Het grote (oude/nieuwe) IPod topic - deel II

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.269 views sinds 30-01-2008

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~wimtaks/ipod-screen.jpg

Omdat de vorige openingsposten van dit forum een beetje verouderd waren heb ik een beetje zitten knippen en plakken en het forum maar in een nieuw jasje gestoken :)

Linkje naar oude forum:

Het grote (oude/nieuwe) IPod topic

Inleiding

Vrijwel iedereen weet dat Apple's iPod een enorm populaire mp3-speler is. Maar waarom eigenlijk?
De iPod is een van de kleinste en lichtste mp3-spelers met een harde schijf. “Portability” is dan ook het sleutelwoord bij deze witte machine, temeer Apple in een feature als “Playlist-on-the-fly” heeft voorzien en er design-technisch rekening is gehouden met een actieve mp3-luisteraar: de afgeronde hoeken en de touch-knopjes aan de oppervlakte van de iPod zijn voor eerdergenoemde gebruiker ideaal.

Diverse reviews van de nieuwe iPod wijzen uit, dat Apple haar “mainstream”-users een groot plezier heeft gedaan met de iPod. De gemiddelde recensiescore ligt toch wel om en nabij de 90%. Er zijn natuurlijk ook wat minpuntjes te bespeuren, zo heeft de iPod niet zoveel mogelijkheden en is de batterijduur wat tegenvallend.
Maar goed, het uiterlijk en de gebruiksvriendelijkheid maakt dat ruimschoots goed naar mijn mening :)

Pics :)

:)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/3.jpg
Links: de nieuwe iPod
Rechts: de oude revisie
De nieuwe iPod
in het dock
…just another
iPod-shot

Oude:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wimtaks/ipod22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macoffice.no/images/ipod.jpg

Nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://www.northstarcomputer.ca/images/mac%20pro%20page/pbimages/ipodimages/2b_ipod.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030429/ipod4.jpg

Specs

Zoals je gezien hebt zijn er dus verschillende versies van de iPod. De nieuwste versie is revisie 3. Deze ziet er anders uit dan revisie 1 en 2, die onderling niet verschillen kwa uiterlijk.
De oude revisies (dus 1 en 2) worden niet meer verkocht door Apple, daarom richten we ons vooral op revisie 3.
qua specs zijn er tussen revisie 3 en 1/2 een paar kleine verschillen, zo heeft revisie 3 bijv. een "on-the-go-playlist-functie" en ondersteuning voor verschillende optionele accesoires zoals een mediacardreader.

Een tabbelletje van revisie 3:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wimtaks/specsipod.jpg

iPod FAQ

:?Ik heb gehoord dat de iPod voor Mac én Windows is. Kan ik dan ook overstappen van Mac naar Windows en viceversa?
Als je de iPod gaat kopen moet je aangeven welke versie je wilt, je krijgt dan een installatie cd-rom voor Mac ofwel Windows. Als je dan later toch nog wilt overstappen dan is dit vreselijk makkelijk en er kan praktisch niks fout gaan. Het enige wat je moet doen is de firmware versie downloaden die je wilt. Dus als je van je Mac-ipod een Windows-ipod wilt maken moet je dus alleen ff de windows firmware downloaden en installeren.

Downloads:

• Voor revisie 3: http://www.apple.com/nl/ipod/download/
• Voor revisie 1 / 2: http://www.apple.com/nl/i...ipodsoftwareupdate13.html

(deze drivers kan je dus ook gebruiken als je je iPod wilt upgraden naar de nieuwste versie als die nog niet erop zat.
Als je niet weet welke versie je hebt moet je ff in het menu van de iPod kijken bij instellingen -> info)

:?Waarom zou ik me iPod moeten opdaten?
Het is absoluut belangrijk om de laatste firmware versie te hebben omdat die evt. bugs kan oplossen of zorgt dat je batterij langer mee gaat en bovendien kan er in de toekomst ondersteuning komen voor andere muziekformaten zoals bijv .Org :)

:?Ik heb een Mac-iPod en ik wil hem niet updaten naar Windows, maar toch wil ik hem gebruiken in Windows...kan dat?
Ja! Dat kan. Erg simpel.
Ga naar http://www.ephpod.com en download EphPod en MacOpener als je een mac-iPod hebt en volg de instructies. Je kan eigenlijk niks fout doen.

:?Welk programma moet ik gebruiken om nummers op me iPod te zetten?
Een paar maanden geleden werd er bij de Mac-iPod iTunes, en bij de Windows-iPod Musicmatch geleverd. Sinds kort is iTunes echter ook beschikbaar voor Windows en het is absoluut een must! Het is 10x keer beter dan Musicmatch, het is gewoon een super gebruiksvriendelijk programma, en het heeft alle functies die je nodig hebt.

:?Waarom een programma gebruiken? Ik kan toch gewoon nummers Drag&Droppen naar de harddisc?
Ehm...nope. Dat kan niet. De iPod creeërt een speciale database waarin alle liedjes staan. Je kan wel drag&droppen, maar dan sla je ze alleen op en ze zullen niet verschijnen in het menu en kun je ze dus niet afspelen.
Je kan dus wel de iPod als externe harddisc gebruiken, en met de verkenner bestanden drag&droppen, maar in het menu van de iPod kan je die dus niet zien.

:?Hellup! Mijn afstandbediening werkt niet (meer)!
Druk hem er even goed in en hem een beetje met de klok meedraaien helpt.

:?Hoe lang moet ik de speler opladen?
In 1 uur is ie 80% opgeladen, in 3 uur 100%.

:?Wat hoor ik nou allemaal over de batterijduur van de iPod???
Er is een tijdje lang een flinke ophef geweest toen iemand in Amerika allemaal anti-ipod-posters ging ophangen omdat zijn batterij na 1,5 jaar nog maar een uurtje meeging. Het ging hier om iPod revisie 1 / 2 en meerdere mensen bleken hier last van te hebben. Apple reageerde hierop door een batterij service in Amerika te starten zodat je voor $100 een nieuwe batterij/accu kan kopen. Verwacht wordt dat deze service binnenkort ook naar Europa komt.
Het is overigens nog niet bekend of revisie 3 ook deze batterijproblemen kent aangezien deze een andere type heeft.

:?Als ik mijn IPod aandoe zie ik een CD-icoontje met een vergrootglas/kruis/uitroepteken...was dat?
Er is iets met je Harddisc en je iPod is die nu aan het scannen. De logootjes (vergrootglas e.d.) hebben aparte betekenissen. Kijk hiervoor hier

:?Ik zie een gaar logootje met een folder als ik mijn iPod aanzet?
Dit is een van de tekentjes die hier perfect worden uitgelegd :)

:?Okee, mijn iPod reageert niet meer!
Reset hem even door de Play/Pause en Menu knop 5 sec. ingedrukt te houden. Dan komt het Apple logo weer in beeld.
Werkt ie nog steeds niet? Probeer hem dan even aan te sluiten op voeding of computer...wellicht dat dat helpt.

:?Ik kan geen liedjes overzetten, met geen enkel programma
Dit kan aan een paar dingen liggen:
• Je Firewire aansluiting doet het niet
• Je database is niet in orde (als je ephPod hebt: iPod Tools->Rebuild DB from iPod). Lukt dit niet? Probeer hier eens te zoeken op het exacte probleem dat je hebt. Dat hielp perfect bij mij, aangezien ongeveer alles daar wel eens voorbij is gekomen.

:?Ik heb een Soundblaster Audigy (met firewire) en mijn iPod wordt niet herkend of de data-transfer is vreselijk traag/instabiel.
Helaas is dit een probleem met een wat minder goedkope oplossing. Ik heb al verschillende malen van dit probleem gehoord en het blijkt dat de firewire-aansluiting van de Audigy op één of andere gekke manier het gewoon niet goed doet i.c.m. de iPod. De oplossing is gewoon een normale firewire-kaart kopen. Dynalink, Sitecom en Sweex zijn over het algemeen erg goed en een redelijke prijs ligt ongeveer rond de 20 euro.

:?Moet ik echt al mijn MP3's gaan retaggen, omdat het anders een chaos wordt op mijn iPod? Ik heb daar de tijd/het geduld niet voor!
Het kan gelukkig ook anders, doormiddel van de programma's Tag&Rename en EphPod. FirefoxAG heeft hier een fantastische tutorial voor geschreven, welke
hier te bewonderen is. Thanx to FireFox

:?Wat kan ik doen om krassen te voorkomen?
Als je geen hoesje bij je iPod hebt kan je overwegen om er een te kopen. Je kan de officiele van Apple kopen, maar daarmee kan je de speler niet bedienen wanneer hij in het hoesje en zit bovendien kost hij maarliefs €39,- .
Een beter alternatief is de iSkin Exo (http://www.iskin.com)
Voor verkoopadressen en prijzen moet je maar ff rond googlen :)

:?Welke en waar kan ik accesoires kopen voor revisie 3?
Kijk hier maar eens even: http://www.apple.com/nl/ipod/accessories.html

:?Hoe duur is dat kreng nou eigenlijk?
• 15 GB: €349,-
• 20 GB: €449,-
• 40 GB: €549,-

Nawoord

Thanks to alle mensen die een steentje bijgedragen hebben aan dit forum (o.a The Omniscent, armageddon_2k1) :Y)

En onthoud: Houd het forum netjes; stel geen overbodige vragen en houd de discusie rond de iPod.
Dank u :)

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 22-03-2004 19:01 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 23:50

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Wat zijn jullie ervaringen met krassenverwijderaars voor de voorkant en achterkant op een 2G iPod? (1G lijkt me behoorlijk hetzelfde eigenlijk :) )

Waar zijn ze makkelijk in nederland te koop?

|_____vakje______|

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

FF iets voor in de stratpost; de ipod kan WEL als externe HD gebruikt worden! Gewoon; in de verkenner bestanden er naartoe slepen.....

Just my 2 cents ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:16
Dat staat er toch:
:? Waarom een programma gebruiken? Ik kan toch wel Drag&Droppen naar de harddisc?
ehm...nope. Dat kan niet. De iPod creeërt een speciale database waarin alle liedjes staan. Je kan wel drag&droppen, maar dan sla je ze alleen op en ze zullen niet verschijnen in het menu. Je kan je iPod dus ook als opslagmedium gebruiken, alleen ga niet de aan de originele directorystructuur rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
De startpost heeft nog wat foutjes er in zitten die al niet meer kloppen. Ook de versie's van de firmware klopt niet meer, hij is gewoon niet meer up to date eigenlijk. Denk dat deze het beste nog wel verbeterd kan worden aangezien mensen anders helemaal in de war raken. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmmm ik zei dat ie wel als externe HD kon dienen omdat overal wordt beweerd dat ie dat niet kan...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nee, jij schreef:
FF iets voor in de stratpost; de ipod kan WEL als externe HD gebruikt worden! Gewoon; in de verkenner bestanden er naartoe slepen.....
Echter, dat staat al in de startpost:
:? Waarom een programma gebruiken? Ik kan toch wel Drag&Droppen naar de harddisc?
ehm...nope. Dat kan niet. De iPod creeërt een speciale database waarin alle liedjes staan. Je kan wel drag&droppen, maar dan sla je ze alleen op en ze zullen niet verschijnen in het menu. Je kan je iPod dus ook als opslagmedium gebruiken, alleen ga niet de aan de originele directorystructuur rommelen.
Volgens mij weet ik nu wat je bedoelt: Sommigen beweren nog weleens dat de iPod niet als externe HDD kan dienen, maar dat ie dus wél. (oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
De beginpost is gewoon onduidelijk hier in. Eigenlijk zou hij gewoon verbeterd moeten worden want het klopt ook niet allemaal meer even goed. Ook is de titel natuurlijk heel fout aangezien het een iPod is en geen IPod.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ok sylvesterrrr jij hebt gelijk; het stond al in de startpost maar het is dus idd zo, je kan er gewoon bestanden naartoe slepen en als je em dan aan een andere computer hangt staan die er nog gewoon op.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
CyberSnooP schreef op 11 december 2003 @ 19:35:
Wat zijn jullie ervaringen met krassenverwijderaars voor de voorkant en achterkant op een 2G iPod? (1G lijkt me behoorlijk hetzelfde eigenlijk :) )

Waar zijn ze makkelijk in nederland te koop?
ja daar ben ik ook benieuwd naar

wil die icleaner wel bestellen ofzo met een cloth erbij, kom je op 30 euro ofzo, maar als dat mijn krassen verwijderd op mijn display heb ik dat er zeker voor over

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
maar als dat mijn krassen verwijderd op mijn display heb ik dat er zeker voor over
Ga gewoon naar een telefoonwinkel en koop Displex (kost ongeveer € 5). :) Ik weet niet of alle telefoonwinkels Displex hebben, T-for-Telecom heeft iig wel Displex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

idd dat werkt denk ik ok...maar voor de achterkant, zou daar standaard polijstspul voor werken??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik hoef alleen maar voor de voorkant gelukkig, want er zit een iskin omheen, dus alleen mijn display is wat bekrast...

iemand hier nog iets gehoord over de geruchten dat er in januari een low-cost ipod zou worden geintroduceerd?

ik ben trouwens op zoek naar ipodSync 2, om mijn ipod met outlook te synchen... of weet iemand een beter prog?

