log je in? als je dat doet krijg je een groter pakketje voor je uploadVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:11:
[...]
Heeft iemand trouwens nog een waardige vervanger voor speedtest.nl!? Want mijn upload is daar keer op keer 160 a 170, das teveel van het goede (ze moeten die testjes eens wat langer maken)
Verwijderd
Ok, net ff ingelogd maar dat maakt niets uit ik blijf die 160 up houden! Ik zal vanavond wel ff wat uploaden richting nieuwservers en dan zie ik wel hoe rap hij daadwerkelijk is!Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 01:31:
[...]
log je in? als je dat doet krijg je een groter pakketje voor je upload
Rexomnium is ook een Jutter geloof ik.....
En in het metropool hebben ze ook al kabel ja
(ben eigenlijk schagenees)
heb net mn modem gereset en dit is het resultaat:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 346.4 KByte/sec
(=2771 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Wachtend.... 91.2 KByte/sec
(=730 kbps)
En in het metropool hebben ze ook al kabel ja
heb net mn modem gereset en dit is het resultaat:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 346.4 KByte/sec
(=2771 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Wachtend.... 91.2 KByte/sec
(=730 kbps)
Bears and Bulls
En de snelheid is per vandaag weer verhoogdMultikabel gaat per 1 november de snelheid van bijna alle kabelinternetabonnementen verhogen. Alleen het Basic-abonnement blijft gelijk: 128/64. Vooral de Power-, XL-lerate- en X-tra-abonnementen worden een stuk sneller. Power gaat van een dowload- en uploadsnelheid van 3072/768 kilobits per seconde naar 5120/1024, XL-lerate van 5120/1024 naar 8192/1024 en X-tra van 10240/2048 naar 22Mbit/2048.
Download nu met ~600 kB/s met een power abotje.
Ben benieuwd hoe de mensen met X-tra het er vanaf brengen met 22Mbit
vtec just kicked in yo!
Zal ook vanavond eens kijken... ben benieuwd of ik die 22Mbit ga halen
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik heb gelezen dat dat niet meer hoeft. Hij word op afstand geresetVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:28:
Kijk dat is het betere werk, als ik thuis kom, gelijk maar eventjes mijn modem resetten
Ik had de verhoging al op de dag van de aankondiging 
Alleen jammer dat we easy hebben, maarja: genoeg voor wat ik doe (zegt m'n moeder
)
Alleen jammer dat we easy hebben, maarja: genoeg voor wat ik doe (zegt m'n moeder
Zie ondertitel
Ik heb nu na reset volgens speedtest.nl met mijn Family abbo de volgende score.
Down 180,8 KByte/sec ( 1446 kbps ) & Up 38,3 KByte/sec ( 306 kbps ) Jutters Rule
Down 180,8 KByte/sec ( 1446 kbps ) & Up 38,3 KByte/sec ( 306 kbps ) Jutters Rule
Bij mij was het gister ook nog niet ge-upgrade.. tenminste.. heb niet de moeite genomen om modem te resetten, want meestal is dat niet nodig.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:50:
Down 180,8 KByte/sec ( 1446 kbps ) & Up 38,3 KByte/sec ( 306 kbps )
Als het vanavond nog niet zover is, zal ik eens met een modem reset proberen
uhuJutters Rule
Verwijderd
Nou het lijkt erop dat de verhoging erdoor is, beetje jammer alleen 
Power abbo, zou dus rond de 600kB moeten zitten!
Kwartiertje usenet (goeie payserver), gemiddeld 425kB
10X speedtest.nl, 2 uitspattingen naar 500kB en de rest rond de 450kB
Speedtest van m.kabel zelf, 3X brokje van 8MB....463,445,464kB
Dit is dus kutje bef hé, moet veel beter kunnen!!!
Zou mijn 'ouwe' futurenetworks modem het niet meer trekken?? Me zwager die een km verderop woont komt wel rond de 600KB zoals het zo moeten
Zou mijn 'ouwe' futurenetworks modem het niet meer trekken?? Me zwager die een km verderop woont komt wel rond de 600KB zoals het zo moeten
Heb hier een webstar modem incl telefonie, alleen het telefoon gebeuren kan de modem niet verwerken als ik op 20 a 22 Mbit zit te downloaden, ze zijn op de hoogte maar heb nog geen bericht retour gehad.
Jammer dat de power abbo niet geheel vlekenloos loopt.
Jammer dat de power abbo niet geheel vlekenloos loopt.
