Toon posts:

[Contest] GoT PiFast Challenge!! V5.0

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 17:58:
[...]

ja mensen die link van de pifast download werkt niet >:)
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

petervandamned schreef op 09 januari 2004 @ 16:38:
Niet verkeerd hoor een 2de plek hier op got ;)

maar vertel eens meer welk mobo en mem en zo
is wel handig voor onze medetweakers

je post hem ook hier dus we willen ook weten waar je mee bench-ed
Zoals ik al zei..het was even snel tussendoor (Bedoelde ik met vluggertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Begrijp ik het goed dat je nu zegt dat je 44 seconden hebt gehaald, maar dit eigenlijk niet de moeite is om te posten :'( :? :?

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Winrar blaat dat die zipfile corrupt is? :?
edit:
never mind, hij doet het nu wel, na 4x opnieuw downloaden... de site gaf ook een hoop mysql en php errors net, maar lijkt nu ook weer ok

[ Voor 33% gewijzigd door Ingmar op 09-01-2004 19:56 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site heeft net ff een kleine update gekregen, iedereen is nu uitgelogd, als iemand nu nog problemen heeft met inloggen enzo, mail dan ff dan kunnen we de boel testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Fulcrum2000 schreef op 09 januari 2004 @ 19:29:
Begrijp ik het goed dat je nu zegt dat je 44 seconden hebt gehaald, maar dit eigenlijk niet de moeite is om te posten :'( :? :?
Nee hoor...tis eigenlijk best wel een goeie score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 09 januari 2004 @ 20:34:
[...]

Nee hoor...tis eigenlijk best wel een goeie score.
Ga submitten dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Hij staat erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ja, kom op zeg, wel specs vermelden :p ;) . Nu moet ik helemaal je screenie en post hier in de draad op gaan zoeken voor je specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je specs een beetje aangevuld en de score goedgekeurd, volgende keer niet zo lam zijn en gewoon alles invullen. Mensen wilen graag alle info weten zodat ze kunnen vergelijken en weten welke hardware wat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 21:03:
Ik heb je specs een beetje aangevuld en de score goedgekeurd, volgende keer niet zo lam zijn en gewoon alles invullen. Mensen wilen graag alle info weten zodat ze kunnen vergelijken en weten welke hardware wat kan.
Lam :? ..waar wat en hoe...ik heb gewoon ingevuld waar een sterretje voorstond..dacht je dat ik dit dagelijks deed ofzo...pifast draaien??

Kom op zeg...ik ben een pifast noob O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb die mp optie in clockgen aan de gang gekregen :)

De oplossing was eerst MP 7.0 en dan kan ik wel naar de 8- 9 toe :)

Heeft een major winst opgeleverd al zeg ik het zelf :D

Zit nu ff op 8.5 x 329 en me mem draait op 255 (5-2-2-2)

Pifast nu rond de 45.0 Sec dus nog ff verder tunen en Dave is verslagen ;) })

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 09 januari 2004 @ 21:07:
[...]

Lam :? ..waar wat en hoe...ik heb gewoon ingevuld waar een sterretje voorstond..dacht je dat ik dit dagelijks deed ofzo...pifast draaien??

Kom op zeg...ik ben een pifast noob O-)
Wat heeft PiFast nou weer met specs te maken? Er wordt gewoon gevraagd of dat je al je specs wil invullen ipv alles met een sterretje, dat is jezelf er gemakkelijk vanaf maken. Als je bepaalde specs niet precies meer weet is dat niet erg, maar van de echte tweakers wordt toch wel verwacht dat ze op iedere instellingen hebben zitten tweaken en ze dus allemaal precies uit hun hoofd weten.

Toon eens wat inspanning, je hebt een goede score neergezet, zit dan niet te zeiken en doe gewoon gezellig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Ik zit niet te zeiken... wist niet dat ik dat ook in moest vullen, dacht alleen alles waar sterretje voorstond invullen ook genoeg was.

Och laat ook maar.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Weer even wat meer kunnen halen :) })

Score = 44.81

Dit is behaald met de volgende specz :

Vmem @ 3.3 V
Vcore @ 1.76 V

HTT @ 330
Mem @ 256 Mhz (5-2-2-2)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/Pifast/pifast44.81.JPG

Vanavond gaan we weer verder ;)
Zo wel ff voldoende voor de zaterdag ochtend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
JVLK schreef op 09 januari 2004 @ 23:04:
Ik zit niet te zeiken... wist niet dat ik dat ook in moest vullen, dacht alleen alles waar sterretje voorstond invullen ook genoeg was.

Och laat ook maar.. :(
Respect voor je score je haald smokey met gemak in. T lijkt of die extra 512 kb goed werkt @ pifast. En dat giga-byte plankje hoes dat ? werkt de audio ook goed of heb je zo iets van nou die is niet echt gewelding.

K heb namelijk ook naar dat mobo zitten kijken. En zit die Dual Power er ook bij zo een insteek kaart?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 10 januari 2004 @ 09:47:
[...]

Respect voor je score je haald smokey met gemak in. T lijkt of die extra 512 kb goed werkt @ pifast. En dat giga-byte plankje hoes dat ? werkt de audio ook goed of heb je zo iets van nou die is niet echt gewelding.

K heb namelijk ook naar dat mobo zitten kijken. En zit die Dual Power er ook bij zo een insteek kaart?
klopt pifast geeft een score van 1.5 sec lager met de 512 kb extra cache :)

Ook wil ik je even melden dat die dual power volgens velen alleen maar zorgt voor instabiliteit ipv stabiliteit !

