Toon posts:

[OC] athlon xp mp change on the fly

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 10:45
Ik heb een msi k7t266 Pro 2 op dit moment zit daar een 1800+ Palomino op. Deze ondersteund de Througbred processoren eigenlijk niet. Maar met een nieuw bios en als je er een condensator afsoldeerd moet dit wel werken. Ik dacht dat een Barton dan ook moet werken (op 133MHZ FSB)
Nu vraag ik mij de volgende dingen af:

Ik zit aan 2.2GHz te denken 16.5*133MHz is dit haalbaar met een 2500+ op mijn MB?
Ik heb geen idee wat voor voltages mijn MB ondersteunen.

De barton Mobile is toch niet multiplier locked waardoor ik on the fly met CPUMSR de MP kan wijzigen?

Is dit met mijn MB mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdcobra schreef op 26 september 2004 @ 22:40:
Ik heb een msi k7t266 Pro 2 op dit moment zit daar een 1800+ Palomino op. Deze ondersteund de Througbred processoren eigenlijk niet. Maar met een nieuw bios en als je er een condensator afsoldeerd moet dit wel werken. Ik dacht dat een Barton dan ook moet werken (op 133MHZ FSB)
Nu vraag ik mij de volgende dingen af:

Ik zit aan 2.2GHz te denken 16.5*133MHz is dit haalbaar met een 2500+ op mijn MB?
Ik heb geen idee wat voor voltages mijn MB ondersteunen.

De barton Mobile is toch niet multiplier locked waardoor ik on the fly met CPUMSR de MP kan wijzigen?

Is dit met mijn MB mogelijk?
Maak een nieuw topic aan dit is een onnodig grote kick! Ik ben bang dat het niet gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier wat de waarde van E7 van de nforce2 zou moeten zijn om de FID on the fly te veranderen?

Ik heb gelezen dat bit 4 1 zou moeten zijn, maar ik denk dat sommige andere bits dat misschien ook zouden moeten zijn.

Heeft iemand hier een mobile/ naar mobile gemodde cpu op een nf2, waarbij de MP on the fly veranderd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Ik heb een NF7 met een gemodde sempron 2200+

hij geeft in de bios aan: unknown cpu ik kan de mp wel veranderen, maar der gebeurt gewoon nix :(

cpuz zegt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668KDyFLemz.JPG

en cristalcpu:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668thySLcTN.JPG

Ik kan met cpu msr m'n multiplier niet veranderen, hij blijft dan gewoon hangen :( als ik de vcore probeer te veranderen dan reboot de pc en doet vervolgens net alsof ie te ver is ge'oced (beeldschermlampje oranje...)

iemand een oplossing :)?

[ Voor 3% gewijzigd door NO2 op 04-02-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
heb je m wel gemod naar mobile? ("een gemodde processor" zegt namelijk nogal weinig, je kan ook de start-up multiplier modden, of t voltage of bv naar mp modden)

[ Voor 68% gewijzigd door bigfoot1942 op 04-02-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

ik heb um gemod van :

(gaat om rechtergedeelte :P)
http://www.tweakzone.nl/f/g/4668nS3fFJPB.JPG

naar: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668KDyFLemz.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35

Thandor

SilverStreak

Maar heb je wel alle goede bruggen gemod ?

Lees dit topic, zeker vanaf het begin goed door en kijk welke bruggen je modden moet.
Voor zover ik weet moest je modden naar Mobile Athlon én Athlon MP.
Je moet dus een Mobile Athlon(tm) MP krijgen die officieel niet bestaat.
Dat er Unknown CPU staat is dus zeker niet verkeerd omdat zo'n CPU niet bestaat ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

als je naar dit plaatje kijkt lijkt me het wel :

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668thySLcTN.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
met cpumsr kan je ook dat soort info wel aanpassen afaik.
zeg dan gewoon dat je m wel gemod hebt naar mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Cpumsr werkte toch niet met nForce 2 borden?! (zie startpost en site van cpumsr)

Dat zou meteen verklaren waarom je craches krijgt. En je mp niet kan veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 05-02-2005 15:36 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
De nieuwste versies van CrystalCPUID hebben Multiplier Management.
Je kan dus instellen wat je max/med/min moet worden bij een bepaalde belasting!
Uiteraard werkt dit alleen als je je processor hebt gemod om als een Mobile herkend te worden.
Bij mij werkt het prima! (VIA KT266/A)
Dit alles wordt dan in tegenstelling tot CPUMSR -automatisch- voor je geregeld!
(hier had ik wel een workaround voor icm MBM maar dat werkte niet bij iedereen)

Ik weet niet of dit nu werkt op Nforce 2 boards maar probeer het gewoon en post het!

Oja en gasten die het voltage naar hun processor ook on-the-fly willen veranderen...pech!
De circuits hiervoor zitten op geen enkel socket A desktop moederbord.
Je kan dus zoveel proberen instellen als je wil,de signaaltjes komen toch niet aan ;)
Het Mobile gebeuren is in den beginne bedoeld voor laptops,die hebben deze circuits wel.

Hoe laat je CrystalCPUID automatisch opstarten?
Je maakt een snelkoppeling naar de executable in de Opstarten sectie.
Bij het doel van de snelkoppeling zet je dit: "D:\Program Files\CrystalCPUID43\CrystalCPUID.exe" /CQ & /HIDE

Vergeet natuurlijk niet onder 'Function' Multiplier Management aan te zetten en onder 'File' de Multiplier Management Settings te configgen!

[ Voor 70% gewijzigd door I Am Weasel op 13-02-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 22:59

DaOverclocker

Overclocker for life...

I Am Weasel schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:40:

Oja en gasten die het voltage naar hun processor ook on-the-fly willen veranderen...pech!
De circuits hiervoor zitten op geen enkel socket A desktop moederbord.
Je kan dus zoveel proberen instellen als je wil,de signaaltjes komen toch niet aan ;)
Het Mobile gebeuren is in den beginne bedoeld voor laptops,die hebben deze circuits wel.
Dit kan dus wel....
Ik gebruik hiervoor het proggie '8rdavcore' Tis eigenlijk speciaal voor mijn 8rda mobo, maar je kunt ook andere mobo's instellen.
Het enige wat bij mij nooit werkt is de mp veranderen on the fly. Elke keer als ik zoiets doe, hangt ie meteen. (dit kan overigens niet met 8rdavcore).
Jij had een eigen topic hierover geopend kan ik me herinneren, wat is de link daarvan?

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Okay,dat is een ontwikkeling die ik heb gemist!
Dit progje moet ik natuurlijk ook ff proberen.

Ik heb ooit een topic gehad over automatische multiplier control ja, dat kreeg ik voor elkaar met CPUMSR en MBM.
Een klein jaartje oud, toen kon je de vcore voltages écht nog niet softwarematig veranderen.
Ik heb het onlangs wat bijgeschaafd met wat info over CrystalCPUID...en je kent de link al want je hebt er kort daarna in ge-replied ;-)

Wat Nforce2 chipsets en multiplier control betreft,je zou een extra tweak kunnen proberen.
Namelijk eerst om met WPcredit 2 waarden in je northbridge aan te passen, en daarna pas je multiplier proberen veranderen.

WPcredit tweak:
reg. E7, bit 4 = FID_Change Detect -> 1
reg. 6F, bit 4 = Halt Disconnect -> 1

De kans dat het daarna werkt blijft zeer klein...maarja daar ben je tweaker voor he ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste