Toon posts:

Multikabel Snelheid ook Omhoog!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Een week of 1 a 2 terug ( |:( ) Toen KPN de snelheid omhoog gooide had ik ff ene belletje gepleegt en gevraagd of hun dat ook van plan waren, JA kreeg ik als antwoord, maar dat was dan ook het enige...

Nu had ik weer een email verstuurd en kreeg ik het volgende terug:

Geachte heer/mevrouw,

In reactie op de door u gestelde vragen, kunnen wij u als volgt informeren.

Uw vragen hebben betrekking tot het gehele klantenbestand van Multikabel en daarom hebben we besloten een algemene mailing te doen uitgaan naar alle onze abonnees. In deze mailing brengen we u op de hoogte van alle vernieuwingen en wijzigingen in ons productaanbod. Deze mailing zal op korte termijn worden verstrekt en u kunt deze dan nalezen op het hoofd e-mailadres van uw abonnement.

Zijn er naar aanleiding van de mailing vragen zijn, dan kunt u natuurlijk contact opnemen met de klantenservice bereikbaar op telefoonnummer 0800 5005 (gratis) of per e-mail op klantenservice@multikabel.nl

Dit betekend dus dat ze de snelheid gaan verhogen... En we krijgen daar binnenkort dus een email over.

Heeft er iemand nog wat andere informatie?

Frank.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zelf heb ik het Xlerate abbo van hun en daar ben ik wel heel tevreden over.
Dit is wel een teken van MK dat ze meegaan ;) :)

Wacht het met spanning af :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat ze in petto hebben ik hoop iig dat de upload-snelheid wat omhoog gaat van dat power abbonnement.

Verwijderd

Ik heb zelf ook al een tijdje Multikabel en ehm laat ze eerst eens die k*t news server van ze een beetje knap online krijgen en dan eens de performance problemen in de wat drukkere wijken en daarna eens die snelheid over het gehele net opvoeren ! :Y)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:03

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 19:07:
Ik heb zelf ook al een tijdje Multikabel en ehm laat ze eerst eens die k*t news server van ze een beetje knap online krijgen en dan eens de performance problemen in de wat drukkere wijken en daarna eens die snelheid over het gehele net opvoeren ! :Y)
:? Mis ik iets? Wat is 't probleem met de newsserver? Ik zit regelmatig (dagelijks) een aantal nieuwsgroepen door te spitten en kom eigenlijk nooit problemen tegen. Moet ik bij zeggen: ik zit niet in binaryng's. Heb je daar misschien problemen mee?

Eigenlijk ben ik al geruime tijd een uitermate tevreden gebruiker van Multikabel (Power Plus): goeie uptime, up- en downloadsnelheden die bijna altijd op het theoretisch maximum van m'n abbo zitten.

Maar als ze dan tóch de snelheid gaan verhogen zou ik 2 Mb down en 512 Kb up wel leuk vinden (meer mag uiteraard ook!). ;)

Ter aanvulling: het Soneratijdperk was een gewéldig groot drama. Twee maanden lang geen verbinding. Geen bit, nix! Uúúren aan de telefoon gehangen voor de helpdesk... Zodra Sonera er uit werd geknikkerd ging het per dag beter. Binnen een maand was het gewoon een prima verbinding!

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Ik moet nog een aantal maanden wachten totdat BBned alle abo's gaat verhogen. |:(

Verwijderd

Ik heb hier afgelopen maandag een monteur gehad vanwege de performance problemen met multikabel ( op de news-server een gemiddelde halen van 6.0 kbps terwijl dat tot vorige maand rond de 120 lag )
En de monteur vertelde al dat hier waar ik woon ( volendam ) een giga performance probleem was.
En de dag dat ik belde vertelde de hulpdesk al dat de aanvragen op de news-server de laatste twee weken explosief was gestegen en dat er nodig aan gesleuteld moest worden en dat ze tot die tijd de streams hebben geknepen dus tis niet iets wat ik zelf uit mijn grote duim zuig :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte newsserver vroeger wel eens voor wat files maar ik kan nu de files al krigjen voordat ze op newsgroups staan dusse, niet meer nodig voormij, de laatste 2 a 3 maanden ben ik er niet meer geweest.

Verwijderd

Vertel vertel !! _/-\o_

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 21:14
Nou, ik ga zo weg bij Multikabel (1-1-2004).
Ben wel tevreden over ze qwa performance, maar ik vond de uploadsnelheid wat laag en ben daarom maar overgestapt op Demon. Ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen, maar we zullen zien! :)
Ik had eerst wel problemen met online gamen en dat die er vaak uitlag, maar dit lag aan mijn router. (Dat die eruit lag, kwam dat ik er ongemerkt tegen aanschopte en de router dus restartte |:( 8)7 )
Die problemen lagen dus aan mij en verder ben ik wel tevreden over ze...

Verwijderd

Er zijn ook volgens mij de laatste tijd inderdaad problemen met de news server en dat is naar mijn mening begonnen met de week downtime om ze opnieuw op te zetten. Voor die tijd vond ik ze erg goed, daarna veel incomplete binaries. Ook de retentie van de alt. groepen is sterk omlaag gegaan. Een dag niet gedownload is een posting gemist zeg maar.

Af en toe ook problemen om verbinding te krijgen te wijten kennelijk aan het hierboven al genoemde sterk toegenomen gebruik. Meer abonnees betekend natuurlijk ook meer gebruik. De uploads gaan nog goed gelukkig, hoewel ze op de eigen server niet altijd goed zichtbaar zijn blijken ze wel in de rest van de wereld aan te komen.

Ook is mij een sterk fluctuerende download snelheid opgevallen en dat is nu dus verklaard door The_Flight_Zone.

Toch wil ik hierover Multikabel niet al te hard afvallen. Als je ziet welk een ongelooflijke lading video's, MP3's, Warez enzovoort er dagelijks op het usenet rondgepompt word is het duidelijk dat op zeker moment met redelijke middelen dit niet meer valt bij te benen.

Even een voorbeeldje om aan te geven dat posters zich geen enkele redelijke beperking meer opleggen. De laatste tijd bijvoorbeeld zie ik enkele malen per week alle Microsoft operating systems (98, ME, 2000 Pro en servers, Xp, 2003, Longhorn) als ISO opnieuw voorbij komen en dat ook nog in 'alle' warez groepen.

En kijk voor de grap eens hoeveel headers er in een groep als alt.binaries.nl staan: 502.908 op dit moment.

Als de usenet posters zo doorgaan ben ik bang dat ze straks de pijnlijke consequenties van hun gedrag op hun bord krijgen. Dan konden de providers wel eens paal en perk gaan stellen aan het ongebreidelde abusenet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 00:19 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik zal Multikabel ook absoluut niet afvallen !!
Ik ben begonnen met quicknet zelf en die is toen voor de volle 100 % opgenomen in de multikabel groep en verder niets dan lof voor het bedrijf _/-\o_
Vrij hoge smurfsnelheden en zelden storing , dit in tegenstelling met wat ik zie van bv wanadoo
Alleen is het ff wachten tot ze de news-server weer voor de volle 100 % gereed hebben en opengooien 8)

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ondertussen op service.multikabel.nl:
Werkzaamheden voorbereiding snelheidsverhoging
Multikabel werkt voortdurend aan het vergroten van de capaciteit in haar netwerk. Vanaf 17 december worden aanpassingen doorgevoerd waarmee het verhogen van snelheden mogelijk wordt.

Tijdens deze werkzaamheden worden alle internetklanten gemigreerd naar een ander CMTS. Een direct gevolg hiervan is dat alle klanten een nieuw IP adres krijgen. Om de kans op een tekort aan IP adressen zo klein mogelijk te maken, wordt de leasetijd tijdens de werkzaamheden teruggebracht naar 14 dagen (nu 45 dagen). Nadat de werkzaamheden zijn afgerond (planning maart 2004), wordt de leasetijd weer op de standaardtermijn van 45 dagen gezet.

