[XP] Veel Spellen lopen vast*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pad
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01-2022
Zal ik morgen eens proberen... ik krijg familie op bezoek namelijk...

Ow ja... ik ben die instellingen nog niet tegengekomen... staat dat in de bios ofzo?

• Pad
Ik heb mijn nieuwe CPU (AMD Athlon XP 2600+) weer geinstalleerd en hem op 133 MHz laten draaien (normaal voor de processor is 166 MHz, correct me if I'm wrong) en nu doet hij het wel goed...

Is de processor brak? Ik ga hem nu ook ff op 150 MHz proberen, maar ik denk niet dat dit goed is...

Edit: Op 150 MHz doet hij het ook goed...

BTW: het geheugen draaide bij deze tests ook op 133 c.q. 150 MHz (Ik heb de afgelopen weken al eens ander geheugen geprobeerd, maar dat hielp niets...

Edit2: Ik heb de CPU op 166 MHz en mem op 133 MHz geprobeerd, maar dan liep hij ook vast... Het lijkt er op dat de CPU niet helemaal lekker is... Is dit een goede conclusie?

CPU op 150 MHz en mem op 200 MHz loopt ook prima, dus aan het mem ligt het niet lijkt mij...

CPU lijkt mij brak...

[ Voor 52% gewijzigd door Pad op 02-01-2004 13:10 ]

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Of de koeler van je processor, daar al naar gekeken?

jaja, het is toch wat...

• Pad
mvdg schreef op 02 januari 2004 @ 13:41:
[...]

Of de koeler van je processor, daar al naar gekeken?
Die draait prima, is ook net nieuw en niet vies ofzo...

Daarbij loopt Photoshop lekker en spellen lopen al na een paar minuten vast...

• Pad
KUTZOOI!

Ik naar Norrod (Zwolle, ik woon in Arnhem, totaal 90 min. rijden) om de processor om te ruilen (dit deden ze normaal niet, normaal testen ze componenten eerst voordat ze omgeruild worden, maar nu maakten ze een uitzondering).

Ik kom thuis met nieuwe CPU, helemaal blij, omdat ik het opgelost dacht te hebben... Nieuwe CPU geinstalleerd: NIETS, HE-LE-MAAL NIETS!!! Hij boot niet eens... Die vuile $#%** bij Norrod hebben mij dus (weer) een verrotte CPU gegeven... Kan ik weer terug!!!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 08:40
Pad schreef op 03 januari 2004 @ 17:49:
KUTZOOI!

Ik naar Norrod (Zwolle, ik woon in Arnhem, totaal 90 min. rijden) om de processor om te ruilen (dit deden ze normaal niet, normaal testen ze componenten eerst voordat ze omgeruild worden, maar nu maakten ze een uitzondering).

Ik kom thuis met nieuwe CPU, helemaal blij, omdat ik het opgelost dacht te hebben... Nieuwe CPU geinstalleerd: NIETS, HE-LE-MAAL NIETS!!! Hij boot niet eens... Die vuile $#%** bij Norrod hebben mij dus (weer) een verrotte CPU gegeven... Kan ik weer terug!!!
Je bent niet de 1e die ze een gare CPU meegeven.... Ik ook al eens :(

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik zou je geheugen eens inderdaad testen met memtest en ik zou eens de temperaturen in je BIOS gaan checken in plaats van met zon prog, die in je BIOS kan je vaak vertrouwen.
(staat er op het doosje dat de XP op 166 moet lopen? volgens mij loop je de boel te overclocken?
En ik zou eens ander geheugen kopen en dan wel gelijk merk halen en niet weer zon brak A-merk ding.

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 04-01-2004 02:22 ]

• Pad
The_Dart schreef op 04 januari 2004 @ 02:20:
Ik zou je geheugen eens inderdaad testen met memtest en ik zou eens de temperaturen in je BIOS gaan checken in plaats van met zon prog, die in je BIOS kan je vaak vertrouwen.
(staat er op het doosje dat de XP op 166 moet lopen? volgens mij loop je de boel te overclocken?
En ik zou eens ander geheugen kopen en dan wel gelijk merk halen en niet weer zon brak A-merk ding.
Bedankt voor je reactie, maar als je alles gelezen hebt, had je geweten dat ik mijn mem al met memtest getest heb en dat ik ook al ander geheugen geprobeerd heb.

