Heb je de asus al irl gezien.. hij ziet er dus niet bepaald plastic uit en hij is niet zwart maar bruinSmirnoff schreef op 21 januari 2004 @ 22:38:
[...]
De asus nietdat scheelt (kleur zwart maakt een hoop goed)
Heb jij een TM ofzo???Smirnoff schreef op 21 januari 2004 @ 22:38:
[...]
De asus nietdat scheelt (kleur zwart maakt een hoop goed)
Verwijderd
Wie van jullie heeft er een rugzak voor z'n laptop??? Welke type en waar heb je hem gekocht??
Ben zelf op zoek naar de Targus sprint laptoptas maar de laptopper levert die niet

Weet iemand wel waar ze hem hebben???
thnks!!
Ben zelf op zoek naar de Targus sprint laptoptas maar de laptopper levert die niet
thnks!!
Verwijderd
Bij http://www.accessoireshop.nl/ is de sprint vrij goedkoop volgens mij. Wel vreemd trouwens dat de zwarte versie duurder is dan blauw en creme.
M6000 op frontpage: nieuws: Asus notebook met Intel Pentium M Dothan-processor online
M6000 op frontpage: nieuws: Asus notebook met Intel Pentium M Dothan-processor online
Dixons heeft ze in ieder geval gehad. Weet niet precies welk model, maar ze waren van Targus. Een vriend van me heeft erin en die is er erg tevreden over; hij sleept z'n Acer TM800 nu bijna overal mee naartoe. Ga hem zelf ook maar eens aanschaffen denk ik...Wie van jullie heeft er een rugzak voor z'n laptop??? Welke type en waar heb je hem gekocht??
Fongwan
je TS moet je updaten
Er is al een deel 6 + de tm 800 (1.3ghz dus) haalt al 7000.
De 803 iets van 8200 dacht ik. Wat ik wel zeker weet is dat 1 803 7200 haalde.
je TS moet je updaten
Verwijderd
Ik heb ehm besteld:
M6000N Centrino 1,6Ghz 60GB 7200RPM 512MB DVD/CDRW 15.1 SXGA+TFT ATI M10 W-LAN
Nou maar afwachten wanneer ik ehm kan ophalen.
Verwijderd
Ik heb deze dus ook besteld en ze zijn vandaag weer binnen gekomen en ik ga hem morgen ophalen!!!!!Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:51:
Ik heb ehm besteld:![]()
Verwijderd
Waarom moet dat een "sprint" model zijn? de gewone Deluxe Backpack die ze bij delaptopper wel leveren is toch even handig?Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:10:
Wie van jullie heeft er een rugzak voor z'n laptop??? Welke type en waar heb je hem gekocht??
thnks!!
=> http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=729
Is er gisteren 22-01-04 gebeld voor een afspraak van levering, ben ik *&#@$%*&^%%$$ niet thuis. Was zo stom geweest mijn vaste foonnummer door te geven. Zal dan vanmorgen maar ff bellen. Misschien dat ik hem zaterdag dan nog heb. Anders maandag maar 
Kreeg vanochtend telefoon dat ze hem vandaag nog brengen.....in één woord, geweldig.
Edit: Hij is binnen..ziet er echt vet uit
en voelt lekker stevig aan. Zo de boel maar ff installeren.
Kreeg vanochtend telefoon dat ze hem vandaag nog brengen.....in één woord, geweldig.
Edit: Hij is binnen..ziet er echt vet uit
[ Voor 31% gewijzigd door Evil Genius op 23-01-2004 13:53 ]
Verwijderd
Niet toevallig vanuit de buurt van Amersfoort? Die van mij staat ook klaar. Er blijkt gister niets met TPG te zijn verstuurd ivm problemen op het postkantoorVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 22:12:
[...]
Ik heb deze dus ook besteld en ze zijn vandaag weer binnen gekomen en ik ga hem morgen ophalen!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
edit:
la maar, ben al ff op en neer geweest naar wijk en aalburg. dichterbij dan ik dacht.... nu nog ff w2k installen!
la maar, ben al ff op en neer geweest naar wijk en aalburg. dichterbij dan ik dacht.... nu nog ff w2k installen!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 14:10 ]
Verwijderd
Is er al iemand die goede/slechte ervaringen heeft met het branden van DVD-R's op zijn M6000?
Vooral informatie over welke merken DVD-R niet (goed) werken, zijn zeer welkom: Scheelt weer een miskoop.
Vooral informatie over welke merken DVD-R niet (goed) werken, zijn zeer welkom: Scheelt weer een miskoop.
Ik moet trouwens zeggen dat het gehalte aan "Ik heb 'm ook besteld en hij is dan-en-dan binnen" posts wel erg hoog is hier. Ik had toch meer gehoopt op ervaringen, vragen over bepaalde functies etc. Ben er zelf nog niet toe gekomen echt alle functies uit te proberen, maar totnutoe wel erg blij d'rmee; heb al in m'n hangmat film gekeken zonder ook maar 1 draadje 
Enfin, zodra ik meer ervaringen te posten heb horen jullie het wel.
Koop in ieder geval geen Princo's. Daar heb ik bijzonder slechte ervaringen mee. Deze schijfjes zijn vaak niet te branden, en, als je ze dan al gebrand krijgt, over het algemeen niet eens goed te lezen op andere apparaten.Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 14:42:
Is er al iemand die goede/slechte ervaringen heeft met het branden van DVD-R's op zijn M6000?
De Commodore (Maxell OEM) 2x DVD-R doen het tot nu toe heel aardig voor mij. Ik heb er inmiddels een stuk of 30 gebrand en nog geen enkele coaster.
[ Voor 21% gewijzigd door mvdklip op 23-01-2004 16:26 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Ik ben benieuwd heb nu bij een lokale leverancier een offerte opgevraagd voor deze Asus en voor een TM803. Aan de hand hiervan bepaalt mijn werkgever welke het word 
Ik ben benieuwd wat het gaat worden en ik zal met elk van de twee zeer tevreden zijn!
Ik vind het alle 2 heel mooie laptops, alleen de asus heeft die 9600 he
Ik ben benieuwd wat het gaat worden en ik zal met elk van de twee zeer tevreden zijn!
Ik vind het alle 2 heel mooie laptops, alleen de asus heeft die 9600 he
Verwijderd
Omdat ik gister een tracking-code kreeg van de-laptopper, en er vanwege problemen met het plaatselijke postkantoor geen laptops zijn verstuurd gister, kon ik het niet meer houden en heb de laptop vandaag maar gehaald (1.6Ghz, 512Mb, 15.1'', Combo en 80Gb=voor video-editen).
Daar de laptop nog even bekeken (knoppix) en geen dooie pixels gezien. Helaas blijken er thuis onder SXGA+ toch 2 dood te zijn: 1 achter de taakbalk (rechts) en nog 1 op 2cm van rechtsonder, en 0,5 cm van de rand. Licht altijd op, dus wel wat irrie. Verder erg fraaie laptop, behoorlijk stevig en mooi scherm (op die 2 na dan).
De intel 2100 (wireless) heeft een veel betere ontvangst dan m'n huidige adapters (actiontec usb en sitecom CF), dus da's jammer voor m'n achterbuurman die ik nu zonder problemen vanaf de bank kan ontvangen
Tocuhpad is nog even wennen (of beter instellen), gaat wat minder makkelijk 'precies' dan m'n oude dell. Vind dat de fan toch nog wel regelmatig aanslaat, maar goed het geluid is zeker aanvaardbaar. Nu het donker wordt zie je de blauwe aan/uit knop wel heel erg goed, kijke of ik die morgen nog leuk vind.
En het muisje heeft een wat korte staart, en die moet links achterin de usb, en ligt rechts van de laptop: hopelijk niet te kort...
Daar de laptop nog even bekeken (knoppix) en geen dooie pixels gezien. Helaas blijken er thuis onder SXGA+ toch 2 dood te zijn: 1 achter de taakbalk (rechts) en nog 1 op 2cm van rechtsonder, en 0,5 cm van de rand. Licht altijd op, dus wel wat irrie. Verder erg fraaie laptop, behoorlijk stevig en mooi scherm (op die 2 na dan).