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Het enigste is dat er dus geruchten zijn en dat Steve Jobs heeft gezegd in een interview dat ze er alles aan doen om de iPod kleiner te maken met eventueel een kleiner broertje. Hij zou het zelf geweldig vinden in ieder geval. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gaan ze dan ook iets doen aan de audiokwaliteit? Want de ipod schijnt momenteel toch echt wel ingehaald te zijn door andere mp3spelers..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nou de geluidskwaliteit van andere spelers is inderdaad *iets* beter. iPod=95 iRiver=100.

Om het zo te zeggen. Het is niet dat je op een iPod een vormeloze brij ruis krijgt ofzo...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb een 2nd gen ipod, dus ik weet dat hij "best ok" klinkt :P
Maar omdat ik in enkele reviews las dat de geluidskwaliteit beter was bij nieuwe spelers en omdat men in het nieuwe Zen topique zegt dat de geluidskwaliteit veel beter is (klont zout? :+ ) vroeg ik me af of ze er iets aan gingen doen als ze een nieuw model zouden lanceren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Okyah op 14-12-2003 17:41 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

mm wel korreltje zout ja.

Maar de iriver klinkt beter. De iPod heeft vooral 1 nadeel: softwarematige EQ en niet hardwarematig-->vervorming. Zonder EQ aan klinkt ie wel goed hoor.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Ik las ergens dat de 5gb i-pod bij de primafoon voor +/- 160 euro te koop was? klopt dit?

[ Voor 3% gewijzigd door El_Hefe op 14-12-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

zou goed kunnen ja....als ze em hebben.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Oh, ik gebruik de EQ nooit, dus dat scheelt :D
Ik krijg altijd gekraak als ik enige EQ preset gebruik :/
Maarja, niet nodig dus allang blij :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94754

schaamteloze terugvindpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Euh, daarvoor hebben we die leuke bookmarkfunctie XxxPimxxX 8)7
En daarnaast werkt de search soms ook wel :+

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94754

Okyah schreef op 14 december 2003 @ 20:20:
Euh, daarvoor hebben we die leuke bookmarkfunctie XxxPimxxX 8)7
En daarnaast werkt de search soms ook wel :+
Ik ben ook maar een Fok! noob ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Zoiets? :)
According to a new report, Apple has been demoing a new product to select insiders. The new device is reportedly a 2GB "mini" iPod, and has been noted to come in a variety of colors. Expected introduction of the new low-end iPods are in January 2004.

Some recent rumors have hinted at low end iPods coming from Apple, withsubsequent corroboration.

While Apple presently use Toshiba's 1.8" hard drives in existing iPod devices, Toshiba will be introducing 1" hard drives at the Consumer Electronics Show, also in January 2004.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

weet iemand waar 2g 20 gig ipods nog voor een schappelijke prijs te verkrijgen zijn? Op internet is 't onmogelijk te vinden...ik heb ze alleen bij een paar dixons gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Weet iemand misshien of er voor de 2nd gen ipods ook ondersteuning voor mp3Pro en / of Ogg komt?? Dan kan je namelijk 2x zoveel kwijt op je ipod met dezelfde of nog betere kwaliteit. Als ik er nu mp3Pro'tjes opzet klinken ze erg dof.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Zo, dat zou nog wel eens grappig kunnen worden :D
Maarja, kheb al een 10gig...
Maar klein is fijn! :D

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
heeft iemand hier al eens Displex gebruikt op zijn Ipod?

wil dat namelijk gaan uitproberen, maar hoop wel dat mijn display dan mooi glanzend blijft, en niet doffe plekken gaat vertonen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
heeft iemand hier al eens Displex gebruikt op zijn Ipod?
Niet op mijn iPod, maar wel op m'n horloge en telefoon. Het werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Voor überhaupt enige ondersteuning op de 2g iPod zelf kan je erg lang wachten aangezien dat niet meer bestaat. :P

Ik denk trouwens ook niet dat dat er op gaat komen aangezien .ogg nog niet officieel is dacht ik en MP3pro word gewoon te weinig gebruikt. Je kan dan beter AAC nemen. Het zelfde idee als .ogg en mp3pro alleen dan wat ouder dacht ik.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
net dat displex geprobeert dus op ipod en gsm

werkt op allebei niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
sylvesterrr schreef op 15 december 2003 @ 15:52:
[...]

Niet op mijn iPod, maar wel op m'n horloge en telefoon. Het werkt perfect! :)
Phusebox schreef op 15 december 2003 @ 18:57:
net dat displex geprobeert dus op ipod en gsm

werkt op allebei niet echt...
Hmm, wie heeft hier gelijk? :+

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sage schreef op 15 december 2003 @ 22:51:
[...]

[...]

Hmm, wie heeft hier gelijk? :+
tja het lijkt alsof de krasjes weg zijn, even nadat je het gebruikt hebt, maar als je dan goed kijkt zie je ze toch nog overduidelijk zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114

Ik heb eigenlijk nog nooit een andere mp3 speler vast gehad dan mijn iPod.

Nu wordt de Pod vooral ook aangprezen voor zijn makkelijke navigatie.. maar hoe zijn dan die andere navigatie systemen. Als ik het zo zie is dit toch echt het meest logisch. Ik denk dat heeft elke Playa. maar niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

leokennis schreef op 14 december 2003 @ 17:38:
Nou de geluidskwaliteit van andere spelers is inderdaad *iets* beter. iPod=95 iRiver=100.

Om het zo te zeggen. Het is niet dat je op een iPod een vormeloze brij ruis krijgt ofzo...
is dit hoe men het vindt klinken of gemeten?

