemt. Na het er in schuiven de schroefjes er in en klaar. Door de druk van de hd komt het achterste plastic deel een heeeel klein beetje van de behuizing af maar niet noemenswaardig en hij zit nog steeds erg goed vast. De verder afwerking van de behuizing is ook prima, wat kleine dingetjes maar ik vind hem prima, als had ik liever een andere kleur plastic gehad, of helemaal aluminium ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/usb/usb2hd002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/usb/usb2hd003.jpg

Windows Xp sp1 zag de HD meteen toen ik hem in een USB 2 slot (PCI NEC chipset usb 2 kaartje) Ik heb dus het hele driver cdeetje niet aangeraakt.

Met een 4200 rpm 2de hands IBM travelstar HD'tje van 20 gieg is de performance wel ok. Een acces time van niks maar wel prima doorvoer. Gemiddeld 16 mb per sec vind ik prima.

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/usb/hdtach.jpg

dus 24 voor dit ding en 45 euro voor het schijfje, en ik heb redelijk goedkoop een mooi extern Hd'tje, ik ben tevree.

-Voordeel: Lekker klein en geen aparte voeding nodig.

-Nadeel: Laptop HD's zijn duurder dan 3.5 inchers.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimBosua
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik heb een externe 2.5" behuizing van Computerland, USB2, + een PS2 aansluiting voor extra stroom, en een 20 Gb. harde schijfje van Toshiba (MK2018GAP), en dat werkt prima!

Behuizing kostte 30 € en schijfje had ik nog liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
Ik heb laatst een 3.5" behuizing van Computerland gescoord, en wel de combo versie met FireWire en USB2.0

Hieronder mijn benches met een Hitachi Deskstar 7K250 160GB (werkt!)

USB2.0
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.pompert/tweakers/soyuz-7k250-usb20.jpg

IEEE 1394
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.pompert/tweakers/soyuz-7k250-ieee1394.jpg

Logisch gevolg: Ik draai m maar lekker op de FireWire aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm vaag theoretisch zou USB2.0 toch net een poepje sneller moeten zijn dan firewire, of zie ik dat verkeerd??

Ik heb zelf een Sweex (jaja lach maar:P ) behuizing en bevalt mij ook zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
gladiool schreef op 01 maart 2004 @ 12:57:
Mini reviewtje 2.5 inch HD behuizing

Ik heb laats een usb 2 2.5inch HD behuizing gekocht en er een 2dehands laptop schijffie in gezet, hier zijn mijn bevindingen misschien dat iemand er wat aan heeft. Past wel bij het topic iig.
Yip.. heb dezelfde.. Had eerst die van Computerland, maar die had die irri GL811 chipset die crashed bij meer dan 20MB tranfser op USB2.0; die was mooi metalic paars, maar deze vind ik prima..

Btw.. de aansluiting is gewoon Mini USB A; je kunt dus gewoon een USB-A -> Mini USB-A stekker kunnen kopen en die aan de vaste machine hangen. Dan hoef je niet telkens die kabel eruit te trekken.. Het is dezelfde connector; dus ik ga er vanuit dat het zal werken, ik ga iig zo'n kabel op de kop tikken..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Krypt schreef op 01 maart 2004 @ 15:57:
[...]

Yip.. heb dezelfde.. Had eerst die van Computerland, maar die had die irri GL811 chipset die crashed bij meer dan 20MB tranfser op USB2.0; die was mooi metalic paars, maar deze vind ik prima..

Btw.. de aansluiting is gewoon Mini USB A; je kunt dus gewoon een USB-A -> Mini USB-A stekker kunnen kopen en die aan de vaste machine hangen. Dan hoef je niet telkens die kabel eruit te trekken.. Het is dezelfde connector; dus ik ga er vanuit dat het zal werken, ik ga iig zo'n kabel op de kop tikken..
Thanx voor de tip, ik dacht dat het een custom kabeltje is ofzo.

