Het grote (oude/nieuwe) IPod topic - deel II

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:59:
Er zijn wel een paar nadelen die ik ervaar met mijn iPod: (3G,10gb):
-Nadat ik hem uitdoe en neerleg springt-ie spontaan weer aan, bij het minste schokje gaat hij dus aan, en dat wil je toch niet (ivm batterijduur). Is te verhelpen met de lock-knop, maar ik denk daar niet altijd aan;

- Soms speelt hij nummers niet helemaal tot het einde maar breekt ze bijna op het einde af, en gaat dan door naar het volgende liedje (het ligt niet aan de mp3's);

- de batterijduur valt me vies tegen. Ik moet hem om de 2,3 dagen opladen. Heb al meerdere keren met een lege batterij gezeten onderweg. En dat terwijl ik per dag ongeveer 2x20 minuten muziek luister op de fiets naar mijn werk. Ik heb de nieuwste software erop maar het lijkt niet te helpen.
Hmm, punt 2 is niet al te best. Het is bij mij verholpen door een firmware upgrade. Ook helpt het om em zo nu en dan te resetten.

Punt 1 heb ik absoluut geen last van, het lijkt mij een RMAtje. Eik hetzelfde voor punt 3. Ik haal wel een stuk langer, maar waarschijnlijk zit het probleem in dat ie spontaan aangaat en dat daardoor je batterij een stuk minder lang mee gaat.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Is echt niet normaal hoor Tessa. Ik denk dat je het beste gewoon Apple kan bellen om een afspraak te maken.

AppleCare:
020-3469104

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van me verkoopt zijn iPod:

15gb ( dus 3g toch? )
dock
kabels

voor 250 euro. Is dat goedkoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel garantie zit erop?
hoe is de staat?
afstandbediening/tasje?

als dat goed is is het best een goede koop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 18:11:
een vriend van me verkoopt zijn iPod:

15gb ( dus 3g toch? )
dock
kabels

voor 250 euro. Is dat goedkoop ?
Lijkt mij een gevalletje van zeker doen!!! (mits ie er natuurlijk goed uitziet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik heb eens even zitten nadenken, zou ik de Belkin iPod Voice Recorder niet kunnen nabouwen?
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/466/store.apple.com/Catalog/US/Images/t7419lla_125.jpg
Volgens mij is dat gewoon een microfoon die zijn stroom van de remote-aansluiting krijgt? Ik zou namelijk best wel een line-in willen hebben. ;)

Btw, ik heb een derde generatie 20gb iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkt dat hij em te koop heeft gezet op het Net. Meteen vele reacties en iedereen razend vanwege de prijs. Heeft em net een uur geleden verkocht... leuke vriend :S

er zat een hoesje bij...

" Perfecte weinig gebruikte Ipod 15 gigabyte.
Nieuwe model, incl. originele doos, software aankoopbon, hoesje, dockingstation.
Echt een mooi weinig gebruikt ipodje. "

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: de prijzen bij Machouse zijn Ex. dan ga ik denk ik toch maar voor de Macstore met Studentenkorting, Maar hoe zal het geluidskwaliteit zijn in vergelijking met de Muvo2 van creative?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie die JBL Creature II een aanrader om aan te schaffen voor de Ipod? Design staat errug goed bij de Ipod moet ik eerlijk zeggen en met de kwaliteit zal het dik in orde zijn. Wat zouden jullie doen?
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:52:
Edit: de prijzen bij Machouse zijn Ex. dan ga ik denk ik toch maar voor de Macstore met Studentenkorting, Maar hoe zal het geluidskwaliteit zijn in vergelijking met de Muvo2 van creative?
Macstore geeft toch geen studentenkorting op Ipods? Dat doen ze toch alleen op macs die zijn goedgekeurd voor grafische doeleinden?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:03:
Vinden jullie die JBL Creature II een aanrader om aan te schaffen voor de Ipod? Design staat errug goed bij de Ipod moet ik eerlijk zeggen en met de kwaliteit zal het dik in orde zijn. Wat zouden jullie doen?

[...]

Macstore geeft toch geen studentenkorting op Ipods? Dat doen ze toch alleen op macs die zijn goedgekeurd voor grafische doeleinden?
Ik bedoel gewoon de Ipod store, dus de officiele store. die verkopen hem nu voor 325 inclusief Btw, dat si dan de 15 Gig versie. Maar ik twijfel nog steeds tussen de ipod en de Muvo2. en zelfs de binnenkort gereleasde Mpio HD200 speelt nog een rol. alleen is die alleen in 1,5 Gig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Wat betreft studentenkorting, die krijg je op elk artikel wat je bij het des betreffende winkel koopt. Elke Apple dealer mag 2% korting geven en er zijn maar twee winkels in nederland die 6% mogen geven van Apple. Dat zijn MacHouse in Woerden en LJS in Den Haag. De online Apple Store is zo vriendelijk om op sommige producten 15% te geven.

En ja, die Creature's geven een aardig geluid, maar ik vind zelf dat je hem eigenlijk beter op je stereo kan aansluiten. Creature's zijn ook niet goedkoop.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen wat voor kabel ik nodig heb om dit in orde te krijgen:

pc heeft geen firewire en pci slots zijn vol.
Is er een kabel om toch connectie te krijgen met de iPod?
Plaatje? Artikel op applestore?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je USB 2.0 hebt kun je de USB 2.0 kabel aanschaffen
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/466/store.apple.com/Catalog/US/Images/m9126ga_125.jpg
http://store.apple.com/1-...4BhpDU1bj0B1OP/1.3.0.5.10

Bij de Free Record Shop is ie te koop voor ± € 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze kabel zal toch ook werken onder USB1.1 poorten?

Gaat alleen retetraag toch?

