Kernel 2.6.x draadje

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajvdvegt schreef op 31 mei 2004 @ 13:33:
Wat voor hardware heb je? Hij meldt 'no such device', dus heb je wel een hardware random nummer generator?
Ik heb eigenlijk geen idee wat een hardware random nummer generator is of wat het doet.

lspci geeft de volgende gegevens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
0000:00:00.0 Host bridge: Intel Corp. 82865G/PE/P DRAM Controller/Host-Hub Interface (rev 02)
0000:00:01.0 PCI bridge: Intel Corp. 82865G/PE/P PCI to AGP Controller (rev 02)
0000:00:1d.0 USB Controller: Intel Corp. 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB UHCI #1 (rev 02)
0000:00:1d.1 USB Controller: Intel Corp. 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB UHCI #2 (rev 02)
0000:00:1d.2 USB Controller: Intel Corp. 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB UHCI #3 (rev 02)
0000:00:1d.3 USB Controller: Intel Corp. 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB UHCI #4 (rev 02)
0000:00:1d.7 USB Controller: Intel Corp. 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) USB2 EHCI Controller (rev 02)
0000:00:1e.0 PCI bridge: Intel Corp. 82801BA/CA/DB/EB/ER Hub interface to PCI Bridge (rev c2)
0000:00:1f.0 ISA bridge: Intel Corp. 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) LPC Bridge (rev 02)
0000:00:1f.1 IDE interface: Intel Corp. 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) Ultra ATA 100 Storage Controller (rev 02)
0000:00:1f.3 SMBus: Intel Corp. 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) SMBus Controller (rev 02)
0000:01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV17 [GeForce4 MX 460] (rev a3)
0000:02:03.0 Multimedia video controller: Brooktree Corporation Bt878 Video Capture (rev 11)
0000:02:03.1 Multimedia controller: Brooktree Corporation Bt878 Audio Capture (rev 11)
0000:02:05.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Audigy (rev 03)
0000:02:05.1 Input device controller: Creative Labs SB Audigy MIDI/Game port (rev 03)
0000:02:05.2 FireWire (IEEE 1394): Creative Labs SB Audigy FireWire Port
0000:02:08.0 Ethernet controller: Intel Corp. 82562EZ 10/100 Ethernet Controller (rev 02)

btw. ik heb een Intel Pentium 4 2,8 gig.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dan heb je geen hardware random number generator. De normale PC's voor consumenten hebben zoiets niet (op een enkele uitzondering na)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:46
Dus waarom probeer je een module te laden voor hardware random number generation?

Niet echt nuttig, gewoon proberen er uit te slopen als die foutmelding je stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op 02 juni 2004 @ 15:01:
Dus waarom probeer je een module te laden voor hardware random number generation?

Niet echt nuttig, gewoon proberen er uit te slopen als die foutmelding je stoort.
Ik laad helemaal niks. De meeste modules op mijn systeem worden door discover geladen. Zo ook deze module. Ik heb de module hw_random niet in mij /etc/modules staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 18:28
Als je nou gewoon de module niet compileerd? Je hebt er toch niets aan. Misschien dat discover de module ook niet kent, en 'm maar gewoon probeert te laden om te kijken of dat misschien werkt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-10-2024

Cyril

it's all in my mind

2.6.7-rc3 is uit..
Announcement:
Ok, let's calm down for a while before the final 2.6.7.

-rc3 does a lot of sparse type cleanup, mainly thanks to Al Viro (but his
work ended up getting some other people involved too, since the list of
sparse warnings isn't as daunting any more). Some of that has unearthed
real bugs which Al fixed.

But there are DRM, AGP, cpufreq, sparc64, and input updates there too. See
the appended shortlog for more details,

Linus
Changelog
Patch vanaf 2.6.6
Patch vanaf 2.6.7-rc2

[ Voor 7% gewijzigd door Cyril op 08-06-2004 00:49 ]

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik krijg op de een of andere manier DMA voor m'n HD niet meer aan de praat als ik de 2.6.x kernel gebruik. Ik gebruik Debian, en vlak na de install (2.2.20) werkt het prima. Compile ik de 2.6.x kernel en wil ik DMA activeren, dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
superwrak:/home/koen# hdparm -d1 /dev/hda

/dev/hda:
 setting using_dma to 1 (on)
 HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
 using_dma    =  0 (off)

Na wat zoekwerk op internet ben ik er achter gekomen dat wanneer je een VIA chipset hebt dit te verhelpen is door de VIA driver mee te compileren. Ik heb echter geen VIA chipset, maar een Intel 815EP (Asus CUSL-2C moederbord). Iemand enig idee hoe ik toch DMA aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:23
als je je kernel configureert (met menuconfig ofzo) heb je een waslijst aan IDE-controllers, zoek er een uit die goed bij je chipset past. in datzelfde lijstje staat ook een optie dat ie DMA moet gebruiken.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Intel PIIX is volgens mij de module die je moet hebben voor Intel southbridges. Probeer die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

sinds 2.6 gebruik je "ide-cd" voor het aanspreken/gebruiken van een cd-brander ipv "ide-scsi".
In lilo.conf heb ik op de eerste regel:
code:
1
append="ide-scsi=hdc"

Na het booten gaat alles goed alleen krijg ik een onschuldige melding dat ik ide-cd moet gebruiken.... Maar hoe :? Hoe zet ik die in lilo.conf :?
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals:
code:
1
append="ide-cd=/dev/hdc"

maar ik weet niet of het werkt, ik krijg zonder de append altijd drive-ready errors en met de append scsi krijg ik ze niet. Probeer ik vervolgens vanalles met ide-cd krijg ik de errors weer :?

