[XP] Veel Spellen lopen vast*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pad
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01-2022
Pad schreef op 20 december 2003 @ 13:28:
[...]

Hmmm... AGP snelheid stond helemaal uit, ff testen, thnx!!!
Hij onthoud de instellingen niet!!! AGP snelheid in SmartGart staat nog steeds uit!!!

Ben nog bezig met download van nforce drivers van Asus, misschien dat dat gaat helpen...

Verwijderd

probeer het eens zonder je nieuwe ram?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Pad schreef op 20 december 2003 @ 13:50:
[...]

Hij onthoud de instellingen niet!!! AGP snelheid in SmartGart staat nog steeds uit!!!

Ben nog bezig met download van nforce drivers van Asus, misschien dat dat gaat helpen...
en al gelukt :?

dat ie de agp niet onthoud of niet kan instellen, daar hebben meer mensen problemen mee.
de chipset drivers (in het bijzonder de agp drivers) opnieuw installeren lost dit meestal op.
en afentoe directx9b er opnieuw opgooien ook.

je kan ook ff kijken wat ie bij dxdiag aangeeft.
en of de test lukken van direct3d en agp.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pad
chucky666 schreef op 20 december 2003 @ 15:08:
[...]

en al gelukt :?

dat ie de agp niet onthoud of niet kan instellen, daar hebben meer mensen problemen mee.
de chipset drivers (in het bijzonder de agp drivers) opnieuw installeren lost dit meestal op.
en afentoe directx9b er opnieuw opgooien ook.

je kan ook ff kijken wat ie bij dxdiag aangeeft.
en of de test lukken van direct3d en agp.
De instellingen onthoud hij nu goed na een chipset driver update.\

Maar ook het instellen van 4x bij SmartGart, helpt niets, misschien dat ik dat ook fastwrite uit moet zetten? Of inderdaad directx9.0b opnieuw erop zetten.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Pad schreef op 20 december 2003 @ 15:13:
[...]

De instellingen onthoud hij nu goed na een chipset driver update.\

Maar ook het instellen van 4x bij SmartGart, helpt niets, misschien dat ik dat ook fastwrite uit moet zetten? Of inderdaad directx9.0b opnieuw erop zetten.
heb je in je bios al geprobeerd op 4x agp te zetten :?
dit wil ook wel eens helpen.
en veel verschil tussen 4x en 8x agp is er niet in snelheid. (in de praktijk).

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pad
Ik kan in de bios de AGP snelheid niet op 4 zetten, alleen 8 aan of uit, maar dat zal hetzelfde effect hebben.

Ik zie dat ik DirectX9.0a heb geinstalleerd. Misschien dat 9.0b beter werkt... Ben benieuwd... eerst ff boodschappen doen...

Thanx so far....

[ Voor 29% gewijzigd door Pad op 20-12-2003 15:27 ]

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 17:00

Quintus

Eg wel! Dus....

Ik had een zelfde probleem met een ecs mobo met een GF 4200

Bij mij hielp het de hd smart functie uit te schakelen.

Unknown

• basketje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2023
enne zowieso is 30 - 40 graden niet veel voor een athlonnetje

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer het eens met een andere videokaart misschien is dat het probleem wel

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ok..

We beginnen met wat je zelf neer zet: RAM: 512 MB 3200 (merk weet ik niet)
Ga naar www.memtest86.com download hier de diskette of de cd (iso).
Start dit programma op in dos (niet windows)... laat deze teste geheel auto door lopen, kijk of je geen errors ziet.
De reden dat 1 spel het wel doet is misschien dat hij niet al het geheugen gebruikt.
Ik denk aan brak geheugen... We horen het wel :Z

Begin rustig met je basis te testen en loop niet gelijk windows de schuld te geven als je een fout in windows ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door motormuisje op 21-12-2003 00:20 ]

Verwijderd

Aan die crash logjes te zien is gewoon je memory kaduuk, vraag om garantie. :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 16:25:
Als het geheugen kapot is (optreden van datacorruptie) dan zou je dat ook in windows moeten merken, exception errors en dergelijke.

In dit geval gaat het fout zodra de 3D mogelijkheden van de videokaart worden aangesproken. Al eens gedacht aan de mogelijkheid dat er niet genoeg stroom geleverd wordt als de videokaart zijn 3D engine inschakelt ?? Dit ruikt naar een voeding die niet genoeg 'sap' kan leveren...

Check ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:31
Eehhmm..
Een beetje laat, maar heb je Windows wel opnieuw geïnstalleerd na de upgrade van je moederbord/geheugen/processor?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
zetje01 schreef op 21 december 2003 @ 22:11:
Eehhmm..
Een beetje laat, maar heb je Windows wel opnieuw geïnstalleerd na de upgrade van je moederbord/geheugen/processor?
Ik gebruik een A7N8X-DELUXE .. en merkte met firmware 1004 geen problemen wel met de hogere.. alles is dus mogelijk blijf zoeken

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• zetje01
bjck schreef op 21 december 2003 @ 22:12:
[...]

Ik gebruik een A7N8X-DELUXE .. en merkte met firmware 1004 geen problemen wel met de hogere.. alles is dus mogelijk blijf zoeken
Tevéél water is trouwens ook niet goed.

• Pad
zetje01 schreef op 21 december 2003 @ 22:11:
Eehhmm..
Ja, ik heb er ook een nieuwe harddisk in gezet en een schone install gedaan.

• Pad
motormuisje schreef op 21 december 2003 @ 00:19:
Ok..

We beginnen met wat je zelf neer zet: RAM: 512 MB 3200 (merk weet ik niet)
Ga naar www.memtest86.com download hier de diskette of de cd (iso).
Start dit programma op in dos (niet windows)... laat deze teste geheel auto door lopen, kijk of je geen errors ziet.
De reden dat 1 spel het wel doet is misschien dat hij niet al het geheugen gebruikt.
Ik denk aan brak geheugen... We horen het wel :Z

Begin rustig met je basis te testen en loop niet gelijk windows de schuld te geven als je een fout in windows ziet.
Ik heb memtest uitgevoerd, ik wist niet hoe lang het zou duren, dus ik heb hem de hele nacht aan laten staan, vanmorgen was hij nog bezig, dus ik heb hem maar aan laten staan, maar ik las net dat hij na 1 pass al klaar is... :) Hij was al bij 35 ofzo...

Maar goed... geen errors, dus dat scheelt weer...

• Pad
JumpStart schreef op 21 december 2003 @ 16:30:
[...]

Als het geheugen kapot is (optreden van datacorruptie) dan zou je dat ook in windows moeten merken, exception errors en dergelijke.

In dit geval gaat het fout zodra de 3D mogelijkheden van de videokaart worden aangesproken. Al eens gedacht aan de mogelijkheid dat er niet genoeg stroom geleverd wordt als de videokaart zijn 3D engine inschakelt ?? Dit ruikt naar een voeding die niet genoeg 'sap' kan leveren...

Check ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik heb gisteren ook DirectX 9.0b geinstalleerd, hij lijkt het beter te doen, ik kan nu 3 minuten langer spelen, maar daarna loopt hij alsnog vast. Nog steeds kut dus. Ik heb het voltage voor het AGP slot al verhoogd, maar dat werkte ook niet... Of is dat geen oplossing? Moet ik een andere voeding/kast proberen?

Aan de andere kant... hij zou het gewoon moeten trekken lijkt mij, zit niet zoveel bijzonders in, is ook niet overgeklokt...

[ Voor 8% gewijzigd door Pad op 22-12-2003 09:17 ]

• Pad
bjck schreef op 21 december 2003 @ 22:12:
[...]

