[wlan] vraagje AP + bridgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
bijvoorbaat: ik heb btw de search gebruikt en de 2 wireless topics bijgehouden maar geen volledig antwoord kunnen vinden...

Ik en een vriend die ongeveer 150 meter van elkaar af wonen willen EN een bridge maken (dus onze vaste netwerken aan elkaar koppelen) EN allebij gewoon in onze eigen tuin zitten om met onze laptop te werken...

nu hebben wij allebij de ip range: 192.168.1.x nu kunnen wij toch gewoon 2 willekeurige (we hadden de sitecom 54g in gedachte) wireless accespoints kopen en die aan elkaar koppelen of moeten we daar allebij 2 wireless accespoints voor kopen: 1 die staat te bridgen en 1 als AP?

ik vind het namelijk nogal onduidelijk of de meeste WAP's nou EN bridgen EN als AP tegelijk functioneren...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 10:02
Je moet volgens mij AP hebben die bridge en forwarding ondersteund. Dus wanneer die een signaal ontvangt, hij hem weer eens doorstuurd en dus het bereik vergroot. Maar wanneer je 1 AP midden in je netwerk zet verstuurd hij beide kanten op, jou signalen naar hem en andersom :)
Kan je het nog volgen? Je hebt dus 2 netwerkkaarten nodig en 1 AP volgens mij.
Correct me if i'm wrong :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Normaal zou het moeten lukken met 2 AP's, ieder een, want die AP's kunnen meerdere connecties tegelijkertijd aan ja :)
Alleen moet je ff kijken waar je de AP's aan hangt, als het een router is moet je die ook nog kunnen bridgen, want een AP is eigenlijk gewoon een soort verlengstukje van je netwerk, het bridgen moet je dus gewoon op je router/server doen.

edit:
Vraag me trouwens wel aan of je die 150 meter haalt. Of heb je een richtanne erbij ofzo? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Klippy op 10-07-2003 00:45 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
nee we hopen dat het met 2 omni antennes wel gehaald wordt... we kunnen namelijk onze huizen net zien...

maar als ik dus GEEN wlan router koop (dus ook voor adsl) moet het dus lukken met elk merk accespoint... ik begreep namelijk uit een stukje van Tomshardware begrepen dat bridge fucntionaliteit is toegevoegd... of begrijp ik het nou verkeerd?

Nou ja hebben jullie iig advies welk AP's kunnen wat ik wil???

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik weet dat de Belkin het kan, maar daar schijnt het bereik klote van te zijn. De Linksys heeft wel een lekker bereik, maar daar weet ik niet van of ie kan bridgen en als AP functioneren tegelijk....

P R N D

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Sauron-XP schreef op 10 July 2003 @ 00:35:
Maar wanneer je 1 AP midden in je netwerk zet verstuurd hij beide kanten op, jou signalen naar hem en andersom :)
Kan je het nog volgen? Je hebt dus 2 netwerkkaarten nodig en 1 AP volgens mij.
Correct me if i'm wrong :)
Ja, dat klopt, dat zou leuk zijn. Maar dan moet dat AP dus bij iemand anders in de straat staan. En dan moet daar vanaf allebei een kabel heen. Kunnen we net zo goed geen wireless opzetten.....

P R N D

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

nose schreef op 11 July 2003 @ 21:40:
[...]
Ja, dat klopt, dat zou leuk zijn. Maar dan moet dat AP dus bij iemand anders in de straat staan. En dan moet daar vanaf allebei een kabel heen. Kunnen we net zo goed geen wireless opzetten.....
nee die kabel hoeft juist niet, want daarvoor is nu wireless uitgevonden

dit idee is leuk, maar gaat niet werken. voor zover ik weet zijn er geen accesspoints die kunnen bridgen en ap kunnen zijn tegelijk

wat je kan doen is 1 ap, en 1 repeater, werkt wel, maar gaat al het verkeer via die ene ap

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1