Het is logisch dat de nummers niet weggegooid worden als je ze uit een afspeellijst verwijderd. De afspeellijsten bestaan alleen uit snelkoppelingen naar de muziek die je in je iPod root hebt staan. Als je nummers definitief wilt verwijderen zul je dat altijd vanuit de root moeten doen (via het iPod icoon dus).
Het is misschien heel wat werk, maar waarom geef je niet gewoon de nummers van een bepaald jaartal het goeie jaartal mee in de ID3Tags (selecteer de nummers + ctrl -I of apple-I) . Als je dan b.v. een hele groep uit de jaren 80 wilt veranderen selecteer je ze op jaartal in de root en kun je ze zo deleten.
Als je alle ID3Tags goed hebt ingevuld kun je via de slimme afspeellijsten zo de nummers van de jaren '70 , '80 etc eruitfilteren en in 1 afspeellijst zetten met 3 muisklikken
Ik neem aan dat je met 2002-02 de hits van februari 2002 bedoelt.
De muziek die je in de afspeellijst had staan zou je weer terug kunnen vinden door het volgende te doen:
1. Kies de eerste playlist
2. Selecteer alle nummers met een shift+muisklik
3. ctrl +i of appletoets + i (nu verschijnt het venster voor waarden veranderen voor meerdere items)
4. voer bij jaartal 2002 in
5. voer bij comments "februari 2002"
Doe dit voor al je afspeellijsten op deze manier en vervolgens kun je in de root heel makkelijk zien welke playlist je weggegooid had door alles op jaartal.. maar nog beter op "comments" te selecteren. De nummers waarbij niks of iets anders staat aangegeven zijn dan waarschijnlijk de nummers die in de oude afspeellijst stonden.
heb je ze mooi op een rijtje ook
Kijk wel eerst even na of het daadwerkelijk de nummers zijn die je wilde weggooien
screenshot van een smart playlist met filterfunctie
De jaartallen moet ik nog een beetje op orde brengen, maar tot zover heb ik bijna alles wel compleet. Ik hoorde dat er meer mensen zijn die dit gedaan hebben. Als iedereen dat zou doen zouden er op den duur kwalitatief betere mp3's in omloop komen (qua id3 info)
[
Voor 47% gewijzigd door
Verwijderd op 18-02-2004 21:36
]