Ik heb de originele firmware geprobeerd (van de bijgeleverde CD weet niet precies welke versie dat was) en de nieuwste maar er was geen verschil...

Ik begin onderhand GEK te worden... :X

• zetje01
-Zet de kast open en richt een fan op je videokaart.
-Stel je mem en core van je videokaart eens zo'n 10% lager in (ik weet het, het is onderklokken...).

• Pad
zetje01 schreef op 22 december 2003 @ 09:37:
-Zet de kast open en richt een fan op je videokaart.
-Stel je mem en core van je videokaart eens zo'n 10% lager in (ik weet het, het is onderklokken...).
Het zou kunnen dat hij z'n warmte niet goed kwijt kan, er zit een kaart (modem) vrij dicht bij, aan de koelerkant, vanavond ff proberen om dat modem er uit te halen. en ff proberen een grote huis-tuin-keuken fan er op te zetten...

• Pad
Nou, ik heb het modem er uit gehaald en de kast open gelaten, maar dit helpt niet. Het is dus geen warmte of IRQ probleem.

Ik heb gelijk ff gekeken wat voor een voeding er in zit en dat is een 250 watt voeding, zou dat het probleem kunnen zijn? Dat er een zwaardere voeding in moet?

[ Voor 5% gewijzigd door Pad op 22-12-2003 19:07 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pad schreef op 22 december 2003 @ 19:07:
Nou, ik heb het modem er uit gehaald en de kast open gelaten, maar dit helpt niet. Het is dus geen warmte of IRQ probleem.

Ik heb gelijk ff gekeken wat voor een voeding er in zit en dat is een 250 watt voeding, zou dat het probleem kunnen zijn? Dat er een zwaardere voeding in moet?
Erhmm, erhh, JA!!

Huidige high-end systemen, of het nou P4s, Athlon XPs, Opterons of Athlon 64(FX)s zijn: die hebben 350 watt nodig of meer. Komt er nog een high-end videokaart bij, dan is 400+ zeker verstandig.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Pad
Nou, ik ben net naar Funprice gegaan voor een nieuwe voeding, maar ik heb ze eerst het probleem voorgelegd.

Ze gingen er niet vanuit dat het een voeding probleem was (omdat het geen typische voeding problemen waren), maar een geheugenprobleem. Het geheugen zou misschien niet correct werken en dat zou memtest niet perse hoeven aangeven.

Ze adviseerden mij om het geheugen lager te klokken (200 naar 133 MHz) om te kijken of dat werkt. Dat heb ik gedaan en het lijkt beter te gaan, hoewel ik alweer een crash heb gehad. Nog maar even verder testen met andere games. Ik hou jullie op de hoogte.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pad schreef op 22 december 2003 @ 21:02:
Nou, ik ben net naar Funprice gegaan voor een nieuwe voeding, maar ik heb ze eerst het probleem voorgelegd.

Ze gingen er niet vanuit dat het een voeding probleem was (omdat het geen typische voeding problemen waren), maar een geheugenprobleem. Het geheugen zou misschien niet correct werken en dat zou memtest niet perse hoeven aangeven.

Ze adviseerden mij om het geheugen lager te klokken (200 naar 133 MHz) om te kijken of dat werkt. Dat heb ik gedaan en het lijkt beter te gaan, hoewel ik alweer een crash heb gehad. Nog maar even verder testen met andere games. Ik hou jullie op de hoogte.
Doe niet zo str*nteigenwijs !! ;) (no offense hoor)

Geheugenproblemen kunnen ook optreden door te weinig voeding. Probeer nou eens een A-merk voeding te regelen van minstens 350 watt (maar liever 400+) en test dan nog eens.

Dat een verkoper het in zijn botte kop haalt om de voeding uit te sluiten kan er bij mij niet in hoor ...

• Pad
Goed... gisteren een aantal dingen geprobeerd bij mijn broertje:

- Geheugen lager klokken --> geen resultaat
- Andere geheugenmodule --> geen resultaat
- Andere videokaart --> geen resultaat
- Andere geheugenbank --> geen resultaat

Het lijkt erop na testen dat hij in spellen het geheugen niet leegmaakt. Als ik veel services uitschakel, doet hij het een stuk langer voordat hij vastloopt. Eerst maar een nieuwe XP install doen... (en uiteraard alles formatteren)

• Pad
JumpStart schreef op 22 december 2003 @ 23:43:
[...]

Doe niet zo str*nteigenwijs !! ;) (no offense hoor)

Geheugenproblemen kunnen ook optreden door te weinig voeding. Probeer nou eens een A-merk voeding te regelen van minstens 350 watt (maar liever 400+) en test dan nog eens.

Dat een verkoper het in zijn botte kop haalt om de voeding uit te sluiten kan er bij mij niet in hoor ...
Ja, ik weet het ook niet hoor... heb gisteren een aantal dingen geprobeerd (zie hierboven) , maar ik kwam er niet uit. :X

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tsja, je zei al dat Memtest86 geen fouten opleverde. Hoe ze er dan op kunnen komen dat je je geheugen terug moet klokken vat ik ècht niet. Het enige dat je daarmee doet is je systeem iets vertragen en het stroomgebruik van je geheugen iets terugschroeven...

Nu blijkt dat wisselen/verplaatsen van geheugenmodules ook niets uitmaakt. Tsja, dat komt niet als een verassing.

Nogmaals, 250 watt voeding is vragen om moeilijkheden voor een high-end PC. Hier komt nog eens bij dat een crash in de vorm van een volledige freeze (beeld hangt, niets reageert, geluid blijft misschien in een loopje hangen) kenmerkend is voor niet genoeg stroom.

Lees nog maar eens het stuk over voedingen na uit de FAQ: http://gathering.tweakers..._message/16958511#voeding

Wat je ook kan doen is Asus PCProbe gebruiken om temperaturen, toerentallen van fans en voltages van je voeding te loggen: bij 'Monitoring' moet je vervolgens rechts 'History' kiezen en daar het 'record' knopje aanklikken. Bij 'Choose target history' kan je wisselen tussen temps, rpms en voltages. Ga vervolgens maar een crash proberen te veroorzaken en kijk dan eens of je grote afwijkingen ziet.

• zetje01
Funprice zei dat je je geheugen terug moest klokken van 200 naar 133, toch?
Loopt je geheugen nu dan ook echt op 200? (effecties dus 400)
Da's best wel snel.
Ik neem aan dat je Barton op 166 loopt, zet je geheugen dan ook eerst maar eens op 166, da's toch sowieso het soepelst met de nForce2 chipset.
Oh ja, en zet je geheugentimings wat hoger (cas en ras etc.).

• Pad
Barton loopt idd op 166 (333 FSB). Het geheugen terugklokken hielp niets.

Het leek erop dat hij z'n geheugen niet leeg maakte, dus dat hij helemaal vol liep. Want na een aantal services uitgezet te hebben, deed hij het een stuk langer.

Ik ben een nieuwe WinXP install begonnen om te kijken of hij helemaal kaal (dus alleen XP, nieuwste drivers en één spel) het wél goed doet.

Het probleem is nu echter dat bij het verwijderen en aanmaken van de partities (die wilde ik gelijk veranderen, ik ging toch formatteren) het systeem reboot. Hij wil geen partities meer aanmaken, dan reboot hij. Ik heb 40 GB aan unpartitioned space en als ik dan partites aan wil maken, klapt hij uit de install.