EDIT:

nog een vraag:

Is er verschil tussen de 3gen 10gb en de 3gen 15gb versie?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 14 januari 2004 @ 22:20:
Wat betreft studentenkorting, die krijg je op elk artikel wat je bij het des betreffende winkel koopt. Elke Apple dealer mag 2% korting geven en er zijn maar twee winkels in nederland die 6% mogen geven van Apple. Dat zijn MacHouse in Woerden en LJS in Den Haag. De online Apple Store is zo vriendelijk om op sommige producten 15% te geven.
Ik merk anders behoorlijk weinig van die kortingen! :? Die LJS mag het geven of geeft ie het ook? En volgens mij werk jij bij die betreffende zaak, dus weet jij misschien of er ook een FM radio voor de Ipod leverbaar is? Ik heb hem gezien in Amerika van Belkin, maar die kan alleen 88.0, 88.2, 88.4 en 88.8 mhz aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 23:56:

nog een vraag:

Is er verschil tussen de 3gen 10gb en de 3gen 15gb versie?
Alleen de 5gb met een aantekening dat er wel 2 verschillende 15gb pakketen in omloop zijn.
Eerst was er g3 van 10, 15, 20 <- deze 15gb heeft dus een dock etc.
De 15gb is nu het instapmodel dus zonder extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik heb een 2nd Gen 10 GB (Abby heet ze :o), maar het hoesje is kapot. Het 'broekclipje' is aan de ene kant afgebroken, het zit er nu erg losjes en wiebelig op. Valt het hoesje ook onder garantie...?
En klopt het dat ik dan direct naar Apple moet bellen, of loopt het toch via de leverancier?

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielZ schreef op 15 januari 2004 @ 10:52:
Ik heb een 2nd Gen 10 GB (Abby heet ze :o), maar het hoesje is kapot. Het 'broekclipje' is aan de ene kant afgebroken, het zit er nu erg losjes en wiebelig op. Valt het hoesje ook onder garantie...?
En klopt het dat ik dan direct naar Apple moet bellen, of loopt het toch via de leverancier?
Bel ze op ze hebben een normaal nummer 020 nog iets (hufterige bedrijven hebben 10ct/pm of hoger en lekker in de wacht staan) en even vragen.
Abby moet maar even in een washandje reizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 00:44:
[...]

Ik merk anders behoorlijk weinig van die kortingen! :? Die LJS mag het geven of geeft ie het ook? En volgens mij werk jij bij die betreffende zaak, dus weet jij misschien of er ook een FM radio voor de Ipod leverbaar is? Ik heb hem gezien in Amerika van Belkin, maar die kan alleen 88.0, 88.2, 88.4 en 88.8 mhz aan :?
We verkopen hem nog wel, maar je kan alleen maar in de winkel echt kopen en niet online. Als je korting wilt moet je je studenten kaart laten zien en dan krijg je gewoon korting. Als je studenten korting wilt moet je daar gewoon naar vragen.
Als je een paar posts terug had gelezen had je gezien wat het nummer was. Is trouwens ook al aardig vaak aan de orde geweest. Ik zal mijzelf maar quoten.
Ik heb trouwens nog nooit bij Apple in de wacht gestaan. ;) Hmm, tot nu dan. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sage op 15-01-2004 17:07 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 15 januari 2004 @ 15:07:
We verkopen hem nog wel, maar je kan alleen maar in de winkel echt kopen en niet online. Als je korting wilt moet je je studenten kaart laten zien en dan krijg je gewoon korting. Als je studenten korting wilt moet je daar gewoon naar vragen.
Hoeveel kost ie bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Rond de 40,- inclusief en dan nog 6% eraf voor de edu korting. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meen je dat nou? :X 40 euro? Hij kost in Amerika 23 dollar, das ongeveer 18,5 euro :?

Heeft iemand hem daar al vandaan gehaald, en werkt hij wel op de Nederlandse frequenties? :) Kijk je bent hollander of je bent het niet.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:04:
Meen je dat nou? :X 40 euro? Hij kost in Amerika 23 dollar, das ongeveer 18,5 euro :?

Heeft iemand hem daar al vandaan gehaald, en werkt hij wel op de Nederlandse frequenties? :) Kijk je bent hollander of je bent het niet.... >:)
Doh, je moet niet kijken naar de Amerikaanse prijzen, maar naar prijzen van de online Apple store, Macamail, dat soort bedrijven in Nederland. De US prijzen zijn zonder taxes, heffing etc. en dan komen voor jouw de verzendkosten + wachttijd erbij als je hem naar NL wil later versturen, en dan wordt het nog een duur grapje.

Edit delete (kijk scheel), bij mailamac is een FM soundfeeder te koop voor maar 25 euro (excl. BTW)...

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 15-01-2004 19:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
En die wij verkopen is trouwens de iTrip van GriffinTechnologies. Hij kan alle fm frequenties aan vanaf 87.7 met stapjes van 0.2 t/m 107.9 en haalt 10-30 feet. Bij mij thuis was het nog acceptabel door twee vloeren heen en een afstand van ongeveer 6m. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 15 januari 2004 @ 19:45:
En die wij verkopen is trouwens de iTrip van GriffinTechnologies. Hij kan alle fm frequenties aan vanaf 87.7 met stapjes van 0.2 t/m 107.9 en haalt 10-30 feet. Bij mij thuis was het nog acceptabel door twee vloeren heen en een afstand van ongeveer 6m. :)
Okay bedankt voor jullie heldere uitleg. Maar wat ik me afvraag, ik bedoelde een FM radio en als ik op de site van GriffinTechnologies kijk, dan is die iTrip een FM-zender. Ofwel, je kan dus via je radio je Ipod beluisteren. Maar ik wil juist graag FM-radio op m'n Ipod ontvangen. Kan dat ook met die iTrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

De itrip is alleen maar een fm zender. Geen radio ontvanger.