[ Voor 11% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 10-01-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
SmokeyTheBandit schreef op 10 januari 2004 @ 10:12:
[...]

Ook wil ik je even melden dat die dual power volgens velen alleen maar zorgt voor instabiliteit ipv stabiliteit !
Hummm das dan weer minder :D Maar jij zit weer @ de Chaintech ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 10 januari 2004 @ 10:19:
[...]

Hummm das dan weer minder :D Maar jij zit weer @ de Chaintech ?
Yeppa ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn score:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/waarsenburg/robin/pifast.jpg

Gister is m'n 3000+ binnengekomen, maar nu blijkt dus dat m'n 2x512MB TwinMos dual channel niet op hoger dan 178 MHz wil werken. Ik heb al verschillende voltages en timings geprobeerd, mocht allemaal niet baten. Vond ik net dus dat dit een bekend probleem is met TwinMos.. beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 11:52:
Mijn score:
[afbeelding]

Gister is m'n 3000+ binnengekomen, maar nu blijkt dus dat m'n 2x512MB TwinMos dual channel niet op hoger dan 178 MHz wil werken. Ik heb al verschillende voltages en timings geprobeerd, mocht allemaal niet baten. Vond ik net dus dat dit een bekend probleem is met TwinMos.. beetje jammer :(
Helaas niet geldig vanwege de "ERROR in Computation" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 10 januari 2004 @ 08:06:
Weer even wat meer kunnen halen :) })

Score = 44.81

Dit is behaald met de volgende specz :

Vmem @ 3.3 V
Vcore @ 1.76 V

HTT @ 330
Mem @ 256 Mhz (5-2-2-2)

[afbeelding]

Vanavond gaan we weer verder ;)
Zo wel ff voldoende voor de zaterdag ochtend :P
Wow mooie score Martijn :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry .. je hebt gelijk, dat zag ik even over t hoofd
oke, dus zelfs op 178 werkt ie niet stabiel. nu fsb@175

score is 68.50 nu
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/waarsenburg/robin/pifast2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 07:40
SmokeyTheBandit schreef op 10 januari 2004 @ 10:12:
[...]

pcies daarom dave soon p4 ee es of prescott....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerdere pogingen om te kunnen draaien op een FSB van 220 zijn mislukt, dan maar wat lager. Wat me vooral opvalt als ik de temperatuur wil bekijken met Hardware Doctor (bij NF7-S geleverd), is dat hij gaat flippen als ik ga overclocken. Ook nu hij op 3200+ draait, merk ik af en toe dat hij onreëele waardes aangeeft.

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/PiFast/Flippen.JPG

Ik heb op meerdere manieren geprobeerd hem stabiel te krijgen op een FSB van 220, maar hij wil niet. Chipset op 1,7 V (max), RAM op 2,9 V (max), CPU op 2,15 V (binnen mijn temperatuur grens), maar het helpt niet. Kan het nu liggen aan het feit dat mijn Vcore hoger moet :? Anders moet ik even temperatuur-maatregelingen nemen. :) Of ligt het gewoon aan het feit dat hij niet verder kan.

CPU: AMD 2500+ (AQYFA 0342, MP-gelocked dus)
Moederbord: Abit NF7-S (die nog leeft)
RAM: Corsair Low Latency (CMX-256A) Pc3200
Koeling: Lucht

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hier mijn nieuwe score:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hgm.huntink/tweakers/Pifast.JPG

en ik moet toegeven dat deze weinig sneller is dan mijn vorige maar omdat ik namelijk nou maar 1 reepje geheugen heb (:'() heb ik m toch maar gepost :) en ik vind deze score al heel netjes op luchtkoeling en 333Mhz samsung geheugen ;)

p.s.
ik kan niet inloggen op de pifast.tweakers site :? ik wou daar mn score aanpassen (ok, t kan volges mij niet maar toch :) ) en toen ik naam en w8woord in had gevuld en op inloggen drukte deed ie nix :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
klik hier voor het resultaat

op m'n AMD Athlon XP 2000+ @ 2400+ = 1923Mhz (175 * 11 ) | Asus A7V8X-X | Apacer 256 DDRAM PC3200 | Maxtor 80 gig | Liteon 16x DVD | Liteon CDRW 24x10x40x

[ Voor 16% gewijzigd door deleenheir op 13-01-2004 12:16 ]

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 17:52:
ik kan niet inloggen op de pifast.tweakers site :? ik wou daar mn score aanpassen (ok, t kan volges mij niet maar toch :) ) en toen ik naam en w8woord in had gevuld en op inloggen drukte deed ie nix :?
Update je bookmarks ff, pifast.tweakers.net en 3dmark.tweakers.net zijn niet meer de juiste locaties. Om een of andere reden snapt IE de cookies niet als je in een frame zit ofzo, maar je kan wel prima inloggen op http://www.ministryofoverclocking.net/pifast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:15
Ik heb me weer eens gewaacht aan Pifast met een succesvol resultaat:

58.63sec

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lammers/got/pifast3(58-63).JPG

Ik heb nu eindelijk een goede BIOS waarmee ik me timings omlaag kan gooien :*)
Dit scheelde aanzienlijk t.o.v. mijn vorige teleurstellende resultaatje ;(

Ik kan nog hoger maar probeer het ff een tijdje niet meer omdat ik op de screenshot pas zag hoe hoog me werkelijke VCore stond... 1.80V ruim })
(ik had hem in de BIOS overigens op 1.7V gezet omdat die gelijk na 1.6V kwam en omdat die 1.6V dus niet voldoende was)

