Toon posts:

[OC] athlon xp mp change on the fly

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb t dan alleen 2x met een barton mogen proberen maar ik heb eerst wel de bruggen blootgelegd (beetje schrapen in de lengterichting met een stanleymes) en daarnaa werkte het potloodstreepje (een hele dikke, wel 40x heen en weer) altijd in 1x. (en feilloos)
Dus succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 10:19

Dr C

met C en CK

ik wil dit ook wel proberen, maar toch een beetje bang geworden om mijn proc te vern**ken. ik heb een palomino 2000+. Zou iemand misschien ff een fotootjes kunne maken waar en hoe hij die vulpotlood stiftje erin gepropt heeft. met veel _/-o_ en :)

edit:
offtopic :heb een plaatje gezocht op i-net naar palomino, maar er zijn veeel meer paarden die palomino heten dan processoren :)

[ Voor 23% gewijzigd door Dr C op 13-01-2004 11:55 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Is het al bekend of het met de NF7-S werkt??
Bios zegt unknow cpu en cpuz ook, maar wcpu zegt mobile xp :?
boot op 10.5 (standaard) en als ik de mp naar 11 veranderd dan hangt windows

iemand tips?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
ik weet niet hoe het bij thoroughbreds en bartons zit, maar bij een palomino is het niet verstandig om het gat tussen de koperpuntjes met iets geleidends te vullen. je laat em dan namelijk contact maken met de Ground... werkt niet.

btw: ik heb nog ff nagedacht, en ik denk dat ik de beide bruggen per ongeluk contact heb laten maken met elkaar... (i.e. mp brug met mobile brug)....

tenminste: het is niet nodig om windows op nieuw te installeren of wel?

/edit: @ ken, N7f-s, das een nforce2 toch? ik geloof dat die niet standaard een mobile pakt. je zult ff de goede register setting moeten zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door qrazi op 13-01-2004 08:31 ]

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 00:21:
@Cyrus The Virus, Ik heb de laatste 2 puts L5 bridge van links af gezien, gevuld met potlood. Dan werkt ie al als een Mobiele Mp die je kan multiplier in windows t/m 11.
Nu werkt het niet op ieder MB zoals je misschien al gelezen hebt. Bij mij werkte het in ieder geval op een kt 333 van Msi en de asus a7n8x-x N-force. Ja en dat cutten in de L6 bridge is gewoon heel erg riskant...dit alleen om alle multipliers aan de gang te krijgen van 12 t/m 24 wat ik graag natuurlijk wou maar niet gelukt is helaas. Ik raad je aan om dit niet te doen...het is echt zo gebeurd met je proc. Er liggen te veel baantjes onder die onherstelbaar zijn. Ja en mijn motivatie was gewoon de drang naar meer overclock mogelijkheden, daar zijn we tweakers voor.....die nemen nou eenmaal risico's...ook domme, maar daar leer je weer van!
wat voor register setting hebt je voor je asus nforce2 gebruikt?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ff een vraagje ter bevesteging. :)
als ik nou een cpu met een mp van bv. 13 naar mobile mod,boot hij dan altijd met een mp van 11 (als ik de l6 niet mod) :?

[ Voor 14% gewijzigd door erikdeperik op 13-01-2004 18:28 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 07:50
jah waarschijnlijk wel maar om welke cpu gaat het dan

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
qrazi schreef op 13 januari 2004 @ 08:28:
ik weet niet hoe het bij thoroughbreds en bartons zit, maar bij een palomino is het niet verstandig om het gat tussen de koperpuntjes met iets geleidends te vullen. je laat em dan namelijk contact maken met de Ground... werkt niet.
hm daarom werkt 't bij mij dus waarsch, niet :(
zal ff proberen om 't met iets niet geleidends op te vullen, en dan zilverpasta er overheen :)

[edit] heb 't gat opgevuld met kaarsvet (don't ask :p) maar nog steeds werkt 't niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door The_eYe op 13-01-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu ook mogelijk om je barton te unlocken.
En hem dan een vaste multi te geven.
Dat ie daar mee op start.

want dat on the fly gedoe heb je natuurlijk niet echt wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:55:
Is het nu ook mogelijk om je barton te unlocken.
En hem dan een vaste multi te geven.
Dat ie daar mee op start.

want dat on the fly gedoe heb je natuurlijk niet echt wat aan.
Wel als je moederbord de nieuwe multiplier die je met bv. messteken aangeeft op je processor gebruikt om op te starten...en kan je met cpumsr je kloksnelheid en/of voltage omlaag brengen om af en toe wat stroom te besparen oid.

Weet trouwens iemand of SpeedSwitchXP werkt op deze mobile Athlon XP's en desktop mobo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier dat er veel verwarring is over het wel of niet vullen van de bruggen op een Palomino, Thourougbred of Barton en hun afgeleide (kreupel gemaakte) consorten. ;)

Het ligt aan het type brug en HOE die geschakeld is met de core en dmv. een weerstandcircuit naar VSS (ook wel GND, 0Volt)en VCC is aangesloten.

dit is verschillend op de diverse bruggen, maar zeker is dat onder ELKE brug een volledige koperen layer ligt aan VSS (ofwel 0Volt). Mocht je dus een cut vullen met geleidend materiaal, of dit nu zilverprut of koolstof (potlood) is maakt dan niet echt uit; de brug wordt dan volledig naar 0 volt geschakeld.

Nu wat zijn de verschillen: :?

L1 en L3 bruggen.

Deze bruggen staan via de cpu in verbinding met een gesloten brug naar VCC en een openb brug naar VSS (0 Volt).
Als je de cut (dus een VSS signaal) direct vult met geleidend materiaal, dan veranderd er dus niets; de open brug wordt direct kortgesloten, buitenom de weerstandsbrug naar VSS; dus blijft deze open staan! ;)
Wil je dus een van deze bruggen veranderen, moet de de cut eerst isoleren met secondenlijm ofzo en pas dan gaan verbinden naar VCC.

L2 en L5 bruggen:

Deze staan anders geschakeld als L1 en L3.
Een open brug is nl. standaard geschakeld naar VCC ipv VSS (0 Volt)! Een gesloten brug betekend juist schakelen naar VSS! en dat kan je dus doen door de brug netjes te verbinden en/of door de put te vullen met geleidend materiaal en daardoor een kortsluiting te maken naar VSS (0 Volt) door de onderliggende koperlaag te raken. Al met al hetzelfde resultaat.

L8 en L11 bruggen.

Deze staan geschakeld als L1 en L3.
Wil je de corespanning echter verhogen dan is het voldoende om met een geleidingszilver/potlood een verbinding te maken naar een nabijgelegen VERBONDEN brug, ZONDER de put te vullen! In principe kan je gewoon 1 lange streep zetten over alle zichtbare bruggenconnectiepunten ineens en je krijgtr gewoon 1,85volt corespanning.