[ Voor 6% gewijzigd door nzyme op 08-06-2004 15:38 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Mijn IDE brander werkt prima in 2.6.x zonder het gebruik van die append line. In 2.4 had ik een "ide-scsi=hdc", deze heb ik dus verwijdert.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cdrecord kan tegenwoordig trouwens ook zonder SCSI-emulatie branden. Gewoon bijv. /dev/hdd als device opgeven om naar te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij trouwens vertellen wat de "MEEST STABIELE"-kernel is die ooit is gebouwd voor Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ucchan schreef op 08 juni 2004 @ 15:24:
als je je kernel configureert (met menuconfig ofzo) heb je een waslijst aan IDE-controllers, zoek er een uit die goed bij je chipset past. in datzelfde lijstje staat ook een optie dat ie DMA moet gebruiken.
Ik gebruik menuconfig idd, maar die zegt niks over DMA. Als ik in m'n .config file kijk zie ik wel wat zaken met DMA staan, maar als ik die enable zet ie ze tijdens 't compilen gewoon weer terug op 'not set'.

Ik heb even m'n config geupload, misschien dat jij me zo vertellen kan welke ik zou moeten enablen?

http://koen.scholieren.com/temp/config.txt

De driver PIIx kan ik daar overigens ook niet in terug vinden...

Edit: Ik ben eruit, hij bleek verstopt te zitten achter IDE PCI. Die logica ontging me nogal, ik dacht dat dat een driver was voor PCI uitbreidingskaarten om een ATA schijf op aan te sluiten, maar het schijnt te werken. Inderdaad met de PIIXn driver. Bedankt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Paradise op 08-06-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
CONFIG_IDE_GENERIC=y
# CONFIG_BLK_DEV_CMD640 is not set
# CONFIG_BLK_DEV_IDEPCI is not set
# CONFIG_BLK_DEV_IDEDMA is not set
# CONFIG_IDEDMA_AUTO is not set
# CONFIG_BLK_DEV_HD is not set

Kijk daar eens naar dan werkt het ws wel :)

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Paradise schreef op 08 juni 2004 @ 16:02:
[...]

Edit: Ik ben eruit, hij bleek verstopt te zitten achter IDE PCI. Die logica ontging me nogal, ik dacht dat dat een driver was voor PCI uitbreidingskaarten om een ATA schijf op aan te sluiten, maar het schijnt te werken. Inderdaad met de PIIXn driver. Bedankt. :)
zeker, dingen die je onboard hebt gaan immers ook over de pci-bus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 15:52:
kan iemand mij trouwens vertellen wat de "MEEST STABIELE"-kernel is die ooit is gebouwd voor Linux?
Dat zijn de kernels die bedrijven/distributies als RedHat en SuSE voor hun datacenter edities leveren. Dat zijn oudere kernels met enorm veel Q&A en als gevolg daarvan heel veel bugfixes bovenop die vanilla kernel, veelal gebackport uit nieuwere kernels.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hmm, kan iemand me ook globaal zeggen wat de debian-patches inhouden doorgaans? ik wilde de volgende keer maar 'netjes' een kernel bouwen enzo :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

iemand die meer weet over wat ik enkele posts hiervoor vraag?

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Hellraizer schreef op 09 juni 2004 @ 19:06:
iemand die meer weet over wat ik enkele posts hiervoor vraag?
Ik gebruik GRUB maar ik heb geen kernel opties die met ide-cd te maken hebben... gewoon helemaal weglaten en dan opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

dan krijg ik juist allemaal driveseek ready error meuk op me scherm . . .

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 13:22
2.6.7 is uit:
Ok, it's out there. The most notable change may be the one-liner that
should fix the embarrassing FP exception problem. Other than that, we've
had a random collection of fixes and updates since rc3. cifs, ntfs,
cpufreq. ide, sparc, s390.
Dit fixed dus de vieze bug die zowat in alle recente kernels is gevonden.

Changelog
Patch vanaf 2.6
Volledige Download

[ Voor 12% gewijzigd door Mior op 16-06-2004 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
ah...

hmm, ik vraag me ook af of ik het in de 2.6-drivers van cmi8730-geluidskaarten moet zoeken dat wavs <44kHz vernaggeld klinken :|

maar goed, ik moet niet teveel crossposten denk ik... :)

hij staat nog niet in de debian repository trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ik vraag me af of hier mensen zijn die een SCSI kaart hebben met de DMX3191D chip (veel gebruikt voor SCSI scanners).

Ik heb namelijk de DMX3191D driver in de kernel gecompileerd om de scanner aan de praat te krijgen, maar dat is hopeloos mislukt.

Bij het opstarten wordt een foutmelding bestaande uit meerdere regels in een oneindige loop naar het scherm geschreven. Omdat dit zo ontzettend snel gaat, is het heel moeilijk om de foutmelding te ontcijferen.

