Catalyst 3.10

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 15:17
Ik heb ook een 9600 XT, ik heb bij alle versies van de drivers(3.7/3.8/3.9/3.10) dat men pc blijft hangen bij het welkom menu, of ik krijg vlak daarvoor een zwart beeld. Ik weet zeker dat ik alle vorige drivers goed verwijderd heb, detonator destroyer enz...
zelfs met de drivers van de meegeleverde cd heb ik deze problemen.

Mijn specs zijn:
K7S5A v1, 2400+ thorton, sapphire 9600XT, win XP sp1.
vorige kaart was een geforce2 mx400 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99805

Topicstarter
Xqlusive schreef op 27 december 2003 @ 14:04:
Ik heb ook een 9600 XT, ik heb bij alle versies van de drivers(3.7/3.8/3.9/3.10) dat men pc blijft hangen bij het welkom menu, of ik krijg vlak daarvoor een zwart beeld. Ik weet zeker dat ik alle vorige drivers goed verwijderd heb, detonator destroyer enz...
zelfs met de drivers van de meegeleverde cd heb ik deze problemen.

Mijn specs zijn:
K7S5A v1, 2500+ thorton, sapphire 9600XT, win XP sp1.
vorige kaart was een geforce2 mx400 :O
heb je ooit je PC geformatteerd nadat je deze 9600XT erin had gezet?

zoniet het is altijd aan te raden om je PC te formatteren en windows eropnieuw over te zetten na aankoop van een andere 3dkaart, het kan nl zijn dat er nog steeds iets in je register zit van de geforce en dat zorgt voor onenigheid zoals je merkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
nog niet gefomateerd nee, ben het wel binnenkort van plan. komt dit wel vaker voor, ik heb er nog niet zoveel over gelezen. Het is toch geen hardware probleem, ofwel ?? want ik heb em op een vage manier ( driver versie door elkaar heen gooien, en nog wat meer kloten) wel aan het werk gekregen, toen deed hij het prima, 3980 3dmarks. maar ik zou graag de 3.10 drivers willen gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xqlusive schreef op 27 december 2003 @ 14:20:
nog niet gefomateerd nee, ben het wel binnenkort van plan. komt dit wel vaker voor, ik heb er nog niet zoveel over gelezen. Het is toch geen hardware probleem, ofwel ?? want ik heb em op een vage manier ( driver versie door elkaar heen gooien, en nog wat meer kloten) wel aan het werk gekregen, toen deed hij het prima, 3980 3dmarks. maar ik zou graag de 3.10 drivers willen gebruiken....
nogmaals formatteren is altijd verstandig na een hardware wijziging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 15:07

Jig

Ik heb zoiezo problemen met mijn Sapphire 9800 Pro 128mb. Mijn monitor gaat bij bijna elk spel in standby als 'de 3d start'. Het rare is dat Halo wel gewoon werkt.. :/ :? (Bij zelfs HalfLife crashed ie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ati zuigt echt te erg met hun drivers, eerst liep CoD amper (nu eindelijk wel bij 3.10) en Max Payne 2 doet het met geen enkele driver. Nou speel ik Prince of Persia en kan ik nieteens AA aanzetten of het water doet gek, Special effects bv op High en ik krijg een regenboog in beeld...

R9800 pro met 3 ghz

Volgende keer maar een Geforce :) na 4 generaties ATI, jammer van de beeldkwaliteit maar dan heb ik tenminste geen gezeik meer met voor elk spel andere instellingen te gaan maken!

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
pierkwam schreef op 27 december 2003 @ 20:43:
Ati zuigt echt te erg met hun drivers, eerst liep CoD amper (nu eindelijk wel bij 3.10) en Max Payne 2 doet het met geen enkele driver. Nou speel ik Prince of Persia en kan ik nieteens AA aanzetten of het water doet gek, Special effects bv op High en ik krijg een regenboog in beeld...

R9800 pro met 3 ghz

Volgende keer maar een Geforce :) na 4 generaties ATI, jammer van de beeldkwaliteit maar dan heb ik tenminste geen gezeik meer met voor elk spel andere instellingen te gaan maken!
De laatste Omega drivers al eens geprobeert? Bij mij werkte dat STUKKE beter! Mss als je die probeert dat je wat meer suc6 hebt. ;)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28
hier werkt mp2 perfect op iedere driver. Beetje lame om meteen ati er de schuld van te geven dat je je systeem niet fatsoenlijk kan configgen. :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb mer 3.10 helemaal geen problemen, werkt perfect :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

xtreme_lunatic schreef op 27 december 2003 @ 20:46:
[...]