Overigens kan deze truuk ook toegepast worden op een L1/L3 brug; een open brug kan je makkelijk sluiten door een verbinding te maken naar een gesloten brugpuntje... tekendd vaak wat makkelijker... :)

L6 bruggen; waarschijnlijk staan deze direct met de cpu in verbinding en NIET via een weerstandsnetwerk; zoals bij de L1 en L3 bruggen.
Schakeltoestand toestand is onbekend tot dusver bij mij.
echter om bruggen te verbreken blijkt alleen de mestruuk te werken met alle nadelige gevolgen.....
Springen laten met een batterij werkt wel om de L6 bruggen open te maken... maar je cpu is gelijk dood!
Het schijnt dat de L6 bruggen direct verbonden zijn met de coren en als je er dan spanning opzet; dan komt die spanning direct terecht in het interne circuit van de cpu... en 5 volt ofzo vindt die niet zo fijn! :( (Met de L1 en L3 bruggen heb je daar geen last van, want deze zijn gebufferd door het weerstands circuitje op de packaging).

Ik hoop dat er nog iemand is met een goed idee om de L6 bruggen veilig open te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
hmmmz, tnx, das een erg heldere uitleg.... zodra ik verse zilverlijm heb, doe ik nog een poging.

als ik het goed begrijp maakt het dus niet uit of alle l5 bruggen contact met elkaar maken, sterker nog, dat zou wel eens kunnen helpen?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Cyrus The Virus schreef op 13 januari 2004 @ 19:57:
jah waarschijnlijk wel maar om welke cpu gaat het dan
bv een 3000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het goed begrijp maakt het dus niet uit of alle l5 bruggen contact met elkaar maken, sterker nog, dat zou wel eens kunnen helpen?

>>> Inderdaad!

Echter let een beetje op met de 2e open L5 brug. Tot nu toe is deze op elk model Athlon OPEN gebleven en zeker is dat de 1e brug altijd dicht staat, ongeachtr welk model cpu.

Van de 3e L5 brug is bekend dat dit Mobile mod geeft
en de 4e L5 brug maakt hem MP enabled.

Tot nu toe is het onbekend wat er gebeurd als je OOK de 2e L5 brug sluit. en/of de 1e opend? :?

Ik kan me goed voostellen dat deze 2e brug misschien een teststand is voor AMD zelf om de cpu te testen (op max overclockwaarde ofzo... of andere ongebruikte instellingen/mogelijkheden ingebakken in de core ook te enablen..... misschien zitten er er enkele 64 bits instructieregisters in de nieuwe cores ingebakken, net als op de Athlon64's.... Deze zijn natuurlijk voortgeborduurde chips van de Tbred-s/ Bartons....) Ik denk dat ik mijn oude Tbed A er maar eens aan waag om te kijken wat er gebeurd als ik ook de 2e L5 brug sluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand enig idee of dit programma werkt op een epox 8rda+ icm gemodde proc (nog niet in mijn bezit ;)). De website zelf is niet helemaal duidelijk over het werken van cpumsr op de nforce2 chipset:
nVidia: There was one report it works on nForce 2 Ultra 400 but others say it doesn't. Maybe some WPCREDIT changes will be required.
Iemand die het toevallig geprobeert heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
JOHN laat het ons weten wat ergebreurd mss wel iets wonderlijks :D

Maar weet iemand waar de Pinnen van de 3e en 4e L5 brug aan de onderkant van de cpu zitten. want dan hoef ik nammelijk geen zilerlijm te gebruiken ( kon niks vinden waar de pinnen zitten)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 10:10:

>>> Inderdaad!

Echter let een beetje op met de 2e open L5 brug. Tot nu toe is deze op elk model Athlon OPEN gebleven en zeker is dat de 1e brug altijd dicht staat, ongeachtr welk model cpu.

Van de 3e L5 brug is bekend dat dit Mobile mod geeft
en de 4e L5 brug maakt hem MP enabled.
dat kan natuurlijk ook nog, dat ik de 3e en 4e brug vanaf de verkeerde kant geteld heb. voor zover ik kon zien waren er maar twee bruggen open, maar als de 2e brug altijd open staat, en in mijn geval de 3e en 4e ook, moeten er dus 3 open bruggen zijn.
ff een plaatje van een palomino...:
http://www.composter.kiev...eviews/xpfaq/palomino.jpg
zoals je kunt zien zitten de l5 bruggen op een andere plek dan in de manual op de cpumsr site.... voor de duidelijkheid: op die manual zitten de l5 bruggen vlak bij de l12 bruggen, maar op de foto, en op mijn palomino, zitten de l5 bruggen recht onder die stip, die rechts van het woordje "IN" staat. (hmmmz, als ik nu eens geedite plaatjes kon uploaden... :) )

//edit: net ff op de cpumsr site gekeken, en daar deze pagina gevonden:
http://www.cpuheat.wz.cz/...AXP_Multiplier_Photos.htm

ik heb waarschijnlijk de 2e en 3e brug dicht gemaakt, en daarom werkte het niet.
je moet als volgt naar de l5 bruggen kijken:

l5 . : : : :

dubbele punten staan voor de bruggen, 1 t/m 4 te lezen van links naar rechts.
op die palomino foto die ik poste kun je erg duidelijk de lasercuts zien op de 2e en 3e brug, terwijl het lijkt alsof de 4e brug nog gewoon dicht is.

ik dnek dat ik morgen al wel het resultaat kan posten, of mijn conclusie enigszins klopt... :P
met een beetje geluk kan ik er zelfs bij posten dat ik mijn k7s5a op 166mhz FSB heb lopen...

[ Voor 23% gewijzigd door qrazi op 17-01-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is deze url al eens langsgeweest?

http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

makkelijke uitleg over welke pinnen je moet verbinden om de multi te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 05:37:
is deze url al eens langsgeweest?

http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

makkelijke uitleg over welke pinnen je moet verbinden om de multi te veranderen
helaas gaat dit niet meer op ,met processors van week 39>later :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
ik dus gister weer aan de slag met mijn scalpel nummer 10 en verse zilverlijm... mod deed het niet.... ik vloeken, gehaast de kast open getrokken, zilverlijm er weer afschrapen, schiet ik uit, en zie een kras op mijn 1600+.... ik trek helemaal wit weg. .. trillend de cpu terug gedrukt en pc aan... gelukkig doet ie het nog.

l5 bruggen wat op geschraapt, zilver verf erover.... pc aan... niks.... :(

ik denk dat ik niet verder experimenteer totat ik genoeg geld heb om eventueel een nieuwe cpu te halen... die kras ging mij eigenlijk net ff te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik vraag het nog een keer want krijg geen antwoord.

Heeft iemand een plaatje of datasheet van een AMD Barton met de pin namen aan de onderkant van de cpu, zodat ik kan zien waar e L5 bruggen zitten aan de onderkant van de cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de n00b vraag maar k heb een athlon xp1800+
om de mp te unlocken hoef ik dus alleen maar die l5 te verbinden?

op dat stickertje op proc staat AXDA1800DUT3C, kweetniet precies wat het inhoudt.... :D
Tzou fijn zijn als iem me kan helpen, evt via msn ofzo...