Griffin was bezig met de iFM, die dat zou kunnen maar die is gecanceld
Zie ook deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Binnenkort leverbaar: iFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
griffin technology is de maker van dit apparaatje en heeft em dus gecanceled, ook in de products list staat hij niet meer(heb em daar weleens tussen gezien ook)

griffin technology products website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Plaatje is trouwens ook de oude iFM. Deze kan alleen maar op je 1e of 2e gen iPod. Ik weet eigenlijk niet of we een fm ontvanger hebben. Ik zal eens kijken morgen in de zaak. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar uur geleden een iPod 15GB besteld :)

/me hoopt dat et een goede koop zal zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
bolleh schreef op 16 januari 2004 @ 01:05:
[...]

griffin technology is de maker van dit apparaatje en heeft em dus gecanceled, ook in de products list staat hij niet meer(heb em daar weleens tussen gezien ook)

griffin technology products website
hmm... jammer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist die nieuwe oordopjes gekocht voor de Ipod. De zogenaamde IN-ear dopjes. Op de website staan ze omschreven als: "...fantastische geluidskwaliteit en basresponsie, en zit bovendien uiterst prettig..." Ik weet niet hoor, maar misschien heb ik een andere definitie van basresponsie; bij komt er totaal geen enkele bastoon uit! Heeft één (of meerdere ;)) van jullie ook die nieuwe dopjes en vinden jullie ze wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Inruilen dan! En voor enkele centen meer Sony EX-71's halen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 17 januari 2004 @ 15:12:
Inruilen dan! En voor enkele centen meer Sony EX-71's halen. :Y)
Deze zijn toch ook in het wit verkrijgbaar?

Waar koop je deze dingen eigenlijk (zwart of wit) ik kan op google niks vinden in Nederland.

Ik had al zo'n vermoeden dat die nieuwe ipod doppen ook niks zouden zijn, standaard doppen zijn ook ruk.
Denken ze nu echt bij apple dat het zulke goede zijn want op de site is het van OH OH SUPER DOPPEN, of bedonderen ze de boel bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Ja huhuh! Op de Apple site word alles erg mooi verteld, dat is in het geval van de Mac's en de Ipods ook waar (Ipod dan ook álleen mooi) maar ik snap zowieso niet waarom je dopjes koopt die totaal onbekend zijn voor een vrij hoge prijs ook nog. De witte EX71's zijn bij www.audiocubes.com te krijgen. In NL is de zwarte versie zelfs niet erg vlot leverbaar, de witte helemaal niet. Check de oordoppen thread voor meer info en verkooppunten van deze witte bi-atches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Jongens, hoe zit het met de geluidskwaliteit van de iPod, is die gewoon net zo goed als andere mp3 spelers, zoals de iriver?

Ojah, en het volume?

[ Voor 9% gewijzigd door Roa op 17-01-2004 18:38 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 17 januari 2004 @ 18:19:
...maar ik snap zowieso niet waarom je dopjes koopt die totaal onbekend zijn voor een vrij hoge prijs ook nog....
Ik wilde eerlijk gezegd gewoon een paar bijpassende doppen hebben voor m'n Ipod. Maar nu ik die Sony dopjes gezien heb moet ik idd zeggen dat die er ook prima uitzien :9 Maar zitten die In-ear dingen nou echt lekker? Ik heb nu dus die van Apple, maar het zit eigenlijk voor geen meter, want ze floepen steeds m'n oor uit... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Geluidskwaliteit is goed, maar sommigen vinden de Ipod beter en anderen de Iriver.. De Ipod heeft enkel een zeer slechte equalizer dus je zult het rauwe geluid uit de speler moeten gebruiken, maar dat klinkt gewoon goed. Rio Karma en Creative winnen nog wel op pure geluidskwaliteit, maar dwnz dat het beter klinkt...

Volume is net als op de rest van de 'grote jongens' bij de mp3 spelers meer dan genoeg, je kunt makkelijk een grote koptelefoon eraan hangen en je oren opblazen! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2e gen IPOD en een Sweex Firewire kaart, maar hij herkent de ipod niet als externe harde schijf, en er staan dus ook "OK to disconnect" ipv "Do not disconnect". Het gekke is dat hij de ipod wel oplaad etc. Heel soms doet ie het, zou dit aan een slecht kabeltje kunnen liggen die het soms wel doet? Of een firewire kaart die het soms wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 17 januari 2004 @ 19:09:
Geluidskwaliteit is goed, maar sommigen vinden de Ipod beter en anderen de Iriver.. De Ipod heeft enkel een zeer slechte equalizer dus je zult het rauwe geluid uit de speler moeten gebruiken, maar dat klinkt gewoon goed.
Als ik iTunes (windows) gebruik zonder EQ dan klinkt het geluid echt slechter dan elke speler. Is er enig verband tussen het geluidskwaliteit vaniTunes en iPod ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Ik hoop het niet voor je!

...red; niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

bbbrumbrum schreef op 17 januari 2004 @ 19:09:
Geluidskwaliteit is goed, maar sommigen vinden de Ipod beter en anderen de Iriver.. De Ipod heeft enkel een zeer slechte equalizer dus je zult het rauwe geluid uit de speler moeten gebruiken, maar dat klinkt gewoon goed. Rio Karma en Creative winnen nog wel op pure geluidskwaliteit, maar dwnz dat het beter klinkt...

Volume is net als op de rest van de 'grote jongens' bij de mp3 spelers meer dan genoeg, je kunt makkelijk een grote koptelefoon eraan hangen en je oren opblazen! :7
Kheb nu een mp3 discman uit de Phillips Expanium serrie. Ben altijd erg tevreden geweest over de kwaliteit van het geluid, ook daar is het zonder eq. Btje dubbelop, maar zit er een (groot/merkbaar) verschil in het decoden van mp3tjes bij deze en de iPod?

Ik snap dat het erg persoonlijk is, maar het is toch een vrij grote investering, en ik ken nu eenmaal niemand om even een vergelijkend warenonderzoek te doen.

Nog 1 ding, bij eventuele firmware upgrades neemt de kwaliteit van het geluid voor zover mogelijk ook nog toe?
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:27:
[...]

