Het grote (oude/nieuwe) IPod topic - deel II

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.337 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Door E_mj - Friday 26 December 2003 22:05
3 vraagjes..
1-Ja, je sluit em aan op je PC, pleurt de CD erin (die je krijgt) en dan kijkt ie of ie aan een mc of pc zit. Dan installeert ie wat en doet ie het...
2-Als je firewire hebt werkt ie out of the box, zo niet, dan moet je óf een firewire kaart kopen (25 euro) of een firewire-->usb kabel van apple (25 euro..)
3-Ja

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, das dan duidelijk.
Heb f gecheckt... heb Firewire (+kaart).
Is un 4 pins in orde of moet dat een 6 zijn?

Hoe is ut apparaadje trouwens verder qua stevigheid?
Is ut aan te raden om um mee te nemen met weekje snowboarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Erm ik weet niet precies. Je krijgt er een 'firewire-groot' naar firewire-klein' verloopstukje bij (standaardkabel is 'firewire-groot').

Met de grote firewire laadt ie op tijdens transferren (als ie aan de pc zit), bij de kleine niet. Maar je kan em dus iig aansluiten.

Dat snowboadr verhaal: verpak em waterdicht (of iif zodat ie niet direct in contact komt met sneeuw), en ik zou er niet té vaak op vallen..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik met dit ding bestanden (ook andere dan mp3s) van PC naar MAC over zetten en terug?
school: MACs
thuis: PC
stage: nnb

of kan dat met alle HDD-based mp3 spelers?

verder, wat maakt dit dingetje nou dat extra geld waard en waarom is ie nou eigenlijk zo populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor je antwoorden.
Ik ben er nog niet 100% zeker uit maar ik denk dat wel mun nieuwe
spelertje gaat worden.

Iemand nog tips waar ik het beste (de 20G nieuwste versie) kan aanschaffen?
(prijs, service ect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over mijn kappote IPod...
Ik weet niet precies wat de garantie inhoud...maar er zit een "redelijke" deuk in de achterkant ;) dus, bij zichtbare schade vervalt volgens mij de garantie.
Graag iemand die hier wat meer over weet??

(en volgens mij staat het IPod besturings systeem NIET op de harde schijf zelf, maar in apart geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik heb net een 40GB IPod 2 dagen . ding is echt fantastisch nu heb ik alleen soms een error in itunes voor windows.

als ik grote bestanden zoals livesets of heel veel mp3's (70 of meer) krijg ik soms

Could not write to ipod hardisk unknown error (69)

dan stopt i met transferre als ik dan gewoon weer transfer dernaar toe werkt het gewoon weer. ligt dit aan me ipod of aan itunes omdat het gewoon nog btje buggy voor windows is. ik zal het morgen voor de gein eens met musicmatch doen al vind ik itunes wel een makkelijk programma.

alvast bedankt

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
sorry voor de snelle reply maar ik kon de edit button niet vinden???

ik gebruik op windows gewoon me Firewire kabel op me onboard firewire aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Hmm, hij zou daar geen last van moeten hebben. Hier op de Mac zet ik eens in de zoveel tijd er een paar gig in een keer op zonder problemen, ook nummers van 45 min. Misschien dat iTunes 4.2 die euvel verhelpt? Hoop ik voor je. Anders maar een Mac he? ;)

En het besturingssysteem van de iPod staat voor een gedeelte op de iPod en voor een gedeelte niet, tenminste ik dacht dat het zo was bij de oude iPod's. Ik had wel ergens de partitie inhoud gelezen van een iPod en daar was dus wel een aparte partitie voor het OS. Er zit wel een verschil tussen de oude en de nieuwe qua structuur.

En wat betreft die garantie, ik zou gewoon bellen, wie niet waagt wie niet wint he? :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
ik heb dus iTunes 4.2.0.72 de aller nieuwste. daarmee krijg ik de error dus nog steeds. maar ik ga het zo even op een andere pc proberen.

verder het werkt allemaal wel en is niet echt storend alleen btje lastig als je denkt oh ff paar gb derop zette ondertusse kopje koffie pakke ;)... dus om um nou daarvoor paar maanden kwijt te zijn terwijl ik um pas 3 dagen heb....

maar goed ik zal apple iig ff bellen ik had um in Los Angeles gekocht in een apple store. maar dat moet toch niet zo'n probleem zijn? ik geloof dat hij precies het zelfde is als die in NL behalve voor het adapter stukje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 23:06:
Oke, bedankt voor je antwoorden.
Ik ben er nog niet 100% zeker uit maar ik denk dat wel mun nieuwe
spelertje gaat worden.