Voor het eventuele ongemak bieden wij onze excuses aan.
betekent dit dan dat de snelheidsverhogingen pas in maart 2004 komen ?

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Topicstarter
17 December is vandaag.... Ik heb nog geen anders IP adres....

Maart 2004 vind ik toch wel vrij laat.
Ik hoop dat ze snel met de nieuwe specs komen zodat ik eventueel over kan stappen op KPN als het me niet aanstaat.

Verwijderd

Even goed lezen hoor :
Vanaf 17 december worden aanpassingen doorgevoerd waarmee het verhogen van snelheden : mogelijk : wordt.
Let wel het word mogelijk er staat nergens dat de snelheid ook daadwerkelijk omhoog gaat.
Alle werkzaamheden duren tot planning maart 2004 das 4 maanden

Nadat de werkzaamheden zijn afgerond (planning maart 2004), wordt de leasetijd weer op de standaardtermijn van 45 dagen gezet.
En wederom staat nergens dat dan de snelheid omhoog gaat... :Y)

Voor het eventuele ongemak bieden wij onze excuses aan.
Yeah right............

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Wat is dit voor onzin dan? .. denk je nu echt dat je snelheid daarmee omhoog gaat bij het internetten?
Je krijgt alleen een snellere connectie naar de server.. wij betalen op ens werk niet voor niets namelijk voor een 256k lijntje 1400 euro/maand!
Dat is een lijn naar het i-net.. wat ze bij al die adsl prviders noemen is de connectie naar de server :r .. hier heb je dus geen zak aan.. als ze nu de adsl server snelheid omhoog gooien... dan krijg je pas sneller i-net

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Looki wat is dat nou man :?

Als ISP server met 100mbit verbonden is met AMS-IX (ik noem maar wat) en de lijn naar jouw huis 1mbit is, als die lijn naar jou huis dan naar 2mbit gaat dan krijg jij toch snellere verbinding! Maar omdat er meer mensen 2mbit lijn krijgen moet dus de server ook sneller als 100mbit zijn! Dat zijn dus de werkzaamheden!

btw, jij bent duur uit met je 256 lijn voor 1400 per maand! kan wel 3 of 4x minder!

nog een edit: We hebben het hier over Kabel, waar kom jij op het ADSL idee?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 18:47:
Even goed lezen hoor :
Vanaf 17 december worden aanpassingen doorgevoerd waarmee het verhogen van snelheden : mogelijk : wordt.
Let wel het word mogelijk er staat nergens dat de snelheid ook daadwerkelijk omhoog gaat.
quote]

Goed idee, Ik ga ook een meer uitbreidbaar moederboard kopen maar geen nieuwe CPU kopen!

Als jij ff leest dan zie je in startppost dat ik gebeld heb en dat ze JA zeiden op de vraag of ze snelheden gingen verhogen.
Maar wat ik will zeggen dus... Ze gaan echt geen updates aan het netwerk doen dat het mogenlijk maakt op sneller te draaien, aan stabiliteit ligt het ook niet wat dat is prima.

Verwijderd

Als ze nog meer klanten hier in volendam willen zullen ze wel moeten want er is nu al een performance probleem.
Aldus de monteur zelf dan 8)
En die uitbreidingen zouden ook gewoon voor de toekomst kunnen zijn qua snelheden halen dan zodat ze weer ff mee kunnen met de provideroorlog die momenteel gaande is.
Maja we zullen wel zien wat de toekomst uit wijst

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:32

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 22:35:
Als ze nog meer klanten hier in volendam willen zullen ze wel moeten want er is nu al een performance probleem.
Aldus de monteur zelf dan 8)
grappig dat monteurs inzicht hebben in het netwerk van multikabel, niet dus. Als er een capaciteitsprobleem zou zijn heeft iedereen in Volendam er last van en dat is dus niet zo. Als iemand (performance)problemen heeft kan dat wel zijn, maar betekent geen capaciteitsprobleem.
Nu moet ik wel zeggen dat Volendam wel een verhaal apart is aangezien zij bij het selecte groepje horen die NIET onder multikabel vallen met het netwerk. (Texel, Edam, Volendam) De monteurs die jij spreek zijn dus of A: Planhold monteurs (modempje omruilen, utptje fixen), geen multikabel eigen monteurs dus of monteurs van de Firma HAK.)

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Het is een monteur van Hak
En die jongen regelt tenminste vertelde hij zelf al het internet verkeer in Volendam :)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

Nieuwsbrief December:

Nieuwe snelheden en prijzen
Begin volgend jaar zal Multikabel de snelheden en tarieven van een aantal abonnementen aanpassen. De meeste abonnementen zullen in snelheid omhoog gaan en een aantal abonnementen wordt in prijs verlaagd. Tevens zal Multikabel in de eerste helft van het nieuwe jaar het aantal breedbanddiensten verder uitbreiden. U moet daarbij denken aan content, maar ook allerlei nieuwe diensten die exclusief voor abonnees worden ontwikkeld. U ontvangt binnenkort een e-mail met de specifieke veranderingen voor uw abonnement.

_/-\o_

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
yep dat stond ergens jah, ik kan het nu neit meer vinden... in een mail heb ik neit grkregen in ieder geval...

Het zal mijn benieuwen.

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 22:45
Ik heb die mail ook gehad ja. Het is bij de newsserver vooral bepaalde groepen die af en toe onbereikbaar (499/Server down?) zijn, andere groepen zijn dan nog wel goed bereikbaar.
Op dit moment lijkt de DNS server er uit te liggen alleen... want ik kan alleen nog maar browsen naar Tweakers.net (zit vast in mijn DNS cache) en naar sites waarbij ik het IP-adres direct invul.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Die 499/Server down is volgens mij het gevolg van een update die op dat moment verwerkt wordt voor die nieuwsgroep. Na een tijdje is hij weer voorbij en geeft die groep geen foutmelding meer.
De snelheid van de newsserver wordt de laatste dagen al weer beter, 's morgens is er zowiezo geen probleem. Dus voor ik naar het werk ga start ik de downloads op.
En snif, de DNS servers zijn nog steeds down...... (Postcode 1775)
Maar zoals altijd, zal het nu wel snel opgelost worden.

This footer is intentionally left blank

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 22:45
Ik denk niet dat het door een update komt, want ik heb het altijd in één en dezelfde groep, bij de anderen heb ik het nooit. Bovendien is dit nog een vrij rustige groep ook (7000 articles tegelijk beschikbaar).

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Toen ik hoorde van de snelheidsverhoging van kpn wilde ik eerst overstappen op adsl. Maar na het bekijken van de prijzen van adsl en de vele problemen/storingen die daar bij zijn in verhouding tot kabel blijf ik maar bij multikabel. Haal elk moment van de dag mijn max snelheid, ping van 6 tot 10ms binnen nederland en vrijwel nooit storingen.
En met de aankomende snelheidsverhogingen, toppie _/-\o_

vtec just kicked in yo!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 12:20

pvr

Geef ik je gelijk in MaxBurn ,het is dat ze performance problemen hebben in Volendam.
Woon er namelijk zelf ook, en ik ben niet tevreden over multiekabel :(
Wil ook weg gaan , maar heb het probleem dat ik naar ADSL moet overstappen.
Moet aan een andere router, en de kosten zijn duurder om ff over te stappen.
Ik hoop dat er een andere Kabel-provider komt op Volendam :P
Goed voor de concurentie >:) en voor ons ;)
MaxBurn schreef op 18 december 2003 @ 16:22:
[...]

grappig dat monteurs inzicht hebben in het netwerk van multikabel, niet dus. Als er een capaciteitsprobleem zou zijn heeft iedereen in Volendam er last van en dat is dus niet zo. Als iemand (performance)problemen heeft kan dat wel zijn, maar betekent geen capaciteitsprobleem.
Nu moet ik wel zeggen dat Volendam wel een verhaal apart is aangezien zij bij het selecte groepje horen die NIET onder multikabel vallen met het netwerk. (Texel, Edam, Volendam) De monteurs die jij spreek zijn dus of A: Planhold monteurs (modempje omruilen, utptje fixen), geen multikabel eigen monteurs dus of monteurs van de Firma HAK.)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

goed nieuws, dit had ik zeker ook verwacht. Het gene wat ik al benadrukte in andere posts van mij. Ze moeten wel de concurrentie aan met ADSL. ADSL van KPN gaat immers ook hun snelheid verhogen in het begin van het nieuwe jaar, Multikabel kan moeilijk achterblijven want dat zou anders klanten kosten.

