The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Goed punt, had ik nog niet aan gedacht.j-w schreef op 16 maart 2004 @ 11:31:
een nadeel van deze case (die van de TS dus) is dat er geen aan/uit knop op zit. Je moet dus elke keer de stekker uit het stopcontact trekken als je de HD niet gebruikt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
even in het kort mijn + en - punten:
+ Het geheel werkt wel prima en meteen onder windows xp via usb1. (Ik heb nog geen usb 2 overal)
+ stil (geen fans, maar wel beetje afhankelijk van je hdd/cd natuurlijk)
+ aan/uit knop (je kunt de stekker dus in het stop contact laten)
- de case vind ik wat plasticjes en goedkoop ogen (niet echt supermooi itt de maxtor en freecom varianten)
- het geheel is wat groot (maar ja wie bestelt dan ook de grote versie
cdroms heb ik nog niet erg geprobeerd.
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Ik heb net een Sweex USB2.0 casing besteld bij DVC computers en ik ga er een Maxtor DiamondMax 9 7200 RPM en 80 GB in zetten. Denken jullie dat het veel verschil maakt dat ik deze van Sweex heb gekozen in plaats van deze van Norrod qua prestatie en geluid?
[ Voor 6% gewijzigd door Jentae op 29-03-2004 01:16 ]
Eer aan je korf (haha)
Het installeren van een schijf gaat heel makkelijk, 2 schroefjes aan de achterkant losmaken en dan komt er een slede uit.
Intern worden er geen kabels gebruikt, je drukt de hdd zo in de IDE en molex aansluitingen.
Snelheid kan ik weinig over zeggen, nog weinig mee getest.
Ik heb er nu tijdelijk een 10GB schijfje in zitten die sowieso niet zo snel is.
Er komt deze week een 40GB schijf in die ik dan mee kan nemen naar school (opdrachten), ouders (opdrachten, foto's) of vrienden (films, games).
Ik ben wel blij dat ik het ding gekocht hebt. Het is heel handig als alle 4 je IDE aansluitingen al vol zitten, zoals bij mij. Ook handig is dat er een aan/uit knop op zit.
Nadeel is dat de behuizing minder robuust is dan bijv. die van Maxtor.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Hoe zetten jullie die krengen eigenlijk uit?? Gewoon stroom eruit of gaat de schijf op standby of zo als je de pc uit zet? Dat zou ik namelijk graag willen weten.
Bij mij zit er gewoon een aan/uit knop op.Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 09:21:
Zelf heb ik ook een externe behuizing gekocht bij de NorroD. Wou een met USB2.0 maar ze hadden alleen die met USB2.0 en FireWire. Die kon ik meekrijgen voor 65 ipv de normale 79. Meenemen dacht ik!! Ik heb er wat aanloopproblemen mee gehad maar verder werkt FireWire idd lekkerder. Het is een ConStar ST-2312 C (met de blijkbaar 'zwaar roelerende' OXFW911 chip).
Hoe zetten jullie die krengen eigenlijk uit?? Gewoon stroom eruit of gaat de schijf op standby of zo als je de pc uit zet? Dat zou ik namelijk graag willen weten.
Volgens mij heb ik dezelfde als jij, alleen heeft die van mij alleen USB2.0 en geen FireWire. Mijn typenummer is ST-2312B2.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Ik had helaas net 2 weken daarvoor deze combo als los gekocht (140+69) werkt prima en snel.
De hdd zelf is trouwens ook in de aanbieding voor 109.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Deze casing wou ik ook al kopenKaizah schreef op 12 februari 2004 @ 22:46:
Misschien kan ik de mijne ff meedelen sinds kort heb ik ook een extern bay gekocht bij http://www.norrod.nl (je kan niet deeplinken). maar het is wel zo dat hij er anders uit ziet dan de plaatjes op de site, helaas heb ik geen digitaalfoto toestel behalve me 7250i. maar die van mij heeft dus een veel kleinere adapter. het is meer zo'n telefoon oplader, echt klein en het scheelt gewicht. de prijs van mijn schijf is 39,95.
beschrijvingen.
hij is mooi afgewerkt, glad van aluminium. en aan de voor en achterzijde zit een doorzichtig plastic kap. voorzijde heeft nog een lampje dat groen is bij idle en rood is als hij in gebruik.
achter heb je usb poort stroom ingang en de aan en uit knop is ook heel erg mooi. die ziet er ongeveer uit als de aan/uit knop van je voeding alleen dan in het klein.