Ik vind namelijk dat de EQ op de ipod een doekje tegen het bloeden is. (sterker nog, het maakt het bloeden erger :+ )
maar als je via cooledit pro een eq eropzet die aan jouw wensen voldoet, dan geeft het ding echt perfect geluid imho.

wel behoorlijk tijdrovend proces, maar je moet er wat voor over hebben :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
De iPod is editors choice 2003 geworden bij Stereophile.com.
Een van de conclusies was (na ook aan de meetapparatuur gehangen te hebben), is dat de geluidskwaliteit beter is dan de gemiddelde cd-speler.
http://www.stereophile.com/budgetcomponents/934/index.html
Uit dit artikel:
"The iPod's measured behavior is better than many CD players-ironic, considering that most of the time it will be used to play MP3 and AAC files, which will not immediately benefit from such good performance. But if you're willing to trade off maximum playing time against the ability to play uncompressed AIFF or WAV files, the iPod will do an excellent job of decoding them. Excellent, cost-effective audio engineering from an unexpected source.-John Atkinson"

[ Voor 3% gewijzigd door ochoch op 16-12-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Leuke is dat dat geen vergelijking oplevert met andere HD-spelers. Waarschijnlijk is het zo dat de iHP-120 of de Rio Karma dezelfde of betere resultaten behalen. Dit zegt dus niks behalve dat de geluidskwaliteit gewoon goed is, maar dat was niet echt het punt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

maar als je via cooledit pro een eq eropzet die aan jouw wensen voldoet, dan geeft het ding echt perfect geluid imho.
Kun je via dat progje een EQ op je iPod zetten??

Maarre dat van die vormeloze brei ruis: dat is wat ik persoonlijk heb ondervonden.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
leokennis schreef op 16 december 2003 @ 10:57:
[...]

Kun je via dat progje een EQ op je iPod zetten??

Maarre dat van die vormeloze brei ruis: dat is wat ik persoonlijk heb ondervonden.
nee daarmee equalize je je bestanden...
en als je dat bij 2000+ files moet doen ben je wel ff bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 22:25
Phusebox schreef op 16 december 2003 @ 11:46:
nee daarmee equalize je je bestanden...
en als je dat bij 2000+ files moet doen ben je wel ff bezig
Kan je niet gewoon één equalizer maken, en die dan gelijk op alle bestanden toepassen? Dus dat je ze niet een voor een hoeft te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dimitio schreef op 16 december 2003 @ 13:07:
[...]

Kan je niet gewoon één equalizer maken, en die dan gelijk op alle bestanden toepassen? Dus dat je ze niet een voor een hoeft te selecteren.
dus je wil 1 equalizer toepassen op rock/trance/lounge/pop/enz ?

tenzij je maar 1 muzieksoort hebt
maar ik heb dus bijvoorbeeld alles van jazz tot nu-metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Ik heb 2 iPods besteld bij apple.nl, hoe lang zou het nog ongeveer duren voordat hij op mijn deurmat ligt? Ben nogal ongeduldig en vind het nu al lang genoeg duren! B)

Order Date: 03/12/2003

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up TAIPEI, TP, TW 10 Dec 2003 13:50
Depart Terminal TAIPEI, TP, TW 11 Dec 2003 18:00
Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 15 Dec 2003 08:26

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kluit schreef op 16 december 2003 @ 16:41:
Ik heb 2 iPods besteld bij apple.nl, hoe lang zou het nog ongeveer duren voordat hij op mijn deurmat ligt? Ben nogal ongeduldig en vind het nu al lang genoeg duren! B)

Order Date: 03/12/2003

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up TAIPEI, TP, TW 10 Dec 2003 13:50
Depart Terminal TAIPEI, TP, TW 11 Dec 2003 18:00
Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 15 Dec 2003 08:26
als ie 15 dec in luxembourg was dan heb je em morgen of overmorgen zeker in huis...

maar 2 ipod's? niet allebei voor jezelf neem ik aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
nee, maar 1tje is dr voor mij... :+

ik hoop hem dan toch echt morgen binnen te krijgen... :X

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Phusebox schreef op 16 december 2003 @ 13:34:
dus je wil 1 equalizer toepassen op rock/trance/lounge/pop/enz ?
Yup, het enige dat ik hoef is wat meer bass, en als ik dat met de equalizer in de ipod doe krijg je dus vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86365

Oke, ik heb m'n Ipod dus vorige week vrijdag opgestuurd naar Apple (ze kwamen met een doosje waar ik dat ding in moest mikken) en kijk nu bij de reparatiestatus en daar staat :

"Opgeschort: in afwachting van onderdeel"

Iemand ervaring hiermee? hoelang duurt het? Het lijkt me stug dat ze er een nieuwe harde schijf in monteren toch :?

Zucht, ik wil dat ding terug...

----
Nevermind, dudes. : P

Hij is klaar voor verzending, hopen dat ik em morgen binnenkrijg...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 86365 op 17-12-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97321

Ik ben sinds twee dagen de gelukkige eigenaar van de New iPod 10GB :*), en ik moet zeggen dat het toch echt wel het vetste spelertje is dat bestaat. Ook moet ik jullie allemaal bedanken die op dit topic gereageert hebben, ik heb er veel aangehad bij mijn beslissing of ik hem zou kopen of niet.

Maar wat ik, graag zou willen weten, is het volgende: kan je als je in Nederland woont ook extra garantie bijkopen, en zoja, waar kan ik dit doen en wat kost het?

Tip van Karl: Het kan je een hoop geld besparen als je je iPod bij de Bijenkorf koopt, als je hier namelijk de BijCard aanvraagt, betaal je eenmalig €12,50, en krijg je op je eerste aankopen (de iPod dus) 10% korting. Dit scheelt je bij de iPod 10 GB dus 22,50 euro, waardoor hij dus €327,50 kost. En dat is natuurlijk mooi meegenomen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Er word in Europa ook een batterij service voor de iPod's aangekondigd. De prijzen zijn nog niet bekend maar dat het welkom is, is zonder twijfel. :)

Dit gaat dus om iPod's die buiten de garantie vallen en waarvan de batterij de geest heeft begeven of niet meer redelijk presteert. Of als je om een of andere vage reden een nieuwe batterij wilt. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt. Maar dan heb ik nog twee vragen, hoe moet je hem snelladen (ik vind het nergens in de handleiding). En twee: als de batterij van de ipod helemaal leeg is (je krijgt dan een gevarendriehoek met een batterij), raak je dan altijd je on-the-go afspeellijst kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Anoniem: 97321 schreef op 17 december 2003 @ 21:29:
Ok, bedankt. Maar dan heb ik nog twee vragen, hoe moet je hem snelladen (ik vind het nergens in de handleiding). En twee: als de batterij van de ipod helemaal leeg is (je krijgt dan een gevarendriehoek met een batterij), raak je dan altijd je on-the-go afspeellijst kwijt?
Snelladen kan niet, de ipod is na 1 uur 80% opgeladen en na 3 uur 100%.
En je on-the-go afspeellijst ben je alleen kwijt als je je ipod op de computer aansluit.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 12:35

Largo

Donderdraak

Vraagje over die iTrip.