Als ik iTunes (windows) gebruik zonder EQ dan klinkt het geluid echt slechter dan elke speler. Is er enig verband tussen het geluidskwaliteit vaniTunes en iPod ??
Kheb et eens geprobeerd, en ik merk geen verschil als ik bij winamp en iTunes de eq uitzet en afspeel, alleen het volume is anders, omdat ik iTunes instructie heb gegeven het volume aan et passen, zodat ieder nr hetzelfde volume heeft. Als ik deze terugzet naar oorspronkelijke instellingen, luister ik naar precies hetzelfde nummer.

Kweet dus niet wat jij hebt staan, maar volgens mij ligt het niet aan de software :P

[ Voor 25% gewijzigd door Roa op 17-01-2004 20:41 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Dat van die geluidskwaliteit is echt alleen maar belangrijk voor 1% van de mensen ofzo. Je hoort het verschil echt niet snel hoor. Ik heb het gevoel dat mensen nu een beetje te slecht beeld krijgen over de geluidskwaliteit. Soms, bij sommige bepaalde EQ standen hoor je een beetje vervorming in de bass laag. Komt niet heel vaak voor en is alleen storend als je de iPod hard aan hebt staan. Icm goede oordopjes heb je de EQ ook helemaal niet nodig.

Die in-ears heb ik vandaag in de winkel geprobeerd en ik ga gewoon de EX-71 halen bij de BCC, die ze als het goed is gewoon heeft. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag de ex-71 vandaag trouwens ook bij mediamarkt liggen , voor diegene die geen bcc in de buurt hebben.

weet iemand trouwens waar ik zo'n firewire+usb kabeltje naar pc kan kopen voor mn ipod? bij freerecordshop hadden ze hem niet en op hun site staat ie als niet voorradig. op apple.nl verkopen ze hem ook maar dan kan ik niet onder rembours betalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang eens dezelfde koptelefoon of speakers aan je iPod

Ik hoor hier helemaal geen verschil tussen het geluid wat uit m'n PC komt en het geluid wat uit de iPod komt. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 22:31:
[...]

Hang eens dezelfde koptelefoon of speakers aan je iPod

Ik hoor hier helemaal geen verschil tussen het geluid wat uit m'n PC komt en het geluid wat uit de iPod komt. :)
Ik hoorde echt het verschil tussen iTunes en WMP9. WMP9 is niet super, maar toen ik iTunes aanzette en dezelfde liedjes luisterde, klonken ze echt slecht. Totdat ik de EQ op r&b ( mijn favo ) zette en toen was het zelfs beter.

Ik heb nog geen iPod, wel besteld, dus moet em nog ontvangen!
Kan nog niet testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik heb eigenlijk mijn EQ in iTunes ook altijd op R&B staan. Komt omdat ik wel van een beetje bass hou maar niet teveel van hoog maar dan ook weer niet te laag en de midden tonen moeten ook ietsie omhoog. Precies R&B dus. :P

En het gaat op die iPod erom dat hij geen hardware matige EQ heeft. Dat is het verschil dacht ik met bijv de iRiver. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
Vraagje, ik heb dus een kapotte afstandbediening (play knop is altijd ingedrukt en kan hem dus echt niet meer los krijgen, dus moet de hold switch aan hebben anders gaat ie ook na een paar seconden uit) voor mijn iPod dus wil ik hem terug sturen. maar ik kan nergens op de apple website een telefoon nummer vinden om ze op te bellen. Kennelijk krijg je een telefoon nummer samen met je klanten nummer na ontvangst van je iPod, maar ik heb mijn iPod gekocht toen ik in engelad zat, dus ook geen telefoon nummer om te bellen. had een email adres gevonden van de apple store maar nooit reactie van terug gekregen. Help!

[ Voor 15% gewijzigd door Chillmeister op 17-01-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe mijn windows xp de Ipod herkent als harde schijf, bij Mijn computer? hij herkent hem even, maar verdwijnt na een poosje weer van het scherm.

Ik heb versie 2.1 geinstalleerd en wil nu de fotos die ik op de ipod heb staan overzetten naar een andere map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 17 januari 2004 @ 23:04:
Ik heb eigenlijk mijn EQ in iTunes ook altijd op R&B staan. Komt omdat ik wel van een beetje bass hou maar niet teveel van hoog maar dan ook weer niet te laag en de midden tonen moeten ook ietsie omhoog. Precies R&B dus. :P

En het gaat op die iPod erom dat hij geen hardware matige EQ heeft. Dat is het verschil dacht ik met bijv de iRiver. :)
Maar bij iTunes wordt er toch ook gebruik gemaakt van een softwarematige EQ?
Ik vind em dus heel goed werken en bij de iPod zal het dan toch ook zo zijn?!

Ik hoop toch echt wel dat de iPod beter zal zijn dan alle 64-128-256mb mp3 sticks en andere zooi. Want als ik naar de kwaliteit bij m'n vrienden luister, dan is het echt niet best!

Zelf heb ik al 5 jaar gebruik gemaakt van een (oude) MD. MP3's nam ik analoog op via pc en md-recorder ( MZ-1 , dus de allereerste draagbare MD uit Japan! ). Het kwaliteit is toch heel behoorlijk te noemen. Zal eigenlijk wel moeten, dat de iPod dit kwaliteit wel zal overtreffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Chillmeister schreef op 17 januari 2004 @ 23:34:
maar ik kan nergens op de apple website een telefoon nummer vinden om ze op te bellen. Help!
In het topic is het al aantal keer genoemd geloof ik:

AppleCare:
020-3469104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 23:50:
[...]

Maar bij iTunes wordt er toch ook gebruik gemaakt van een softwarematige EQ?
Ik vind em dus heel goed werken en bij de iPod zal het dan toch ook zo zijn?!

Ik hoop toch echt wel dat de iPod beter zal zijn dan alle 64-128-256mb mp3 sticks en andere zooi. Want als ik naar de kwaliteit bij m'n vrienden luister, dan is het echt niet best!