Ben wel benieuwd , kan niet wachten totdat de snelheden en prijzen bekend zijn. 8mbit/1mbit voor 70 euro zo natuurlijk te gek zijn. maar ja dat doen ze zeker niet bij multikabel voor die prijs 8)7

Verwijderd

Over de nieuwsservers is ook geschreven in de nieuwsbrief:
Uitbreiding nieuwsservers
Een nieuwsserver kunt u het beste vergelijken met een prikbordsysteem. De
officiële naam voor dit ‘prikbordsysteem’ is usenet. Usenet is een wereldwijd discussiesysteem. Het bevat een verzameling van 'nieuwsgroepen' ('newsgroups'). Op deze nieuwsgroepen worden door gebruikers 'artikels' of 'boodschappen' geplaatst ('postings'). Hiervoor wordt gebruik gemaakt van bepaalde software. Vervolgens worden deze artikels verzonden via computersystemen die met elkaar verbonden zijn via verschillende netwerken.

Eind januari vindt er een uitbreiding plaats op ons nieuwsplatform (usenet).
Momenteel bestaat het platform uit 9 machines. Dit platform wordt uitgebreid met 2 extra servers, die ingezet zullen worden als spoolservers. Spoolservers zijn het belangrijkste onderdeel van het platform. Deze servers bevatten namelijk alle usenet artikelen. De totale opslagcapaciteit van het platform zal na deze uitbreiding zo'n 7 terabyte bedragen. Voor uw beeldvorming: 7 TB staat gelijk aan zo'n 10.000 volgebrande CD’s van 80 minuten. Door deze uitbreiding zullen er minder incomplete artikelen zijn, kan er sneller worden gedownload en wordt de beschikbaarheid van het platform vergroot.
Dit valt mij weer 100% mee van Multikabel, dat ze toch uitbreiden. Moet toch wat kosten, 7TB aan (scsi)-disks.

Wat betreft de snelheid heb ik liever wat meer upload, 128Kbit/s vind ik mager. Met de 1024Kbit/s download ben ik wel tevreden. Toen ik begon met kabel had het Powerabonnement nog 512Kbit/s, dat vond ik al behoorlijk. Maar de verhogingen vallen in de praktijk netto altijd lager uit. Van de verhoging van 768 naar 1024 (33%) was op speedtest maar 25% terug te vinden.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 19:39:
Het is een monteur van Hak
En die jongen regelt tenminste vertelde hij zelf al het internet verkeer in Volendam :)
Dat zul je zelf toch niet geloven hoop ik :)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

pvr schreef op 20 december 2003 @ 14:42:
Goed voor de concurentie >:) en voor ons ;)
[...]
Er zit juist een ander dan Multikabel :)

Als Volendam als geheel zoveel problemen heeft, moet ik zeggen dat ze zich wel erg stil houden...krijgen bij multikabel dus echt niet veel klachten. Ja individuele problemen, en daar wordt dan ook aan gewerkt. Als ik een random Volendam verbinding doormeet is die niet anders in kwaliteit dan de mijne meestal (heb zelf 6-10ms pings, geen loss, en maximaal snelheid (XLrate, scoor zelfs boven de op papier gegeven max..)

[ Voor 53% gewijzigd door Max|Burn op 23-12-2003 11:29 ]

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 13:48

Robinski76

The one and only

Als ze in die mailing nu ook ff hadden gezegd wat de veranderingen worden in snelheid en prijs en dergelijke.

Ze weten dat er veranderingen aan komen, dan weten ze volgens mij toch ook wel wat. Ze gaan niet iets in het luchtledige roepen lijkt mij.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Robinski76 schreef op 23 december 2003 @ 11:34:
Ze weten dat er veranderingen aan komen, dan weten ze volgens mij toch ook wel wat. Ze gaan niet iets in het luchtledige roepen lijkt mij.
Ik denk dat een afdeling als marketing juist de exacte prijzen en snelheden nog moet bepalen. Zal komende 2 weken wel bekend worden schat ik.
Dat ze omhoog moeten in snelheid en de prijzen omlaag moeten is bekend :)

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 23-12-2003 11:51 ]

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit is natuurlijk wel erg leuk om te horen, ze hebben laatst al die prijzen / snelheden verandert.. en nu weer ideaal :9 hoop dat die nieuws servers snel geupgrade zijn want met 26kb/s :'( een nieuwsgroep updaten is mij te traag }:O
Hoop dat de prijs van het: X-lerate pakket ook drastisch omlaag gaat :Y) O-)
Ach ja we zien wel wanneer het komt... :Z

• flexje

flexje

got-father

Ik hoop dat de Power Plus abonnement in concurrentie gaat met bijvoorbeeld de Tiscali ADSL Live! 3 Mbit verbinding of hoger. Ik betaal nu namelijk 59 euro voor een 2 mbit verbinding terwijl de 3 mbit abo bij tiscali 49 euro kost...

Ik hoef eerlijk gezegd geen prijsverlaging, als speed maar omhoog gaat :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys, ik heb wat info..

Dit hoort eigenlijk morgen ofzo pas uit te komen dus mondje dicht >:)

Het power abbonoment gaan naar 1.5Mbit downstream en 256kbit upstream..
De snelheid verhogingen gaan 1 Februari in...
De prijzen gaan ook naar benden maar weet ik nog niet, vanmiddag/morgen word het bekend gemaakt op http://mgv.multikabel.nl

De reden voor deze matige snelheid (vind ik zelf) is volgens mulitkabel het volgende:

Multikabel schat dat veel ADSL provider onder de kostprijs zitten, dit betekend dus dat de bandwith meer kost dan dat de mensen betalen op het moment.
Dus Multikabel denkt dat de ADSL providers het volgendjaar moeilijk gaan krijgen..

Meer info weet ik nog niet...

Frank112.

• xerix
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 12:46:
Hey guys, ik heb wat info..

Dit hoort eigenlijk morgen ofzo pas uit te komen dus mondje dicht >:)

Het power abbonoment gaan naar 1.5Mbit downstream en 256kbit upstream..
De snelheid verhogingen gaan 1 Februari in...
De prijzen gaan ook naar benden maar weet ik nog niet, vanmiddag/morgen word het bekend gemaakt op http://mgv.multikabel.nl

De reden voor deze matige snelheid (vind ik zelf) is volgens mulitkabel het volgende:

Multikabel schat dat veel ADSL provider onder de kostprijs zitten, dit betekend dus dat de bandwith meer kost dan dat de mensen betalen op het moment.
Dus Multikabel denkt dat de ADSL providers het volgendjaar moeilijk gaan krijgen..
En powerplus? Dat gaat van 1536/256 naar..? ik hoop iets van 2500/512.
Matige snelheid voor die prijs? In vergelijking met adsl van kpn is dit veel goedkoper. Ook heb je bij veel adsl providers een datalimiet en schommeld de verbinding nogal terwijl multikabel geen datalimiet kent en je altijd je theoretisch max haalt.
Ja als je het gaat vergelijken met die kleine providers die 8/1Mbit leveren voor prijzen rond de 60 euro dan is het misschien wat minder. Maar je kan op je klompen aanvoelen dat veel van zulke providers in de loop van volgend jaar in financiele problemen komen. Dat kàn gewoon niet anders, kijk maar hoe het met cistron is afgelopen. Denk dat demon een van de weinige is die deze prijzenslag op de adsl markt lang vol kan houden.

vtec just kicked in yo!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

lekker zeg als die upstream omhoog gaat !! :7
hoop dat het waar is !