Als je goed staart kun je wel een paar regels van de foutmelding ontcijferen, namelijk:

bad scheduling while atomic
Call Trace

gevolg door een aantal regels met de volgende vorm (Waarbij 'hex' een hexadecimaal getal is):
[<chex>] text-string+hex/hex

Wat op de plek van 'text-string' staat varieert. Een van deze regels bevat
NCR5380 in de text-string, deze verwijst naar de DMX3191D chipset driver.

Andere text-string zijn in de output zijn:

apic_timer_interrupt
worker_thread

En nog een paar meer.

Deze foutmelding krijg ik iig bij 2.6.6 en 2.6.7 (andere kernels niet geprobeerd). Zijn er mensen die de DMX3191D SCSI chip wel aan de praat hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 19:27
apic_timer_interrupt
Ik zou proberen eens te booten met de optie noapic, wie weet helpt het.
Bovendien is het misschien verstandig de driver eens als module te compilen zodat messages evt naar (remote) syslog kunnen worden geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Jelmer schreef op 21 juni 2004 @ 13:34:
[...]

Ik zou proberen eens te booten met de optie noapic, wie weet helpt het.
geprobeerd, werkt niet.
Bovendien is het misschien verstandig de driver eens als module te compilen zodat messages evt naar (remote) syslog kunnen worden geschreven.
Ik was vergeten loadable module support aan te zetten.
Ik ben nu kernel 2.4.26 aan het compilen, ik verwacht niet zoveel van 2.6.x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

compileren jullie 2.6 nou met of zonder preemptible? ik ben daar nog niet zo zeker van. Op mijn server lijkt preemptible voor flink meer load te zorgen en de performance is ook niet echt schaalbaar meer.

Seriele operaties gaan zeer snel, maar bij parrallelle hikt ie toch wel flink...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:27
athlonkmf schreef op 22 juni 2004 @ 00:42:
compileren jullie 2.6 nou met of zonder preemptible? ik ben daar nog niet zo zeker van. Op mijn server lijkt preemptible voor flink meer load te zorgen en de performance is ook niet echt schaalbaar meer.

Seriele operaties gaan zeer snel, maar bij parrallelle hikt ie toch wel flink...
Ik compileer met pre-emptible voor een workstation debian systeem.
Voor een workstation merk ik op allerlei punten dat hij stukken sneller is, met name bij compileren.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 23:15
Heeft iemand met 2.6.7 toevallig last van een niet werkende PCTV PRO tv kaart?
In <2.6.6 werkte deze hier perfect :/

Met dmesg krijg ik deze error:
code:
1
2
bttv0: timeout: drop=0 irq=0/0, risc=1f10b03c, bits: FMTCHG VSYNC HSYNC OFLOW HLOCK VPRES RISCI
bttv0: reset, reinitialize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mijn Hauppauge WinTV/Radio (card=10) werkt perfect onder 2.6.7-bk3, JeffG. Eerst werkte hij niet, maar het bleek dat m'n TV-kaart maar half in z'n PCI-slot zat. Dat verklaart een aantal stabiliteitsproblemen van de afgelopen week :o

Waar ik wel last van heb is dat m'n Compaq Presario 700 last heeft van ACPI issues. Zodra ik ACPI enable in 2.6.7-rc3 is 'ie dead-in-the-water, zodra acpid start. Dus tot nu toe maar even uit. Iemand anders dat probleem ook?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens problemen met het compilen van de ati fglrx-4.3.0-3.9.0 met deze 2.6.7 kernel. Met de 2.6.6 gaat het wel goed.

Het probleem doet zich voor tijdens het bakken van agpgart_be.c

Heeft iemand hier ook problemen mee? Of inmiddels al een oplossing voor?

Hmm, naar wat gegoogle dit gevonden. thnx anyway. ;)
http://kerneltrap.org/node/view/3298

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Waar ik wel last van heb is dat m'n Compaq Presario 700 last heeft van ACPI issues. Zodra ik ACPI enable in 2.6.7-rc3 is 'ie dead-in-the-water, zodra acpid start. Dus tot nu toe maar even uit. Iemand anders dat probleem ook?
Had je daar al eerder last van met 2.6 kernels en zo nee, draaide acpi wel werkelijk?

Ik kan ACPI mee compileren maar omdat mijn bios te oud is wordt acpi door de 2.6 kernel uitgeschakeld. Doe ik force ACPI dan hangt ie direct. Goed ik heb geen laptop en niet veel vage irq issues dus het zal me verder worst wezen.
Als dit zich pas voordoet sinds rc3 zou ik de changelog eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36
2.6.8-rc1 is uit
Changelog
Patch vanaf 2.6.7

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Laatst online: 13:16
2.6.8-rc4 staat op www.kernel.org
Changelog
Patch vanaf 2.6.7
Patch vanaf 2.6.8-rc3

[ Voor 7% gewijzigd door slager op 10-08-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2.6.8 is geboren O+

full
patch vanaf 2.6.7
changelog

En deze moet je NIET gebruiken als je NFS gebruikt
deze wel

[ Voor 139% gewijzigd door AlterEgo op 14-08-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem, maar volgens de CHANGELOG zijn er vooral bugfixes en een heel klein beetje meer hardwareondersteuning.

/me heeft hem meer voor de leuk en verwacht geen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
Da's toch juist een goed teken? De 2.6 serie was al heel goed, en stabiliseert nu nog meer.