Edit:

Pic: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bart.scheepens/1.JPG

Ik ben er nu achter wat die reeks cijfers/letter betekend, nu rest nog de vraag of ik gewoon die L5-brug dicht kan gooien of moet k eerst nog iets anders doen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik volg dit topic al een tijdje met intresse. Ik vroeg me af of iemand al geprobeert heeft of AMD's eigen PowerNow tooltje werkt icm deze mod.

Quote:
AMD PowerNow!™ technology is an innovative solution available on all AMD mobile processor-based notebooks that can effectively increase notebook battery life, while delivering performance on demand, for the ultimate mobile computing experience.

AMD PowerNow Dashboard

Ik ben nl. nogal een silent pc freak. Dus het leek mij heel erg handig als de processor alleen op hoge snelheid loopt als het nodig is.

Maar goed kan best zijn dat ie daarmee altijd op top snelheid draait omdat ie ziet dat je pc op netspanning draait :9

[ Voor 21% gewijzigd door Shuriken op 20-01-2004 14:15 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
volgens mij leest dat powernow tooltje alleen waarden uit:
The PowerNow! Dashboard explains how AMD PowerNow! technology operates with your notebook.
en daarbij:
PowerNow! Dashboard includes:
All readouts for voltage, clock speed, and battery savings are done with gauges. To help support TPI, digital readouts are not offered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb het zelf maar even geprobeert. De L5 mod is volgens mij wel gelukt. Alleen ik denk dat mijn moederbordje geen mobile ondersteunt/detecteerd.

Nforce 1 is ook niet gesupport dus dat zal wel kloppen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoy ik heb een AMD Durom 1400 Mhz op een ECS bordje met chipset KT600, toch is het vakje van de multipier vernderen bij mij lichtgrijs. Hoe komt dat dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 22:54:
Hoy ik heb een AMD Durom 1400 Mhz op een ECS bordje met chipset KT600, toch is het vakje van de multipier vernderen bij mij lichtgrijs. Hoe komt dat dan :?
Jij bent de sufste van vandaag.
Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het me dan eens uitleggen aub, want ik heb het toch niet door dan hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
hij bedoelt waarschijnlijk dat je als je de startpost leest je genoeg zou moeten weten.
Heb je je proc. bijvoorbeeld al naar mobile gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
IK heb zojuist mijn XP1700+ naar een mobile mp gemod, alles werkt (tot nu toe :)) perfect. NU nog kijken of ik wat met die L6 dingen ga doen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik heb mn AMD XP2200+ ook ff naar mp gemod, maar ik kan nog steeds de multiplier niet verandere :? ik heb een MSI KT6 Delta LSR moederbord met een KT600 chipset, dus dat zou het probleem neit moeten zijn, maar wat dan wel ?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/cpumsr.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

DaNiEl KuNsT schreef op 01 februari 2004 @ 11:53:
ik heb mn AMD XP2200+ ook ff naar mp gemod, maar ik kan nog steeds de multiplier niet verandere :? ik heb een MSI KT6 Delta LSR moederbord met een KT600 chipset, dus dat zou het probleem neit moeten zijn, maar wat dan wel ?

[afbeelding]
Er staat dat multiprocessor mogelijk is ?

Je zegt dat je de processor naar mp (multi processor) hebt gemod. Je moet de mobile mod doen. (3e L5 brug (naast die die nu al gemod is ;)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:27:
Kun je het me dan eens uitleggen aub, want ik heb het toch niet door dan hoor :?
DaNiEl KuNsT schreef op 01 februari 2004 @ 11:53:

[afbeelding]
je moet de proccessor naar mobile modden(naar mp modden is niet nodig)
dus de 3e l5 brug verbinden,om van je xp een mobile xp/mp te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
dat heb ik nu gedaan, maar het werkt nog steeds niet. hoe kan ik controleren of de bridge wel goed is ??
en op die site van dat programmaatje staat ook iets over die northbridge veranderen. kan het daar aan liggen

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
DaNiEl KuNsT schreef op 01 februari 2004 @ 13:21:
dat heb ik nu gedaan, maar het werkt nog steeds niet. hoe kan ik controleren of de bridge wel goed is ??
en op die site van dat programmaatje staat ook iets over die northbridge veranderen. kan het daar aan liggen
ok :D je had het over mp,vandaar
ja idd iets over p-states
ik d8 dat er ook een progje bij stond,waarmee je kon edditen....ehm d8 ik
iig. bij mijn abit kt 600 werkte het gewoon.
hou ons op de hoogte als het lukt :)

edit/
On VIA KT600 there is in register D5 bit 2 that defines if northbridge should recognize FID_Change special cycle. For P-States transitions to work, set this bit to one.
edit2/ik weet niet hoe je het brugje hebt dichtgemaakt,ik heb iig eerst het gaatje dichtgemaakt met plamuur,en daarna de brug verbonden :)

[ Voor 25% gewijzigd door erikdeperik op 01-02-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Heeft iemand toevallig een plaatje van een AMD barton waarop staat waar de L5 pinnen zitten aan de onderkant van de cpu of heeft iemand een cpu liggen en dat kan na meten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
@erikdeprik:
ik heb ze eerst dichtgemaakt met spul voor op 3d kaarten (om te versturen ;)) waarmee je reliëf kunt maken (had mn ma nog ligge) en daarna met een 6B potlood de puntjes verbonden

[ Voor 7% gewijzigd door DP Kunst op 01-02-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
DaNiEl KuNsT schreef op 01 februari 2004 @ 17:00:
@erikdeprik:
ik heb ze eerst dichtgemaakt met spul voor op 3d kaarten (om te versturen ;)) waarmee je reliëf kunt maken (had mn ma nog ligge) en daarna met een 6B potlood de puntjes verbonden
hmz..... dan zou het moeten werken,ik gebruik zelf die bison electro.mischien toch die nb ,maar ik zou niet precies weten hoe dat moet
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
JAAHHHHH!!!!
ik heb eindelijk de eerste gelukte L6 mod. Na mijn vorige mooie barton (die vlekkeloos 200MHz FSB pakte) gemold te hebben, is nu mijn laatste L6 brug mod gelukt!
ik heb nu ook de 11.5 en 12 multipliers tot mijn keuze (dus mijn proc @ 2.0 GHz)

edit:
wat blijkt: ik heb zo'n mislukte proc, dat ie zelfs op de 2.0 GHz al instabiel is. Dus dan maar 166*11.5 (hoewel dat tzelfde is als op 174*11, maar ik heb geen gelockte agp/pci)
en ik een 2500+ gekocht omdat die zo goed te overklokken zijn. mijn 1e proc wel ieg.

[ Voor 36% gewijzigd door bigfoot1942 op 05-02-2004 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Gisteren L1 bruggen verbonden van m'n palomino 1600+ in de bios staat er mooi Athlon MP o.i.d omdat de laatste L5 brug fabrieksmatig dicht is. Tegelijk had ik de 3e L5 brug (naast de MP brug) verbonden zonder te isoleren.

In de cpuheat site staat dat je bij mijn moederbord (KT266A) "KT266, KT266A, KT333 (reg. 95, bit 2 = 1 for those three), " moet doen in wpcredit, dit zal ik binnenkort proberen.

