Toon posts:

w-lan naar w-lan

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een w-lan netwerk . ip: 192.168.2.x ,et een accesspoint van Asus
Buurjongen heeft ook een w-lan netwerk ip: 10.0.0.x accesspoint naar mij onbekend.

Ik heb een fileserver staan. Hoe zorg ik zonder veel problemen ervoor dat hij daarvanaf kan lezen?

d.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

allereerst moeten de Accesspoints Point-to-Point mode aan hebben staan, of als er meerdere nodes tussen liggen zoals laptops, Wireless Distribution Mode ondersteunen.
dat moet je allebij aan zetten.
aan 1 van de 2 kanten moet een router die zorgt voor verkeer tussen de 2 verschillende IP ranges.
en dan moet het werken.

edit: je kan ook zijn of jouw netwerk naar de IP range van de ander verbouwen, en dan zonder router ofcourse.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 15-12-2003 18:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx, k heb btw al gemerkt dat onze Ap's niet door de muren heen komen ( 3x gewapend beton á 26 centimeter per stuk.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 18:28:
ok thanx, k heb btw al gemerkt dat onze Ap's niet door de muren heen komen ( 3x gewapend beton á 26 centimeter per stuk.
mjah dan heb je een probleem :P
al geprobeerd antennes op het dak te zetten?
www.Wirelessnederland.nl en www.wirelessleiden.nl kunnen je heel goed helpen bij het zelf maken van antennes, en extra advies over de benodigde bekabeling.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
een dergelijke antenne ga ik deze week nog maken, ik heb daarvoor alle spullen al in huis gehaald. :P

Verwijderd

Ik vind dat je nogal weinig initiatief laat zien. Je gooit hier gewoon je vraag neer met de hoop op een kant-en-klaar antwoord. Zo werkt het hier niet.

Een greep uit een kleine search op GoT:

1 netwerk,2 ap's en een wLAN?
[rml][ wlan] vraagje AP + bridgen?[/rml]
[rml][ WLAN] welke voor eenvoudig p2p[/rml]
[rml][ WLAN] vraagjes mbt aanleg/aanschaf[/rml]
Wireless bereik vergroten?

Graag dus zelf voortaan eens wat rondkijken alvorens je vraag te stellen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.