Ik weet het niet meer... :X :'( iemand hier een idee voor? Ik dacht zelf aan:

- Ultimate Boot CD (www.ultimatebootcd.com)
- Win98 Bootdisk met fdisk

• Pad
JumpStart schreef op 23 december 2003 @ 09:51:
Wat je ook kan doen is Asus PCProbe gebruiken om temperaturen, toerentallen van fans en voltages van je voeding te loggen: bij 'Monitoring' moet je vervolgens rechts 'History' kiezen en daar het 'record' knopje aanklikken. Bij 'Choose target history' kan je wisselen tussen temps, rpms en voltages. Ga vervolgens maar een crash proberen te veroorzaken en kijk dan eens of je grote afwijkingen ziet.
Dit heb ik inderdaad nagekeken, maar er zijn helemaal geen grote afwijkingen... alleen hele kleine schommelingen...

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 16:56
ik zou toch echt een nieuwe voeding kopen, ik heb dezelfde problemen gehad met een noname 300W voeding, nu heb ik een 350W en de problemen zijn al een stuk minder. Als je een nieuwe enermax voeding van 350+ watt koopt zit je altijd goed en is er ook nog ruimte voor uitbreiding

• Pad
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 16:25:
Heb een andere module geprobeerd, hielp niets. Zie hierboven.

Zou het aan mijn HD kunnen liggen (Hitachi 40GB)? Ik kan namelijk nu ook geen partities meer aanmaken, dan klapt de install van winXP eruit (zie hierboven)???

• Pad
maddog_rvo schreef op 23 december 2003 @ 12:11:
ik zou toch echt een nieuwe voeding kopen, ik heb dezelfde problemen gehad met een noname 300W voeding, nu heb ik een 350W en de problemen zijn al een stuk minder. Als je een nieuwe enermax voeding van 350+ watt koopt zit je altijd goed en is er ook nog ruimte voor uitbreiding
Die gasten van Funprice zeiden dat als hij naar het bureaublad crasht, dat het dan waarschijnlijk niet de voeding, maar het geheugen is...
Het is maar af en toe dat hij helemaal hangt.

[ Voor 5% gewijzigd door Pad op 23-12-2003 12:49 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pad schreef op 23 december 2003 @ 12:47:
[...]

Heb een andere module geprobeerd, hielp niets. Zie hierboven.

Zou het aan mijn HD kunnen liggen? Ik kan namelijk nu ook geen partities meer aanmaken, dan klapt de install van winXP eruit (zie hierboven)???
GODS@$%!#^!@^%$@^%#!^%

|:( |:( |:( |:(

Deze keer niet als grap, je bènt stronteigenwijs...

Tsjongejongejonge :X

Crashes in de vorm van een complete vastloper, hangend beeld ? Dat suggereert dat je VOEDING niet zwaar genoeg is. Crashes in 3D applicaties ? Dan trekt niet alleen je CPU maar ook je videokaart veel stroom: en weer is de VOEDING verdacht. Slecht functionerende harde schijven ? Hee, kijk eens aan, dat kan ook weer door een te zwakke VOEDING komen. Dat je minder snel een crash krijgt als je services afsluit zegt niets, dat kan ook puur geluk zijn, maar minder geheugen gebruik is... ***tadaaaa*** ... nog steeds een instabiel systeem, het is niet zo dat het je probleem oplost.

Touwens, als memtest86 geen fouten vind, ga er dan eens vanuit dat het niet met je geheugen te maken heeft.

Overal kan je lezen dat 250 watt voor een gemiddeld of high-end systeem niet genoeg is. En met de grootste verdachte recht voor je neus ga je nog steeds zoeken naar andere oorzaken. Waarom ? :? :?

Sorry dat ik hier aan het flamen ben hoor, maar, lieve topicstarter: Zak maar eens diep in de str.. Zoek het dan lekker helemaal zelf uit.

Wil je een 100% eerlijk antwoord ? Er is een klein kansje dat het heel misschien niet je voeding is. Ja, dat is mogelijk. Maar de kans dat het wèl door je voeding komt, die kans is heel groot. Wees dan niet zo koppig, en regel een A-merk 350 watt (of zwaarder) voeding en ga testen!

* JumpStart reageert pas weer in dit bewuste draadje als de topicstarter een zwaardere voeding getest heeft...

Tot die tijd: "You're on your own kid!"

Verwijderd

JumpStart schreef op 23 december 2003 @ 13:00:
[...]

GODS@$%!#^!@^%$@^%#!^%

Crashes in de vorm van een complete vastloper, hangend beeld ? Dat suggereert dat je VOEDING niet zwaar genoeg is. Crashes in 3D applicaties ? Dan trekt niet alleen je CPU maar ook je videokaart veel stroom: en weer is de VOEDING verdacht. Slecht functionerende harde schijven ? Hee, kijk eens aan, dat kan ook weer door een te zwakke VOEDING komen. Dat je minder snel een crash krijgt als je services afsluit zegt niets, dat kan ook puur geluk zijn, maar minder geheugen gebruik is... ***tadaaaa*** ... nog steeds een instabiel systeem, het is niet zo dat het je probleem oplost.

Touwens, als memtest86 geen fouten vind, ga er dan eens vanuit dat het niet met je geheugen te maken heeft.

Overal kan je lezen dat 250 watt voor een gemiddeld of high-end systeem niet genoeg is. En met de grootste verdachte recht voor je neus ga je nog steeds zoeken naar andere oorzaken. Waarom ? :? :?

Sorry dat ik hier aan het flamen ben hoor, maar, lieve topicstarter: Zak maar eens diep in de str.. Zoek het dan lekker helemaal zelf uit.

Wil je een 100% eerlijk antwoord ? Er is een klein kansje dat het heel misschien niet je voeding is. Ja, dat is mogelijk. Maar de kans dat het wèl door je voeding komt, die kans is heel groot. Wees dan niet zo koppig, en regel een A-merk 350 watt (of zwaarder) voeding en ga testen!

* JumpStart reageert pas weer in dit bewuste draadje als de topicstarter een zwaardere voeding getest heeft...

als ik dit zo lees kom ik tot de conclusie dat Funprice het vertikt om een andere voeding te proberen en niet de topic starter. Als hij geen andere zwaardere voeding heeft liggen kan hij er ook weinig aan doen. Maar ook ik denk dat het aan een gebrekkige voeding komt en raad je ook aan om de mensen bij Funprice er WEL een andere voeding in te laten zetten :)

• Pad
JumpStart schreef op 23 december 2003 @ 13:00:
[...]

GODS@$%!#^!@^%$@^%#!^%

Wow... chill! Okee, okee... ik ga een zwaardere voeding testen, maar hoe kan het dan zijn dat XP eerst wél goed installeerde en nu opeens niet meer?

Ow ja...(1) memtest is niet heilig...
Ow ja...(2) en ik verwacht niets anders dan 100% eerlijke antwoorden... ;)

Maar toch: dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Pad op 23-12-2003 13:29 ]

• Pad
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:11:
[...]

als ik dit zo lees kom ik tot de conclusie dat Funprice het vertikt om een andere voeding te proberen en niet de topic starter. Als hij geen andere zwaardere voeding heeft liggen kan hij er ook weinig aan doen. Maar ook ik denk dat het aan een gebrekkige voeding komt en raad je ook aan om de mensen bij Funprice er WEL een andere voeding in te laten zetten :)
Nou, die voeding doe ik zelf wel. Niets van de componenten heb ik bij FP gekocht (okee, wel mijn oude PC, dus eigenlijk toch wel)... Ik vond het al service dat ze mij hielpen met mijn probleem. Maar goed... dus toch een zwaardere voeding proberen... (al snap ik niet waarom ik problemen krijg met mijn WinXP install, terwijl die eerst wél goed ging)...