Moet de 3e L5 brug geisoleerd worden bij een Athlon XP Palomino (of een ander type).

[Offtopic]

Ik heb een Asus A7V266-E hierop kan ik alleen een mp van 8,5 selecteren. Op een Epox 8KHA+ (ook met een Via KT266A chipset) kan ik er meer (niet alle !) selecteren waaronder 12 en 7,5.
Het asus moederbord ondersteunt 10,5 niet eens (processor default).

Mischien dat een bios update nodig is ?

[Edit]
Voltages verschillende geprobeert, zelfde voor fsb (100 of 133 maakt niet uit)

[ Voor 8% gewijzigd door Dre op 05-02-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
die 3e L5 brug hoeft niet geisoleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Palomino geprobeerd te unlocken met potlood en daarna zilverlijm, maar dat lukte niet.
Standaard is m'n Palomino wel MP capable omdat de laatste L5 brug standaard dicht is. Toch werkt het niet.

Daarna bij een TbredA geprobeerd en dat lukte wel. ;)
Multipliers 5 tot 15 zijn nu beschikbaar na het doorsnijden van 2 L6 bruggen.
Misschien moet het L5 putje eerst opgevuld worden bij een Palomino, bij een Tbred hoeft dat niet.
Mobo is een A7v266E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 10:11:
Heb een Palomino geprobeerd te unlocken met potlood en daarna zilverlijm, maar dat lukte niet.
Standaard is m'n Palomino wel MP capable omdat de laatste L5 brug standaard dicht is. Toch werkt het niet.

Daarna bij een TbredA geprobeerd en dat lukte wel. ;)
Multipliers 5 tot 15 zijn nu beschikbaar na het doorsnijden van 2 L6 bruggen.
Misschien moet het L5 putje eerst opgevuld worden bij een Palomino, bij een Tbred hoeft dat niet.
Mobo is een A7v266E.
Werken al je multipliers ? Bij mijn A7V266-E iig niet :/

De 3e L5 brug hoeft niet geisoleerd te worden volgens bigfoot, zover ik begrepen heb heeft bigfoot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Awaarle

Ja alle multi's werken op de a7v266-e. Tenminste met CPUMSR.
In het BIOS niet, maar dat heeft nooit gewerkt.
Als frequency & voltage control 'supported' wordt in CPUMSR werken de multipliers ook.
Alleen de Tbred die ik heb was mobile te maken, met de palomino lukte het niet.
De PALO_FREQ jumpers van het mobo staan op ATHLON/DURON.

Misschien lukt het bij de Palomino niet omdat mijn L1 bruggen nog open zijn.
Maar dat zou niet uit moeten maken. Ieg blijft CPUMSR 'unsupported' aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 102% gewijzigd door Dre op 10-11-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja alle multipliers werken van 5x tot 15x. Of hoger als je meer L6 bruggen doorsnijdt.
Wel ffe register 95h met wpcredit zetten.

ter info: ik heb een TbredA 1700+ met als enige mods;
L5 brug 3 op mobile gezet
L6 brug 3 en 4 doorgesneden om max multi van 15x te krijgen
L3 brug 3 en 5 doorgesneden om default multi van 13x te krijgen (2100+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de Palomino unlocked dmv de L1 bruggen en kan de multipliers nu in het bios instellen. Echter on-the-fly met CPUMSR nog steeds niet.
Dat kun je waarschijnlijk wel vergeten met een 'oude' Palomino.
In tegenstelling tot wat het artikel zegt op de CPUMSR website.

Het enige wat het nog zou kunnen zijn is de MP L5 brug. Misschien moet je die juist weghalen bij mobile gebruik. Deze stond namelijk standaard dicht op mijn Palomino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:06:
Heb net de Palomino unlocked dmv de L1 bruggen en kan de multipliers nu in het bios instellen. Echter on-the-fly met CPUMSR nog steeds niet.
Dat kun je waarschijnlijk wel vergeten met een 'oude' Palomino.
In tegenstelling tot wat het artikel zegt op de CPUMSR website.

Het enige wat het nog zou kunnen zijn is de MP L5 brug. Misschien moet je die juist weghalen bij mobile gebruik. Deze stond namelijk standaard dicht op mijn Palomino.
je moet de 3e l5 brug hebben voor een mobile mod.dus niet de mp brug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Mobile mod bij een Tbred B moet hetzelfde als @ een palomino. Ik heb bij beide processoren de 3e L3 brug verbonden. De Tbred start op bij 12,5x (zoals standaart bij een 2000+) en in windows werkt ie nog steeds op 12,5x. Pas na het programma cpumsr gedraait te hebben kan ik maar van 3 t/m 11 selecteren.

Weet iemand waarom mijne met 12,5x opstart. Ik dacht dat het maximum 11x was zonder l6 mod. Maybe omdat mijn moederbord als Unknown herkent (Asus A7V8X-MX)

[Edit]

"Q: How can I turn my Athlon XP / MP on Palomino core (Model 6 - CPUID 066x) or Duron on Morgan core (Model 7 - CPUID 067x) to mobile one?
A: Just connect the second bridge from dot on L5 (located near L8 and L11):"

Is dit mijn fout (ik heb de 3e brug gedaan), of geld deze uitleg alleen voor de oude palomino's (1000/1200 mhz)

[ Voor 28% gewijzigd door Dre op 11-02-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 20:11
heb net ff proggie geprobeert :P
wekrt goed met mijn AMD Athlon 2400xp met mobo van:
Shuttle AK32 VIA KT266
heb 1 optie uitgezet daardoor kon ik dus niet de mp veranderen:
Bij configuration staat Enable user protection!
heb ik uitgezet en nu ken ut wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
awaarle schreef op 11 februari 2004 @ 15:51:
Mobile mod bij een Tbred B moet hetzelfde als @ een palomino. Ik heb bij beide processoren de 3e L3 brug verbonden. De Tbred start op bij 12,5x (zoals standaart bij een 2000+) en in windows werkt ie nog steeds op 12,5x. Pas na het programma cpumsr gedraait te hebben kan ik maar van 3 t/m 11 selecteren.

Weet iemand waarom mijne met 12,5x opstart. Ik dacht dat het maximum 11x was zonder l6 mod. Maybe omdat mijn moederbord als Unknown herkent (Asus A7V8X-MX)

[Edit]

"Q: How can I turn my Athlon XP / MP on Palomino core (Model 6 - CPUID 066x) or Duron on Morgan core (Model 7 - CPUID 067x) to mobile one?

Is dit mijn fout (ik heb de 3e brug gedaan), of geld deze uitleg alleen voor de oude palomino's (1000/1200 mhz)
bekijk je L3 bruggen. Deze zouden de opstartmultiplier moeten aangeven. Staan de L3 bruggen idd op 12,5 geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 20:11

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Ok, ik heb nu alles gelezen maar 1 ding kon ik nergens vinden. (Of voor mij niet helemaal duidelijk) De vraag is hier ook al langs gekomen, maar hij is nog niet beantwoord.