Ik heb hem net binnen, er staat in de booklet dat de installatiecd bepaalde dingen in musicmatch installeert.

Moet je musicmatch hebben of kan je gewoon die directory met frequenties copieeren???
(Ik heb namelijk alleen ehpod)

Anoniem: 100335

Ik heb een Ipod 3e generatie, en zoek mij suf naar de Belkin Medialezer, voor het opslaan van digitale foto's. Weet iemand welk bedrijf ze op voorraad heeft of waar ik dit direct kan kopen, zonder te hoeven wachten (enkele weken)!

En wie heeft ervaring met deze medialezer van Belkin?
:)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je dan toch een nieuw topic maakt, zet er dan bij dat de 15 & 30 gig niet meer te koop zijn, en er nu een 20 en 40 zijn van de nieuwe modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
De Belkin MedieLezer is te koop bij www.apple.com/nlstore ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 12:35

Largo

Donderdraak

Largow schreef op 18 december 2003 @ 13:55:
Vraagje over die iTrip.

Ik heb hem net binnen, er staat in de booklet dat de installatiecd bepaalde dingen in musicmatch installeert.

Moet je musicmatch hebben of kan je gewoon die directory met frequenties copieeren???
(Ik heb namelijk alleen ehpod)
Ik beantwoord mijn eigen vraag maar even :P :

Nee hoeft niet, je kunt gewoon de "all" dir naar je ipod zetten.
Wel raar dat de cd installer musicmatch en de ipod plugin als vereisten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97030

Weet iemand of het mogelijk is je reparatie status van je Ipod te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

ik heb een 2g 20gb en heb een probleempje

Hij geeft de tijdsduur van muziek niet goed weer.

-het tijdbalkje is op maar de muziek is nog niet afgelopen, dus wordt afgekapt.
-tijdbalkje heeft nog plaats maar nummer is over, wordt afgekapt voordat het balkje vol is.
-tijdbalkje heeft nog tijd over en muziek is klaar, blijft doorspelen met geen geluid tot balkje vol is
-soms werkt het zoals het hoort

Ik heb nieuwe software erop gedaan helpt niks.
Het zijn wel variabele lame hoge kwaliteit mp3's, maar in het begin is dit probleem mij niet opgevallen dus neem ik aan dat toen wel alles goed verliep.

sorry als het al beantwoord is maar ik kan de hele topic niet gaan doorspitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vraagje: ik heb sinds gister een nieuw model iPod, maar is het normaal dat ie enorm veel stroom verbruikt als je via ephPod 2 muziek erop aan t zetten bent? Ik had hem vanmiddag helemaal opgeladen, uurtje geleden van de lader gehaald en sindsdien zit ie in m'n pc. Ik heb nu nog maar 1/5 van m'n accucapaciteit over...

Ik heb nog niet kunnen testen hoe lang ie t uithoudt als ie alleen maar muziek hoeft te spelen, je hebt best kans dat ie dan wel langer met de batterij doet...

Hoe zijn jullie ervaringen met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antwoord op vraag Timmert:
Ik heb er nog niet veel ervaring mee (ik heb nog geen firewire, komt over een week), maar volgens de handleiding kan dit idd normaal zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 97321 op 19-12-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Anoniem: 35647 schreef op 19 december 2003 @ 17:27:
ik heb een 2g 20gb en heb een probleempje

Hij geeft de tijdsduur van muziek niet goed weer.

-het tijdbalkje is op maar de muziek is nog niet afgelopen, dus wordt afgekapt.
-tijdbalkje heeft nog plaats maar nummer is over, wordt afgekapt voordat het balkje vol is.
-tijdbalkje heeft nog tijd over en muziek is klaar, blijft doorspelen met geen geluid tot balkje vol is
-soms werkt het zoals het hoort

Ik heb nieuwe software erop gedaan helpt niks.
Het zijn wel variabele lame hoge kwaliteit mp3's, maar in het begin is dit probleem mij niet opgevallen dus neem ik aan dat toen wel alles goed verliep.

sorry als het al beantwoord is maar ik kan de hele topic niet gaan doorspitten
toon volledige bericht
Ik weet alleen dat er bij de aller eerste iPod's in het begin eigenlijk, was geloof ik alweer verholpen na een update, het zelfde probleem was al wat er bij jou gebeurt. Dit kwam door erg grote MP3 files en met de daarbij behorende lange tijden van het nummer, hoor door raakte de software een beetje in de war geloof ik. Was alleen maar bij nummer van een uur ofzo. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Misschien is het handig om in het bovenstaande FAQ over de ipod er bij te zetten dat je hem ook prima met iTunes kan syncen e.d. Das toch wel het programma om je ipod up to date te houden met je library op je pc lijkt mij. Of heeft hier iemand slechte ervaringen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

sjohar schreef op 19 december 2003 @ 17:27:
[probleempje met VBR mp3's]
Dit is violgens mij zo bij alle VBR mp3's; sommige mp3's doen alsof de hele mp3 in 320 is waardoor de tijdsaanduiding denkt dat het liedje veel klanger duurt en dit ook aangeeft...ofzo.

Daar heeft het iig iets mee te maken; de tijdsaanduiding hangt af van de bits per sec., en die verandert constatnt-->problemen

Er zijn vast mensen die hier meer verstrand van hebben BTW ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 21 december 2003 @ 16:21:
[...]

Dit is violgens mij zo bij alle VBR mp3's; sommige mp3's doen alsof de hele mp3 in 320 is waardoor de tijdsaanduiding denkt dat het liedje veel klanger duurt en dit ook aangeeft...ofzo.

Daar heeft het iig iets mee te maken; de tijdsaanduiding hangt af van de bits per sec., en die verandert constatnt-->problemen

Er zijn vast mensen die hier meer verstrand van hebben BTW ;)
tja volgens mij kan ipod vbr aan heeft helemaal niemand iets zinnigs te zeggen of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

dat wel, maar de tijdsaanduiding bij VBR is vrij lastig, en de iPod gaat hier dus de fot in.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar ja niet ALLE vbr mp3's gaan fout.
ms mediaplayer bakt er ook niks van maar die laat wel alles klaar spelen ook al is de tijdbalk op.
Maar weet je zeker of het nu hoort of niet, ik kan me niet voorstellen dat niemand vbr gebruikt met een ipod.
Ik heb nog nooit over dit probleem gehoord en heb alle topics gelezen voor de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Weet iemand hoe je vcards uit outlook kan exporteren?
kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:39

Maximus

There is no substitute

Ik heb nu een Mpio DMK Player [128mb] alleen ik overweeg dus om voor een Ipod te gaan echter heeft het voor mij wel zin omdat ik al 1 heb. Ik gebruik hem wel veel.