En slightly on-topic: met 2.6 'hoor' je udev te gebruiken. Ik vraag me af: zet iedereen devfs helemaal uit in z'n kernel? Ik heb nu beiden actief (ja, dat kan :)) en het kost me de grootste moeite om een usb-storage apparaat aan de praat te krijgen (dwz: eerst een zooi modules laden en dan udevd en devsfd een paar keer starten&stoppen. Dan pas verschijnt /dev/sda1.) Ik ben alleen been beetje huiverig om devfs helemaal uit te zetten, want hoe benadert de kernel je devices dan als udevd nog niet draait?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

ajvdvegt schreef op 14 augustus 2004 @ 11:46:
Da's toch juist een goed teken? De 2.6 serie was al heel goed, en stabiliseert nu nog meer.

En slightly on-topic: met 2.6 'hoor' je udev te gebruiken. Ik vraag me af: zet iedereen devfs helemaal uit in z'n kernel?
* Creepy gebruikt geen van beiden. Ik heb dus nog een statische /dev :X
Ik heb even udev geprobeert, maar dat werkte toen niet samen met de Nvidia kernel module. Ik zou nog eens moeten proberen om dat aan de gang te krijgen.
Ik ben alleen been beetje huiverig om devfs helemaal uit te zetten, want hoe benadert de kernel je devices dan als udevd nog niet draait?
/dev is voor userspace om kernel devices te benaderen. udev exporteer de devices die de kernel kent. Denk je echt dat de kernel zelf z'n devices via /dev benadert? :)

@Gangster: je hebt hem meer voor de leuk? Ondanks alle bugfixes? Als er alleen nieuwe features in zouden zitten die voor mij niks zouden beteken, dan hda ik de kernel voor de leuk gehad, nu heb ik hem juist voor de bugfixes :) (wat I/O fixes, schedular fixes etc.)

[ Voor 19% gewijzigd door Creepy op 14-08-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Creepy schreef op 14 augustus 2004 @ 11:52:

* Creepy gebruikt geen van beiden. Ik heb dus nog een statische /dev :X
Ik heb even udev geprobeert, maar dat werkte toen niet samen met de Nvidia kernel module. Ik zou nog eens moeten proberen om dat aan de gang te krijgen.
Udev laat volgens mij sommige hotplug events aan zich voorbij gaan (events voordat udev gestart is of die niet in /sys verschijnen?). Sommige devices nodes zul je dus zelf moeten aanmaken. In gentoo heb je de mogelijkheid om bij het afsluiten /dev/ op te slaan in een tarball en bij het opstarten uitgepakt te laten pakken. Voor sommigen is misschien een goede middenweg.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
[...]
mknod -m 660 /dev/nvidia0 c 195 0
mknod -m 660 /dev/nvidiactl c 195 255

Maar ik geloof dat recente udev/nvidia drivers dit probleem automagisch hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gangster: je hebt hem meer voor de leuk? Ondanks alle bugfixes? Als er alleen nieuwe features in zouden zitten die voor mij niks zouden beteken, dan hda ik de kernel voor de leuk gehad, nu heb ik hem juist voor de bugfixes :) (wat I/O fixes, schedular fixes etc.)
Ik weet wel wat van mijn hardware af, maar voor zover ik het kan zien werkt alles *perfect* (ALSA is zo mooi met nforce2). Ik kan alleen mijn scanner niet voor non-root users beschikbaar maken (lees: Ik heb geen zin om een bootscript te schrijven dat elke keer de permissies goed zet, en ik wacht wel tot udev een beetje stabiliseert).

Best wel pikant detail dat ik met sane met 1600 dpi kan scannen. En met Windows XP maar 600 dpi. Met A4 geeft je dat dan een plaatje van 400+ MB :) Ik kon de atomen nog net niet zien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Laatst online: 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

http://wiki.archlinux.org/index.php/UdevHowTo

in archlinux zit er al wel support in, maar ik ben nog te lui geweest om het uit te zoeken :+

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blaasvis

Ik kom net van ArchLinux af, maar ik moest veel te veel zelf compilen voordat ik wat kon doen. Het packagesysteem is geweldig(geen f*ck-ups), maar het heeft nog niet een kritieke massa mensen die er aan werken. Dus ik zit weer bij Debian. 14000+ standaard pakketten is best wel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Laatst online: 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

zoals ? want ik maak eigenlijk alleen gebruik van de meest basic zooi :+
Als je me dat op irc wil komen vertellen zou ik het op prijs stellen want als maintainer hou ik mijn userstjes graag tevreden.
Hiermee voorkomen we direct dat deze draad volledig offtopic loopt ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Blaasvis op 14-08-2004 13:24 ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 11:34

Niek

f.k.a. The_Surfer

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
ik zie nog niets op kernel.org staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo....up and running :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 16:08
ajvdvegt schreef op 14 augustus 2004 @ 11:46:

En slightly on-topic: met 2.6 'hoor' je udev te gebruiken. Ik vraag me af: zet iedereen devfs helemaal uit in z'n kernel?
Ik gebruik nog devfs en geen udev op m'n Gentoo machine. Volgens het handboek kan Gentoo niet opstarten zonder devfs. Er stond duidelijk dat je, ook bij een 2.6 kernel, devfs in je kernel moest bakken. Toch maar eens proberen zonder devfs en met udev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
silentsnake schreef op 14 augustus 2004 @ 21:32:
[...]Toch maar eens proberen zonder devfs en met udev.
Nou, doe maar niet. De handleiding heeft gelijk, en zonder de 'mount devfs at boot time' boot je systeem inderdaad niet. Het stopt ongeveer bij 'warning: unable to open initial console'. Je kan echter wel de udevd gebruiken ipv de devfsd als je eenmaal geboot hebt met die optie.
Misschien dat je als je de niet-gemount /dev directory de juiste klassieke /dev entries aanmaakt voor /dev/console dat het dan wel werkt. Ik zag via een rescue CD namelijk dat ik enkel nog hda, hda1, hda2 en hda3 had staan als device nodes.