De laatste Omega drivers al eens geprobeert? Bij mij werkte dat STUKKE beter! Mss als je die probeert dat je wat meer suc6 hebt. ;)
Ohja sorry, en ik draai natuurlijk :> de laatste 3.10 based omega drivers :+
Maverick schreef op 27 december 2003 @ 20:47:
hier werkt mp2 perfect op iedere driver. Beetje lame om meteen ati er de schuld van te geven dat je je systeem niet fatsoenlijk kan configgen. :{
Met Counter-Strike heb ik 250 Fps, iedere CS-spelende ATI bezitter vervloekt ATI omdat ze zulke erge framedrops hebben... Dat valt dan nog wel weer mee, alhoewel... met een geforce bestaat dat probleem niet ;) :P

[ Voor 42% gewijzigd door Zucht388 op 27-12-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 09-04 10:10
Maverick schreef op 27 december 2003 @ 20:47:
Dat het bij jou werkt wil niet zeggen dat het met elke hardwarecombo werkt. Een beetje verder kijken dan je neus lang is dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LinuxUser schreef op 27 december 2003 @ 22:13:
[...]

Dat het bij jou werkt wil niet zeggen dat het met elke hardwarecombo werkt. Een beetje verder kijken dan je neus lang is dus ;)
Je moet het nu niet gaan omdraaien, het lijkt erop dat men ATI vervloekt op dit forum maar er zijn heel wat mensen waraonder ik waarbij de Radeon serie Perfect draait. Ena ls je dan iedere x lees ATI dit en ATI dat door ale Nivida Fan boys lijdt dat alleen maar tot Flames. En dat de ATI kaartjes welleens niet werken is wel degerlijk te wijten ana een "brakke " config. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 99805 schreef op 27 december 2003 @ 14:14:heb je ooit je PC geformatteerd nadat je deze 9600XT erin had gezet?

zoniet het is altijd aan te raden om je PC te formatteren en windows eropnieuw over te zetten na aankoop van een andere 3dkaart, het kan nl zijn dat er nog steeds iets in je register zit van de geforce en dat zorgt voor onenigheid zoals je merkt :)
Anoniem: 99805 schreef op 27 december 2003 @ 14:36:nogmaals formatteren is altijd verstandig na een hardware wijziging :)
Dikke crap. No offense hoor, maar 'format c:' is de ultieme non-solution voor amateurs die niet weten hoe ze met een OS om moeten gaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

Exirion schreef op 27 december 2003 @ 23:00:
[...]

[...]

Dikke crap. No offense hoor, maar 'format c:' is de ultieme non-solution voor amateurs die niet weten hoe ze met een OS om moeten gaan.
Maar het is misschien wél zo dat een format c: handiger is om te doen, vanwege het feit dat het handmatig verwijderen van drivers van een windows systeem en dan met name via 4 in 1 drivers die zich overal in nestelen nogal een ramp is (stel je maar eens het verwijderen van directx voor uit windows :X :X).

Gelukkig kan ik de nieuwere mobodrivers er nog steeds fatsoenlijk overheen gooien (moet ik wél de videokaartdrivers eraf hebben gegooid) en daarna weer de videokaartdrivers erop gooien en directx en dan is mijn systeem ook weer klaar.

Alles draait perfect, alleen loopt Dungeon Siege: loa vast in multiplayer op resoluties hoger dan 1024x768 |:( en in CoD heb ik trouwens geen enkel probleem, behalve wat vertraging in het eerste russische level met die boten met al die units die tegelijk op het scherm staan maar dat lijkt me aan mijn xp2000+ te liggen ;) en nfsu loopt nog steeds brak, maar ik ben niet de enige ;) :P.

offtopic:
Ik vind het ongelooflijk knap om windows '98 bijvoorbeeld niet schoon opnieuw te installeren omdat er eerst een amd k5 met ditto mobo inzat (zonder noemenswaardige mobodrivers) en omdat de via drivers van het nieuwe mobo van die gare registry foutmeldingen gaven.

Dan kan je vanuit het register wel de goede sleutels enzo proberen te verwijderen, maar daar ben je volgens mij langer bezig als met het opnieuw schoon installeren van windows '98;

Dertig minuten later zat het erop; 30 minuten later volledig geinstalleerd (drivers en software). Ik vind het heel wat beter als uren prutsen om het aan het werk te krijgen en het "stabiel" te houden, of je moet precies weten wat je weg moet halen uit windows '98, zodat het nieuwe mobo het meteen goed doet. Als je dat kan (binnen een uur) vind ik het knap :)

Maar ja, een mobo is natuurlijk wat anders als een videokaart, en als het goed is zou je idd windows (xp) niet opnieuw te hoeven installeren (hoewel xp een vervanging van een mobo goed "overleefde" (msi k7t pro2 -> asrock nogwat)), maar het is aan te raden zodat andere meuk er goed af is (veels te veel iconen in mijn system tray ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 27-12-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 11-05 11:14

pvr

Bij mij werkt elk spel :)
Ik ben blij met deze nieuwe drivers Catalyst 3.10 ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 00:12
pierkwam schreef op 27 december 2003 @ 20:43:
Nou speel ik Prince of Persia en kan ik nieteens AA aanzetten of het water doet gek, Special effects bv op High en ik krijg een regenboog in beeld...