Grootste reden is namelijk dat ik mij scheel betaal aan AAA baterijen. Want recharables willen er namelijk niet in en de Ipod heeft een accu

[ Voor 31% gewijzigd door Maximus op 22-12-2003 09:38 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100553

Ik heb een nieuwe 3de generatie iPod. Omdat het usb-to-firewirekabeltje die ik nodig heb om het ding op mijn laptop aan te sluiten in alle winkels in de verre omtrek zijn uitverkocht, en ik nogal ongeduldig ben, heb ik de iPod op mijn werk aangesloten op mijn Mac aldaar. Alles ging vanzelf, ik had al wat muziek in iTunes staan en dat staat er keurig allemaal op. Maar toen ik dit aan een collega vertelde (die al een tijdje een iPod heeft) zei hij dat ik hem nu niet meer op een Windows PC kon gebuiken. Goed, ik snap wel dat ik de iPod ws. niet zomaar in mijn laptop kan pluggen zodra het kabeltje binnen is en dat ik hem waarschijnlijk moet formatteren. Maar het is niet zo lijkt me dat ik nu alles verknald heb door hem op mijn Mac aan te sluiten? Ik kan hierover niets vinden in mijn handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Anoniem: 100553 schreef op 22 december 2003 @ 13:47:
Ik heb een nieuwe 3de generatie iPod. Omdat het usb-to-firewirekabeltje die ik nodig heb om het ding op mijn laptop aan te sluiten in alle winkels in de verre omtrek zijn uitverkocht, en ik nogal ongeduldig ben, heb ik de iPod op mijn werk aangesloten op mijn Mac aldaar. Alles ging vanzelf, ik had al wat muziek in iTunes staan en dat staat er keurig allemaal op. Maar toen ik dit aan een collega vertelde (die al een tijdje een iPod heeft) zei hij dat ik hem nu niet meer op een Windows PC kon gebuiken. Goed, ik snap wel dat ik de iPod ws. niet zomaar in mijn laptop kan pluggen zodra het kabeltje binnen is en dat ik hem waarschijnlijk moet formatteren. Maar het is niet zo lijkt me dat ik nu alles verknald heb door hem op mijn Mac aan te sluiten? Ik kan hierover niets vinden in mijn handleiding.
Boven aan staat een ombouw truuk mocht het daadwerkelijk zo zijn dat je ipod is getransformeerd :P. En dan kan je hem ombouwen :Y) Maar voor de rest weet ik er vrij weinig van. Ik ga mezelf ook ff inlezen in het hele ipod verhaal.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M@ximuS schreef op 22 december 2003 @ 13:54:
[...]

Boven aan staat een ombouw truuk mocht het daadwerkelijk zo zijn dat je ipod is getransformeerd :P. En dan kan je hem ombouwen :Y) Maar voor de rest weet ik er vrij weinig van. Ik ga mezelf ook ff inlezen in het hele ipod verhaal.
Ja, dat heb ik ook gelezen, maar het gaat hier om een 3de generatie iPod. Die heeft geen apparte Mac-en een Windowsversie, maar is geschikt voor beide systemen.
(Staat ook zo op de doos, maar vind dit verneukeratief omdat je er, als je een PC hebt, in veel gevallen een firewirekaart of een verloopkabel bij moet kopen).
Maar goed, ik heb al flink gezocht op internet maar kan geen info vinden over het ' switchen' van je iPod 3g tussen een Mac en een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Het verschil met de 2e gen, is dat hij nog niet met software geinstalleerd geleverd word en dat je die dus eerst moet installeren op de eerste computer waar je hem aansluit. Op www.apple.com/ipod kun je gewoon de firmware voor windows downloaden en diew kan je je dan ook gewoon installeren. Een format is wel nodig ja. :P

En ik weet niet waar je woont Tessa, maar je kan ook op de Apple site kijken voor de resellers in jou buurt en die verkopen die kabels zeker weten. Ook op voorraad. ;)

offtopic:
En ik heb lekker een iPod jas van m'n werk gekregen! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sage op 22-12-2003 14:31 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sage schreef op 22 december 2003 @ 14:30:
Het verschil met de 2e gen, is dat hij nog niet met software geinstalleerd geleverd word en dat je die dus eerst moet installeren op de eerste computer waar je hem aansluit. Op www.apple.com/ipod kun je gewoon de firmware voor windows downloaden en diew kan je je dan ook gewoon installeren. Een format is wel nodig ja. :P

En ik weet niet waar je woont Tessa, maar je kan ook op de Apple site kijken voor de resellers in jou buurt en die verkopen die kabels zeker weten. Ook op voorraad. ;)

offtopic:
En ik heb lekker een iPod jas van m'n werk gekregen! :)
Phew. Ja ik dacht al wel dat het moest kunnen. Wel jammer dat je niet gewoon heen en weer kunt pluggen tussen PC en Mac. Maar ja, je moet niet alles willen.
Ik ben trouwens erg blij met dit topic. Wat ik bv. erg belangrijk vind is dat ik nu weet dat iTunes de hele tagging van je mp3'tjes verknalt. En daarin ben ik nogal precies. Dus ik neem de tips uit de beginpost van harte aan ;)

Oja: en dat kabeltje hebben de winkels uit mijn omgeving (Amsterdam nog wel!) dus niet op voorraad. Ik heb hem dus maar laten bestellen.
Maarja dat komt ook omdat er ineens 350 Amsterdammers met een iPod bijkwamen :P

offtopic:
(...ik heb die hele iPod van mijn werk gekregen :D)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100553 op 22-12-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Offtopic: ik heb er 3 maanden voor moeten werken :*)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

leokennis schreef op 22 december 2003 @ 15:29:
Offtopic: ik heb er 3 maanden voor moeten werken :*)
hehe ik ben aan mijn eerste maand van de 3 begonnen :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik heb er twee weken voor moeten werken destijds. Maar dat was fulltime. ;)

En je kan wel met een Mac iPod op een Windows PC maar dan moet je eerst MacOpener kopen, die je trouwens op trial bij EphPod krijgt als je voor de Mac versie kiest. Je kan het dan 3 dagen gratis gebruiken met niet volle functionaliteit. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sage schreef op 22 december 2003 @ 18:34:
Ik heb er twee weken voor moeten werken destijds. Maar dat was fulltime. ;)

En je kan wel met een Mac iPod op een Windows PC maar dan moet je eerst MacOpener kopen, die je trouwens op trial bij EphPod krijgt als je voor de Mac versie kiest. Je kan het dan 3 dagen gratis gebruiken met niet volle functionaliteit. :)
Nogmaals ik heb geen Mac iPod, ik heb een 3rd gen. versie en die is voor windows EN mac. Maar ik weet nu inmiddels dat je best wel makkelijk kunt switchen daartussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Anoniem: 100553 schreef op 22 december 2003 @ 19:20:
[...]

