[OC] athlon xp mp change on the fly

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78083

Topicstarter
Ik zat rond te zwerven op een forum en kwam dit tegen nadat iemand het poste.
Deze site http://www.cpuheat.wz.cz/html/Tweaks.htm beweert dat ze een programma hebben dat je mp kan veranderen on the fly ( dus terwijl je pc aan is).
Het geeft je de hele range van mp 3 tot 24 .

Dit lijkt me wel handig omdat ik me mp wil veranderen naar 13 omdat me xp1700 niet hoger kan dan 12.5 met mobo en zonder de wire mod ( wat ik niet wil).

vertel me wat jullie ervan vinden

er is al een discussie bezig op ocworkbench link

* Anoniem: 72574 update:
- To this date function verified on following chipsets (please report other):
VIA: KT333, KT400, KT600
SiS: SiS748 (thanks Andy!) - all SiS chipsets are VERY likely to support this feature

Waar haal ik deze software vandaan?

http://www.cpuheat.wz.cz/BetaVersions/CPUMSR_0_85b.ZIP
http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/CPUMSR_0_85b.ZIP

mede dankbaar door W3ird_N3rd

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 78083 op 06-02-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 23:03

Exigence

dnkroz

Lijkt me niet logisch, maar het zou kunnen dat je dan wel de 12.5+ kunt krijgen, omdat dat toch alleen een BIOS fout ofzo was, op sommige mobo´s deden ze het geloof ik wel.
En het lijkt me ook niet handig eigenlijk, bij het verhogen van de MP met 0.5 dan krijg je zowiezo al een toename van 66 mhz in kloksnelheid, in één keer, in windows. Soms kan dat vreemde effecten hebben zoals freezes en reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Mn TbredA 1800+ op een EPoX 8RDA+ (nForce2) reageert d'r dus iig totaal niet op,
jammer, was wel mooi geweest :), zeker als het on-the-fly automagisch te regelen valt aan de hand van de load, zoals bij mobiles ;)

Overigens wordt er op die site gesproken over een brug die m als "mobile" instelt :? Naast de brug om m als A-MP in te stellen dus ;) Weet iemand daar toevallig meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 05-06 11:14
- To this date function verified on following chipsets (please report other):
VIA: KT333, KT600
:)

Anoniem: 2211

Slimmerikken... ;)

Dit is niet zomaar een overclockutility! >:)

Dit programma is echt voor de diehards!

____
edit!

na het programma zelf te hebben bekeken, blijkt mijn eerste conclusie dus fout te zijn. ik behoor zelf tot die slimmerds blijkbaar ;)

sla de rest dus maar over...
------

Je kan hiermee zoals ik het op de website lees nml. direct settings in de CPU-core wegschrijven! Elke cpu (of die nu van intel of AMD, IBM etc. komt heeft microcode.
Op het moment dat je je comp opstart; kan je bios deze eventueel updaten. Bij intel procs wordt de microcode tevens gebruikt om bepaalde workarouns voor bugs te verhelpen, of om een bepaalde setting in te schakelen, bijv. hypertreading etc. Ik zou er niet van opkijken dat je daar ook op een Pentium 4 de yamhill X86-64 technologie al kan aanzetten, mocht je het juiste register weten...

AMD procs gebruiken geen bugfixes dmv. microcodeupdates. echter wel staat hierin de standaard setting van de proc beschreven, voltage, FSB, multiplier, type Athlon, corerevisie etc. Zodra de core stroom krijgt, worden deze registers gevult met de juiste waarden door de proc zelf. Daarna kan de bios deze uitlezen en je mamaplankje op de juiste waardes instellen.

Nogmaals, als ik het goied begrijp, kan je met dit programma je cpu anders laten voordoen dan er door AMD ingezet is. Het zal echter alleen niet blijvend zijn verwacht ik, maar misschien ook wel... en als je dan een foutje hebt gemaakt... |:(

Ik blijf er voorlopig eventjes vanaf voordat ik 100% zeker weet tot hoever ik kn gaan qa overclocken, zonder maar iets aan stabiliteit in te boeten!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 2211 op 18-12-2003 09:10 ]

Ik heb toch het programma gestart en het is toch iets anders dan het doet vermoeden...

Je kan hiermee onder windows de settings realtime veranderen, en bijv. SSE uitschakelen en je cpu een andere naam geven om deze herkenbaar te maken in bijv. CPU-Z. (handig voor extreem overgeclockte, unknown exemplaren...

Just een software workaround voor je bios dus.

overigens kan ik geen multiplier en voltage settings veranderen. mijn plankjhe wordt schijn baar niet herkend/ondersteund.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 23:40
Volgens mij staat er ook in het stuk dat je je processor moet aanpassen.. Door middel van het "lijmen" van bruggen" Iemand dat al geprobeerd?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Met CrystalCPUID 2.5.1.39A http://crystalmark.info/?lang=en kun je mp aanpassen in windows, alleen werkt dit voor de volgende processoren:
Supported CPU
VIA CyrixIII / C3
Samuel / Samuel 2 / Ezra / Ezra-T / Nehemiah
Multiplier which can be chosen...
Samuel / Samuel 2 Stepping 0
3.0x - 8.0x
Samuel 2 Stepping 1 or later / Ezra
3.0x - 12.0x
Ezra-T
3.0x - 16.0x
Nehemiah
4.0x - 16.0x
AMD K7/K8 Multiplier
Supported CPU ( Require PowerNow! or Cool'n'Quiet & BIOS & OS Support... )
K8 : Athlon 64 FX, Athlon 64, Mobile(DTR) Athlon 64, Opteron(??)
K7 : Mobile Athlon XP-M, Mobile Athlon 4, Athlon XP (LV), Mobile Duron (Morgan)
K7/K8

It may reboot depending on Power Options Properties, BIOS Setting and so on...