Ik heb een 2600+ barton met een standaard mp van 11,5. Ik trek een fsb van 200 daarbij, stabiel met games, cpu stabilitytest en sandra 2004 maar niet met prime!

Mijn vraag dus: als ik de mobile mod doe (de l5 brug), boot mijn cpu als een mobile en dus met een max mp van 11?
Ik kan en hoef de mp verder niet te veranderen met cpu heat in windows omdat ik een nforce2 chip heb en dat toch niet lukt...
Ik wil gewoon booten met een een default mp van 11. Bereik ik dat dus met de mobile mod?

Heel veel dank alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik heb bij mijn xp 2500+ ook geprobeerd om ehm naar mobile te modden.. tevergeefs,
Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/Barton5.JPG
heb de middelste lasercut op de L5 bruggen verbonden met elkaar.. maar in het programma kan ik nog niet de mp veranderen :(

zie ook [rml][ OC] Multiplier verhogen op A7V333[/rml]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

bigfoot1942 schreef op 11 februari 2004 @ 18:16:
[...]

bekijk je L3 bruggen. Deze zouden de opstartmultiplier moeten aangeven. Staan de L3 bruggen idd op 12,5 geconfigureerd?
Tbred B 2000+
open-open-gesloten-gesloten-gesloten (5 stuks, de 2e/3e lijken bij elkaar te horen

Palomino 2000+ (Groen)
gesloten-gesloten-open-open (4 stuks) (dacht ik)

Palomino 1600+ (Bruin) (MP (4e L5 brug= standaart dicht)
open-open-gesloten-gesloten

L10 is bij de palomino cpu's gelijk; gesloten-open. Tbred B zie ik geen L10 zonder (waarschijnlijk) stikkers te verwijderen.

De palomino processoren kunnen andere multipliers aannemen dmv de bios, dus de L1 mod's zijn goed gelukt.

De L3 bruggen zorgen voor de opstart snelheid.
De 3e L5 brug zorgt voor een Mobile processor en hoeft niet geisoleerd te worden
De l6 bruggen zorgen ALLEEN bij een Mobile cpu voor de maximale snelheid die je vanuit windows (niet uit de bios) kan instellen.

Sommige moederborden/ chipsets zorgen dat de processor opstart met de maximale L6 mogelijkheid (Met standaart L6 bruggen 11) ?
Mijn moederbord (A7V8X-MX) ziet t/m windows de hele L6 dus niet.

Op http://fab51.fc2web.com/pc/palomino/athlon-e1.html staan cpu`s met 5 L3 bruggen. Ik zie er maar 4.

L6 bruggen bij mijn processoren allemaal verbonden
Morgen zal ik kijken waarmee een A7N8X opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
awaarle schreef op 11 februari 2004 @ 22:50:
[...]
*knipperdeknip

Op http://fab51.fc2web.com/pc/palomino/athlon-e1.html staan cpu`s met 5 L3 bruggen. Ik zie er maar 4.
ik vraag me af waar je 5 L3 bruggen op die site zit staan. Ik zie er toch echt maar 4.

• qrazi
awaarle schreef op 11 februari 2004 @ 15:51:
[Edit]

iemand hier nog commentaar op? want voorzover ik dacht, moest je de derde en vierde brug vanaf de dot dichtmaken. dit zou overigens wel kunnen verklaren waarom de mod bij (nog) niet gelukt is...

• Dre
  • Niet online

Dre

bigfoot1942 schreef op 11 februari 2004 @ 23:45:
[...]

ik vraag me af waar je 5 L3 bruggen op die site zit staan. Ik zie er toch echt maar 4.
12.5x 1.67G CCC:: 2000+

3xCC+2x:=5
Of moet ik ergens anders kijken ? op ocinside.de wordt er wel gesproken over 4 L3/ L4 bruggen.

Een 1600+ (10,5) heeft bij
L3 ::CC
L4 ::CC

Een 2000+ palomino (12,5) heeft bij
L3 ::CC
L4 CC::

Dit bovenstaande klopt volgens ocinside.de

Een 2000+ mobile boot met een mp van 12 ipv van 12,5. En als mobile instellingen kan ik 3 t/m 11 selecteren

Een 1600+ mobile boot met een mp van 12,5 ipv 10,5. En als mobile instellingen kan ik 3 t/m 16 selecteren (werkend, 16,5x100=te hoog)

Iemand enig idee waarom deze mp's gekozen worden ?

qrazi

De 4e L5 brug is voor een multi processor systeem, de 3e (Tbred/ Barton) of 2e (Palomino) voor een mobile. Deze kan je wel tegelijkertijd verbonden hebben.

Edit

Inmiddels een Tbred B mobile op een A7N8X Deluxe werkt op een mp van 12,5....

Bij een palomino processor moet de 2e L5 brug verbonden worden, dus NIET de 3e zoals bij een Tbred a/b en een barton

[ Voor 83% gewijzigd door Dre op 13-02-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
awaarle schreef op 12 februari 2004 @ 15:58:
[...]
qrazi

De 4e L5 brug is voor een multi processor systeem, de 3e (Tbred/ Barton) of 2e (Palomino) voor een mobile. Deze kan je wel tegelijkertijd verbonden hebben.
[/b]
hmmmz...
ik had dus eerst de tweede en derde brug verbonden. wat doet de derde brug?
ik zal dus gauw de tweede brug weer dichtmaken. isolatie is niet nodig? of mag het juist helemaal niet?
en kan het zijn dat windows niet meer opstart na de mod, of heb ik dan per ongeluk de eerste of derde brug met de tweede brug geconnect?

tnx alvast voor de reply....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qrazi schreef op 16 februari 2004 @ 08:36:
[...]

hmmmz...
ik zal dus gauw de tweede brug weer dichtmaken. isolatie is niet nodig? of mag het juist helemaal niet?
en kan het zijn dat windows niet meer opstart na de mod, of heb ik dan per ongeluk de eerste of derde brug met de tweede brug geconnect?

Alleen de tweede brug op palamino is voldoende om een mobiel proc te activeren.
Bij de palamino is het geloof ik wel zo dat je de putjes (superlijm of zo) moet isoleren (contact met ground) en dan met potloodstreepje of geleidende verflijm verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

qrazi schreef op 16 februari 2004 @ 08:36:
[...]

hmmmz...

Isoleren hoeft niet bij een palomino, ook bij een Tbred A/B en een barton hoeft je niet te isoleren. itt wat de persoon boven mij zegt.