Zelf heb ik al 5 jaar gebruik gemaakt van een (oude) MD. MP3's nam ik analoog op via pc en md-recorder ( MZ-1 , dus de allereerste draagbare MD uit Japan! ). Het kwaliteit is toch heel behoorlijk te noemen. Zal eigenlijk wel moeten, dat de iPod dit kwaliteit wel zal overtreffen!
Ik vind de kwaliteit eigenlijk, tegen alle audiofielen in, toch erg goed. Hij is erg helder, wat bij de meeste muziek wel fijn is. Hij is natuurlijk niet perfect, het blijven over het algemeen mp3'tjes. Ik heb er ook nog AIFF op staan, de tegenhanger van WAVE, en dan hoor ik geen enkel verschil meer tussen de cd speler die is ingebouwd in de HiFi set en de iPod die is aangesloten dmv tulp pluggen.

En ik vind zelf eigenlijk MD over het algemeen nogal brak klinken, de bass is meestal te heersend in vergelijking met de rest van de tonen. En flash spelers hebben over het algemeen een net zo goede kwaliteit, mits je een goed merk koopt. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch mis ik wel de bass die ik op mn md had. Ik had nog zo'n oude md zonder netmd ondersteuning en kon dus icm met winamp oneindig veel equalizer standen gebruiken. Met de oordopjes die ik toen bij mn md gebruikte, goedkope sony's , kreeg ik zelfs oorpijn omdat er teveel bass inzat. Met dezelfde oordopjes had ik op de ipod helemaal geen bass, wel helder maar geen bass. Met de nieuwe ex-71 die ik onlangs heb gekocht is het al niet veel beter, terwijl ik een ongelofelijke bass krijg als ik ze aansluit op een andere bron , zoals mn discman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er maar net mee te maken wat jij als bas voelt... sommigen houden van een scherpe bas, terwijl anderen aan een doffe bas de voorkeur geven. Ik denk altijd maar zo: ik wil de muziek (en de bas) horen zoals ie bedoelt is en ga dus niet lopen spelen met EQ instellingen... misschien ben jij wel op zoek naar een basgeluid dat alleen mogelijk is met de hardware van je MD destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

^^I'm with stupid^^

Muziek wordt niet in de studio gemixed om later de bas 2x zo hoog te zetten:P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 13:30:
Toch mis ik wel de bass die ik op mn md had. Ik had nog zo'n oude md zonder netmd ondersteuning en kon dus icm met winamp oneindig veel equalizer standen gebruiken. Met de oordopjes die ik toen bij mn md gebruikte, goedkope sony's , kreeg ik zelfs oorpijn omdat er teveel bass inzat. Met dezelfde oordopjes had ik op de ipod helemaal geen bass, wel helder maar geen bass. Met de nieuwe ex-71 die ik onlangs heb gekocht is het al niet veel beter, terwijl ik een ongelofelijke bass krijg als ik ze aansluit op een andere bron , zoals mn discman.
Kan je je EQ can je iPod niet gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

als de equaliser de muziek niet vervormde wel. misschien moet je anders je EX71's omruilen voor de oude EX70's die waren voor veel mensen TE boomy, voor jou misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus juist het probleem dat zo gauw ik een of andere eq setting gebruik dat het geluid vervormd, met de ex71 is niets mis denk ik, aangezien ik wel goede bass krijg als ik ze aansluit op een andere bron.

Ik denk dat voor mij de enige oplossing is om al mijn mp3tjes door een softwarematige equalizer te halen in windows, via cooledit oid, probleem is wel dat dit wat tijd gaat kosten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
seb_ schreef op 18 januari 2004 @ 00:53:
[...]

In het topic is het al aantal keer genoemd geloof ik:

AppleCare:
020-3469104
in ieder geval bedankt. ga het meteen proberen morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk programma kan ik het best gebruiken om mijn MJ wacko jacko cd's te rippen?

Wat voor kwaliteit ( 320bit? )?

*geen rekening houdend met te weinig ruimte op de iPod*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik weet niet hoor, maar als je dus bij je oude MD wel gewoon die bass zo erg omhoog schroeft dan merk je bij de iPod ook niks van de EQ. Het is iets wat jou volgens mij gewoon is aangepraat en je moet het zelf ontdekken en kijken of het je bevalt.

Ik heb er bij de meeste nummers geen last van, alleen bij muziek zoals Norah Jones, komt wel eens voor dat ik de vervorming kan horen.
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:14:

Ik zou gewoon voor wave gaan in zo'n geval. Dan weet je zeker dat er niks uit is gehaald en heb je de hoogst mogelijke kwaliteit beschikbaar. Een cd met 15 nummers word wel gauw 500MB alleen. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Sage op 18-01-2004 19:23 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Exact Audio Copy --> EAC

Gewoon rippen naar hoogste kwaliteit Ogg of naar FLAC :9~

Maar ik weet niet wat voor dopjes je hebt / hoe hoog je audiofiliteit reikt (no offence, maar waarschijnlijk niet erg hoog als je een Ipod koopt).. Maar 256 VBR moet meer als genoeg zijn. Als je een setje Ety's oid hebt kun je het verschil mísschien horen, ik hoor het Koss The Plugs niet, maar ben ook geen audiofiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt gewoon neer idd op een kwestie van smaak. Ik heb jaren naar md geluisterd met een geluid dat mij zeer goed beviel, en was dan ook teleurgesteld toen ik voor het eerst naar mn ipod luisterde. Maar anderen zullen juist de ipod verkiezen boven het geluid van een md, zonder echt "zware bass" maar met een ander soort bass. Het ligt er ook maar net aan wat voor een soort muziek je luistert, dan kan je die diepe bass van de md juist als vervelend ervaren, voor mij is die (zware) bass juist een van de belangrijkste dingen voor mijn soort muziek(trance ed.) Ik vind er zonder die bass gewoon niet veel aan, maar zoals ik al zei het is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:14:

vindt zelf DBPowerAmp hartsikke goed en heel makkelijk (wordt verwerkt in je shell) en het gebruikt de LAME enconder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vraag me dus af of het een kwestie van smaak is. M'n nieuwe Ipod INear dopjes produceren absoluut geen bass geluiden, hetzij de "MD-dreun" of de bass die op een andere manier geproduceerd wordt. Ik houd zelf ook van de "MD-dreun", familieleden en sommige vrienden weer niet. Maar iedereen die ik naar de Ipod laat luisteren vindt het geluid met de INear dopjes maar niets. Sterker nog, als ik de oordopjes van m'n MD erin stop wordt het geluid door iedereen mooi bevonden... Zal Apple dan toch de verkeerde dopjes erbij leveren.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