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ik vind het maar zeer matig als het power abbo naar 1,5 mbit gaat en ul naar 256kbit !!!!! :(

Hoe legt Multikabel dit uit dan ??

Vanaf medio januari 2004 verhoogd Kabeltex de snelheid zonder prijsverhoging!

Ook zijn de abonnementen entry en extraplus toegevoegd:

Abonnementen (ingaande medio januari 2004)
Kabelinternet download/upload snelheid mailboxen homepage per maand
entry tot 200/100 kbps 1 van 5 MB geen € 19,--
mini tot 400/150 kbps 1 van 5 MB geen € 26,--
lite tot 1000/300 kbps 3 van 5 MB geen € 36,--
basic tot 2000/400 kbps 4 van 10 MB 15 MB € 46,--
extra tot 3000/500 kbps 5 van 10 MB 20 MB € 59,--
extraplus tot 3000/1000 kbps 5 van 10 MB 20 MB € 89,--

Abonnementen (tot medio januari 2004)
Kabelinternet download/upload snelheid mailboxen homepage per maand
entry tot 100/60 kbps 1 van 5 MB geen € 19,--
mini tot 128/64 kbps 1 van 5 MB geen € 26,--
lite tot 384/128 kbps 3 van 5 MB geen € 36,--
basic tot 1024/128 kbps 4 van 10 MB 15 MB € 46,--
extra tot 1536/256 kbps 5 van 10 MB 20 MB € 59,--
extraplus tot 1536/512 kbps 5 van 10 MB 20 MB € 89,--

Ik hoop dat Multikabel ook naar 2000/400 gaat voor het power abbo, maar dit zal wel weer niet :'(

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:25:

Ik hoop dat Multikabel ook naar 2000/400 gaat voor het power abbo, maar dit zal wel weer niet :'(
reken daar maar niet op..... jammer genoeg...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 23:09:
Toch wil ik hierover Multikabel niet al te hard afvallen. Als je ziet welk een ongelooflijke lading video's, MP3's, Warez enzovoort er dagelijks op het usenet rondgepompt word is het duidelijk dat op zeker moment met redelijke middelen dit niet meer valt bij te benen.
Dit is een probleem van usenet wereldwijd, ook hier in Amerika. Eind 2002 werd er dagelijks 500 Gigabyte over usenet gepompt, nu is dit al meer dan 1 Terabyte per dag.

Het is ook niet zo gek dat usenet servers en hun newsfeedproviders af en toe een zootje postings missen. Het usenet protocol is geheel afhankelijk van een "feed", en als deze feed ook maar een paar seconden wordt onderbroken (bijv. het systeem heeft geen diskruimte en moet even een zooi oude posts wegmikken) dan mis je al gauw een halve ISO ;)

Tegenwoordig worden complete DVD-R images op usenet gepleurd, en het wordt alleen maar erger. Alleen de professionele usenet providers (die dus veel feeds hebben en hun hardware up-to-date kunnen houden omdat ze geld vragen) kunnen het nog enigzins bijbenen maar ook daar worden zo langzamerhand problemen gemeldt.

Weggaan bij een bepaalde provider omdat usenet zuigt is dan ook niet echt een goede reden. Ja, sommige providers hebben betere servers, maar het gras lijkt vaak groener bij de buren dan dat het daadwerkelijk is.....

Usenet en binaries hebben hun langste tijd gehad. Het kost veel te veel geld om zoveel operationeel te houden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:25:
Hoe legt Multikabel dit uit dan ??
uitleggen? zij delen het anders in das toch alles?
ik heb nu 4096, dat bied kabeltex in de toekomst al geeneens, en ik denk dat MK nog wel omhoog zal gaan ook. De goedkopere paketten verhouden zich beter bij mk tov kabeltex, de duurste ook, power en powerplus niet nee.
Kabeltex is wel wat netter kwa upload. Met 5000 aansluitingen maximaal zal kabeltex ook wat meer rek hebben :) Bovendien vraag ik me af, is kabeltex niet van de gemeente daar?

[ Voor 17% gewijzigd door Max|Burn op 23-12-2003 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg echt het gevoel dat mensen mijn post niet lezen.

Multikabel gaat neit meer omhoog omdat de prijs van de bandwith die hun koper meer word als dat wij opleveren!

Aangezien ze het ook nodig vonden de prijs naar beneden te halen, zal eht zonder prijsverhoging voorlopig enit emer omhoog gaan!

Frank112.

Verwijderd

van http://mgv.multikabel.nl/
Woensdag 24 december maakt Multikabel de nieuwe abonnements snelheden en prijzen bekend.
We zullen het morgen zien :)

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 12:20

pvr

Ik weet niet of jij bij Multikabel(Quicknet) werk, aan je reactie te horen lijkt het dus wel :)
maar de klachten zijn er dus wel.
Had er deze week weer last van dat ie er uit lag :(
Kreeg te horen dat het probleem intern bij Multikabel(Quicknet) ligt , en het zo snel mogelijk opgelost wordt.
Een keer is niet erg, maar heb het ook meegemaakt 2X in de week :( een maand lang!!!
Heb er namelijk ook een kennis werken (noem liever geen naam) zegt dat er wel problemen voordoen bij Multikabel(Quicknet)
Of zit jij soms bij de klachtenlijn van Multikabel(Quicknet)
Je hebt het over individuele problemen, maar zo noemen ze het altijd :D
Heb zelf een Draytek router, en nog een paar duizend in volendam, had een keer problemen, belden op en ze zeiden dat ze veel problemen hadden met Draytek 8)7
Vraag aan die jongen wat is jullie oplossing.
Zegt hij dat ze geen problemen hebben met een Sweex router !!!!!!!!

MaxBurn je hebt het erover als je de verbinding doormeet is die niet anders in kwaliteit,dat klopt ;) als je online bent.
MaxBurn schreef op 23 december 2003 @ 11:24:
[...]

Er zit juist een ander dan Multikabel :)

Als Volendam als geheel zoveel problemen heeft, moet ik zeggen dat ze zich wel erg stil houden...krijgen bij multikabel dus echt niet veel klachten. Ja individuele problemen, en daar wordt dan ook aan gewerkt. Als ik een random Volendam verbinding doormeet is die niet anders in kwaliteit dan de mijne meestal (heb zelf 6-10ms pings, geen loss, en maximaal snelheid (XLrate, scoor zelfs boven de op papier gegeven max..)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
Geachte Power-abonnee,

We hebben goed nieuws: in februari 2004 worden zowel de downloadsnelheid als
de uploadsnelheid van uw abonnement verhoogd. Uw snelheid bedraagt nu
1024/128 Kbps. Dit verandert per februari in 1536/360 Kpbs.

Bovendien wordt de prijs van een Power abonnement voor iedereen verlaagd
naar ? 43,-. Daarbij blijft u profiteren van standaard voordelen als 4
e-mailadressen met elk 10 MB ruimte, 15 MB homepage ruimte en de
mogelijkheid tot het aansluiten van 4 pc's op één modem.