Ik weet niet of je de L1 bruggen moet verbinden voor een palomino mobile (volgens mij wel), ik heb dit wel gedaan, hierbij moet je wel isoleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
hmmz, tsja, ik heb nu al best wel vaak gepost, en nog niet echt veel geprobeerd (2x in totaal). maar goed. mijn is nu als volgt:
ik heb een xp 1600+ (palomino) op een ecs k7s5a. ik heb de l11 brug al dichtgemaakt voor een default vcore van 1.85. ik flash de laatste cheepoman bios, om zeker te zijn van MP en Mobile support.

ik maak de tweede l5 brug (vanaf de stip gerekend) dicht. ik gebruik hierbij geen isolatie, want dat maakt toch niet uit.
ook maak ik alle l1 bruggen dicht. hierbij gebruik ik natuurlijk wel isolatie.

als het goed is start dan niet alleen mijn cpu op als een amd athlon mobile 1700+, maar kom ik ook in windows...

komt het zo goed? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maak de tweede l5 brug (vanaf de stip gerekend) dicht. ik gebruik hierbij geen isolatie, want dat maakt toch niet uit.
ook maak ik alle l1 bruggen dicht. hierbij gebruik ik natuurlijk wel isolatie.

als het goed is start dan niet alleen mijn cpu op als een amd athlon mobile 1700+, maar kom ik ook in windows...

komt het zo goed? :o[/quote]

Ja, tweede brug vanaf de stip!

Bij mij ging de palamino-mod (1800xp) niet zo gemakkelijk, probeerde ook nl gewoon een potloodstreepje te zetten zonder het putje te isoleren. Mod lukte gewoon bij mij niet. Na een tijdje ging ik het weer eens proberen maar dan met isolatie en vervolgens een zilverlijm streepje en het werkte uiteindelijk. Me andere proc's Barton 2500xp en Duron 1600 werkte gelijk met een potloodpuntje.

Je moet gewoon maar wat modden, gaat vast wel lukken deze mod. Succes!

Verwijderd

Hallo daar iedereen

Ik ben juist de trotse eigenaar van een DFI Lanparty NForce B geval en een XP2800+ Barton (locked)

Iemand ervaring met dit moederbord of dit werkt.

Heb de mod toegepast met de potlood truc, en het ziet er op eerst zicht goe uit

Alleen multiplier verandert niet naar 11, en wanneer ik deze wil wijzigen in windows, slaagt mijn systeempje vast :'( Ik ben dus geen stap verder

Bij het opstarten in de bios komt er "Unknow CPU Type ..speed.. "
AIDA32 geeft Mobile AMD Athlon XP-A

• bigfoot1942
  • Niet online
op de site die in de topicstart staat staat alles wat er bekend is over mobo's die hier wel en niet mee werken.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

het werkt hier met een amd athlon barton 2500xp+
L1 bridges waren nog dicht, niks aan veranderd, oc'en ging altijd prima
heb met een vulpotlood steeds over de mobile-bridge getekend,weggeblazen, getekend, geblazen etc. tot er een goede laag op zit, en nu kan ik dus met cpumsr on the fly mulitpliers veranderen! het is vet. hij wil niet lager dan een multiplier van 5. ik heb niks met de l6 bridges gedaan, vond ik te riscant.

op een asus a7v333, nieuwste bios

[ Voor 5% gewijzigd door powerflux op 26-02-2004 17:58 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

powerflux schreef op 26 februari 2004 @ 17:57:
het werkt hier met een amd athlon barton 2500xp+
L1 bridges waren nog dicht, niks aan veranderd, oc'en ging altijd prima
heb met een vulpotlood steeds over de mobile-bridge getekend,weggeblazen, getekend, geblazen etc. tot er een goede laag op zit, en nu kan ik dus met cpumsr on the fly mulitpliers veranderen! het is vet. hij wil niet lager dan een multiplier van 5. ik heb niks met de l6 bridges gedaan, vond ik te riscant.

op een asus a7v333, nieuwste bios
Kickje! ;)

Heej, ik zit in dezelfde situatie :P ook een A7v333 en Xp 2500 :)

Welke bios heb je gebruikt? de laatste (1017) of de laatste BETA (1018beta)?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

OK, na gisteravond gemod te hebben ben ik nu de trotse eigenaar van een Mobile AMD MP 2500+ met Barton core >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/cpumod/Mobile%20MP.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/cpumod/Mobile%20MP%202.JPG

Zoals je ziet herkennen meerdere programma's ehm als een Mobile MP. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/pics/cpumod/CPUMSR.JPG

Nu komt het probleem, Bij het programma CPUMSR staat dat er maximaal een MP mogelijk is van 11 :( zodra ik ook maar iets aan de MP verander schiet hij terug naar 11 (x 133 Mhz fsb, 1466 mhz dus. :( ) Hij start automatisch op met een MP van 17 omdat ik ehm paar weken geleden gemod heb hiernaar :P (was niet de bedoeling., maar dit terzijde.. ) De MP kan dus wel verandert worden, maar alleen naar een MP van 11, hierna krijg ik ehm ook niet meer hoger dan 11, tenzij ik reboot.

Iemand een gouden tip ;)?

*Pics zijn Clickable!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
de l6 brugjes cutten, ;)

maar als je het topic helemaal leest,zie dat met de l6 mod een aantal cpu's tot sleutelhanger zijn omgetoverd :X
pas dus goed op!

edit/was dat een gelockte barton???

[ Voor 14% gewijzigd door erikdeperik op 01-03-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

erikdeprik schreef op 01 maart 2004 @ 20:29:
de l6 brugjes cutten, ;)

maar als je het topic helemaal leest,zie dat met de l6 mod een aantal cpu's tot sleutelhanger zijn omgetoverd :X
pas dus goed op!

edit/was dat een gelockte barton???
Ik heb nare ervaringen met "cutten :P " DE barton is een, AQXEA 0327 XPMW Unlocked :P

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 01-03-2004 20:36 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.k ik had al mijn AMD XP Pal. gemod (L1 bruggen). Nu wil ik graag nog modden naar mobile, dus ik moet L5 .:::: de tweede brug (van rechts naar links) verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 11:38:
O.k ik had al mijn AMD XP Pal. gemod (L1 bruggen). Nu wil ik graag nog modden naar mobile, dus ik moet L5 .:::: de tweede brug (van rechts naar links) verbinden.
andersom, de tweede brug van links: l5 . : : : :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bedankt, anders had ik mijn XP gemold :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Laatst online: 03-08-2021
ouch :p denk dat m'n duron RIP is.....
hij draaide heerlijk op 2488 luchtkoeling, maar ik moest zo nodig de 2500 halen :(
dus denk doe ff die L6 mod maja dat ging dus mis..

ach, 't was toch al upgrade tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 12:09:
Erg bedankt, anders had ik mijn XP gemold :(
Hij gaat niet stuk als je de 4e brug verbind (had ik ook gedaan met een Palomino)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
vierde brug is de MP mod. erm, en als je de derde brug verbind gebeurt er niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 14:23
Met dat proggie heb ik wel de naam van mijn cpu naar OC ATHLON veranderd :9

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.k dat is wel mooi om te weten, bedankt mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens lees eens op http://fab51.netfirms.com/pc/barton/athlon-e24.html

meer info over de L5 bruggen, en wat deze doen bij in- en uitschakelen.

Belangrijk is om te weten of je een AMI of Phoenix/Award bios hebt.

