[Ervaringen] ASUS M6000N (notebook)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.259 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n draadloze router gekregen en aangesloten.
Alles werkt, dus daar gaat t niet om :Y)

Nu is het zo dat iedere keer als je het scherm dichtklapt, de draadloze verbinding wordt verbroken, kan ik dit anders instellen?

Het is namelijk nogal irritant (zeker bij msn, als hij zich iedere keer opnieuw moet aanmelden :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:42
Heb toch maar besloten even geen laptop te komen. Ik wacht toch nog even af wat het allemaal gaat doen, en hoe de ontwikkelingen gaan :) . Tis me toch even te duur, ik het het geld wel, maar heb het er niet voor over. Misschien dat ik tot die tijd ipv mn desktop wel een leuke stille barebone koop ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 28-01-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr_Frickin_Evil schreef op 28 januari 2004 @ 16:20:
Heb toch maar besloten even geen laptop te komen. Ik wacht toch nog even af wat het allemaal gaat doen, en hoe de ontwikkelingen gaan :) . Tis me toch even te duur, ik het het geld wel, maar heb het er niet voor over. Misschien dat ik tot die tijd ipv mn desktop wel een leuke stille barebone koop ofzo.
Dank voor je nutteloze post...nu moet ik mij ook schuldig maken aan dit gedrag, je wordt bedankt. Dit is namelijk een forum over de Asus m6. En ons gaat het hier niet om of je nu wel of niet je laptop koopt het gaat vooral om de ervaringen. Een tweede functionaliteit van dit forum is toekomstige kopers te adviseren bij hun plannen om tot aanschaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:42
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 16:53:
[...]

Dank voor je nutteloze post...nu moet ik mij ook schuldig maken aan dit gedrag, je wordt bedankt. Dit is namelijk een forum over de Asus m6. En ons gaat het hier niet om of je nu wel of niet je laptop koopt het gaat vooral om de ervaringen. Een tweede functionaliteit van dit forum is toekomstige kopers te adviseren bij hun plannen om tot aanschaf te komen.
Jij ook bedankt voor jou nutteloze post :>
(stel je niet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 13:34
mensen doe ff normaal

iemand die al ervaring heeft met linux (bijvoorkeur gentoo) en laptop? de mijne komt eind van de week of begin komende week en graag wil ik er een dual boot van maken. Op de site van asus zag ik weinig dingen voor linux staan :( wel zag ik enkele guides op inet waarin (redelijk duidelijk) uitgelegd wordt hoe je de hardware van het centrino platform aan de gang krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Devilfish schreef op 28 januari 2004 @ 17:39:
mensen doe ff normaal

iemand die al ervaring heeft met linux (bijvoorkeur gentoo) en laptop? de mijne komt eind van de week of begin komende week en graag wil ik er een dual boot van maken. Op de site van asus zag ik weinig dingen voor linux staan :( wel zag ik enkele guides op inet waarin (redelijk duidelijk) uitgelegd wordt hoe je de hardware van het centrino platform aan de gang krijgt
Centrino is het probleem niet. De wireless kaart schijnt zelfs te werken met Linuxant Drivemapper of Ndiswrapper. Is wel triest dat je zelfs een driver moet emuleren, vandaar dat ik dan ook een Lucent gebaseerde miniPCI voor mijn Acer TM800 heb gekocht. Werkt perfect. Voor 54g raad ik aan een miniPCI met een Atheros chipset te nemen. Is ook een driver voor voor Linux. Die Broadcom chipset meuk werkt dus niet zonder driver emulator.

Modem en grafische kaart moet je even uitzoeken, maar ik geloof dat de Asus een Radeon heeft, dus dat mag de pret niet drukken. Installeer ook kernel 2.6 dan kan je namelijk dynamisch CPU veranderen in meerdere Speedstep levels. 2.4 kan alleen minimaal (600 MHz) of maximaal. 2.6 kan dus ook bijv op 1000 MHz.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:34

Cybje

First Post!

Devilfish: lees het topic, ik heb gepost wat ik wel en niet werkend heb gekregen.

HJR: die Radeon is niet heel makkelijk werkend te krijgen. De stable versies van XFree86 hebben er geen drivers voor. De drivers van ATi, in RPM vorm te downloaden, heb ik nog niet helemaal werkend gekregen hier. Tenminste, hij wil de DRM kernel module van de Radeon wel laden, maar X wil nog niet echt. Ik houd het voorlopig wel even op de 2D driver van de development versie van XFree86.
Ook framebuffer heb ik nog niet werkend op die Radeon, ook niet met kernel 2.6.2-rc2 die toch vrij recent te noemen is. Je kunt wel de VESA driver gebruiken uiteraard, maar die wil niet op 1280x800.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook sinds kort een m6000 en het enige minpuntje dat ik kan ontdekken is het trillen van de harde schijf onder mijn linkerhand. Eigenlijk is het best irritant bedenk ik met ; P. Voor de rest is deze laptop geweldig.
btw heb een 60 gb 7200 rpm schijf. Hebben andere dit trouwens ook dat trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:42:
Heb ook sinds kort een m6000 en het enige minpuntje dat ik kan ontdekken is het trillen van de harde schijf onder mijn linkerhand. Eigenlijk is het best irritant bedenk ik met ; P. Voor de rest is deze laptop geweldig.
Tja, wat is trillen he.. ik voel m wel, maar ik heb r eigenlijk geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, geen last van met m'n 5400rpm 80Gb Hitachi: stil en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm, toch raar dat ik dit wel heb. Als ik dus mijn hand linksonderaan op de laptop leg. Net boven de harde schijf dus dan trilt en zoemt het toch behoorlijk.
Hopelijk kan de laptopper mijn harde schijf omruilen voor een andere, maar of dit onder garantie valt...
Ik zal wel eens ff een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 15:24:
Ik heb vandaag m'n draadloze router gekregen en aangesloten.
Alles werkt, dus daar gaat t niet om :Y)

Nu is het zo dat iedere keer als je het scherm dichtklapt, de draadloze verbinding wordt verbroken, kan ik dit anders instellen?