:(
ik heb sinds kort last van liedjes die skippen of gewoon niet afdraaien, ZOMAAR (ipod 10gb new). Na een format en een reinstall op de ipod van de firmware, heb ik sinds kort last van write delay errors :( of als ik veel liedjes tegelijk op de ipod zet dat de liedjes na loskoppelen niet meer 'zichtbaar' zijn in de ipod :(, maar hij neemt wel die data in beslag. Ik gebruik overigens iTunes voor windows, wie heeft dit probleem ook (gehad) en enig idee waar dit aan kan liggen? Ik ga volgende week anders naar garantie/reparatie vragen, want ik vermoed badsectors. Heel vreemd opzich, want voorheen deed hij het prima... 't was echt van de ene op de andere dag, en ik heb er geen vreemde dingen mee gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Er is een speciale functie in de software van de iPod zelf waardoor je in een menutje terecht komt dat volgens mij ook de HD kan checken. Weet het niet meer zeker, en anders kan je hem gewoon vanaf de computer laten checken.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 18 januari 2004 @ 19:19:
Exact Audio Copy --> EAC

Gewoon rippen naar hoogste kwaliteit Ogg of naar FLAC :9~

Maar ik weet niet wat voor dopjes je hebt / hoe hoog je audiofiliteit reikt (no offence, maar waarschijnlijk niet erg hoog als je een Ipod koopt).. Maar 256 VBR moet meer als genoeg zijn. Als je een setje Ety's oid hebt kun je het verschil mísschien horen, ik hoor het Koss The Plugs niet, maar ben ook geen audiofiel :+
Vrienden van me raden me ook EAC ofzo aan. Dit zal het worden!
Sage schreef op 18 januari 2004 @ 19:16:
Ik weet niet hoor, maar als je dus bij je oude MD wel gewoon die bass zo erg omhoog schroeft dan merk je bij de iPod ook niks van de EQ. Het is iets wat jou volgens mij gewoon is aangepraat en je moet het zelf ontdekken en kijken of het je bevalt.

Ik heb er bij de meeste nummers geen last van, alleen bij muziek zoals Norah Jones, komt wel eens voor dat ik de vervorming kan horen.
[...]

Ik zou gewoon voor wave gaan in zo'n geval. Dan weet je zeker dat er niks uit is gehaald en heb je de hoogst mogelijke kwaliteit beschikbaar. Een cd met 15 nummers word wel gauw 500MB alleen. :P
Door Norah Jones waren mijn oude oordopjes opgeblazen... :s veel te veel bass in het liedje "Don't Know Why"
MD bass goed/slecht
Zoals iedereen het al aangeeft: Het is een kwestie van smaak.

Nog een vraagje: zijn die oordopjes die geleverd worden bij de iPod echt bagger?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Als ik deze topic zo lees dan is het een en al negatief over de ipod.

voor de iriver (ihp series) lees ik nauwelijks negatieve dingen erover.

Kunnen jullie mij vertellen wat de verschillenen zijn tussen deze twee mp3 spelers?

van wat ik nu weet is dat je 16 uur naar muziek kan luisteren met de iriver en zo 10 uur met de ipod.
De EQ van de ipod is slecht (als je de eq van de ipod met winamp vergelijkt wat zijn dan de verschillen?) die van iriver schijnt beter te zijn dan die van de ipod.

tja ik ben in iedergeval erg geintresseerd in de ipod en de iriver ihp 120 alleen ze zijn allebei erg prijzig.

ik heb nu een sony net md mz n707. ik vraag me af of de iriver / ipod kwa geluidskwaliteit beter is dan die net md.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ik heb nu een sony net md mz n707. ik vraag me af of de iriver / ipod kwa geluidskwaliteit beter is dan die net md.
Zeker weten. Ik heb die netmd gehad, ik vond em bagger. Dat ding heb ik ook voor ± 30% van de aankoopprijs verkocht :{ (€ 329 gekocht, € 90 verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de nieuwe 15 gig te kopen. Maar hoe zit het met de aansluiting? Moet ik er nog wat bijkopen om hem aangesloten te krijgen op mijn pc of zit het er al bij. Ik heb op de apple store gekeken, maar het blijft onduidelijk voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Als je een fire-wire aansluiting hebt is het geen probleem, heb je alleen USB? dan moet je een kabeltje hebben: iPod Dock Connector to FireWire and USB 2.0 Cable

Deze is bij apple on-line te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binz schreef op 19 januari 2004 @ 10:03:
Als je een fire-wire aansluiting hebt is het geen probleem, heb je alleen USB? dan moet je een kabeltje hebben: iPod Dock Connector to FireWire and USB 2.0 Cable

Deze is bij apple on-line te krijgen.
Ah dus toch. Dan moet ik dus die kabel kopen of een firewire kaart, dat is ook weer 20 euro. Dan word het voor mij de 20 gig versie met studentenkorting.

Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
Ehm... Volgens mij moet je bij de bijgeleverde "dock" ook dit kabeltje aanschaffen.