Dus me putie staat nu weer lekker standaard te wezen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door XoReP op 16-01-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFF wat een tijden allemaal ik mag hard aan de slag om nog is in de top te komen.
het doel waar ik voor wil gaan is natuurlijk NR1 @ barton users >:)
Ben alleen bang dat dit niet gaat lukken gezien de levering van goed (BH5) geheugen tegenwoordig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
ZaeK schreef op 16 januari 2004 @ 00:15:
Ik heb me weer eens gewaacht aan Pifast met een succesvol resultaat:

58.63sec

[afbeelding]

Ik heb nu eindelijk een goede BIOS waarmee ik me timings omlaag kan gooien :*)
Dit scheelde aanzienlijk t.o.v. mijn vorige teleurstellende resultaatje ;(

Ik kan nog hoger maar probeer het ff een tijdje niet meer omdat ik op de screenshot pas zag hoe hoog me werkelijke VCore stond... 1.80V ruim })
(ik had hem in de BIOS overigens op 1.7V gezet omdat die gelijk na 1.6V kwam en omdat die 1.6V dus niet voldoende was)

Dus me putie staat nu weer lekker standaard te wezen ;)
Je hebt toch Corsair pc3500 bh5, draait deze dan niet op 2/2/2/5 op zo'n lage fsb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 00:18:
PFF wat een tijden allemaal ik mag hard aan de slag om nog is in de top te komen.
het doel waar ik voor wil gaan is natuurlijk NR1 @ barton users >:)
Ben alleen bang dat dit niet gaat lukken gezien de levering van goed (BH5) geheugen tegenwoordig :(
tweakstore heeft ze wel @ vooraad jan spreek jeroen regelmatig hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joep kiss my ass :p

Afbeeldingslocatie: http://www.ministryofoverclocking.net/ss/ss1.jpg

Mooi 0.02 sec eronder gedoken op dezelfde settings :p 49.84 dus :p

En dit was dus nog met services en explorer enzo aan, niet eens CMD op realtime gezet.

CPU had wel iets teveel voltage, op 1.7 kan ie dit ook wel, maar dit is zeg maar op de groei.

Mem draait @ 3 volt, na de (bijna) dooie A64 van gister (zoek ik nog uit, komt er ook een topic van) wil ik de vddr niet meer te hoog zetten (want daar komt het van denk ik) ik hou ook de 3.3 laag want volgens macci gaat je vddr ook omhoog met je 3.3

En wat er op je vDDR staat staat ook op je memcontroller in de CPU, deze vind hoge voltages niet grappig en heeft bij mij dus de geest gegeven (waarschijnlijk)

Ik heb inmiddels ook de koelpasta onder de chipset vervangen, de pasta was niet super slecht (standaard wit spul) het blokje is ook niet slecht (standaard), maar er zit amper pasta op, een klein blobje. Ff vervangen door AS is dus aan te raden. Het heeft mij niet geholpen aan een hogere score ofzo maar toch is het de moeite waard.

Door het extra koelen van de chipset gaf ie minder vaak een Giantstep error, maar vaker een error in computation. Dus eigenlijk schiet ik er niets mee op, maar het doet iets.

Nu is die score van 49.84 natuurlijk geluk daarom dat ik nu nog een bench heb, bus nog 1 mhz hoger (naar 246 dus) en gelijk een veel betere score :p

Op 247 mhz begint m'n videokaart (GF4MX) zeer wazig te doen, maybe ff een PCI kaartje erin.

Helaas heeft de HDD controller er ook weinig zin meer in @ 247 en is de windoos rijp voor een herinstall...

Een hogere score zit er voor mij dus nog ff niet in... nog ff de screenshot proberen te krijgen van de kapotte windoos en ff submitten :p

Afbeeldingslocatie: http://www.ministryofoverclocking.net/ss/ss2.jpg

49.64 sec dus.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 16 januari 2004 @ 20:24:
[...]

tweakstore heeft ze wel @ vooraad jan spreek jeroen regelmatig hierover :)
dat is alleen de mushkin en die gaat in pure mhz niet veel hoger als 250 vaak wat ik nu gezien heb en stel dat ik een mooi DFItje krijg die 260 wil doen wil ik dit ook graag @ 2-2-2-11 kunnen maar ik zal hem is mailen (aangezien hij op eerdere mails niet reageert :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 09:42:
[...]

dat is alleen de mushkin en die gaat in pure mhz niet veel hoger als 250 vaak wat ik nu gezien heb en stel dat ik een mooi DFItje krijg die 260 wil doen wil ik dit ook graag @ 2-2-2-11 kunnen maar ik zal hem is mailen (aangezien hij op eerdere mails niet reageert :X )
mijnes kunnen 255 1:1 cas 2-2-2-5 met 3.2v dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 22:15
pisart schreef op 16 januari 2004 @ 07:22:
[...]

Je hebt toch Corsair pc3500 bh5, draait deze dan niet op 2/2/2/5 op zo'n lage fsb?
Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik ben een beetje bang om hem weer zo ver te OC-en aangezien de Vcore 1.8V (BIOS ingesteld op 1.7) is en één stapje lager is gelijk 1.6 (BIOS ingesteld op 1.6).

Maark kga het cker nog een keer proberen met lagere timings want ik weet dat ze het aankunnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 09:42:
[...]

Welk geheugen doet dit wel behalve het VEEL te dure OCZ ?