Wilt u direct al profiteren van een nog hogere snelheid? Kies dan voor
XL-lerate (vanaf februari 4096/768 Kbps, ? 69,-). Als u op 1 januari upgrade
(http://service.multikabel.nl/abonnement/upgrade/), betaalt u de rest van de
maand uw Power tarief. U profiteert echter wel al meteen een maand lang van
de snelheid van het nieuwe abonnement. Bovendien krijgt u bij deze upgrade
een webcam cadeau (t.w.v. ? 30,-).

Mocht u nog vragen hebben over deze e-mail of over uw abonnement, dan kunt u
gratis contact opnemen met onze klantenservice via 0800-5005. Wij wensen u
veel internet!

Met vriendelijke groet,

Nico Rijkhoff

Manager Marketing & Sales

Great!!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 00:31:
Over de nieuwsservers is ook geschreven in de nieuwsbrief:

[...]

Dit valt mij weer 100% mee van Multikabel, dat ze toch uitbreiden. Moet toch wat kosten, 7TB aan (scsi)-disks.
En je mag straks weer 8 verbindingen hebben. Da's nu tijdelijk maar 4 geloof ik en dat is echt ruk.
Mag hopen dat ze ook eens Xpat searching in gaan schakelen op die newserver. Dat scheelt nogal in het binnenhalen van headers nml.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• the-hell
momania schreef op 24 december 2003 @ 12:32:
[...]

En je mag straks weer 8 verbindingen hebben. Da's nu tijdelijk maar 4 geloof ik en dat is echt ruk.
Mag hopen dat ze ook eens Xpat searching in gaan schakelen op die newserver. Dat scheelt nogal in het binnenhalen van headers nml.
4 verbindingen is inderdaad niet fijn. Xpat kwam er wel op volgens een techneut ergens, omdat er nieuwe software op komt.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, 1536/360 en prijs naar 43euro, Meer dan ik gedacht had...

Ik werk trouwens niet bij Multikabel...

Misschien als power Plus abbo nu ook naar beneden gaat dan word het misschien wel aantrekkenlijk om daarop over te gaan.

• Jopioware
  • Laatst online: 02-07 10:46
Zal mijn en andere benieuwen wat de X-tra gaat worden??

nu 1,5 mbit down bij 1 mbit upload

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Erik999 schreef op 24 december 2003 @ 12:35:
[...]

4 verbindingen is inderdaad niet fijn.
Idd, was altijd 6, maar nu ineens terug gebracht naar 4. Denk vanwege de problemen die ze met de server hebben gehad.
Is iig goed nieuws dat ze het weer verbeteren.
Xpat kwam er wel op volgens een techneut ergens, omdat er nieuwe software op komt.
Dat zou echt super zijn. Dat scheelt heel veel tijd met wachten bij vele hele grote groepen bij het binnen halen van headers.

• xerix
Jopioware schreef op 24 december 2003 @ 12:51:
Zal mijn en andere benieuwen wat de X-tra gaat worden??

nu 1,5 mbit down bij 1 mbit upload
Idd, XL-lerate komt op 4096/768 voor €69,-
Dan mag Xtra minimaal wel 4096/2048 worden anders heeft het niet veel meerwaarde.

vtec just kicked in yo!

• dinges
  • Niet online
Ik heb power+ en nog geen mailtje gehad over snelheidsverhogingen...
kan nie wachten !
momania schreef op 24 december 2003 @ 12:32:
kan je me ook vertellen wat daar ruk aan is?
ik heb altijd maar 1 verbinding open... door types zoals jij is die nieuwsserver dus zo ruk :P

[ Voor 67% gewijzigd door dinges op 24-12-2003 14:20 ]

• the-hell
dinges schreef op 24 december 2003 @ 14:18:
[...]

ik heb altijd maar 1 verbinding open... door types zoals jij is die nieuwsserver dus zo ruk :P
Ik upload veel, dus alleen met alle verbindingen open krijg ik de snelheid, en aangezien de server nu zuigt, heb ik ook meer verbindingen nodig om lekker te downloaden (headers @ 20 KB/s nu 8)7)

Tevens is het vrij irritant als ik aan het downloaden ben met 4 verbindingen open, en dat hij dan opeens meldingen gaat geven als ik ook de quicknet nieuwsgroepen doorblader, dus dan moet er weer eentje minder. conclusie: des te meer, des te beter ;)

• dinges
  • Niet online
Erik999 schreef op 24 december 2003 @ 14:24:
[...]

Ik upload veel, dus alleen met alle verbindingen open krijg ik de snelheid, en aangezien de server nu zuigt, heb ik ook meer verbindingen nodig om lekker te downloaden (headers @ 20 KB/s nu 8)7)
ja of je zeurt gewoon ff... ik zit nu headers up te daten met 90 KB/s gemiddeld met 1 thread... dat is de max die ik nu kan halen aangezien ik ook met flashfxp bezig ben.
Tevens is het vrij irritant als ik aan het downloaden ben met 4 verbindingen open, en dat hij dan opeens meldingen gaat geven als ik ook de quicknet nieuwsgroepen doorblader, dus dan moet er weer eentje minder. conclusie: des te meer, des te beter ;)
mij hoor je helemaal niet klagen als de max naar 2 threads gaat, wordt de nieuwsserver ook weer beter, en alle "ik wil graag met 8 threads downloaden want dan haal ik 2 KB/s meer" types gaan dan hopelijk ook van de nieuwsgroepen af omdat ze het onstoer vinden om met 2 threads te leechen

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

dinges schreef op 24 december 2003 @ 14:18:
Ik heb power+ en nog geen mailtje gehad over snelheidsverhogingen...
kan nie wachten !

[...]

ik heb altijd maar 1 verbinding open...
Toen 6 nog toegestaan was, gebruikte ik er 5.
Er wil nog wel eens een verbinding blijven hangen en dat heb je nog 1 reserve tot die ene time-out.
Verder loopt 1 download thread niet lekker.. dan schommeld de download snelheid enorm, en met meerdere loopt dat overall wat beter/stabieler.
En je kan met meer verbindingen tenminste headers binnenhalen en downloaden tegelijk.
door types zoals jij is die nieuwsserver dus zo ruk :P
's nie waar :'(

:P

• the-hell
dinges schreef op 24 december 2003 @ 14:32:
[...]

ja of je zeurt gewoon ff... ik zit nu headers up te daten met 90 KB/s gemiddeld met 1 thread... dat is de max die ik nu kan halen aangezien ik ook met flashfxp bezig ben.
Zeuren valt nou ook wel mee, ik ben best tevreden met de newsserver en de snelheid, alleen de snelheid van de nieuwsserver nou ff niet, en als ik het in quicknet.nl.algemeen lees ben ik zeker niet de ergste.
[...]

mij hoor je helemaal niet klagen als de max naar 2 threads gaat, wordt de nieuwsserver ook weer beter, en alle "ik wil graag met 8 threads downloaden want dan haal ik 2 KB/s meer" types gaan dan hopelijk ook van de nieuwsgroepen af omdat ze het onstoer vinden om met 2 threads te leechen
Als ik met 1 tread de max snelheid haal gebruik ik er echt geen 2. Alleen nu gebruik ik mijn max, omdat het gewoon veel scheelt.

PS (nu 65 KB/s)

• dinges
  • Niet online
momania schreef op 24 december 2003 @ 14:34:
[...]