Iemand nog tips waar ik het beste (de 20G nieuwste versie) kan aanschaffen?
(prijs, service ect.)
Volgens mij kun je de iPod het beste via de Bijenkorf aanschaffen, is gemakkelijk met garantie (je levert hem daar gewoon af) en als je de BijCard aanvraagt krijg je op je eerste aankopen 10% korting. Dit is dus €45,- bij de 20 gig. Je moet er wel éénmalig €12,50 voor betalen. Maar dit loont zich dus wel.
Mocht je nog twijfelen, ik kan hem je aanraden, de iPod, maar ik zou wel een hoesje kopen of zo, want hij is echt mega krasgevoelig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 23:03:
kan ik met dit ding bestanden (ook andere dan mp3s) van PC naar MAC over zetten en terug?

verder, wat maakt dit dingetje nou dat extra geld waard en waarom is ie nou eigenlijk zo populair?
Ik zou zeggen: Kijk eens naar de startpost, daar staat het bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

OK nog een keer de vraag (kickje mag tcoh wel na 2 dagen?):

Wie o wie heeft een creditcard en wil voor mij een Iskin Exo2 bestellen?

Uiteraard krijg je alle kosten 100% vergoed enz., pas verzenden als je je geld van mij hebt enz.

Ik wil zelfs geld sturen vóórdat je überhaupt besteld...

Pleeeaaase??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
HS schreef op 26 december 2003 @ 23:03:

ik heb zelf de nieuwste 40gb ipod. en als ik bij about kijk staat er in me ipod format windows
dus ik denk niet dat je vanmac naar windows kan gaan. door de verschillende formats die windows en mac gebruiken. bij een windows word de hdd van de ipod als FAT geformateerd.

verder je kan niet je mp3s die je afluisterd via de ipod eraf halen. je kan wel mp3s op de ipod zette als externe hdd en dan der weer af halen. zal wel de maken met de copy write oid.

verder is het een super ding! werkt perfect en de touch sensitive knopjes zijn echt super handig! reageren ook erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 11:33:
[...]

Mocht je nog twijfelen, ik kan hem je aanraden, de iPod, maar ik zou wel een hoesje kopen of zo, want hij is echt mega krasgevoelig!!!
Was ik idd ook al over aan het denken. Is zo'n hoesje ook een bescherming tegen vallen e.d. zodat ik hem ook met snowboarden zou kunnen meenemen? Of is zoiets puur tegen krasjes? En kan ik dat ding eventueel ook bij bijenkorf krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 18:17:
[...]

Was ik idd ook al over aan het denken. Is zo'n hoesje ook een bescherming tegen vallen e.d. zodat ik hem ook met snowboarden zou kunnen meenemen? Of is zoiets puur tegen krasjes? En kan ik dat ding eventueel ook bij bijenkorf krijgen?
Zo'n hoesje is (volgens mij) niet bij de Bijenkorf te koop, maar hier zijn ze wel redelijk goedkoop te bestellen (als je bedenkt dat de originele €46,- kosten):
http://www.machouse.nl/htm/randapp/ipod.htm

Ik heb overigens gelezen dat als je gaat skien/snowboarden, de accu zeer kort meegaat, omdat je de iPod op kamertemperatuur moet gebruiken.
Dit zag ik op (hier hebben ze ook een oplossing voor dit probleem):
http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 26 december 2003 @ 22:55:
Met de grote firewire laadt ie op tijdens transferren (als ie aan de pc zit), bij de kleine niet. Maar je kan em dus iig aansluiten.
Heb jij enig idee waarom ie niet laadt met de kleine aansluiting? Is dit helemaal niet mogelijk? Heb nu een dockingstation, maar nu kan ik dus niet laden... nu moet ik dus alsnog elke keer de kabel voor het stroom los halen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Heb je dan een laptop oid, dat je een kleine aansluiting hebt?

Maarre tja...zal wel komen...omdat ie klein is?? }:O

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 27 december 2003 @ 23:35:
Heb je dan een laptop oid, dat je een kleine aansluiting hebt?