Bijna geen idd, gewoon een bak voltage erop gooien als je gaat benchen, niet zo gek moeilijk. Een hoge 3.3v lijn geeft geen noemenswaardige problemen op een k7 bordje. 3.7v is zelfs niet echt een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 17 januari 2004 @ 10:24:
[...]

mijnes kunnen 255 1:1 cas 2-2-2-5 met 3.2v dus ja
Het internet is niet wat het hoort tezijn bij tweakstore door de verhuizing vandaar dat vele (waaronder die van mij) mailtjes niet aangekomen zijn!
Ik denk dat ik idd maar verplicht voor mushkin met gaan!
Epsilon schreef op 17 januari 2004 @ 13:31:
[...]

Welk geheugen doet dit wel behalve het VEEL te dure OCZ ?

Bijna geen idd, gewoon een bak voltage erop gooien als je gaat benchen, niet zo gek moeilijk. Een hoge 3.3v lijn geeft geen noemenswaardige problemen op een k7 bordje. 3.7v is zelfs niet echt een probleem
We zullen zien de DFI gaat standaard tot 3,2Vmem mocht mijn abit ook wonderen gaan vertonen krijgt die er ook een maar ik denk dat ik mijn abit verkoop en voor DFI ga gezien de resultaten daarmee.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 14:13:
We zullen zien de DFI gaat standaard tot 3,3Vmem mocht mijn abit ook wonderen gaan vertonen krijgt die er ook een maar ik denk dat ik mijn abit verkoop en voor DFI ga gezien de resultaten daarmee.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwaar relaxt ik zat zo van huh had ik 3.3 getypt foutje dan maar het was juist de fout dat ik 3,2 had getypt >:) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 02:36:

[afbeelding]

En dit was dus nog met services en explorer enzo aan, niet eens CMD op realtime gezet.

CPU had wel iets teveel voltage, op 1.7 kan ie dit ook wel, maar dit is zeg maar op de groei.

Mem draait @ 3 volt, na de (bijna) dooie A64 van gister (zoek ik nog uit, komt er ook een topic van) wil ik de vddr niet meer te hoog zetten (want daar komt het van denk ik) ik hou ook de 3.3 laag want volgens macci gaat je vddr ook omhoog met je 3.3

En wat er op je vDDR staat staat ook op je memcontroller in de CPU, deze vind hoge voltages niet grappig en heeft bij mij dus de geest gegeven (waarschijnlijk)

Ik heb inmiddels ook de koelpasta onder de chipset vervangen, de pasta was niet super slecht (standaard wit spul) het blokje is ook niet slecht (standaard), maar er zit amper pasta op, een klein blobje. Ff vervangen door AS is dus aan te raden. Het heeft mij niet geholpen aan een hogere score ofzo maar toch is het de moeite waard.

Door het extra koelen van de chipset gaf ie minder vaak een Giantstep error, maar vaker een error in computation. Dus eigenlijk schiet ik er niets mee op, maar het doet iets.

Nu is die score van 49.84 natuurlijk geluk daarom dat ik nu nog een bench heb, bus nog 1 mhz hoger (naar 246 dus) en gelijk een veel betere score :p

Op 247 mhz begint m'n videokaart (GF4MX) zeer wazig te doen, maybe ff een PCI kaartje erin.

Helaas heeft de HDD controller er ook weinig zin meer in @ 247 en is de windoos rijp voor een herinstall...

Een hogere score zit er voor mij dus nog ff niet in... nog ff de screenshot proberen te krijgen van de kapotte windoos en ff submitten :p

[afbeelding]

49.64 sec dus.
Mooie score!

Alleen een GF4mx hoort nog niet wazig te doen @ die agp snelheid hoor.... en de HD eigenlijk ook niet...zo hoog zijn die snelheden niet. Denk persoonlijk dat je het ergens anders moet zoeken (chipset?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 18:21:
[...]

Mooie score!

Alleen een GF4mx hoort nog niet wazig te doen @ die agp snelheid hoor.... en de HD eigenlijk ook niet...zo hoog zijn die snelheden niet. Denk persoonlijk dat je het ergens anders moet zoeken (chipset?).
Mjah NB en SB worden allebei niet warm, ik heb redelijk wat airflow erover. Ik denk misschien het geheugen, maar ik wil de vDDR ff niet hoger hebben als 3.1 en ik heb het mem ook al hoger gehad @ 3.1 volt.

Maar ik zal straks nog een betere score proberen neer te zetten, ik heb Windows weer wat verder getweaked dus hopelijk een iets betere score nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor luie mensen je kunt nu ook http://www.mofoc.net/pifast intypen om bij de site te komen, vanwege DNS problemen kon dit eerder nog niet.

En nu ook http://pifast.mofoc.net

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 02:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

49.64 sec dus.
kiss, kiss ;)

Nu jij weer >:) :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/pi_lucht5.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, 2 exact dezelfde systemen tegen elkaar... gaat een beetje gelijk op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 02:21:
IDD wel leuk om tezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hahaha master zo !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Heb ook es Pitfast gerund op men systeempje,
ben vrij tevreden over men score zo >:)
78 sec voor AMD 2600XP :p
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa334348/score.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 18-01-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna 2300 mhz en nog 78 sec?

je moet je fsb naar 200 knalle man.....iets van 11 x 200 of 11.5 x 200 dan ga je zo rond de 64 sec ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:31:

je moet je fsb naar 200 knalle man.....iets van 11 x 200 of 11.5 x 200 dan ga je zo rond de 64 sec ...
nope, heb hem nog nooit stabiel op 200 gekregen man.. 11.5*200 nu juist geprobeerd & kreeg dit:

==================================
= ERROR =

Sun Jan 18 17:47:07 2004

P does not have the right sign in GiantStep

= DEBUG INFORMATION =

--------------------------------
Giant step is on, value=1
n0=43083, n1=44085
DoComputeA = 1

Toch zou ik graag op 200 of > runnen, maar aangezien ik hier error krijgt is deze overclock alvast niet stabiel (11.5*200).
hmmmm zal nu es 12*192 proberen (192 was max d8 ik) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 18:21:
[...]

Mooie score!

Ik heb een tijd een GF4mx440 gehad, die kon ik gewoon op een AGP snelheid van 100mhz zetten... en in een KT333 mobo ging het altijd fijn op 205mhz FSB, verder wil die chipset gewoon niet toen of het mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 02:21:
* Epsilon kijkt naar het bordje

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zotn_Dré schreef op 18 januari 2004 @ 17:49:
[...]

nope, heb hem nog nooit stabiel op 200 gekregen man.. 11.5*200 nu juist geprobeerd & kreeg dit:

= ERROR =

Sun Jan 18 17:47:07 2004

P does not have the right sign in GiantStep

= DEBUG INFORMATION =

--------------------------------
Giant step is on, value=1
n0=43083, n1=44085
DoComputeA = 1

Toch zou ik graag op 200 of > runnen, maar aangezien ik hier error krijgt is deze overclock alvast niet stabiel (11.5*200).
hmmmm zal nu es 12*192 proberen (192 was max d8 ik) :'(
als je die errors krijg moet je je Vcore omhoog gooien, voor 11,5 x 200, ongeveer rond de 1.850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Et voila:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Ranzyman/Pifast%20GoT.jpg

Specs: http://www.tweakers.net/gallery/sys/5716

[ Voor 15% gewijzigd door Ranzy op 18-01-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:31:

Ik haalde 67 sec op een Duron(@XP)1600@2200 dus dat moet met een Barton toch wel even sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 18 januari 2004 @ 19:49:
[...]

Ik heb een tijd een GF4mx440 gehad, die kon ik gewoon op een AGP snelheid van 100mhz zetten... en in een KT333 mobo ging het altijd fijn op 205mhz FSB, verder wil die chipset gewoon niet toen of het mem.
Zow gek idd dat kaartje kon alles aan echt ziek })
offtopic:
welke had je nu ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:12
Draai je soms geen 1:1? 2400Mhz 1:1 moet je minimaal < 60 sec halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakaroto schreef op 18 januari 2004 @ 23:51:
[...]

Met een Tbred B @ 200mhz FSB onder de 60? Dan ben je een hele beste, als jou dat lukt. Is namelijk onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 11:28:
[...]

Met een Tbred B @ 200mhz FSB onder de 60? Dan ben je een hele beste, als jou dat lukt. Is namelijk onmogelijk.
Je heb gelijk :) meeste halen onder 60 sec met 220Mhz FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live &#039;till You Die

Kakaroto schreef op 18 januari 2004 @ 23:51:
[...]

Draait op 5:5, maakt dat echt veel uit? Ik heb trouwens maar Apacer RAM, dus timings zullen al niet veel strakker gezet kunnen worden vrees ik, ze staan nu op optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.kinq.com/pifast7681.jpg

76 secondjes met mn xp2400+ en heel goedkoop adata geheugen.
Toen alles standaard liep haalde ik 86 seconden. Nu is ie unlocked.
Best aardige overclock dus :)

PS: ik haal op mn MSI KT4AV maar een max fsb van 176...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Gisteren een DFI LanParty NFII UltraB gehaald en vandaag even gekeken hoever ik hem stock kon krijgen. CPU is gekoeld door een Spire FalconRockII om ff te testen.

Specs:
DFI LanParty NFII UltraB @ 1.9V
AMD AthlonXP 2500+ @ 240 * 10 @ 2.0V
2*256MB Infineon PC2700 USA @ 240MHz 11-2-2-2 CL2 @ 3.2V

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/dfi_pifast/56.20_t.jpg 56.20 sec

Helaas wil mijn Infineon PC2700 USA niet (veel) verder als 250MHz @ 11-2-2-2 @ 3.3V en mijn 2500+ niet veel meer als +- 2400 MHz @ 2.0V op lucht. Binnenkort dus maar eens de voltmods van dit bordje eens bekijken en dan echt aan de slag :D .

Edit:
woei, 2e Barton op lucht :D

[ Voor 3% gewijzigd door Syzzer op 20-01-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

Exigence

dnkroz

Ik zit hier nu echt de dagen af te tellen tot m'n DFI komt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 21:07:
[...]

als je die errors krijg moet je je Vcore omhoog gooien, voor 11,5 x 200, ongeveer rond de 1.850
yes maar het probleem van men mobo (ASROCK K7S8X) is dat je de Vcore niet kan aanpasseh :(. Je kan enkel [Enable Vcore Overvoltage] en dan is de Vcore zo een 1.75... Dus kan ik ongeveer tot 180 FSB gaan.
Heeft iemand een idee hoe ik Toch nog de Vcore kan omhooggooien? (proggie fzow :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiss kiss :p :+

Nu jij weer :p

Afbeeldingslocatie: http://www.ministryofoverclocking.net/ss/ss3.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Hehe dit word leuk :Y) Ik zie dat je nu 1.95v geeft, dus zit je bijna aan je max met lucht?