Bij een AMI bios wordt Windows altijd geboot met de waarde van L^(standaard dus 11x)

Met de andere twee, boot windows altijd met de standaard setting van de L3 bruggen. L6 verder modden is dan niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Gisteren de mod uitgevoerd en van m'n Athlon XP 1700+ een mobiele variant gemaakt door L5 [1] en L5 [2] op te vullen met zilver. Vervolgens bios reset gedaan. M'n Abit KX7-333 raid boot met 'Unknown CPU' melding maar start wel door. Alleen....bij het Windows XP loading scherm blijft 'ie hangen (dat zwarte scherm met het windows logo en de laadbalk). Geen HD activiteit , wel blihft het balke doorlopen, dus het freezed niet. Na 10 minuten toch maar eens een reset gedaan en daarna geboot naar Safemode. Maar ook daar blijft 'ie hangen, eigenlijk elke keer precies op het punt dat het bureaublad geladen zou moeten worden.
Iemand een idee wat hier mis gaat? Of heeft iemand ervaring met een eigenwijze KX7-333?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
ik had een soortgelijk probleem. mijn cpu gaf in de bios wel aan dat ie mobile was, maar liep vervolgens vast bij het booten van windows, zowel normaal als safe mode.
boot floppy werkte wel, dus ik dnek dat ik binnenkort ff de mobile mod en herinstal van windows ga combineren.... denk haast dat het dan wel goed gaat.

@demon_eyez:
erm, eerste en tweed brug? als ik me goed herinner, moet je bij een t-bred core de derde (en eventueel vierde voor MP mod) connecten: l5 . : : : :

[ Voor 22% gewijzigd door qrazi op 11-03-2004 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
qrazi schreef op 11 maart 2004 @ 08:26:
ik had een soortgelijk probleem. mijn cpu gaf in de bios wel aan dat ie mobile was, maar liep vervolgens vast bij het booten van windows, zowel normaal als safe mode.
boot floppy werkte wel, dus ik dnek dat ik binnenkort ff de mobile mod en herinstal van windows ga combineren.... denk haast dat het dan wel goed gaat.

@demon_eyez:
erm, eerste en tweede brug? als ik me goed herinner, moet je bij een t-bred core de derde (en eventueel vierde voor MP mod) connecten: l5 . : : : :
euh...als ik het verhaal op fab51 lees wat John_Hoek hierboven gepost heeft dan zijn het toch echt L5[1] en L5[2].
Er staat boven vermeld dat het verhaal opgaat voor Barton en Thoroughbred? Nu snap ik het helemaal niet meer :? :?
*edit*volgens mij snap ik het, op Fab51 heet de eerste L5 brug L[0]. Jij begint bij 1 te tellen, ik begin bij 0. Ik heb het zo gedaan: l5 . : : : :
Toch maar eens een herinstall van WindowsXp doen dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Demon_Eyez op 11-03-2004 12:25 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Laatst online: 31-12-2020
ik zou graag met dit programmaatje mn servertje willen overclocken, nu heb ik crossover wine geinstaleerd.
Nu probeerde ik het programma te starten, maar ik krijg de volgende error message.

Is iemand het al gelukt om dit programma onder linux te draaien ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mozilla/Clipboard01.gif

[ Voor 5% gewijzigd door mozinator op 20-03-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
ik heb de mod eindelijk ook gedaan. hij start nu gewoon door naar windows, waarschijnlijk heb ik de vorige keer toch iets te slordig geschildert.

de hoogste clock die ik nu gehaalt heb is 1650 mhz (11x 150). ik heb al geprobeert naar 166mhz te klokken, maar dan krijg ik of vastlopers (150 --> 166mhz) of mijn ati kaart flipt (133 --> 166). beetje jammer, maar goed.
ik start nu gewoon op 124mhz bus op, zodat ik kan schakelen tussen 745mhz (6x 124) en 1617mhz (11x 147mhz).

trouwens, ik dacht dat je op een k7s5a het voltage niet kon veranderen, maar cpumsr zegt dat het wel gesupport word, en geeft ook aan dat het voltage op bijvoorbeeld 1.65 volt loopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik had mijn Duron 1200 @ 1400 naar een Mobile gemod, maar prog wilde niet werken ermee. Ik kon niet de MP of vcore veranderen. Mijn Gigabyte GA-7ZXE ondersteund in de bios geen MP of vcore wijzigingen. Alleen fsb kon ik veranderen. Maar op de site stond dat VIA KT133A chipset ondersteund werd en als je mobo geen mp ondersteuning had het niet uitmaakte.

Ach ja, misschien wat licht teleurgesteld dat ik alleen kan oc'en via de bruggen maar he twas leuk om mijn duron te modden naar een Mobile. Weet iemand toevallig of het enige verschil heeft in performance ? Hij staat nu nl. weer terug naar desktop cpu, of kan ik het beter in Mobile toestand houden ?

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes het is gelukt.

Als je slim bent snij je alleen de eerst en laats brug door van de L6. dan krijg je dit.
L6. : | | | :
Scheelt een hoop werk en dan waat je ook zeker dat de print sporen tussen de L bruggen niet beschadigt raken.

:CCC: staat voor een maximale multipler van 19X, lijkt mij meer dan genoeg ;-) .

Ik heb het met een speciaal mesje gedaan om me werk, we hadden daar ook een loep maar je hebt er niet ech veel aan behalve dan aan de verlichting ^_^.
Ik het het maar zonder loep gedaan omdat het zo beter gaat.

Nu loopt die op 2154 MHz met de AMD standaart koeler. het is nog even wachten totdat me waterkoleing af is _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 17:04:
Yes het is gelukt.

Als je slim bent snij je alleen de eerst en laats brug door van de L6. dan krijg je dit.
L6. : | | | :
Scheelt een hoop werk en dan waat je ook zeker dat de print sporen tussen de L bruggen niet beschadigt raken.

:CCC: staat voor een maximale multipler van 19X, lijkt mij meer dan genoeg ;-) .

Ik heb het met een speciaal mesje gedaan om me werk, we hadden daar ook een loep maar je hebt er niet ech veel aan behalve dan aan de verlichting ^_^.
Ik het het maar zonder loep gedaan omdat het zo beter gaat.

Nu loopt die op 2154 MHz met de AMD standaart koeler. het is nog even wachten totdat me waterkoleing af is _/-\o_.
het is handiger als je de brug naast de mobile-mod brug dichtmaakt (en dan bedoel ik niet de mp-mod brug). Dan heb je mp tm 24 tot je beschikking.
Je loopt veel minder risico op deze manier.

(natuurlijk alleen als je een award-bios hebt. Met een AMI bios zou hij dan opstarten met 24x en dat trekt een AMD niet als je ook nog een normale FSB wilt hebben.)

edit:
zie http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e23.html#L5
ik bedoel dan brug L5[1]

edit2:
* bigfoot1942 struikelt over interessante pagina voor in dit topic
http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e24.html

[ Voor 10% gewijzigd door bigfoot1942 op 09-04-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o , als ik dat had geweten dan was het helemaal een eitje geweest :).