Maarre tja...zal wel komen...omdat ie klein is?? }:O
Haha, ja okay, er is dus geen echte reden bekend waarom een kleine firewire aansluiting niet oplaadt... Maar heb idd een laptop... jammer, misschien dan toch maar een extra kabeltje aanschaffen... :+

Okay ik ga m'n andere vraag even herformuleren, want ik snapte het zelf niet eens meer 8)7
Het probleem is dat als ik m'n Ipod aan de pc koppel de melding "koppel niet los" krijg. Ik weet dat dit normaal is, maar als ik niets doe, dan staat na een half uur nog steeds deze melding op m'n scherm. Gebruik ik EphPod dan kan ik nummers erop zetten, programma afsluiten, maar wederom blijft "koppel niet los" in het scherm staan! Enige oplossing is hem toch los te koppelen, dit geeft geen problemen want alles staat er gewoon op! Maar dit zal ongetwijfeld een keer fout gaan.... |:(

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

huh?

Via USB2 laadt ie ook niet op hoor...en volgens mij is de transfer speed op Firewire groot en klein hetzelfde.....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Firewire met 6pins (grote dus) heeft 2 extra draadjes die de stroom leveren. De 4pins (kleine dus) firewire heeft dat niet.
Bij USB2 is dat dus ook het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 11:08:
[...]
Het probleem is dat als ik m'n Ipod aan de pc koppel de melding "koppel niet los" krijg. Ik weet dat dit normaal is, maar als ik niets doe, dan staat na een half uur nog steeds deze melding op m'n scherm. Gebruik ik EphPod dan kan ik nummers erop zetten, programma afsluiten, maar wederom blijft "koppel niet los" in het scherm staan! Enige oplossing is hem toch los te koppelen, dit geeft geen problemen want alles staat er gewoon op! Maar dit zal ongetwijfeld een keer fout gaan.... |:(
Niemand die hier antwoord op weet? Tis dus nu al officieel fout gegaan en alles is leeg....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hardware veilig verwijderen icoon in de systray (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op 28 december 2003 @ 21:24:
Hardware veilig verwijderen icoon in de systray (8>
En als ie daar niet tussen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Gebruik het programma iPodRemove 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Is er nog ergens wat documentatie over te vinden ofzo? niet dat ik je niet vertrouw, maar ik heb altijd al een gezonde aversie tegen een .exe downloaden en gelijk maar even te openen :o

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
iPodRemove is a simple .exe that, when run, will unmount your iPod so you can safely unplug it. No more clicking on the little "Safely Remove Hardware" icon at your system tray. iPodRemove works independently of any other program, so no matter HOW you use your WinniePod, this program will successfully unmount it.
Bron: http://www.pautinka.com/ipod.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ah oke thnx :) dat klinkt erg handig :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
dat is handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppertje! Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Vreemd dat iPodRemove niet eerder is besproken hier op GoT. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:07

RVW

iPod Battery FAQ

http://www.ipodbatteryfaq.com/
A new iPod Battery FAQ attempts to counter the "incorrect and misleading information and news articles, rumors of class action lawsuits, and other ridiculousness surrounding the iPod battery...It contains concise, correct, up-to-date information dealing with questions people may have about iPod batteries. Comments, suggestions, corrections, and updates welcome at info@ipodbatteryfaq.com."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat plan van apple is allemaal heel erg leuk en aardig, maar is het niet zo dat je bij apple.com alleen kunt betalen met een credit card? Als je namelijk wil betalen onder rembours of zo, moet je minstens 1000 euro aan spullen kopen, en dat vind ik iets te veel van het goede ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Eh je kunt op heel veel manieren betalen, waaronder creditcard, overschrijving en cheque. Zie hier voor alle mogelijkheden: http://promo.euro.apple.c.../nl/consumer/payment.html

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Laatst online: 11-09 14:09
Nog een vraagje over de iPod, de display van mijn iPod wordt heel licht (vergelijkbaar met laagste contrast settings) als ik hem buiten in de kou gebruik, verder werkt ie prima maar de tekst is heel moeilijk leesbaar zo. Is dit normaal en zo ja kan het kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik verwijder mijn ipod zo :

Ik heb hem met iTunes zo ingesteld dat het een schijfletter krijgt enzo, en dan gebruik je eject.exe (kan je wel op internet vinden), en een batch in deze trant :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
cd..
cd..
cd..
cd..
cd..
cd program files
cd eject
eject p:

(Ik heb dus p: (van pod ;)) en eject.exe in c:/program files/eject/ staan.)

