Gisteren eindelijk linux 2.6.0 aan de praat gekregen. Ik had gigantisch veel errors in mijn dmesg met de oude (2.4.2x) kernel, dus dacht ik, misschien gaat het deze keer wat beter
Na wat geknutsel in het menuutje had ik alles in een redelijke staat, dus ik hem compileren, module maken en installen op de normale manier want make-kpkg gaf allemaal errors die er niet zo lekker uitzagen.
Toen dat was gebeurd alles kopieren naar de goede mappen, lilo.conf aanpassen en bidden

Na het opnieuw opstarten zag alles er goed uit, alleen werd ik uit x gedumpt omdat er geen core pointer te vinden was. Ik ben dus gaan modproben, iets wat faalde omdat ik geen goede utils had, maar na apt-get install module-init-tools kon ik vrolijk aan de gang gaan. Modprobe gaf nog steeds een error, allemaal missende symbolic links en zo, maar na een reboot was dit voor het grootste gedeelte weg.
Nog steeds deed de muis het niet, dus ik modprobe hid, modprobe mousedev(wat niet werkte) en modprobe uhci-hcd gedaan, gdm opnieuw opgestart en wonder boven wonder! hij deed het!
Geluid werkte ook perfect, iets wat een wonder was gezien de problemen die ik daarmee had in 2.4, hoewel het een stuk makkelijker wordt als je alsa static compiled en je weet welke audio driver je nodig hebt
Het enige probleem was (en is nog steeds) bttv, dat wil niet helemaal werken. Xawtv wilde niet starten omdat /dev/video0 niet bestond, maar mknod 81,0 /dev/video0 oid gaf aan dat die al bestond. Ik in de linux/Documentation/video-for-inux/bttv directory kijken, en daar stond een Modules.conf voorbeeld. Deze aangepast voor mijn kaart, in /etc/modprobe.d/ gedumpt (is dit een nieuwe dir?

), en na veel modproben en update-modules'en wilde het nog steeds niet werken, dus ik maar weer rebooten
Nu deed hij het wel, alleen heb ik nog steeds een probleem: ik kan geen Nederland 1,2 en 3 meer ontvangen. RTL 4,5 Net 5, Yorin, Veronica e.d. werken wel nog steeds, maar alleen die drie kanalen werken nog niet. Ze zitten wel op een goede frequentie, want in 2.4 werkten ze wel, dus dat is het niet. Mij lijkt het dat het aan de tuner ligt, maar er staat een hele lijst van Temi/PAL tuners en ik heb geen idee welke ik moet hebben. Dat wordt nog even knoeien dus want op internet staat ook weinig over de kaart (Hauppage Win/TVpci of zo), en de oude tuner module werd volgens mij geladen zonder opties, iets wat hij nu niet meer accepteerd..
Nu nog even een manier zien te vinden hoe ik die uhci-hcd geautoload krijg (werkt dat nog steeds met /etc/modules?), en dan werkt mijn systeem weer 100%, op die drie kanalen na