K8 Only
When changing Multiplier, it may be changed System Clock into 200MHz(default) by BIOS.
Core Voltage =
Base Voltage (0.800V - 1.550V) + RVO1 (0.000V - 0.175V) + RVO2 (0.000V - 0.075V) => 0.800V - 1.800V
*RVO = Ramp Voltage Offset
**RVO1/2 remains as it is.
Multiplier which can be chosen...
K8 : 4.0x - 25.0x
K7 : 3.0x - 24.0x
Multiplier which may be operated...
Athlon 64 3200+ (200x10.0) => 4.0x - 10.0x
Athlon 64 FX-51 (200x11.0) => 4.0x - 25.0x
Mobile Athlon XP 1500+ (133x10.0) => 3.0x - 10.0x

edit, ik heb het hele stuk over het progje dat in de beginpost wordt genoemd gelezen en erg interessant btw.
Dit progje werkt ook alleen voor mobile of MP Athlons, alleen hij laat wel zijn hoe je van een desktop Athlon een mobile of een MP maakt of een mobile/MP! (die maakt AMD niet eens :).)
Ik ga eens kijken wat ik ermee kan (wordt vervolgd).

[ Voor 16% gewijzigd door Spice op 18-12-2003 11:00 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zitten op ocworkbench forum dit te discuseren en het schijnt te werken .

link

het zou leuk zijn als meer mensen mee proberen . Om dit programma te laaten werken heb je zo te zien een athlon mobile cpu nodig
With this knowledge and CPUMSR on hand, I was wondering if it would be possible to run Mobile Athlon XP-M in desktop. The problem of desktop Athlon XP is it lacks required registers C0010041 and C0010042. Hence the multiplier can not be changed on desktop Athlon XP processors!
Je kan de morgan durons 950mhz+ en palominos modden naar mobile door een brug te shorten ( google dat maar)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 78083 op 27-12-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Het werkt inderdaad ja, je kan ook een XP naar een mobile modden hoor.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
even die link naar ocworkbench klickable: http://www.ocworkbench.co...b=get_topic;f=35;t=003859 ik heb namelijk een partij zitten kloten om op die site te komen, dat wil ik jullie niet aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

The Bad Seed

Chaotic since 1983

edit: niet goed gelezen |:(

[ Voor 88% gewijzigd door The Bad Seed op 27-12-2003 12:49 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Duracell schreef op 27 december 2003 @ 12:45:
Bij mij werkt CPUMSR niet, terwijl mijn chipset (kt333) wel bij het supported lijstje staat.
multiplier kan ik veranderen(zowel hoger als lager dan standaard) en op set drukken wat ik wil, de snelheid verandert niet.
en het voltage vakje blijft gewoon leeg...
heb je je proc wel gemod naar een mobile / mp processor?
Wel het hele verhaal van de auteur (vh progje) lezen natuurlijk B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik had het net gezien, ik was al met het progje aan het prutsen na het lezen van de startpost en had het topic niet verder gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Dit is natuurlijk erg goed nieuws als het ook werkt met locked Barton cputjes.... Ik zal maandag dit progje eens gaan testen bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee het werkt niet op Bartons . De auteur zelf zij dat het niet werkt op athlon xp thoroughbreds waar de barton op gebaseerd is. Dus je kan er van uitgaan dat het niet zal werken. Het werkt wel op palominos als ze gemod zijn naar mobile
Spice schreef op 27 december 2003 @ 12:05:
Het werkt inderdaad ja, je kan ook een XP naar een mobile modden hoor.
Je hebt het over de athlon xp palomino en niet de t-bred/bartonm want met die lukt het helaas niet zover ik het weet

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 78083 op 27-12-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik heb mijn cpu gemod naar mobile, (een 1800+ palomino) mod moet gelukt zijn, heb erg precies gewerkt en al vaker een bridge mod gedaan...
maar het programma 'zegt' nog steeds "not supported"
ik heb een Asrock K7s8xe sis748 chipset...

iemand een idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 05-06 11:14
komop zeg, er staat toch niet voor jan lul bij dat het alleen werkt op KT333 en KT600 chipsets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

http://www.cpuheat.wz.cz/html/Tweaks.htm
sis748 staat er ook bij hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eve update ;). Support voor SIS chipsets is nog niet 100% gegarandeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

be able to change multiplier in whole range of 3x - 24x without single wire
Begrijp ik uit dit topic dat ik wel degelijk iets moet modden (naar mobile?) voor dit progje werkt?

Standaard kan ik iig niks op m'n SiS748 / Duron 1600 (@2000, 166Mhz FSB). Jammer, was wel leuk geweest als ik de multiplier had kunnen veranderen. Dat hoort toch on-the-fly te gebeuren hiermee :?

Progje zegt "not supported"...

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 27-12-2003 23:41 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

W3ird_N3rd schreef op 27 december 2003 @ 23:41:
[...]

Begrijp ik uit dit topic dat ik wel degelijk iets moet modden (naar mobile?) voor dit progje werkt?
Inderdaad, dat was mij ook niet meteen duidelijk
Afbeeldingslocatie: http://www.cpuheat.wz.cz/html/AXP_multiplier/AthlonXPmod.gif

hier staat het artikel: http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zou mooi zijn als het op mijn durons 1600 gaat werken. Nou heb ik wel weer een afwijkende chipset (AMD 760MP) maar ik ga het toch proberen. omdat ik mijn cpus naar de 2ghz wil krijgen. zou mooi zijn als het software matig kan want dit tyan tiger bordje heeft in de bios helemaal geen settings om iets aan te passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Anoniem: 78083 schreef op 27 december 2003 @ 20:06:
nee het werkt niet op Bartons . De auteur zelf zij dat het niet werkt op athlon xp thoroughbreds waar de barton op gebaseerd is. Dus je kan er van uitgaan dat het niet zal werken. Het werkt wel op palominos als ze gemod zijn naar mobile

[...]