Kunne jullie dat niet in de start post plaatsen ? Ik moest de hele topic doorlezen om er achter te komen dat je de L6 bruggen moest doorsnijden :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
Begrijp ik het nou goed, als ik een Barton 2500+ koop en bij de L5 brug de 2 middelste bruggen doorverbind. zo dus, :cc:
de procesor unloced is ? zonder de de L6 bruggen door te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is vreemd, heb ik een XP2500+ waarop exact deezelfde snedes zijn aangebracht als de foto's op de eerste pagina van dit topic, maar in mijn BIOS kan ik mijn multiplier lekker veranderen van 1x tot 16x.

Maar helaas start ie gewoon door met de standaard 11x multiplier. (een MSI K7N2 Delta-L Mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
dirk38 schreef op 09 april 2004 @ 12:13:
Begrijp ik het nou goed, als ik een Barton 2500+ koop en bij de L5 brug de 2 middelste bruggen doorverbind. zo dus, :cc:
de procesor unloced is ? zonder de de L6 bruggen door te snijden.
niet echt unlocked, maar met CPUMSR kan je dan alle MP's tussen 3 en 24 kiezen...
Je start dan nog wel op met de standaard MP.
natuurlijk mits je mobo het ondersteund ed.
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:52:
Dit is vreemd, heb ik een XP2500+ waarop exact deezelfde snedes zijn aangebracht als de foto's op de eerste pagina van dit topic, maar in mijn BIOS kan ik mijn multiplier lekker veranderen van 1x tot 16x.

Maar helaas start ie gewoon door met de standaard 11x multiplier. (een MSI K7N2 Delta-L Mobo)
de max mp hangt dan af van je L6 bruggen, maar als je de enige overgebleven brug sluit kan je dus tot en met 24. (niet dat je de 16-24 ooit gebruikt, maargoed)
Je standaard MP kan je niet modden met de gelockte athlon volgens http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e23.html#L3
En volgens mij kan je de mp niet lager dan 3 instellen hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door bigfoot1942 op 18-04-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:00

Zenix

BOE!

dus als ik het goed begrijp start je cpu standaard met 11x mutiplier dan op als je de mobile mod doet ? dus alleen bij l5 de 2de brug
Want mijn thorton 2200+ heeft een mutiplier van 13,5 en dat is een beetje hoog voor 200fsb...

Het is btw op een Nforce 2 asus a7n8x deluxe

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 19-04-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
dus als ik mijn k7s5a flash met een pro bios (nu ami, pro gebruikt award), wat schijnt te werken, en ik mod die extra brug op mijn palomino, kan ik nog verder overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Compufreaky schreef op 19 april 2004 @ 00:56:
dus als ik het goed begrijp start je cpu standaard met 11x mutiplier dan op als je de mobile mod doet ? dus alleen bij l5 de 2de brug
Want mijn thorton 2200+ heeft een mutiplier van 13,5 en dat is een beetje hoog voor 200fsb...

Het is btw op een Nforce 2 asus a7n8x deluxe
- To this date function verified on following chipsets (please report other):
nVidia: nForce 2 (reg. E7, bit 4 = FID_Change Detect; reg. 6F, bit 4 = Halt Disconnect) - But there is high change this won't work, good solution hasn't been found to this date.
En los daarvan, volgens mij pakt ie de l3 default waarde, (dus nog steeds 13.5)
qrazi schreef op 19 april 2004 @ 08:45:
dus als ik mijn k7s5a flash met een pro bios (nu ami, pro gebruikt award), wat schijnt te werken, en ik mod die extra brug op mijn palomino, kan ik nog verder overklokken?
dan moet je dus deze brug modden: Afbeeldingslocatie: http://www.cpuheat.wz.cz/html/AXP_multiplier_FAQ/AthlonXPmod_Palomino.gif
Je kan dan afhankelijk van je chipset (moet je ff controleren of die supported wordt via de link in de TopicStart) een hogere MP selecteren...

[ Voor 43% gewijzigd door bigfoot1942 op 19-04-2004 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
erm, die brug heb ik al gemod. mijn cpu word nu herkent als een mobile athlon xp. omdat ik de l6 bruggen met rust gelaten heb, is maximale multiplier 11x. dit is ook de multiplier die bij het opstarten word gebruikt. als ik l6 bruggen ga cutten, dan word die maximale miltiplier gebruikt. en dat lijkt me eigenlijk geen strak plan... nou ja... vin dhet zo ook wel best eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
nu ja als je denkt dat je AMI chip een award bios overleeft moet je dat zeker doen, vooral wanneer je proc zijn limiet nog niet bereikt heeft en je qua FSB niet hoger kan overclocken is CPUMSR een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Dus als ik het goed begrijp, als je die L6 brug van het plaatje hierboven verbind dan word je morgan/Palomino herkend als Mobile ?

btw. in de link in de start post staat dit bij supported chipsets:
KT266, KT266A, KT333 (reg. 95, bit 2 = 1 for those three),

wat is dat reg. 95 gedoe voor iets ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
je bedoelt die L5 brug neem ik aan? ;)

en over dat reg. 95 verhaal:
ik moest iets vergelijkbaars doen. even met een of andere editor een bitje goedzetten in de configuratie van je northbridge zodat je mobo de PowerNow-feature ondersteund.
zie ook http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm op driekwant van de pagina bij "Chipset requirements"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje oud topic, maar m'n vraag hoort volgens mij toch echt hier...

Mobo: GA-7VAXP, Gigabyte
Nu heb ik hier een Barton 2600+.
Mod gedaan i.d.v. de bruggen verbinden om een Mobiele variant te krijgen, en om de MP te kunnen instellen (L5). Al las ik dat Bartons dat(MP variabel) vaak al ingebakken hebben.
Vervolgens CrystalCPUID in windoos gedraaid, maar daar kan ik de MP niet veranderen; de optie blijft grijs en valt niet aan te vinken.
Mijn vraag:
Is de mod niet gelukt, of moet ik de reden dat 't niet werkt ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
lees het kopje "Chipset requirements" eens op de pagina http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm

[ Voor 7% gewijzigd door bigfoot1942 op 15-08-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 20:03
@ slapper

Ik ben niet met CrystalCPUID bekend, maar ik ben wel bekend met het programma cpu msr (daar gaat deze draad voor een groot deel over).

Cpu msr zou je ook kunnen proberen om je MP te veranderen. Cpu msr hoort te werken met jou moederbord, en anders is het verbinden van de L5 brug mislukt. Als de mod bij cpu msr niet gelukt is ziet het vakje ook grijs. Het lijkt me dat CrystalCPUID het zelfde werkt dus het lijkt me dat de mod niet gelukt is.

Als de mod wel gelukt is ziet het vakje voor de MP selectie niet grijs maar kan je alleen maar MP's lager als 11 kiezen.

gedeelte van de lijst met ondersteunde moederborden van cpu msr

- To this date function verified on following chipsets (please report other):
VIA: KT133A, KT133E (reg. 55, bit 2 = 1 for those two), KT266, KT266A, KT333 (reg. 95, bit 2 = 1 for those three), KT333CF, KT400, KT400A, KT600 (reg. D5, bit 2 = 1 for those four)

link naar cpu msr

PS.

Er staat dat je een register moet veranderen, daar hb ik geen ervaring mee omdat dat voor mij ECS k7s5a bordje niet nodig is.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1 2 3 Laatste