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Verwijderd
Ook een Power-abo hier.... Mijn snelheid is sinds 1 november zelfs lager dan ervoor. Zit nu op 240 KB/s, terwijl normaal 300-400 K gangbaar was.
Heb vanavond om 18:30 Helpdesk gebeld maar die hadden nog niet veel klachten over het Power-abo gehad, wel over het Extra-abo. Ze hebben mijn probleem doorgestuurd naar de Technische Dienst.
Ook ik heb een FN 110C-modem maar volgens hen ligt het daar niet aan. Ik twijfel nog over deze info, mijn schoonvader heeft geen problemen en heeft een nieuwer modem. Hij woont 3 straten verderop....
Heb vanavond om 18:30 Helpdesk gebeld maar die hadden nog niet veel klachten over het Power-abo gehad, wel over het Extra-abo. Ze hebben mijn probleem doorgestuurd naar de Technische Dienst.
Ook ik heb een FN 110C-modem maar volgens hen ligt het daar niet aan. Ik twijfel nog over deze info, mijn schoonvader heeft geen problemen en heeft een nieuwer modem. Hij woont 3 straten verderop....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 20:38 ]
Verwijderd
Ok nu weer een paar uur later, weer verschillende testen keer op keer uitgevoerd en nu lijkt het er op dat ze de verhoging maar weer ongedaan hebben gemaakt. Tis nu weer zoals vanouds rond de 300kB dus! Mailtje gestuurd naar de helpdesk en ik wacht die maar even af!
Edit: Bye the way verders nooit problemen gehad met mijn verbinding hoor!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 21:28 ]
Verwijderd
Heb jij je modem nog gereset?Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:27:
Ok nu weer een paar uur later, weer verschillende testen keer op keer uitgevoerd en nu lijkt het er op dat ze de verhoging maar weer ongedaan hebben gemaakt. Tis nu weer zoals vanouds rond de 300kB dus! Mailtje gestuurd naar de helpdesk en ik wacht die maar even af!
Verwijderd
Gister 30 keer en vandaag ook als het niet meer is! Ben erg paranoide ingesteld als het om mijn verbindingssnelheid gaat
Yupz je moet dan ff nieuwe modem regelen, dat was bij mij ook nodig.. de oudere modem's (futurenetworks enzo) kan max 10Mbit aan als je gelukt hebt.. Die van mij bleef op 5Mbit hangen.. en daarboven crashde hij gewoonVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:46:
Nou het lijkt erop dat de verhoging erdoor is, beetje jammer alleen
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Hoe heb je dat geregeld als ik mag vragen! Volgens mij geven ze niet zomaar een nieuw modem aan me terwijl deze niet echt stuk is ofwelAnkh schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:22:
Yupz je moet dan ff nieuwe modem regelen, dat was bij mij ook nodig.. de oudere modem's (futurenetworks enzo) kan max 10Mbit aan als je gelukt hebt.. Die van mij bleef op 5Mbit hangen.. en daarboven crashde hij gewoon
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 21:42 ]
tja.. als je belt bereik je wat meer.. toen ik mijn modem moest vervangen, belde ik op, en de enige logische verklaring was voor hun dat mn modem het niet aankon, binnen 2-3 dagen iemand langsgekomen, modem verwisselt, en internet werkte weer lekker 
was sinds vorige snelheidupgrade nodig, had eerst een oude witte motorola (van het Quicknet tijdperk nog) en nu een zwarte motorola, en nu geen problemen
was sinds vorige snelheidupgrade nodig, had eerst een oude witte motorola (van het Quicknet tijdperk nog) en nu een zwarte motorola, en nu geen problemen
Heeft iemand ervaring met de upload snelheden van het ''X-tra'' abbo? Hij zou tot 2mbit moeten gaan; maar hoe ervaren jullie in de praktijk dat? Word dat redelijk gehaald?
Ik ben nogal op zoek naar een forse upstream.
Die 2Mbit haal je zeker welSilent Thunder schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:46:
Heeft iemand ervaring met de upload snelheden van het ''X-tra'' abbo? Hij zou tot 2mbit moeten gaan; maar hoe ervaren jullie in de praktijk dat? Word dat redelijk gehaald?
Ik heb er iig nooit problemen mee.
Verwijderd
Kleine update; Vandaag monteur van multikabel langs gehad en die heeft mijn Futurenetworks modem vervangen door een motorola en nu geniet ik wel van de nieuwe snelheid
Monteur vertelde ook dat hij praktisch de hele vorige week bezig is geweest met het vervangen van de Futurenetworks modems en dat terwijl het modem de snelheid toch in theorie aan zou moeten kunnen!? De fabrikant zou ook al bij het verhaal betrokken zijn!
kick!