Het is nl. een ipod dock connector naar fire wire, usb 2.0

Met studentenkorting is dit kabeltje €16.94
Deze week krijg ik nl. mijn 15Gb ipod binnen (met studenten korting) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

b schreef op 19 januari 2004 @ 00:18:
Als ik deze topic zo lees dan is het een en al negatief over de ipod.
Mwoah, dat heb je in zo'n topic, om nou steeds te vertellen dat het perfect werkt, is zo zinloos, mensen willen allemaal hun probleempjes oplossen ;)
De EQ van de ipod is slecht (als je de eq van de ipod met winamp vergelijkt wat zijn dan de verschillen?) die van iriver schijnt beter te zijn dan die van de ipod.
Ik zou het je niet kunnen vertellen, ik heb nog nooit van mijn leven gebruik gemaakt van enig equalizer, op de bass boost van m'n md na dan ;)
Het ligt eraan wat je doet met die netmd, als je gewoon via de optische ingang sp opneemt van een cd, dan zou de kwaliteit wel eens iets beter kunnen zijn dan op een iPod, maar dat betwijfel ik. Als je mp3's download en omzet naar lp2, dan is een ipod, die direct de mp3 speelt, zeker beter.

Op m'n ipod heb ik trouwens helderder geluid dan op m'n mdspeler (mz e33), en op m'n ipod heb ik geen extra bassversterking nodig itt mijn md speler*

*Ik verdenk die fabrikanten er altijd van dat ze met de bassversterking op 'uit' stiekum lage tonen verzwakken, zodat hun versterkingsfunctie beter lijkt ;) Net als op m'n stereotoren, zit ook een bass boost op, maar minstens driekwart van het verschil komt doordat gewoon álles harder wordt :P

Trouwens, die oordopjes van de iPod zijn inderdaad bagger :) M'n ex70 zijn wel fijn, ik heb ze nooit echt 'te boomy' gevonden zoals sommige mensen hier beweren. Maarja, aan de andere kant ben ik ook een anti-audiofiel zo ongeveer... Ik heb echt geen perfecte kwaliteit nodig om van muziek te kunnen genieten :) Zolang er maar geen enorme ruis inzit enzo, ben ik al tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
goede service van apple. ik belde vanochtend op om te zeggen dat mijn afstandbediening kapot was, sturen nu een nieuwe en die moet voor het eind van de week bij mij thuis liggen. nog nooit zo makkelijk geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:13:
Ik heb een 2e gen IPOD en een Sweex Firewire kaart, maar hij herkent de ipod niet als externe harde schijf, en er staan dus ook "OK to disconnect" ipv "Do not disconnect". Het gekke is dat hij de ipod wel oplaad etc. Heel soms doet ie het, zou dit aan een slecht kabeltje kunnen liggen die het soms wel doet? Of een firewire kaart die het soms wel doet?
iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik lees hier dat de iPod-oordopjes bagger zijn, maar ik vind ze juist erg fijn en goed. :) Het kan ook aan mijn gehoor liggen (met mijn linkeroor hoor ik haast niks), daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ipodlounge.com staat volgens mij zo'n soortgelijk probleem, iemand waarbij de ipod het niet deed, tenzij hij het kabeltje een beetje heen en weer duwde. Toen heeft diegene een nieuw kabeltje gekocht en het probleem was opgelost geloof ik, moet je zelf maar ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binz schreef op 19 januari 2004 @ 10:22:
Ehm... Volgens mij moet je bij de bijgeleverde "dock" ook dit kabeltje aanschaffen.

Het is nl. een ipod dock connector naar fire wire, usb 2.0

Met studentenkorting is dit kabeltje €16.94
Deze week krijg ik nl. mijn 15Gb ipod binnen (met studenten korting) ;)
Heb ook een 15gb iPod en usb kabeltje besteld (16-1-'04).
Maar nu is de betaling via CC nog steeds niet gechecked :(
Ik wil em gewoon deze week nog binnen krijgen!! :'(

Wanneer had jij het besteld?
( ook bij applestore ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 18:30:
[...]

Heb ook een 15gb iPod en usb kabeltje besteld (16-1-'04).
Maar nu is de betaling via CC nog steeds niet gechecked :(
Ik wil em gewoon deze week nog binnen krijgen!! :'(

Wanneer had jij het besteld?
( ook bij applestore ? )
Volgens de site is de ipod 1-2 dagen onderweg en het kabeltje 1-3 dagen.

Die van mij is vandaag besteld, ik krijg hem zaterdag ;) vanwege mijn verjaardag
Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 17:44:
[...]

iemand die me kan helpen?
Werki ie wel met iTunes (of een ander programma dat je gebruikt om muziek op je iPod te zetten)?
Jah? In iTunes kun je de iPod instellen om ook als externe harddisk te gebruiken.
Klik op het iPod icoontje rechtsonder in beeld (in iTunes), en vink 'externe firewireschijf' aan. Als het goed is is je probleem nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binz schreef op 19 januari 2004 @ 19:08:
[...]

Volgens de site is de ipod 1-2 dagen onderweg en het kabeltje 1-3 dagen.

Die van mij is vandaag besteld, ik krijg hem zaterdag ;) vanwege mijn verjaardag
Kan niet wachten!
Wow, vandaag besteld en zo snel al als status dat ie onderweg is 8)7

Heb jij em wel laten graveren? Volgens mij duurt et daarom langer bij mij.

Bij mij staat er als estimated ship date: On or before 27/01/2004 .

Ik hoop echt dat et deze week nog wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:20:
[...]

wat is de tekst die je hebt laten graveren?
Eigenlijk een oproep aan iedereen die het heeft, wat staat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:10:
[...]

wat is de tekst die je hebt laten graveren?
Eigenlijk een oproep aan iedereen die het heeft, wat staat erop?
Graveren was gratis tot eind Maart.

Mijn tekst:

This belongs to:
********** (mijn naam voluit )

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:17:
[...]

Graveren was gratis tot eind Maart.