Het is namelijk nogal irritant (zeker bij msn, als hij zich iedere keer opnieuw moet aanmelden :O )
He thijzB, Heb je dit al opgelost, heb er zelf namelijk ook last van, waarschijnlijk moet je dat de energie instellingen veranderen maar heb nog geen tijd gehad om te testen....

Enne enige nadeel wat ik heb ontdekt is dat er geen knopie zit om geluid te mute, wel zo makelijk dat je et geluid ook uit kunt doen voordat windows is opgestart... Maar ja , no big deal!! _/-\o_

Verder een en al lof, las hierboven dat jullie et over tempratuur hadden... Waar halen jullie die waardes vandaan?? 8)7

thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Ik heb er totaal geen last van. Tis dat ik zelf even moest testen na het lezen van je post want het is me niet eens opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:03:
[...]
Verder een en al lof, las hierboven dat jullie et over tempratuur hadden... Waar halen jullie die waardes vandaan?? 8)7

thnks
Asus PC Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:03:
[...]

He thijzB, Heb je dit al opgelost, heb er zelf namelijk ook last van, waarschijnlijk moet je dat de energie instellingen veranderen maar heb nog geen tijd gehad om te testen....
Nee, ik heb t nog niet opgelost, ik hoopte eigenlijk dat iemand me hiermee kon helpen, vandaar ook m'n vraag 8)7

Bij de energie instellingen kan ik in ieder geval niks vinden over de wlan connectie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kawa schreef op 28 januari 2004 @ 21:05:
[...]

Ik heb er totaal geen last van. Tis dat ik zelf even moest testen na het lezen van je post want het is me niet eens opgevallen
Gadver, wat een drama. Nou ik heb maa ff een mailtje gestuurd want als het jou compleet niet was opgevallen heb ik hier toch een probleempje denk ik.
*zoemt, trilt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBM werkt ook goed. Alleen fan-speed nog niet voor elkaar. Handige vind ik dat je de temp in je tray kan displayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:33:
[...]
Gadver, wat een drama. Nou ik heb maa ff een mailtje gestuurd want als het jou compleet niet was opgevallen heb ik hier toch een probleempje denk ik.
*zoemt, trilt*
Heel mischien heb je een andere schijf. Bij mij zit er een Hitachi TRAVELSTAR , modelletje HTS726060M9AT00

[ Voor 3% gewijzigd door Kawa op 28-01-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Mijn M6000N trilt inderdaad ook een beetje (heb 60 GB 7200 rpm HDD), maar voordat jullie dat riepen was het me nog niet opgevallen. Ook nu vind ik het nog steeds niet irritant. Ik neem aan dat-ie bij jullie niet compleet op het bureau staat te vibreren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trillen van de harddisk ? Heb de 60g 7200rpm
Heb het nog niet gevoelt maar ga er nu zeker op letten.
Wel vind ik de dvd speler nog al heftig aanslaan als ie aan het werk moet.
Wie heeft deze ervaring ook ?
-

Geluid is wel te muten overigens met de FN en ik geloof F6....Alle F toetsen hebben een functie zoals harder/zachter/ mute/helder e.d.

-

Verder weinig tot niets aan te merken op de M6000n. Mooi design, werkt top...
Ook met de wireless Router van Linksys werkt ie prima. Bluetooth muis van Microsoft werkt als een zonnetje... ook een aanrader trouwens. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een manier waarmee ik ervoor zorg dat de koeler niet de hele tijd aanslaat.
Als ik hem gewoon op netstroom heb, en hij is op Kazaa ofzo iets aan het downloaden, dan slaat hij iedere keer aan, nogal irritant vind ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op 28 januari 2004 @ 22:32:
Mijn M6000N trilt inderdaad ook een beetje (heb 60 GB 7200 rpm HDD), maar voordat jullie dat riepen was het me nog niet opgevallen. Ook nu vind ik het nog steeds niet irritant. Ik neem aan dat-ie bij jullie niet compleet op het bureau staat te vibreren toch?
Nee, hij vibreert nog niet van mn bureau af, maar het is wel zo dat als ik mijn handen plat op de laptop leg ik toch duidelijk veel vibratie voel.
Ik heb trouwens ook een hitachi travelstar type HTS726060M9AT00.

Ik begrijp dus van jullie dat het niet echt trilt bij de andere M6000 laptops.
Als het nou een beetje zou trillen zou ik het niet echt erg vinden maar als ik type voel ik het echt heel de tijd en op den duur irriteert het gewoon : '(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik heb ook dit type:
cybje@TopjeV3:~$ cat /proc/ide/hda/model
HTS726060M9AT00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:40
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:53:
[...]

Ehh titan, Als ik jou was zou ik zeker wachten tot de G standaard uitkomt, Ik zou dan ook voor die opvolger van de Centrino gaan.

Kost nu iets meer maar je wilt je laptop zo lang mogelijk up-to-date houden, de b versie is ook goed, maar ja, als je de keuze hebt en niet echt haast heb.....

Ikzelf heb ehm nu een paar dagen en vandaag voor et eerst mee naar school gehad. Bevalt erg goed en Wireless werkt ook super op school.

Over die krassen.... Ja....Die travelmate is ook snel bekrast, maar bij gewoon normaal gebruikt zal dat wel meevallen.

Succes met je keuze, de Asus is echt een aanrader
Mmh, ik heb mijn twijfels over de opvolger van de Centrino, je bedoelt toch de Dothan processor of bedoel je het volledig nieuwe platform dat in ~augustus gaat uitkomen? De launch van die processor was uitgesteld door intel (zie http://www.tweakers.net/nieuws/30563/) en even na dat bericht verschijnt het volgende: http://www.tweakers.net/nieuws/30671/... Dus Intel heeft blijkbaar toch wat problemen met die CPU, dus zou die nu wel 100% stabiel zijn?