Vervolgens een shortcut naar die batch in m'n quicklaunch, met een leuk ipod icon erbij, en we hebben een ipod-removal-button in de quicklauch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
ehm in itunes zit als je de inhoud van de ipod bekijkt rechtsonder een icon om je ipod te ejecten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

:o

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:17
Kan iemand mij vertellen in welke opslagcap. de iPod nou eigenlijk allemaal voor komt, want ik lees hier bij het éne bericht 10, 15 en 30Gb, op Tweakers.net lees ik 20 en 40Gb en hier vraagt ook iemand iets over een 5Gb iPod... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

de 3e gen had je eerst in 15 en 30gb
nu zijn deze vervangen door een 10, 20 en 40gb versie

de 1e en 2e gen hadden ook een 5gb versie.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

OK voor de laatste keer mijn verzoek:
Ben jij van plan een iSkin te bestellen, of heb je vertrouwen genoeg om er een voor mij te bestellen, contact me dan op leokennis@home.nl Ik wil er namelijk ook een hebben maar ik heb geen creditcard. Uiteraard worden alle kosten 100% vergoed, en echt, je krijgt je geld!

Ik heb een paar dagen geleden wel een mailtje gehad van iemand, die het ik iets teruggestuurd, maar daar heb ik al 3 dagen niks van gehoord (terwijl een echte tweaker toch tenminste 3x per dag z'n mail checkt >:) ), dus als diegene hier rondhangt, stuur me ff wat terug!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
wat voor iskin wil je? ik heb nog een lime-groene en een ice-blauwe, semi transparant...

is wel voor 2 gen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens een site of een contact van die man die protest hield tegen Apple i.v.m. zijn Ipod?

------------------------------------
Over de Apple service:
http://home.wanadoo.nl/tomk/apple/apple.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 31 december 2003 @ 11:56:
wat voor iskin wil je? ik heb nog een lime-groene en een ice-blauwe, semi transparant...

is wel voor 2 gen
Ik vind de Iskin trouwens maar een dun laagje voor een ontiegelijk dure prijs. Ik heb er ondertussen 1 (helaas nog niet met mn Ipod kunnen gebruiken omdat hij al anderhalve maand in reparatie is...) maar het is maar een simpel stukje rubber.
Maar goed het zal wel goed beschermen wat ik hier zo lees.

------------------------------------
Over de Apple service:
http://home.wanadoo.nl/tomk/apple/apple.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

phusebox: ik heb een 3e gen :) .

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

bolleh schreef op 30 december 2003 @ 14:16:
ehm in itunes zit als je de inhoud van de ipod bekijkt rechtsonder een icon om je ipod te ejecten ;)
Jah, die had ik wel gezien hoor ;) Maar ik heb iTunes toch niet altijd aan staan... Als ik elke keer dat retetrage iTunes moet starten om m'n iPod te dismounten, dan mis ik m'n trein elke élke dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

leokennis schreef op 31 december 2003 @ 11:31:
OK voor de laatste keer mijn verzoek:
Ben jij van plan een iSkin te bestellen, of heb je vertrouwen genoeg om er een voor mij te bestellen, contact me dan op leokennis@home.nl Ik wil er namelijk ook een hebben maar ik heb geen creditcard. Uiteraard worden alle kosten 100% vergoed, en echt, je krijgt je geld!

Ik heb een paar dagen geleden wel een mailtje gehad van iemand, die het ik iets teruggestuurd, maar daar heb ik al 3 dagen niks van gehoord (terwijl een echte tweaker toch tenminste 3x per dag z'n mail checkt >:) ), dus als diegene hier rondhangt, stuur me ff wat terug!
He leo dat was ik, check je mail ff.
Ik heb er inmiddels een van een vriend van me gekregen, dus ik moet je teleurstellen.

sorry :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

:'( Maar heb je wel een creditcard? Want zoja, zou je er dan toch niet heel misschien eentje voor me willen bestellen??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik ben op zoek naar een ipod 10Gb.

3e generatie voor 320 euro gezien, 2e generatie voor 249 euro.

Ik maak gebruik van windows, heeft iemand tips voor de beste keuze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3g natuurlijk!

dunner, mooier, beter, hipper, lichter etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 01 januari 2004 @ 23:45:
:'( Maar heb je wel een creditcard? Want zoja, zou je er dan toch niet heel misschien eentje voor me willen bestellen??
Wellicht dat er in Nederland toch zo'n Iskin te halen valt. Op http://www.voorjegemac.nl/artikelen/oipod2skinb.php heb ik hem al zien staan en denieuwemacwinkel.nl zal hem ook misschien wel hebben. Het kost je misschien wat reistijd om het op te halen, maar bij eerstgenoemde website kan je ook vooruitbetalen en zijn al je problemen opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hmm...op voorjegemac hebben ze alleen skins voor de 2e generatie. Denieuwemacwinkel heeft helemaal gee iSkinds duss.....probleem blijft :'(