Nog een nadeel trouwens: ik kan aleen nog een CD branden als root. Wanneer ik gebuiker ben denkt cdrecord dat mijn brander geen 'supported modes' heeft (ik brand via /dev/hdc, geen ide-scsi). Ik heb al de rechten op de cdrecord executable aangepast, maar dat mag niet helpen. Hierdoor werkt branden in Gnome dus ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je nog ide-scsi emulatie? Dan moet je /dev/scd0 oid de juiste rechten geven denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, had beter moeten lezen...
En hoe zit het met je fstab? Zou dat daar nog enige invloed op hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajvdvegt schreef op 14 augustus 2004 @ 21:50:
[...]

Nou, doe maar niet. De handleiding heeft gelijk, en zonder de 'mount devfs at boot time' boot je systeem inderdaad niet. Het stopt ongeveer bij 'warning: unable to open initial console'. Je kan echter wel de udevd gebruiken ipv de devfsd als je eenmaal geboot hebt met die optie.
Misschien dat je als je de niet-gemount /dev directory de juiste klassieke /dev entries aanmaakt voor /dev/console dat het dan wel werkt. Ik zag via een rescue CD namelijk dat ik enkel nog hda, hda1, hda2 en hda3 had staan als device nodes.

Nog een nadeel trouwens: ik kan aleen nog een CD branden als root. Wanneer ik gebuiker ben denkt cdrecord dat mijn brander geen 'supported modes' heeft (ik brand via /dev/hdc, geen ide-scsi). Ik heb al de rechten op de cdrecord executable aangepast, maar dat mag niet helpen. Hierdoor werkt branden in Gnome dus ook niet meer :(
In de udev handleiding van gentoo staat toch heel duidelijk
'You can leave the /dev file system support (OBSOLETE) active if you wish.'

ik heb het op me laptop dan ook gewoon uitgelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
voor udev moet je de /dev/console, /dev/null en /dev/zero device-nodes hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
echo -n "creating device nodes: "
rm -f dev/console
rm -f dev/null
rm -f dev/zero
mknod dev/console c 5 1
echo -n "console "
mknod -m 666 dev/null c 1 3
echo -n "null "
mknod -m 666 dev/zero c 1 5
echo -n "zero "
echo

vervolgens moet je udev dus goed geinstalleerd hebben. Nu kun je in lilo je kernel opstarten met "devfs=nomount" als je die op automount hebt staan in je kernel; Doe je dit niet dan wordt devfs gewoon stug geladen en krijg je geen udev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 15:53

Flydude

Mighty pirate

Als je in de kernel config opties hebt aangegeven dat devfs bij boot moet starten, dan zal udev niet werken. Deze _moet_ uitstaan. Kernelopties meegeven heeft geen zin.

Althans, zo werkt het bij Gentoo. Ik heb inmiddels een volledig udev enabled (dus zonder archivering van dev-nodes) systeem en ik moet zeggen: dat werkt prima. Geen gepiel meer met m'n usbsleutel en camera. Gewoon inpluggen en m'n camera wordt (via supermount) automatisch op /mnt/camera gezet. Geen omkijken meer naar _/-\o_

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
hmm weet je het zeker van devfs?

In archlinux staat die automount ook aan maar kun je dus uitzetten door die regel; Debian werkt dacht ik ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 15:53

Flydude

Mighty pirate

Eh ja, dat weet ik vrij zeker. Toen ik die devfs automount had aanstaan werkte udev niet, ook niet met kernelopties om devfs niet te mounten.

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 13:06:
In de udev handleiding van gentoo staat toch heel duidelijk
'You can leave the /dev file system support (OBSOLETE) active if you wish.'

ik heb het op me laptop dan ook gewoon uitgelaten
Misschien had ik even moeten melden dat ik Debian gebruik, en ik die handleiding dus ook niet had gelezen. Al zou je distro niet echt uit moeten maken voor de kernel opties.
Maar frim, bedankt voor die code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:09
Let op dat met 2.6.8(.1) dvd fikken niet meer werkt als normale gebruiker.

Mounten van vfat wil bij mij ook niet meer werken dus ik ben maar weer terug gegaan naar 2.6.7.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
cybermans schreef op 16 augustus 2004 @ 12:00:
Let op dat met 2.6.8(.1) dvd fikken niet meer werkt als normale gebruiker.

Mounten van vfat wil bij mij ook niet meer werken dus ik ben maar weer terug gegaan naar 2.6.7.
Sterker nog: cdrecord werkt niet meer als gebruiker, ook voor CD bakken.
Ennuh: vfat: ik heb geen probleem. Is dit niet een probleem van de Gentoo devel. sources :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

is er al iemand die wel zijn cd/ dvd 'tjes kan branden onder 2.6.8 zonder kunst- en vliegwerk?
voorlopig heb ik gedowngraded naar 7, helaas
p.s. gentoo met vanilla sources van kernel.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Gewoon cdrecord met sudo draaien? En dan de users die je CD's wilt kunnen laten branden toegang geven in /etc/sudoers.