Mijn tekst:

This belongs to:
********** (mijn naam voluit )

:)
Jij hebt een vreemde naam :+
Je hebt toch ook gelezen dat apple niet aansprakelijk is als er iets fout gaat qua spelling graveer foutje etc?
Zo'n vette lange uitschiet streep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:57
Aangezien de high-end flash MP3 spelers de prijs van de iPods helemaal niet veel ontlopen ben ik aan het kijken naar een 15GB iPod. Ik had echter wel een paar vraagjes, die ik niet met ctrl-f kon vinden in het topic.
- hebben hier al mensen last gehad met de accu / is het te merken dat de capaciteit van de accu terugloopt?
- Mij lijkt de iPod kwetsbaarder dan flashspelers omdat er bewegende delen in zitten. Klopt dit, en maakt dit veel uit?
- Als ik iemand een iPod uit Amerika laat meenemen kan ik dan voor garantie en RMA naar Apple Nederland toestappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

brouwerpower schreef op 20 januari 2004 @ 08:40:
Aangezien de high-end flash MP3 spelers de prijs van de iPods helemaal niet veel ontlopen ben ik aan het kijken naar een 15GB iPod. Ik had echter wel een paar vraagjes, die ik niet met ctrl-f kon vinden in het topic.
- hebben hier al mensen last gehad met de accu / is het te merken dat de capaciteit van de accu terugloopt?
Nee, bij mij totaal niet.
- Mij lijkt de iPod kwetsbaarder dan flashspelers omdat er bewegende delen in zitten. Klopt dit, en maakt dit veel uit?
klopt altijd. Maar de flashspelers zijn weer gevoeliger voor vocht.
Lijkt me geen goede vergelijking, een flashspeler van 1 gb vs. een HD-based speler van 15GB.
De ipod is denk ik wel minder gevoelig voor slijtage dan andere spelers omdat het allemaal touch sensitive knoppen zijn.
- Als ik iemand een iPod uit Amerika laat meenemen kan ik dan voor garantie en RMA naar Apple Nederland toestappen?
Dat zal niet lukken. In de US heb je een half jaar garantie, hier een jaar. VOlgens mij is het een ander contract en o.a. daarom hier niet geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 22:20:
[...]

Ik heb hem niet laten graveren,
vanwege de levertijd, ik ga bijna snowboarden voor een weekje.
Dat ding moet mee.

Oh ja, bij mij: estimated ship date on or before 22/01/2004

Het wordt dus deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Ik heb em niet laten gravere omdat ik em ook nog ooit wil verkopen als ik em niet meer hoef >:)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Binz schreef op 20 januari 2004 @ 15:22:
[...]

Ik heb hem niet laten graveren,
vanwege de levertijd, ik ga bijna snowboarden voor een weekje.
Dat ding moet mee.

Oh ja, bij mij: estimated ship date on or before 22/01/2004

Het wordt dus deze week!
ik moest echt meer dan 3~4 weken wachten totdat hij binnengekomen was bij mij. Misschien kwam het omdat ik de 10% educatief korting had gekregen (ze belde niet eens na om te controleren of ik nog studeerde)

[ Voor 15% gewijzigd door Chillmeister op 20-01-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
Chillmeister schreef op 20 januari 2004 @ 16:16:
[...]

ik moest echt meer dan 3~4 weken wachten totdat hij binnengekomen was bij mij. Misschien kwam het omdat ik de 10% educatief korting had gekregen (ze belde niet eens na om te controleren of ik nog studeerde)
Estimated ship date is natuurlijk de dag dat hij verstuurd wordt......

22-01-04, dus misschien is hij er deze week.

Heeft iemand anders nog ervaringen met levering van de de apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Binz schreef op 20 januari 2004 @ 16:19:
[...]

Ja, ik had er 7 dagen op moeten wachten maar dat was ook omdat de Apple Conference er net door heen kwam waar ze werden geupdate. Gewoon creditcard betaling gok ik op 5 tot 7 dagen

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Binz schreef op 20 januari 2004 @ 16:19:
[...]

bij lag het ook meer aan de duoane en het logistics bedrijf, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 01:01:
[...]

Jij hebt een vreemde naam :+
Je hebt toch ook gelezen dat apple niet aansprakelijk is als er iets fout gaat qua spelling graveer foutje etc?
Zo'n vette lange uitschiet streep ;)
Ja, als je mijn echte naam weet dat vind je em nog vreemder :)

Ik zou niet weten, maar ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Heb net gebeld om mijn bestelling te checken en ze zeiden dat hij nog 'geshipped' moet worden vanuit Taiwan :p

Als er staat 22ste wordt hij verscheept, dan wordt hij ook werkelijk pas op die dag verscheept. Dan komt er nog 2 dagen bij voordat je em werkelijk thuis hebt denk ik.

Zit er dus niet in voor mij ( 27ste shipped ) om em deze week nog te krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
Leveren ze eigenlijk ook op zaterdag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:39:
[...]

Ja, als je mijn echte naam weet dat vind je em nog vreemder :)

Ik zou niet weten, maar ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Heb net gebeld om mijn bestelling te checken en ze zeiden dat hij nog 'geshipped' moet worden vanuit Taiwan :p

Als er staat 22ste wordt hij verscheept, dan wordt hij ook werkelijk pas op die dag verscheept. Dan komt er nog 2 dagen bij voordat je em werkelijk thuis hebt denk ik.

Zit er dus niet in voor mij ( 27ste shipped ) om em deze week nog te krijgen :'(
asiatische kinderhandjes moeten zeker die kleine lettertjes graveren })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Weten jullie waar ik nog een 10 Gb iPod met USB aansluiting kan krijgen?
Ik zie overal firewire, en ik heb geen zin om een los firewire insteekkaartje te kopen (besteed dat geld liever aan een iSkin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
Neobender schreef op 20 januari 2004 @ 19:33:
Weten jullie waar ik nog een 10 Gb iPod met USB aansluiting kan krijgen?
Ik zie overal firewire, en ik heb geen zin om een los firewire insteekkaartje te kopen (besteed dat geld liever aan een iSkin).
Elke ipod wordt standaard met fire-wire geleverd
(helaas het nadeel van apple)

Het kopen van een usb kabeltje is dus noodzakelijk als
je pc hebt en geen fire-wire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Zo. echt goede service van applecare. gisteren opgebeld om te zeggen dat mijn afstandsbediening kapot is, dus zouden ze meteen een nieuwe sturen. Hij kwam vanochtend aan! beter dan dat kan niet
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.