Nogmaals ik heb geen Mac iPod, ik heb een 3rd gen. versie en die is voor windows EN mac. Maar ik weet nu inmiddels dat je best wel makkelijk kunt switchen daartussen.
Ok, of de iPod maakt ineens gebruik van HFS+ en NTFS tegelijk (wat natuurlijk helemaal niet kan) of jij weet niet wat ze bedoelen met dat hij voor Mac en Windows is. :)

Ik zal even uitleggen hoe de iPod werkt. In de iPod zit een harde schijf, die harde schijf moet natuurlijk geformateerd worden in een bepaald bestandssysteem. In het geval dat hij op een Mac word geïnstalleerd, wordt hij dus in HFS+ geformateerd, dat is het bestandssysteem van de Mac. Als hij op een Windows bak wordt geïnstalleerd dan is dat logischerwijs NTFS.

Nu kan je dus door de restore functie in de software updater van de iPod, die je of mee krijgt bij je iPod of zelf download van de Apple site, de iPod opnieuw formateren in het desgewenste bestandssysteem. Snappie? ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Sage schreef op 23 december 2003 @ 18:57:
[...]

Ok, of de iPod maakt ineens gebruik van HFS+ en NTFS tegelijk (wat natuurlijk helemaal niet kan) of jij weet niet wat ze bedoelen met dat hij voor Mac en Windows is. :)

Ik zal even uitleggen hoe de iPod werkt. In de iPod zit een harde schijf, die harde schijf moet natuurlijk geformateerd worden in een bepaald bestandssysteem. In het geval dat hij op een Mac word geïnstalleerd, wordt hij dus in HFS+ geformateerd, dat is het bestandssysteem van de Mac. Als hij op een Windows bak wordt geïnstalleerd dan is dat logischerwijs NTFS.

Nu kan je dus door de restore functie in de software updater van de iPod, die je of mee krijgt bij je iPod of zelf download van de Apple site, de iPod opnieuw formateren in het desgewenste bestandssysteem. Snappie? ;)
Windows iPod is FAT32, niet NTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een nog een vraag met m.b.t. het afspelen van mp3-tjes. Hoe lang kan een mp3 maximaal zijn, wil de iPod hem kunnen afspelen? Ik heb nu namelijk Innercity op m'n iPod staan, en dit duur 9 uur en 20 minuten. Als ik dit mp3-tje opstart, speelt de iPod hem gewoon af, maar als ik hem doorspoel naar bijvoorbeeld de helft van het liedje, dan krijgt de iPod het niet meer geregeld. Hij gaat dat 'stotteren' (muziek haperend afspelen) en de besturing werkt (bijna) niet meer.
Ik dacht zelf dat dit lag aan de lengte, maar kan het ook ergens anders aan liggen, of is mijn vermoeden juist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik denk dat het toch wel aan de lengte ligt. :P

Kan je hem niet in per uur knippen en dan op je iPod zetten. Dan trekt hij het denk ik wel beter opzich. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sage schreef op 23 december 2003 @ 18:57:
[...]

Okay..duidelijk. Met switchen bedoel ik eigk ook niet heen en weer gaan tussen pc en mac, maar meer dat je hem na een vrij simpele format weer op mac of pc kan gebruiken. Dit, terwijl een collega me zei dat je meteen moet kiezen waar je hem op aansluit, omdat je daarna niet meer (dus nooit meer) terug zou kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 23:50

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hebben andere 2G iPoders met 1.3 hier ook last van?
Als je je iPod uit standby haalt speelt hij het eerste nummer wat je kiest niet direct af, maar pauzeert hij even om vervolgens met het volgende nummer verder te gaan.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeer nu mijn iPod op mijn windows-laptop aan te sluiten, maar dit gaat dus niet goed. Ik heb de iPod software (manager) geinstalleerd, mijn iPod komt ook wel als icoontje bovenaan in beeld, maar ht programma sluit na 2 seconden steeds af.
Ik wil mijn iPod ermee resetten omdat hij nu in Mac formaat staat.
Ik kon trouwens de bijgeleverde CD niet helemaal installeren, want ik kreeg allerlei foutmeldigen, dus heb ik alleen de iPod software voor Windows maar even handmatig geinstalleerd. Er verschijnt overigens ook geen iPd-icoontje op mijn desktop, en hij verschijnt ook niet als bron in iTunes...Wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87692

Ok ik wil na het lezen van verschillende verhalen nu ook een IPod aanschaffen. Alleen twijfel ik tussen de 10 GB versie en de 20 GB, niet zozeer door de grote van de hdd, maar meer om het dockingstation, de afstandsbediening en het tasje. Maar is dit wel die 100 euro waard? Met andere woorden, gebruiken degene die het dockingstation hebben het vaak? Wat adviseren jullie? Sorry als het al eens gevraagd is, maar evengoed bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 87692 schreef op 24 december 2003 @ 18:01:
Ok ik wil na het lezen van verschillende verhalen nu ook een IPod aanschaffen. Alleen twijfel ik tussen de 10 GB versie en de 20 GB, niet zozeer door de grote van de hdd, maar meer om het dockingstation, de afstandsbediening en het tasje. Maar is dit wel die 100 euro waard? Met andere woorden, gebruiken degene die het dockingstation hebben het vaak? Wat adviseren jullie? Sorry als het al eens gevraagd is, maar evengoed bedankt voor jullie reacties!
Laat ik het zo zeggen: de afstandsbediening is zwaar onhandig en het design is imho niet goed, dus daar hoef je het niet voor te doen. Het dockingstation is wel handig, maar dan moet je je afvragen of je voor zo'n stukje handigheid 100 euro extra wilt betalen, want ook voor het hoesje hoef je het niet te doen (die kan je voor een stuk minder dan 100 euro bestellen).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:02
Anoniem: 87692 schreef op 24 december 2003 @ 18:01:
Tja het blijft natuurlijk altijd lastig. Maar ik zou altijd voor de 20 gig gaan. Het is altijd handig, je hebt namelijk wel ruim twee keer zoveel opslagruimte. Je kan het altijd gebruiken om een filmpje mee te nemen naar een vriend, of wat images van CD's; moraal bedenk dat het ook een harde schijf is naast een MP3 speler.