Ik gebruik dat systeem sowieso al een aantal jaren, zo kan niet jan en alleman CD's op mijn PC branden, maar hebben ze root(/sudo) access nodig.

Ook K3b kun je gewoon met sudo opstarten zodat deze kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 13:15

V-2

Wat is er dan veranderd eigenlijk dat dat niet meer kan? Ik doe het normaal meestal ook als root, hoewel ik op m'n laptop wel eens een paar keer k3b heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

V-2 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:02:
Wat is er dan veranderd eigenlijk dat dat niet meer kan? Ik doe het normaal meestal ook als root, hoewel ik op m'n laptop wel eens een paar keer k3b heb gebruikt.
Wat extra security updates weerhouden cdrecord ervan om correct te draaien onder een non-root account.
Er zijn ondertussen alweer een paar hele kleine patches om dit voor de 2.6.9 weer recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
Hier staat een topic over een patch om onder de 2.6.8.1 kernel weer als user te kunnen branden:
http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?p=1443574#1443574
Directe link:
http://ck.kolivas.org/pat...ddvd-cmdfilter-drop.patch

*disclaimer* ik heb 'm zelf nog niet getest, dus gebruik is geheel op eigen risico >:)

edit: hoezo 2.8.1 kernel? O-)

[ Voor 52% gewijzigd door bigben04 op 17-08-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Laatst online: 19-09 09:59
bigben04 schreef op 17 augustus 2004 @ 16:43:
Hier staat een topic over een patch om onder de 2.8.1 kernel weer als user te kunnen branden:
2.6.8.1 bedoel je denk ik >:).

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Do not use Kernel 2.6.8

A patch that was introduced into the kernel shortly before the 2.6.8 release makes K3b and also the dvd+rw-tools unusable on Linux (unless run as root but that is not recommended). The very important GET CONFIGURATION MMC command is rejected by the kernel for reasons I cannot see and writing commands like MODE SELECT also fail (K3b cannot detect CD writers without it) even when the device is opened O_RDWR. Until this issue has been solved I strongly recommend to stick to kernel version 2.6.7.

Update: The kernel guys are currently fixing the problem so the next kernel release should work again. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
2.6.9-rc1
With Linus having returned from a week-long vacation, he noted that there were "tons of patches merged", specially thanking Andrew Morton [interview] "who synced up 200+ patches". Regarding the specific changes in this release candidate, Linus said they are "all over: arm, ppc, sparc, acpi, i2c, usb, fbcon, ntfs, xfs, nfs, cpufreq, agp, sata, network drivers - you name it. Most of the changes are fairly small, but there's a lot of them."
ennuh....reiser4 is echt uit , maar die verdient misschien wel een apart draadje (met vragen en discussies over performance :7 ).

[ Voor 22% gewijzigd door AlterEgo op 24-08-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

AlterEgo schreef op 24 augustus 2004 @ 20:01:
2.6.9-rc1
[...]

ennuh....reiser4 is echt uit , maar die verdient misschien wel een apart draadje (met vragen en discussies over performance :7 ).
Van mij mag je best een ReiserFS topic openen... Ik ben nl. wel geïnteresseerd in overstappen naar ReiserFS (Als Debian Sarge gereleased is), maar overstappen op een compleet ander FS doe je niet zomaar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

terabyte schreef op 24 augustus 2004 @ 20:08:
[...]

Van mij mag je best een ReiserFS topic openen... Ik ben nl. wel geïnteresseerd in overstappen naar ReiserFS (Als Debian Sarge gereleased is), maar overstappen op een compleet ander FS doe je niet zomaar even.
OVerstappen op ReiserFS, of overstappen op ReiserFS4? Dat scheelt namelijk ook nog al.
Ik ben enige tijd geleden "overgestapt" op ReiserFS3 (vanaf ext2). Zolang je schijfruimte genoeg hebt valt dat de overstap nogal mee ;)

Ik ben benieuws of Hans Reiser z'n ReiserFS nog in de 2.6 kernel gepusht krijg. Ik gok erop van niet eigen, en dat deze pas bij de 2.7/2.8 kernel toegevoegd zal worden. Ikzelf wacht nu de eerste komen paar bugfixes af ( ;) ) en misschien dat ik dan m'n kernel ga patchen en m'n ReiserFS3 filesystems over ga zetten naar ReiserFS4. De extra snelheids winst en atomic writes staan me wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Creepy schreef op 24 augustus 2004 @ 22:29:
[...]

OVerstappen op ReiserFS, of overstappen op ReiserFS4? Dat scheelt namelijk ook nog al.
Ik ben enige tijd geleden "overgestapt" op ReiserFS3 (vanaf ext2). Zolang je schijfruimte genoeg hebt valt dat de overstap nogal mee ;)

Ik ben benieuws of Hans Reiser z'n ReiserFS nog in de 2.6 kernel gepusht krijg. Ik gok erop van niet eigen, en dat deze pas bij de 2.7/2.8 kernel toegevoegd zal worden. Ikzelf wacht nu de eerste komen paar bugfixes af ( ;) ) en misschien dat ik dan m'n kernel ga patchen en m'n ReiserFS3 filesystems over ga zetten naar ReiserFS4. De extra snelheids winst en atomic writes staan me wel aan..
Ik denk dat Reiser4 wel in 2.6 komt, lees dit maar eens.