Heeft iemand trouwens hetzelfde probleem met externe harde schijven, dat soms als je via het pijltje in de task manager het USB device wil stoppen, dat windows xp dat niet toestaat, omdat ie bezig zou zijn of omdat de "system restore service" het niet toe laat? Ook wanneer je dus helemaal niks op je schijf doet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 20-10-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie ergens waar ik een 3.5" externe behuizing kan vinden die usb powered is? en dan het liefst een beetje een goedkope....
b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:12:
Weten jullie ergens waar ik een 3.5" externe behuizing kan vinden die usb powered is? en dan het liefst een beetje een goedkope....
b.v.d.
die zijn er niet. Waarom niet? lees het topic door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ owkee gezien, srry en bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
gladiool schreef op 01 maart 2004 @ 16:01:
[...]

Thanx voor de tip, ik dacht dat het een custom kabeltje is ofzo.

Heeft iemand trouwens hetzelfde probleem met externe harde schijven, dat soms als je via het pijltje in de task manager het USB device wil stoppen, dat windows xp dat niet toestaat, omdat ie bezig zou zijn of omdat de "system restore service" het niet toe laat? Ook wanneer je dus helemaal niks op je schijf doet?
Ik heb het even getest; heb een 3meter USBA ->mini-USB B gekocht.. nadeel is wel dat op USB2.0 ik iets meer stroom nodig heb; en dan is zo'n extra USB plugje voor wat meer power wel noodzakelijk.. Heb ik voor de gein geprobeerd de nokia lader eraan te hangen en dat werk ook nog.. Dat wordt dus een los USB->Nokia lader kopen en ik kan overal op aanpluggen :)

En als ie begint te mekkeren dat ikde schijf niet mooi kan stoppen dan trek ik gewoon de kabel eruit.. Maar de System restore uitzetten op je schijfje helpt al een stuk..

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 06-03-2004 14:19 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Leuk topic
Ik zit ook al een tijdje rond te kijken om zo'n ding, ga er binnenkort 1'tje halen.
Volgens "Krypt" (hierboven) is het toch mogelijk om dit ding te laten werken zonder dat er een stopcontact nodig is?
Ook las ik hier iets over ps/2 vormige voedingskabeltjes..... Kan je die niet gewoon aansluiten op je ps/2 van je mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
gladiool en ik hadden het over de 2,5" behuizing.. Dit geldt niet voor de 3,5" behuizing omdat die hardeschijven 12V nodig hebben ipv 5V bij de 2,5" versies..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:02
hmmz ga dit weekend dat ding bij computeratelier halen, zal nog wel ff laten horen wat mijn bevindingen zijn. Ik ga wel voor de grote versie waar je ook cd/dvd in kunt duwen.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

die van mij is ook binnen. Gekocht voor 50 euro incl verzendkosten bij http://www.papaware.de
Werkt vooralsnog prima icm met een WD 80GB 7200 rpm HD. De externe schijf is een stuk sneller in het gebruik dan mijn interne 4200rpm disk.

[ Voor 22% gewijzigd door j-w op 15-03-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb gisteren ook zo'n ding gekocht op de PC-discount in Ahoy (€ 33,00), werkt lekker.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

een nadeel van deze case (die van de TS dus) is dat er geen aan/uit knop op zit. Je moet dus elke keer de stekker uit het stopcontact trekken als je de HD niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

j-w schreef op 16 maart 2004 @ 11:31:
een nadeel van deze case (die van de TS dus) is dat er geen aan/uit knop op zit. Je moet dus elke keer de stekker uit het stopcontact trekken als je de HD niet gebruikt.
Goed punt, had ik nog niet aan gedacht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Maar als echte tweaker is een aan/uit knopje er natuurlijk zo opgemod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Laatst online: 22:02
Wel de grote versie heeft wel netjes een aan/uit knop.

even in het kort mijn + en - punten:

+ Het geheel werkt wel prima en meteen onder windows xp via usb1. (Ik heb nog geen usb 2 overal)
+ stil (geen fans, maar wel beetje afhankelijk van je hdd/cd natuurlijk)
+ aan/uit knop (je kunt de stekker dus in het stop contact laten)

- de case vind ik wat plasticjes en goedkoop ogen (niet echt supermooi itt de maxtor en freecom varianten)
- het geheel is wat groot (maar ja wie bestelt dan ook de grote versie ;)

cdroms heb ik nog niet erg geprobeerd.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

*kickje*

Ik heb net een Sweex USB2.0 casing besteld bij DVC computers en ik ga er een Maxtor DiamondMax 9 7200 RPM en 80 GB in zetten. Denken jullie dat het veel verschil maakt dat ik deze van Sweex heb gekozen in plaats van deze van Norrod qua prestatie en geluid?