Het nieuwe platform dat Intel heeft aangekondigd ziet er wel lekker uit: sata, DDR2, pci-express, 7.1 kanaals geluid... Maar dat duurt nog zeker tot eind 2004 - begin 2005 voor dat betaalbaar is en ik heb geen zin om zo lang te wachten.
Onder andere: http://www.tweakers.net/nieuws/28804/

Intel heeft wel al aangekondigd dat het zijn nieuwe wireless netwerkkaartjes (ondersteuning voor 802.11g en b) heeft verscheept (http://www.tweakers.net/nieuws/30573/) dus ik ben wel bereid om daarop te wachten. Het enige probleem is: die laptop is nu op aanbieding bij De Laptopper en als ik wacht op die nieuwe WLAN kaart kost ie misschien weer een stuk meer. Ik heb al een mailtje gedaan naar De Laptopper of ze iets meer weten over dat kaartje en of die aanbieding nog lang gaat duren, maar ik heb nog altijd geen respons gehad ;( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb nog een vraagje voor de bezitters van de M6000N. Kun je met de Audio DJ functie ook muziek van de hardeschijf lezen of werkt deze alleen vanaf een CD, kan nergens antwoord vinden op deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

The_Light schreef op 29 januari 2004 @ 22:21:
Ik heb nog een vraagje voor de bezitters van de M6000N. Kun je met de Audio DJ functie ook muziek van de hardeschijf lezen of werkt deze alleen vanaf een CD, kan nergens antwoord vinden op deze vraag.
Dat vroeg ik me eigk ook af, dr staat niets op de site over drivers maar zouden die er wel kunnen zijn ?

lijkt me stoer om winamp mee te kunnen gebruiken :)

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 13:32:
[...]

Nee, hij vibreert nog niet van mn bureau af, maar het is wel zo dat als ik mijn handen plat op de laptop leg ik toch duidelijk veel vibratie voel.
Ik heb trouwens ook een hitachi travelstar type HTS726060M9AT00.

Ik begrijp dus van jullie dat het niet echt trilt bij de andere M6000 laptops.
Als het nou een beetje zou trillen zou ik het niet echt erg vinden maar als ik type voel ik het echt heel de tijd en op den duur irriteert het gewoon : '(
Er zit natuurlijk wel een 7200 rpm schijf in. In mijn ogen is het dan niet zo raar dat deze wat meer vibreert dan een 5400/4200 rpm schijf. In een 2,5" schijf heb je natuurlijk ook maar een beperkte ruimte, dus veel ruimte om er dempend materiaal erin te doen heb je ook niet, mocht dit überhaupt het trillen tegen kunnen gaan.

Ik weet niet hoe je typt maar ik voel tijdens het typen dus niet/weinig, maar ervaar het zeker niet als irritant. Als je dit al voelt raad ik je aan het geluid zowiezo niet hard aan te zetten want dat trilt pas.
Audio DJ
The ASUS Audio DJ enables instant playback of your favorite CD without turning on the notebook. A control panel located on the front of the notebook features play / pause, stop, fast, forward, and rewind as well as volume control and tracking functions. With the built-in subwoofer, the Audio DJ turns the A2000S Series a portable multimedia workstation.
Dit lijkt me een duidelijk antwoord op de vraag of het alleen voor cd is. Dit is dan voor de A2000S series maar lijkt me dat het niet ineens anders is voor de M6000N series. Heb dit uiteraard zelf ook ff getest.

[ Voor 25% gewijzigd door Evil Genius op 30-01-2004 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basss schreef op 29 januari 2004 @ 23:21:
[...]

Dat vroeg ik me eigk ook af, dr staat niets op de site over drivers maar zouden die er wel kunnen zijn ?

lijkt me stoer om winamp mee te kunnen gebruiken :)
Alleen voor Cd's ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, sorry dat het off topic is, maar ik heb een vraag over m'n Asus M3700n. Ik heb het ook al gevraagd in de daarvoor bestemde nieuwsgroep, maar niemand weet er antwoord op, dus misschien dat er iemand hier is die het wel weet! :)

Nadat ik windows heb geïnstalleerd kan ik de resolutie van het scherm niet hoger dan 1280*1024 instellen. En dit terwijl het scherm 1400 * 1050 aankan! Het is een SXGA+ scherm, dus moet het geen probleem zijn. Ik heb gelezen dat je het na het installeren van de GFX drivers wel kan instellen, maar heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden? Ik word er een beetje gek van dat het maar niet lukt 8)7 Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 13:13:
...
Ik heb gelezen dat je het na het installeren van de GFX drivers wel kan instellen, maar heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Die staan op de meegeleverde driver CD en anders kun je ze ook gewoon bij Asus downloaden: http://www.asus.com.tw/su...odelName=M3N&Type=Drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hopelijk krijg ik morgen mijn M6000 binnen 8) nadat de-laptopper hem per ongeluk naar het verkeerde adres had gestuurd :/ (kan gebeuren natuurlijk, maar ik kan gewoon niet wachten! >:) )

Ik wil in ieder geval best een review schrijven, maarrr wat moet er allemaal in komen te staan???? Uiteraard gaat elk nadeel uitgelicht worden, aan pure lofzangen heeft niemand iets. We zijn geen verkopers van dat ding. Maar nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Kijk in het review topic van de M2400N voor inspiratie, ik zal ff het linkje zoeken voor je.

Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview

[ Voor 29% gewijzigd door FongWan op 30-01-2004 14:14 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oscar als je dat zou willen doen!

Ik ben nog altijd heftig aan het designe &zow om 'm te kunne aanschaffen soon :P

Maar ik zag hiervoor erges dat de 80 GB 5400 rpm versie eigenlijk evensnel was als de 60 gb 7200 rpm?

+ het voordeel dat hij minder toere draait (minder batterij gebruik, gezoem etc)

Dus als het kwa prijs geen rol speelt, kan je best die 80 GB nemen of zie ik dat nu verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op 30 januari 2004 @ 14:12:
Kijk in het review topic van de M2400N voor inspiratie, ik zal ff het linkje zoeken voor je.

Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview
Super dank je! Ik had idd hier ook al gezocht, ik heb kennlijk niet goed gelezen :? Ik had gezien dat Bush gezegd had dat je GFX drivers moet downloaden, maar helaas zegt hij niet waar je die kan vinden. Ik ga het draadje nog een keer doorlezen! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:19:
Dus als het kwa prijs geen rol speelt, kan je best die 80 GB nemen of zie ik dat nu verkeerd ?
Dan zou ik dat wel doen ja! Ik had al beredeneerd waarom de 80GB net zo snel is. Maar als prijs geen rol speelt zou ik het zeker doen! Maar de 60GB 7200RPm zat in een aanbieding die veel mensen, me too, hebben genomen. Daardoor is prijsverschil behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 30 januari 2004 @ 14:36:
[...]