De geluid van mijn seagate 120gig merk ik nouwelijks. soms als ie in idle zit gaat ie kraken maar dat hoort bij een seagate(ergens gelezen).
op de doos staat "ConStar aluminum 3.5" HDD external Enclosure"
en een sticker met een versie nummer dnek ik "ST-2312B2"
/edit
ik heb een revieuw gevonden van een soortgelijke, die van mij is een 3.5" versie en zonder cooler en audio poort.
http://www.systemcooling....News&file=article&sid=868
Please help
w00t Dutch Power COWS :D:D:D
Verwijderd
werkt alleen als de usb 2.0 controller uitgeschakeld is , en dus op usb 1.1
heb de asus p4b533-e als moederbord.
heb ook xpsp1, asus.com en intel.com bieden geen oplossingen...
nogal vreemd...
Is hetzelfde als van de topicstarter maar dan met firewire, omdat het me meer interesseerd (sneller en minder cpu load).
Iemand specifiek ervaringen met deze modellen?
[ Voor 9% gewijzigd door Tom_G op 04-04-2004 17:44 ]
Wou daarnet nog ff iets editen, maar had per ongelukk voor quote gekozen.
[ Voor 83% gewijzigd door Tom_G op 04-04-2004 17:45 ]
Kijk eens wat voor chipset er op de 't USB2IDE kaartje zit, die in die enclosure zit.. als daar een GL811 chipset opzit dan werkt ie idd niet goed op.. zou dan even terug gaan naar computerland om te kijken of ze een case hebben met een andere chipset...Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 13:16:
ik heb de Computerland External HDD Casing 3,5" USB2.0
werkt alleen als de usb 2.0 controller uitgeschakeld is , en dus op usb 1.1
heb de asus p4b533-e als moederbord.
heb ook xpsp1, asus.com en intel.com bieden geen oplossingen...
nogal vreemd...
Is dit niet het geval.. is die USB controller van jou, een VIA based controllertje? Daar heb ik zelf ook problemen mee gehad.. een NEC based controller erin en werken..
Werkt prima, alleen vind ik de binnenkant van plastic een beetje vreemd gekozen. Je schroeft de schijf dus in een plastic frame die niet verbonden is met het aluminium van de buitenkant. Dit lijkt me nogal te isoleren.
dit is een forum, dus aan mailen doen we niet....Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 12:05:
Ik heb een veel goedkopere 2.5" versie gekocht. Ik wil mijn oude 3.5" schijven er op aan gaan sluiten. Mocht iemand dit al eens gedaan hebben dan zou ik daar graag eens van gedachten over wisselen (e-mail me maar).
ik denk dat het een heel gedonder zal worden om 3.5" HD's op een 2.5" externe behuizing aan te sluiten:
1. je hebt een converter nodig van IDE naar laptop IDE
2. je hebt een extra voeding nodig
Je hebt idd een externe voeding nodig. Verder is het wel vrij simpel te realiseren aangezien de pin layout exact het zelfde is als een normale IDE connector op de laatste 4 pinnen na. Pin 40 t/m 44 zijn voor de voeding. De rest kan je gewoon direct op elkaar aansluiten met het nodige soldeerwerk.Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 12:05:
Ik heb een veel goedkopere 2.5" versie gekocht. Ik wil mijn oude 3.5" schijven er op aan gaan sluiten. Mocht iemand dit al eens gedaan hebben dan zou ik daar graag eens van gedachten over wisselen (e-mail me maar).
[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 05-04-2004 15:09 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
voor voeding zou je een oude AT of ATX voeding kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:12:
[...]
dat lijkt mij ook. Vandaar dat ik voor enkele euro's eens zo'n 2.5" gehaald heb. Ik heb nog wel een harddisk slede systeem liggen. Dus de nieuwe behuizing is ook al een feit.
Probleem is nog:
- Voeding. Hoe maken we de voeding.
- pinheader converter. Om een 2.5" HD op een 3.5" PC aan te sluiten zijn standaard verloopjes. Andersom heb ik ze nog niet gezien. Zelf een printje maken is me ff te veel werk.