Je hebt het over de athlon xp palomino en niet de t-bred/bartonm want met die lukt het helaas niet zover ik het weet
Quote van de site:
I made notes of what I knew about Athlon XP bridges and also searched for some photos of mobile Athlon XP processors. Here are results:

(This would be only for Thoroughbred and Barton cores. I don't have Palomino and haven't done any research of those type of CPUs.)
Ik ga er dus vanuit dat de mod die hij bedoelt ook voor bartons is. Bovendien, hij heeft de multipliers getest tot 11,5*200... moet haast wel een barton zijn IMHO
De auteur zegt bovendien dat hij niet naar palomino procs gekeken heeft. Ik denk dat je de boel een beetje doorelkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56475

Komt er ook support voor nForce2 borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Lezen aub, CrystalCPUID 2.5.1.39A werkt bij mij op een Nforce2 plank , zie [rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity[/rml]
Ik heb een Barton 2500 Mobile XP (origineel = ongemod), loopt 2640 BTW op water :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok hier komt een nubbige vraagje

Als je cpu mod naar mobile versie verlies je performance of doet het niks performance wise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452

Ik mod dus mijn tbred B naar een mobile en kan met cristal cpuid alle multipers kiezen? of die boven 12.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 22:31
dit is echt vet!, ik ga morgen gelijk aan de slag.... ik heb momenteel al een vcore van 1.85 dmv bridge mod, dus dan moet ik ook een mobile xp kunnen modden... :)

nu hopen dat mijn loon binnen is, en ff wat sneller/beter memory halen/.... :)

meld het resultaat nog wel...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Anoniem: 78083 schreef op 28 december 2003 @ 19:04:
ok hier komt een nubbige vraagje

Als je cpu mod naar mobile versie verlies je performance of doet het niks performance wise
Qua performance wijzigd er niks, je krijgt alleen de mogelijkheid om "on the fly" de mp te wijzigen, zoals alleen mobile cpu's dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:22
Heeft iemand eigenlijk 'n andere download locatie van deze file? deze ligt er namelijk nog al vaak uit ivm download limiet enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[edit] Topic updated met links naar de files

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 78083 op 31-12-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die file is corrupted :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja hier werkt ie niet ...

Duron Applebred op 'n KT400 mobo (Abit KD7Raid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De_Bastaard schreef op 30 december 2003 @ 23:53:
Mja hier werkt ie niet ...

Duron Applebred op 'n KT400 mobo (Abit KD7Raid)
En? Je hebt wel die bridge verbonden zodat het een mobile proc word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ik heb de mijne werkend: draai nu op 3x200MHz
(stroombesparing :P )
Maar helaas kan ik een mp van max 11 selecteren... en 11 was default, maar ik zal es kijken of dit nog te verbeteren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 31 december 2003 @ 00:28:
Maar helaas kan ik een mp van max 11 selecteren... en 11 was default, maar ik zal es kijken of dit nog te verbeteren valt.
hehe kewl ! eve bij vermelden wat je specs zijn he anders is het niet leuk meer.
Ik ga morgen me xp1700 tbred-b modden naar mobile want nu gebruikt hij wel veeeel electriciteit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
bigfoot1942 schreef op 31 december 2003 @ 00:28:
Moet je gewoon eens een bruggenguide bekijken van de mobiele xp cpu's ,is gewoon zoals met de l3 bruggen ,maar de mobiele cpu werkt met de L6 bruggen ,
Het is ofwel de eerste ofwel de laatste brug verbreken en je hebt de hoge multipliers ter beschikking dacht ik ,maar moet zelf eerst eens zien welke het weer was.

Heb mijn duron ook net ook nog eens gemod naar een mobiele ,en alles werkt perfekt .
Gewoon in windows multiplier selecteren is wel handig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Smollys op 31-12-2003 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
mijn specs origineel:
athlon 2500+
Gigabyte 7vt600
768 mb 400MHz noname mem.

had ik eerst mbv de wire trick naar 3200+ (200MHz fsb) overgeklockt.

En nu heb ik een Mobile Athlon 3200+ MP processor :)
Niet dat ie dat in de bios zegt: hij zegt geeneens meer athlon 3200+, maar Athlon xp/mp 2.2 Ghz
En momenteel heb ik hem draaien op 600MHz... lekker koel voor mijn procje, en goed voor de stroomrekening, hij verbruikt nu nog maar zo'n 23 watt... Kan ik lekker browsen en 24/7 emulen... wil ik gamen gooi ik ff de mp naar boven, voordeel van een mobile proc :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan nog laager als je vcore naar beneden laat zakken

Trouwens hoe laag kan een cpu gaan :/ . Voor de gein 1xmp 200fsb ?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 78083 op 31-12-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
bigfoot1942 schreef op 28 december 2003 @ 00:14:
[...]

Quote van de site:
[...]

Ik ga er dus vanuit dat de mod die hij bedoelt ook voor bartons is. Bovendien, hij heeft de multipliers getest tot 11,5*200... moet haast wel een barton zijn IMHO
De auteur zegt bovendien dat hij niet naar palomino procs gekeken heeft. Ik denk dat je de boel een beetje doorelkaar haalt.
idd
I said my program is able to change frequency and voltage on mobile Athlon processors. To be precise, it supports following CPUs:

Mobile Athlon 4 - Palomino core, model 6 (CPUID 660, 661 or 662)
Mobile Duron - Morgan core, model 7 (CPUID 670 or 671)
Mobile Athlon XP - Thoroughbred core, model 8 (CPUID 680 or 681)
Mobile Athlon XP-M - Thoroughbred or Barton core, models 8 and 10 (CPUID 680, 681 or 6A0)
nu is de vraag kun je de gelockte bartons naar mobile modden :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan met 8rdaVcore tot 1250 gaan sinds in bios ik de multi 12.5 heb.
De reden dat ik deze multi heb is ik simpelweg maar pc2700 heb. Als je nu echt snel ram heb zal je prolly met lagere multie werken en kan je zo tot fsb100 gaan (eronder reboot ie) met Vcore van 1.075

Toch wel interesse anders voor multiper in windows te kunnen veranderen want lage multi en hooge fsb is nog altijd beter he ;) op eender welke snelheid je bezig bent.

Ik zie het wel zitten 1 brug doorsnijden maar voorlopig blijft de koeler mooi zitten (shin etsu is me te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
erikdeprik schreef op 31 december 2003 @ 01:25:
[...]

nu is de vraag kun je de gelockte bartons naar mobile modden :?
JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
kheb het idd gevonden _/-\o_

moet je nu de mobile en de mp mod doen,of aleen de mobile mod:?

maakt weing uit denk ik maar ik vroeg het mij af :)

je kunt dus na de l5 mod de l6 brugjes cutten zodat je standaart met een lagere mp opstart :?

anyway,morgen ga ik het ff uitproberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
nou ik heb de l6 bruggetjes gecut.
Ik hoopte daarmee de mp te kunnen changen tot boven de 11
Dit is echter geen succes. Ik krijg totaal geen beeld meer op mijn pc, zelfs geen bios.
Ik zal vandaag ff proberen een nieuwe proc op de kop te tikken.
Hopen dat de rest van mijn hardware nog heel is.