Dan zou ik dat wel doen ja! Ik had al beredeneerd waarom de 80GB net zo snel is. Maar als prijs geen rol speelt zou ik het zeker doen! Maar de 60GB 7200RPm zat in een aanbieding die veel mensen, me too, hebben genomen. Daardoor is prijsverschil behoorlijk.
Leerzaam is ook:

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1540

niet een erg recent review (2002), maar er blijkt wel uit dat er niet een simpele relatie is tussen rotatie snelheid en effectieve snelheid van harde schijven. Dus wellicht is in dit geval 80/5400 inderdaad net zo snel als 60/7200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:19:
Oh oscar als je dat zou willen doen!

Ik ben nog altijd heftig aan het designe &zow om 'm te kunne aanschaffen soon :P

Maar ik zag hiervoor erges dat de 80 GB 5400 rpm versie eigenlijk evensnel was als de 60 gb 7200 rpm?

+ het voordeel dat hij minder toere draait (minder batterij gebruik, gezoem etc)

Voor de duidelijkheid: ik heb niet gezegd dat 'ie net de 80Gb/5400 net zo snel is als de 60Gb/7200! Alleen scoort mijn 80Gb/5400 in Sanda Pro 2004 net zo hoog als een 60Gb/7200 IBMDeskstar met 2Mb, nl. 23188 kB/s op de 2e schijf (1e is 5Gb). Schijf is geformateerd met NTFS, OS is W2K SP4, en tijdens het benchen stond me lappie in 'Maximum Performance'. Hij is heel erg stil, en ik ben er erg tevreden mee! Als ik nog wat cijfers moet leveren hoor ik het wel! Overigens begrijp ik van Tom het het verschil in stroomverbruik wel meevalt.
edit:
Wie heeft er eigenlijk een euro-toets??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:27:
[...]

Super dank je! Ik had idd hier ook al gezocht, ik heb kennlijk niet goed gelezen :? Ik had gezien dat Bush gezegd had dat je GFX drivers moet downloaden, maar helaas zegt hij niet waar je die kan vinden. Ik ga het draadje nog een keer doorlezen! Thx
FongWan, weet jij misschien waar je die drivers kan downloaden? M'n pc is gerepareerd en volgens mij zit er ook een nieuw scherm in... Zou het kunnen dat ze er een verkeerd scherm in gestopt hebben? Het lijkt mij echt zeer onwaarschijnlijk, maar ik heb echt geen andere mogelijkheid waarom ik anders geen 1400 * 1050 eruit krijg! Toen ik hem net had installeerde ik de driver van CD en kreeg ik de goede resolutie! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
@ Happy Man

Euhhh ik zou zelf helaas ook niet echt weten waar je die drivers vandaan kan halen.

Ik ga er even van uit dat je WinXP hebt, heb je alle updates al geinstalleerd :? Bij sommige mensen waren hun problemen opgelost na het volledig updaten van WinXP. Weet niet of dat zal helpen maar je kan het proberen.

Mocht dat niet baten probeer eens op de asus site te kijken naar de drivers die voor de m3700n uit zijn gebracht.
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 13:57:
[...]
Die staan op de meegeleverde driver CD en anders kun je ze ook gewoon bij Asus downloaden: http://www.asus.com.tw/su...odelName=M3N&Type=Drivers
De intel site :? denk het zelf niet maar wie weet.

En laatste optie is om bij device manager te kijken welk merk/model scherm er nu in je laptop zit.
Mocht het niet te zien zijn in device manager probeer dan een eens SisSandra of een van de andere benchmark programma's.
En dan op google te zoeken naar de max. resolutie ervan. Of dat na te vragen in het M3700N topic. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze per ongeluk de minder hogere resolutie scherm erin hebben gezet maar een foutje is zo gemaakt.

edit:
ik zie net dat je dat ook al in het M3700N topic had nagevraagd. Misschien kan je het na alle bovengenoemde opties nog een keer vragen met info over welke type monitor erin zit.

[ Voor 28% gewijzigd door FongWan op 30-01-2004 18:17 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik me online kan registreren? Er zit een pasje bij, maar het adres www.asus.com.tw/register werkt niet.... :-(

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik ben net via
http://www.asus.com

naar de NL site gegaan, ten minste .... hij is in het engels maar goed, zou de NL portal moeten zijn.

En toen naar "Asus Club" rechtsboven in het scherm onder home en site map
Dan kom je uiteindelijk uit op

http://event.asus.com.tw/accounts/member/index.asp

Weet niet of dit de juiste site is ....

@Oscar Mopperkont
Kan je die link even geven van je excel file .... kan hem zo 1,2,3 niet meer vinden en ik weet ook niet hoe je makkelijk binnen een topic kan zoeken.

Ik weet wel dat je iets achter de url moet plakken waardoor je alle posts in het topic kon zien. Weet alleen niet hoe dat gaat/ging en kan het ook niet terug vinden hoe het moet. Dus als iemand dit weet ff een uitleg, dan kan ik dat ook in de openingspost verwerken.

[ Voor 42% gewijzigd door FongWan op 30-01-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Fongwan:
deze?

Oh ja gewicht voor de Dell Inspiron had ik er nog niet ingezet. Las dat ie 3.2kg weegt. Best zwaar dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 30-01-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Dat is hem, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ FongWan Bedankt voor je tips! Ik had alles al geïnstalleerd zoals je zei. Maar ik heb even SisoftSandra geïnstalleerd en nu blijkt dat de maximale resolutie van het scherm 1024 * 768 is!! Zullen ze dan echt het verkeerde scherm erin gezet hebben? :? Maandag toch maar even Asus bellen! :(

Edit:

Echt ongelooflijk, ging even goed kijken op het briefje van Asus wat erbij zat. Hebben ze het scherm vervangen voor een 14,1 inch XGA scherm... |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 09:09:
@ FongWan Bedankt voor je tips! Ik had alles al geïnstalleerd zoals je zei. Maar ik heb even SisoftSandra geïnstalleerd en nu blijkt dat de maximale resolutie van het scherm 1024 * 768 is!! Zullen ze dan echt het verkeerde scherm erin gezet hebben? :? Maandag toch maar even Asus bellen! :(

Edit:

Echt ongelooflijk, ging even goed kijken op het briefje van Asus wat erbij zat. Hebben ze het scherm vervangen voor een 14,1 inch XGA scherm... |:(
Tssssss, wat een rukkers zeg.... en dat dat zo maar past ook....