- USB levert nu ook de spanning voor de 2.5" HD. Hoe dit goed af te sluiten zodat het met de nieuwe voeding goed gaat 'samenwerken'.
Oh ja, ik schreef 'mail me maar' omdat dit topic nogal traag gaat soms. Na enige dagen van stilte check ik zo;n topic eigenlijk niet meer. Vandaar! Dus mocht je dit lezen en iets zinnigs willen bijdragen terwijl er al dagen niets meer gepost is.... mail me even dat ik dit topic moet checken, is wel zo handig.
anders "bookmark" je het topic in myreact!
lomp is het zeker!! Maar wel lekker simpelVerwijderd schreef op 06 april 2004 @ 09:27:
[...]
Een AT(X) voeding is een beetje lomp, niet?
offtopic: bookmark in myreact? Dat is wat anders dan bookmark in IE (waar ik al 180 bookmarks heb staan)? Ik ga eens even kijken....
Die bookmarks in myreact maak je door op het plusje bovenin het topic te drukken... Ook kun je de posthistory aanzetten in de prefs zodat je topics waar in je zelf gepost hebt beter in de gaten kunt houden.
Als ik de HD aansluit aan m'n USB dan krijg ik een waarschuwing dat er een langzaam aparaat is aangesloten (ik ken niet precies de foutmelding meer)
Verder werkt ie wel.
Enige apparaat op die controler, dus op master.RedC schreef op 07 mei 2004 @ 16:02:
Als je er een schijf in stopt, zet je die dan in master, slave of CS?
Als ik de HD aansluit aan m'n USB dan krijg ik een waarschuwing dat er een langzaam aparaat is aangesloten (ik ken niet precies de foutmelding meer)
Verder werkt ie wel.
En zorg dat zo'n HDD op een USB 2.0 Hi-speed port zit.
Die foutmelding. Is dat iets geweest zoals non hi-speed drive connected on high-speed usb port (even uut mien kop)
waarschijnlijk via USB aan de voorkant? is de aansluiting van je kast USB1.1, probeer het eens op de USB aan de achterkantxzoticate schreef op 07 mei 2004 @ 16:50:
Ik heb het als master ingesteld.
Die foutmelding. Is dat iets geweest zoals non hi-speed drive connected on high-speed usb port (even uut mien kop)
Verwijderd
Werkt verder prima hoor,je haalt alleen niet de optimale snelheid uit je case aangezien die usb 2.0 is
De binnenkant vind ik er nog goedkoop uitziende, daar het nogal plastiek-achtig is. Buitenkant bestaat uit laagje aluminium. Echter valt het best mee met warmte afgifte (er zit een WD1200JB in bij mij).
Daar ik enkel Firewire op m'n laptop heb, kon ik dus enkel die mogelijkheid daar testen, doch niet uitgebreid.
Lijkt mij op het eerst gezicht toch veel waar voor z'n geld te bieden. €50 betaald met een extra firewire kabel erbij (4 naar 6 pins voor laptop).
[ Voor 9% gewijzigd door Tom_G op 28-05-2004 19:11 ]

Deze heeft 1 USB2 en twee FireWire (doorgelust) aansluitingen. Er wordt tevens een USB en FireWire kabel bijgeleverd. Maakt gebruik van een externe voeding en heeft een aan/uit schakelaar achter op de behuizing (!). Voorop een activity-led.
In de behuizing zit een ventilator, vrijwel geruisloos.
Installatie van een 3.5" HD is uitermate simpel. De behuizing wordt zonder schroeven in elkaar gezet. deze is van plastic met een aluminium look.
Onder WindowsXP zonder installatie van de drivers werkte het meteen. Het herkennen van de drive is mbv de USB2 aansluiting iets sneller, echter volgens Sandra's HD benchmark is FireWire in gebruik stukken sneller (helaas, zit op mijn werk en kan de exacte gegevens niet ophoesten).
Dat was ook de reden waarom ik een combo wilde. Ondanks dat USB2 theoretisch sneller is dan FireWire zie je in de praktijk dat FireWire toch echt wel sneller is. Dus thuis sluit ik 'm aan op FireWire, maar om meer compatible te zijn met de mainstream PC's (daar heb ik 'm voor gekocht, dat ik mijn data portable heb en simpel aan kan sluiten op andere PC's). Elke PC heeft USB, FireWire is minder standaard aanwezig.