edit: ik heb nu een mooie sleutelhanger erbij... alleen geen winkel die 2500+ of zelfs 2600+ op voorraad heeft hier :(

[ Voor 18% gewijzigd door bigfoot1942 op 31-12-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
bigfoot1942 schreef op 31 december 2003 @ 06:46:
nou ik heb de l6 bruggetjes gecut.
Ik hoopte daarmee de mp te kunnen changen tot boven de 11
Dit is echter geen succes. Ik krijg totaal geen beeld meer op mijn pc, zelfs geen bios.
Ik zal vandaag ff proberen een nieuwe proc op de kop te tikken.
Hopen dat de rest van mijn hardware nog heel is.

edit: ik heb nu een mooie sleutelhanger erbij... alleen geen winkel die 2500+ of zelfs 2600+ op voorraad heeft hier :(
slecht nieuws :|

bij werkt het progje iig :)
maar hoe dat zit met die l6 brugjes moet ik nog ff doorspitten.
bij mij is elf genoeg 11*240=2640 op lucht gaat ie toch niet redden
ik zou graag willen starten met een mp van 9/10 en dan in winhoos hoger gaan

edit/je kunt de brugjes toch weer dichtpainten?

[ Voor 5% gewijzigd door erikdeperik op 31-12-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
erikdeprik schreef op 31 december 2003 @ 14:14:
[...]

slecht nieuws :|

bij werkt het progje iig :)
maar hoe dat zit met die l6 brugjes moet ik nog ff doorspitten.
bij mij is elf genoeg 11*240=2640 op lucht gaat ie toch niet redden
ik zou graag willen starten met een mp van 9/10 en dan in winhoos hoger gaan
Je bios van je mobo gaat enkel je standard multiplier herkennen ,dus geen mobiele multipliers ,dus opstarten met een multiplier naar wens gaat niet lukken ,hem nadien in windows instellen wel ;)
Als je multiplier 11 genoeg vind ,hoef je niets meer gaan te modden aan de L6 bruggen natuurlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
erikdeprik schreef op 31 december 2003 @ 14:14:
[...]
*knip

edit/je kunt de brugjes toch weer dichtpainten?
al geprobeerd, helaas pindakaas.
dank voor t medeleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
bigfoot1942 schreef op 31 december 2003 @ 14:52:
[...]

al geprobeerd, helaas pindakaas.
dank voor t medeleven
Op welke manier heb je de bruggen gecut ? met een mes ?

Spijtig dat je cpu niet meer werkt ,maar als je ons wat meer details geeft over hoe je die bruggen hebt gecut zullen anderen of jezelf ook niet meer dezelfde fout maken ,bij mij werkt de cpu nog met alle L6 bruggen open ,maar je moet echt goed oppassen bij het doorsnijden ,aleen het baantje mag doorgedrukt worden en niet zomaar een sne geven in die brug want er zitten echt nog wel andere banen rond en onderdoorgeweven die je mee kan doorsnijden hoor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Q: What multiplier will the processor boot at?
A: In all cases, processor will start at L3 settings (startup multiplier). However, AMD wants notebook systems to load OS at maximum frequency, therefore BIOS on mobile systems is required to do software controlled transition to highest multiplier (that is to do P-State transition) immediately after initialization. On desktop systems, there can be two scenarios. The first one is that the BIOS does not do P-State transition. In that case processor will load OS at L3 settings. The second scenario is that BIOS program is somewhat "mobile-like" and it will transition CPU to maximum multiplier - that is to L6 settings. This this second scenario you can't just cut all L6 (that would give you 24x multiplier) but instead you have to cut L6 to a multiplier your CPU can handle at startup

met het 2e senario zou je je mp kunnen verlagen en een hogere fsb geven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 12:10
Ik heb dat prog gedownload maar kan niks veranderen heb een nForce 2 Ultra 400 want bij mij is dat set knop grijs (CPUheat

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Smollys schreef op 31 december 2003 @ 15:12:
[...]

Op welke manier heb je de bruggen gecut ? met een mes ?

Spijtig dat je cpu niet meer werkt ,maar als je ons wat meer details geeft over hoe je die bruggen hebt gecut zullen anderen of jezelf ook niet meer dezelfde fout maken ,bij mij werkt de cpu nog met alle L6 bruggen open ,maar je moet echt goed oppassen bij het doorsnijden ,aleen het baantje mag doorgedrukt worden en niet zomaar een sne geven in die brug want er zitten echt nog wel andere baanen rond en onderdoorgeweven die je mee kan doorsnijden hoor .
Je geeft zelf al aan waar ik de mist in ben gegaan.
Tis alleen zo'n priegelwerk, je word er helemaal naar van.
En hoe hard moet je ongeveer drukken? Ik heb zelf t gevoel dat ik veel te hard heb gedrukt.
Next time laat ik die l6 bruggen mooi dicht, doe ik alleen de mobile mod, dies vrij simpel met een potlood te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
helaas :'( :'( :'( :'( :'(
ik heb ook een sleutelhanger erbij |:(

ik had de l6 bruggetjes gecut met een mes,>no boot

toen heb ik dat hele gebied rod die l6 schoon gekrabt,en zag dat er dus printbaantjes lopen tussen de l6 baantjes :X
die zijn dus ook door :( :( :( |:( |:( |:(
die zijn zo klein,ik denk niet dat die te fiksen zijn,dat zit te dicht op elkaar.

het leven van een tweakert gaat niet over rozen ;(

ik heb nu een unlockte barton erin zitten >naar mobile gemod,maar die wil niet anders dan met een mp van 11 starten,met cpumsr in windhoos ,pakt ie wel alles tot 11 :?
weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
precies dat had ik dus ook.
ik heb nu een unlockte barton erin zitten >naar mobile gemod,maar die wil niet anders dan met een mp van 11 starten,met cpumsr in windhoos ,pakt ie wel alles tot 11
weet iemand hoe dat kan?
wat is daar nu vreemd aan? zo hoort het toch? Zo deed iet t bij mij trouwens eerst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
erikdeprik schreef op 31 december 2003 @ 18:22:
helaas :'( :'( :'( :'( :'(
ik heb ook een sleutelhanger erbij |:(

ik had de l6 bruggetjes gecut met een mes,>no boot

toen heb ik dat hele gebied rod die l6 schoon gekrabt,en zag dat er dus printbaantjes lopen tussen de l6 baantjes :X
die zijn dus ook door :( :( :( |:( |:( |:(
die zijn zo klein,ik denk niet dat die te fiksen zijn,dat zit te dicht op elkaar.