Overigens de dothan is gesignaleerd:
nieuws: Foto Intel Dothan duikt op

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
@happy man
dat meen je niet .... ik vind dat wel erg lame van ze 8)7 |:(
Hopelijk komt het allemaal wel goed. Ik zou wel een soort van vergoeding/compensatie vragen voor het ongemak.

@miloman
zie het centrino topic ;) had het daar al neergezet
ik heb het gelezen inderdaad, jammer dat er geen benchresultaten zijn ... :(
Vergelijking tussen Banias 1,7GHz en Dothan 1,7GHz. Daar ben ik heel erg nieuwsgierig naar ....

[ Voor 30% gewijzigd door FongWan op 31-01-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op 31 januari 2004 @ 11:03:
@miloman
zie het centrino topic ;) had het daar al neergezet
ik heb het gelezen inderdaad, jammer dat er geen benchresultaten zijn ... :(
Vergelijking tussen Banias 1,7GHz en Dothan 1,7GHz. Daar ben ik heel erg nieuwsgierig naar ....
Had ik gezien :) maar het leek me hier ook wel op z'n plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

http://www.zdnet.nl/mobile.cfm?id=33327

Intel neemt 802.11g op in Centrino ...De verbetering van Centrino gaat gepaard met een nieuwe processor, die binnenkort zal verschijnen.

komt hij dan toch vroeger uit? ik dacht 3Q pas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
de nieuwe proc is de Dothan, en die schijnt vanaf half februari leverbaar te zijn ....
ook werd er eerder vermeld dat Dothan met een paar maanden vertraagd zou zijn.

Ik denk dat je de nieuwe chipset bedoelt, die komt eind Q2 begin Q3 uit. En gaat onder de codename Alviso als ik het goed heb.

Na de nieuwe chipset zal er tot eind 2005 begin 2006 niet veel nieuws uitkomen behalve hogere snelheden .... voor zover bekend is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M6000N ondersteunt 802.11b , weet iemand of het mogelijk is of je een upgrade kunt uit tzt naar een g variant? Ik meen de Laptopper daarover te horen spreken? Iemand hier die het kan bevestiging??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week ook de m6000n in mijn bezit...
Ben gegaan voor volgende configuratie
1.7Ghz cpu
512MB Ram
60GB 7200rpm HD
15.4" display

Nu zit ik met een probleempje... Wanneer ik mijn resolutie wil wijzigen is er slechts één resolutie die echt werkt, nl. 1280*800 Alle andere resoluties zijn onbruikbaar omdat ik maar een deel van het scherm zie...
Als ik in de instellingen ga kijken zie ik "standaardbeeldscherm" staan, wat me dus doet vermoeden dat hier geen drivers voor zijn geïnstalleerd, kan dit er iets mee te maken hebben? Waar vind ik die drivers, zowel op de site van asus als op de cd niks gevonden... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Hier is een link naar een review van deze notebook:

http://notebookforums.com...hp?t=13838&highlight=asus

Sorry als het al eens gepost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

thanks titan. btw wie hier schrijft voor ons eens een nederlandse review met hun eigen commentaren ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Vraagje aan de eigenaars:

Het 15.1" scherm, heeft dat een goede response tijd? Dus goed genoeg voor wat op te gamen zonder ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
bbstreams schreef op 01 februari 2004 @ 19:39:
thanks titan. btw wie hier schrijft voor ons eens een nederlandse review met hun eigen commentaren ? :)
Ik meen me te herinneren dat Oscar Mopperkont zich had opgeofferd om er eentje te gaan schrijven ;)
titan_pi8 schreef op 01 februari 2004 @ 22:06:

Het 15.1" scherm, heeft dat een goede response tijd? Dus goed genoeg voor wat op te gamen zonder ghosting?
Is een goed vraag inderdaad, wat voor tft zit erin :? Iemand die ff Sissoft Sandra kan draaien om de kijken welke merk/model tft in de M6000N zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik meen me te herinneren dat Oscar Mopperkont zich had opgeofferd om er eentje te gaan schrijven ;)
Zodra ik hem heb ja. De-laptopper heeft hem nog steeds niet naar mij kunnen opsturen (terwijl ze het geld vorige week dinsdag al hadden). UPS heeft hem nog steeds in zijn bezit :(

Dus een tip voor iedereen die hem bij de-laptopper bestelt en een ander afleveradres gebruikt. Probeer ze er extra op attent te maken dat ze hem naar het afleveradres sturen. Misschien door een extra mail of iets bij de opmerkingen te zetten. Want als ze hem fout versturen, moeten ze eerst wachten totdat UPS hem terugbezorgt, en UPS heeft daar totaal geen haast mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Oscar Mopperkont schreef op 02 februari 2004 @ 14:49:
[...]

Zodra ik hem heb ja. De-laptopper heeft hem nog steeds niet naar mij kunnen opsturen (terwijl ze het geld vorige week dinsdag al hadden). UPS heeft hem nog steeds in zijn bezit :(

Dus een tip voor iedereen die hem bij de-laptopper bestelt en een ander afleveradres gebruikt. Probeer ze er extra op attent te maken dat ze hem naar het afleveradres sturen. Misschien door een extra mail of iets bij de opmerkingen te zetten. Want als ze hem fout versturen, moeten ze eerst wachten totdat UPS hem terugbezorgt, en UPS heeft daar totaal geen haast mee. :(
UPS? bij mij werd "my precious B) " door TPG bezorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kawa schreef op 02 februari 2004 @ 14:54:
[...]

