Ik heb al een tijdje hier rond gelezen en er komt toch steeds weer bovendrijven dat FireWire in de praktijk sneller blijkt te zijn dan USB2.0. Aangezien ik op mijn moederbord (Aopen AK79D-1394, nForce2 MCP-T) ook FireWire heb zitten heb ik maar es een externe behuizing genomen waar beide op zitten. Ik probeerde wat naar een andere machine te uploaden en ik verbaasde me erover dat het maar met 3 MB/s ging. Toen maar es met USB2.0 geprobeerd en die ging met 7MB/s!!
Ik dacht hier klopts iets niet. Heb ik ATTO Disk Benchmark gedraaid op beide interfaces en daar kwam dit uit:
Via FireWire:

Via USB2.0:

De FireWire is aangesloten met de 4-pins-kant op de schijf en de 6-pins kant op de PC, USB2.0 met een standaard USB-uplinkkabeltje (beide meegeleverd in de doos)
Ik heb verder de laatste nVidia nForce drivers erop (3.13) en de FireWire wordt gezien als 'OHCI Compliant IEE1394 Host Controller' met Windows XP SP1.
Kan het misschien daar aan liggen? Of heeft iemand een andere verklaring?
Ik dacht hier klopts iets niet. Heb ik ATTO Disk Benchmark gedraaid op beide interfaces en daar kwam dit uit:
Via FireWire:

Via USB2.0:

De FireWire is aangesloten met de 4-pins-kant op de schijf en de 6-pins kant op de PC, USB2.0 met een standaard USB-uplinkkabeltje (beide meegeleverd in de doos)
Ik heb verder de laatste nVidia nForce drivers erop (3.13) en de FireWire wordt gezien als 'OHCI Compliant IEE1394 Host Controller' met Windows XP SP1.
Kan het misschien daar aan liggen? Of heeft iemand een andere verklaring?