[ Voor 38% gewijzigd door sjaakaq op 02-01-2004 17:51 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 02 januari 2004 @ 17:45:
hmm...op voorjegemac hebben ze alleen skins voor de 2e generatie. Denieuwemacwinkel heeft helemaal gee iSkinds duss.....probleem blijft :'(
Letterlijk gekopieerd van de site:

iPod Skin voor de derde generatie iPod

Beschermt de iPod tegen krasjes en stoten.
- Plaats uw iPod zonder de iSkin te verwijderen in de basis
- past om alle derde generatie iPods (10, 15, 30 GB)
- Beschikbaar in drie kleuren:transparant, grijs en blauw

De iPod Skin biedt bescherming tegen stof, krassen en schokken. De skins zijn gemaakt van schokbestendig plastic, die erg duurzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm op dat plaatje staat duidelijk een 2e generatie, en he is volgens mij GEEN iSkin....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 02 januari 2004 @ 18:00:
Hmm op dat plaatje staat duidelijk een 2e generatie, en he is volgens mij GEEN iSkin....
Maar het vreemde is dat volgens de 2e generatie geen dockingstation heeft, dus zou je verwachten dat het rechter plaatje toch echt de derde generatie Ipod is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja maar het blijft volgens mij geen iSkin...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
leokennis schreef op 02 januari 2004 @ 18:13:
Tja maar het blijft volgens mij geen iSkin...
Nee klopt, dit is niet de echte iSkin want die is van rubber en niet van plastic.
Ik heb wel de exo iskin gekocht bij denieuwemacwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

een exo2 voor de 3e generatie ipod?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis waarom wil je per se een iSkin kopen, je kunt ook hoesjes kopen voor de iPod (3G) op Machouse.nl (precieze link: http://www.machouse.nl/htm/randapp/ipod.htm)
Deze hoejes zijn echt niet lelijk, en niet eens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
@leokennis:

Exo [zonder 2] voor de 3e generatie ja.
Het is dus niet exo2, ze verschillen nauwelijks van elkaar, het is gewoon een verkoop stunt, met dat 2-tje erachter denkt gelijk iedereen dat ie heel anders is maar dat is dus niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Dude86 op 02-01-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

nou ik wil iig een iSkin; met zo'n skin kun je de ipod nog besturen als ie in het hoesje zit.

Verder heb ik gelezen dat de screen-protector van de exo2 beter is (drukt niet tegen het scherm) en dat ie een handige clip heeft voor aan je riem (zowel rechtop als '90 graden gedraaid', in die review stond het dat het de iskin exo was maar dan met alle kleine foutjes verbeterd..dus..

bron: http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=2237_0_6_0_M

[ Voor 18% gewijzigd door sjaakaq op 03-01-2004 11:39 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
net toch wat vaags gehad :s

3e gen ipod crashte, aan het eind van een song, reageerde gewoon nergens op, backlight bleef branden, k dacht nou laat em leeglopen en daarna kijk oftie boot(omdat je de batterij niet ff draf kan halen :/) maargoed na 2-3 minuten deed hij het toch ineens weer gelukkig

nou maar hopen dat het eenmalig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
In zo'n geval kan je hem beter resetten, als het te lang aanhoud is het niet goed voor de batterij, met play en stop tegelijk indrukken.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 03 januari 2004 @ 18:14:play en stop tegelijk indrukken.
:? Je bedoelt waarschijnlijk 'play/pause' en 'menu', want een stopknop zit er niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 10:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ja bedoel ik, mijn iPod ligt nu bij de garantie en ik was even vergeten hoe de knop indeling ook al weer was. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 03 januari 2004 @ 11:29:
nou ik wil iig een iSkin; met zo'n skin kun je de ipod nog besturen als ie in het hoesje zit.

Verder heb ik gelezen dat de screen-protector van de exo2 beter is (drukt niet tegen het scherm) en dat ie een handige clip heeft voor aan je riem (zowel rechtop als '90 graden gedraaid', in die review stond het dat het de iskin exo was maar dan met alle kleine foutjes verbeterd..dus..

bron: http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=2237_0_6_0_M
Je kunt veel beter de exo 2 van lajo kopen. Die beschermt de hele ipod. Voor 15 dollar heb je er al een.