het leven van een tweakert gaat niet over rozen ;(

ik heb nu een unlockte barton erin zitten >naar mobile gemod,maar die wil niet anders dan met een mp van 11 starten,met cpumsr in windhoos ,pakt ie wel alles tot 11 :?
weet iemand hoe dat kan?
Dat bedoel ik dus ,er zitten nog hier en daar baantjes tussen die bruggen tusendoor ,en daar kan je dus niet zomaar met een mes op los vliegen zonder het juiste materiaal te gebruiken .
Eerst opzoekwerk verichten voor je aan zo'n duurkostende producten gaat knoeien is het eerste wat in me opkomt als ik begin te stoeien met een cpu .
Ik vind het echt supper sneu dat je dit voorhebt ,en ook voor de anderen ,maar laat dit een goede gids zijn voor jezelf en anderen om toch eerst het belangrijkste tool in huis te halen om deze mods te kunnen uitvoeren namelijk een goede loupe zodanig dat je echt kan zien wat je doet in 20 a 30 X vergroot.
Als je die niet voorhande hebt moet of mag je er echt niet aan beginnen want het gaat echt gegarandeerd fout aflopen .

Die dingen zijn gewoon te klein om met het blote oog aan te beginnen.
Maar je bent een tweaker en laat je niet ontmoedigen door een tegenslag zou ik zeggen ,de les is geleerd en een ezel stoot........;

Hoop echt dat het volgende keer beter afloopt met de juiste tools .maar opgeven ,dat doen we hier niet he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
bigfoot1942 schreef op 01 januari 2004 @ 03:06:
precies dat had ik dus ook.

[...]

wat is daar nu vreemd aan? zo hoort het toch? Zo deed iet t bij mij trouwens eerst ook.
ja das minder ,ik heb het begrepen,liefst zo ik met 10 booten,en dan in windhoos omhoog/omlaag gooien ;)
Smollys schreef op 01 januari 2004 @ 03:40:
[...]

Dat bedoel ik dus ,er zitten nog hier en daar baantjes tussen die bruggen tusendoor ,en daar kan je dus niet zomaar met een mes op los vliegen zonder het juiste materiaal te gebruiken .
Eerst opzoekwerk verichten voor je aan zo'n duurkostende producten gaat knoeien is het eerste wat in me opkomt als ik begin te stoeien met een cpu .
Ik vind het echt supper sneu dat je dit voorhebt ,en ook voor de anderen ,maar laat dit een goede gids zijn voor jezelf en anderen om toch eerst het belangrijkste tool in huis te halen om deze mods te kunnen uitvoeren namelijk een goede loupe zodanig dat je echt kan zien wat je doet in 20 a 30 X vergroot.
Als je die niet voorhande hebt moet of mag je er echt niet aan beginnen want het gaat echt gegarandeerd fout aflopen .

Die dingen zijn gewoon te klein om met het blote oog aan te beginnen.
Maar je bent een tweaker en laat je niet ontmoedigen door een tegenslag zou ik zeggen ,de les is geleerd en een ezel stoot........;

Hoop echt dat het volgende keer beter afloopt met de juiste tools .maar opgeven ,dat doen we hier niet he :Y)
je hebt gelijk natuurlijk,maar het wordt vaak te simpel voorgespiegeld :/
ik heb al veel brugjes gepaint ,en gepoft,maar dit was een miskleuntje |:(

hopenlijk leren anderen(en ikzelf :) ) er wat van :D
ik zal mijn cpu ter beschikking van de wetenschap stellen :Y)

/gelukkig nieuwjaar aan alle tweaker(innen)s en de rest

[ Voor 70% gewijzigd door erikdeperik op 01-01-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mjah ik ga ook eens proberen dalijk, mijn duron te modden naar Mobile Amd-tje ;)
Hopelijk werkt mijn mobo dan ook weer, heb gisteren namelijk op een of andere manier mijn bios naar de ****** geholpen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
De_Bastaard schreef op 01 januari 2004 @ 14:21:
Mjah ik ga ook eens proberen dalijk, mijn duron te modden naar Mobile Amd-tje ;)
Hopelijk werkt mijn mobo dan ook weer, heb gisteren namelijk op een of andere manier mijn bios naar de ****** geholpen :o
dit progsel heeft niets met je bios te maken,als die corrupt is blijft ie corrupt.

dit proggie werk onder windhoos>daar moet je dus wel eerst inkomen,alvorens je wat kunt veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zei toch ook niet dat het door dit progsel komt :?

Heb gewoon gister iets verkeerd gedaan na het inburnen ofzo en nu is mn mobo/bios naar de ehh ****** :7

Staat los van dit progsel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93961

onzin, het werkt niet op mn via kt333

edit:

werkt wel :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 93961 op 01-01-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
De_Bastaard schreef op 01 januari 2004 @ 17:44:
Ik zei toch ook niet dat het door dit progsel komt :?

Heb gewoon gister iets verkeerd gedaan na het inburnen ofzo en nu is mn mobo/bios naar de ehh ****** :7

Staat los van dit progsel ;)
ohh sorry,verkeerd begrepn,ik d8 al nooby 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door erikdeperik op 01-01-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je alleen die L5t mobilemod doet, begrijp ik uit het verhaal dat het zeker NIET verplicht is om direct te gaan modden met de andere bruggen; met name L6?? :?

Maar wat is dan je max. multiplier die je kan instellen? Altijd 11x; of de waarde die is ingesteld met de L3 brug.

Ikzelf heb een Athlon2400+ met multiplier 15x266. Kan hem zo hardwarematig veranderen naar een 16x multiplier door een L3 brugje door te breken. Mijn mamaplankjes Bios kan alleen een 2600+ herkennen vandaar. Hoger niet en zeker geen hogere bussnelheden van boven de 164mhz! Als ik bijv 166mhz instel; dan start mijn computer gewoon vrolijk weer op met 133mhz!!! en bij 200mhz (met een vele malen lager multiplier) hetzelfde geintje. De max fsb van mijn plankje schijnt gewoon 164mhz te zijn. (KT333chipset, pc3200 ddr, voltmod. clockgen >>200mhz rated... maakt allemaal geen flikker uit. Ligt gewoon aan dat rotte MSI plankje zelf. Waarschijnlijk een ontwerpfoutje van de KT3Ultra-2C versie) Dit bordje is later niet voor niet officieel door MSI gedegradeerd vasn de KT333 naar de KT266a chipset erop gesoldeerd....