UPS? bij werd "my precious B) " door TPG bezorgt?
offtopic:
Dat hadden ze bij mij ook wel mogen doen. UPS doet er gewoon minimaal 6!!!!! dagen over om een pakketje vanuit Amsterdam naar Utrecht te krijgen, waar hij nu is volgens het tracking nummer

update
De laptopper heeft hem eindelijk terug van UPS en ze hebben hem per express verstuurd :) Dus ik heb hem morgenochtend.

[ Voor 17% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-02-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik moet nog wat langer wachten op mijn laptop... De voorraad 6000n (15.1inch) van de laptopper is er helemaal door heen en Asus europa krijgt ze pas eind van de week weer... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Laatst online: 19-09 23:33
Zijn er nog mensen die de M10 nog opgekrikt hebben? Ikzelf ben wel boven de 10.000 3DMarks gekomen. Ben benieuwd hoever anderen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
--> CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kawa schreef op 02 februari 2004 @ 14:54:
[...]

UPS? bij mij werd "my precious B) " door TPG bezorgt?
Lees ook mijn post. Ik had zelfs al een tracking-code in m'n mail, maar hij was niet verstuurd door problemen met het plaatselijke postkantoor. Einde TPG dus.... Wel jammer.

En wacht nog met smart op het omruilen van m'n 15.1'' Kan wel ff duren als ik het zo lees :( Hopelijk nog voor me vakantie!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
titan_pi8 schreef op 01 februari 2004 @ 22:06:

responsetijd weet ik niet maar van ghosting heb ik nog helemaal niks gemerkt. (niet in 3dmark200x, far cry, aquamark, en heb zelf wat testjes gedaan met z/w achtergornd en vensters openen, slepen e.d.)

edit:
wat me wel opvalt is dat text onleesbaar wordt tijdens het scrollen dus het dan wel goed merkbaar. Bij games heb je er iig totaal geen last van.

Wat vreemd is dat ik 4! monitor devices geinstalleerd heb staan. Gooi ik er 3 weg dan komen ze even hard weer terug. Type weet ik ook want hij geeft alleen "default monitor" aan.

Ik zie trouwens ook dat ik 2 pcmcia adapters geinstalleerd heb staan. Eentje weggooien heeft geen zin want hij komt ook direct weer terug. Er zit toch echt maar 1 gleuf voor zo'n kaart :?

[ Voor 13% gewijzigd door Kawa op 02-02-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

JA ik heb hem :d Ben hem nu WinXp Pro aan het installen. Maar alvast even de eerste indruk. Later volgt een review.

-Het eerste wat opvalt is dat de notebook toch behoorlijk groot is. Hij is erg breed, een stuk breder dan notebook van mijn huisgenoot. Dus dat valt natuurlijk op.
-De tas die erbij geleverd is is waarschijnlijk de meest waardeloze tas ooit! Je kunt er net zo goed een plastic tas omheen doen. Bij Jewel krijg je een tas erbij geleverd die ook echt doet denken aan een degelijke tas, deze tas duidelijk niet. Maar goed.
-Scherm heb ik nog niet op 1400*1050 mogen aanschouwen, maar ziet er goed uit tot nu toe.
-De notebook lijkt stevig gebouwd te zijn.
-De fan staat tot nu toe continu aan. Het geluid is vergelijkbaar met het geluid dat de notebook van mijn huisgenoot maakt (Jewel Brilliant 2775 met een echte P4!!!) Dus het verhaal dat een centrino per definitie stiller is dan een P4 is bij deze de wereld uitgeholpen. Wel zal mijn fan waarschijnlijk minder vaak aanstaan.

Edit
Ik trek mijn claim even in. Want volgens mij stond tijdens het formatteren van de schijf de CD-Rom ook gewoon de hele tijd te loeien. Dus dan zou het geluid daarvandaan zijn gekomen.
Edit2
Toch niet. Heb net de cd eruit gehaald, nu kon het. En het geluid kwam niet van de cd.

[ Voor 36% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-02-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 03 februari 2004 @ 11:06:
-De fan staat tot nu toe continu aan. Het geluid is vergelijkbaar met het geluid dat de notebook van mijn huisgenoot maakt (Jewel Brilliant 2775 met een echte P4!!!) Dus het verhaal dat een centrino per definitie stiller is dan een P4 is bij deze de wereld uitgeholpen. Wel zal mijn fan waarschijnlijk minder vaak aanstaan.
Je bent WinXP aan het instaleren, dat kost 100% CPU. Dat betekend dat de CPU het warm krijgt en de fan gaat draaien is niets meer dan logisch. Als je straks eenmaal windows draait zul je merken dat je fan bijna niet aan staat. Doet deze dat wel had je een ander type moeten kiezen en geen desktop vervanger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 18-09 14:54
Kawa schreef op 02 februari 2004 @ 22:24:
[...]
Wat vreemd is dat ik 4! monitor devices geinstalleerd heb staan. Gooi ik er 3 weg dan komen ze even hard weer terug. Type weet ik ook want hij geeft alleen "default monitor" aan.
Ik denk zelf dat dat de verschillende outputs van de ATI-kaart betreft:

- Laptop TFT scherm
- VGA-out
- TV-out
- ?

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
mvdklip schreef op 03 februari 2004 @ 11:37:
[...]

- Laptop TFT scherm
- VGA-out
- TV-out
- ?
Dan zou je toch denken dat je 4 (3 eigenlijk) videoadapter devices moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik ben nu al die extra meegeleverde drivers aan het installen. Maar dat gaat allemaal een beetje vreemd :?

Hij moet daarna elke keer opstarten. Maar dan krijg ik ineens een of ander berg als achtergrond, en dan claimt ie dat ie niet kan opstarten. Alsof hij een ander windows start. Maar ik heb de schijf eerst helemaal geformatteerd, en de schijnbare bestaande windows directory eraf laten joekelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Oscar Mopperkont schreef op 03 februari 2004 @ 12:15:
Ik ben nu al die extra meegeleverde drivers aan het installen. Maar dat gaat allemaal een beetje vreemd :?

