ik heb gesearched en ook de faq over wlan gelezen
maar ik kom er nog niet helemaal uit..
ik weet nu wel wat elk apparaat doet maar toch snap ik het niet helemaal..
het zit op dit moment zo:
ik en een vriend hebben beide een eigen netwerk gewone utp cat5 bekabeling..
beide word op ons netwerk onze eigen internet verbinding gedeeld
nu willen we een verbinding met elkaar hebben.. filetransfers, gaming enz je snapt het wel..
later zijn we mayb van plan samen een ultra dsl verbinding te nemen..
het probleem is echter dat we zon 150 meter uit elkaar wonen..
een utp kabel door de grond spitten zou kunnen maar dit is een hels karwei en het is illegaal om kabels te leggen in gemeentegrond...
dus onze oplossing leek wlan..
alleen toen we erna op zoek gingen kwamen we toch wel voor heel wat dingen te staan..
we d88 zelf aan 2 wireless access points
we wonen 150 meter hemelsbreed uit elkaar.. beide ap zouden voor een raam kunnen worden geplaatst direct tegen over elkaar.. er is geen hinder van gebouwen of vele bomen.. (1 boom die een beetje in de richting komt meer niet)
kan met 2 ap gegarandeerd!!! worden dat die 150 meter te overbruggen is ? (er zitten ook geen zendaapjes hier in buurt ofzo tis oma buurt
) niet da ik 2 dure ap koop en dan dat het niet werkt 
ik neem aan dat je de ap op je eigen hub/switch aansluit ?
als dit werkt, word ons netwerk dan als 1 groot netwerk gezien ? het probleem word dan dat beide dhcp servers van ons elkaar ips gaan lopen uitgeven.. en dat ik ineens internet via zijn connectie
dit moet dus niet gebeuren natuurlijk..
ieder moet zijn eigen verbinding, en dhcp, kunnen blijven gebruiken..
MAAAR!! het moet wel mogelijk zijn om in een later stadium op 1 plaats internet abbo te nemen (ultra adsl) en dit delen via het wlan, dus kosten delen en snelheid ook delen maarja das niet zon prob met ultra dsl
. of als vbijvoorbeeld mijn internet uitvalt dat ik via hem alsnog kaninternetten (natuurlijk maken we hier zelf wel goede afspraken over)
ik hoop dat iemand de moeite neemt om deze enorme lap tekst te lezen en me even uit ons probleem te helpen
maar ik kom er nog niet helemaal uit..
ik weet nu wel wat elk apparaat doet maar toch snap ik het niet helemaal..
het zit op dit moment zo:
ik en een vriend hebben beide een eigen netwerk gewone utp cat5 bekabeling..
beide word op ons netwerk onze eigen internet verbinding gedeeld
nu willen we een verbinding met elkaar hebben.. filetransfers, gaming enz je snapt het wel..
later zijn we mayb van plan samen een ultra dsl verbinding te nemen..
het probleem is echter dat we zon 150 meter uit elkaar wonen..
een utp kabel door de grond spitten zou kunnen maar dit is een hels karwei en het is illegaal om kabels te leggen in gemeentegrond...
dus onze oplossing leek wlan..
alleen toen we erna op zoek gingen kwamen we toch wel voor heel wat dingen te staan..
we d88 zelf aan 2 wireless access points
we wonen 150 meter hemelsbreed uit elkaar.. beide ap zouden voor een raam kunnen worden geplaatst direct tegen over elkaar.. er is geen hinder van gebouwen of vele bomen.. (1 boom die een beetje in de richting komt meer niet)
kan met 2 ap gegarandeerd!!! worden dat die 150 meter te overbruggen is ? (er zitten ook geen zendaapjes hier in buurt ofzo tis oma buurt
ik neem aan dat je de ap op je eigen hub/switch aansluit ?
als dit werkt, word ons netwerk dan als 1 groot netwerk gezien ? het probleem word dan dat beide dhcp servers van ons elkaar ips gaan lopen uitgeven.. en dat ik ineens internet via zijn connectie
dit moet dus niet gebeuren natuurlijk..
ieder moet zijn eigen verbinding, en dhcp, kunnen blijven gebruiken..
MAAAR!! het moet wel mogelijk zijn om in een later stadium op 1 plaats internet abbo te nemen (ultra adsl) en dit delen via het wlan, dus kosten delen en snelheid ook delen maarja das niet zon prob met ultra dsl
ik hoop dat iemand de moeite neemt om deze enorme lap tekst te lezen en me even uit ons probleem te helpen