Daarom zou het wel leuk zijn om een hogere multiplier in te kunnen stellen dan die 15x of zelfs 16x; bijv. 18x ofzo... Maar ja, gaat dat wel werken als je NIET L6 bruggen doorbreekt.... Anderzijds; de proc IS al ingesteld op multipliers boven de 12,5x; dus het kan wel logisch zijn dat het zo gaat werken.

Iemand met meer ervaring hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Anoniem: 2211 schreef op 03 januari 2004 @ 21:08:
Als je alleen die L5t mobilemod doet, begrijp ik uit het verhaal dat het zeker NIET verplicht is om direct te gaan modden met de andere bruggen; met name L6?? :?

Maar wat is dan je max. multiplier die je kan instellen? Altijd 11x; of de waarde die is ingesteld met de L3 brug.

Ikzelf heb een Athlon2400+ met multiplier 15x266. Kan hem zo hardwarematig veranderen naar een 16x multiplier door een L3 brugje door te breken. Mijn mamaplankjes Bios kan alleen een 2600+ herkennen vandaar. Hoger niet en zeker geen hogere bussnelheden van boven de 164mhz! Als ik bijv 166mhz instel; dan start mijn computer gewoon vrolijk weer op met 133mhz!!! en bij 200mhz (met een vele malen lager multiplier) hetzelfde geintje. De max fsb van mijn plankje schijnt gewoon 164mhz te zijn. (KT333chipset, pc3200 ddr, voltmod. clockgen >>200mhz rated... maakt allemaal geen flikker uit. Ligt gewoon aan dat rotte MSI plankje zelf. Waarschijnlijk een ontwerpfoutje van de KT3Ultra-2C versie) Dit bordje is later niet voor niet officieel door MSI gedegradeerd vasn de KT333 naar de KT266a chipset erop gesoldeerd....

Daarom zou het wel leuk zijn om een hogere multiplier in te kunnen stellen dan die 15x of zelfs 16x; bijv. 18x ofzo... Maar ja, gaat dat wel werken als je NIET L6 bruggen doorbreekt.... Anderzijds; de proc IS al ingesteld op multipliers boven de 12,5x; dus het kan wel logisch zijn dat het zo gaat werken.

Iemand met meer ervaring hierover?
met de l6 bruggen set je de max multy die je kunt instellen,als je xp>mobile mod hebt gedaan

let wel op met het cutten van de L6 bruggen,er zijn in dit topic al 2 sleutelhangers gemaakt ,waaronder ikzelf 8)7

http://fab51.netfirms.com/pc/barton/athlon-e23.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Weet iemand waar de 3e L5 brug aan de onderkant van de cpu uitkomt want ik laat een stripje maken om 2 pinnen met elkaar te verbinden.

Als ik L5 verbind en wil een MP van 13 hebben gaat dat dan of moet je dan L6 cutten??

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Cyrus The Virus schreef op 05 januari 2004 @ 09:22:
Weet iemand waar de 3e L5 brug aan de onderkant van de cpu uitkomt want ik laat een stripje maken om 2 pinnen met elkaar te verbinden.

Als ik L5 verbind en wil een MP van 13 hebben gaat dat dan of moet je dan L6 cutten??
ja :)
maar wees voorzichtig met l6
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
heb eindelijk een nieuwe proc bemachtigd, weer een 2500+
Nog niet overgelockt naar een 3200+, maar wel gelijk gemod naar een mobile. die L6 bruggen laat ik mooi heel :Y)

Passief kan mijn proc net niet lekker gekoeld blijven met mp=3, na 20 minuten was mijn proc al 54 graden...(casefan ook uit) dan maar liever 30 met ietsje meer herrie.
Bovendien was ik bang voor een reboot om wat voor reden dan ook, want dan zou de mp weer op 11 springen, en dat is niet zo lief.
Maartoch, een stille (en koele) pc is weer een stapje dichterbij. En als ik wil gamen gooi ik gewoon de MP omhoog :7

edit: heb nu mijn mp dus op 3, en mijn Vcore op 1.1V. Weet iemand hoelaag je kan gaan? Heb weinig zin om bij mijn "altijd aan pc" een reboot te veroorzaken.
(maw mijn emule gaat net zo lekker)

[ Voor 15% gewijzigd door bigfoot1942 op 06-01-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een gelockte thouroughbred kan die mobile gemaakt worden?
en mijn proc gebruikt standaard al de 15x mp kan dit nog hoger, heb een kt333 ultra 1 bord (msi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ja, check de first post voor linkjes etc.
Als je de 2e L5 brug van rechts sluit en alle L6 bruggen opent heb je m gemod naar een mobile en heb je alle mp's van 3-24 tot je beschikking, on the fly te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigfoot1942 schreef op 06 januari 2004 @ 23:15:
ja, check de first post voor linkjes etc.
Als je de 2e L5 brug van rechts sluit en alle L6 bruggen opent heb je m gemod naar een mobile en heb je alle mp's van 3-24 tot je beschikking, on the fly te wijzigen.
oké instructies hoe je dit moet doen, vind ik wel... maar wordt het desbetreffende cputje ook superwarm als ik de mp omhoogschroef?

dus ik moet in principe van mn 2400xptje 133x15 =1995mhz een 133x24= 3192mhz kunnen maken..

edit:
ik kan niks aan uberduidelijke instructies vinden, heb ik het nou verkeerd begrepen of zitten er een soort micro schuifjes op mn proc en kan ik die gewoon verschuiven ofzo, of moet ik met het soldeerpistool aan de gang?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 93961 op 06-01-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
check deze guide, word het vast duidelijker: http://www.ocworkbench.co...43/unlockbartonwk43-1.htm

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik doodleuk alle multies wil op mijn NIET mobile tbred B moet ik het volgende doen?
So if you would want to open till 12x multiplier you see in table CCC:C, which means, looking at your cpu this way you should cut the forth bridge from left.

