Dr.Q schreef op 26 december 2003 @ 15:16:
Ik woon in groningen en het is hier ruim boven nul
Wat ik aan Smokey e.d. wil vragen is wat ze tot nu toe aan geld in hun systeem hebben zitten. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de bang-for-the-buck ratio. (hoe confronterend dat ook kan zijn

). Ik schrok zelf van mijn 3-nullen bedrag wat er inmiddels ingepompt zit

.
De koeling is zoals peter al zegt het belangrijkste dat is eenmaal een investering maar daar heb je wel een hele tijd plezier van

De prom heb ik bijna een jaar geleden 2e hands gekocht.
Velen mensen kijken blind op het bedrag wat zon apparaat kost maar vergeten hoelang je er wel geen plezier van kan hebben.
Zeg nou zelf of je nu 4 jaar lang elke 5 maanden een nieuw WC blokje/pompje/High end heatsink koopt of in 1 keer klaar wil zijn.
Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer
Zelf probeer ik altijd de tweaker spirit vast te houden alhoewel ik denk dat dat er niet veel meer zijn die hetzelfde doen ....
Voor mij is de tweaking spirit het volgende :
Zoveel mogelijk prestatie uit een zo goedkoop mogelijke setup weten te halen.
Ik zal van mijn setup een paar voorbeelden noemen.
Ik draai twinmos geheugen wat ik een half jaar geleden via Rick2001 heb gekocht voor 65 euro per reepje geloof ik .....
Daarop zitten BH-5 chipjes wat zoals velen weten de snelste chips zijn die lage latencys kunnen trekken op heeeeel hoge FSBs.
Op Mushkin PC 3500 lvl 2 zitten dezelfde chipjes maar die zijn al bijna 2x zo duur als 1 reepje twinmos.
Dus ik draai met cheapo ram de snelle en dure systemen eruit.
Ook een mooi voorbeeld is de cpu die ik heb gekocht ....
Was eerst van plan om een 3200+ te kopen maar toen de 3000+ uit kwam en de reviews las en de prijs verschil zag week ik daar gelijk van af omdat ik 3 % meer prestatie verschil voor 200 euro veeels te veel vind en het niet onder de tweaking spirit valt imho....
Komt er eigenlijk op neer dat het juist de kunst is om met een zo lage mogelijke investering de mensen met een heel hoge investering voorbij te razen en dat is en blijft het gene waar ik het altijd voor zal doen
Hoop dat Dr. Q vind dat zijn vraag goed is beantwoord
Turn it off and on again.