• kiwiplukker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-11 20:11
Ik heb precies hetzelfde probleem ook gehad met mijn 9800SE (ook toen 250watt).

Screenfreezes tijdens nieuwe games

Misschien heb je er iets aan, want ik heb nu geen problemen meer met een andere GPU + 400watt voeding

specs

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 15:59

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb hetzelfde gehad, ook met een Asus, de A7n8x deluxe rev.2 met TwinMos 3200 dualchannel geheugen.

Heb je het geheugen op 166 MHz. bus gezet? Zo nee, doe dat dan maar, want dan is ' ie hetzelfde als je proc.
Verder werkt XP SP1 beter wanneer je 'm geslipstreamd installeert (echt, ik heb het getest!!).

Make music, not war

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb je toevallig je eerste PCI-slot in gebruik? Als je daar namelijk een kaart in heb zitten, dan kan de videokaart zijn warmte niet goed kwijt en wordt hij, vaak alleen tijdens spellen, te heet, waardoor je een vastloper krijgt (en dan hoeft ie niet eens overgeklokt te zijn). Ik heb dit wel een paar keer gezien bij mensen.

Het is maar een ideetje.

• Pad
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 21:34:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb je toevallig je eerste PCI-slot in gebruik? Als je daar namelijk een kaart in heb zitten, dan kan de videokaart zijn warmte niet goed kwijt en wordt hij, vaak alleen tijdens spellen, te heet, waardoor je een vastloper krijgt (en dan hoeft ie niet eens overgeklokt te zijn). Ik heb dit wel een paar keer gezien bij mensen.

Het is maar een ideetje.
Had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet. :(

• Pad
Goed...

Ik had een nieuwe voeding gekocht en toen installeerde XP wel goed. Ik helemaal blij, want ik dacht het opgelost te hebben... NIET DUS!!! Zelfde probleem. Dus ik mobo omruilen voor een andere omdat het daar misschien aan zou liggen, maar ook dat heeft niet geholpen. :X :X :X

Wat kan het nu nog meer zijn? Het enige wat ik nog niet getest heb, is de HD, maar ik heb er voor de rest helemaal geen last mee...

Ik begin het onderhand wel zat te worden!

Verwijderd

Zet je geheugentimings een wat losser. Heb je CAS 2.5 soms op cas2 staan? Sommige moederborden hebben instellingen in het bios als: normal, fast, faster en Turbo. Zodra ik dat op Turbo zet heb ik hetzelfde probleem als jij.

• Pad
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 13:25:
Zet je geheugentimings een wat losser. Heb je CAS 2.5 soms op cas2 staan? Sommige moederborden hebben instellingen in het bios als: normal, fast, faster en Turbo. Zodra ik dat op Turbo zet heb ik hetzelfde probleem als jij.
Hij stond op 2.5, toen zette ik hem op 3,0 en toen startte hij niet meer op. Hardwarematige bios reset --> start weer op... zo ff met 2.0 proberen...

Edit: op 2.0 zetten heeft ook geen effect... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Pad op 24-12-2003 14:05 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als het nu toch echt een vaag en ongrijpbaar probleem begint te worden:

Zit die PC wel op een geaard stopcontact, en zit het ding niet op de zelfde groep als de koelkast ?

* JumpStart heeft wel eens een crashende PC gezien die iedere keer afsloeg als de koelkast aansloeg: de dip in netspanning was dan genoeg om die PC te laten crashen...

• Pad
JumpStart schreef op 24 december 2003 @ 14:08:
Als het nu toch echt een vaag en ongrijpbaar probleem begint te worden:

Zit die PC wel op een geaard stopcontact, en zit het ding niet op de zelfde groep als de koelkast ?

* JumpStart heeft wel eens een crashende PC gezien die iedere keer afsloeg als de koelkast aansloeg: de dip in netspanning was dan genoeg om die PC te laten crashen...
Ja, hij zit op een geaard stopcontact...

Enne... die voeding was het dus niet ;)

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11 11:12
Wacht, dit had ik ook! Het ligt aan het feit dat die N-force borden problemen hebben met je geheugen als het op een FSB van 166Mhz draait. Als je de timings van je geheugen aanpast, zou het moeten werken. Op n-force bordjes moet je Cycle Time (Tras) op 11 staan. Mijn spulletje draait nu op 11-3-3-2.5 en is stabiel.

Kijk ook hier:
http://www.casejunkies.co...0001&hl_id=1476&page=1999

• Pad
Dabien schreef op 24 december 2003 @ 14:17:
Wacht, dit had ik ook! Het ligt aan het feit dat die N-force borden problemen hebben met je geheugen als het op een FSB van 166Mhz draait. Als je de timings van je geheugen aanpast, zou het moeten werken. Op n-force bordjes moet je Cycle Time (Tras) op 11 staan. Mijn spulletje draait nu op 11-3-3-2.5 en is stabiel.

Kijk ook hier:
http://www.casejunkies.co...0001&hl_id=1476&page=1999
Ik heb 11-3-3-2,5 geprobeerd, hielp niets. Ook 11-4-4-2,5 hielp niet, bij 11-2-2-2,5 moest ik weer een hardwarematige biosreset doen.

Ik weet het niet meer... waarom doet dat ding het niet gewoon? :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Pad op 24-12-2003 14:57 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

• Is de BIOS van het moederbord up-to-date ? en
  • Staan de gebruikte geheugenmodules op de 'approved' lijst van de moederbord fabrikant ?

[ Voor 8% gewijzigd door JumpStart op 24-12-2003 15:04 . Reden: typo ]

• Pad
JumpStart schreef op 24 december 2003 @ 15:03:
  • Is de BIOS van het moederbord up-to-date ? en
  • Staan de gebruikte geheugenmodules op de 'approved' lijst van de moederbord fabrikant ?
BIOS is up-to-date.
Geheugenmodule op de approved lijst? Geen idee (ik weet ook niet welk merk het is), maar ik heb een andere module geprobeerd (ook een ander merk, welk merk weet ik niet meer), maar die gaf exact dezelfde problemen.

Maar goed... ik moet nu gaan om kerstavond te gaan vieren... we zien 2e kerstdag wel weer verder. Als iemand nog tips (of nog liever: dé oplossing) heeft: GRAAG!

[ Voor 16% gewijzigd door Pad op 24-12-2003 15:14 ]

• momania
  • Laatst online: 19:27

momania

iPhone 30! Bam!

Even nog om het zeker te weten van je voeding:
Installeer even iets als Motherboard monitor om de voltages te monitoren. Je kan dan gelijk de temperatuur van de cpu even controleren.

Ook zie ik nergens welke vga drivers je hebt geinstalleerd (of ik kijk er over heen :X ) ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Het is al eens eerder gezegd, maar ik kan nergens zien of je het reeds gedaan hebt.
vervang je videokaart eens en kijk of het probleem is opgelost. :)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Pad
momania schreef op 24 december 2003 @ 15:15:
Even nog om het zeker te weten van je voeding:
Installeer even iets als Motherboard monitor om de voltages te monitoren. Je kan dan gelijk de temperatuur van de cpu even controleren.

Ook zie ik nergens welke vga drivers je hebt geinstalleerd (of ik kijk er over heen :X ) ?
Ik heb de voeding vervangen: zelfde probleem...