2 weken terug een mailtje gehad dat per 1 november de snelheden verhoogd worden
Maar die van mij is vandaag ge-upgrade
Zitten nu weer een beetje in de buurt van andere aanbieders qua prijs/snelheid
2 weken terug een mailtje gehad dat per 1 november de snelheden verhoogd worden
Maar die van mij is vandaag ge-upgrade
Zitten nu weer een beetje in de buurt van andere aanbieders qua prijs/snelheid
Zie ondertitel
Nou alleen nog de upload omhoog en dan ben ik helemaal blij
... maarja.. dat zit er niet echt in...
Blijf het nog steeds lomp vinden dat ze XL-Lerate niet gewoon wegdoen, en dan Power 8mbit down en 1,5mbit up maken
... en dan X-tra verlagen naar de prijs van XL-Lerate...
Maarja dat is nog een droom
...
Blijf het nog steeds lomp vinden dat ze XL-Lerate niet gewoon wegdoen, en dan Power 8mbit down en 1,5mbit up maken
Maarja dat is nog een droom
Internet valt wel af-en-toe weg trouwens, of ineens heel langzaam sinds daarnet
[ Voor 13% gewijzigd door Dentheman op 29-10-2006 11:24 ]
Zie ondertitel
Verwijderd
Er is bij mij nog niks veranderd, maar ik heb ook gelukkig geen last van uitvan van internet
melk:~# wget http://speed10.multikabel.net/100mb.nul 14:11:06 (820.79 KB/s) - '100mb.nul' opgeslagen [104857600/104857600]
('k heb Power)
Kort gezegd, even je modem resetten
Mijn snelheid is nu een beetje ingekakt 
Ah well, MK kennende zal dat deze week nog wel goed komen
Ah well, MK kennende zal dat deze week nog wel goed komen
Ik vind de verhouding nu erg raar lopen btw!
xlerate scheelt nu maar 1Mbit tov de power. Niet echt logisch, terwijl je er 13 euro meer voor betaald...
Ik draai nu een maandje op de Xtra, maar ik ga toch snel weer naar power / xlerate toe.. want dit verschil is echt te groot imo
xlerate scheelt nu maar 1Mbit tov de power. Niet echt logisch, terwijl je er 13 euro meer voor betaald...
Ik draai nu een maandje op de Xtra, maar ik ga toch snel weer naar power / xlerate toe.. want dit verschil is echt te groot imo
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Bij mij ligt mn snelheid lager dan voorheen...beetje apart..
Ik zal zo mn modem eens resetten.
(power in Hoorn centrum)
Ik zal zo mn modem eens resetten.
(power in Hoorn centrum)
[ Voor 12% gewijzigd door Gutteguttegut op 29-10-2006 20:07 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Down 301,4 KByte/sec ( 2411 kbps ) & Up 57,6 KByte/sec ( 454 kbps ) Jutters Rule
Down 301,4 KByte/sec ( 2411 kbps ) & Up 57,6 KByte/sec ( 454 kbps ) Jutters Rule
[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 01-11-2006 16:19 ]
Verwijderd
Ten gevolge van de laatste update is mijn Future modem omgewisseld voor een motorola Surfboard. Nu heb ik zelf geen router maar bij mijn Future modem haalde ik gewoon even de stroom eraf, sloot mijn laptop aan en kon surfen, updates ophalen etc. Nu probeerde ik vandaag hetzelfde met de Surfboard maar dat wilde niet werken (melding: een van de netwerkkabels is niet aangesloten) Is heel toevallig mijn netwerkkaart naar zijn grootje of is de Motorola wel erg eenkennig? Indien het laatste, hoe krijg ik dit dan wel voor elkaar?
voor de volledigheid: Deze methode werkt dus nog steeds maar mijn netwerkkaart was inderdaad defect.
voor de volledigheid: Deze methode werkt dus nog steeds maar mijn netwerkkaart was inderdaad defect.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 19:50 ]
Een behoorlijk schop, maar toch geloof ik dat dit hier behoort.
Zojuist zag ik op de website van Multikabel dat de snelheid van het powerabonnement van 7000/1000 Kbit/s verhoogt is naar 12000/1500 Kbit/s. Heb hier nog geen mail over ontvangen van Multikabel, maar toch goed nieuws dacht ik zo.
Ik haal de nieuwe snelheid echter nog niet (na modem reboot). Downloaden via ftp/usenet is nog steeds rond de 800kB/s.