Verder het tasje is werkelijk onmisbaar. Ik gebruik het altijd, het is gewoon behoud van de iPod. Verder vind ik de dock reuzenhandig. Je plaatst de iPod erin en je kunt em gebruiken voor je stereo, opladen en natuurlijk contact met de PC. Vooral voor de stereo is het heel handig.

Tot slot de ab, die gebruik ik nauwelijks. Maar al met al vind ik de 10 gb extra en alle accessoires zeker de 100 euro waard!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik zoek iemand die voor mij een iskin exo2 wil bestellen; volgens mij heb je hiervoor een creditcard nodig en die heb ik niet en mijn ouders ook niet...

Dus, wil je dit doen, add me dan ff op msn: leokennis[at]hotmail[punt]com

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Als hoesje, maar dan alleen voor als je hem niet bij de hand nodig hebt of een afstandsbediening hebt, hoef je het niet te doen. Je kan dan beter de exo iskin nemen, kan je er altijd om laten zitten en je kan hem dan dus ook bedienen met het hoesje er omheen.

De dock is erg handig maar eigenlijk is het niet meer dan een houder. Als je die 10GB extra niet nodig hebt zou ik zelf voor een 10GB met exo iskin gaan. Deze is te koop, als je in Den Haag woont, bij LJS op de Lutherse Burgwal.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Wat nog beter is: koop de 15 GB.
Dan heb je ook alle accesoires erbij en betaal je niet zo heel veel meer. De afstandbediening vind ik persoonlijk heel handig, zo kan je je ipod ook bedienen als je um in je zak hebt zitten tijdens het fietsen ofzo.
De dock is ook zeer handig, je pleurt je ipod der in, geen gedoe met draden enzo.
De 15 kan je voor ongeveer 400 euro krijgen. Check de pricewatch.

Anoniem: 87692

Thx voor de reacties! Ik denk dat ik er nu aardig uit ben!
dimitio schreef op 24 december 2003 @ 22:17:
Wat nog beter is: koop de 15 GB.
Ik vroeg me alleen af of deze 15 GB ook in de 3e generatie versie is. Op de Apple site zelf staat dat er alleen een 10, 20 en 40 GB versie is! :? Ik wil wel graag die versie aangezien de extra mogelijkheden die het apparaat kan. Anders ga ik toch mooi voor die 10 GB nieuwe versie...

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 16:55
Anoniem: 87692 schreef op 25 december 2003 @ 23:21:
Thx voor de reacties! Ik denk dat ik er nu aardig uit ben!

[...]

Ik vroeg me alleen af of deze 15 GB ook in de 3e generatie versie is. Op de Apple site zelf staat dat er alleen een 10, 20 en 40 GB versie is! :? Ik wil wel graag die versie aangezien de extra mogelijkheden die het apparaat kan. Anders ga ik toch mooi voor die 10 GB nieuwe versie...
De 15GB is inderdaad de nieuwste (3rd gen) versie. Apple verkoopt deze niet in haar store online omdat dit model er uit gaat, maar veel winkels hebben hem nog op voorraad. Wat mij betreft de gulden middenweg (10gb heeft geen accesiores, de 20gb vind ik net weer iets te veel en te groot van het goede).

FYI: Ik heb zelf ook de 15gb, en ben er dik tevreden mee. 1 van de beste aankopen dit jaar al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Weet iemand toevallig of je ook de Harde schijf van een IPod kan vervangen...
Ik ben namelijk letterlijk op mn IPod gevallen |:( 8)7 |:( 8)7 |:(
en nu maakt de hardeschijf een raar geluid als die rond draait.. Ik heb hem open gemaakt en dat schijfje "plattern gloof ik" die staat scheef dus ik ben bang dat de kop ook is afgesleten... :(
Ik heb een 3e generatie Ipod (2.0), en daar de 30Gb versie van.. en hij startte trouwens nog wel een keer op :D 1 keer....toen was de batterij leeg...en zo'n appel is verdomt saai om naar te kijken zonder muziek :|

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 26-12-2003 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ehh... waarom heb je je iPod open gemaakt? Nu heb je helemaal geen recht meer op de garantie enzo (volgens mij), of had je al geen garantie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hij moet nog wel garantie hebben gehad, want dat ding kan hooguit een half jaar oud zijn. Maar gewoon netjes dichtmaken, Apple opbellen en ....

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

bij welke winkel heb je de 15 gb dan besteld? die zou ik ook zeeeer graag willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
MellyVille1 schreef op 26 december 2003 @ 11:17:
bij welke winkel heb je de 15 gb dan besteld? die zou ik ook zeeeer graag willen...
check de pricewatch van tweakers. Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En nu ook al bij Planet, de nieuwe miniiPod. http://www.planet.nl/plan...ontentid=431532/sc=952fe0

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 26-12-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hmmz... $ 100, lekker goedkoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100839

Oke, ik ben nieuwe hier... mijn eerste post dit.
Na enkele jaren MiniDisc heb ik besloten over te gaan naar een mp3 speler.
Ik ben dus van plan om een iPod aan te schaffen, om zijn design en vele mogelijkheden. Ik ben een beetje info gaan inwinnen her en der (heb de oude 41 pagina lange iPod topic us doorgelezen :) ) maar ik zit toch nog met enkele vragen. Ben namelijk niet zo'n heel grote computerfreak en dus zijn me een paar dingen niet echt duidelijk.

1. Ik wil dus de nieuwe 20G iPod kopen. Deze zou ook geschikt zijn voor Windows (ik heb geen Mac). Kan ik hem gewoon met de bijgeleverde software op mijn pc aansluiten of moet ik dan andere software gaan downloaden ofzo?

2. Heeft met mijn eerste vraag te maken: Moet ik naast de bijgeleverde spullen extra kabels bijkopen? Ik weet niet wat firewire precies inhoudt waar ik hier veel over hoor, maar zit er gewoon een usb kabel bij waarmee ik aan de slag kan, of moet ik dus kabels e.d. bijkopen?

3. Ik hoor lovende dingen over qua lijsten en nummers zoeken. Ook dat dit werkt via mp3 tags enz. Kun je ook gewoon je eigen playlistst op je pc maken en deze zo overzetten?

Dit was mij gewoon nog niet helemaal duidelijk, en aangezien het geen goedkoop dingetje is wou ik dit toch nog graag f duidelijk hebben. Ik hoop dat iemand mij deze dingen helder kan maken.
Alvast bedankt...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.