• Pad
TrickShot schreef op 24 december 2003 @ 15:31:
Het is al eens eerder gezegd, maar ik kan nergens zien of je het reeds gedaan hebt.
vervang je videokaart eens en kijk of het probleem is opgelost. :)
Ik heb er al een andere videokaart in gedaan: zelfde probleem... ik heb alles wat ik gedaan heb ook gemeld in dit topic. Het enige wat aan hardware nog niet vervangen heb is de HD, kan dit het probleem zijn? Het is een Hitachi 40 GB 7200 rpm...

[ Voor 23% gewijzigd door Pad op 24-12-2003 15:38 ]

• momania
  • Laatst online: 19:27

momania

iPhone 30! Bam!

Pad schreef op 24 december 2003 @ 15:34:
[...]

Ik heb de voeding vervangen: zelfde probleem...
Je hebt alleen nog geen resultaten laten zien van metingen van voltages en ik weet nog niet welke videokaart drivers je hebt.

HD kan je btw controleren met een tooltje van de fabrikant. Moet je even in de faq kijken van Opslagmedia & I/O Controllers

[ Voor 6% gewijzigd door momania op 24-12-2003 18:01 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Ben je misschien in de gelegenheid om een andere CPU van iemand te lenen? Die heb je nog niet gewisseld toch?

Verder zijn die asus planken behoorlijk kieskeurig qua geheugen missschien kan je een module krijgen die hier http://uk.asus.com/prog/spec.asp?langs=11&m=A7N8X-X genoemd wordt, die moet ie sowiezo lusten. Verder zou je de timings van ram nog eens een stukje losser kunnen zetten dan je al gedaan hebt cas3 ofzo, prestatieverschil is in de meeste situaties toch verwaarloosbaar.

Good luck

• Pad
Nou, ik ben er uit (denk ik).

Ik heb er nu een Asus GeForce 4 MX440 in zitten (64MB) en die lijkt het goed te doen. Ik denk dat de Nforce2 chipset van mijn mobo niet samen kon met de ATI Radeon chipset op mijn videokaart. Ik had al wel een andere videokaart geprobeerd (een Hercules Radeon 9800se All-in-wonder) en die gaf exact hetzelfde probleem.

Het lijkt er dus op dat de ATI radeon chipset en de Nvidea Nforce2 chipset elkaar bijten.

Dank allemaal voor jullie hulp!!!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pad schreef op 26 december 2003 @ 14:53:
Nou, ik ben er uit (denk ik).

Ik heb er nu een Asus GeForce 4 MX440 in zitten (64MB) en die lijkt het goed te doen. Ik denk dat de Nforce2 chipset van mijn mobo niet samen kon met de ATI Radeon chipset op mijn videokaart. Ik had al wel een andere videokaart geprobeerd (een Hercules Radeon 9800se All-in-wonder) en die gaf exact hetzelfde probleem.

Het lijkt er dus op dat de ATI radeon chipset en de Nvidea Nforce2 chipset elkaar bijten.

Dank allemaal voor jullie hulp!!!
nVidia GF4 MX440: gebruikt ongeveer 12-15 watt in 3D mode.
ATi 9800: gebruikt ongeveer 40-45 watt in 3D mode.

Het probleem van niet genoeg stroom blijft dus als een stalker over je probleem hangen. Dat antwoord weet je pas als je een stroomvretende nVidia FX 5800/5900/5950 zou kunnen testen: als die wel stroom kunnen vreten zonder instabiliteit, dan is er een hardware- of driverconflict tussen nForce 2 chipset en ATi. Als een high end nVidiakaart ook problemen geeft, dan is het toch alsnog voeding...

• Pad
JumpStart schreef op 26 december 2003 @ 15:36:
[...]

nVidia GF4 MX440: gebruikt ongeveer 12-15 watt in 3D mode.
ATi 9800: gebruikt ongeveer 40-45 watt in 3D mode.

Het probleem van niet genoeg stroom blijft dus als een stalker over je probleem hangen. Dat antwoord weet je pas als je een stroomvretende nVidia FX 5800/5900/5950 zou kunnen testen: als die wel stroom kunnen vreten zonder instabiliteit, dan is er een hardware- of driverconflict tussen nForce 2 chipset en ATi. Als een high end nVidiakaart ook problemen geeft, dan is het toch alsnog voeding...
Ik heb er een 550 watt voeding in gezet... heb je dat niet gelezen dan???

Battlefield 1942 loopt trouwens nog wel steeds vast (hoewel dit wel aan verouderde videokaartdrivers zou kunnen liggen), CoD loopt prima net zoals Tactical Ops. CivIII conquests moet ik nog proberen en ik ga ook Splinter Cell nog een keer proberen.

Edit: Na de update van de videokaart drivers loopt BF1942 nog steeds vast...

Edit2: CivIII conquests loopt ook nog steeds vast!!!

Edit3: Trouwens ff voltages gecheckt:

12 volt: 12,06- 12,48
5 volt: 4,972 - 5,08
3,3 volt: 3,24 - 3,44
VCore: 1,68 - 1,712

Voltages lijken mij aan de hoge kant... ligt het daar misschien aan?

[ Voor 17% gewijzigd door Pad op 28-12-2003 03:17 ]

Verwijderd

Vol bewondering heb ik deze discussie gevolgd!! Zou het namelijk kunnen zijn dat mijn probleem (zie: [rml][ XP] PC hangt tijdens spelen van games*[/rml] ) ook veroorzaakt wordt door een teveel aan warmte c.q. te lage stroomopbrengst door voeding. Ik heb deze problemen namelijk in den beginne niet gehad, maar sinds CoD, NFS underground, Broken Sword 3 doen de troubles zich voor! Met name Jumpstart vraag ik om een reactie........... :P

• Pad
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 03:17:
Vol bewondering heb ik deze discussie gevolgd!! Zou het namelijk kunnen zijn dat mijn probleem (zie: [rml][ XP] PC hangt tijdens spelen van games*[/rml] ) ook veroorzaakt wordt door een teveel aan warmte c.q. te lage stroomopbrengst door voeding. Ik heb deze problemen namelijk in den beginne niet gehad, maar sinds CoD, NFS underground, Broken Sword 3 doen de troubles zich voor! Met name Jumpstart vraag ik om een reactie........... :P
Heb ff je topic bekeken, maar het lijken niet dezelfde problemen, maar blijf rustig dit topic volgen, hopelijk heb je er wat aan, want IK word inmiddels redelijk wanhopig, dat gun ik je niet! ;)

Verwijderd

Het is idd raar, maar in compuland is dat normaal.

Ik had laatst b.v. een muis die erin gepropt was, en daardoor ging nt4 gewoon scandisk draaien en bleef hangen bij 33%. DE MUIS MAAKTE dus sluiting (ook power probes?).

Zie er maar achter te komen! Was er wel snel achter, daar ik zelf de muis aan de medewerker had gegeven (deze was er dus met geweld ingepropt) . >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 22:13 ]

Verwijderd

Ik heb met kerst een A7N8X-E-Deluxe inelkaar geschroefd met een FX5600XT.
Tijdelijk een oude HD van 428 mb erin(SATA is nog in bestelling)
Ik heb direktX 8.1 en het spelletje "de schippers van Kameleon" erop weten te krijgen.
Mijn probleem is nu dat het spel crashed met geluid aangevinkt, met geluid uit loopt het uitstekend(openGL en 3d, met alle opties maximaal)
Ik vermoed dat acpi/apic/IRQ hiervoor verantwoordelijk is(ik draai op W98)
Pad, als je toevallig in het noorden zit kan ik wel naar je toekomen om de kaarten eens om te steken.