Wie weet er meer of haalt de snelheid inmiddels al wel?
website Multikabel
Zojuist zag ik op de website van Multikabel dat de snelheid van het powerabonnement van 7000/1000 Kbit/s verhoogt is naar 12000/1500 Kbit/s. Heb hier nog geen mail over ontvangen van Multikabel, maar toch goed nieuws dacht ik zo.
Ik haal de nieuwe snelheid echter nog niet (na modem reboot). Downloaden via ftp/usenet is nog steeds rond de 800kB/s.
Wie weet er meer of haalt de snelheid inmiddels al wel?
website Multikabel
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Op de multikabel gebruikers vereniging staat dat de snelheden pas vanaf 1 september 2007 ingaan;
http://mgv.multikabel.nl/...News&file=article&sid=233
De veranderingen in het X-tra pakket zijn toch niet te verdedigen. bijna 70 euro ipv 65 maar verder geen veranderingen...
De upgrades op Family en Power zijn dan wel weer mooi.
De upgrades op Family en Power zijn dan wel weer mooi.
Tja, alles wordt duurder.. Heet inflatie geloof ik ;-)Max|Burn schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:04:
De veranderingen in het X-tra pakket zijn toch niet te verdedigen. bijna 70 euro ipv 65 maar verder geen veranderingen...
Maar waarschijnlijk zijn ze gewoon bezig om tezamen met Casema & @Home de prijzen en abbo's gelijk te trekken.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
De inflatie was anders geen 7.1% afgelopen jaar hoor
Het is nu ongeveer 4 jaar inflatie in een dan
Beetje vreemd idd. Alleen wat verhogingen van mailbox en homepage ruimte (die ik allebei niet gebruik).Max|Burn schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:04:
Maar ach, het is een tijd terug al van 85 euro naar 65 gegaan. Nu dan helaas weer iets omhoog naar bijna 70 euro.
Wie weet zit er nog wel een snelheids verhoging aan te komen. Het X-tra abo is altijd als laatste aan de beurt in een golf van snelheid verhogingen.
Mijn powerbundel is juist cheaper geworden, en 4 mbit rapper, wat blijft MK toch een geweldige providermomania schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:43:
[...]
Beetje vreemd idd. Alleen wat verhogingen van mailbox en homepage ruimte (die ik allebei niet gebruik).
Maar ach, het is een tijd terug al van 85 euro naar 65 gegaan. Nu dan helaas weer iets omhoog naar bijna 70 euro.
Wie weet zit er nog wel een snelheids verhoging aan te komen. Het X-tra abo is altijd als laatste aan de beurt in een golf van snelheid verhogingen.
Verwijderd
Heb gisteren ook een brief ontvangen van Multikabel. De snelheid van het powerabbonement gaat flink omhoog
Helaas de prijs ook, van €43,- naar 47,95
Neem dan de bundel man, dat is echt veel goedkoper.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:51:
Heb gisteren ook een brief ontvangen van Multikabel. De snelheid van het powerabbonement gaat flink omhoogHelaas de prijs ook, van €43,- naar 47,95
63.50 per maand, voor digi tv, telefoon, en power internet + een gratis decoder.
Ik wil geen telefoon. Los kost minder dan de bundel. (Family) Bundels zuigenPunica- schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:58:
[...]
Neem dan de bundel man, dat is echt veel goedkoper.
63.50 per maand, voor digi tv, telefoon, en power internet + een gratis decoder.
Ik heb ook de Powerbundel en de telefoonkosten zijn zooooo laag.
Mijn vrouw belt vaak met haar moeder (belt ook via MK) en dat zie je.
Mijn vrouw belt vaak met haar moeder (belt ook via MK) en dat zie je.
Als ik zelf bel VOIP ik over het algemeen, wat 0.4 cent goedkoper is per minuut. Als ik gebeld wordt neem ik mijn mobiel op...
Vandaar geen zin in MK Telefonie
Vandaar geen zin in MK Telefonie
Multikabel Specificaties na 1 september 2007
Abonnement Speed Down/Up Homepage Mailboxen Prijs Prijs incl. telefonie Prijs incl TV/telefonie
Entree Bundel 256/128 25 MByte 2 x 25MB - - 39,95 (incl. Dig.Basis)
Easy 1600/500 50 MByte 5 x 50MB 19,95 29,90 45,46
Family 4000/1000 100 MByte 5 x 100MB 29,95 34,90 49,95 (incl. Dig.Basis)
Power 12000/1500 250 MByte 10x 250MB 47,95 47,95 63,50 (incl. Dig.Basis)
X-tra 22000/2000 500 MByte 10x 500MB 69,95 69,95 85,51
ik weet het, het is laat, ik ga slapen.
Abonnement Speed Down/Up Homepage Mailboxen Prijs Prijs incl. telefonie Prijs incl TV/telefonie
Entree Bundel 256/128 25 MByte 2 x 25MB - - 39,95 (incl. Dig.Basis)
Easy 1600/500 50 MByte 5 x 50MB 19,95 29,90 45,46
Family 4000/1000 100 MByte 5 x 100MB 29,95 34,90 49,95 (incl. Dig.Basis)
Power 12000/1500 250 MByte 10x 250MB 47,95 47,95 63,50 (incl. Dig.Basis)
X-tra 22000/2000 500 MByte 10x 500MB 69,95 69,95 85,51
ik weet het, het is laat, ik ga slapen.
Droogkloot.
na vanmorgen mijn modem een reboot te geven is mijn nieuwe profiel er al in gekomen. Power geeft nu 1.5mb down en 185 kb up
Gelieve correct te noteren, 1.5mb = 1.5Megabit. 1.5MB = 1.5Megabyte, dit door elkaar halen kan voor flinke verwarring zorgen.fredgroes schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:27:
na vanmorgen mijn modem een reboot te geven is mijn nieuwe profiel er al in gekomen. Power geeft nu 1.5mb down en 185 kb up
Maar verder is dat erg mooi, vanmiddag ook me modem eens een schop geven
Bij mijn weten is 1.5mb 1.5 millibit.Gelieve correct te noteren, 1.5mb = 1.5Megabit. 1.5MB = 1.5Megabyte
Down 484,7 KByte/sec ( 3878 kbps ) & Up 125,0 KByte/sec ( 1000 kbps ) Jutters Rule
Down 484,7 KByte/sec ( 3878 kbps ) & Up 125,0 KByte/sec ( 1000 kbps ) Jutters Rule
Dan heb je het in bandbreedte termen mis. Misschien in wiskundige wel, maar dat weet ik niet.
bandbreedte termen? wtf is dat =] er zijn enkel wiskundige benamingenPunica- schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:37:
[...]
Dan heb je het in bandbreedte termen mis. Misschien in wiskundige wel, maar dat weet ik niet.
kleine m = milli en grote M = mega
Verwijderd
Even een kick. Ik heb nu internet bij KPN, wat vrij sloom is. Downloaden gaat altijd rond de 300 kB/s. Nu wilde ik overstappen naar Multikabel omdat ik over dit bedrijf een aantal positieve geluiden heb gehoord. Ik snap alleen de balle niet van hoe het nou zit met dat hele Kbit/s en Mb/sec etc. Vandaar dus de vraag. Als ik nu dus kijk bij Alt.Binz, dan zit hij vrijwel altijd rond de 300 kB/s met wat pieken af en toe naar rond de 400. Als ik nu de goedkoopste abo neem bij Multikabel, daar staat "Downloadsnelheid 1.600 Kbit/s" bij, zal ik dan ook 1600 kB/s downloads krijgen bij Alt.Binz? En ja, ik heb een payserver, in dit geval Eweka.
Downloadsnelheid 1.600 Kbit/s
Uploadsnelheid 500 Kbit/s
Omgerekend ( Kbit / 8 )is dit maximaal 200kB/s download en 62,5kB/s upload.
In de praktijk (ervanuitgaand dat ze overhead niet compenseren) zal je dan rond de 185-190kB/s download halen en 55kB/s upload.
Uploadsnelheid 500 Kbit/s
Omgerekend ( Kbit / 8 )is dit maximaal 200kB/s download en 62,5kB/s upload.
In de praktijk (ervanuitgaand dat ze overhead niet compenseren) zal je dan rond de 185-190kB/s download halen en 55kB/s upload.
Verwijderd
Even voor pascal TK die 1600 betekenen ongeveer een dowload van 80 kb, bij kpn heb je nu waarschijnlijk 3072 wat neer komt op 320 max.
Welnee. 1600 kilobit/s betekent dat je (rekening houdend met wat overhead) op iets minder dan 200 kilobyte/s zit. Zoals in de reactie boven jou gezegd, kun je dus rekenen op 180-190 kilobyte per seconde.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:40:
Even voor pascal TK die 1600 betekenen ongeveer een dowload van 80 kb, bij kpn heb je nu waarschijnlijk 3072 wat neer komt op 320 max.
Mijn ervaring is dat de door Multikabel geadverteerde snelheden over het algemeen ook gewoon gehaald worden.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...