Toen 6 nog toegestaan was, gebruikte ik er 5.
Er wil nog wel eens een verbinding blijven hangen en dat heb je nog 1 reserve tot die ene time-out.
ow jee! stel je voor dat je 120 seconden met maar 4 threads downloadt! THE HORROR!
Verder loopt 1 download thread niet lekker.. dan schommeld de download snelheid enorm, en met meerdere loopt dat overall wat beter/stabieler.
wat vindt jij enorm? bij mij schommelt het dan tussen de 160 en 190, dat vind ik absoluut niet erg hoor.
En je kan met meer verbindingen tenminste headers binnenhalen en downloaden tegelijk.
met 2 threads kan dat ook.... moet je alleen iets meer moeite doen om af en toe een extra thread aan te zetten als je headers wil updaten en die dan weer uitzetten als ze klaar zijn. maar volgens mij vind jij het niet erg om wat extra moeite te doen aangezien je ook gelijk een extra thread aanzet als er 1 dreigt te time-outten
's nie waar :'(

:P
's wel waar :'(

• Jopioware
dit las ik over power-plus abbo

In februari 2004 veranderen een aantal internetabonnementen. Als gevolg
> van deze veranderingen zal het Power Plus abonnement uit onze reeks
> verdwijnen en opgaan in Power. De downloadsnelheid van uw abonnement
> blijft 1536 Kbps, maar de uploadsnelheid wordt verhoogd naar 360 Kbps.
>
> U kunt vanaf februari kosteloos en zonder risico upgraden
> (http://service.multikabel.nl/abonnement/upgrade/) naar het XL-lerate
> abonnement voor de prijs van het Power-abonnement van ? 43,-. Na een
> maand kunt u kiezen of u uw abonnement definitief omzet naar het
> XL-lerate abonnement. U ontvangt daarvoor een aparte e-mail. XL-lerate
> heeft een downloadsnelheid van 4096 Kpbs en de uploadsnelheid wordt per
> februari verhoogd naar 769 Kbps. Het tarief van XL-lerate wordt per 1
> februari ? 69,- per maand.
>

uit de newsgroep geplakt

Verwijderd

Topicstarter
Slecht news voor mensen die Power Plus abbo hebben...

IN februari veranderen een aantal internet abonnementen. Met als gevolg van deze verandereing zal het Power Plus abonnement uit onze reeks verdwijnen en opgaan in Power. De download snelheid van uw Abbonoment blijft 1536kbps maar de uploadsnelheid word gehoogd naar 360Kbps.
Het tarief van XL-lerate word per 1 februari 69euro per maand.

Ik heb Power maar ik vind dit toch wel heel naaierig...

De stap is maar liefst van 1.5mbit naar 4mbit voor 25euro!

erg slecht idee...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

dinges schreef op 24 december 2003 @ 14:42:
[...]

ow jee! stel je voor dat je 120 seconden met maar 4 threads downloadt! THE HORROR!
De software blijft dan pollen voor een nieuwe connectie die er niet is als ik het al op de max zet.
Dat resulteerd dan bij mij in een gigantische log file.
Daarom dus die ene reserver die ik vrij houdt ;)
wat vindt jij enorm? bij mij schommelt het dan tussen de 160 en 190, dat vind ik absoluut niet erg hoor.
Bij mij schommeld het tussen de 10 en de 190. Dat vind ik dus wel erg.
's wel waar :'(
Toch lekker niet :( :'(

:+

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jopioware schreef op 24 december 2003 @ 14:47:
dit las ik over power-plus abbo
uit de newsgroep geplakt
Met andere woorden;

Power / power-plus gaat van:
1024 --> 1536 downstream
128 --> 360 upstream?

• dinges
  • Niet online
wat? power+ weg?
dat gaat dus XL-Lerate worden... kost mij maar 5 euro per maand meer ;)

• xerix
dinges schreef op 24 december 2003 @ 14:52:
wat? power+ weg?
dat gaat dus XL-Lerate worden... kost mij maar 5 euro per maand meer ;)
Power wordt 1536/320 voor €43 en powerplus vervalt en wordt ook gewoon power. Voor € 69 krijg je nu dus 4Mbit/768Kbit

vtec just kicked in yo!

• dinges
  • Niet online
xerix schreef op 24 december 2003 @ 15:16:
[...]

Power wordt 1536/320 voor €43 en powerplus vervalt en wordt ook gewoon power. Voor € 69 krijg je nu dus 4Mbit/768Kbit
ja daar was ik al achter, leuke snelheden wel ;)

anyway... volgens mijn pa zal multikabel ons nu een aanbieding moeten geven om goedkoper up te graden... klopt dit of is dat bullshit?

• Jopioware
Geachte XL-lerate abonnee,

We hebben goed nieuws: per februari 2004 wordt de uploadsnelheid van XL-lerate verhoogd van 512 Kbps naar 768 Kbps. Bovendien wordt uw abonnement goedkoper. In plaats van € 85,- betaalt u per 1 februari 2004 € 69,- per maand. Uw downloadsnelheid blijft ongewijzigd.

Mocht u nog vragen hebben over deze e-mail of over uw abonnement, dan kunt u gratis contact opnemen met onze klantenservice via 0800-5005. Wij wensen u veel internet!

Edit/ en nu wil ik wel eens weten wat X-Tra Gaat worden / edit

[ Voor 7% gewijzigd door Jopioware op 24-12-2003 15:26 ]

• Jopioware
Jopioware schreef op 24 december 2003 @ 15:25:
Geachte XL-lerate abonnee,

We hebben goed nieuws: per februari 2004 wordt de uploadsnelheid van XL-lerate verhoogd van 512 Kbps naar 768 Kbps. Bovendien wordt uw abonnement goedkoper. In plaats van € 85,- betaalt u per 1 februari 2004 € 69,- per maand. Uw downloadsnelheid blijft ongewijzigd.

Mocht u nog vragen hebben over deze e-mail of over uw abonnement, dan kunt u gratis contact opnemen met onze klantenservice via 0800-5005. Wij wensen u veel internet!

Edit/ en nu wil ik wel eens weten wat X-Tra Gaat worden / edit
Geachte X-tra abonnee,

We hebben goed nieuws: in 2004 wordt uw abonnement goedkoper. In plaats van
? 99,- betaalt u per 1 februari 2004 ? 85,- per maand. De overige
specificaties van uw abonnement blijven ongewijzigd.

veel internet!

jammer

• dinges
  • Niet online
Jopioware schreef op 24 december 2003 @ 15:28:
[...]

Geachte X-tra abonnee,

We hebben goed nieuws: in 2004 wordt uw abonnement goedkoper. In plaats van
? 99,- betaalt u per 1 februari 2004 ? 85,- per maand. De overige
specificaties van uw abonnement blijven ongewijzigd.

veel internet!

jammer
dat X-Tra abo is toch best wel onnuttig nu ?
Downstream is net zo hoog als het Power abo en de Upstream is net iets hoger dan die van XL-Lerate...
ik zou downgraden als ik jou was ;)

• Jopioware
had ik reeds al gedaan, maar was benieuw of X-tra iets van 8 Mbit download zou krijgen jammer dus

• xerix
dinges schreef op 24 december 2003 @ 15:19:
[...]

ja daar was ik al achter, leuke snelheden wel ;)

anyway... volgens mijn pa zal multikabel ons nu een aanbieding moeten geven om goedkoper up te graden... klopt dit of is dat bullshit?
Waarom zouden ze ons een aanbieding moeten geven? We gaan er toch niks op achteruit? Sterker nog, de prijs daalt 16 euro en de uploadsnelheid gaat omhoog.

vtec just kicked in yo!

• The Bluesbro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 08:20
Ik heb net een meeltje van multikabel gehad en daar stond dit in:

Geachte Power-abonnee,

We hebben goed nieuws: in februari 2004 worden zowel de downloadsnelheid als de uploadsnelheid van uw abonnement verhoogd. Uw snelheid bedraagt nu 1024/128 Kbps. Dit verandert per februari in 1536/360 Kpbs.