• Pad
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 00:16:
Ik heb met kerst een A7N8X-E-Deluxe inelkaar geschroefd met een FX5600XT.
Tijdelijk een oude HD van 428 mb erin(SATA is nog in bestelling)
Ik heb direktX 8.1 en het spelletje "de schippers van Kameleon" erop weten te krijgen.
Mijn probleem is nu dat het spel crashed met geluid aangevinkt, met geluid uit loopt het uitstekend(openGL en 3d, met alle opties maximaal)
Ik vermoed dat acpi/apic/IRQ hiervoor verantwoordelijk is(ik draai op W98)
Pad, als je toevallig in het noorden zit kan ik wel naar je toekomen om de kaarten eens om te steken.
Dat vind ik heel tof aangeboden van je, maar ik woon in Arnhem, dus dat is een beetje ver weg, denk ik! Maar toch: _/-\o_

Verwijderd

Ik ben gek genoeg, maar als het goed is komt mijn HD morgen of overmorgen binnen en dan wil ik het proberen met WinXP.
Die FX5600XT gaat weer terug, ik denk dat ik een mooie deal kan maken met een 9800XT voor de prijs van een 9600XT, mocht dat niet lukken dan komt er sowieso een 9600XT in(voorkeur Sapphire)
Wellicht dat hier de oplossing in gevonden kan worden, mijn kennis momenteel schiet iets tekort en bij gebrek aan testmogelijkheden kom ik even niet verder(ruimte op hd is zo'n beetje op)
http://service.steinberg....i_kills_audio_performance

• Pad
Goed... even resumé:

Systeem: zie sig/openingspost
Probleem: zie openingspost

Wat heb ik inmiddels geprobeerd:

- Driverupdates:
--- Chipset
--- GPU (2x)
--- bios flash
--- GPU (de tweede die ik geprobeerd heb)

- DirectX 9.0b geinstalleerd

- Windowsupdates (geen SP1)

- Nieuwe windowsinstall

- Hardware verwijderd:
--- CD ROM speler
--- Brander
--- Modem

- Geheugentimings losser gezet

- AGP 8x uitgezet

- Fastwrite uitgezet

- Geheugenbus naar 166 MHz

- Nieuw moederbord
--- Moedebord en processor worden niet heet (proc max 37 graden, mobo max 21)

- Nieuwe voeding (QTEC 550W)
--- Voltages (Volgens asus probe)
------ 12 volt: 12,06- 12,608
------ 5 volt: 4,972 - 5,08
------ 3,3 volt: 3,24 - 3,44
------ VCore: 1,68 - 1,712

- Geheugen vervangen/getest met memtest

- Andere GPU (Hercules 9800se All In Wonder)

- Nog een andere GPU (Asus GeForce MX 440 ddr)

Na de installatie van deze laatste kaart loopt Call of Duty opeens een stuk beter. Ik kan nu een aantal levels spelen en dan loopt hij pas vast! Ook heb ik helemaal geen problemen met Tactical Ops, dat ik een aantal uren over LAN heb gespeeld. CivIII conquests en Battle Field 1942 lopen nog steeds wel vast. SimCity4 en Need for Speed Underground heb ik nog niet geprobeerd.

Goed, ik heb nu nog een aantal opties:

-- Videokaart vervangen voor een snellere Nvidia Geforce (omdat CoD opeens beter (lees: hij loopt nog steeds vast, maar nu pas na een paar levels ipv na 5 minuten) loopt en ik geen problemen heb met TO.

-- HDD: ik ga hem nog testen met het testprogje van Hitachi

-- SP1 ga ik nog installeren (ik heb wél gewoon windowsupdate gedraaid, maar ik heb SP1 nog niet geinstalleerd) zou dit kunnen helpen? (mijn broertje en een vriend van mij hebben hem ook niet geinstalleerd en hebben helemaal geen problemen)

-- Processor vervangen: lijkt mij niet voor de hand liggend, want Photoshop draait als een zonnetje.

-- Diskdrive heb ik er nog niet afgehaald, maar dat lijkt mij ook het probleem niet

Weet er iemand een programma, waar ik mee kan testen waar hij de fout ingaat? Bijvoorbeeld de videokaart flink laten zweten?

Ik begin nu wel redelijk wanhopig te worden, ik heb al zoveel geprobeerd!

Ik ga nu slapen, morgen is er weer een dag. Welterusten!

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
mmm lijkt me toch echt een driver probleem met je videokaart, ik heb precies hetzelfde (totaal andere specs, dat wel) als ik de nieuwste drivers erop gooi, heb ik ook onverklaarbare vastlopers. Als ik weer terugga naar 10 updates geleden drivers is het allemaal solid as a rock. Om het half jaar probeer ik het weer maar nog steeds geen stabiele gevonden. :?

• Pad
Ik heb nu wederom een nieuwe Xp install gedaan, ditmaal met SP1. Need for Speed Underground loopt lekker, hij is nog niet vastgelopen.

Ik ga nu Battlefield 1942 proberen, daar liep hij alle vorige keren op vast...

Edit: Battlefield 1942 loop nog steeds vast :( (klapt terug naar het bureaublad)

Edit: Need for Speed Underground loopt na een uurtje spelen ook vast: klapt terug naar het bureaublad, géén log in het logboek

Edit: NFS UG loopt ook gewoon vast na 1 minuut...

Edit: Harde schijf uitgebreid getest met testprogje van Hitachi, maar doet het prima, ook performancetest van 5 uur geen fouten.

WAT KAN HET ZIJN??? :X :X :X

[ Voor 65% gewijzigd door Pad op 31-12-2003 00:28 ]

• Pad
Eucalypt schreef op 29 december 2003 @ 11:23:
mmm lijkt me toch echt een driver probleem met je videokaart, ik heb precies hetzelfde (totaal andere specs, dat wel) als ik de nieuwste drivers erop gooi, heb ik ook onverklaarbare vastlopers. Als ik weer terugga naar 10 updates geleden drivers is het allemaal solid as a rock. Om het half jaar probeer ik het weer maar nog steeds geen stabiele gevonden. :?
Ik kan maar 2 versies terug ofzo... waar kan ik oudere drivers vinden?

• Tije
  • Laatst online: 24-11 08:40
Ik heb ook deze problemen gehad, maar met een totaal andere configuratie...
En jij zegt dat het aan de videokaart KAN liggen, dat was bij mij dus ook zo.
Ik had ook van alles geprobeerd, ander geheugen/ CPU etc. etc.
En in de vrijwel identieke pc van mijn zusje, met mijn videokaart, werkte het niet.
Dus ik had die kaart terug gebracht naar de winkel, ze zouden hem wel even testen...
Bij hun geen enkele fout (zeiden ze), maar ze hadden me toch maar een andere kaart meegegeven, en het WERKTE !!.

Ik had eerst een ASUS Geforce Ti4200
Toen een ASUS GeforceFX 5600 meegekregen, en deze gebruik ik nu nog steeds zonder problemen.... (met winXP pro)

Ik had ook allemaal verschillende drivers geprobeerd, ik weet wel niet hoevaak format, maar het heeft ooit wel eens gewerkt onder win98 :?...

Ik weet wel.. Computers.... soms zijn de problemen niet op te lossen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tije op 31-12-2003 00:31 ]

• Pad
Meerwijck schreef op 31 december 2003 @ 00:27:
Ik heb ook deze problemen gehad, maar met een totaal andere configuratie...
En jij zegt dat het aan de videokaart KAN liggen, dat was bij mij dus ook zo.
Ik had ook van alles geprobeerd, ander geheugen/ CPU etc. etc.
En in de vrijwel identieke pc van mijn zusje, met mijn videokaart, werkte het niet.
Dus ik had die kaart terug gebracht naar de winkel, ze zouden hem wel even testen...
Bij hun geen enkele fout (zeiden ze), maar ze hadden me toch maar een andere kaart meegegeven, en het WERKTE !!.