R9800 pro met 3 ghz
Ziet het water er bij jou ook uit als een reflecterende melkplas ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

You-Suk schreef op 28 december 2003 @ 02:00:
[...]

Ziet het water er bij jou ook uit als een reflecterende melkplas ???
Dat zou een goede beschrijving zijn ja!, als je AA wilt aanhouden zet dan watereffects uit, dan is het weg...

maar ik wil met effects :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

Anoniem: 99805 schreef op 27 december 2003 @ 22:49:
[...]

Je moet het nu niet gaan omdraaien, het lijkt erop dat men ATI vervloekt op dit forum maar er zijn heel wat mensen waraonder ik waarbij de Radeon serie Perfect draait. Ena ls je dan iedere x lees ATI dit en ATI dat door ale Nivida Fan boys lijdt dat alleen maar tot Flames. En dat de ATI kaartjes welleens niet werken is wel degerlijk te wijten ana een "brakke " config. :O
Zoals ik ook al zei, ik ben al jaren radeon "fan" (Radeon 7200 voor 500/600 gulden 8)7 ) Maar het enige wat ik over nVidea hoor van hun drivers is dat ze cheaten... Dat is altijd nog beter dan wat ik nu heb, niet? En degene die zei dat ik mn OS niet kan configgen, er zijn veel mensen die dat mischien niet kunnen. Maar de kracht van een product ligt in de makkelijkheid in de omgang ermee. Met slechte drivers is alleen de producent "fout" bezig, niet de argeloze "noob" consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Ben ik niet met je eens. Onder 98SE had ik zo vaak problemen met hele normale configuraties dat ik gewoon op D: de hele installatiefolder met nieuwste drivers etc. had staan. Ik heb twee jaar lang gemiddeld om de drie maanden een nieuwe install gedaan als ik weer eens gemauw had, om de eenvoudig reden dat ik dan vanaf het moment dat ik Format C: intypte 23 minuten later weer een volledig draaiend systeem had. Dan kan ik wel gaan zoeken wat er fout is en dat proberen op te lossen, maar dat was me in veel gevallen niet in 23 minuten gelukt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80027

Mijn config (p4 2.8/ sinxp1394/ hercules 9700 pro) heeft het tot nu toe met elke catalyst versie probleemloos gedaan, zelfs CoD liep probleemloos met 3.8 (ff fastwrites uit en je was klaar)
En als ik zo al die mensen hier hoor zeuren over hoe slecht catalysts drivers zijn, begin ik me toch af te vragen hoe zij A. hun drivers installeren, en B. wat ze allemaal hebben geprobeerd om het zelf op te lossen...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80027 op 28-12-2003 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

Dr. Strangelove schreef op 28 december 2003 @ 11:10:
[...]

Ben ik niet met je eens. Onder 98SE had ik zo vaak problemen met hele normale configuraties dat ik gewoon op D: de hele installatiefolder met nieuwste drivers etc. had staan. Ik heb twee jaar lang gemiddeld om de drie maanden een nieuwe install gedaan als ik weer eens gemauw had, om de eenvoudig reden dat ik dan vanaf het moment dat ik Format C: intypte 23 minuten later weer een volledig draaiend systeem had. Dan kan ik wel gaan zoeken wat er fout is en dat proberen op te lossen, maar dat was me in veel gevallen niet in 23 minuten gelukt.
offtopic:
Of je maakt een ghost en gooit deze er weer overheen :)

Verder vraag ik me af hoe jullie de nieuwste drivers installeren en of mijn methode juist is:

• Download directx, nieuwste catalyst, nieuwste via 4 in 1

• Uninstall videokaart, mbv stappen uit het volgende topic op rage3d

• Reboot
• Install nieuwe via 4 in 1's
• Reboot
• Install nieuwe Catalyst drivers, alles in 1 rits
• Reboot
• Install directx 9.0b "opnieuw"

Volgens mij is deze methode redelijk foolproof en levert het een stabiel systeem op (voor mobo's met via chipsets), wat vinden jullie van mijn methode? Kunnen er beter dingen aan worden veranderd?

(Misschien een idee om het op te nemen in een faq. Ik kom hier te vaak topics tegen met spellen die meteen vastlopen, en daar ligt het aan verkeerd geinstalleerde mobodrivers waardoor de videokaart er ook niets aan kan doen. AGP oppervlakte acceleratie iemand?) :)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 28-12-2003 14:07 . Reden: [b] != [li] 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59550

ik krijg dus ook gewoon zwart beeld met een muis puntje. met 3.9 of hoger. maakt nmiet uit of het omega is of echt van ATI . dus heb iemand hier een oplossing voor misschine of is dat gewoon fout van ATI met 9600XT aansturing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Anoniem: 4479 schreef op 28 december 2003 @ 14:07:
[...]

offtopic:

Verder vraag ik me af hoe jullie de nieuwste drivers installeren en of mijn methode juist is:

• Reboot
• Reboot
• Reboot

Volgens mij is deze methode redelijk foolproof en levert het een stabiel systeem op (voor mobo's met via chipsets), wat vinden jullie van mijn methode? Kunnen er beter dingen aan worden veranderd?

(Misschien een idee om het op te nemen in een faq. Ik kom hier te vaak topics tegen met spellen die meteen vastlopen, en daar ligt het aan verkeerd geinstalleerde mobodrivers waardoor de videokaart er ook niets aan kan doen. AGP oppervlakte acceleratie iemand?) :)
Na een format doe ik de volgende volgorde:

- Windows 2000 SP4 in mijn geval
- Daarna leech ik heel Windows update leeg >:) min de Windows ATI driver
- DirectX 9.0B (reboot)
- VIA 4in1 4.51 (reboot)
- ATI Catalyst 3.10 (reboot)
- en daarna de rest ;)

In mijn geval heb ik met deze volgorde nog nooit problemen gehad, dit is dus mijn standaard volgorde ;)

Ga ik nieuwe Catalyst drivers installeren verwijder ik de oude via configuratie scherm en reboot ik, daarna installeer de nieuwere versie en reboot ik weer en klaar is kees ;) ook deze manier heeft geen problemen veroorzaakt :)

[ Voor 10% gewijzigd door CycloneX op 28-12-2003 16:19 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 4479 schreef op 28 december 2003 @ 14:07:
[...]

offtopic:

• Reboot
• Reboot
• Reboot

mmm doe altijd :
nieuwste cat downloaden.
dan oude via software verwijderen.
reboot
de rest verwijderen met driver cleaner : http://www.driverheaven.net/cleaner/
dan de nieuwste installeren en klaar.
tot nu toe heb ik nog steeds niet de via 4in1 opnieuw hoeven te intalleren of directx ;)
nooit problemen mee gehad.
Niels99 schreef op 28 december 2003 @ 16:17:
[...]

Na een format doe ik de volgende volgorde:

- Windows 2000 SP4 in mijn geval
- Daarna leech ik heel Windows update leeg >:) min de Windows ATI driver
- DirectX 9.0B
- VIA 4in1 4.51
- ATI Catalyst 3.10
- en daarna de rest ;)

In mijn geval heb ik met deze volgorde nog nooit problemen gehad, dit is dus mijn standaard volgorde ;)
en jij gaat altijd je compu formatteren als er nieuwe drivers uitkomen :?
12x per jaar dus iedere maand ;)

[ Voor 18% gewijzigd door chucky666 op 28-12-2003 16:19 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

chucky666 schreef op 28 december 2003 @ 16:17:

en jij gaat altijd je compu formatteren als er nieuwe drivers uitkomen :?
12x per jaar dus iedere maand ;)
ssst had de vraag half gelezen zie de toevoeging B) en idd ik format nogal vaak maar ik heb daar verschillende ghosts voor liggen ;) binnen 1 uur ben dan klaar.

misschien heeft ie wat aan de volgorde :)

[ Voor 6% gewijzigd door CycloneX op 28-12-2003 16:23 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66884

wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van fastwrite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Anoniem: 66884 schreef op 28 december 2003 @ 16:49:
Dat zou volgens mij het geheugen sneller vrijgeven om er nieuwe shit in te schrijven ofzo, maar ik weet het niet zeker.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97563

Ik krijg bij mijn Enemy Territory sneeuw er tussen door. Het is een klein beetje en ook is soms de lucht aan het knipperen.... weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Daarnaast: wat is het verschil tussen direct 3d en opengl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 66884 schreef op 28 december 2003 @ 16:49:
kopie van: http://www.rojakpot.com/
zoek dan onder free bios guide

AGP Fast Write

Latest Update : Thursday, August 21, 2003
Category : Graphics Subsystem
Forum Link : Discuss this article here !

AGP Fast Write

Common Options : Enabled, Disabled

Quick Review

This BIOS feature controls the AGP bus' Fast Write capability. Fast Write is a feature which accelerates memory write transactions from the chipset to the AGP device.

Fast Write allows the AGP device act like a PCI device. This allows it to bypass the main memory and directly access the data which improves AGP read performance. However AGP write performance is not affected.

It is recommended that you enable AGP Fast Write for better AGP read performance but disable it if any of your PCI cards start acting funny.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 18:53
is het Counter-Strike fps probleem opgelost in de volledige drivers of de omega's ???
Want ik zit dus met die giga fps drops etc... Had wel 3.10 beta's maar nou echt super veel beter waren die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Er is er eigenlijk wel goed een verschil te zien tussen omega drivers en Catalyst drivers ?

De kwaliteit zou beter moeten zijn maar is dit nu zichtbaar ?
Of kun je beter gewoon de catalyst drivers gebruiken ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77043

Anoniem: 99805 schreef op 27 december 2003 @ 22:49:
[...]

Tja, ik kan het hier dan ook volmondig mee eens zijn, ik lees ook veel van die klachten, maar ikzelf heb nog nooit, met wat van driver van ati dan ook(op de 9700 pro) problemen mee gehad.
Heb ook nog nooit problemen met de kaart zelf gehad, op de dag dat ik hem er in deed, liep die als een trein, en nog steeds, het ligt wel degelijk aan een brakke configuratie als je er wel problemen mee krijgt.
Natuurlijk kan je een keer pech hebben, dat je een fabrieksfout kaart eruit pikt, maar als je een goede configuratie hebt (een beetje op elkaar afgestelt), met een goed kaart, moet je met geen driver update meer problemen hebben.
Ach en wat die nvidia fanboys betreft, die zijn alleen maar pissig, dat ze de laatste tijd niet zo mee komen kunnen. :X

/edit

Alleen op dit forum wordt ATI niet vervloekt, daar ben ik het niet mee eens. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 77043 op 28-12-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

mijn bevindingen zijn vrij positief.
na altijd de standaard driver te hebben gebruikt die bij mijn kaart geleverd werd, toch vanmiddag deze 3.10 ff getest.
tot nu toe nog geen rare fratsen, alles werk gewoon.
en 3d mark 03 is er op vooruit gegaan:

van 4790 naar 5000.
en dit terwijl bij de 4790 de rest van me pc zelfs hoger geklokt stond als nu!!
dat belooft veel goeds.
zal van de week wel een nieuw 3d mark record gaan hale :P
dit alles btw met een Sapphire ATi Radeon 9700 Pro AIW.
op een A7N8X Deluxe rev 1.4 bios 1004
barton 2500+
speeds: 11* 186 = 2047MHz (volgens cpuid)
geheugen @ 2-2-2-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Meer wat algemene Catalyst vraagjes dan specifiek 3.1:

Il-2 Sturmovik loopt erg slecht onder OpenGL. Onder D3D loopt het veel sneller, maar kan ik de Perfect graphics setting niet inschakelen (greyed out).

Links 2001 en Age of Mythology geven artifacts (rondom letters en de swing gauge) wanneer AF ingeschakeld is.

Is er een mogelijkheid om in de drivers fixed refresh rates in te stellen voor bepaalde resoluties? Het lijkt of de driver automatisch steeds op 60 Hz gaat staan bij de hogere resoluties.

Is het mogelijk om automatisch te laden presets te maken voor bepaalde games, zodat b.v. FSAA en AF settings automatisch geladen worden bij het starten van het betreffende spel?

Ik heb inmiddels 3.8, 3.9 en 3.10 geprobeerd, allen reageren hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-12-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dr. Strangelove schreef op 29 december 2003 @ 00:29:
Meer wat algemene Catalyst vraagjes dan specifiek 3.1:

Links 2001 en Age of Mythology geven artifacts (rondom letters en de swing gauge) wanneer AF ingeschakeld is.

Is er een mogelijkheid om in de drivers fixed refresh rates in te stellen voor bepaalde resoluties? Het lijkt of de driver automatisch steeds op 60 Hz gaat staan bij de hogere resoluties.
draai hier ook AoM en sinds kort ook the titans maar heb geen last van artifacts zoals jij ze hebt.
heb het net ook met AF geprobeerd maar dan ook niet :?

ik gebruik zelf altijd rage3dtweaker om in resoluties me refresh rates in te stellen.
maar er zijn nog genoeg proggies die dit ook doen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 15:43

TiMMieJ

PSN: Orixez

@Dr. Strangelove

Ik gebruik ook Rage3d tweaker om de refresh rates mee in te stellen werkt echt perfect en je kan er ook mee overclocken op elke ATi kaart. Zeer gebruiksvriendelijk en zit netjes in je drivers na installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99344

pvr schreef op 28 december 2003 @ 00:09:
Bij mij werkt elk spel :)
Ik ben blij met deze nieuwe drivers Catalyst 3.10 ;)
Heb jij (of iemand anders) toevallig ook het spel "Enter the matrix"?

Bij mij loopt dit spel op een Sapphire 9600Xt met 3.10 te snel... |:(

Met te snel bedoel ik dat het menu knippert als een monkey on xtc...(excuse my french :9 ) en ik niet eens een spelletje kan kiezen...

Iemand hier ervaring mee? en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik heb net de Omega cat 3.10 drivers ge-Installeerd

En nu @ performance settings

ut2k3 @ radeon 9600pro @ 190 fps eerst amper 100

3dmark ben ik 20 punten omhoog gegaan

Fijne drivertjes zo !

systeem :

p4 2.4ghz @ 2.67ghz
sis 648mobo
333mem 512 @ cas 2 Oced 8)
vid 9600pro powercolor @ 400/200 (langzamere versie) ipv 400/300
80 gb WD JB hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Il-2 Sturmovik loopt erg slecht onder OpenGL. Onder D3D loopt het veel sneller, maar kan ik de Perfect graphics setting niet inschakelen (greyed out).
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de Perfect setting niet goed werkt met de Catalyst drivers. ATI schijnt hiermee bezig te zijn en dit schijnt in de volgende versie opgelost te worden.

Overigens ben ik tegen een ander probleempje aangelopen: texture break-up in UT99. Ik heb dit probleem al met drie videokaarten gehad (GF2MX, GF2Ti, en nu dus de 9800 Pro). Textures in de verte (b.v. de toren van de tegenstander in Facing Worlds) vallen soms gedeeltelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 00:12
Dr. Strangelove schreef op 29 december 2003 @ 16:09:
[...]

Overigens ben ik tegen een ander probleempje aangelopen: texture break-up in UT99. Ik heb dit probleem al met drie videokaarten gehad (GF2MX, GF2Ti, en nu dus de 9800 Pro). Textures in de verte (b.v. de toren van de tegenstander in Facing Worlds) vallen soms gedeeltelijk weg.
Ik ben tegen een ander probleen aangelopen bij UT99, als ik AA en AF aanzet, dan wordt diegene die de shielbelt heeft wit :?
En er vormen zich vierkantjes rond de letters :|
Als ik alles weer op standaard zet is het weer goed..............

btw. ik gebruik de hercules 3.10 drivers (maar ik had dit ook met de gewone catalyst)

[ Voor 7% gewijzigd door You-Suk op 29-12-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21910

ik krijg ze niet aan de praat heb van alles al geprobeerd

heb een sapphire 9600 xt 256 ddr

als ik ze geinstalleerd heb wil windows booten maar dan blijf hij hange met een zandloper dus voor het welcome scherm

nog meer mensen dit probleem :(

ga wel weer terug naar de drivers die bij me kaart zijn geleverd 3.8

edit net geprobeerd met de Omega drivers zelfde probleem :(

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 21910 op 29-12-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99958

Is er iemand die deze driver goed geinstalleerd krijgt onder red hat 9 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-05 20:27
Anoniem: 99344 schreef op 29 december 2003 @ 14:00:
[...]

Heb jij (of iemand anders) toevallig ook het spel "Enter the matrix"?

Bij mij loopt dit spel op een Sapphire 9600Xt met 3.10 te snel... |:(

Met te snel bedoel ik dat het menu knippert als een monkey on xtc...(excuse my french :9 ) en ik niet eens een spelletje kan kiezen...

Iemand hier ervaring mee? en/of een oplossing?
Bij mij loopt dat spel zonder problemen met een Radeon 9500 Pro en Catalyst 3.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99344

nou nog iemand met een 9600xt B)

Had hetzelfde probleem met NFSU toen ik de omega (3.9) had geinstalleerd...beetje vaag. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het eventueel zou kunnen verhelpen?

Voor het geval dat iemand zich afvraagd hoe Call of Duty loopt...LEKKER _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

hmm ik heb ook last van een mooie regenboog @ prince met AA aan :s
Ik hoop dat daar nog een update voor komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59550

enik heb dus ook het zelfde probleem. mijn windows komt niet verder meer dan net iets voor inlog scherm. en das wel f*cking K*T. (sorry voor taal gebruik.)

iemand met een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Bij mij nauweliijks problemen. De 2D kwaliteit is er echt op vooruit gegaan (gevoelsmatig). Alleen viel mij op dat ik binnen Call Of Duty wel performance verlies heb t.o.v. de 3.9 Hotfix driver...Das wat minder.