Morgen ontvang ik een CAAOK XPMW 3000+, hopelijk kan nu wel boven 2300MHz komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakaroto schreef op 20 januari 2004 @ 20:11:
[...]

Hehe dit word leuk :Y) Ik zie dat je nu 1.95v geeft, dus zit je bijna aan je max met lucht?

Morgen ontvang ik een CAAOK XPMW 3000+, hopelijk kan nu wel boven 2300MHz komen ;)
Staat maar 1.8 op de CPU (1.82 als ik meet met de multimeter) maar CPU-z maakt er een potje van en snapt dus niet precies hoeveel volt het is. Asus Probe geeft ook maar 1.8 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

specs:
Abit NF-7S
AMD AthlonXP thorton 2000+ @ 212*11 (+barton mod) 1.85v
512mb Kingston PC3200 @ 11-3-3-3 424 mhz

resultaat: 63.33
pic

Vraag me alleen af of mijn geheugen gewoon bagger is ofdat het door mijn zwakke voeding komt dat mijn timings niet hoger kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy_J op 20-01-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Waarom kan ik niet inloggen en submitten?
Als ik mijn username en passwd intyp en op ok druk reset die weer... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Kakaroto schreef op 21 januari 2004 @ 15:07:
Waarom kan ik niet inloggen en submitten?
Als ik mijn username en passwd intyp en op ok druk reset die weer... :?
Even je cookies weggooien, naar nieuwe site gaan ( http://www.ministryofoverclocking.net/pifast/ ) en dan nog eens proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 21 januari 2004 @ 15:10:
[...]

Even je cookies weggooien, naar nieuwe site gaan ( http://www.ministryofoverclocking.net/pifast/ ) en dan nog eens proberen :D
Denk eraan, nu ook http://pifast.mofoc.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Syzzer schreef op 21 januari 2004 @ 15:10:
[...]

Dankjewel :) ik gebruikte nog pifast.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakaroto schreef op 21 januari 2004 @ 15:40:
[...]

[...]

Dankjewel :) ik gebruikte nog pifast.tweakers.net
Die werkt al een tijdje niet meer :p

Wel een goede score man, jammer dat je async draait, welk moederbord heb je?

Dit is zonder enige mods? Denk je dat je met meer volt op het mem nog wel verder komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:01:
[...]

Dit is zonder enige mods? Denk je dat je met meer volt op het mem nog wel verder komt?
Als ik pifast.tweakers.net intyp, wordt ik wel doorgelinkt naar MoOC...

Ja ik ga zo de mods uitvoeren, als het goed is staat dat ook in me details. ;)
Dan kan ik pas 1:1 draaien met me BH-5.

Deze gaat nog harder met meer Vcore. Denk dat ik wel in de richting kom als beastlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:01:
[...]

Nu met mods >:)

vddr =3.35v
vcore=1.78v

Afbeeldingslocatie: http://kakaroto.ntonline.nl/A64_3000/Pifast_2590MHz.PNG

>:)

Yes, nummer 1 op water te pakken _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Kakaroto op 21-01-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakaroto schreef op 21 januari 2004 @ 17:16:
[...]

vddr =3.35v
vcore=1.78v

[afbeelding]

Netjes Kakaroto :P
Moet toch maar is gauw een nieuwe videokaart bestellen die van een hoge agp bus houd en moed dan natuurlijk ook nog een vddr modje doen >:)
Dan hoop ik ook namelijk onder de 50sec te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

vddr =3.35v
vcore=1.78v

[afbeelding]

Keurige score! lekkere fsb ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

vddr =3.35v
vcore=1.78v

[afbeelding]

Beter, jammer dat mijn board geen AGP/PCI lock heeft dus ik kan je nog niet voorbij gaan, hopelijk komt van de week mijn Gigabyte board en dan hoop ik een 260 fsb te gaan halen.

Hele mooie score _/-\o_ maar ik denk dat er nog meer in die CPU zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 00:55:
[...]

Beter, jammer dat mijn board geen AGP/PCI lock heeft dus ik kan je nog niet voorbij gaan, hopelijk komt van de week mijn Gigabyte board en dan hoop ik een 260 fsb te gaan halen.

Jazeker!
Het is dezelfde stepping als smokey, dus onder een prommie zal die vast wel 2800MHz halen :P

Ik heb met de laatste 50Mhz'en echt enorm veel voltage nodig, maja heb er ook een asetek waterkoeling aan hangen.
Maar ben er nog niet, heb tot nu toe max. 1.86v gegeven.

Ik heb trouwens nog niet eens aan de chipset / LBT voltages gezeten, helpen die ook veel met overklokken?

[ Voor 12% gewijzigd door Kakaroto op 22-01-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 00:55:
[...]

Ik heb gisteren een beetje gekloot met mijn asus. Ik heb de max nog niet gevonden (unmodded) maar nu zit ie al op 240mhz FSB * 10 ;). Ik had zo "mwa, 240, probeert het gewoon, zie het wel" :P.

Alleen de NB koeler vervangen door een groot blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 22 januari 2004 @ 09:48:
[...]

Ik heb gisteren een beetje gekloot met mijn asus. Ik heb de max nog niet gevonden (unmodded) maar nu zit ie al op 240mhz FSB * 10 ;). Ik had zo "mwa, 240, probeert het gewoon, zie het wel" :P.

Alleen de NB koeler vervangen door een groot blok.
Chipset is niet echt het probleem, het probleem is vooral je videokaart en je harde schijf. Mijn CPU en chipset worden amper warm en kunnen nog veel verder. Met mijn nForce 3 mobo ga ik een veel betere score neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 15:02:
[...]

Chipset is niet echt het probleem, het probleem is vooral je videokaart en je harde schijf. Mijn CPU en chipset worden amper warm en kunnen nog veel verder. Met mijn nForce 3 mobo ga ik een veel betere score neerzetten.
Ander mobo kun je niet vergelijken

Het gaat erom dat ik nu met dit mobo en CPU op 240x10 een score neer zet van 63sec

Ik wil weten waar dat aan ligt (een setting over het hoofd gezien ergens ?).

Want dit is alles behalve een normale score.

Overigens, heb de drivers nu toch maar geinstalleerd, dus daar zal het nu iig niet meer aan liggen.

Dus:
Welke setting ben ik vergeten in de bios (of ergens anders) of moet ik iets meer downloaden? Ik kan niet vinden waar het aan ligt nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
smokey: im right behind ya >:) :P

Afbeeldingslocatie: http://kakaroto.ntonline.nl/A64_3000/Pifast_2621MHz.PNG

47.36 met asetekkie 8)

Dit is met raam open, als die boven de 50 komt dan komen er vastlopers enzo.
Met me vorige 3000+ had ik me HS eraf gefiets en was constant 39C...maar doe ik niet nu me HS, kijken hoe die het doet verder..

[ Voor 36% gewijzigd door Kakaroto op 23-01-2004 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strakke score met Asetek WC-setup! Je kan idd wel zien dat je die stepping erg lekker is, ben eigenlijk wel benieuwd wat jij met een cascade haalt ofzo >:)

Maar kan je niet wat verbeteren aan je Asetek setje? Voor de OC pogingen ff een ander (groter) rad eraan, met wat leuke fans ofzo? :P

(erg lekker die A64 systemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 22 januari 2004 @ 16:31:
[...]

Ander mobo kun je niet vergelijken

Het gaat erom dat ik nu met dit mobo en CPU op 240x10 een score neer zet van 63sec

Ik wil weten waar dat aan ligt (een setting over het hoofd gezien ergens ?).

Want dit is alles behalve een normale score.

Overigens, heb de drivers nu toch maar geinstalleerd, dus daar zal het nu iig niet meer aan liggen.

Dus:
Welke setting ben ik vergeten in de bios (of ergens anders) of moet ik iets meer downloaden? Ik kan niet vinden waar het aan ligt nl.
Ik dacht dat je het over een K8 had, maar blijkbaar heb je het over K7.

Ik merk bij mij dat als ik op het einde van m'n mem of CPU zit dan gaat de score ook ineens omhoog ipv omlaag. Probeer eens 235x10 en kijk dan wat voor score je hebt.
Kakaroto schreef op 23 januari 2004 @ 09:23:
smokey: im right behind ya >:) :P

[afbeelding]

47.36 met asetekkie 8)

Dit is met raam open, als die boven de 50 komt dan komen er vastlopers enzo.
Met me vorige 3000+ had ik me HS eraf gefiets en was constant 39C...maar doe ik niet nu me HS, kijken hoe die het doet verder..
Geheugen draait ook lekker, hoeveel volts heb je op je mem staan? En wat voor mem is het?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 14:39:
[...]

Ik merk bij mij dat als ik op het einde van m'n mem of CPU zit dan gaat de score ook ineens omhoog ipv omlaag. Probeer eens 235x10 en kijk dan wat voor score je hebt.

[...]

Geheugen draait ook lekker, hoeveel volts heb je op je mem staan? En wat voor mem is het?
Staat in zn sig en op de pic.. KHX3200 BH-5 :P Wat een zieke score! 262 1:1.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 14:30:
Strakke score met Asetek WC-setup! Je kan idd wel zien dat je die stepping erg lekker is, ben eigenlijk wel benieuwd wat jij met een cascade haalt ofzo >:)

Maar kan je niet wat verbeteren aan je Asetek setje? Voor de OC pogingen ff een ander (groter) rad eraan, met wat leuke fans ofzo? :P

(erg lekker die A64 systemen...)
Ik heb er al een Airplex evo 240 met 2 sunon fans eraan hangen, was 6 graden winst :)

Op een cascade zou deze zeker niet slecht doen, wie wil me een prommie sponsoren? :7 :9

Op 260MHz had ik 3.34v nodig. Het zijn kinston KHX3200 modules met BH-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 23 januari 2004 @ 14:46:
[...]

Ik heb er al een Airplex evo 240 met 2 sunon fans eraan hangen, was 6 graden winst :)

Op een cascade zou deze zeker niet slecht doen, wie wil me een prommie sponsoren? :7 :9

[...]

Op 260MHz had ik 3.34v nodig. Het zijn kinston KHX3200 modules met BH-5.
Heej sjappo m8 _/-\o_ :) >:)

Tip ! :

Gooi eerst @ bios mem divider naar beneden en de LDT @ 2.0
Dan de volgende stappen @ clockgen

1e . MP omlaag
2e FSB stapjes matig omhoog ....

Door die divider kan je je cpu/HTT bus nu WEL maxen itt de 1:1 divider....
Als je de max gevonden heb kan je en je mem maxen en je cpu/htt bus dus nog hogere prestaties :)

[ Voor 32% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 23-01-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 23 januari 2004 @ 20:51:
[...]

Heej sjappo m8 _/-\o_ :) >:)

Tip ! :

Gooi eerst @ bios mem divider naar beneden en de LDT @ 2.0
Dan de volgende stappen @ clockgen

1e . MP omlaag
2e FSB stapjes matig omhoog ....

Door die divider kan je je cpu/HTT bus nu WEL maxen itt de 1:1 divider....
Als je de max gevonden heb kan je en je mem maxen en je cpu/htt bus dus nog hogere prestaties :)
thnx m8 :)

Hoeveel is jouw Vchipset? bij mij staat die nu op 1.8v.
Het geheugen wil echt lekker, had 280MHz gehaald op 4.0v >:)

Maar ik vin het op dit moment wel goed zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://inhumain.herejezus.nl/GoT/pifast71.23.JPG

@ air met nieuw mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29

nFo

Maakt een snellere videokaart nog veel uit voor de pifast score ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Killer schreef op 24 januari 2004 @ 15:06:
Maakt een snellere videokaart nog veel uit voor de pifast score ?
lijkt me niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:52

Zorro

Z

Kan iemand mij vertellen waarom ik in mijn BIOS (ASUS K8V) mijn FSB:DRAM op 1:1 heb staan en in CPU-Z toch blijkt dat 2:1 actief is? Ik haal met mijn AMD64 3000+@2280 timings van zo'n 68 sec. en dat is triest...

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Laatst online: 13-06-2024
Hier mijn Pifast score
http://members.chello.nl/moranje/img/220_61.36.jpg

niet slecht voor PC2700 OEM geheugen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

[...]

nee, die bios van die asus heeft een rare logica. 1:1 is ineens 100mhz geheugen ipv 200mhz. 2:1 moet het geheugen draaien.

Nu wel gewoon goed ;)
Alleen nu moet het mobotje eigenlijk gemod worden, maar of ik dat doe moet ik nog ff zien want zonder mods is hij goed verkoopbaar. Met mods wat minder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik weet dat het niet helemaal is zoals het hoord maar ik heb gewoon geen windhoos op mijn PC :)
maar 54.14 sec is :9 }) voor een xp2200+
dit haalde ik met de laatste wine versie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maartenlameris/pict0003.jpg

p.s. ik draaide hier 182*13.5
p.s. 2)
ik heb de RAW bestanden (Die kun je niet fotosoepen :) )
als je ze wil hebben laat het weten :)

[ Voor 22% gewijzigd door cold op 25-01-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold schreef op 25 januari 2004 @ 01:00:
ik weet dat het niet helemaal is zoals het hoord maar ik heb gewoon geen windhoos op mijn PC :)
maar 54.14 sec is :9 }) voor een xp2200+
dit haalde ik met de laatste wine versie

[afbeelding]

p.s. ik draaide hier 182*13.5
p.s. 2)
ik heb de RAW bestanden (Die kun je niet fotosoepen :) )
als je ze wil hebben laat het weten :)
Je hebt geen windoos op je PC maar een screenshot maken onder Linux kun je niet? |:(

Aan RAW bestanden heb ik niet zoveel, je score is ongeldig. PiFast is een windows programma voor onder windows. Als je je Windows tweakt om een iets betere score te krijgen is dat prima, maar draaien onder een ander OS is niet toegestaan. Je kunt namelijk je Linux zo configgen dat je een uber score krijgt, zonder dat PiFast door heeft dat het niet helemaal eerlijk gebeurt. 182x13.5 geeft zeker geen score van onder de 60 sec, hierdoor is je score dus ongeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Haha lol, nooit over gedacht om het eens te proberen onder DOS. Maar idd dat is valsspelen he ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 01:21:
[...]

Je hebt geen windoos op je PC maar een screenshot maken onder Linux kun je niet? |:(

Aan RAW bestanden heb ik niet zoveel, je score is ongeldig. PiFast is een windows programma voor onder windows. Als je je Windows tweakt om een iets betere score te krijgen is dat prima, maar draaien onder een ander OS is niet toegestaan. Je kunt namelijk je Linux zo configgen dat je een uber score krijgt, zonder dat PiFast door heeft dat het niet helemaal eerlijk gebeurt. 182x13.5 geeft zeker geen score van onder de 60 sec, hierdoor is je score dus ongeldig.
ik kan wel een screenshot maken onder linux maar niet als ik in runlevel 2 zonder X zit :)
en dat de score niet telt dat wist ik vantevoren maar het is wel gaaf om met een windows programma onder linux zo'n score te halen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold schreef op 25 januari 2004 @ 01:36:
[...]

ik kan wel een screenshot maken onder linux maar niet als ik in runlevel 2 zonder X zit :)
en dat de score niet telt dat wist ik vantevoren maar het is wel gaaf om met een windows programma onder linux zo'n score te halen })
Dat komt waarschijnlijk omdat van die score geen reet klopt, de tijd functies die PiFast gebruikt zijn vrij basic en niet echt betrouwbaar. Als je bijvoorbeeld op pauze drukt dan loopt de timer (zogenaamd timer) gewoon door, heb je nagemeten met een stopwatch ofdat de tijd die pifast aangeeft ook echt klopt?
NeoGames.nl schreef op 25 januari 2004 @ 01:27:
Haha lol, nooit over gedacht om het eens te proberen onder DOS. Maar idd dat is valsspelen he ;)
Helaas is Pifast een windows programma, onder DOS draaien zal dus niet lukken, misschien met een of andere dos extender maar zelfs dan heb je weinig kans dat het goed draait.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 01:52 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.