Ik had eerst een ASUS Geforce Ti4200
Toen een ASUS GeforceFX 5600 meegekregen, en deze gebruik ik nu nog steeds zonder problemen....

Ik weet wel.. Computers.... af en toe zijn er zulke vage problemen.
Tja, ik heb al een Hercules Radeon 9800se AIW en een Asus Geforce 4 MX 440 DDR geprobeerd, maar die geven allebei dezelfde problemen als mijn eigen GPU...

• Tije
Pad schreef op 31 december 2003 @ 00:30:
[...]

Tja, ik heb al een Hercules Radeon 9800se AIW en een Asus Geforce 4 MX 440 DDR geprobeerd, maar die geven allebei dezelfde problemen als mijn eigen GPU...
Heb je ook al een andere CPU geprobeerd... daar zou het ook nog aan kunnen liggen :/

[ Voor 1% gewijzigd door Tije op 31-12-2003 00:33 . Reden: typo ]

• Pad
Meerwijck schreef op 31 december 2003 @ 00:32:
[...]

Heb je ook al een andere CPU geprobeerd... daar zou het ook nog aan kunnen liggen :/
Dat zou eventueel kunnen, maar Photoshop (en CPU intensieve filters) doen het prima!?

Het valt iig te proberen...

Edit: Het wordt nu echt vaag: Bij het spelen van Need for Speed Underground kreeg ik drie verschillende vastlopers:

- Spontaan terugklappen naar het bureaublad
- Vastlopen met hangend geluid
- Spontane reboot

Ik wordt er nu echt ziek van!

[ Voor 30% gewijzigd door Pad op 31-12-2003 01:19 ]

• Tije
Pad schreef op 31 december 2003 @ 01:09:
[...]

Dat zou eventueel kunnen, maar Photoshop (en CPU intensieve filters) doen het prima!?

Het valt iig te proberen...

Edit: Het wordt nu echt vaag: Bij het spelen van Need for Speed Underground kreeg ik drie verschillende vastlopers:

- Spontaan terugklappen naar het bureaublad
- Vastlopen met hangend geluid
- Spontane reboot

Ik wordt er nu echt ziek van!

En alle drie die errors heb ik ook gehad...
Bij mij klapte hij meestal terug naar het bureaublad, maar de anderen wilden ook weleens voorkomen..
Ik zou eens een andere CPU proberen, je weet maar nooit.
Het is een computer he ;)

• Pad
Meerwijck schreef op 31 december 2003 @ 01:28:
[...]

En alle drie die errors heb ik ook gehad...
Bij mij klapte hij meestal terug naar het bureaublad, maar de anderen wilden ook weleens voorkomen..
Ik zou eens een andere CPU proberen, je weet maar nooit.
Het is een computer he ;)
Inderdaad maar eens doen... het lijkt de videokaart toch niet te zijn: ik heb NFS UG op het aller-allerlaagste detail gespeeld en hij loopt nog steeds vast...

Ik heb nog een AMD ATHLON 900 MHz liggen, is dat goed testmateriaal voor NFS? Of is dat duidelijk te langzaam?

• Tije
Pad schreef op 31 december 2003 @ 01:32:
[...]

Inderdaad maar eens doen... het lijkt de videokaart toch niet te zijn: ik heb NFS UG op het aller-allerlaagste detail gespeeld en hij loopt nog steeds vast...

Ik heb nog een AMD ATHLON 900 MHz liggen, is dat goed testmateriaal voor NFS? Of is dat duidelijk te langzaam?
Probeer het eens, het is genoeg om te testen of het aan je CPU ligt lijkt mij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tije op 31-12-2003 01:40 ]

• Pad
Meerwijck schreef op 31 december 2003 @ 01:37:
[...]

Probeer het eens, het is genoeg om te testen of het aan je CPU ligt lijkt mij ;)
Ga ik doen! Maar nu niet meer... morgen is er weer een dag...

• Tije
Pad schreef op 31 december 2003 @ 01:48:
[...]

Ga ik doen! Maar nu niet meer... morgen is er weer een dag...
Suc6 morgen ;).
Ik ga ook maar eens slapen.

• Pad
Meerwijck schreef op 31 december 2003 @ 01:50:
[...]

Suc6 morgen ;).
Ik ga ook maar eens slapen.
Ik heb nu mijn oude AMD Athlon 900 MHz er in gezet en het lijkt allemaal prima te gaan... NFS en CoD zijn allebei nog niet vastgelopen!

Ik blijf nog wel testen, want toen ik de GeForce videokaart probeerde, deed hij het in het begin ook goed, maar hij liep later ook de hele tijd vast...

• zetje01
Ik zou de core en mem van je videokaart eens zo'n 10% lager klokken.
Dus bijvoorbeeld van 400 naar 350, of zo.
Gewoon om even te testen.

[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 31-12-2003 19:11 ]

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:55
zetje01 schreef op 31 december 2003 @ 19:11:
hoeft niet persee volgens mij zou het gewoon zo ook moeten werken maar begin 1st met die asus probe eraf te knikkeren deze zorgt namenlijk voor heel veel problemen. en het kan ook zijn dat de agp port op je mobo kapot is (bekend probleem bij de a7n borden)

werk zelf in computer winkel en als we een pc moeten bouwen met a7nbord pakken we er standaard 2 omdat dit brakke borden zijn (1ste revisie vooral)

Metal to the bone

Verwijderd

Ik ben t eens met metalhead.... Zeker die NForce bordjes van Asus kunnen nogal weird reageren.

Heb je al een ander Merk geheugen geprobeerd? ...

• Pad
BOCmetalhead schreef op 31 december 2003 @ 23:32:
[...]

hoeft niet persee volgens mij zou het gewoon zo ook moeten werken maar begin 1st met die asus probe eraf te knikkeren deze zorgt namenlijk voor heel veel problemen. en het kan ook zijn dat de agp port op je mobo kapot is (bekend probleem bij de a7n borden)

werk zelf in computer winkel en als we een pc moeten bouwen met a7nbord pakken we er standaard 2 omdat dit brakke borden zijn (1ste revisie vooral)
Ik heb het moederbord al vervangen, ik heb hem geruild bij de winkel.
Het was een andere serie, want het handeltje van de CPU was bij mijn eerste mobo van metaal en bij deze van plastic.

Asus Probe heb ik er bij de laatste install van windows helemaal niet meer opgezet en toen liep hij ook de hele tijd vast...

• Pad
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 23:47:
Ik ben t eens met metalhead.... Zeker die NForce bordjes van Asus kunnen nogal weird reageren.

Heb je al een ander Merk geheugen geprobeerd? ...
Ik heb het geheugen van mijn broertje getest, en dat doet het ook niet...

Nu met mijn 900 MHz CPU doet hij het goed, maar alles loopt dan ook op 100 MHz ipv 166 MHz... Ik moet hem nog even testen met mijn nieuwe CPU en dan alles op 100 MHz laten draaien, als dat ook niet helpt, zal het toch echt aan mijn CPU liggen als je logisch nadenkt...

• zetje01
zetje01 schreef op 31 december 2003 @ 19:11:

• Pad
Zal ik morgen eens proberen... ik krijg familie op bezoek namelijk...

Ow ja... ik ben die instellingen nog niet tegengekomen... staat dat in de bios ofzo?