[ Voor 6% gewijzigd door Jentae op 29-03-2004 01:16 ]

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 13-09 23:11
Die van Norrod heb ik deze week gekocht voor 32,50 (lenteaanbieding)
Het installeren van een schijf gaat heel makkelijk, 2 schroefjes aan de achterkant losmaken en dan komt er een slede uit.
Intern worden er geen kabels gebruikt, je drukt de hdd zo in de IDE en molex aansluitingen.
Snelheid kan ik weinig over zeggen, nog weinig mee getest.
Ik heb er nu tijdelijk een 10GB schijfje in zitten die sowieso niet zo snel is.
Er komt deze week een 40GB schijf in die ik dan mee kan nemen naar school (opdrachten), ouders (opdrachten, foto's) of vrienden (films, games).
Ik ben wel blij dat ik het ding gekocht hebt. Het is heel handig als alle 4 je IDE aansluitingen al vol zitten, zoals bij mij. Ook handig is dat er een aan/uit knop op zit.
Nadeel is dat de behuizing minder robuust is dan bijv. die van Maxtor.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook een externe behuizing gekocht bij de NorroD. Wou een met USB2.0 maar ze hadden alleen die met USB2.0 en FireWire. Die kon ik meekrijgen voor 65 ipv de normale 79. Meenemen dacht ik!! Ik heb er wat aanloopproblemen mee gehad maar verder werkt FireWire idd lekkerder. Het is een ConStar ST-2312 C (met de blijkbaar 'zwaar roelerende' OXFW911 chip).

Hoe zetten jullie die krengen eigenlijk uit?? Gewoon stroom eruit of gaat de schijf op standby of zo als je de pc uit zet? Dat zou ik namelijk graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 13-09 23:11
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 09:21:
Zelf heb ik ook een externe behuizing gekocht bij de NorroD. Wou een met USB2.0 maar ze hadden alleen die met USB2.0 en FireWire. Die kon ik meekrijgen voor 65 ipv de normale 79. Meenemen dacht ik!! Ik heb er wat aanloopproblemen mee gehad maar verder werkt FireWire idd lekkerder. Het is een ConStar ST-2312 C (met de blijkbaar 'zwaar roelerende' OXFW911 chip).

Hoe zetten jullie die krengen eigenlijk uit?? Gewoon stroom eruit of gaat de schijf op standby of zo als je de pc uit zet? Dat zou ik namelijk graag willen weten.
Bij mij zit er gewoon een aan/uit knop op.
Volgens mij heb ik dezelfde als jij, alleen heeft die van mij alleen USB2.0 en geen FireWire. Mijn typenummer is ST-2312B2.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zit er inderdaad ook een aan en uit knop op. Alleen het zomaar uitzetten van een schijf vind ik een minder geslaagd idee. Als deze vanzelf uitgaat gaat dat dacht ik toch altijd iets soepeler, zonder zo'n harde tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij mycom zijn deze week hun eigen externe hdd (usb2.0 + firewire) in combo met een 160 GB WD (8MB cache) in de aanbieding (169 euro).
Ik had helaas net 2 weken daarvoor deze combo als los gekocht (140+69) werkt prima en snel.
De hdd zelf is trouwens ook in de aanbieding voor 109.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Kaizah schreef op 12 februari 2004 @ 22:46:
Misschien kan ik de mijne ff meedelen sinds kort heb ik ook een extern bay gekocht bij http://www.norrod.nl (je kan niet deeplinken). maar het is wel zo dat hij er anders uit ziet dan de plaatjes op de site, helaas heb ik geen digitaalfoto toestel behalve me 7250i. maar die van mij heeft dus een veel kleinere adapter. het is meer zo'n telefoon oplader, echt klein en het scheelt gewicht. de prijs van mijn schijf is 39,95.

beschrijvingen.
hij is mooi afgewerkt, glad van aluminium. en aan de voor en achterzijde zit een doorzichtig plastic kap. voorzijde heeft nog een lampje dat groen is bij idle en rood is als hij in gebruik.
achter heb je usb poort stroom ingang en de aan en uit knop is ook heel erg mooi. die ziet er ongeveer uit als de aan/uit knop van je voeding alleen dan in het klein.
De geluid van mijn seagate 120gig merk ik nouwelijks. soms als ie in idle zit gaat ie kraken maar dat hoort bij een seagate(ergens gelezen).

op de doos staat "ConStar aluminum 3.5" HDD external Enclosure"
en een sticker met een versie nummer dnek ik "ST-2312B2"

/edit
ik heb een revieuw gevonden van een soortgelijke, die van mij is een 3.5" versie en zonder cooler en audio poort.

http://www.systemcooling....News&file=article&sid=868
Deze casing wou ik ook al kopen :) maar hoe groot is het maximum van de HD grote? Sommige casings gaan niet verder dan 120GB :P ik wou er een 200 GB HD in zetten. Kan deze dat aan :D?

Please help :)

w00t Dutch Power COWS :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Computerland External HDD Casing 3,5" USB2.0
werkt alleen als de usb 2.0 controller uitgeschakeld is , en dus op usb 1.1
heb de asus p4b533-e als moederbord.
heb ook xpsp1, asus.com en intel.com bieden geen oplossingen...
nogal vreemd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Laatst online: 22-08 15:27
Iemand ervaring met deze? Ervaringen met Mentor ME-350FW en ME-350UF hd enclousures

Is hetzelfde als van de topicstarter maar dan met firewire, omdat het me meer interesseerd (sneller en minder cpu load).
Iemand specifiek ervaringen met deze modellen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tom_G op 04-04-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
- Deze post mag gewist worden -

Wou daarnet nog ff iets editen, maar had per ongelukk voor quote gekozen.

[ Voor 83% gewijzigd door Tom_G op 04-04-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 13:16:
ik heb de Computerland External HDD Casing 3,5" USB2.0
werkt alleen als de usb 2.0 controller uitgeschakeld is , en dus op usb 1.1
heb de asus p4b533-e als moederbord.
heb ook xpsp1, asus.com en intel.com bieden geen oplossingen...
nogal vreemd... :(
Kijk eens wat voor chipset er op de 't USB2IDE kaartje zit, die in die enclosure zit.. als daar een GL811 chipset opzit dan werkt ie idd niet goed op.. zou dan even terug gaan naar computerland om te kijken of ze een case hebben met een andere chipset...

Is dit niet het geval.. is die USB controller van jou, een VIA based controllertje? Daar heb ik zelf ook problemen mee gehad.. een NEC based controller erin en werken..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ik heb er 1 met een Ali chipset (mentor 3,5" hdd enclosure) en deze werkt tot nu toe op diverse mobo's goed, o.a Epox, MSI, Dell en HP prut, NEC powermate's en nog een paar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Maar allemaal op usb wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Ik heb exact dezelfde 'mobile disk' gekocht op de Cebit 2004. Daar was een japans standje op de laatste dag die waarschijnlijk alles kwijt wilde. Die verkochten ze voor 20 euro namelijk :)

Werkt prima, alleen vind ik de binnenkant van plastic een beetje vreemd gekozen. Je schroeft de schijf dus in een plastic frame die niet verbonden is met het aluminium van de buitenkant. Dit lijkt me nogal te isoleren.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 12:05:
Ik heb een veel goedkopere 2.5" versie gekocht. Ik wil mijn oude 3.5" schijven er op aan gaan sluiten. Mocht iemand dit al eens gedaan hebben dan zou ik daar graag eens van gedachten over wisselen (e-mail me maar).
dit is een forum, dus aan mailen doen we niet....

ik denk dat het een heel gedonder zal worden om 3.5" HD's op een 2.5" externe behuizing aan te sluiten:
1. je hebt een converter nodig van IDE naar laptop IDE
2. je hebt een extra voeding nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 12:05:
Ik heb een veel goedkopere 2.5" versie gekocht. Ik wil mijn oude 3.5" schijven er op aan gaan sluiten. Mocht iemand dit al eens gedaan hebben dan zou ik daar graag eens van gedachten over wisselen (e-mail me maar).
Je hebt idd een externe voeding nodig. Verder is het wel vrij simpel te realiseren aangezien de pin layout exact het zelfde is als een normale IDE connector op de laatste 4 pinnen na. Pin 40 t/m 44 zijn voor de voeding. De rest kan je gewoon direct op elkaar aansluiten met het nodige soldeerwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 05-04-2004 15:09 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:12:
[...]

dat lijkt mij ook. Vandaar dat ik voor enkele euro's eens zo'n 2.5" gehaald heb. Ik heb nog wel een harddisk slede systeem liggen. Dus de nieuwe behuizing is ook al een feit.

Probleem is nog:
- Voeding. Hoe maken we de voeding.
- pinheader converter. Om een 2.5" HD op een 3.5" PC aan te sluiten zijn standaard verloopjes. Andersom heb ik ze nog niet gezien. Zelf een printje maken is me ff te veel werk.
- USB levert nu ook de spanning voor de 2.5" HD. Hoe dit goed af te sluiten zodat het met de nieuwe voeding goed gaat 'samenwerken'.

Oh ja, ik schreef 'mail me maar' omdat dit topic nogal traag gaat soms. Na enige dagen van stilte check ik zo;n topic eigenlijk niet meer. Vandaar! Dus mocht je dit lezen en iets zinnigs willen bijdragen terwijl er al dagen niets meer gepost is.... mail me even dat ik dit topic moet checken, is wel zo handig.
voor voeding zou je een oude AT of ATX voeding kunnen gebruiken.

anders "bookmark" je het topic in myreact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 09:27:
[...]

Een AT(X) voeding is een beetje lomp, niet?

offtopic: bookmark in myreact? Dat is wat anders dan bookmark in IE (waar ik al 180 bookmarks heb staan)? Ik ga eens even kijken....
lomp is het zeker!! Maar wel lekker simpel :)

Die bookmarks in myreact maak je door op het plusje bovenin het topic te drukken... Ook kun je de posthistory aanzetten in de prefs zodat je topics waar in je zelf gepost hebt beter in de gaten kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Als je er een schijf in stopt, zet je die dan in master, slave of CS?
Als ik de HD aansluit aan m'n USB dan krijg ik een waarschuwing dat er een langzaam aparaat is aangesloten (ik ken niet precies de foutmelding meer)
Verder werkt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

RedC schreef op 07 mei 2004 @ 16:02:
Als je er een schijf in stopt, zet je die dan in master, slave of CS?
Als ik de HD aansluit aan m'n USB dan krijg ik een waarschuwing dat er een langzaam aparaat is aangesloten (ik ken niet precies de foutmelding meer)
Verder werkt ie wel.
Enige apparaat op die controler, dus op master.

En zorg dat zo'n HDD op een USB 2.0 Hi-speed port zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
in Master, Slave of CS of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
Ik heb het als master ingesteld.

Die foutmelding. Is dat iets geweest zoals non hi-speed drive connected on high-speed usb port (even uut mien kop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

RedC schreef op 07 mei 2004 @ 16:43:
in Master, Slave of CS of maakt dat niet uit?
Lezen :? 7(8)7 |:(
Mr. Liu schreef op 07 mei 2004 @ 16:15:
[...]
Enige apparaat op die controler, dus op master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
xzoticate schreef op 07 mei 2004 @ 16:50:
Ik heb het als master ingesteld.