Ik moet zeggen dat ik blij ben met deze aanschaf en dat voor een redelijke prijs !
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Deze heb ik ook, alleen zonder de FiWi aansluiting, fijn dingetje, kleine fan voor genoeg koeling, met een andere kabel derop kun je 2 devices aansluiten
Verwijderd
Your Computer's startup program cannot gain access to the disk containing the partition or free space you chose. Setup cannot install Windows XP/2003 on this hard disk.
This lack of access does not necessarily indicate an error condition. For example. disks attached to a SCSI adapter that wasn't installed by your computer manufacturer or to a secondary hard disk controller, are typically not visible to the startup program unless special software is used. Contact your computer or hard disk controller manufacturer for more information.
On x86-based computers, this message may indicate a problem with the CMOS drive type settings. See your disk controller documentation for more information.
press Enter to continue
Hierna Kom je weer terug in partititie indeling.
Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt, of zijn er universele USB2.0 driver beschikbaar voor w2k3 /xp? ik heb ze iig nog niet gevonden.
Ik heb een sweex behuizing met Seagate 40GB (fat32) schijf die onder XP prima draait. Nu wil ik op een 98 station wat backuppen en heb daarvoor de drivers van sweex nodig die ik niet bezit. Op de website van sweex staan ook geen downloadable drivers.
Bij allerhande driversites staan de drivers van sweex ook niet vermeld en universele drivers gan ik daar niet vinden. Weet iemand een lokatie voor geschikte universele drivers voor dit geval. 2.0 zou mooi zijn, maar 1.1 will do. Waarschijnlijk zullen drivers van een soortgelijk product ook al werken.
Zeker van dat ik die soft online mag zetten? Copyright gewijs?
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Ik ben bang dat het geen zin heeft. Ik heb al eens drivers van andere externe cases gebruikt en die werkten niet (WD drivers). Maar het is niet meer nodig ik heb viavia de sweex drivers kunnen krijgen. In ieder geval bedankt voor de geste. Het werkt nu in ieder geval met soft die usbdetector heet.shaidar schreef op 03 augustus 2004 @ 14:58:
Ik zal dezeavond eens zoeken naar m'n cd'tje ...
Zeker van dat ik die soft online mag zetten? Copyright gewijs?
P.S. Laatste post is inmiddels een maand oud, maar wat mij betreft is dit nog allemaal actueel
[ Voor 23% gewijzigd door MrX_Cuci op 05-09-2004 20:27 ]
Verwijderd
USB kan een bepaald amperage geven, zelfs met 2 kabels kan dat dus problemen geven. Je kan natuurlijk wel proberen te moddenMrX_Cuci schreef op 05 september 2004 @ 20:26:
Misschien een hele domme opmerking....maar waarom maken ze die dingen niet met 2 USB 2.0 kabels. Dan heb je geen extra voeding meer nodig of zie ik dit nu weer verkeerd?
P.S. Laatste post is inmiddels een maand oud, maar wat mij betreft is dit nog allemaal actueel
edit, moet beter leren lezen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 22:31 ]
Ik zie een heleboel mooie, en vooral kleine, cases voorbij komen hier. Hoe zit het met schokken en stoten, want ik kan me voorstellen dat je per ongeluk een keer tegen dat ding aan gaat komen als je wild met je armen om je heen aan het zwaaien bent. Is ook zo'n kleine case dan een voldoende survival-kit voor een schijf, of moet je dan richting een grotere case? Uiteraard dan met het risico dat jij meer schade hebt dan je schijf, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Op de grond laten mieteren is natuurlijk altijd fout, maar ik bedoel hier meer kleine stoten.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Verwijderd
USB 2.0 IDE-CONVERTER Artikelnr.: 973086 - 8B
Ik ben heel benieuwd welke chip daarop zit.
Ik vond hier http://www.cooldrives.com/usb20dicoide.html een printje wat er precies zo uit ziet als dat Conradding.
Volgens de specs van hierboven zit daar een CY7C68300 chip op.
De specs van die chip beloven dat hij zowel Master als Slave aankan en ook drives >128GB.
Echter op de Conrad site staan maar weinig specs over dit geval.
Dus wie heeft er al mee geexperimenteerd ??