If you want access to 6-24x, simply cut all bridges, careful, with a bad cpu in K7S8X-E+ this would be very bad has with 100MHz bus the cpu would boot at already 2400MHz!!!
Alle L6 bridges doorsnijden?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 07-01-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95006

op die site met deat proggie staat dat ie ook via kt 266 ondersteunt iem ervaring mee?
met dat modden heb hier een palomino 1800 liggen en op die site stond iets van
2 L5 bridges verbinden en dan weer 1 welke moet ik nu verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Anoniem: 95006 schreef op 07 januari 2004 @ 15:15:
op die site met deat proggie staat dat ie ook via kt 266 ondersteunt iem ervaring mee?
met dat modden heb hier een palomino 1800 liggen en op die site stond iets van
2 L5 bridges verbinden en dan weer 1 welke moet ik nu verbinden?
check deze
http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102036

Tipje :) ik heb hier een 2500xp uit week 43 locked. Deze heb ik unlocked (MP-Mobile) gewoon door potloodpuntjes (zeer scherpe punt) te zetten in de lasercuts , L5 de laatste 2 bruggen van links af gezien. werkt prima op een Msi 6380e Kt333 chipset.
Morgen gooi ik de proc even op een Asus a7n8x-8-x Nforce om te kijken of ie het hier op doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95006

soms unlockt die maar tot mp 11(ergens gelezen) en mijn xp 1800+ heeft mp van 11.5 iem een idee om alle mp's te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( Mijn Bartonnetje 2500XP is O-) overleden door de welbekende cutjes in de L6 bruggetjes..DOM dom dom! Je drukt zo een ander baantje door en het is gebeurd met je CPU...ondertussen ben ik er ziek :'( van en ben gedegradeerd tot een Duronnetje 1600. Maandje wachten en maar weer een nieuwe barton kopen, Advies naar andere tweakers...L6 is echt 50/50 gauwer dood dan levend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 07:20
@nimo, starte je je cpu voor de L6 mod op met een multiplier van 11?
Zo ja probeer je (of een aantal) L6 bruggen weer eens te verbinden, het zou namelijk best kunnen dat je cpu nu met multiplier 24 opstart en dan boot die natuurlijk niet echt.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
dan is de stand nu dus: 3 dooie procs.
Dat verbinden dacht ik ook later pas aan... maar achteraf gezien zou dat waarschijnlijk toch niet geholpen hebben. Je wilt de bruggen gelijk (in 1x) helemaal goed door hebben... daarvoor ging ik eerst prikken maar dat geeft het gevoeld dat ze niet door zijn, dus je doet er ook nog ff een paar snijbewegingetjes bij... en daar ging t fout bij mij.
100% te testen valt dat niet meer, de proc is al volledig in gebruik als sleutelhanger...

Ik zou nu iedereen afraden de L6 bruggen te cutten.
Of je moet geld over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Anoniem: 102036 schreef op 08 januari 2004 @ 00:54:
Tipje :) ik heb hier een 2500xp uit week 43 locked. Deze heb ik unlocked (MP-Mobile) gewoon door potloodpuntjes (zeer scherpe punt) te zetten in de lasercuts , L5 de laatste 2 bruggen van links af gezien. werkt prima op een Msi 6380e Kt333 chipset.
Morgen gooi ik de proc even op een Asus a7n8x-8-x Nforce om te kijken of ie het hier op doet.....
Maar dat potlood werkt toch niet meer. Hoe heb je dat percies gedaan.
En waarom heb je na de rand je L6 gecut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jawel Cyrus The Virus, met vulpotlood (vervangbare stifjes die een scherpe punt hebben) I.p.v die silvertroep in de putjes te gooien gewoon de laserputjes vet punteren met potlood..werkt bij mij althans uitstekend. Ik heb nu even een Duron

gemod 1600@2305 Vcore 1,85 mb=Asus A7x8n-x ddr-2700 Samsung 2-2-3-11

die tevens op mobile en voltage gemod is met potlood.
Verwijderen gaat, maar is nog vrij lastig. Het enige wat ik niet gemod krijg op mijn proc duron met potlood is de cache naar 256 kb...L2 4 brug. Misschien werkt de cache bij mij gewoon niet...wel jammer. Maar ik baal nog steeds van m'n :( barton die ik naar de klote hebt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(8> Wel Ice-t, klopt wat je zegt, maar ik vermoed toch dat ik wat onderliggende banen heb wegedrukt. De proc blijft zo dood als een pier. Maar ik ga het tuurlijk nog wel proberen met geleidend silverlijm of zo (moet ik nog halen maar die klerezooi is zo duur), potloodstreepjes werkte in ieder geval niet. Dus voor de rest afwachten maar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
@ Nimo maar waarom heb je na de rand toch je L6 bruggen gecut en je MP al kon veranderen.
En maakt de lasecut geen vebinding met de ground ?? En welke bruggen heb je percies verbonden.

Wil dit ook proberen met mijn AMD Barton 3000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cyrus The Virus, Ik heb de laatste 2 puts L5 bridge van links af gezien, gevuld met potlood. Dan werkt ie al als een Mobiele Mp die je kan multiplier in windows t/m 11.
Nu werkt het niet op ieder MB zoals je misschien al gelezen hebt. Bij mij werkte het in ieder geval op een kt 333 van Msi en de asus a7n8x-x N-force. Ja en dat cutten in de L6 bridge is gewoon heel erg riskant...dit alleen om alle multipliers aan de gang te krijgen van 12 t/m 24 wat ik graag natuurlijk wou maar niet gelukt is helaas. Ik raad je aan om dit niet te doen...het is echt zo gebeurd met je proc. Er liggen te veel baantjes onder die onherstelbaar zijn. Ja en mijn motivatie was gewoon de drang naar meer overclock mogelijkheden, daar zijn we tweakers voor.....die nemen nou eenmaal risico's...ook domme, maar daar leer je weer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Als ik dat doe underclock ik mijn Barton eigenlijk want die heeft standard 13x MP :P maar mss doe ik dat wel.
Maar is dat potlood makkelijk te verwijderen zodat je het niet ziet. En heb je toevallig een plaatje van dat potlood want weet niet percies welk jij hebt gebruikt.