De intel 2100 (wireless) heeft een veel betere ontvangst dan m'n huidige adapters (actiontec usb en sitecom CF), dus da's jammer voor m'n achterbuurman die ik nu zonder problemen vanaf de bank kan ontvangen
Tocuhpad is nog even wennen (of beter instellen), gaat wat minder makkelijk 'precies' dan m'n oude dell. Vind dat de fan toch nog wel regelmatig aanslaat, maar goed het geluid is zeker aanvaardbaar. Nu het donker wordt zie je de blauwe aan/uit knop wel heel erg goed, kijke of ik die morgen nog leuk vind.
En het muisje heeft een wat korte staart, en die moet links achterin de usb, en ligt rechts van de laptop: hopelijk niet te kort...
Ben je toevallig in de "luxe" positie dat je hem kunt vergelijken met een andere centrino notebook? Dus dat we weten hoeveel harder het geluid is dan bij andere centrino'sVerwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 17:21:
... Vind dat de fan toch nog wel regelmatig aanslaat, maar goed het geluid is zeker aanvaardbaar. Nu het donker wordt zie je de blauwe aan/uit knop wel heel erg goed, kijke of ik die morgen nog leuk vind...
Verder ga ik na jouw opmerking denk ik maar toch voor de pixelgarantie.
Verwijderd
Ik heb wel naar andere centrino's gekeken, maar in de winkel hoor de fan's toch niet boven de herrie uit.... dus zou ik geen zinnig woord over durven zeggen. Het is best wel een beschaafd geluid overigens (lijkt niet op m'n dual athlon bijv.), dus maak je geen zorgen. M'n oude laptop (P II 233) hoorde je alleen bij het opstarten even, dus is kwestie van even wennen. Als die ASUS aanslaat kijk ik nu nog steeds even op van 'wat hoor ik nou?'. Van die pixels is inderdaad wel zondeOscar Mopperkont schreef op 23 januari 2004 @ 17:32:
[...]
Ben je toevallig in de "luxe" positie dat je hem kunt vergelijken met een andere centrino notebook? Dus dat we weten hoeveel harder het geluid is dan bij andere centrino's
Was niet aan mij gericht, maar ik kan het toch niet nalaten even te reageren. Ik ben in de 'luxe' positie om hem te vergelijken met twee stuks Acer Travelmate 291LCi en een Toshiba M30-154. De fan van de Asus slaat naar mijn gevoel wel wat vaker aan en is ook wat luidruchtiger dan de andere laptops. Niet storend, maar minder spectaculair dan de Acer Travelmate 291LCi. Toen ik de 291LCi voor de eerste keer installeerde (ben systeembeheerder hier), was ik echt verbaasd dat ie zo ontzettend stil was en zo weinig woog. Zelf had ik toen nog een Acer Aspire 13xx met een AMD processor erin, dus dat was echt een wereld van verschil!Oscar Mopperkont schreef op 23 januari 2004 @ 17:32:
[...]
Ben je toevallig in de "luxe" positie dat je hem kunt vergelijken met een andere centrino notebook? Dus dat we weten hoeveel harder het geluid is dan bij andere centrino's
[ Voor 6% gewijzigd door mvdklip op 23-01-2004 17:39 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Wat heel veel helpt tegen het steeds aanslaan van de fan is gewoon die CPU op 600 MHz zetten, doe ik hier altijd als ik aan het werk ben op dat ding. Het verschil tussen 600 MHz en 1400 MHz merk ik toch niet in m'n mail client ... en die ene keer dat ik iets compile of even een spelletje speel overleef ik die fan ook wel weer.
Enige spel dat ik erop getest heb nu is de demo van Far Cry (een nieuw spel van Ubisoft). Dat draait echt heel soepel op 1280x800x32. Ding is beter dan me workstation
Enige spel dat ik erop getest heb nu is de demo van Far Cry (een nieuw spel van Ubisoft). Dat draait echt heel soepel op 1280x800x32. Ding is beter dan me workstation
Wat ruist er door het struikgewas
Ik heb het wel over het geluid/gedrag van die laptops als ze aan de netspanning hangen. De PowerGear utility van Asus bijvoorbeeld heb ik nog niet zo ver gekregen op 600MHz te draaien als ie aan de netspanning hangt...Cybje schreef op 23 januari 2004 @ 17:56:
Wat heel veel helpt tegen het steeds aanslaan van de fan is gewoon die CPU op 600 MHz zetten, doe ik hier altijd als ik aan het werk ben op dat ding. Het verschil tussen 600 MHz en 1400 MHz merk ik toch niet in m'n mail client ... en die ene keer dat ik iets compile of even een spelletje speel overleef ik die fan ook wel weer.
mvdklip: Ik heb 'm hier vrijwel altijd op 600 MHz, ook op de netspanning (hangt-ie hier thuis meestal op). I dunno hoe die PowerGear utility werkt, beestje draait hier vrijwel de hele tijd Linux.
Verwijderd
Oscar Mopperkont schreef op 23 januari 2004 @ 17:32:
[...]
....

Verwijderd
Nou ik heb hem vanmiddag opgehaald!! Hij staat nu aan de lader en vanavond ga ik hem installeren. Maar zo op het eerste oog: een geweldig ding!!!Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 18:49:
[...]
had ik dat nou ook maar gedaan.... Ga morgen mijn laptop ophalen... ben benieuwd... BTW ik heb er maar 1 gehoord die dooie pixels heeft duss.... er is nog hoop
![]()
Ik laat jullie meer weten zodra ik meer info heb...
Wil do ... zal ook ff kijken of het in het Centrino topic al is verwerkt doe ik dat ook meteen.RS_003 schreef op 22 januari 2004 @ 18:35:
Fongwan
je TS moet je updaten
Yep de M6000N is hopenlijk vanaf half februari leverbaar met een Dothan.Evil Genius schreef op 22 januari 2004 @ 19:39:
Zoals op tweakers te zien is, is de eerste Dothan laptop van Asus op hun site te zien.
*klik*
Als iemand meer info al heeft of gevonden heeft over de Dothan post dat dan ff in het Centrino topic dan kan ik die gegevens daar verwerken.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
/me Ik wil graag inderdaad iets minder posts zien in de trant van zoals puchelaar zegt: "Ik heb 'm ook besteld en hij is dan-en-dan binnen"puchelaar schreef op 23 januari 2004 @ 15:21:
Ik moet trouwens zeggen dat het gehalte aan "Ik heb 'm ook besteld en hij is dan-en-dan binnen" posts wel erg hoog is hier. Ik had toch meer gehoopt op ervaringen, vragen over bepaalde functies etc. Ben er zelf nog niet toe gekomen echt alle functies uit te proberen, maar totnutoe wel erg blij d'rmee; heb al in m'n hangmat film gekeken zonder ook maar 1 draadje
Dat je hem besteld hebt is natuurlijk heel leuk maar als je al zo een post maakt geef dan ook aan welke config en waarom. En eventuele vragen die je hebt qua gebruik.
Ik hoop dat er mensen zijn die een review wilt schrijven over zijn M6000N, waarbij de config erin vermeld wordt de enkele benchmarks zoals ik die al in de openingspost heb gequote. Daarnaast ook voornamelijk ervaringen met de wireless verbinding icm met welke AP of Wireless router. En last but not least, de werktijden, hoe lang gaat de batterij mee met bepaald gebruik.
Als er mensen zijn die zich geroepen voelen laat me het dan maar weten, het liefst zou ik van elke versie (hiermee bedoel ik 14, 15 & 15,4 inch) een review willen. Waarbij er ook dan vermeld wordt waarom diegene voor die schermgrootte heeft gekozen.
Ik het misschien leuk om een paar polls te maken zoals in het Acer TM80x topic ?
Waarbij ik dan eventueel zelf aan de volgende dingen dacht.
1) Scherm, 14, 15 of 15,4 inch
2) Proc => Banias 1,3 t/m 1,7 en Dothan
3) Harddisk => alle combi's die er zijn, 4200, 5400 & 7200 RPM en 20 t/m 80 GB
4) RAM => 1x256 etc.
5) CD rom drive, combi etc.
Graag wat feedback hierover dan zal ik kijken of ik er vanavond of morgenavond tijd voor heb.
[ Voor 9% gewijzigd door FongWan op 23-01-2004 20:39 . Reden: Voor ANJO's Ogen ;) ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
Moet dat nou... al dat rood... doet zeer aan me oogjes
On topic
Helemaal mee eens!
Edit > stiekem je rode tekst weg halen... ik heb je wel door.....maar geef toe, ziet er toch wat vriendelijker uit.

On topic
Helemaal mee eens!
Edit > stiekem je rode tekst weg halen... ik heb je wel door.....maar geef toe, ziet er toch wat vriendelijker uit.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 22:24 ]
Ik ben nu bezig met een review, ik hoop dat het een beetje compleet wordt. Kan misschien wel ff duren. Druk, druk. Doe mijn best in ieders geval.
Ahhh das nou leuk om te horen.
Bedankt voor je tijd en moeite.
BTW ik heb polls aangemaakt in de openingspost.
Willen de mensen die even hun configs voten want ik ben wel benieuwd welke config het meeste voor zal komen. Vooral nu je zelf kan samenstellen bij een bepaalde inet shop.
Als er nog andere dingen die in een poll verwerkt kunnen worden die interessant zijn laat me het maar weten.
Bedankt voor je tijd en moeite.
BTW ik heb polls aangemaakt in de openingspost.
Willen de mensen die even hun configs voten want ik ben wel benieuwd welke config het meeste voor zal komen. Vooral nu je zelf kan samenstellen bij een bepaalde inet shop.
Als er nog andere dingen die in een poll verwerkt kunnen worden die interessant zijn laat me het maar weten.
Verwijderd
Ik ben nu de ASUS aan het installeren en zie ik dat ik 1 kleine dode pixel heb (= wit puntje) in het middengebied van het scherm. Ik heb pixelgarantie afgenomen, zouden jullie contact opnemen?
Ja natuurlijk! Daar heb je die garantie juist voor genomen, en in het midden van het scherm kan erg vervelend zijn. Zeker als je je snel stoort aan dingen.Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 21:41:
Ik ben nu de ASUS aan het installeren en zie ik dat ik 1 kleine dode pixel heb (= wit puntje) in het middengebied van het scherm. Ik heb pixelgarantie afgenomen, zouden jullie contact opnemen?
Verwijderd
Da's balen.... In het middengebied blijft het irriteren denk ik. Ik heb er zelf 2 rechtsonder, en ik weet nog niet 100% zeker of ik'm zal ruilen....Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 21:41:
Verwijderd
Uiteraard zou ik hier geen genoegen mee nemen. Je koopt immers niet voor niets een pixel garantie. Ik zou als ik jou was ff lekker flink afdwingen op de prijs. Het is voor een bedrijf goedkoper om “korting” te geven dan de hele laptop om te ruilen.Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 21:41:
Mijn verwachting is dat je 100 tot 150 euro terug kan vorderen. Afhankelijk van hoe sterk jij in je schoenen staat aan de telefoon.
Ik zou zelf denk ik een nieuwe claimen, vooral omdat je die pixelgarantie hebt genomen en omdat je midden in je scherm een dode witte pixel hebt.
hmmm ik denk dat ik 3 extra polls maak, pixelgarantie, verzekering, hoeveel dode pixels heb je. is misschien wel handig. of niet
hmmm ik denk dat ik 3 extra polls maak, pixelgarantie, verzekering, hoeveel dode pixels heb je. is misschien wel handig. of niet
Heb zonet met mijn laptopje ff 3dmark 2001 gedraait en ik kom tot een respectable score van 9120.
Specs:
1.6 Centrino 1Mb
2x 256 Mb DDR
60 Gb 7200 rpm
15,1" tft
ATI M10 (9600) 64 MB
Specs:
1.6 Centrino 1Mb
2x 256 Mb DDR
60 Gb 7200 rpm
15,1" tft
ATI M10 (9600) 64 MB
Verwijderd
15.4" WXGA (1600x1024) or WSXGA+ (1680x1050) 256K Color Max
Dit klopt niet de wxga is 1280*800 en de WSXGA+ is voorlopig niet leverbaar. Door de distributeur werd dit gemeld.
Dit klopt niet de wxga is 1280*800 en de WSXGA+ is voorlopig niet leverbaar. Door de distributeur werd dit gemeld.
Verwijderd
Hangt er van....Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 21:41:
5 dode pixels is de pixelgarantie van Asus.
Je neemt een aanvullende garantie bij de winkelier om je daarvoor in te dekken.
Is het opvallend/ irriterend? Dan ja.
Ik zie in de poll dat er 3 mensen zijn die de M6000N met een Dothan besteld hebben 
2 met een 1,7GHz Dothan en 1 met een 1,6GHz Dothan.
Euhhh just 2 make sure, hebben jullie het wel goed ingevuld
Aangezien je tot half februari moet gaan wachten voordat je hem ontvangt.
Gister m'm M6N opgehaald bij de laptopper. (wel even zoeken die zaak trouwens
)
---------------------------------
1.6Ghz
2x512mb
60GB 7200rpm
15.1 SXGA+
DVD/CDRW
3Dmark 2001SE: 9143
Ik wilde in eerste instantie voor de 15.4 WSXGA+ gaan (1680x1050) maar toen ik er achter kwam dat die (nog) niet leverbaar was ben ik toch voor de 15.1 gegaan en ik moet zeggen dat 1400x1050 een heerlijke resolutie is voor dit schermpje. geen moment spijt.
Tijdens de 3Dmark 2001 bench, tikte de CPU temp de 60 graden aan volgens de bijgeleverde ASUS PC Probe. Vrij warm dacht ik zo, of is dat normaal voor een laptop met deze specs
zal het ook eens met MBM checken.
Laptop bevalt verder goed, geen dode pixels kunnen ontdekken. Als ik dan toch een minpuntje moet zoeken is het dat de CD-rom drive niet helemaal mooi aansluit (kiertje is aan de ene kant iets groter dan aan de andere kant) maar ja..
Ook vind ik de USB poorten niet echt gelukkig gekozen, ze zitten linksachterop en zoals eerder gezegd is het snoer van de bijgeleverde muis niet echt lang zodat je vrij dicht naast de lap zit met de muis, precies voor de fan outlet. Dus je voelt als de fan aanslaat (wat overigens niet vervelend is) de warme lucht over je hand gaan.
En oja, op de aan/uit knop led zou wel een dimmer mogen zitten
Dit zijn mijn "gezochte" minpuntjes, verder heerlijke lap
1.6Ghz
2x512mb
60GB 7200rpm
15.1 SXGA+
DVD/CDRW
3Dmark 2001SE: 9143
Ik wilde in eerste instantie voor de 15.4 WSXGA+ gaan (1680x1050) maar toen ik er achter kwam dat die (nog) niet leverbaar was ben ik toch voor de 15.1 gegaan en ik moet zeggen dat 1400x1050 een heerlijke resolutie is voor dit schermpje. geen moment spijt.
Tijdens de 3Dmark 2001 bench, tikte de CPU temp de 60 graden aan volgens de bijgeleverde ASUS PC Probe. Vrij warm dacht ik zo, of is dat normaal voor een laptop met deze specs
Laptop bevalt verder goed, geen dode pixels kunnen ontdekken. Als ik dan toch een minpuntje moet zoeken is het dat de CD-rom drive niet helemaal mooi aansluit (kiertje is aan de ene kant iets groter dan aan de andere kant) maar ja..
Ook vind ik de USB poorten niet echt gelukkig gekozen, ze zitten linksachterop en zoals eerder gezegd is het snoer van de bijgeleverde muis niet echt lang zodat je vrij dicht naast de lap zit met de muis, precies voor de fan outlet. Dus je voelt als de fan aanslaat (wat overigens niet vervelend is) de warme lucht over je hand gaan.
En oja, op de aan/uit knop led zou wel een dimmer mogen zitten
Dit zijn mijn "gezochte" minpuntjes, verder heerlijke lap
Verwijderd
Ja, toch maar wel besloten te doen, want tja hij zit echt in het midden. En ik 'weet hem constant te vinden' dus ik weet zeker dat ik mezelf na verloop van tijd ga irriteren aan dat puntje. Ik heb gisteravond een meeltje verzonden en zojuist had ik er al 1 terugontvangen! Ze komen hem maandag of dinsdag omruilen! Perfecte service hoor, echt heel goed. Ik ben hem gister op komen halen en ze zijn ook heel klantvriendelijk.Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 22:00:
[...]
Da's balen.... In het middengebied blijft het irriteren denk ik. Ik heb er zelf 2 rechtsonder, en ik weet nog niet 100% zeker of ik'm zal ruilen....
Ik ga nu weer verder met installeren, want ze gaven aan dat de HD geswapt wordt. Dus... laterz!!
Zijn er trouwens mensen die korting hebben weten te bedingen op de ASUS? Ik las in een topic over afdingen het volgende:
Het is dus mogelijk bij de Laptopper. En om het topic on-topic tehouden, aub alleen reageren met dat je gelukt is of niet gelukt is. Geen algemene discussie over afdingen starten aubDoor DaMorpheus - Sunday 19 October 2003 21:27
Ik heb bij de laptopper toch wel zo'n 125 euro ex btw korting gekregen, in de vorm van 75 cash en voor 50 euro aan upgrades, dus het kan toch
Verwijderd
Ja hoor ik heb hem goed ingevuld...in februari "valt" ie op me deurmat.FongWan schreef op 24 januari 2004 @ 00:29:
Ik zie in de poll dat er 3 mensen zijn die de M6000N met een Dothan besteld hebben
Verwijderd
Nou sorry maar ik heb er ook 1 
ook bij de laptopper gekocht
Na het aanzetten stond er ook al XP op
Ik wilde een ghost maken en ik zag dat er een hidden partitie op de schijf staat
Nou las ik dat er een recovery op staat maar hoe kan ik die benaderen of gebruiken want ik heb de hele asus site afgezocht en nix gevonden
Ik wilde een ghost maken en ik zag dat er een hidden partitie op de schijf staat
Nou las ik dat er een recovery op staat maar hoe kan ik die benaderen of gebruiken want ik heb de hele asus site afgezocht en nix gevonden

Verwijderd
Ik wilde in eerste instantie voor de 15.4 WSXGA+ gaan (1680x1050) maar toen ik er achter kwam dat die (nog) niet leverbaar was , heb ik hem niet besteld en zit ik toch te dubben of ik een dell 8600 koop of wacht tot asus met een WSXGA+ scherm komt , weet iemand waneer die komt ????
Met partitionmagic kun je deze hidden partitie weer zichtbaar maken.Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:13:
Nou sorry maar ik heb er ook 1
Verwijderd
Even een kleine waarschuwing: de plastic behuizing krast heel snel.
Ik heb van de week een paar keer met korte mouwen en een horloge om zitten tikken, en heb nu dus links onder mijn toetsenbord al een flink aantal krassen zitten:

Voortaan dus ook maar even mijn horloge af doen, als ik mijn trui uit trek.
PS. Lycos heeft de website waar ik mijn high-res pics had geparkeerd, gesloten wegens te veel bandbreedte verbruik. Ik zal proberen om de pics snel ergens anders te hosten en dan de links aanpassen.
Ik heb van de week een paar keer met korte mouwen en een horloge om zitten tikken, en heb nu dus links onder mijn toetsenbord al een flink aantal krassen zitten:
Voortaan dus ook maar even mijn horloge af doen, als ik mijn trui uit trek.
PS. Lycos heeft de website waar ik mijn high-res pics had geparkeerd, gesloten wegens te veel bandbreedte verbruik. Ik zal proberen om de pics snel ergens anders te hosten en dan de links aanpassen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 23:06 ]
pffffffffff het hele asus draadje in 1 stuk door gelezen.
@emc2 ja die plaatjes van je ongekraste laptopje zou ik idd nog wel willen zien
ik denk dat ik deze ook ga kopen, zelf let ik bij de koop van een tft op de pixelpitch weet iemand deze waarde toevalling van de SXGA+ (1400x1050) scherm ?
@emc2 ja die plaatjes van je ongekraste laptopje zou ik idd nog wel willen zien
ik denk dat ik deze ook ga kopen, zelf let ik bij de koop van een tft op de pixelpitch weet iemand deze waarde toevalling van de SXGA+ (1400x1050) scherm ?
Verwijderd
Kun je eenvoudig uitrekenen:bbstreams schreef op 24 januari 2004 @ 23:20:ik denk dat ik deze ook ga kopen, zelf let ik bij de koop van een tft op de pixelpitch weet iemand deze waarde toevalling van de SXGA+ (1400x1050) scherm ?
4:3, 15.1" = 12.08" x 9.06" -> 1400 pixels op 12.08" -> 115.9 DPI / 0.219 mm pixelpitch
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 23:33 ]
Verwijderd
Hoelang gaat die ongeveer mee op zijn accu? In de specificaties staat 7.4 uur, maar dat lijkt me wel erg lang.
Nou ik denk zelf dat hij 7,5 uur haalt met een 2e batterij en ongeveer rond de 4 uur zit met de meegeleverde batterijRun-down life, 5.5 hrs (8.5 hrs with the 2nd Battery)
Kan een van de gelukkige eigenaren een antwoord op de batterij gebruiksduur geven?
dat is dotpitch waarschijnlijkVerwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:33:
[...]
Kun je eenvoudig uitrekenen:
4:3, 15.1" = 12.08" x 9.06" -> 1400 pixels op 12.08" -> 115.9 DPI / 0.219 mm pixelpitch
nog een vraagje; mensen vinden het een scherm scherp, das goed maar is dit te danken aan trucjes zoals de ACE View/ 'Dual Channel' LVDS I.F. of is het scherm gewoon beter van kwaliteit ??
[ Voor 15% gewijzigd door bbstreams op 25-01-2004 01:03 ]
Iemand had het idd eerder al over dat muissnoertje, maar ik snap niet echt het probleem. Ik heb het even opgemeten, maar dat snoer is 1m50. Ik heb hier juist dat dat snoer te lang is en daardoor soms ergens achter blijft haken (bijv. bureaurand, snoer loopt langs zijkant van laptop hier op me bureau).Beetec schreef op 24 januari 2004 @ 04:09:
Het scherm is volgens mij van hele goede kwaliteit. Ik weet wat Ace View en Dual Channel enzo doen en of dat software is of hardware? In het geval van software, onder Linux ziet het er hier iig ook goed uit. Mij maakt dat verder ook weinig uit, want goede kwaliteit door hardware of door software blijft goede kwaliteitbbstreams schreef op 25 januari 2004 @ 00:30:
nog een vraagje; mensen vinden het een scherm scherp, das goed maar is dit te danken aan trucjes zoals de ACE View/ 'Dual Channel' LVDS I.F. of is het scherm gewoon beter van kwaliteit ??
Wat ik bij me vorige laptop had was dat een kleur er op verschillende punten op het scherm anders uit zag. Bij deze is 1 kleur ook gewoon echt 1 kleur. Ik merk het overigens wel iets dat het scherm 'maar' 18 bit kleur laat zien, soms zie je dat een verloop van de ene in de andere kleur niet helemaal klopt. Overigens zie je dat alleen als je echt even zo'n verloopje maakt in bijv. Photoshop. Tijdens DVD kijken en gewoon werken op de laptop merk je daar niks van. DVD kijken vind ik overigens echt tof op dat ding, net zoals een spel. De refresh van het scherm (of hoe dat ook maar heet bij TFT ... opbouwtijd geval van zo'n pixel enzo, ben even naam kwijt) is volgens mij zeer goed. Ik zie geen vegen oid en DVD en games lopen zeer soepel en zien er ook strak uit.
Ik ben erg tevreden over me Asusje dus
[ Voor 51% gewijzigd door Cybje op 25-01-2004 01:44 . Reden: Verhaal erbij geplakt ]
Verwijderd
Als ik naar andere dotpitch berekeningen op internet (15" 1024x768 = 0.297mm pixelpitch) kijk wel, je moet niet vergeten dat 1400x1050 een erg hoge resolutie is voor een 15.1" TFT scherm. Op de desktop zul je zo'n hoge resolutie niet snel vinden in een TFT scherm.bbstreams schreef op 25 januari 2004 @ 00:30:
[...]
dat is dotpitch waarschijnlijk, (dat geldt voor CRT) 0.21 is voor TFT wel erg revolutionair laag
. wat ik weet is dat een goede TFT rond de 0.26 is en standaard rond de 0.29 dus weet je zeker dat deze berekening klopt. ?
Dan heb ik een andere muis bij m'n asus geleverd gekregen want hier is ie toch echt maar 75cm lang.Cybje schreef op 25 januari 2004 @ 01:34:
[...]
Iemand had het idd eerder al over dat muissnoertje, maar ik snap niet echt het probleem. Ik heb het even opgemeten, maar dat snoer is 1m50. Ik heb hier juist dat dat snoer te lang is en daardoor soms ergens achter blijft haken (bijv. bureaurand, snoer loopt langs zijkant van laptop hier op me bureau).
[...]
Overigens na 2 dagen met deze lap gewerkt te hebben vind ik het geen probleem meer. lang zat.
Toch vraag ik me nog steeds af of andere ook cpu temps krijgen van over de 60 graden tijdens een beetje gamen? en of dit normaal is voor deze laptop?
Verwijderd
Ik heb hem nu een aantal dagen, van alles op gedaan op gegamed, dvd gekeken... en hij blijft constant op 46/47 graden staan....Beetec schreef op 25 januari 2004 @ 02:35:
[...]
Dan heb ik een andere muis bij m'n asus geleverd gekregen want hier is ie toch echt maar 75cm lang.
Overigens na 2 dagen met deze lap gewerkt te hebben vind ik het geen probleem meer. lang zat.
Toch vraag ik me nog steeds af of andere ook cpu temps krijgen van over de 60 graden tijdens een beetje gamen? en of dit normaal is voor deze laptop?
heeft iemand al naar de TV-Out kunnen kijken? Kwestie van DVD's op TV te kunnen zien...?
Ligt een beetje aan wat je doet. Alleen een beetje internetten kun je ongeveer 4,5 uur doen. FarCry spelen hooguit 2 uur. Met powergear in battery saving mode zul je mischien die 7,5 uur halen.FongWan schreef op 25 januari 2004 @ 00:24:
[...]
Nou ik denk zelf dat hij 7,5 uur haalt met een 2e batterij en ongeveer rond de 4 uur zit met de meegeleverde batterij
Kan een van de gelukkige eigenaren een antwoord op de batterij gebruiksduur geven?
Verwijderd
Thanx maar dat bedoel ik nietEvil Genius schreef op 24 januari 2004 @ 22:38:
[...]
Met partitionmagic kun je deze hidden partitie weer zichtbaar maken.
Die hidden partition heet RECOVERY
dus mijn gedachte is dat ik die kan gebruiken op een eventuele nieuwe install te maken
maar hoe?
Verwijderd
TV-out is behoorlijk goed, maar heb nog niet goed naar de kwaliteit gekeken: het beeld op de tv is te klein (desktop is groter), en het beeld 'schuift' over desktop als je met de cursor aan de rand komt (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik zoe dus nog wat om dat goed in te stellen (voor clone-mode).hobbit_be schreef op 25 januari 2004 @ 10:31:
heeft iemand al naar de TV-Out kunnen kijken? Kwestie van DVD's op TV te kunnen zien...?
De ASUS dvdspeler (powerdvd) toont niets bijzonders op de tv-out. Ik bedoel zoals windows media player, die in theatre mode alleen het video deel full-screen op de tv-out toont. Zoek dus ook nog een dvd-speler die'm goed op de tv-out toont (ik dacht zoomplayer, maar nog niet geprobeerd).
is de 15,1" 1400x1050 native resolution of het max haalbare ? ik ga hem vooral zakelijk gebruiken met veel office en pdf en een belangrijke eis is dat er veel tekst en grafieken op het scherm past, maar moet wel goed leesbaar blijven, dus zonder interpolatie problemen. de meeste TFT schermen interpoleren lagere of hogere resoluties en dat ziet er in windows soms wat wazig uit of krijg je vertekende iconen of lettertypes. met name stylesheets (*.css ) maken het nogal eens onmogelijk lettertypes te vergroten of aan te passen als het niet je eigen documenten zijn zoals html.
wie heeft een 15.1 (1400x1050)? en kan hier een totaal screenshotje plaatsen van bv een internetpagina .
wie heeft een 15.1 (1400x1050)? en kan hier een totaal screenshotje plaatsen van bv een internetpagina .
Het is native dus haarscherp. Aan een screenshot heb je niet veel natuurlijk, maar er staan in dit topic ergens digicam shots...
Alle TFT schermen moeten interpoleren om een andere dan hun eigen res weer te geven (op full screen dan). Je bent met een TFT als het ware gedwongen op zijn native res te werken. Hoger kan gewoon niet omdat hij daarvoor geen pixels heeft, lager wordt bij tekstverwerking niet mooi. Bij spelletjes zie je er niks van. Mijn huisgenoot speelt op een 1400*1050 scherm altijd spellen op 1024*768 en het ziet er dan echt haarscherp uit, je merkt niet dat hij interpoleert.bbstreams schreef op 25 januari 2004 @ 12:26:
is de 15,1" 1400x1050 native resolution of het max haalbare ? ik ga hem vooral zakelijk gebruiken met veel office en pdf en een belangrijke eis is dat er veel tekst en grafieken op het scherm past, maar moet wel goed leesbaar blijven, dus zonder interpolatie problemen. de meeste TFT schermen interpoleren lagere of hogere resoluties en dat ziet er in windows soms wat wazig uit of krijg je vertekende iconen of lettertypes. met name stylesheets (*.css ) maken het nogal eens onmogelijk lettertypes te vergroten of aan te passen als het niet je eigen documenten zijn zoals html.
Je kunt denk ik het beste even naar een winkel gaan om het scherm in real life te bekijken en te beoordelen of je het fijn vindt. Dat het evt een ander mer is maakt voor het bekijken van de res natuurlijk niks uit
Update!
Ja Peepd, ik heb hem zojuist een paar minuten geleden besteld!!
De config is "uiteraard" de aanbieding geworden:
- 15.1" sXGA+
- 1,6Ghz
- 60GB 7200 RPM (In principe heb ik dat niet nodig, maar het is wel geinig
- Pixelgarantie
Alleen ben ik nu 1498,- ex btw kwijt dus ik zou verzendkosten moeten betalen...

[ Voor 33% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-01-2004 17:51 ]
Verwijderd
Hoe zit het nu met die tft resoluties ?
Welke combinaties zijn er mogelijk ?
15.1 : mogelijke native resoluties ?
15.4: mogelijke native resoluties ?
Zijn zowel 15.1 als 15.4 schermen 256K max colors of enkel het 15.4 scherm ?
Welke combinaties zijn er mogelijk ?
15.1 : mogelijke native resoluties ?
15.4: mogelijke native resoluties ?
Zijn zowel 15.1 als 15.4 schermen 256K max colors of enkel het 15.4 scherm ?
Masklin: lees het topic ... en er is maar 1 native resolutie voor een TFT. Behalve dan dat bij bijv. 15,4" de native resolutie 1280x800 is en dat 640x400 er dan dus ook nog wel redelijk okee uit zou moeten zien.
Ik denk overigens dat ze allemaal max. 256K kleuren hebben. Het is afaik sowieso vrij lastig met TFT'tjes om netjes 24 bit kleur weer te geven. Correct me if I'm wrong
Ik denk overigens dat ze allemaal max. 256K kleuren hebben. Het is afaik sowieso vrij lastig met TFT'tjes om netjes 24 bit kleur weer te geven. Correct me if I'm wrong
[ Voor 31% gewijzigd door Cybje op 25-01-2004 19:35 ]
Verwijderd
Nou die verzendkosten zullen geen probleem zijn. Ik heb dezelfde config met pixelgarantie en bevalt ZO GOED!! GEWELDIG GEWOON!! Kijk en die meerprijs voor die dvd brander, dan kan je beter de nec 2500 voor in je pc kopen.. ;-)Oscar Mopperkont schreef op 25 januari 2004 @ 13:45:
[...]
Update!
[...]
Ja Peepd, ik heb hem zojuist een paar minuten geleden besteld!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De config is "uiteraard" de aanbieding geworden:
- 15.1" sXGA+
- 1,6Ghz
- 60GB 7200 RPM (In principe heb ik dat niet nodig, maar het is wel geinig)
- Pixelgarantie
Alleen ben ik nu 1498,- ex btw kwijt dus ik zou verzendkosten moeten betalen...Terwijl als ik 2,- meer betaal dat niet nodig is, dus ik had de laptopper daarover gemaild, maar kreeg zaterdag wel een reactie maar geen antwoord op die vraag. Dus morgen even bellen, want dat is natuurlijk opperdwars.
Alleen die ene dooie pixel he... dinsdag komen ze hem omruilen, dan ben ik eindelijk dode pixelvrij!!!! Ben ik blij dat ik die pixelgarantie heb genomen!!!
Verwijderd
Mooi machientje
Ik wil binnenkort een nieuwe PC kopen, maar twijfel nu of ik een dekstop of een notebook zal kopen. Ik werk graag mobiel, dus de laptop heeft mijn voorkeur. Probleem is nu dat ik graag games speel, en daardoor een goede grafische kaart wil hebben. De bedoeling is namelijk dat ik mijn PC mee kan nemen om op te kunnen werken (studie) en makkelijk mee kan nemen naar vrienden om daar via een netwerk te kunnen gamen. Thuis wil ik 'm aansluiten op mijn huidige monitor, om daar lekker op te i-netten, gamen en er DVD's op te kijken. Nu kwam ik ongeveer drie weken terug dit topic tegen, en wil graag van de trotse eigenaars weten of de Ati M10 sterk genoeg is om de huidige games Full detail te kunnen spelen?
Spellen die ik graag speel:
Splinter Cell
Hidden & Dangerous 2
NFS Underground
Call of duty
Prince of Persia
Rainbow 6: Ravenshield
Vice City
En nog meer van die zware games die mijn huidige comp amper of helemaal niet kan draaien
Ook wil ik de games die over twee a drie jaar uitkomen nog redelijk tot goed kunnen spelen.
Kan dat allemaal met deze laptop of moet ik toch aan de desktop? Ik ben een absolute niet-kenner op dit gebied, en wil geen kat in de zak kopen
Ik wil binnenkort een nieuwe PC kopen, maar twijfel nu of ik een dekstop of een notebook zal kopen. Ik werk graag mobiel, dus de laptop heeft mijn voorkeur. Probleem is nu dat ik graag games speel, en daardoor een goede grafische kaart wil hebben. De bedoeling is namelijk dat ik mijn PC mee kan nemen om op te kunnen werken (studie) en makkelijk mee kan nemen naar vrienden om daar via een netwerk te kunnen gamen. Thuis wil ik 'm aansluiten op mijn huidige monitor, om daar lekker op te i-netten, gamen en er DVD's op te kijken. Nu kwam ik ongeveer drie weken terug dit topic tegen, en wil graag van de trotse eigenaars weten of de Ati M10 sterk genoeg is om de huidige games Full detail te kunnen spelen?
Splinter Cell
Hidden & Dangerous 2
NFS Underground
Call of duty
Prince of Persia
Vice City
En nog meer van die zware games die mijn huidige comp amper of helemaal niet kan draaien

Kan dat allemaal met deze laptop of moet ik toch aan de desktop? Ik ben een absolute niet-kenner op dit gebied, en wil geen kat in de zak kopen
Huidige games gaan er wel lekker op, maar over 2,3 jaar, tsja, das afwachten natuurlijk.Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:29:
En nog meer van die zware games die mijn huidige comp amper of helemaal niet kan draaienOok wil ik de games die over twee a drie jaar uitkomen nog redelijk tot goed kunnen spelen.
Voordeel van een desktop systeem is dat je gewoon je videokaart eruit haalt en een betere erin zet, dat kan niet bij een (meeste) laptop.
Succes met je keuze
Zie in de openingspost een link naar een review op anandtech. Wordt de M9600 vergeleken met een GeForce5650GO en dan zie je respectabele frame rates bij de recentere spellen.Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:29:
Splinter Cell
Hidden & Dangerous 2
NFS Underground
Call of duty
Prince of Persia
Vice City
En nog meer van die zware games die mijn huidige comp amper of helemaal niet kan draaienOok wil ik de games die over twee a drie jaar uitkomen nog redelijk tot goed kunnen spelen.
EDIT:
Bij deze het linkje:
ATI Mobility Radeon 9600 and NVIDIA GeForce FX Go5650: Taking on DX9
En hier de link met benchmark scores met Half Life 2 van dezelfde review.
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1866&p=9
De M9600 met 128MB scoort minimaal een framerate van 35, dus dit zal een klein beetje lager zitten met de 64MB versie die in de M6000N zit. Lees de hele review door want er worden ook andere games gebenched.
[ Voor 57% gewijzigd door FongWan op 25-01-2004 22:20 ]
Was idd geen probleem! De verzendkosten zijn geschraptVerwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:20:
[...]
Nou die verzendkosten zullen geen probleem zijn. Ik heb dezelfde config met pixelgarantie en bevalt ZO GOED!! GEWELDIG GEWOON!! Kijk en die meerprijs voor die dvd brander, dan kan je beter de nec 2500 voor in je pc kopen.. ;-)
Dat scheelt toch weer 9 eurotjes, wat een student altijd kan gebruiken
Ze hebben het dus geschrapt omdat mijn bestelling op 1498,- ex btw kwam
[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-01-2004 10:40 ]
Ik lees trouwens net het volgende in het Acer2000 topic:
Er kan dus gewoon flink getweakt worden met die mobile ATI's. Al mensen die het hebben aangedurfd met deze beauty? Ben wel benieuwd wat voor waarden er dan bij de 3dmark uitkomen, moet toch boven de 10.000 komen lijkt mij.Hmm net ff gespeeld met 3dmark2001 (build 340, ofzo).
Beetje spelen met Rage3dTweak, en overclocken van de 9200 ATI.
Kwam opeens op ongeveer 8100 punten.
Core 268 Mhz, memory 240 ongeveer.
ipv 213/200
Niet echt neeVerwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 11:45:
[...]
en het beeld 'schuift' over desktop als je met de cursor aan de rand komt (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik versta wellicht geen nederlands meer, maar bedoel je met de paragraaf dat ie gewoon zijn ding doet ofdat je helemaal niets hebt?.De ASUS dvdspeler (powerdvd) toont niets bijzonders op de tv-out. Ik bedoel zoals windows media player, die in theatre mode alleen het video deel full-screen op de tv-out toont. Zoek dus ook nog een dvd-speler die'm goed op de tv-out toont (ik dacht zoomplayer, maar nog niet geprobeerd).
IK heb zaterdag mijn 6000n binnengekregen
specs:
1400 besteld maar 1500 gekregen
512MB
60GB 5400
DVD writer
15,1
XP pro
org drivers
enz
ik vond hem wel erg groot op het eerste gezicht maar het went iig. Ik heb alleen een vraagje, aangezien ik niet wil spelen op 1400*1050 (vanwege snelheid) zet ik de resolutie van de games op 1024 * 768 alleen dan krijg ik zeg maar een klein vlak in mijn beeldscherm, hij gaat dan niet fulscreen en fn + 7 doet het ook niet er staat in mijn bios ook niets over in ? weet iemand waar je dit kan instellen ?
specs:
1400 besteld maar 1500 gekregen
512MB
60GB 5400
DVD writer
15,1
XP pro
org drivers
enz
ik vond hem wel erg groot op het eerste gezicht maar het went iig. Ik heb alleen een vraagje, aangezien ik niet wil spelen op 1400*1050 (vanwege snelheid) zet ik de resolutie van de games op 1024 * 768 alleen dan krijg ik zeg maar een klein vlak in mijn beeldscherm, hij gaat dan niet fulscreen en fn + 7 doet het ook niet er staat in mijn bios ook niets over in ? weet iemand waar je dit kan instellen ?
zet je je resolutie in widows op 1024x786 of via je game?slybas schreef op 26 januari 2004 @ 14:14:
Ik zet dan de resolutie in de game op 1024*786Kawa schreef op 26 januari 2004 @ 15:36:
[...]
zet je je resolutie in widows op 1024x786 of via je game?
[ Voor 14% gewijzigd door slybas op 26-01-2004 16:57 ]
hmmm ik draai ook games op deze res. maar heb nog geen probleem gehad zoals je omschrijft, vandaar dat ik het voor de zekerheid ff vroeg.
Is het bij alle games?
Verwijderd
Ik heb nog een winkel gevonden waar ze losse processoren verkopen:2) Waar kan ik een losse proc halen ?
http://www.actiecom.nl/
Groot prijsverschil tussen de 1.7 en de 1.6 zeg.
Voor die 0,1 ghz.
Voor die 0,1 ghz.
Thenx ik heb vinkje al gevonden het is de bij display properties - advanced settings -dilplays-panel properties en dan vinkje bij Scal Image to Panel SizeKawa schreef op 26 januari 2004 @ 16:00:
[...]
hmmm ik draai ook games op deze res. maar heb nog geen probleem gehad zoals je omschrijft, vandaar dat ik het voor de zekerheid ff vroeg.
Is het bij alle games?
lekker stom is zeker per ongeluk uitgevinkt .
Verwijderd
Tsja hoe leg je dat allemaal uit..... Heb je een kaart met een tv-out (Radeon of Geforce4)? En heb je wel es een tv-daarop aangesloten, 'overlay'/'theatre mode' geactiveerd? Dan krijg je de video dus full-screen op de tv-out, bij o.a. windows media player. Zo wil dus ook me dvd's zien. En NIET in clone mode, dat ik nog stukken van de desktop zie! Snappie?hobbit_be schreef op 26 januari 2004 @ 12:53:
[...]
Niet echt neemaar lijkt me niets echt positiefs?
[...]
Ik versta wellicht geen nederlands meer, maar bedoel je met de paragraaf dat ie gewoon zijn ding doet ofdat je helemaal niets hebt?.
Verwijderd
Het kost mij nogal wat moeite om ze actie te laten ondernemen ivm die defecte pixels.... Heb zaterdag voorgesteld me of een DVD-RW te sturen (ook al omdat ik 'm ivm problemen met het hun postkantoor ben komen halen en dat ze weer een UPS-ritje heeft gescheeld!) of 'm om te ruilen. Nog geen reactie van de laptopper helaas....Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:20:
Alleen die ene dooie pixel he... dinsdag komen ze hem omruilen, dan ben ik eindelijk dode pixelvrij!!!! Ben ik blij dat ik die pixelgarantie heb genomen!!!
Overigens heb ik met Sandra me disk ff gebenched, en Sandra zegt dat me 80Gb 5400rpm net zo goed scoort als een 60Gb 7200rpm. Tis maar dat je het weet!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 20:38 ]
Verwijderd
Vreemd.... ze komen bij mij morgen echt langs!! Bel anders ff!Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:36:
[...]
Het kost mij nogal wat moeite om ze actie te laten ondernemen ivm die defecte pixels.... Heb zaterdag voorgesteld me of een DVD-RW te sturen (ook al omdat ik 'm ivm problemen met het hun postkantoor ben komen halen en dat ze weer een UPS-ritje heeft gescheeld!) of 'm om te ruilen. Nog geen reactie van de laptopper helaas....
Overigens heb ik met Sandra me disk ff gebenched, en Sandra zegt dat me 80Gb 5400rpm net zo goed scoort als een 60Gb 7200rpm. Tis maar dat je het weet!
Kheb ff wat uitgeprobeerd en hij kwam tot nu toe tot 350 core en 230 mem. Liep nog goed stabiel en is dus nog best hoger te krijgenOscar Mopperkont schreef op 26 januari 2004 @ 11:06:
Ik lees trouwens net het volgende in het Acer2000 topic:
[...]
Er kan dus gewoon flink getweakt worden met die mobile ATI's. Al mensen die het hebben aangedurfd met deze beauty? Ben wel benieuwd wat voor waarden er dan bij de 3dmark uitkomen, moet toch boven de 10.000 komen lijkt mij.
Verwijderd
Vandaag gedaan. Vlgns een dame zou Jorg nog reageren op mail, maar nog niks gezienVerwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:43:
[...]
Vreemd.... ze komen bij mij morgen echt langs!! Bel anders ff!
Ik neem aan dat je trouwens weer pixelgarantie krijgt op de nieuwe laptop, toch? Liefst check ik'm weer uitgebreid voor de 'omruiler' weer vertrekt.
Verwijderd
De m6000n is ongeveer het notebook, waarnaar ik op zoek ben. Een notebook dat in staat is om in naast het eigen scherm in dual view ook een monitor op min 1600x1200 met truecolor en >75Hz te draaien (en lichter dan 3 kilo) Met de ATI 9600 moet het mogelijk zijn. Bij modellen met de ATI 9000 leek het in pricipe mogelijk te zijn, maar ik kwam in verschillende draadjes tegen dat het beeld dan onscherp was.
Wie kan over zijn ervaringen hiermee vertellen.
bvdank
Ruud
Wie kan over zijn ervaringen hiermee vertellen.
bvdank
Ruud
Verwijderd
Ja, dat is zo. Dat heb ik al aan ze gevraagd in de mail en kreeg een bevestigend antwoord. Morgen komt de beste man langs, swapt mijn HD en na de volledige check heb ik een 100% dodepixelvrije lap.... maar ik ben er zeker van dat de mijne weer naar iemand gaat die niet de pixelgarantie afneemt.... ;-)Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:49:
[...]
Vandaag gedaan. Vlgns een dame zou Jorg nog reageren op mail, maar nog niks gezienVanavond zouden ze tot 20:00 open zijn, maar geen gehoor meer. Morgen maar weer afwachten.
Ik neem aan dat je trouwens weer pixelgarantie krijgt op de nieuwe laptop, toch? Liefst check ik'm weer uitgebreid voor de 'omruiler' weer vertrekt.
Verwijderd
Dat laatste vrees ik ook inderdaad....Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:58:
[...]
Ja, dat is zo. Dat heb ik al aan ze gevraagd in de mail en kreeg een bevestigend antwoord. Morgen komt de beste man langs, swapt mijn HD en na de volledige check heb ik een 100% dodepixelvrije lap.... maar ik ben er zeker van dat de mijne weer naar iemand gaat die niet de pixelgarantie afneemt.... ;-)
Iemand die w2k SP4 draait en WCPUid heeft gedraaid? Levert hier een BSOD
En de 'Performance Tune Up wizzard' van Sandra Pro 2004 hangt in 'Comms devices information' --> analysing... (na wat piepjes uit het modem gehoord te hebben). Modem werkt wel, net ff mee ingebeld.
En ik zoek nog een proggie om de (actuele) cpu-speed te displayen in de systemtray. MBM kan dat nog niet: toont alleen cpu-speed bij de start van MBM.
ligt het aan mij of zijn de prijzen erg veel gestegen, ik kom nu duurder uit dan vorige week voor dezelfde config!! Volgens mij zijn de processor prijzen gestegen.
en dat terwijl ik hem deze week net wou bestellen
[ Voor 16% gewijzigd door helpme op 26-01-2004 22:27 ]
ietsje duurder, maar goedkoper dan 2 weken geleden...helpme schreef op 26 januari 2004 @ 22:14:
ligt het aan mij of zijn de prijzen erg veel gestegen, ik kom nu duurder uit dan vorige week voor dezelfde config!! Volgens mij zijn de processor prijzen gestegen.
Volgens mij is dat ook niet zo onlogisch. De platters die de schijven gebruiken zullen evengroot zijn. Alleen bij de 80GB staat er 1/3 meer info op, dus 1/3 dichter op elkaar, dus relatief gezien ligt zijn snelheid 1/3 hoger dan een 60GB schijf op hetzelfde toerental. Dus hij is vergelijkbaar met een 5400+1/3*5400=7200 RPM 60Gb schijf.Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:36:
Maar ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht totdat jij het zei! Dus als je voor snelheid gat hoef je idd niet de 60GB 7200RPM te nemen (is wel goedkoper natuurlijk dan de 80GB)
Verwijderd
Nou PERFECT hoor, die service! Vanmiddag is de laptop omgeruild omdat ik gelukkig Pixelgarantie had afgesloten! Echt een wereldservice, echt heel goed. Toen ik net thuiskwam ff in de bios kijken of de config hetzelfde was gebleven (niet dat ik weer moest bellen...), maar dat was gelukkig goed!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:12 ]
Verwijderd
Precies, je rekensommetje maakt het duidelijk! Maar ik had er van tevoren ook niet over nagedacht (wou gewoon 80Gb ivm video-editen) maar het is leuk meegenomen! Hij is overigens ook erg stil, die Hitachi HTS548080M9AT00, dus ben erg tevreden!Oscar Mopperkont schreef op 27 januari 2004 @ 10:36:
[...]
Volgens mij is dat ook niet zo onlogisch. De platters die de schijven gebruiken zullen evengroot zijn. Alleen bij de 80GB staat er 1/3 meer info op, dus 1/3 dichter op elkaar, dus relatief gezien ligt zijn snelheid 1/3 hoger dan een 60GB schijf op hetzelfde toerental. Dus hij is vergelijkbaar met een 5400+1/3*5400=7200 RPM 60Gb schijf.
Maar ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht totdat jij het zei! Dus als je voor snelheid gat hoef je idd niet de 60GB 7200RPM te nemen (is wel goedkoper natuurlijk dan de 80GB)
Peedp, mooi dat het gelukt is! Had vandaag ook een reactie van Jorg, en als er weer 1 met gelijke specs (behalve hd natuurlijk) binnen is maken ze een afspraak voor't omruilen
Verwijderd
Beste,
Kunnen jullie me een site geven waar ik prijzen kan zien van de ASUS M6000N
En als het mogelijk is, een belgische site..
Groeten..
Groeten..
Hey Emc2, kun je eens proberen die foto's nog eens online te zetten, daar zou ik heel blij mee zijn
. Als je hosting moet hebben, ik kan die wel tijdelijk (voor paar maanden) hosten op mijn webspace...
Ik ben al een half jaar aant kijken voor een laptop (was ook nog aant sparen, ben 15 jaar
) en eerst wou ik voor de Acer TM803LMib gaan, maar nu ik deze laptop heb ontdekt ben ik toch van gedachte aan het veranderen...
Ik vind het alleen heel jammer dat die zo snel bekrast is
, of is dit bij andere notebooks ook? Voor de rest heeft hij alles wat ik nodig heb behalve een seriele poort. Weet er iemand waar je een usb naar seriele poort converter (ofzo) kunt kopen, liefst in België...
Ik ga misschien ook nog wachten tot er een 802.11g (54Mbps) wireless netwerkkaartje in zit. Ik heb hiervoor een mailtje gestuurd naar De Laptopper maar heb nog geen antwoord gehad...
Ik ben al een half jaar aant kijken voor een laptop (was ook nog aant sparen, ben 15 jaar
Ik vind het alleen heel jammer dat die zo snel bekrast is
Ik ga misschien ook nog wachten tot er een 802.11g (54Mbps) wireless netwerkkaartje in zit. Ik heb hiervoor een mailtje gestuurd naar De Laptopper maar heb nog geen antwoord gehad...
Yep nu wel. Dus als je zoomplayer installed en dan fullscreen gaat zou die eventueel wel werken. Alleen niet als je infeite op je gewone laptop tft WMP start maar dat ie dan fullscreen op het client scherm afspeelt, zodat je nog iets anders kunt doen?. Er zit toch vast DualView in (extend desktop) zodat als de WMP naar het andere scherm dragt en daar FS dan heb je hetzelfde?...Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:32:
[...]
Tsja hoe leg je dat allemaal uit..... Heb je een kaart met een tv-out (Radeon of Geforce4)? En heb je wel es een tv-daarop aangesloten, 'overlay'/'theatre mode' geactiveerd? Dan krijg je de video dus full-screen op de tv-out, bij o.a. windows media player. Zo wil dus ook me dvd's zien. En NIET in clone mode, dat ik nog stukken van de desktop zie! Snappie?
Maar het zou wel kool zijn als je idd gewoon naar TV-Out stuurt ipv iets anders...
titan_pi8: Ik werk er nu ruim anderhalve week op, maar zit nog geen krasje op. Heb 'm ook 2 keer meegehad in m'n rugtas, maar is geen probleem. Je moet er natuurlijk niet met scherpe metalen voorwerpen steeds op gaan meppen
Verwijderd
Over welke laptop heb je het hier? Ik ben ook van België, weet jij een site zijn, waar er prijzen staan van die laptop?titan_pi8 schreef op 27 januari 2004 @ 19:27:
Hey Emc2, kun je eens proberen die foto's nog eens online te zetten, daar zou ik heel blij mee zijn. Als je hosting moet hebben, ik kan die wel tijdelijk (voor paar maanden) hosten op mijn webspace...
Ik ben al een half jaar aant kijken voor een laptop (was ook nog aant sparen, ben 15 jaar) en eerst wou ik voor de Acer TM803LMib gaan, maar nu ik deze laptop heb ontdekt ben ik toch van gedachte aan het veranderen...
Ik vind het alleen heel jammer dat die zo snel bekrast is, of is dit bij andere notebooks ook? Voor de rest heeft hij alles wat ik nodig heb behalve een seriele poort. Weet er iemand waar je een usb naar seriele poort converter (ofzo) kunt kopen, liefst in België...
Groeten.. M.
Verwijderd
Ehh titan, Als ik jou was zou ik zeker wachten tot de G standaard uitkomt, Ik zou dan ook voor die opvolger van de Centrino gaan.titan_pi8 schreef op 27 januari 2004 @ 19:27:
Hey Emc2, kun je eens proberen die foto's nog eens online te zetten, daar zou ik heel blij mee zijn. Als je hosting moet hebben, ik kan die wel tijdelijk (voor paar maanden) hosten op mijn webspace...
Ik ben al een half jaar aant kijken voor een laptop (was ook nog aant sparen, ben 15 jaar) en eerst wou ik voor de Acer TM803LMib gaan, maar nu ik deze laptop heb ontdekt ben ik toch van gedachte aan het veranderen...
Ik vind het alleen heel jammer dat die zo snel bekrast is, of is dit bij andere notebooks ook? Voor de rest heeft hij alles wat ik nodig heb behalve een seriele poort. Weet er iemand waar je een usb naar seriele poort converter (ofzo) kunt kopen, liefst in België...
Kost nu iets meer maar je wilt je laptop zo lang mogelijk up-to-date houden, de b versie is ook goed, maar ja, als je de keuze hebt en niet echt haast heb.....
Ikzelf heb ehm nu een paar dagen en vandaag voor et eerst mee naar school gehad. Bevalt erg goed en Wireless werkt ook super op school.
Over die krassen.... Ja....Die travelmate is ook snel bekrast, maar bij gewoon normaal gebruikt zal dat wel meevallen.
Succes met je keuze, de Asus is echt een aanrader
Ik zou zeggen zie de pricewatch link die ik de startpost heb gezet, je moet alleen aangeven dat het de prijzen van alleen Belgische verkooppunten weergeeft.Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 19:15:
Beste,
Groeten..
Hier de link:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/68
Dit topic is gesloten.