Bovendien wordt de prijs van een Power abonnement voor iedereen verlaagd naar
€ 43,-. Daarbij blijft u profiteren van standaard voordelen als 4 e-mailadressen met elk 10 MB ruimte, 15 MB homepage ruimte en de mogelijkheid tot het aansluiten van 4 pc's op één modem.

Wilt u direct al profiteren van een nog hogere snelheid? Kies dan voor XL-lerate (vanaf februari 4096/768 Kbps, € 69,-). Als u op 1 januari upgrade (http://service.multikabel.nl/abonnement/upgrade/), betaalt u de rest van de maand uw Power tarief. U profiteert echter wel al meteen een maand lang van de snelheid van het nieuwe abonnement. Bovendien krijgt u bij deze upgrade een webcam cadeau (t.w.v. € 30,-).

Met vriendelijke groet,

Nico Rijkhoff
Manager Marketing & Sales

Mij hoor je niet klagen :9 :9 :9

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ben persoonlijk niet zo blij met de upgrade, heb nu een 4 MBit abbo. Maar de newsserver is toch al overbelast, en dat zal alleen maar erger worden.....
Maar als iedereen belooft die niet te gebruiken, ben ik ook voor ieder ander blij met deze upgrade.

This footer is intentionally left blank

• roush
  • Laatst online: 17-11 15:17

roush

Trust no 1

Mag ik ff wat posten:

Prijsverlaging en snelheidsverhoging kabelinternet
Multikabel verhoogt in februari 2004 de snelheid van de meeste van haar kabelinternetabonnementen. Per 1 februari gaan tevens een aantal tarieven omlaag.

Multikabel wijzigt opnieuw de specificaties van haar kabelinternetproducten. In oktober van dit jaar zijn de snelheden en prijzen al aangepast en vanaf februari kunnen abonnees van Multikabel nog sneller surfen en downloaden en bij de meeste abonnementen ook voor een lager abonnementstarief.

De downloadsnelheid van het Family abonnement verdubbelt van 384 Kbps naar 768 Kbps. De andere breedbandabonnementen wijzigen ook. Zo gaat de downloadsnelheid van Power van 1024 Kbps naar 1536 Kbps en de upload wordt verhoogd van 128 Kpbs naar 360 Kbps. De abonnementskosten voor Power gaan per 1 februari omlaag van € 46,- naar € 43,- per maand.

De uploadsnelheid van het XL-lerate abonnement wordt verhoogd van 512 Kbps naar 768 Kbps. Bovendien betalen abonnees vanaf februari maandelijks € 16,- minder want het tarief gaat omlaag naar € 69,-. De download van 4096 kbps blijft vooralsnog ongewijzigd.

Ook wijzigt het tarief voor X-tra, de abonnementsvorm met de hoge uploadsnelheid, van € 99,- in € 85,-. De specificaties van 1536 kbps downstream en 1024 kbps upstream wijzigen niet.

Multikabel heeft haar abonnees per e-mail geïnformeerd over de komende wijzigingen. Easy en Family abonnees die verder voor 1 maart 2004 overstappen naar Power of een andere hogere abonnementsvorm, krijgen een webcam cadeau. Deze actie geldt ook voor Power-abonnees die overstappen op XL-lerate

ASTU !

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd

Topicstarter
dusse.... Easy verandert niks??

Als dat echt zo is heb ik het gevoel dat VEEL mensen gaan overstappen naar family...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Wel een beetje naar dat van de X-tra alleen de prijs naar beneden gaat.
Had toch wel verwacht dat de download snelheid omhoog zou gaan.

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb nu nog Power+ maar wanneer dit abonnement gemerged gaat worden met Power dan ga ik een stapje hoger voor die paar €'s. Op zich vind ik deze veranderingen best groot en ben er wel blij mee, wat ik raar vind (net als de rest) is dat X-tra achterblijft en het moet doen met een prijsverlaging.

Die 256KB/s upload meer kan echt niet in verhouding staan tot de prijs die je voor XL-lerate betaalt. Ik begin juist over de upload omdat MK daarmee schermde omdat dit juist zo duur zou zijn, nu XL-lerate qua download veel sneller en een upload die bijna gelijk is kan ik niet begrijpen waarom er een verschil van €16,- tussen beide abonnementen staat.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• flexje

flexje

got-father

Kom net thuis van werk en krijg gelijk dit te zien :( :P
Mja ik heb nu een Power Plus abo en betaal dus 59 euro's per maand, en de XL-lerate abo gaat 69 euro kosten vanaf 1 febr. dus verschil van "maar" 10 euro p/m.

Maand januari krijgen we dus voor 43 euro als ik het goed begrijp? en daarna 69 euro p/m....?

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 08:30

vozzie

Zo beter?

Hehe,

ik vond het wel grappig om te zien wat multikabel gaat doen. Het is wel duidelijk dat hun tegen het maximum van het netwerk aan zitten. Dat is de reden waarom ze nu minder snelheid erbij geven en maar iets van de prijs afhalen.
Ik weet niet precies wat het maximum van koper is, maar dat multikabel nu alles uit de kast moet trekken om bij te blijven met ADSL word wel duidelijk. Ik vraag me wel af wat ze gaan doen als de volgende ronde begint in de snelheidsverhoging.

Moet trouwens ook zeggen dat het echt dramatisch gesteld is met hun nieuwsservers. Constant server down of kan geen verbinding maken. Ik hoop niet dat die kleine snelheidverhoging het helemaal naar de verdommenis zal helpen.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

vayip schreef op 24 december 2003 @ 19:50:
Hehe,

ik vond het wel grappig om te zien wat multikabel gaat doen. Het is wel duidelijk dat hun tegen het maximum van het netwerk aan zitten. Dat is de reden waarom ze nu minder snelheid erbij geven en maar iets van de prijs afhalen.
Ik weet niet precies wat het maximum van koper is, maar dat multikabel nu alles uit de kast moet trekken om bij te blijven met ADSL word wel duidelijk. Ik vraag me wel af wat ze gaan doen als de volgende ronde begint in de snelheidsverhoging.
Het huidige systeem wat ze hebben kan echt nog wel meer data aan hoor :)
Ze houden iig de snelheden en prijzen gewoon een beetje gelijk met ADSL om cuncurerend te kunnen zijn.

Verwijderd

[quote]bazs2000 schreef op 24 december 2003 @ 18:03:
Ik heb nu nog Power+ maar wanneer dit abonnement gemerged gaat worden met Power dan ga ik een stapje hoger voor die paar €'s. Op zich vind ik deze veranderingen best groot en ben er wel blij mee, wat ik raar vind (net als de rest) is dat X-tra achterblijft en het moet doen met een prijsverlaging.
quote]

Das hetgeen ik vanmiddag om 12:00 al dacht na het lezen van de mail gerivht aan de power abbo's, ik heb ook power plus en heb dus al voor de officiële bekendmaking reeds 768/4096 besteld.

Verwijderd

Op kerstavond kon mij geen beter nieuws bereiken dan dat mijn power abo in down- en upload omhoog gaat. Vooral met die upload ben ik erg blij.

Ook ik denk dat het een goede strategie van Multikabel is niet te hoog(snelheid)/laag(kosten) te gaan

Uit het verslag van het overleg tussen de MGV en MULTIKABEL op 22 december 2003 haal ik nog dit aan:
MGV/MK onderzoeken het effect van instorten downloadsnelheid bij gelijktijdige upload en hoe dit het beste opgelost kan worden

Verwijderd

momania schreef op 24 december 2003 @ 17:57:
Wel een beetje naar dat van de X-tra alleen de prijs naar beneden gaat.
Had toch wel verwacht dat de download snelheid omhoog zou gaan.
Eeehm, het x-tra abonnement is de vorige keer overgeslagen, èlk ander abonnement werd toen goedkoper en/of de snelheid ging omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
vayip, zeg jij maar niks meer want bij jou komt er echt alleen onzin uit...