Overigens vind ik dit een slecht plan. De laatste stabilisatie overlaten aan distro's betekent dus dat je geen betrouwbare 2.6 kernel meer van kernel.org kunt halen? Natuurlijk is het leuk als er nieuwe features in komen, maar niet ten koste van het mogelijk instabieler worden van de "vanilla" 2.6-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starbase218 schreef op 24 augustus 2004 @ 23:40:
[...]

Ik denk dat Reiser4 wel in 2.6 komt, lees dit maar eens.

Overigens vind ik dit een slecht plan. De laatste stabilisatie overlaten aan distro's betekent dus dat je geen betrouwbare 2.6 kernel meer van kernel.org kunt halen? Natuurlijk is het leuk als er nieuwe features in komen, maar niet ten koste van het mogelijk instabieler worden van de "vanilla" 2.6-serie.
Je kunt Reiserfs eerst als module laten voortkomen, net zoals ALSA...en later gewoon standaard in laten voortkomen. Reiserfs 4 is wel zeer goed getest. Verder denk ik dat nieuwe technologieen erin moeten komen, de distro's zelf kunnen beslissen of ze die toelaten in productiesystemen, eigenlijk weten we dat antwoord al toch??? Je hoeft het toch ook niet te installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 23:44:
[...]

Je kunt Reiserfs eerst als module laten voortkomen, net zoals ALSA...en later gewoon standaard in laten voortkomen. Reiserfs 4 is wel zeer goed getest. Verder denk ik dat nieuwe technologieen erin moeten komen, de distro's zelf kunnen beslissen of ze die toelaten in productiesystemen, eigenlijk weten we dat antwoord al toch??? Je hoeft het toch ook niet te installeren??
Blijven er dan wel bugfix/security updates van 2.6-kernels komen? bvb als 2.6.9 uitkomt, zullen er dan ook nog bugfix-releases blijven uitkomen van eerdere 2.6-kernels? Dan is het idd geen probleem.

Verder zit Reiser4 nu nog alleen in de -mm serie, niet in de vanilla serie (en daar ging het om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Ik zit met een probleem sinds ik 2.6.8.1 gedownload heb. Bij het booten verschijnt het volgende:
code:
1
SCSI device sda ....

(word dus wel gevonden)
code:
1
/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0:_

de laatste underscore stelt de cursor voor. Hier gaat het dus fout, de cursor knippert ongeveer 10 seconden waarna het volgende verschijnt en het systeem hangt:
code:
1
<3> ata1: cmp 0xc8 timeout, stat 0x50 host_stat 0x64

Ik heb de kernel gewoon gemaakt zoals ik dat altijd doe:
kopieer oude .config naar de 2.6.8.1 dir (oude=2.6.7-rc3-bk7)
make oldconfig;make;make modules_install.
van 2.6.0 naar 2.6.5 en van daar naar 2.6.7-rc3-bk7 heeft dit altijd goed gewerkt.

Relevante hardware: Nforce2 mobo. Sata (met "serillel" converter) harddisk, "sata_sil" is in de kernel gebakken zoals altijd.

Misschien moet ik maar een nieuwere pakken en hopen dat deze wel weer werkt?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
ik heb 2.6.9-rc1 gecompileerd en opgestart maar ik krijg bij het inlogscherm en met uname -a gewoon te zien dat ik 2.6.8.1 draai.
Meer mensen met dat probleem ?
(ik heb al veel kernels gebakken, dus denk wel te weten hoe het moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

a casema user schreef op 28 augustus 2004 @ 00:04:
ik heb 2.6.9-rc1 gecompileerd en opgestart maar ik krijg bij het inlogscherm en met uname -a gewoon te zien dat ik 2.6.8.1 draai.
Meer mensen met dat probleem ?
(ik heb al veel kernels gebakken, dus denk wel te weten hoe het moet)
Kan dat niet gewoon komen omdat ze dan waarschijnlijk vergeten zijn het versie nummer in de source te veranderen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
PowerSp00n schreef op 28 augustus 2004 @ 00:14:
[...]

Kan dat niet gewoon komen omdat ze dan waarschijnlijk vergeten zijn het versie nummer in de source te veranderen ofzo?
make menuconfig geeft idd ook 2.6.8.1 aan.
Ze hebben iets vergeten of bij mij ging iets fout (met patchen bv)

• a casema user
Wat zijn ze allemaal van plan om in 2.6.9-rc2 te stoppen ?
Ze zijn nu al bij bk18 en al 2603 files changed, wordt een leuke patch als 2.6.8-rc2 uitkomt.
Echt tevreden over de laatste kernels ben ik niet, branden werkt niet meer en op een of andere manier is mijn netwerkkaart erg traag geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
En daar is die dan eindelijk
2.6.9-rc2
Changelog
Patch vanaf 2.6.8
Patch vanaf 2.6.9-rc1

de patch is 2x zo groot als de patch van 2.6.8 naar 2.6.9-rc1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:48
is er iemand met nforce2 onboard audio en kernel 2.6.8 of hoger? En kan bij jullie de nforce-audio drivers geinstalleerd worden? Bij mij lukt dit nl. niet. (gentoo, 1.0.0261 drivers uit de portagetree) Hij stopt met een error 2.