Hij moet daarna elke keer opstarten. Maar dan krijg ik ineens een of ander berg als achtergrond, en dan claimt ie dat ie niet kan opstarten. Alsof hij een ander windows start. Maar ik heb de schijf eerst helemaal geformatteerd, en de schijnbare bestaande windows directory eraf laten joekelen.
Ik kan me ook herinneren dat ik opeens een berg als achtergrond had staan. Het heeft te maken met de driver cd maar wat het veroorzaakt weet ik niet meer, maar ik heb er eigenlijk ook nooit meer last van gehad. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik eraf gekomen ben. Volgens mij gewoon ff een reboot gedaan en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe stel ik trouwens de snelheid van de CPU zelf in? Hij staat nu gewoon maximaal, maar je kunt dat toch ook aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Oscar Mopperkont schreef op 03 februari 2004 @ 12:57:
Hoe stel ik trouwens de snelheid van de CPU zelf in? Hij staat nu gewoon maximaal, maar je kunt dat toch ook aanpassen?
Er staat zo'n progsel van asus op die driver cd en heet geloof ik ASUS Power Gear oid. Hierin kun je aangeven op welk vermogen je wilt draaien. Ik weet niet of je ook direct invloed hebt op het aantal mhz dat je cpu mag staan, mischien zit dat in de configuratieopties van dit programma (kan het nu niet nakijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Kawa schreef op 02 februari 2004 @ 22:24:
edit:
wat me wel opvalt is dat text onleesbaar wordt tijdens het scrollen dus het dan wel goed merkbaar. Bij games heb je er iig totaal geen last van.
Ik heb hier even geprobeerd, maar hoe wil je ooit tekst lezen *tijdens* het scrollen? Ik heb ernaast even met een CRT geprobeerd tekst te lezen tijdens het scrollen, maar op me CRT wordt het onleesbaarder dan op de TFT van die Asus. Zal wel komen omdat zo'n TFT een rustiger beeld geeft ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Cybje schreef op 03 februari 2004 @ 19:21:
[...]

Ik heb hier even geprobeerd, maar hoe wil je ooit tekst lezen *tijdens* het scrollen? Ik heb ernaast even met een CRT geprobeerd tekst te lezen tijdens het scrollen, maar op me CRT wordt het onleesbaarder dan op de TFT van die Asus. Zal wel komen omdat zo'n TFT een rustiger beeld geeft ofzo.
Als ik geen zin heb om een grote lap tekst te lezen dan scroll ik er langzaam doorheen en probeer ik er interessante stukken uit te pikken. Met een crt is dat makkelijk te doen, maar met een tft niet. Als je heel langzaam scrollt dan wordt het al blurrie en echt moeilijk leesbaar. Mischien komt het ook niet door ghosting, maar door de schermrendering.
Dit is eigenlijk meer miereneuke maar het viel me op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Kawa: onder welke software scroll je? Want op me CRT gebruik ik Internet Explorer in WinXP en op me TFT Mozilla in Slackware Linux. Ik merk net dat IE/WinXP op een compleet andere manier scrollt, namelijk iets 'trager' ofzo (of langzaam bewegend oid - weet niet hoe ik dat moet uitleggen). Omdat me Linux bak meteen het beeld ververst lijkt het daardoor iets sneller te gaan. Op een TFT zal dat tragere van Windows probably vrij gaar zijn.

Miereneuke ... moch ... het is gewoon fijn als je lekker kunt werken op je TFT. Je zit er toch de hele tijd naar te staren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
in beide gevallen, dus tft en crt gebruik ik ie6/winxp. Het stoort me eigenlijk ook niet. Een spatieblak voldoet ook prima om door een tekst heen te raggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Powergear kun je volgens mij alleen maar als je werkt zonder netstroom bij "cd listening" en "battery saving" de snelheid van de processor variëren.

Mijn m6000 P-M 1.6 (60gb 7200) wordt meestal met normale instellingen op netstroom in windows XP met Word draaiende zo'n 45 graden. De fan staat dan uit. De temp. loopt vervolgens op tot zo'n 55 graden waarna de fan aanslaat tot hij weer op 45 is. Dit gaat vervolgens zo door. Bij wat intensiever langdurig processor werk bij bv. een benchmark loopt de temp soms op to 65 graden met de fan constant draaiende. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Weet iemand al of hier binnenkort de wireless chip voor b/g beschikbaar zal zijn, kan er niks over vinden en bij de laptopper reageren ze niet op mijn e-mailbericht. Indien deze binnenkort beschikbaar zal zijn wil ik graag hierop wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

lees: ....binnenkort de wireless chip voor b/g beschikbaar...

[ Voor 82% gewijzigd door bbstreams op 04-02-2004 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdklip schreef op 03 februari 2004 @ 11:37:
[...]

- Laptop TFT scherm
- VGA-out
- TV-out
- ?
De laatste is waarschijnlijk de componenten uitgang. Hiervoor heb je een speciale VGA -> componenten uitgang verloopstekker nodig. Hiermee kun je je laptop gebruiken met een high-res beamer of plasma scherm. :9~
Helaas is deze alleen in de VS te krijgen. :(
(En voorlopig heb ik toch geen geld voor een beamer of plasma scherm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Laatst online: 19-09 23:33
Weet iemand hoe je het powerplay-tab tevoorschijn tovert in de control panel van de ati-drivers? Ik heb hier en daar weleens zo'n tab gezien, maar krijg em zelf niet tevoorschijn. Niet in de officiele drivers van Asus alsmede gemodde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zit er trouwens naast de cpu-koeler nog een koeler in? Voor de videokaart ofzo? Hij maakt nu namelijk een zacht geluid alsof er een koeler aan staat (stofzuigergeluid), maar het is zachter dan het geluid van de cpu-koeler. En de cpu-koeler staat volgens probe ook uit.