Als je voortaan posts en nieuwsbrieven leest dan weet je wel dat ze nog steeds bezig zijn met het netwerk sneller te maken en newsgroup server word 7TB!

Als ze echt aan het limiet van hun netwerk zaten dan hadden ze wel geen 4(!)mbit abonnement!

van mij mag je wel stil zijn voorderest...

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik heb vandaag mijn X-Tra abo'tje meteen maar ingeruilt voor een XL-lerate :(
Voel me zwaar genaait eigenlijk.. X-Tra heeft geen meerwaarde meer tenopzichte van XL-lerate

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ook op het forum van MK wordt verontwaardigd gereageerd op de abonnementswijzigingen en ik kan dat heel goed begrijpen. Vanaf het begin van het (eerst nog X-stream) X-tra abonnement is de abonnees voorgehouden dat zij van leuke extra's mochten genieten maar daar is uiteindelijk niet veel van terechtgekomen. Het is dan voor deze mensen ook een grote teleurstelling dat zij het moeten doen met een verlaging van de kosten terwijl de rest er niet alleen financiëel gezien op vooruit gaan maar ook qua snelheid.

Ik hoop echt dat er over een niet al te lange tijd een bericht komt waarom zij dit zo gedaan hebben want als je met al het ADSL-geweld jouw klanten wilt behouden dan moet je ook met leuke dingen naar de klanten stappen als je ze wilt behouden.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ja Bazs2000 zo was mijn posting daar dus ook ongeveer ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Hehe,

Moet trouwens ook zeggen dat het echt dramatisch gesteld is met hun nieuwsservers. Constant server down of kan geen verbinding maken. Ik hoop niet dat die kleine snelheidverhoging het helemaal naar de verdommenis zal helpen.
Alleen snelheid verhogingen zijn leuk, maar prijsverlagingen heb ik net zo lief... dan kan ik weer andere dingen doen met mijn centjes... en laten we eerlijk zijn 4096 down is ERG snel.. zelfs 1024 is al erg vlot

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hehe,

je heb het over het meest geavanceerde kabelnetwerk in de EU. Ze kiezen voor een stabiel netwerk en een gezond bedrijf, de meeste ADSL providers zitten nu mekaar dood te concurreren, ze kiezen er bewust voor hier terughoudender in mee te gaan, wat te begrijpen is. Multikabel heeft +/- 65000 klanten en hun netwerk kan bergen met gbits aan(er zijn bedrijven met gbit aansluitingen bij multikabel-internetlink). Nog een voorbeeld, op de AMS-ix hebben ze 2x 1GBIT, hetzelfde als UPC/Chello zover ik weet, maar ze hebben wel 4x zo weinig klanten...maw ze zitten lekker ruim in de capaciteiten. Ik hou van onderbouwde posts ipv los geblaat :)

Verwijderd

MaxBurn schreef op 01 januari 2004 @ 14:03:
[...]

je heb het over het meest geavanceerde kabelnetwerk in de EU. Ze kiezen voor een stabiel netwerk en een gezond bedrijf, de meeste ADSL providers zitten nu mekaar dood te concurreren, ze kiezen er bewust voor hier terughoudender in mee te gaan, wat te begrijpen is. Multikabel heeft +/- 65000 klanten en hun netwerk kan bergen met gbits aan(er zijn bedrijven met gbit aansluitingen bij multikabel-internetlink). Nog een voorbeeld, op de AMS-ix hebben ze 2x 1GBIT, hetzelfde als UPC/Chello zover ik weet, maar ze hebben wel 4x zo weinig klanten...maw ze zitten lekker ruim in de capaciteiten. Ik hou van onderbouwde posts ipv los geblaat :)
Je hebt volkomen gelijk, de snelheid is bij mij dan ook altijd maximaal. Behalve als ik van een trage server download. Maar binnen Nederland meestal top snelheid. Net heb ik even mijn abbo geupgrade van power naar XL-lerate, dus ik ben benieuwd wanneer ik het heb, en o ja een gratis webcam als je op 1 januari upgrade. De tweede dus :D Zijn er nog meer mensen die upgegrade hebben en er al iets van gehoord hebben? (hoe gaat zoiets in werking?)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

MaxBurn schreef op 18 december 2003 @ 16:22:
[...]
Voor de volledigheid: Is altijd HAK.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Barca schreef op 01 januari 2004 @ 14:21:
[...]

Voor de volledigheid: Is altijd HAK.
In volendam en Edam ja, zeg ik toch ? ...
of bedoel je dat HAK ook nics etc installeert, zou kunnen maar zover ik weet doet planhold dat toch echt ook daar. Dan nog het ging erom dat MK daar minder snel kan reageren op problemen :)

edit: planhold wordt voor alle mk abonnees gebruikt op texel na dacht ik ;d

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 01-01-2004 14:59 ]

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

Wat ik bedoel is dat het altijd HAK mensen zijn; voor zover ik weet is er een contract met HAK afgesloten en die andere die je noemde hebben er niets mee te maken. In het prille begin zat ik bij de vergaderingen van Sonera (dat was het toen nog) met Wethouder Schouten etc. in het pand van Gemeentewerken. Maar goed dit is een beetje offtopic.

• flexje

flexje

got-father

Je hebt volkomen gelijk, de snelheid is bij mij dan ook altijd maximaal. Behalve als ik van een trage server download. Maar binnen Nederland meestal top snelheid. Net heb ik even mijn abbo geupgrade van power naar XL-lerate, dus ik ben benieuwd wanneer ik het heb, en o ja een gratis webcam als je op 1 januari upgrade. De tweede dus :D Zijn er nog meer mensen die upgegrade hebben en er al iets van gehoord hebben? (hoe gaat zoiets in werking?)
K heb me 2x aangemeld voor een upgrade omdat de eerst aanvraag niet binnen gekomen zou zijn. Na de 2de hoorde ik ook een tijdje niks, toen maar contact opgenomen met de helpdesk. Kreeg te horen dat er tussen 24 december en 2 januari geen upgrades plaats zouden vinden. En kreeg dus ook te horen dat als ik vanavond om 00:00 mn modem reset dat ik geupgrade ben van Power Plus naar XL-erate. :)

• flexje

flexje

got-father

Hmm weet niet hoor, net ff een modem reset gedaan, geen verandering in speed :/

Verwijderd

flexje schreef op 02 januari 2004 @ 00:11:
Hmm weet niet hoor, net ff een modem reset gedaan, geen verandering in speed :/
tussen 24 december en 2 januari werd er gezegd is echter tegenstrijdig met 0:00 dus ik denk dat ze 2 januari 24:00 aka 3 januari 0:00 bedoelen.

ook mash wacht op honorering van zijn aanvraag :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 10:08 . Reden: typo ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

edit: niet goed gelezen :)

Ben een tevreden MK gebruiker die erg blij is met de snelheids verhoging.
Hoor heel veel slechte verhalen van Chello gebruikers om mij heen, dus MK, keep up the good work !!

[ Voor 195% gewijzigd door Gunner op 02-01-2004 09:46 ]

• flexje

flexje

got-father

Volgens mijn vertrouwde bronnen :P gaat het upgraden vandaag of morgen pas van start omdat ze een beetje achterlopen (8> Moet ik nog fftjes geduld hebbe dus :P

Verwijderd

sterker nog mijne is omgezet,

speedtest.quicknet.nl : Uw download snelheid is 4722 kbps (590 KB/s)

www.speedtest.nl : down : 478,8kb/s
up: 59,1kb/s
conn/sec : 1179

Ik denk dat de speedtest.quicknet.nl door een start piek zo hoog uitkomt daar ik een professionele router gebruik.

pc 1602, enkhuizen dus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 15:30 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste