Het grote (oude/nieuwe) IPod topic - deel II

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 09:11:
[...]

Hoe is het met de accu van jouw iPod. Heb je hem al een keer leeg gekregen? en zo ja hoe lang duurde dat? Die van mij is met 4 uur spelen al leeg!
Jah, kweet ook niet wat ik misdaan heb, neemt m'n iPod wraak ofzo? Maar ik heb het idee dat het veel harder gaat dan de bedoeling..... Gisteren had ik em weer helemaal opgeladen (dus echt vol, hij laadde toen ook niet meer), ging ff fiets halen bij fietsenmaker, kwam thuis, en hij bleef maar weer laden :? Ik vat er geen fuck van....

edit:
das trouwens ook wel iets, bij de volgende software update mogen ze wel ff derin gooien dat je tijdens het laden ziet hoevol die al is ofzo, ipv het 'ik laad nu op' tekentje....

Overigens kan het best kloppen, ik was vergeten de backlight uit te zetten, dus bij iedere keer dat ik van nr wisselde (middels m'n ab) ging dat ding weer aan :P Daarnaast staatie op shuffle, en zoek ik vaak ff een nummer op. Dat soort dingen vreten gewoon batterijen....

[ Voor 29% gewijzigd door Roa op 10-02-2004 16:15 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roa schreef op 10 februari 2004 @ 16:12:
[...]

Jah, kweet ook niet wat ik misdaan heb, neemt m'n iPod wraak ofzo? Maar ik heb het idee dat het veel harder gaat dan de bedoeling..... Gisteren had ik em weer helemaal opgeladen (dus echt vol, hij laadde toen ook niet meer), ging ff fiets halen bij fietsenmaker, kwam thuis, en hij bleef maar weer laden :? Ik vat er geen fuck van....

edit:
das trouwens ook wel iets, bij de volgende software update mogen ze wel ff derin gooien dat je tijdens het laden ziet hoevol die al is ofzo, ipv het 'ik laad nu op' tekentje....

Overigens kan het best kloppen, ik was vergeten de backlight uit te zetten, dus bij iedere keer dat ik van nr wisselde (middels m'n ab) ging dat ding weer aan :P Daarnaast staatie op shuffle, en zoek ik vaak ff een nummer op. Dat soort dingen vreten gewoon batterijen....
Als je je backlight uit hebt en een playlist aanzet. Hoe lang houd jouw Pod het dan vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

mwah, ik kan het niet goed zeggen, omdat ik nog niet echt een playlist helemaal afgeluisterd heb ofzo, maar toen hij gisteren in m'n dock stond te spelen (zonder voeding), stond backlight WEL aan, en ik zapte af en toe es, toen stondie zo'n drie kwartier op het 'mijn batterij is leeg' tekentje, maar hij bleef doorgaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roa schreef op 10 februari 2004 @ 16:30:
mwah, ik kan het niet goed zeggen, omdat ik nog niet echt een playlist helemaal afgeluisterd heb ofzo, maar toen hij gisteren in m'n dock stond te spelen (zonder voeding), stond backlight WEL aan, en ik zapte af en toe es, toen stondie zo'n drie kwartier op het 'mijn batterij is leeg' tekentje, maar hij bleef doorgaan :P
Dan is hij bezeten

Midden op tafel zetten en er 6x in een rondje omheendansen, dat wil nog weleens werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 16:58:
[...]

Dan is hij bezeten

Midden op tafel zetten en er 6x in een rondje omheendansen, dat wil nog weleens werken. ;)
Als een bezeten iPod op een lege accu doorgaat, wil ik helemaal geen exorcist hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Ik wil graag het verschil zien tussen de MiniPod en de iPod.
Kan er iemand live pics posten van de iPod :?
Danke _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 09:11:
[...]

Hoe is het met de accu van jouw iPod. Heb je hem al een keer leeg gekregen? en zo ja hoe lang duurde dat? Die van mij is met 4 uur spelen al leeg!
Nee, ik heb em nog niet leeg gekregen.
Die heeft ongeveer 3 uur afgespeeld, maar hij is al bijna leeg volgens het icoontje.
Ik heb ook gelezen dat het batterij-icoontje niet zo zuiver is.

Ik denk dat het komt doordat je veel skipped en veel ermee zit te spelen.

Probeer es shuffle en repeat all aan te zetten. Vervolgens laat je em afspelen tot hij leeg is. Dit zou met een volledig opgeladen accu zo'n 8 uur moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godver @#%$% })

Die vrienden die een iPod mini zouden meenemen, zijn net terug. Wat blijkt: de iPod mini is nog helemaal niet direct uit de store leverbaar! 16 Februari is de "feestelijke introductie". Hier baal ik dus wel mooi van, maar ik heb het geld nog in de zak :)

Geen foto's vanavond :'(
Gelukkig kent mijn pa mensen die deze maand nog naar de USA gaan, die zouden hem in eerste instantie meenemen.

Dat wordt dus nog even wachten, maar zo te zien zijn jullie dat wel gewend van apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey shit.. nu loopt me ipod vast en met een reset blijft hij vervolgens steken bij het apple logo. Nogmaals resetten heb ik al gedaan... geen verbetering.

Ook als ik em aan de adapter/firewire hang en dan reset... blijft hij steeds haken bij apple logo.
Wel hoor ik de HD van mijn ipod steeds piepen ( dat hij actief is )....

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn Ipod is volgens mij kapot als ik muziek luister gaat hij haperen :(
wat kan ik nu doen? moet ik hem treug naar apple sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 21:02:
Dit klinkt misschien heel stom hoor:

Ik had precies hetzelfde met iTunes, ook constant gehaper zonder enige reden. Ik had niks gedaan of veranderd. En nu naar een paar dagen werkt iTunes weer feilloos. Ik had winAMP alweer geinstalleerd enzo.
Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 21:02:
hm.. wat je zou kunnen proberen is eerst ff de muziek backuppen (staat in de root van de iPod onder verborgen bestanden als je 'm op FAT geformatteerd hebt) en daarna de laatste firmware nog eens te installeren.

Als dat niet werkt zou je idd even contact op moeten nemen met apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Vage shit...Hij was halfvol, ik zette em rond 3 uur in et dock, aangesloten op lichtnet.

Ik dacht net, laat ik em er eens uithalen, hij gaf nog steeds aan dat hij aan het opladen was, ik haal hem eruit, verschijnt er dit boven in beeld:

opgeladen

uhm :?

/edit
ik denk: ik reset em even, zien wat er gebeurd, is er opeens 1 streepje van de batterij af :? (1 achtste dus..)

[ Voor 35% gewijzigd door Roa op 10-02-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Daar moet jeje niet zoveel van aantrekken, die indicators van resterende batterijcapaciteit zijn niet echt dat je zegt 'nauwkeurig'.

En bij een Ipod is 1/8 toch maar drie kwartier speeltijd ofzo, boeiend! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPod (3Gen) gaat af en toe van zelf aan. Ook al heb ik hem op pauze gezet en op hold.
Net pak ik mijn iPod, blijkt hij weer vanzelf aangegaan te zijn. (Terwijl hij gewoon op tafel ligt) Vervolgens wil ik hem van 'hold' af halen, blijft hij gewoon op 'hold' staan. Dus kan ik hem ook niet resetten. Gelukkig blijkt de afstandsbediening wel te werken. Dus heb ik hem maar weer op play gezet, zodat hij zo snel mogelijk helemaal leeg is. En dan maar kijken of hij wel van 'hold' af wil.

Hebben hier al meer mensen last van gehad?

Oh ja ook irritant, de aansluiting tussen de draad van de koptelefoon en het stekkertje is ingescheurd. Dus nu zie je gekleurde draadjes. Beetje jammer voor het totaal beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook nog even kwijt wil, is dat de software ook nogal buggy wordt wanneer je zowel een iTrip als een Voicerecorder gebruikt. De Voicerecorder weigert heel vaak om op te nemen. Dan moet ik de iPod eerst resetten. Zo gauw je dan tussendoor de iTrip gebruikt hebt, moet je hem meestal weer resetten om op te kunnen nemen.
Nu zou dat niet zo heel erg zijn als de accu niet zo snel leeg gaat door dat resetten. Sowieso gaat de accu meestal maar 6 uur mee, maar als je reset, nog maar de helft hiervan of nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Kessel:
Geen last van dat al! Heb je de firmware ge-update?

Nog een woordje over de Itrip:
Topapparaat, je moet wel vaak een nieuwe frequentie zoeken als je door europa reist.
Verder zijn bij mij de lagere frequenties het best qua geluidskwaliteit. Zo tot 92, daarna heb ik vaker ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb al wel de firmware ge-update en daar deze problemen mee. Om de voicerecorder te gebruiken moet je sowieso de nieuwste firmware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Apple investigates iPod batteries

interessante info hier, tenzij iedereen al weet dat er rechtzaken gaande zijn over dit probleem
Largow schreef op 11 februari 2004 @ 12:12:
Nog een woordje over de Itrip:
Topapparaat, je moet wel vaak een nieuwe frequentie zoeken als je door europa reist.
Verder zijn bij mij de lagere frequenties het best qua geluidskwaliteit. Zo tot 92, daarna heb ik vaker ruis.
heb hem binnekort ook als het goed is, via ebay. nu nog alleen wachten wanneer die aankomt

[ Voor 53% gewijzigd door Chillmeister op 11-02-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Voor iedereen die een iPod wil gaan kopen maar twijfelt over de grootte, print en vouw dat door mij gemaakte bouwpakket ff en je weet het!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/04P8TE08XTK/picserver.jpeg

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Twijfelen over de grootte? Dat ding is f*king klein! Zijn maar weinig HDD spelers kleiner, ééntje maar, maar die heeft 1 van de 3 dimensies tegen zich :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 11:03:
Mijn iPod (3Gen) gaat af en toe van zelf aan. Ook al heb ik hem op pauze gezet en op hold.
Net pak ik mijn iPod, blijkt hij weer vanzelf aangegaan te zijn. (Terwijl hij gewoon op tafel ligt) Vervolgens wil ik hem van 'hold' af halen, blijft hij gewoon op 'hold' staan. Dus kan ik hem ook niet resetten. Gelukkig blijkt de afstandsbediening wel te werken. Dus heb ik hem maar weer op play gezet, zodat hij zo snel mogelijk helemaal leeg is. En dan maar kijken of hij wel van 'hold' af wil.

Oh ja ook irritant, de aansluiting tussen de draad van de koptelefoon en het stekkertje is ingescheurd. Dus nu zie je gekleurde draadjes. Beetje jammer voor het totaal beeld.
Dattie 'vanzelf' aangaat hebbik ook wellis, maar dat komt omdat ik dan ergens tegenaanstoot met m'n arm, en in m'n mouw zit m'n afstandsbediening, dus dan gaatie zo aan :P AB dus ook op hold zetten :P

Ojah, van die rechtzaken. Tja, even afwachten. Kvind et maar btje raar gedoe met die batterij :P We merken het wel, hij doet het in ieder geval, en ik hoop dat apple iets beters gaat regelen dan nu, maar ach, m'n gewone discman zoop ook batterijen, en die deed er ook echt geen 10 uur mee, eerder 4, m'n iPod kan ik tenminste nog gewoon opladen.

[ Voor 18% gewijzigd door Roa op 11-02-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 11:03:

De hold knop harder naar rechts duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 11 februari 2004 @ 14:48:
Voor iedereen die een iPod wil gaan kopen maar twijfelt over de grootte, print en vouw dat door mij gemaakte bouwpakket ff en je weet het!

[afbeelding]
Kijk wij denken hetzelfde.
Ik maak ook altijd bouwpakketjes (alleen met lineaal ben niet bekend met fotosjop).
Dit moet gewoon standaard op de fabrikant site staan van allerlei merken.
Doe eens gek en mail dit eens naar apple met een verkoop bedrag >:) het is erg mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 06:56

KroeT

[...]

Ik ben een enorme twijfelaar :)

Ik wil die iPod ENORM graag. Ik hoef er ook maar twee weekjes voor te werken. Maar tering, 't is wel een duur dingetje. Voor hetzelfde geld moet ik ook nog mijn auto laten repareren. :/

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 11 februari 2004 @ 20:24:
Ik ben een enorme twijfelaar :)

Ik wil die iPod ENORM graag. Ik hoef er ook maar twee weekjes voor te werken. Maar tering, 't is wel een duur dingetje. Voor hetzelfde geld moet ik ook nog mijn auto laten repareren. :/
voor hetzelfde geld ben je over een maandje dood, heb je nooit je droom pod gehad.

Wacht dan gewoon nog 4 weken dan heb je geld voor je ipod en een buffer voor je auto.
Trouwens fietsen met een ipod is ook niet bepaald slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Het kan ook goedkoper als een Ipod....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Kan het goedkoper met behoud van kwaliteit?

btw, mijn auto moet pas over 3 maanden gerepareerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

wtf, 1 8ste van de batterij? mijne heeft maar 3 streepjes? :X

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Tsja, kwaliteit, voor minder geld meer funtionality en een betere batterij zijn voor mij al genoeg om niet voor de Ipod te gaan.

Hint: Iriver IHP-120, Rio Karma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier liep iemand rond van ljs.nl , hebben jullie ook iTrips (3g) ?
Mag eigenlijk niet meer verkocht worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44
Flappiewappie schreef op 11 februari 2004 @ 22:38:
wtf, 1 8ste van de batterij? mijne heeft maar 3 streepjes? :X
FF updaten naar laatste firmware (2.1.3 ofsjow tok??)

En ik heb mijn ipod nu een maandje denk ik.... batterij vind ik echt DE nadeel van mijn ipod... 8 uurtjes zijn echt korter dan ik dacht...
Stel je gaat op vliegvakantie naar vere bestemming, tjah de 'onboard-audio' is ook niet alles, en na het inchecken ensjow wil ik toch graag mijn muziek luisteren, en ook bij aankomst, bij het wachten bij de douane (wil nog wel eens lang duren buiten de EU), al met al, toch erg jammer, heb geen geld voor externe baterrij ding :(...
Ik weet niet eens super ckr of hij 8 uur meegaat, ik zal het eens bijhouden en mijn vindingen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

wat is de laatste firmware van de i-pod?

en waar kan je de versie die nu op je i-pod staat tsjekken?

[/edit]2.0.1 heb ik nu..., maar nog steeds geen 8 streepjes?

[ Voor 26% gewijzigd door Flappiewappie op 11-02-2004 23:25 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen moeten zich niet zo enorm druk maken om die 8 uurtjes.
Het komt gewoon omdat een of ander 'gerucht' rond zwerft dat men wijs maakt dat de iPod een enorm slechte accu heeft. Daarom denk je: oww... 8 uur? die van mij haalt dat echt niet.... het gerucht is waar en mijn iPod heeft een kapotte batterij of hij gaat bijna kapot. Aaarghhh paniek paniek paniek.

Ik zie op de site dat er staat : MAXIMAAL 8 uur.

Dus.... tja....niet skippen, geen backlight, geen EQ.... Dan haal je wel veel meer uit de batterij.

Dus chill en relax met je iPodje en z'n muziek :)

• KroeT

KroeT

[...]

bbbrumbrum schreef op 11 februari 2004 @ 22:45:
Tsja, kwaliteit, voor minder geld meer funtionality en een betere batterij zijn voor mij al genoeg om niet voor de Ipod te gaan.

Hint: Iriver IHP-120, Rio Karma ;)
Die IHP-120 staat in de pricewatch voor 400 euro, die Rio kan ik helemaal niet terugvinden?

Ik had eigenlijk de 15 GB iPod op het oog van 321,-, en ik gebruik iTunes als standaard audiospeler. Werkt zo'n IHP ook met iTunes?

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
KroeT schreef op 12 februari 2004 @ 09:19:
[...]
...ik gebruik iTunes als standaard audiospeler. Werkt zo'n IHP ook met iTunes?
Op een IHP gooi je gewoon via de verkenner je files op de harddisk. De IHP herkent zelf welke files mediabestanden zijn.

• bbbrumbrum
  • Niet online
Tjek anders ff het [url=][rml][ MP3] HDD-based mp3 players Deel 2[/rml]

[ Voor 14% gewijzigd door bbbrumbrum op 12-02-2004 11:03 ]

• Roa

Roa

MasterM schreef op 11 februari 2004 @ 23:05:
[...]

FF updaten naar laatste firmware (2.1.3 ofsjow tok??)

En ik heb mijn ipod nu een maandje denk ik.... batterij vind ik echt DE nadeel van mijn ipod... 8 uurtjes zijn echt korter dan ik dacht...
Stel je gaat op vliegvakantie naar vere bestemming, tjah de 'onboard-audio' is ook niet alles, en na het inchecken ensjow wil ik toch graag mijn muziek luisteren, en ook bij aankomst, bij het wachten bij de douane (wil nog wel eens lang duren buiten de EU), al met al, toch erg jammer, heb geen geld voor externe baterrij ding :(...
Ik weet niet eens super ckr of hij 8 uur meegaat, ik zal het eens bijhouden en mijn vindingen melden.
Tja, dan ben je een fortuin kwijt aan batterijen, er is geen enkele mp3 speler die dat wel red, als het echt een verre bestemming is tenminste.
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:38:
mensen moeten zich niet zo enorm druk maken om die 8 uurtjes.
Het komt gewoon omdat een of ander 'gerucht' rond zwerft dat men wijs maakt dat de iPod een enorm slechte accu heeft. Daarom denk je: oww... 8 uur? die van mij haalt dat echt niet.... het gerucht is waar en mijn iPod heeft een kapotte batterij of hij gaat bijna kapot. Aaarghhh paniek paniek paniek.

Ik zie op de site dat er staat : MAXIMAAL 8 uur.

Dus.... tja....niet skippen, geen backlight, geen EQ.... Dan haal je wel veel meer uit de batterij.

Dus chill en relax met je iPodje en z'n muziek :)
Inderdaad, kheb me der ook bij 'neergelegd', dat ding is gewoon super, alleen de batterij is matig in vergelijking met de rest, naja, jammer, dan had je geen iPod moeten kopen hoor :P Er komen in de toekomst echt wel betere uit, en tot die tijd moet je gewoon maar genoegen nemen met wat je nu hebt.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat apple het hierbij laat zitten. Hun iPod krijgt zo toch een wat slechtere naam, dus ze gaan er echt wel wat aan doen.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 22:56:
hier liep iemand rond van ljs.nl , hebben jullie ook iTrips (3g) ?
Mag eigenlijk niet meer verkocht worden ...
Ik zeg niks.... ;)

kleurbleur.nl

• MyNameIs
  • Laatst online: 08-09 17:10
Ik wil binnenkort dan ook maar een iPod halen. Ik weet nog niet of ik er zelf eentje importeer of dat ik em pas van de zomer (duurt nog zo lang hea!? :'( ) ga halen in New York.
Ik zie nu de iTrip naar boven komen. Dit lijkt mij een erg handige accessoire, alleen mogen ze nu dus niet meer verkocht worden...
Mogen deze dingen alleen niet meer verkocht worden, of kunnen ze ook afgepakt ( + boete :? ) worden door de politie :? Geldt dit alleen in Nederland of is het ook zo in de VS :?
Welke accessoires zijn nog meer echt nuttig :?
_/-\o_

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Jo, mijn ipod is shipped :D
Maaruh, ik ben niet zo bekent met dit spul... hoe kan ik nou op de TNT site kijken naar mijn shipment?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 12 februari 2004 @ 23:01:
Jo, mijn ipod is shipped :D
Maaruh, ik ben niet zo bekent met dit spul... hoe kan ik nou op de TNT site kijken naar mijn shipment?
alleen als het een echte express zending is. dus niet met een 15 of 20 gig Ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
MyNameIs schreef op 12 februari 2004 @ 21:06:
Ik wil binnenkort dan ook maar een iPod halen. Ik weet nog niet of ik er zelf eentje importeer of dat ik em pas van de zomer (duurt nog zo lang hea!? :'( ) ga halen in New York.
Ik zie nu de iTrip naar boven komen. Dit lijkt mij een erg handige accessoire, alleen mogen ze nu dus niet meer verkocht worden...
Mogen deze dingen alleen niet meer verkocht worden, of kunnen ze ook afgepakt ( + boete :? ) worden door de politie :? Geldt dit alleen in Nederland of is het ook zo in de VS :?
Welke accessoires zijn nog meer echt nuttig :?
_/-\o_
Hij is in Nederland verboden omdat de iTrip misschien wel eens een commerciele zender van de band af zou kunnen drukken. Tot nu is er 1 leverancier hier in Nederland beboet dacht ik. In Amerika mag het allemaal wel. Maar goed, hij word nog gewoon verkocht. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Blackmask, ik wil m'n in Amerika gekochte iTrip wel verkopen eventueel... Gebruik het ding bijna nooit. Voor zo'n 20 euro is ie de jouwe. [effe voord eduidelijkheid, het gaat hier om een first generation iTrip, voor de eerste en 2e generatie ipods. Dus die pods zonder dock-connector]

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:05:
He Blackmask, ik wil m'n in Amerika gekochte iTrip wel verkopen eventueel... Gebruik het ding bijna nooit. Voor zo'n 20 euro is ie de jouwe. [effe voord eduidelijkheid, het gaat hier om een first generation iTrip, voor de eerste en 2e generatie ipods. Dus die pods zonder dock-connector]
helaas, voor 20 euro zou ik zeker erop in gaan, maar ik heb een 3G iPod en volgens mij werkt hij daar niet mee. ( past er niet goed op).

Misschien kan jij de meesten hier ff duidelijk maken hoe (goed) hij werkt?!

En uhh Sage, kheb ernaartoe gebeld: niet meer op voorraad en komt niet meer binnen. :? Maar die gozer was een beetje vaag. Volgens mij heeft hij em wel, maar durft hij niet te zeggen dat ie er is omdat het verboden is om em te verkopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:05:
shit en ik ben aan het wachten voor de mijne die via ebay uit de VS komt. anders had ik graag gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Pffff.

Nou vandaag iPod binnen gekregen, maar het ding emmert alleen maar over 'Do no Disconnect'.

De bijgeleverde software is echt vaag beyond recognition (de iPod Software 2.1), de Update heb ik na 2 uur maar afgepakt (bleef alleen maar 'D n D' blaten, en dat ronddraaiende dubbele ronde pijltje linksboven)), nu restore geprobeerd na een reboot (your iPod needs to be formatted for Windows).

Tot nog toe wordt ik echt alleen maar leip van de bijgeleverde troep.

Daar staat dan natuurlijk wel tegenover dat alle hardware zooooo mooi is :9~, echt unreal. Ook de doos waar alles in zit is _/-\o_ .

Kan iemand mij vertellen hoe lang het bij hem / haar duurde om hem te formatten naar Windows formaat (dus Start > All Programs > Ipod > System Sofware 2.1 > Updater en dan Update)?

Ik krijg ook de hele tijd:
HI-SPEED USB DEVICE CONNECTED TO SLOW SPEED USB PORT

Maar al mijn USB porten van mijn MSI KT4 Ultra zijn 2.0. :?

[ Voor 30% gewijzigd door Cavorka op 13-02-2004 19:36 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 19:14
Do not disconnect heb ik dus ook steeds met mijn nieuwe iPod. Het is dus niet mogelijk om muziek af te spelen als hij met de PC verbonden is? Als ik hem "veilig verwijder" volgens WinXP staat er ook nog steeds dat ik kan loskoppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Cavorka schreef op 13 februari 2004 @ 19:33:
Pffff.

Nou vandaag iPod binnen gekregen, maar het ding emmert alleen maar over 'Do no Disconnect'.

De bijgeleverde software is echt vaag beyond recognition (de iPod Software 2.1), de Update heb ik na 2 uur maar afgepakt (bleef alleen maar 'D n D' blaten, en dat ronddraaiende dubbele ronde pijltje linksboven)), nu restore geprobeerd na een reboot (your iPod needs to be formatted for Windows).

Tot nog toe wordt ik echt alleen maar leip van de bijgeleverde troep.

Daar staat dan natuurlijk wel tegenover dat alle hardware zooooo mooi is :9~, echt unreal. Ook de doos waar alles in zit is _/-\o_ .

Kan iemand mij vertellen hoe lang het bij hem / haar duurde om hem te formatten naar Windows formaat (dus Start > All Programs > Ipod > System Sofware 2.1 > Updater en dan Update)?

Ik krijg ook de hele tijd:
HI-SPEED USB DEVICE CONNECTED TO SLOW SPEED USB PORT

Maar al mijn USB porten van mijn MSI KT4 Ultra zijn 2.0. :?
Erg vaag hoor, toen ik m'n iPod in het dock zette, ging die even denken, maar dat duurde echt maar 10 seconden ofzo. Vervolgens bootte iTunes en moest ik wat dingetjes invoeren, en vervolgens gingdie al m'n library erop gooien.

Heb je wel de bijgevoegde cd geinstalleerd?
Blue-Bird schreef op 13 februari 2004 @ 19:36:
Do not disconnect heb ik dus ook steeds met mijn nieuwe iPod. Het is dus niet mogelijk om muziek af te spelen als hij met de PC verbonden is? Als ik hem "veilig verwijder" volgens WinXP staat er ook nog steeds dat ik kan loskoppelen...
Dat kan dus wel, je kan dan alleen muziek via je pc afspelen, en niet via je iPod zeg maar. Moet je synchroniseren uitzetten, dus aanzetten dat je zelf je iPod wilt updaten, dan moet je de files in iTunes kunnen selecteren van je iPod. Je speelt de mp3tjes dus van je iPod af.

Maar dat heb ik gelezen in een helpfile van apple, heb et nog niet geprobeerd :P

\edit
Dat do not disconnect geeft hij altijd aan alsie in het dock staat (of aan pc hangt) en je verwijderd hem niet met iTunes (die verwijderd hem automatisch na updaten, als je synchronisatie aan hebt staan!) of via die functie in winXP of welk OS je ook gebruikt. Als je em dus verwijderd hebt blijft er net zo lang: Loskoppelen Toegestaan staat totdat je em er uithaald of de pc uitzet, dat komt gewoon omdat hij nog steeds wel verbonden is. Je kan dus niet met de uitgang op je iPod of via de uitgang in je dock muziek afspelen dan, omdat je niet in je iPod komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Roa op 13-02-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Hmz, nou ja, net maar even gekeken bij mijn system instellingen en daar stond inderdaad het gevreesde uitroeptekentje bij mijn USB poorten. VIA USB 2.0 patch gedownload, geinstalleerd (driver update) en opeens deed alles het naar behoren.

Synchroniseren ging als een gek (~6-8 Mb/s). Me is a happy camper.

Met USB 1.1 wilde hij het dus TOTAAL niet doen.

PS: Ik heb nog steeds geen idee of ik hem nou geupdate heb of niet en welke firmware erop staat. Iemand een idee hoe ik dat kan zien? Ik zal nu wel ff gaan zoeken ook.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Cavorka schreef op 13 februari 2004 @ 21:04:
Hmz, nou ja, net maar even gekeken bij mijn system instellingen en daar stond inderdaad het gevreesde uitroeptekentje bij mijn USB poorten. VIA USB 2.0 patch gedownload, geinstalleerd (driver update) en opeens deed alles het naar behoren.

Synchroniseren ging als een gek (~6-8 Mb/s). Me is a happy camper.

Met USB 1.1 wilde hij het dus TOTAAL niet doen.

PS: Ik heb nog steeds geen idee of ik hem nou geupdate heb of niet en welke firmware erop staat. Iemand een idee hoe ik dat kan zien? Ik zal nu wel ff gaan zoeken ook.
6/8 Mb/s is snel, met firewire haal ik zon 6 Mb/s max (bij grote files)

vandaag wezen skieen met mn ipodje, gewoon net 3,5 uur kunnen luisterren was de accu op :'-( , als ik mijn vakantie betaald heb, ga ik nieuwe accu kopen _/-\o_

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

De iPod batterij gaat het langst mee op kamertemperatuur. Hoe vaker hij 'schokken moet verwerken', hoe vaker hij de buffer moet bijvullen. Dit kost veel energie. ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, iTrip in het kort:
Moet zeggen dat het bereik van de iTrip wat tegenvalt. Met de vele zenders die Nederlanders rijk is is het moeilijk een vrije en stoorvrije zender te vinden. Verder werkt het ding wel gemakkelijk. Het is een kwestie van een zender kiezen op de ipod, deze afspelen en vervolgens is de iTrip vastgezet op die door jou gekozen frequentie. Hij verzamelt alleen nu een laag stof door weinig gebruik. Iemand met intresse kan mailen op aldiegrey at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:16:
OK, iTrip in het kort:
Moet zeggen dat het bereik van de iTrip wat tegenvalt. Met de vele zenders die Nederlanders rijk is is het moeilijk een vrije en stoorvrije zender te vinden. Verder werkt het ding wel gemakkelijk. Het is een kwestie van een zender kiezen op de ipod, deze afspelen en vervolgens is de iTrip vastgezet op die door jou gekozen frequentie. Hij verzamelt alleen nu een laag stof door weinig gebruik. Iemand met intresse kan mailen op aldiegrey at hotmail.com
aha, toch bedankt voor de info!!

Maar kheb nog een vraag aangezien ik nog beetje iPod-noobie ben.

-Past een 3G 15gb iPod op een 1G/2G dock?
-Werkt een 3G 15gb iPod i.c.m. een 1G/2G/3G afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:16:
OK, iTrip in het kort:
-dubbelpost-

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 23:32 . Reden: -dubbelpost- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Past een 3G 15gb iPod op een 1G/2G dock? ------- 1g/2g hebben geen docks

-Werkt een 3G 15gb iPod i.c.m. een 1G/2G/3G afstandsbediening------3g werkt niet met 1g/2g en andersom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na lang 2000 pro gebruikt te hebben maar eens Windows XP geinstalleerd. 2000 heb ik er nog even opstaan voor het geval dat en is misschien maar goed ook want iTunes ziet onder XP m'n iPod niet. Ik heb dus gelukkig nog een backup-OS ;)

Ik krijg in XP de volgende melding als iTunes opgestart wordt met de iPod aangesloten:

"The software required for communicating with the iPod is not installed correctly, please reinstall iTunes to install the iPods software"

iTunes opnieuw installeren leverde iig weinig op en zoals ik het lees moet dat voldoende zijn. Of is het nu de bedoeling dat ik ook de firmware van de iPod opnieuw moet installeren? :)

iemand die deze melding toevallig eens gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Heb je de cd die bij je iPod zat ook geinstaleerd? Anders ligt daar denk ik de fout ;)
(ojah, je hoeft iTunes niet te instaleren van die cd, die versie is al niet meer nieuw :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roa schreef op 14 februari 2004 @ 17:46:
Heb je de cd die bij je iPod zat ook geinstaleerd? Anders ligt daar denk ik de fout ;)
(ojah, je hoeft iTunes niet te instaleren van die cd, die versie is al niet meer nieuw :P)
Het is de 5 gig versie (van het oude model). Ik kan me niet herinneren dat er een CD bijzat en als dat zo zou zijn dan is die nog van voor de iTunes onder Windows periode :)

De laatste firmware staat erop en onder XP draait de laatste iTunes versie. Onder 2000 pakt ie 'm nog steeds goed. De iPod wordt wel door XP als schijf herkend maar niet als muziekbibliotheek in iTunes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 21:43:
[...]

Het is de 5 gig versie (van het oude model). Ik kan me niet herinneren dat er een CD bijzat en als dat zo zou zijn dan is die nog van voor de iTunes onder Windows periode :)

De laatste firmware staat erop en onder XP draait de laatste iTunes versie. Onder 2000 pakt ie 'm nog steeds goed. De iPod wordt wel door XP als schijf herkend maar niet als muziekbibliotheek in iTunes.
In dat geval heb ik geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Weet iemand of er een (grote) winkel is in nederland die die rubberen beschermhoesjes verkoopt? Mijn ipod zou dinsdag sombeetje moeten komen, maar ik wil em zo goed mogelijk houden natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 15 februari 2004 @ 19:03:
Weet iemand of er een (grote) winkel is in nederland die die rubberen beschermhoesjes verkoopt? Mijn ipod zou dinsdag sombeetje moeten komen, maar ik wil em zo goed mogelijk houden natuurlijk!
Zolang je geen hoesje hebt moet je gewoon plastic keukenfolie er omheen doen.
Voor hoesjes kijk in de prijswatch bij de ipod, deze winkels verkopen vaak ook die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
www.ljs.nl verkoopt de iSkine eXo 2 voor 29,50 en verder is er online bij apple ook nog het een en het ander te koop. Ik geloof dat er wel wat meer winkels zijn die ze verkopen. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Sage schreef op 16 februari 2004 @ 08:34:
www.ljs.nl verkoopt de iSkine eXo 2 voor 29,50 en verder is er online bij apple ook nog het een en het ander te koop. Ik geloof dat er wel wat meer winkels zijn die ze verkopen. :)
Uh dat lijkt zo maar als je klikt kom je op de amerikaanse/canadese website. Ik zie niet waar ik direct kan bestellen. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Je kan niet via de site bestallen. Maar dat vroeg je dan ook niet. ;)

En zoals ik al zei zijn ze ook bij de online Apple Store te koop. Dit zijn wel mindere versie's dan de exo's van de echte iskin. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
HMja, maar ik had gehoopt dat gewoon een winkel zoals de harendse smid en de mediamarkt mischien die dingen verkopen... ik wil die skin zo snel mogelijk :)

Enne keukenfolie...??? :X

[ Voor 10% gewijzigd door Kwartjuh op 16-02-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t ik heb mijn ipod nu ook :) heb um http://mp3.direqt.nl/ hier besteld en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben snelle levering en goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Woei, vandaag dan eindelijk mijn iPod besteld (had 'm al een week eerder willen bestellen, maar ik ben veelstelaat uitbetaald :'( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zet ik eigenlijk liedjes met iTunes op mijn iPod die ik niet om mijn HD (meer) wil hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 21:08:
hoe zet ik eigenlijk liedjes met iTunes op mijn iPod die ik niet om mijn HD (meer) wil hebben?!
Ipodlounge is your friend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaa, ik wist dat het op ipodlounge stond, maar kon het niet vinden in de FAQ. |:(

Thnx :)

Een tijdje geleden was ik aangestrand op een iPod site:

Beschrijving:
Het ging eigenlijk alleen over smartplaylists.
Simpel opgebouwd
Veel mensen die hun ideale smartlists delen met anderen.

Met google heb ik niks kunnen vinden... iemand?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 16 februari 2004 @ 14:50:
HMja, maar ik had gehoopt dat gewoon een winkel zoals de harendse smid en de mediamarkt mischien die dingen verkopen... ik wil die skin zo snel mogelijk :)

Enne keukenfolie...??? :X
Waarom zou de harense smid het verkopen, deze hebben geen ipods.
Kijk anders naar een onlinewinkel die in de buurt zit, kun je het oppikken.

Dat keukenfolie werkt goed hoor, als je het strak aan de voorkant trek is het een super iskin.
Alleen een tipje zolang je geen hoesje hebt, een ipod krast echt enorm snel.
Ik hoor je denken ja ja maar ik ben voorzichtig maar als je al met een doekje gaat wrijven krijg je al lichte krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft sinds vandaag een 20 gig iPod

de oude 5 gig is inmiddels verkocht voor 150 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 00:36:
[...]

Waarom zou de harense smid het verkopen, deze hebben geen ipods.
Kijk anders naar een onlinewinkel die in de buurt zit, kun je het oppikken.

Dat keukenfolie werkt goed hoor, als je het strak aan de voorkant trek is het een super iskin.
Alleen een tipje zolang je geen hoesje hebt, een ipod krast echt enorm snel.
Ik hoor je denken ja ja maar ik ben voorzichtig maar als je al met een doekje gaat wrijven krijg je al lichte krasjes.
Tja, dat komt gewoon door het ontwerp van de iPod, als je geen krasjes wilt, kan je hem het best niet gebruiken. Niet dat je er niet zuinig mee om kan springen, maar echt druk om krasjes maak ik me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Mijn achterkant is meer kras dan niet-kras >:)

boeiend..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achter en voorkant zijn tot nu toe nog krasvrij.. zitten alleen wat vingervlekken op. Ik gebruik gewoon steeds dat bijgeleverde hoesje wat je aan je riem kan bevestigen, beschermt het tot nu toe nog voldoende tegen krassen.

Ik moet wel zeggen als ik zo de oude en de nieuwe naast elkaar zet lijkt het wel alsof er jaren tussen beide ontwerpen zit. Maar toch kan de oude nog prima op tegen de op dit moment populaire mp3 spelers van andere merken.

Nadeel van de nieuwe t.o.v. de oude is misschien dat die touch-knopjes wat overgevoelig zijn maar voor de rest is het alleen maar beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Hoezo kan hij ertegen op? FF duidelijk beargumenteren bitte! En dan niet zeggen dat hij mooi is en muziek speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
bbbrumbrum schreef op 17 februari 2004 @ 16:54:
FF duidelijk beargumenteren bitte!
En dat zeg JIJ?
Was jij niet heel toevallig die persoon die de ipod lekker zat af te kraken zonder ook maar één fatsoenlijk argument te geven? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 17 februari 2004 @ 16:54:
Hoezo kan hij ertegen op? FF duidelijk beargumenteren bitte! En dan niet zeggen dat hij mooi is en muziek speelt!
zozo.. en als ik dat niet kan mag ik 'm bij jou inleveren zeker ;) ?

ok

Het belangrijkste aan een mp3 speler vind ik het design, de manier waarop hij werkt en de uitbreidingsmogelijkheden ervan.

Dan kun je wel zeggen dat design niet belangrijk is maar als ik voor dezelfde prijs merk X en merk Y zie met ongeveer dezelfde specs en dezelfde opslagcapaciteit dan kies ik toch de speler die er het beste uitziet. Als jij de keuze hebt tussen een gestroomlijnde mercedes en een vierkante BMW uit de jaren 80 dan weet je toch ook wel welke je neemt?

De interface vind ik ook nog steeds verreweg de beste en het indexeren werkt gewoon perfect op basis van de id3tags.

De iPod is nu het soort Mp3 speler geworden wat de walkman in de jaren 80 onder de cassettespelers was. Er zal misschien wel iets beters bestaan, maar ik heb het nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me ff helpen met dit stukje uit ipodlounge.com om em begrijpbaar (voor mij) te maken?>

How to keep songs in your library (and therefore on your iPod) but not on your harddrive
iTunes for Windows: To do this you open up the file iTunes which may well be in the My Music file. In there will be your iTunes 4 music library and a file that says iTunes Music. Open this last file and here will be the albums that you've uploaded. You can delete them from this location without them disappearing from your library so that each time you hook up your iPod, it won't delete them. The thing to bear in mind is that once you've deleted the album you won't be able to move it into playlists or change the info anymore.

Ik begrijp er echt geen hol van.
Vooral de termen:
'the My Music file'
' iTunes Music' (waar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou was ik met iTunes even me iPod aan het updaten dus ik dacht ff, ff wat ruimte maken en ik selecteerde een lijst van ongeveer 250 nummers. Ik druk op de geselecteerde nummers en druk op "clear". Nou blijkt dus dat al die 250 nummers niet van de iPod af zijn maar alleen uit die lijst.
De nummers staan dus nu bij de grote lijst met rond de 2000 nummers. Ik zal ze dus 1 voor 1 eruit moeten pikken of ik moet me iPod weer helemaal opnieuw inrichten en dat is een aardig lang werk en heb daar geen zin in.
Heeft iemand nog een oplossing om die lijst terug te halen? Zo niet weet dan iemand om gelijk de nummers uit de lijst ook van de iPod aftehalen??

modbreak:
plaatje weggehaald, gebruik alsjeblieft geen bmp's van 1,5 MB voor het web, zet het eerst om naar een jpg graag :o

[ Voor 42% gewijzigd door Remy op 26-02-2004 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had van de week ook een ipod gekocht 3g 40 gb, ik wou toen in rotterdam via de macwinkel de bijbehorende iskin kopen. Maar wat blijkt het nou ze verkopen alleen maar iskin voor 3g 10 + 15 + 20 GB :( en de stomste is de verkoper wist helemaal niet dat er een dikte verschil tussen de 3g ipod van 20 gb en de 3g ipod van 40 gb |:( Dus ze gaan gewoon vanuit dat er maar een standaard iskin maat.

dan wordt het bestellen via de net, iemand hier ervaring met de "iskin exo2" beetje goede beschermer of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Muhaha! Hij is binnen mensen! Wat een gaaf apparaatje zeg :D
Nu moet ik em alleen flashen... heeft iemand links met hoe je je iPod operationeel krijgt met Windows enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:58:
had van de week ook een ipod gekocht 3g 40 gb, ik wou toen in rotterdam via de macwinkel de bijbehorende iskin kopen. Maar wat blijkt het nou ze verkopen alleen maar iskin voor 3g 10 + 15 + 20 GB :( en de stomste is de verkoper wist helemaal niet dat er een dikte verschil tussen de 3g ipod van 20 gb en de 3g ipod van 40 gb |:( Dus ze gaan gewoon vanuit dat er maar een standaard iskin maat.

dan wordt het bestellen via de net, iemand hier ervaring met de "iskin exo2" beetje goede beschermer of niet?
Geen ervaring, maar lijkt me echt top! Alleen jammer van die kleurtjes... gelukkig kun je ook doorzichtig krijgen. Je krijgt er ook display protection bij! Goeie zaak!

Overigens heb ik mijn iPod geconnect, en heb muziek overgepompt... Nu istie ook lekker aan het laden, en zegtie 'do not disconnect'. Betekent dat dat je altijd moet wachten totdat de iPod batterij helemaal vol zit voordat je em eruit mag halen?

Of is er iets anders aan de hand?

[ Voor 16% gewijzigd door Kwartjuh op 18-02-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hij werkt supergoed echter 2 opmerkingen:
1-Hij is duur als je em vanuit VS besteld (40 euro incl. verzending)
2-De iSkin is redelijk 'stroef' dus je kan je ipod niet zmaar meer in je broekzak laten glijden oid, je moet flink duwen >:)

En je ipod wordt er dikker van maar ok :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 18 februari 2004 @ 13:17:
[...]

Geen ervaring, maar lijkt me echt top! Alleen jammer van die kleurtjes... gelukkig kun je ook doorzichtig krijgen. Je krijgt er ook display protection bij! Goeie zaak!

Overigens heb ik mijn iPod geconnect, en heb muziek overgepompt... Nu istie ook lekker aan het laden, en zegtie 'do not disconnect'. Betekent dat dat je altijd moet wachten totdat de iPod batterij helemaal vol zit voordat je em eruit mag halen?

Of is er iets anders aan de hand?
Do not disconnect krijg je als je de ipod aan de comuter hebt hangen.
Je moet hem eerst afkoppelen via dat groene icoontje bij je klok(rechts onder)
Anders zou je een datastroom kunnen onderbreken.
Daarna krijg je een krul en mag je disconnecten.
Heeft dus niks met opladen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 13:50:
Hij werkt supergoed echter 2 opmerkingen:
1-Hij is duur als je em vanuit VS besteld (40 euro incl. verzending)
2-De iSkin is redelijk 'stroef' dus je kan je ipod niet zmaar meer in je broekzak laten glijden oid, je moet flink duwen >:)

En je ipod wordt er dikker van maar ok :P
40??? maakt maar 27 euro inclusief verzenden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel via ebay dan he http://www.stores.ebay.co...r=1&col=4&sotimedisplay=2 verzenden naar europa = $5 totaal $34 ongeveer 27 - 28 euro

ik heb zelf de artic versie vandaag gekocht, ben benieuwd hoe lang het duurt met ontvangen van de iskins.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Anders doen we een inkoopactie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Laatst online: 00:23

luke_otto

pang pang luckyluke

vink een goed plan, als ik me ipod 10 gb aan geschaft heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 20:37:
...
Heeft iemand nog een oplossing om die lijst terug te halen? Zo niet weet dan iemand om gelijk de nummers uit de lijst ook van de iPod aftehalen??

[afbeelding]
Het is logisch dat de nummers niet weggegooid worden als je ze uit een afspeellijst verwijderd. De afspeellijsten bestaan alleen uit snelkoppelingen naar de muziek die je in je iPod root hebt staan. Als je nummers definitief wilt verwijderen zul je dat altijd vanuit de root moeten doen (via het iPod icoon dus).

Het is misschien heel wat werk, maar waarom geef je niet gewoon de nummers van een bepaald jaartal het goeie jaartal mee in de ID3Tags (selecteer de nummers + ctrl -I of apple-I) . Als je dan b.v. een hele groep uit de jaren 80 wilt veranderen selecteer je ze op jaartal in de root en kun je ze zo deleten.

Als je alle ID3Tags goed hebt ingevuld kun je via de slimme afspeellijsten zo de nummers van de jaren '70 , '80 etc eruitfilteren en in 1 afspeellijst zetten met 3 muisklikken :)

Ik neem aan dat je met 2002-02 de hits van februari 2002 bedoelt.

De muziek die je in de afspeellijst had staan zou je weer terug kunnen vinden door het volgende te doen:

1. Kies de eerste playlist
2. Selecteer alle nummers met een shift+muisklik
3. ctrl +i of appletoets + i (nu verschijnt het venster voor waarden veranderen voor meerdere items)
4. voer bij jaartal 2002 in
5. voer bij comments "februari 2002"

Doe dit voor al je afspeellijsten op deze manier en vervolgens kun je in de root heel makkelijk zien welke playlist je weggegooid had door alles op jaartal.. maar nog beter op "comments" te selecteren. De nummers waarbij niks of iets anders staat aangegeven zijn dan waarschijnlijk de nummers die in de oude afspeellijst stonden.

heb je ze mooi op een rijtje ook :)

Kijk wel eerst even na of het daadwerkelijk de nummers zijn die je wilde weggooien ;)

screenshot van een smart playlist met filterfunctie
Afbeeldingslocatie: http://www.bluearena.com/~arne/screenshots/itunes1.jpg

De jaartallen moet ik nog een beetje op orde brengen, maar tot zover heb ik bijna alles wel compleet. Ik hoorde dat er meer mensen zijn die dit gedaan hebben. Als iedereen dat zou doen zouden er op den duur kwalitatief betere mp3's in omloop komen (qua id3 info) ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 21:36 ]

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 14:53:
[...]

wel via ebay dan he http://www.stores.ebay.co...r=1&col=4&sotimedisplay=2 verzenden naar europa = $5 totaal $34 ongeveer 27 - 28 euro

ik heb zelf de artic versie vandaag gekocht, ben benieuwd hoe lang het duurt met ontvangen van de iskins.
hm, dan vind ik de ebay store waar ik hem heb gekocht wel iets goedkoper:
http://www.stores.ebay.com/id=45001972&ssPageName=L2
Heb toen voor 26 dollar een iskin voor mijn 2nd gen ipod en een cassete adapter gekocht. Verkoper reageerde ook snel op een vraag van mij.

Verwijderd

Oke.. Kleine SOS!!

Had net alle lijsten op mun 20G nieuwe iPod ge-update.
IK sluit MusicMatch af. en zet de pc uit.
Dit is mijn normale procedure..

Ik hou dan normaal toch de melding koppel niet los.
Normaal geef dit geen problemen maar deze keer blijft het 'koppel niet los'
schermpje staan en reageert ie nergens meer op.
Ook niet als ik um weer op de pc aansluit of met de updater.

Kan ik um op un andere manier resette of iets dergelijks of wat moet ik doen?

Verwijderd

gewooon opnieuw ressete, hebt ook ooit eerder gehad.

druk de menu + afspleel/pauze knopje tegelijkertijd. en dan wachten totdat de mac logo verschijn.

• jjm|IA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03-2009

jjm|IA

Heb al m'n nummers op m'n pc en op m'n ipod staat, nu wil ik de genres/albums/etcs gaan veranderen, moet ik dit dan dubbel doen of zit er een sync optie in itunes of ephpod? thx

Verwijderd

jjm schreef op 19 februari 2004 @ 15:00:
Heb al m'n nummers op m'n pc en op m'n ipod staat, nu wil ik de genres/albums/etcs gaan veranderen, moet ik dit dan dubbel doen of zit er een sync optie in itunes of ephpod? thx
In iTunes ff op het iPod icoon rechtsklikken en dan options openen. Vervolgens kies je een van de bovenste "automatically update all songs and playlists" of selecteer je alleen de afspeellijsten die je wilt synchroniseren.

• Chillmeister
iemand anapod al geprobeert?
het ziet er zeer geil uit en vele malen beter dan iTunes
Anapod

• Sage
Nee, het kost je namelijk geld jammer genoeg. :( iTunes is nog altijd gratis, net zoals EphPod. :)

kleurbleur.nl

• Chillmeister
trail versie is gratis
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.