Ik heb trouwens nog een maclear zipcase in de aanbieding. Heb er 2 gekocht voor de prijs van 1. Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 18:34

Maximus

There is no substitute

Klinkt misschien wat dom maar ik wilde vandaag een ipod kopen, namelijk de 10gb versie. Dus ik ging naar mijn apple dealer Bossina en daar vertelden ze me dat er nieuwe ipods aankwamen en dat ze de 10gb nooit meer gaan leveren :? Ik wil heel graag zo'n 10gb versie 3rd gen maar er kwamen kleinere ipods volgens hun die je dan beter kon kopen en de grote versies gingen er uit :?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
M@ximuS schreef op 05 januari 2004 @ 15:35:
Klinkt misschien wat dom maar ik wilde vandaag een ipod kopen, namelijk de 10gb versie. Dus ik ging naar mijn apple dealer Bossina en daar vertelden ze me dat er nieuwe ipods aankwamen en dat ze de 10gb nooit meer gaan leveren :? Ik wil heel graag zo'n 10gb versie 3rd gen maar er kwamen kleinere ipods volgens hun die je dan beter kon kopen en de grote versies gingen er uit :?
Onzin, tuurlijk gaan de 10gb er niet uit. Zolang de minipods niet meer dan 4gb kunnen hebben zal de "normale" ipod gewoon blijven bestaan. Mischien kopen ze bij die dealer bij jou geen 10gb meer in maar dan hebben ze vast nog wel de 20 of 40gb versie.
Die minipod is trouwens [nog] helemaal niet bevestigd, dus beetje raar dat die verkoper dat als argument gebruikt.
Maar er zijn genoeg winkels die de 10gb nog een hele tijd zullen verkopen, dus je hoeft niet te wanhopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

dimitio schreef op 05 januari 2004 @ 16:13:
[...]

Onzin, tuurlijk gaan de 10gb er niet uit. Zolang de minipods niet meer dan 4gb kunnen hebben zal de "normale" ipod gewoon blijven bestaan. Mischien kopen ze bij die dealer bij jou geen 10gb meer in maar dan hebben ze vast nog wel de 20 of 40gb versie.
Die minipod is trouwens [nog] helemaal niet bevestigd, dus beetje raar dat die verkoper dat als argument gebruikt.
Maar er zijn genoeg winkels die de 10gb nog een hele tijd zullen verkopen, dus je hoeft niet te wanhopen :P
Ik heb hem maar besteld met papa's cc bij de applestore.. Damn bossina :p dus ik heb hem binnenkort wel. Der stond 2-3 weken ... zolang ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er externe batterypacks voor de 2g ipod?
Kan ze nergens vinden maar lijkt mij toch ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 18:54:
Bestaan er externe batterypacks voor de 2g ipod?
Kan ze nergens vinden maar lijkt mij toch ook mogelijk?
Belkin heeft die wel ja, hier staat er één :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T_Metalman_ZF schreef op 05 januari 2004 @ 19:05:
[...]

Belkin heeft die wel ja, hier staat er één :)
Die is toch alleen voor de 3g?
Ik wil er 1 voor de ene zonder touch knoppen, oude model.
Ik heb geen dockconnector erop alleen een firewire aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

dat is idd alleen voor de 3rd gen omdat er die brede stekker onderaan zit. ik ben bang dat je voor je 1st of 2nd geen extra battery pack kan krijgen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binzz schreef op 02 januari 2004 @ 13:00:
Ik ben op zoek naar een ipod 10Gb.

3e generatie voor 320 euro gezien, 2e generatie voor 249 euro.
waar heb je die 2g gezien voor 250? en is dat incl. btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
De 2e G ligt bij x-alt voor die prijs, volgens mij is dat echt incl btw.

De 3e G is daar nl 329 E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
sorry www.x-alt.nl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Binzz schreef op 06 januari 2004 @ 09:51:
volgens mij is dat echt incl btw.
Van de site [url]http://www.x-alt.nl:

"prijzen zijn exclusief 19% BTW"

duidelijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
Stom, niet goed gelezen.

Nogmaals mijn excuses }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Hmm, op www.macrumors.com word gezegd dat de 10GB iPod misschien een 15GB iPod word. Alle prijzen blijven het zelfde verder. Ook nieuwe kleine iPod's natuurlijk maar das weer een ander topic. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zonet is dus de iPod mini geintroduceerd. De kleurtjes zijn denk ik wel mooi. Alleen de prijs van 249 dollar is wel hoog. Dat zal betekenen dat ie in Nederland waarschijnlijk ongeveer 300 euro zal gaan kosten. Ik denk dat veel mensen dat toch veel te veel vinden en het is daarom ook niet echt concurrentie voor de flashspelers. Naar mijn mening hadden ze beter een 2 gb versie kunnen introduceren voor 225 euro.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

ik denk niet dat hij 300 euro gaat worden.

250 dollar is ongeveer 200 euro. dan krijgen we nog wel 'europa-opslag' dat is ongeveer 50 euro, dus voor 250 moet hij wel wegkunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Toch vind ik 250 euro een bedenkelijk hoge prijs. Ik vraag me af of dit nou echt is waar men op zat te wachten. Hooguit voor mensen die echt veel waarden hechten aan het stukje extra draagbaarheid.

Dat ze de verschillende kleuren uitbrengen is een goed plan, al zijn het niet mijn kleurtjes, maar over smaak valt niet te twisten. De gewone 3G ipod in verschillende kleurtjes uitbrengen lijkt me geen slecht idee.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

De iPod is nu van 10gb standaart naar 15gb gegaan. Hoe doen ze dat dan met de bestellingen ? Want ik had de 10gb besteld maar nu zijn er 15gb voor dezelfde prijs en ik heb mijn bestelling nog neit binnen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ojjorz schreef op 06 januari 2004 @ 20:15:
ik denk niet dat hij 300 euro gaat worden.

250 dollar is ongeveer 200 euro. dan krijgen we nog wel 'europa-opslag' dat is ongeveer 50 euro, dus voor 250 moet hij wel wegkunnen denk ik.
Ik denk het niet want:

VS Europa
10/15 299 349
20 399 449
40 499 549

mini 4 249 300 (?)

Als je mijn tabelletje bekijkt, is de kans zeer groot dat de iPod mini ongeveer 300 euro zal gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of deze oordopjes merkbaar beter zijn dan de huidige? (rechtstreeks gekopieerd van de Apple site)

iPod-koptelefoon met oordopjes

De iPod-koptelefoon met oordopjes biedt een betere onderdrukking van ruis en omgevingsgeluid en een fantastische geluidskwaliteit en basresponsie, en zit bovendien uiterst prettig. Wordt geleverd met oordopjes in drie verschillende maten, zodat de koptelefoon altijd perfect in uw oor past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg zuur dat ze nu de iPod 10 GB vervangen door een 15 Gb, ik mijn 10 GB is net nog maar 2-3 weken oud :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja ik heb ook pas 1 maand een ipod oid...daar moet je mee leren leven, zoals gezegd: op het moment dat je je pinpas er doorheen haalt om te betalen is het al veroudred.

Over een jaar heb je een lomp grote mp3 speler met weinig ruimte 8)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 06 januari 2004 @ 22:30:
Tja ik heb ook pas 1 maand een ipod oid...daar moet je mee leren leven, zoals gezegd: op het moment dat je je pinpas er doorheen haalt om te betalen is het al veroudred.

Over een jaar heb je een lomp grote mp3 speler met weinig ruimte 8)
Ben ik het idd wel mee eens, is tenminste een reden om een nieuwe te kopen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor wat is dat PC dingetje wat je bij je ipod krijgt wat je aan de firewire kaben kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:22:
Wel erg zuur dat ze nu de iPod 10 GB vervangen door een 15 Gb, ik mijn 10 GB is net nog maar 2-3 weken oud :( .
Ik heb hem gisteren gekocht.
Maar als je tevreden bent met de 10 Gb dan maakt het toch niet uit?
Tenminste, 10 Gb is voor mij ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Chaser2600 schreef op 07 januari 2004 @ 08:17:
[...]

Ik heb hem gisteren gekocht.
Maar als je tevreden bent met de 10 Gb dan maakt het toch niet uit?
Tenminste, 10 Gb is voor mij ruim voldoende.
Ik ben ook te vreden maar hij staat nog in bestelling. Wat doen ze daar mee ? Ik heb de 10gb besteld maar nog niet binnen. En hij is ook nog niet verzonden. Word ie dan automatisch een 15gb versie of niet ?