Het zit in mijn CPU, die kon niet op 166 MHz lopen, dat is de snelheid die waar de 2600+ normaal op loopt. De CPU was brak en nu heb ik een nog brakkere meegekregen... :(

En ow ja... A-merk is juist goed... B- of C-merk is minder te vertrouwen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Pad op 04-01-2004 10:11 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
Pad schreef op 04 januari 2004 @ 09:43:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar als je alles gelezen hebt, had je geweten dat ik mijn mem al met memtest getest heb en dat ik ook al ander geheugen geprobeerd heb.

Het zit in mijn CPU, die kon niet op 166 MHz lopen, dat is de snelheid die waar de 2600+ normaal op loopt. De CPU was brak en nu heb ik een nog brakkere meegekregen... :(

En ow ja... A-merk is juist goed... B- of C-merk is minder te vertrouwen ;)
Mijn excuses het forum lag er gister gedeeltelijk uit en zag dus maar 1 pagina van jou topic, vandaar mijn reply op je geheugen.
En ik bedoelde X-merk inderdaad A-Merk is goed :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zitten alle stekkertjes van de harddisk enzo wel goed vast? Ik had gisteren toevallig ook iets vaags.. ik had een jumpertje omgezet op het moederbord (oud pc'tje), maar daarna gaf de pc geen beeld meer (monitor bleef standby). Ik had van alles geprobeerd, totdat ik zag dat de IDE kabel een klein beetje scheef in de harddisk zat. Had ik ws. even tegenaan gestoten. Na deze er weer goed in te hebben geplugd werkte de pc weer prima :?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Zo te lezen heb je wel windows updates, maar geen SP1. Ik weet niet of dat een verschil maakt, maar zou je SP1 kunnen installen?

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/default.asp

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Misschien een belachelijk idee, maar aangezien ik ongeveer hetzelfde probleem heb gehad...

Op mijn ATI 8500 AIW zat een extra voeding-aansluiting verstopt (een die overigens helemaal nergens gedocumteerd stond |:( ). Na het aansluiten van een extra stroomkabeltje (floppy-aansluiting) aan de kaart heb ik he-le-maal geen vastlopers meer gehad in welk spel dan ook.

Weet alleen niet of de kaarten die jij geprobeerd hebt ook zoiets hebben.
Overigens ook fouten/vastlopers in dxdiag? Daar liep ie bij mij al mee vast :/

• Pad
PcDealer schreef op 04 januari 2004 @ 11:28:
Zo te lezen heb je wel windows updates, maar geen SP1. Ik weet niet of dat een verschil maakt, maar zou je SP1 kunnen installen?

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/default.asp
Die heb ik inmiddels wel geinstalleerd, maar dat gaf geen oplossing...

• Pad
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 11:36:
Misschien een belachelijk idee, maar aangezien ik ongeveer hetzelfde probleem heb gehad...

Op mijn ATI 8500 AIW zat een extra voeding-aansluiting verstopt (een die overigens helemaal nergens gedocumteerd stond |:( ). Na het aansluiten van een extra stroomkabeltje (floppy-aansluiting) aan de kaart heb ik he-le-maal geen vastlopers meer gehad in welk spel dan ook.

Weet alleen niet of de kaarten die jij geprobeerd hebt ook zoiets hebben.
Overigens ook fouten/vastlopers in dxdiag? Daar liep ie bij mij al mee vast :/
Ik heb idd ook een GeForce 9800se AIW geprobeerd, en ook die voeding aangesloten, maar die kaart deed het ook niet...

Het is mijn CPU, want mijn vader heeft dezelfde, maar daar doet hij het prima...
Pagina: 1 2 Laatste