Die foutmelding. Is dat iets geweest zoals non hi-speed drive connected on high-speed usb port (even uut mien kop)
waarschijnlijk via USB aan de voorkant? is de aansluiting van je kast USB1.1, probeer het eens op de USB aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De melding die je krijgt is een soort "waarschuwing" en houd in dat je een snel ( usb 2.0 ) apperaat op een langzame poort hebt aangesloten ( usb 1,1 )
Werkt verder prima hoor,je haalt alleen niet de optimale snelheid uit je case aangezien die usb 2.0 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Ik heb sinds vandaag ook eindelijk zo'n enclousure erbij (hetzelfde als van de poster, dus van Mentor maar wel combo dus usb 2.0 + firewire).

De binnenkant vind ik er nog goedkoop uitziende, daar het nogal plastiek-achtig is. Buitenkant bestaat uit laagje aluminium. Echter valt het best mee met warmte afgifte (er zit een WD1200JB in bij mij).

Daar ik enkel Firewire op m'n laptop heb, kon ik dus enkel die mogelijkheid daar testen, doch niet uitgebreid.

Lijkt mij op het eerst gezicht toch veel waar voor z'n geld te bieden. €50 betaald met een extra firewire kabel erbij (4 naar 6 pins voor laptop).

[ Voor 9% gewijzigd door Tom_G op 28-05-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Deze heb ik hier besteld en ontvangen (incl verzendkosten 54 euri) :

Afbeeldingslocatie: http://www.target-int.nl/photo/26093.jpg

Deze heeft 1 USB2 en twee FireWire (doorgelust) aansluitingen. Er wordt tevens een USB en FireWire kabel bijgeleverd. Maakt gebruik van een externe voeding en heeft een aan/uit schakelaar achter op de behuizing (!). Voorop een activity-led.
In de behuizing zit een ventilator, vrijwel geruisloos.

Installatie van een 3.5" HD is uitermate simpel. De behuizing wordt zonder schroeven in elkaar gezet. deze is van plastic met een aluminium look.

Onder WindowsXP zonder installatie van de drivers werkte het meteen. Het herkennen van de drive is mbv de USB2 aansluiting iets sneller, echter volgens Sandra's HD benchmark is FireWire in gebruik stukken sneller (helaas, zit op mijn werk en kan de exacte gegevens niet ophoesten).

Dat was ook de reden waarom ik een combo wilde. Ondanks dat USB2 theoretisch sneller is dan FireWire zie je in de praktijk dat FireWire toch echt wel sneller is. Dus thuis sluit ik 'm aan op FireWire, maar om meer compatible te zijn met de mainstream PC's (daar heb ik 'm voor gekocht, dat ik mijn data portable heb en simpel aan kan sluiten op andere PC's). Elke PC heeft USB, FireWire is minder standaard aanwezig.

Ik moet zeggen dat ik blij ben met deze aanschaf en dat voor een redelijke prijs !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Heb je nog meer apparaten op die usb-bus aangesloten (muis, tobo, cam)? trek die er dan eens uit en benchmark hem eens opnieuw

Deze heb ik ook, alleen zonder de FiWi aansluiting, fijn dingetje, kleine fan voor genoeg koeling, met een andere kabel derop kun je 2 devices aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Bezuizing bij Computerland gekocht. Onder w2k, XP en windows 2003 werkt ie prima. Nu wil ik ivm met een 2003 training deze externe disk gebruiken om 2003 als server te installeren. Helaas geeft windows 2003 en windows XP een foutmelding bij het installeren. Ze zien de externe HD wel. maar als je een partitie aanmaakt en wilt gaan installeren. komt er een mooie foutmelding:

Your Computer's startup program cannot gain access to the disk containing the partition or free space you chose. Setup cannot install Windows XP/2003 on this hard disk.

This lack of access does not necessarily indicate an error condition. For example. disks attached to a SCSI adapter that wasn't installed by your computer manufacturer or to a secondary hard disk controller, are typically not visible to the startup program unless special software is used. Contact your computer or hard disk controller manufacturer for more information.

On x86-based computers, this message may indicate a problem with the CMOS drive type settings. See your disk controller documentation for more information.

press Enter to continue

Hierna Kom je weer terug in partititie indeling.

Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt, of zijn er universele USB2.0 driver beschikbaar voor w2k3 /xp? ik heb ze iig nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 21:02
Dat gaat nooit werken, Je externe hd is niet plug en play in je bios van waaruit je OS opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Inmiddels al een ouder topic aan het worden, maar het leek me de meest geschikte plek om nog een vraag te stellen over drivers voor een externe hdd onder windows 98, zoals ook al eerder in deze draad gesteld.

Ik heb een sweex behuizing met Seagate 40GB (fat32) schijf die onder XP prima draait. Nu wil ik op een 98 station wat backuppen en heb daarvoor de drivers van sweex nodig die ik niet bezit. Op de website van sweex staan ook geen downloadable drivers.

Bij allerhande driversites staan de drivers van sweex ook niet vermeld en universele drivers gan ik daar niet vinden. Weet iemand een lokatie voor geschikte universele drivers voor dit geval. 2.0 zou mooi zijn, maar 1.1 will do. Waarschijnlijk zullen drivers van een soortgelijk product ook al werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Ik zal dezeavond eens zoeken naar m'n cd'tje ...

Zeker van dat ik die soft online mag zetten? Copyright gewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

shaidar schreef op 03 augustus 2004 @ 14:58:
Ik zal dezeavond eens zoeken naar m'n cd'tje ...

Zeker van dat ik die soft online mag zetten? Copyright gewijs?
Ik ben bang dat het geen zin heeft. Ik heb al eens drivers van andere externe cases gebruikt en die werkten niet (WD drivers). Maar het is niet meer nodig ik heb viavia de sweex drivers kunnen krijgen. In ieder geval bedankt voor de geste. Het werkt nu in ieder geval met soft die usbdetector heet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Laatst online: 01-09 21:27
Misschien een hele domme opmerking....maar waarom maken ze die dingen niet met 2 USB 2.0 kabels. Dan heb je geen extra voeding meer nodig of zie ik dit nu weer verkeerd?

P.S. Laatste post is inmiddels een maand oud, maar wat mij betreft is dit nog allemaal actueel

[ Voor 23% gewijzigd door MrX_Cuci op 05-09-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op 05 september 2004 @ 20:26:
Misschien een hele domme opmerking....maar waarom maken ze die dingen niet met 2 USB 2.0 kabels. Dan heb je geen extra voeding meer nodig of zie ik dit nu weer verkeerd?

P.S. Laatste post is inmiddels een maand oud, maar wat mij betreft is dit nog allemaal actueel
USB kan een bepaald amperage geven, zelfs met 2 kabels kan dat dus problemen geven. Je kan natuurlijk wel proberen te modden :7

edit, moet beter leren lezen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Mjah modden kan altijd... als je daarmee een harde schijf op het spel wilt zetten :)

Ik zie een heleboel mooie, en vooral kleine, cases voorbij komen hier. Hoe zit het met schokken en stoten, want ik kan me voorstellen dat je per ongeluk een keer tegen dat ding aan gaat komen als je wild met je armen om je heen aan het zwaaien bent. Is ook zo'n kleine case dan een voldoende survival-kit voor een schijf, of moet je dan richting een grotere case? Uiteraard dan met het risico dat jij meer schade hebt dan je schijf, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Op de grond laten mieteren is natuurlijk altijd fout, maar ik bedoel hier meer kleine stoten.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier dat printje van Conrad al aangeschaft ?
USB 2.0 IDE-CONVERTER Artikelnr.: 973086 - 8B

Ik ben heel benieuwd welke chip daarop zit.
Ik vond hier http://www.cooldrives.com/usb20dicoide.html een printje wat er precies zo uit ziet als dat Conradding.

Volgens de specs van hierboven zit daar een CY7C68300 chip op.
De specs van die chip beloven dat hij zowel Master als Slave aankan en ook drives >128GB.

Echter op de Conrad site staan maar weinig specs over dit geval.

Dus wie heeft er al mee geexperimenteerd ??
Pagina: 1 2 Laatste