• Pad
Ik heb mijn nieuwe CPU (AMD Athlon XP 2600+) weer geinstalleerd en hem op 133 MHz laten draaien (normaal voor de processor is 166 MHz, correct me if I'm wrong) en nu doet hij het wel goed...

Is de processor brak? Ik ga hem nu ook ff op 150 MHz proberen, maar ik denk niet dat dit goed is...

Edit: Op 150 MHz doet hij het ook goed...

BTW: het geheugen draaide bij deze tests ook op 133 c.q. 150 MHz (Ik heb de afgelopen weken al eens ander geheugen geprobeerd, maar dat hielp niets...

Edit2: Ik heb de CPU op 166 MHz en mem op 133 MHz geprobeerd, maar dan liep hij ook vast... Het lijkt er op dat de CPU niet helemaal lekker is... Is dit een goede conclusie?

CPU op 150 MHz en mem op 200 MHz loopt ook prima, dus aan het mem ligt het niet lijkt mij...

CPU lijkt mij brak...

[ Voor 52% gewijzigd door Pad op 02-01-2004 13:10 ]

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Of de koeler van je processor, daar al naar gekeken?

jaja, het is toch wat...

• Pad
mvdg schreef op 02 januari 2004 @ 13:41:
[...]

Of de koeler van je processor, daar al naar gekeken?
Die draait prima, is ook net nieuw en niet vies ofzo...

Daarbij loopt Photoshop lekker en spellen lopen al na een paar minuten vast...

• Pad
KUTZOOI!

Ik naar Norrod (Zwolle, ik woon in Arnhem, totaal 90 min. rijden) om de processor om te ruilen (dit deden ze normaal niet, normaal testen ze componenten eerst voordat ze omgeruild worden, maar nu maakten ze een uitzondering).

Ik kom thuis met nieuwe CPU, helemaal blij, omdat ik het opgelost dacht te hebben... Nieuwe CPU geinstalleerd: NIETS, HE-LE-MAAL NIETS!!! Hij boot niet eens... Die vuile $#%** bij Norrod hebben mij dus (weer) een verrotte CPU gegeven... Kan ik weer terug!!!

• Tije
Pad schreef op 03 januari 2004 @ 17:49:
KUTZOOI!

Ik naar Norrod (Zwolle, ik woon in Arnhem, totaal 90 min. rijden) om de processor om te ruilen (dit deden ze normaal niet, normaal testen ze componenten eerst voordat ze omgeruild worden, maar nu maakten ze een uitzondering).

Ik kom thuis met nieuwe CPU, helemaal blij, omdat ik het opgelost dacht te hebben... Nieuwe CPU geinstalleerd: NIETS, HE-LE-MAAL NIETS!!! Hij boot niet eens... Die vuile $#%** bij Norrod hebben mij dus (weer) een verrotte CPU gegeven... Kan ik weer terug!!!
Je bent niet de 1e die ze een gare CPU meegeven.... Ik ook al eens :(

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik zou je geheugen eens inderdaad testen met memtest en ik zou eens de temperaturen in je BIOS gaan checken in plaats van met zon prog, die in je BIOS kan je vaak vertrouwen.
(staat er op het doosje dat de XP op 166 moet lopen? volgens mij loop je de boel te overclocken?
En ik zou eens ander geheugen kopen en dan wel gelijk merk halen en niet weer zon brak A-merk ding.

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 04-01-2004 02:22 ]

• Pad
The_Dart schreef op 04 januari 2004 @ 02:20:
Ik zou je geheugen eens inderdaad testen met memtest en ik zou eens de temperaturen in je BIOS gaan checken in plaats van met zon prog, die in je BIOS kan je vaak vertrouwen.
(staat er op het doosje dat de XP op 166 moet lopen? volgens mij loop je de boel te overclocken?
En ik zou eens ander geheugen kopen en dan wel gelijk merk halen en niet weer zon brak A-merk ding.
Bedankt voor je reactie, maar als je alles gelezen hebt, had je geweten dat ik mijn mem al met memtest getest heb en dat ik ook al ander geheugen geprobeerd heb.

Het zit in mijn CPU, die kon niet op 166 MHz lopen, dat is de snelheid die waar de 2600+ normaal op loopt. De CPU was brak en nu heb ik een nog brakkere meegekregen... :(

En ow ja... A-merk is juist goed... B- of C-merk is minder te vertrouwen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Pad op 04-01-2004 10:11 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
Pad schreef op 04 januari 2004 @ 09:43:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar als je alles gelezen hebt, had je geweten dat ik mijn mem al met memtest getest heb en dat ik ook al ander geheugen geprobeerd heb.

Het zit in mijn CPU, die kon niet op 166 MHz lopen, dat is de snelheid die waar de 2600+ normaal op loopt. De CPU was brak en nu heb ik een nog brakkere meegekregen... :(

En ow ja... A-merk is juist goed... B- of C-merk is minder te vertrouwen ;)
Mijn excuses het forum lag er gister gedeeltelijk uit en zag dus maar 1 pagina van jou topic, vandaar mijn reply op je geheugen.
En ik bedoelde X-merk inderdaad A-Merk is goed :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zitten alle stekkertjes van de harddisk enzo wel goed vast? Ik had gisteren toevallig ook iets vaags.. ik had een jumpertje omgezet op het moederbord (oud pc'tje), maar daarna gaf de pc geen beeld meer (monitor bleef standby). Ik had van alles geprobeerd, totdat ik zag dat de IDE kabel een klein beetje scheef in de harddisk zat. Had ik ws. even tegenaan gestoten. Na deze er weer goed in te hebben geplugd werkte de pc weer prima :?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Zo te lezen heb je wel windows updates, maar geen SP1. Ik weet niet of dat een verschil maakt, maar zou je SP1 kunnen installen?

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/default.asp

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Misschien een belachelijk idee, maar aangezien ik ongeveer hetzelfde probleem heb gehad...

Op mijn ATI 8500 AIW zat een extra voeding-aansluiting verstopt (een die overigens helemaal nergens gedocumteerd stond |:( ). Na het aansluiten van een extra stroomkabeltje (floppy-aansluiting) aan de kaart heb ik he-le-maal geen vastlopers meer gehad in welk spel dan ook.

Weet alleen niet of de kaarten die jij geprobeerd hebt ook zoiets hebben.
Overigens ook fouten/vastlopers in dxdiag? Daar liep ie bij mij al mee vast :/

• Pad
PcDealer schreef op 04 januari 2004 @ 11:28:
Zo te lezen heb je wel windows updates, maar geen SP1. Ik weet niet of dat een verschil maakt, maar zou je SP1 kunnen installen?

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/default.asp
Die heb ik inmiddels wel geinstalleerd, maar dat gaf geen oplossing...

• Pad
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 11:36:
Misschien een belachelijk idee, maar aangezien ik ongeveer hetzelfde probleem heb gehad...

Op mijn ATI 8500 AIW zat een extra voeding-aansluiting verstopt (een die overigens helemaal nergens gedocumteerd stond |:( ). Na het aansluiten van een extra stroomkabeltje (floppy-aansluiting) aan de kaart heb ik he-le-maal geen vastlopers meer gehad in welk spel dan ook.

Weet alleen niet of de kaarten die jij geprobeerd hebt ook zoiets hebben.
Overigens ook fouten/vastlopers in dxdiag? Daar liep ie bij mij al mee vast :/
Ik heb idd ook een GeForce 9800se AIW geprobeerd, en ook die voeding aangesloten, maar die kaart deed het ook niet...

Het is mijn CPU, want mijn vader heeft dezelfde, maar daar doet hij het prima...
Pagina: 1 2 Laatste