Normaal is de notebook compleet stil als de cpu-koeler uitstaat, maar nu dus niet :? Wat kan dat zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen

ik was van plan om een Asus M6000N te gaan bestellen wanneer ik mijn oude Compaq N1020v heb verkocht...
dit type is het:

M6000BN Centrino 1,5Ghz 60GB 7200RPM 1 x 512MB DVD/CDRW 15.4TFT ATI M10 W-LAN

maar het is alleen wel een WXGA-scherm wat betekent dat het 1280x800 is zie ik bij www.de-laptopper.nl staan.
nou ik heb nu bij mijn huidige laptop XGA scherm en de reden is ook een klein beetje dat ik wat hogere resolutie wil. dus leek mij WSXGA wel goed...maar ik zie nergens een Asus WSXGA model tussen staan...is 1280x800 vergelijkbaar met 1024x768??? aangezien de resolutie niet aanzienlijk verhoogd is. want twijfel nog tussen 15.4 of 15.1 TFT...

kan iemand plaatjes maken van zijn notebook hoe het eruit ziet die resolutie?
mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorloop het topic eens en je vind al antwoord op al je vragen. (inclusief plaatjes)

Verder als je voor de resolutie gaat moet je voor het 15.1 " scherm gaan omdat dit een hogere resolutie aankan dan het 15.4" scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 05 februari 2004 @ 08:23:
Zit er trouwens naast de cpu-koeler nog een koeler in? Voor de videokaart ofzo? Hij maakt nu namelijk een zacht geluid alsof er een koeler aan staat (stofzuigergeluid), maar het is zachter dan het geluid van de cpu-koeler. En de cpu-koeler staat volgens probe ook uit.

Normaal is de notebook compleet stil als de cpu-koeler uitstaat, maar nu dus niet :? Wat kan dat zijn??
Is het niet gewoon de harddisk? Laat'm die anders es uitgaan (powersettings) kan je't ff checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Ik denk ook dat het de harde schijf is...

Is deze notebook nu eigelijk best wel luid? Of valt dat mee? Mensen met de 60gb 7200Rpm, vinden die hem luid? en die met de 80gb 5400rpm (die ongeveer evensnel zouden moeten zijn, maar de 80gb wel stiller en zuiniger) vinden jullie hem luid?

En de koeler, die springt dus regelmatig aan, en is die stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

De laptop maakt vrij weinig geluid. Die 7200 rpm harddisk hoor je niet echt duidelijk, in elk geval niet echt meer dan de 4200 rpm van me vorige laptop.

Die koeler is niet erg stil, maar springt vrijwel nooit aan. Hangt er natuurlijk vanaf wat je met je laptop doet. Ik doe vooral internetten en emailen enzo, dan gaat-ie dus gewoon nooit aan ongeveer. Als je de hele tijd loopt te gamen kun je verwachten dat-ie wel aanspringt.
Vergeleken met m'n vorige laptop is hij overigens wel stiller, maar dat ding maakte ook gewoon veel herrie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

titan_pi8 schreef op 05 februari 2004 @ 19:58:
Ik denk ook dat het de harde schijf is...

Is deze notebook nu eigelijk best wel luid? Of valt dat mee? Mensen met de 60gb 7200Rpm, vinden die hem luid? en die met de 80gb 5400rpm (die ongeveer evensnel zouden moeten zijn, maar de 80gb wel stiller en zuiniger) vinden jullie hem luid?

En de koeler, die springt dus regelmatig aan, en is die stil?
Ik heb de 80 gb en ben daar zeer tevreden over! Erg stil, af en toe een click. Voor de rest is de laptop erg stil als je niet op maximum-performance heb draaien. Tijdens surfen en mailen e.d. gaat de fan niet aan (nu Battery Optimized Performance), dus erg stil. Ik gebruik'm ook voor video-editen en dan gaat zo nu en dan de fan aan. Die is helaas niet zo heel erg stil, en blaast dan rechts-achter uit de laptop warme lucht in de buurt van m'n muis-hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Ze bieden nu bij de laptopper ook aan om de w-lan 11 Mbit te vervangen naar 54 Mbit w-lan, heeft iemand dit al gedaan en weet iemand wat het merk is van deze 54Mbit w-lan en of het verstandig is om het te doen. Ik heb namelijk liever 54 Mbit dan 11 Mbit maar dat moet niet tenkoste gaan van kwaliteit en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ook ik heb even 3mark2001 en 3dmark2003 gedraaid. Hier de results:

Systeem:
Asus M6000n :+
15.1" SXGA+
1.6 Ghz
2x256mb
60GB 7200 RPM

3dMark2001:
9169

3dMark2003:
2441

In het Dell 8600 topic kunnen ze met sisift sandra zien wat voor scherm ze hebben. Ik zie die info hier niet terug? Of kijk ik verkeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-02-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Laatst online: 08-07-2023
ik heb een M6000N Centrino 1,6Ghz 60GB 7200RPM 512MB DVD/CDRW 15.1 SXGA+TFT ATI M10 W-LAN besteld die hopelijk ergens volgende week leverbaar is.

vanochtend heb ik contact gehad met de laptopper over de uitbreiding naar een 54mbps interne wlan kaart. het is een msi kaart en kost 49 euro ex btw inclusief montage en inruil van de 11mbps kaart.

ik heb nog niets gehoord mbt tot mijn vraag of het invloed heeft op de asus fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 06 februari 2004 @ 12:17:In het Dell 8600 topic kunnen ze met sisift sandra zien wat voor scherm ze hebben. Ik zie die info hier niet terug? Of kijk ik verkeerd?
Dit is volgens mij alleen mogelijk als je een specifieke driver voor je scherm hebt geïnstalleerd. Bij de meeste schermen (en dus ook de LCD in de M6000) ziet WindowsXP (en dus ook SiSoft Sandra) alleen een 'standaardbeeldscherm'.

In mijn laptop krijg ik 3x 'standaardbeeldscherm' te zien (=LCD, TV-out, Component-out) en 1x 'MAG 17DX715T' (=externe monitor op VGA poort). Voor deze laatste heb ik zelf handmatig de driver geïnstalleerd.

Waarschijnlijk wordt er door Dell wel een 'monitor-driver' voor de LCD in de Dell 8600 meegeleverd. Zo'n monitor-driver stelt trouwens niet veel voor. Het is meestal niet meer dan de naam van de monitor en een lijstje met toegestane schermresoluties & refreshrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier kunnen we verder gaan: [rml][ Ervaringen] Asus M6000N (notebook) - deel 2[/rml]

[ Voor 71% gewijzigd door Laurent op 06-02-2004 18:15 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.