• a casema user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:15

YoNiE

prei

nog meer mensen die sinds 2.6.8(.1) meldingen krijgen van "undefined video mode number" bij gebruik van vga=792 of vga=791 voor hun framebuffer console?

zo ja, is dit in 2.6.9.rcX opgelost voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
The latest prepatch for the stable Linux kernel tree is: 2.6.9-rc4

changelog
patch vanaf 2.6.8
incremental vanaf 2.6.9-rc3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Laatst online: 01-09 20:10

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Paultje3181 schreef op 13 september 2004 @ 17:56:
is er iemand met nforce2 onboard audio en kernel 2.6.8 of hoger? En kan bij jullie de nforce-audio drivers geinstalleerd worden? Bij mij lukt dit nl. niet. (gentoo, 1.0.0261 drivers uit de portagetree) Hij stopt met een error 2.
Ik heb een onboard nForce AC97 draaien op FC2 met kernel 2.6.8-1 zonder problemen.
De kaart werd tijdens de install van FC2 gewoon herkent en de volgende driver is daarvoor geinstalleerd: snd-intel8x0. Ik heb dr zelf dus niks aan gedaan maar mss kun je deze driver ook gebruiken voor je kaart.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NijntjeRocks schreef op 18 oktober 2004 @ 19:25:
[...]

Ik heb een onboard nForce AC97 draaien op FC2 met kernel 2.6.8-1 zonder problemen.
De kaart werd tijdens de install van FC2 gewoon herkent en de volgende driver is daarvoor geinstalleerd: snd-intel8x0. Ik heb dr zelf dus niks aan gedaan maar mss kun je deze driver ook gebruiken voor je kaart.
Dat is dus een opensource driver die (hoewel hij je computer minder vaak laat crashen (nl. bij mij 0 keer)), geen hardware mixing heeft. Ik heb ook geprobeerd of ik 2.6.8.1 aan de gang kon krijgen op mijn systeem (nforce2) en dat ging ook niet. Dus ik zit nog steeds op die hele oude 2.6.7 kernel. :+

Met 2.6.7 heb ik de drivers wel aan de gang gekregen, maar die lieten me computer crashen om de zoveel tijd. NVidia is een beetje onhandig denk ik in het schrijven van drivers (gezien de vele problemen (de gfx drivers zijn wel aardig, imo)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Laatst online: 13:16
2.6.9 is uit. Hij staat nog niet op de frontpage van www.kernel.org, maar op ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/ staan al wel de tarballs, plus de vermelding "LATEST-IS-2.6.9".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:46
Het staat ook al op LWN, dus zal inderdaad wel zo zijn :)

Announcement

[ Voor 23% gewijzigd door Wilke op 19-10-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Even voor de duidelijkheid, vanaf nu zijn er geen -preX releases meer en alleen nog maar -rcX's. Zie Linus' post op de lkml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

stupid mode: hoe apply ik een patch nogmaar :? een gz of bz2 dus "schaamschaam" :?

zo dus:
code:
1
2
cd /usr/src/linux-2.6.9
bzcat /pad/naar/patch-2.6.10-rc1.bz2 | patch -p1

[ Voor 43% gewijzigd door nzyme op 23-10-2004 12:50 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellraizer schreef op 23 oktober 2004 @ 12:43:
stupid mode: hoe apply ik een patch nogmaar :? een gz of bz2 dus "schaamschaam" :?
cd /path/to/
gunzip iets.patch.gz
of
bunzip2 iets.patch.bz2
cd /usr/src/linux
patch -p1 < /path/to/iets.patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
:? Normaal gesproken pak je de tarbal ergens uit (in bijv /usr/src). Vervolgens doe je als je in de dir /usr/src staat patch -p0 < gzunzip -c patch.x-y.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

ik was er al achter heren :) maar toch bedankt.

ik las in de changelog dat er weer een aantal APIC dingen veranderd zijn enzo, dus misschien dat ik nu van mn APIC lock-ups af ben door die APIC ERROR ON CPU0 etc meldingen... Niet dus |:(
zie mn topic hier ergens onder

[ Voor 3% gewijzigd door nzyme op 23-10-2004 18:53 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
OMG: heb je het changelog gelezen?
<torvalds@.osdl.org>
Linux 2.6.10-rc1

New and Improved! "Woozy Numbat!"

Pick up the phone in the next two minutes and phone in your
order, and we'll throw in a second copy of Woozy Numbat,
ABSOLUTELY FREE! You too could start a Numbat farm!
8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

wtf is een numbat :? :p

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

BoAC

Memento mori

Linux: 2.6.10-rc1, Choosing A Name (Woozy Numbat) :P
...
Oh, and the _real_ name did actually change. It's not Zonked Quokka any
more, that's so yesterday. Today we're Woozy Numbat! Get your order in!

Linus

(*) In other words, I had a beer and watched TV. Mmm... Donuts.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

lolz :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Is het normaal dat een 2.6 kernel veel groter is dan een 2.4 kernel (1.2mb tegenover 780kb)? Ik heb het idee dat ik niet zoveel meer in mijn kernel gepropt heb dan normaal. Dus ik schrik een beetje van de grootte.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste