Maar het is misschien wél zo dat een format c: handiger is om te doen, vanwege het feit dat het handmatig verwijderen van drivers van een windows systeem en dan met name via 4 in 1 drivers die zich overal in nestelen nogal een ramp is (stel je maar eens het verwijderen van directx voor uit windows

).
Gelukkig kan ik de nieuwere mobodrivers er nog steeds fatsoenlijk overheen gooien (moet ik wél de videokaartdrivers eraf hebben gegooid) en daarna weer de videokaartdrivers erop gooien en directx en dan is mijn systeem ook weer klaar.
Alles draait perfect, alleen loopt Dungeon Siege: loa vast in multiplayer op resoluties hoger dan 1024x768

en in CoD heb ik trouwens geen enkel probleem, behalve wat vertraging in het eerste russische level met die boten met al die units die tegelijk op het scherm staan maar dat lijkt me aan mijn xp2000+ te liggen

en nfsu loopt nog steeds brak, maar ik ben niet de enige

.
offtopic:
Ik vind het ongelooflijk knap om windows '98 bijvoorbeeld niet schoon opnieuw te installeren omdat er eerst een amd k5 met ditto mobo inzat (zonder noemenswaardige mobodrivers) en omdat de via drivers van het nieuwe mobo van die gare registry foutmeldingen gaven.
Dan kan je vanuit het register wel de goede sleutels enzo proberen te verwijderen, maar daar ben je volgens mij langer bezig als met het opnieuw schoon installeren van windows '98;
Dertig minuten later zat het erop; 30 minuten later volledig geinstalleerd (drivers en software). Ik vind het heel wat beter als uren prutsen om het aan het werk te krijgen en het "stabiel" te houden, of je moet precies weten wat je weg moet halen uit windows '98, zodat het nieuwe mobo het meteen goed doet. Als je dat kan (binnen een uur) vind ik het knap
Maar ja, een mobo is natuurlijk wat anders als een videokaart, en als het goed is zou je idd windows (xp) niet opnieuw te hoeven installeren (hoewel xp een vervanging van een mobo goed "overleefde" (msi k7t pro2 -> asrock nogwat)), maar het is aan te raden zodat andere meuk er goed af is (veels te veel iconen in mijn system tray

)
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 4479 op 27-12-2003 23:33
]