Morgen komt er een kennis die is een goud smit, nou ga ik vragen of hij een stripje kan maken om 2 pinnen aan elkaar te verbinden aan de onder kant van de cpu. Want als dat werkt hoef ik geen potlood te gebruiken.

Ik las dit net http://fab51.netfirms.com/pc/barton/athlon-e20.html

Multiplier control circuit
If you are using Motherboard which cannot control the Multiplier, the following circuits are added to it.
The multiplier is controllable by this circuit. It is not necessary to touch the FIDpins.

dan kun je de MP veranderen via schakelaars, maar weet iemand hoe dat percies werkt ???

[ Voor 29% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-01-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat het gaat lukken, ik weet het wel zeker! de proc's na week 39 zijn zo locked als wat en ik heb nergens nog vernomen dat je de mp hardwarematig kan unlocken. Je kan het uitproberen dat het niet lukt d.m.v de wire of socket verbindingen zie **http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/main_workshop.html**. Je kunt dan zogezegd een vaste mp geven...is hetzelfde wat jij evt. wilt gaan doen via dipswitches. tenminste ik neem aan dat je een gelockte barton hebt?

Wat voor mb en ddr heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja, potlood heet gewoon vulpotlood (gevuld met vervangbare stiften) en je kunt het in een willekeurige zaak halen waar ze kantoor artk. verkopen. De hema bijv.

Het is beter met een lage mp te klokken dan met een hoge mp, ligt er natuurlijk ook aan met wat voor mb je werkt. Maar de fsb ophogen stap voor stap is een betere overklok dan de mp hoog zetten met een lage fsb. In jou geval zou juist de mp 11 of 12 zeer geschikt zijn om een OC te doen. bijv 11 X 200 fsb = 3200 xp = 2200 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Spec's staan in sig

Zijn dat van dei Potlood pennen of van die stiften met die witte hulsjes met poltood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53
Zojuist succesvol mn Duron 1600 Applebred (MIXIB core) geconverteerd naar mobile Athlon XP 1900+ . Een vulpotlood was genoeg voor beide bruggen 8) Heb nog geen L6 doorgesneden dus nu max. 11 als multiplier. Voltage kan ik nu ook veranderen maar in MBM zie ik geen verschil ontstaan? Moederbord is een ECS K7S5A met SiS 735 chip...

Als ik voltages kan verhogen dan ga ik ook wel de L6 bruggetjes doorsnijden en door met overklokken :)

[ Voor 7% gewijzigd door LosserNL op 10-01-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
LosserNL schreef op 10 januari 2004 @ 18:52:
Zojuist succesvol mn Duron 1600 Applebred (MIXIB core) geconverteerd naar mobile Athlon XP 1900+ . Een vulpotlood was genoeg voor beide bruggen 8) Heb nog geen L6 doorgesneden dus nu max. 11 als multiplier. Voltage kan ik nu ook veranderen maar in MBM zie ik geen verschil ontstaan? Moederbord is een ECS K7S5A met SiS 735 chip...

Als ik voltages kan verhogen dan ga ik ook wel de L6 bruggetjes doorsnijden en door met overklokken :)
AND NIMO

Is het potlood ook weer makkelijk weg te halen?? zodat je het niet meer ziet en standard MP hebt

En wat ik wil maken als dat lukt dan heb ik MP 5x tot 12.5x

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-01-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Makkelijk weg te halen...hmz dat zou ik niet weten...wellicht met een speldje oid beetje scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cyrus The Virus, Potlood goed weggummen dan met een tandenborstel of zo iets prikkende beweginkjes maken in de putjes...ik gebruik zelf een ietsie pietsie Jif daarbij, en met een niet al te vochtig zakdoekje nawrijven (vette gom en jif weghalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Okeej dan weet ik dat anders heb ik altijd nog een Compressor en een wattestaafje met wat alcohol werkt ook met schoonmaken. Bedank voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
als het goed is ondersteunt de k7s5a niet voltage change on the fly, vandaar dat MBM hetzelfd evcore blijft geven. maak je alle l11 bruggen dicht, krijg je een voltage van 1.85 volt... mischien is dat net het beetje extra wat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Hmz dan draait ie nu perfect en stabiel op 1.52V ... ach ja 1930 MHz is nu nog wel even genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
hmmmmz.... ik heb op mijn 1600+ beide l5 bruggen dicht gemaakt, tenminste, dat dacht ik... mijn cpu werd herkend als een "mobile AMD Athlon 1800+", wat in principe dus niet klopt, want 11*133 = 1466 = 1700+.

toen werd mijn middag nog erger, want win2k bleek niet meer te willen opstarten. ook niet op een fsb van 124mhz (herkend als "mobile AMD Athlon 1600+") en 100mhz (herkend als "AMD Mobile Athlon 4 1100MHz")...

ik heb de twee l5 bruggen weer losgemaakt, en heb nu mijn "oude" 1600+ weer terug. windows boot nu wel weer normaal.
iemand een idee?
ik moet wel toegeven dat de gebruikte zilver verf erg opgedroogd was, en ik zal het komend weekend eens met verse verf proberen, maar omdat ie wel herkend werd vraag ik me toch af of het niet iets anders kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Maar je moet de putten niet vullen met zilverlijm denk ik want dan verbindt je ook de ground aan l5 tenminste dat was eerst altijd zow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb het net met potlood in gekleurd (zeg maar) maar het lukte niet hij blijft standard. Ik heb het met zo'n pen potlood gedaan 0.9mm

wat doe ik percies fout

[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-01-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
hmmmz, tsja, ik heb die putten eerst met seconde lijm gevuld. misschien toch niet helemaal goed... of misschien maakte de zilver lijm van beide bruggen wel contact met elkaar....

verder niemand een suggestie? wie heeft allemaal deze mod gedaan op een k7s5a, en een palomino?

*qrazi is niet graag de eerste... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Het wil hier niet lukken, Sisoft sandra zegt wel dat me CPU multi processor enabled is, maar ik krijg dus nog steeds "not supported" in spumsr, de MP mod is dus wel gelukt, maar die mobile niet ofzo ?
heb dus beide bruggen dichtgegooid met zilverlijm.....
dit op een palomino XP1800+ op een Asrock K7s8xe Revision3

iemand enig idee waarom dit nu niet werkt :?
Pagina: 1 2 3 Laatste