[ Voor 16% gewijzigd door Maximus op 07-01-2004 08:35 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberSnooP schreef op 06 januari 2004 @ 20:25:
Toch vind ik 250 euro een bedenkelijk hoge prijs. Ik vraag me af of dit nou echt is waar men op zat te wachten. Hooguit voor mensen die echt veel waarden hechten aan het stukje extra draagbaarheid.
250 euro duur? even een vergelijking:

Creative MuVo² 4000MB : Prijs: € 329,-
iGP-100 1500MB : Prijs: € 284,-

en dan kan ik er misschien een 20 euro naast zitten met een eventuele aanbieding hier en daar, maar laten we eerlijk wezen Apple heeft wel duidelijk een scherpe prijs neergezet voor dit apparaat. en natuurlijk zou goedkoper beter zijn, maar dat is bij alles het geval... die iGP zou ook aantrekkelijker zijn als hij maar 100 euro had gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 02:27:
voor wat is dat PC dingetje wat je bij je ipod krijgt wat je aan de firewire kaben kan doen?
Dat is een stekkertje van 6 naar 4 pins firewire. Dat is als je bijvoorbeeld een notebook hebt met zo'n kleine 4 pins aansluiting. Het verschil zit em erin dat 6 pins ook stroom levert en 4 pins niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Bericht gehad :)

En mijn bestelling van de 10gb is gecancelled en apple heeft automatisch de 15gb toegevoegd :D geweldig

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Laatst online: 19:32
M@ximuS schreef op 07 januari 2004 @ 15:30:
Bericht gehad :)

En mijn bestelling van de 10gb is gecancelled en apple heeft automatisch de 15gb toegevoegd :D geweldig
Lucky bastard ;) Vind ik wel goed van Apple, andere fabrikanten hadden dat denk ik niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
????

EDIT; toch maar ff uitleggen dan:

Als Apple besluit de spelers vanuit economisch oogpunt (het enigste waar ze bij Apple aan denken :Y) ) de 10GB spelers te vervangen door 15GB dan is het logisch dat alle bestelde 10GB niet meer geleverd kunnen worden en vervangen worden door 15GB.. Maar het kan ook zijn dat Toshiba de 10GB heeft gediscontinued, dat ze even duur zijn, blablabla.... Of mss dat ze zelfs op Hitachi drives zijn overgestapt, maar die hebben een andere ruimtelijke vorm, dus niet erg waarschijnlijk...

[ Voor 99% gewijzigd door bbbrumbrum op 07-01-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

@ T_Metalman_ZF Ik vind het inderdaad zeer sportief van apple omdat te doen en niet mij op te zadelen met een deel oude voorraad.

@ bbbrumbrum Tuurlijk niet.. Apple kan ook denken "goh die heeft de oude besteld en kunnen we mooi nog een kleine oude ipod slijten is weer minder afschrijving". Dan maken die HDD's niet uit

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou we gaan morgen maar eens flink klachen Apple en een 15 gb eisen! ik heb 2 maanden geleden een 10 gb Ipod besteld, 3 dagen gebruikt en wacht tot en met nu al op een nieuwe aangezien de oude na 3 dagen kapot was... tsja dan had ik hem ook nu kunnen bestellen.
Ben benieuwd hoe klantvriendelijk Apple is want ik klaag al sinds ik dat ding heb ( snel kapot, reparatie tijd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:30:
Nou we gaan morgen maar eens flink klachen Apple en een 15 gb eisen! ik heb 2 maanden geleden een 10 gb Ipod besteld, 3 dagen gebruikt en wacht tot en met nu al op een nieuwe aangezien de oude na 3 dagen kapot was... tsja dan had ik hem ook nu kunnen bestellen.
Ben benieuwd hoe klantvriendelijk Apple is want ik klaag al sinds ik dat ding heb ( snel kapot, reparatie tijd...)
Ik heb zelf heel veel geklooi gehad met Dixons. Maar Apple wilde mijn iPod (na 4 reparaties en heel veel wachttijd) omruilen van 2 gen naar 3gen, maar toen bleek dat ik em daar niet had gekocht ging het alsnog niet door. Uiteindelijk heeft Dixons em toch omgeruild.

Maar tip voor Apple is volhouden aan de telefoon, probeer een baas of iemand anders (hoger) te spreken. Wordt vooral niet boos, maar probeer het goed en duidelijk uit te leggen. Ik denk dat Apple het dan wel zal oplossen. Als dat niet lukt zou ik ze aangetekend een brief sturen (en even contact opnemen met de consumentenbond hoe je dat het best kunt aanpakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
w-k-pieters schreef op 07 januari 2004 @ 19:50:
[...]

Ik heb zelf heel veel geklooi gehad met Dixons. Maar Apple wilde mijn iPod (na 4 reparaties en heel veel wachttijd) omruilen van 2 gen naar 3gen, bla bla bla
Kan iemand mij duidelijk maken wat het verschil is tussen de 1, 2 en 3 generatie :?
Wat voor mij duidelijk is: 1 generatie = iPod oud in de startpost en 2 generatie = iPod nieuw en wat is dan de 3 generatie :?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.