Toon posts:

sweex router, msn ftp probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb de search functie gebruikt maar niks wijzer geworden.
Ik ben nogal een leek op dit gebied vandaar deze vraag. Ik heb gisteren een sweex router gekocht 4port 10/100. zodat ik mijn pc plus laptop op het internet kan krijgen. Heb hem geconfigureert zoals in de handleiding, en internet werkt. Nu het probleem. als ik boven op me desktop op internet zit en msn en me ftp programa aan hebt, en dan beneden de laptop aanzet en op internet ga gooit hij boven me msn er uit. Ook me uploads van me ftp stoppen er mee. Ik ben aan de gang geweest met het uitschakelen van de firewall maar niks mag baten. Wat ik wel raar vind is dat het ip op me desktop het zelfde is al beneden eindigen allebij op 100 dat klopt volgens mij niet? ik maak gebruik van chello verbinding.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen want kom er echt niet meer uit

Niels

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

nee, beide hetzelfde IP adres is niet goed nee. Heb je de netwerk faq al gelezen? daar staat een heleboel in over hoe je je thuisnetwerkje moet configureren.

Tipje: DHCP aanzetten op de router en automatisch IP verkrijgen op de pc's

[edit] je hoeft trouwens niet te groeten onder je posts, dat is allemaal overbodige text, lees ook bijvoorbeeld de algemene faq van dit forum

[ Voor 42% gewijzigd door hufkes op 07-12-2003 16:55 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je op de router DHCP hebt aangezet en op de pc en laptop automatisch ip verkrijgen hebt ingeschakeld, dan kun je nog niet tegelijk met de laptop en de pc op hetzelfde messenger-account. FTP zou gewoon moeten kunnen, tenzij het bij de ftpserver anders is ingesteld.