ATI 9700Pro
ASUS A7N8X DL
XP1800@2600
512Mb DC

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:02

Pubbert

random gestoord

Hem hem eigenlijk al sinds de release draaien, en hij werkt als een zonnetje, net als de andere drivers die ik gebruikt heb :) Vind dat ATi zn huiswerk goed doet mbt de Catalyst. d:)b

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Laatst online: 13-03 11:18
Hier ook geen probleem, werkt goed.
Nog geen probleem met spellen gehad.
60 hz bug ook goed opgelost in deze driver, hoef geen apart proggie te gebruiken.
En ze zijn hier stabiel.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

dynax schreef op 04 januari 2004 @ 00:32:
Hier ook geen probleem, werkt goed.
Nog geen probleem met spellen gehad.
60 hz bug ook goed opgelost in deze driver, hoef geen apart proggie te gebruiken.
En ze zijn hier stabiel.
die 60hz bug was allang opgelost..in ieder geval vanaf 3.7 al voor zover ik weet.
Je moet alleen ff weten dat je het daar kan instellen :]

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 04-01-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb opzich geen problemen gehad met de cat 3.10 drivers. Ik heb ze al draaien vanaf het moment dat ik me ultimate 9800 pro heb. Meteen gedownload toen ik me kaart in de pc had gezet.
Ik heb altijd alles op max detail staan. Daar heb ik die kaart ook voor. Hoop alleen dat ik die instellingen ook echt op max heb staan.
Nu speel ik al een tijdje het spel gunbound en hier heb ik wel 2d foutjes in alleen de tekst ready als een game begint. Dit is dus niet zo erg. Dit heb ik al sinds dat die kaart in me pc zit, ook na volledig verse install van winxp.
Ik heb alleen wel een lage framerate bij 3dmark 2003. De eerste met die vliegtuigjes gaat goed, lekker snel. Alleen wat daarna komt op die nature na is echt bagger. Niet dat die nature test snel loopt hoor.
Die trollcave draait tussen de 4 en 5 frames, haast niet hoger.
Ik draai wel de volgende config, staat ook geen rotzooi op aangezien dit me gamepc is:
Windows xp home met SP1
MSI K7n2 Delta-L Mobo
AMD Athlon xp 3000+
Corsair Value RAM 256MB 400 MHz
Coolermaster Jet7
Sapphire Ultimate Radeon 9800 pro
HD Maxtor 5400 63 GB
Ik krijg alleen me FSB niet op 333 MHz, het max is sowieso al 266 MHz, maar dit werkt ook niet. Vaag, aangezien dat mobo 400 MHz aan zou moeten kunnen.
Staat nu geloof ik op 133 of 166.
Vaag, maar ja.
Ik ga in iedergeval vanavond ff versie 3.9 proberen, kijken of dit snelheids geeft. Denk het eerlijk gezegd niet.
Mijn idee is dat er te weinig ram in zit of dat de FSB toch wel degelijk een hoop vertraagd.

Maar afgezien van dit werken de 3.10 drivers fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Corsair Value RAM 256MB 400 MHz
Probleem gevonden, met 256mb RAM ga je met 3DMark03 geen hoge scores halen, want die benchmark gebruikt echt ontzettend grote textures!
Ik krijg alleen me FSB niet op 333 MHz, het max is sowieso al 266 MHz, maar dit werkt ook niet. Vaag, aangezien dat mobo 400 MHz aan zou moeten kunnen.
Staat nu geloof ik op 133 of 166.
Vaag, maar ja.
133 x 2 = 266, 166 x 2 = 333 :)
Juistem, lees anders de FAQ PMG even ;)

[ Voor 46% gewijzigd door --MeAngry-- op 05-01-2004 11:47 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
aha, okies.
Dan moet ik maar eens keertje 256 MB ram halen voor het dual channel en dan misschien nog keertje 512 MB ram voor los erbij.

Ohw ja! als je het zo zegt... En ik zat al te rekenen. Snapte er geen biet van.
Thanks voor het ophelderen. Kon het namelijk bij pmg niet vinden.
Thanks.
Ga ik thuis weer eens eventjes verder uitzoeken of het nog te tweaken valt.
Ben niet zo'n overclocker dus valt alleen softwarematig wat mee te goochellen.
Niet veel als je alles op max kwaliteit wilt hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die trollcave draait tussen de 4 en 5 frames, haast niet hoger.
Bij mij ook met 1024Mb RAM. Ik betwijfel of systeemgeheugen hiermee veel van doen heeft, het blijft natuurlijk een grafische benchmark, dus ik denk dat een videokaart met 256Mb geheugen hier de oplossing zou kunnen zijn.

Onderhand scoor ik wel ruim 5600 3Dmarks met mijn kaart, dus qua performance lijkt het wel goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85687

heb sinds kort een ASUS 9800XT.... superkaart. Meteen cat 3.10 geinstalleerd, werkt tot nu toe super. Met 3D mark 2k3 ruim 6500 punten.
Specs 8knxp P4-2,8 1GB corsair 3200llpt.

Installatie van kaart en drivers verliep zonder probs.

Het enige wat ik mis in de drivers is dat je diverse profielen kan aanmaken. Voor elk spel een profiel met AA en AF instellingen enzo. En dat de driver automatisch naar de settings gaat als je het spel opstart. Soort van app. detectie dus.
Zelfs een pre-set vanuit de systray laden (ATI logotje) kan niet..... Nvidia heeft dat iets beter geregeld. Maar kan er mee leven.

Viel bijna van mijn stoel toen ik de kaart in actie zag...... had eerst n.l een GF3 TI 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ken het probleem,
ging van een TNT2 naar een Ultimate 9800 pro 8)

Er zit bij mijn Sapphire wel een proggie, maar heb geen idee wat het doet.
Had het een tijdje geleden geinstalleerd. Het enige wat er dan over me speakers gaat is: Application confirmed of iets dergelijks.
Moet nog eens uitzoeken wat het is. Misschien is dat wel zoiets wat jij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Bij de installatie van de 3.10 drivers krijg ik al snel in het begin een foutmelding, deze zegt: Zero Display Error. als ik nu de computer opnieuw opstart blijft hij hangen bij het welkom scherm. Toen ik daarna de 3.8 drivers er weer wou opzetten, gaf hij dezelfde error: Zero Display Error.... Ik wou de 3.10 drivers eens proberen om de problemen met C&C Generals op te lossen (freeze als ik de muis beweeg in het hoofdmenu), lost deze driverversie dit probleem eigenlijk wel op ?
Ik heb een Radeon 9600 XT 128 MB, licht overgeclockt(560/680)
Mobo: Ecs K7s5a v1 (nieuwste bios)(nieuwste AGP driver)
Geheugen: 512 MB DDR pc2100
Processor: Amd Athlon Xp 2400+ (thorton)
Windows XP Home SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Had je wel de oude drivers eerst verwijderd?
Hier kun je een proggie voor downloaden op de ati site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62696

Anoniem: 85687 schreef op 06 januari 2004 @ 00:38:
heb sinds kort een ASUS 9800XT.... superkaart. Meteen cat 3.10 geinstalleerd, werkt tot nu toe super. Met 3D mark 2k3 ruim 6500 punten.
Specs 8knxp P4-2,8 1GB corsair 3200llpt.

Installatie van kaart en drivers verliep zonder probs.

Het enige wat ik mis in de drivers is dat je diverse profielen kan aanmaken. Voor elk spel een profiel met AA en AF instellingen enzo. En dat de driver automatisch naar de settings gaat als je het spel opstart. Soort van app. detectie dus.
Zelfs een pre-set vanuit de systray laden (ATI logotje) kan niet..... Nvidia heeft dat iets beter geregeld. Maar kan er mee leven.

Viel bijna van mijn stoel toen ik de kaart in actie zag...... had eerst n.l een GF3 TI 500.
Dan moet je even Rage3d downloaden, ik meen mij te herinneren dat je daar wel eigen profielen voor verschillende apps. kon aanmaken.
Onder andere hier te downloaden. www.guru3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Het was trouwens de Error: Zero Display device error.
Ja, ik heb de vorige drivers totaal verwijderd, dmv: de gewone deinstallatie, en ook nog door Driver cleaner 2. Elke keer als ik nu Catalyst weer wil instaleren, krijg ik deze error, en daardoor loopt mijn pc vast bij het welkom scherm. Ik denk dat ik maar weer even een Format doe, en dan win XP PRO er op zet (legaal,gloednieuw, 20 eurie..) i.p.v. Home edition. misschien helpt dit wel. maar toch, komt iemand deze error bekend voor ?? en weet iemand hoe ik dit moet oplossen ?

Ik heb trouwens al vaker problemen gehad met de installatie van catalyst, toen ik wisselde van men GeForce2 mx400 heb ik ook al de grootste problemen gehad (1 maand geleden). Ik heb dit toen opgelost door de 3.8 drivers en de 3.9 drivers door elkaar te gooien.......

Maakt het trouwens ook wat uit dat ik van processor heb gewisseld, van duron 1Ghz naar Thorton 2400+ (+- maand geleden) was ook deel van de upgrade.... Ik had misschien toen al wel een format moeten uitvoeren, maarja, er was geen windows cd in de buurt.

waarschijnlijk geef ik nu zelf al wel het antwoord op de vraag, maar toch, weet iemand hoe deze foutmelding komt, en wat ik er aan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96261

Hey mensen.

Ik heb een probleem met die Catalyst.
Ik heb nu een ATI 9600 Non-pro.
Alleen ik kan die niet eens op 4x of op 8x zetten.

Ik heb al in de bios gekeken en daar kan ik nix veranderen voor me AGP.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 02-05 11:37
Anoniem: 96261 schreef op 14 januari 2004 @ 19:25:
Hey mensen.

welk moederbord heb je, ondersteund die wel agp 8x??

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Anoniem: 96261 schreef op 14 januari 2004 @ 19:25:
Hey mensen.

Als jij gewoon op de goede manier je Catalyst drivers hebt geinstalleerd dan ligt dat niet daar aan en moet je gewoon in je eigen topic blijven :)

The devil is in the details.

Pagina: 1 2 3 Laatste