Zou je misschien
willen gebruiken, ipv dit topic in je eentje te vullen.

Verwijderd
dat heb ik ook nooit gezecht..dat was toen ik hem net binnenkreeg...waarschijnlijk omdat mijn speler hiervoor een vierkante walkman is die een halve kilo keer meer weegt en groter is, dan zit je wel ff te kijken als je zo'n klein licht ding voor het eerst in je handen hebt..Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 17:50:
hij is nog kleiner dan ik had verw8 en ik vind hem er helemaal niet cheap uitzien en aanvoelen ..
Verwijderd
Vind die afstand toch wel handig jaVerwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 12:38:
Vandaag mijn MobiBLU 128 binnen gekregen.
Leuk apparaat. Klein strak design en de nodige functies zijn aanwezig. Zeer leuk ding en er hangt ook nog een normaal prijskaartje aan.
Helemaal + punt is dat ze mij een afstandsbediening er gratis bij hebben gedaan
Verwijderd
nee idd.. is er iemand met EQ settings voor een harde bass??Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 21:44:
[...]
Verder vind ik het vreemd dat je met rock de beste bassen voor je dance muziek krijgt...Ik krijg die equalizers niet zo dat er echt een betere bass in zit dan bij rock.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Jur op 13-02-2004 11:23 ]
Verwijderd
De settings van rock zie je dus niet en kan je ook niet zien, dat is wel jammer. Maar bedankt voor de tipVerwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 08:03:
Hmm ja, ik draai al mijn Winamps, JetAudio's en Mediaplayers ook traditioneel in "Rock", omdat dit veruit het helderste en diepste geluid geeft naar mij mening, dus raar is het opzich niet. Echter, als je de bas wil verhogen, edit dan de settings van rock (indien mogelijk, anders alles even overnemen) en verhoog dan de lage (ik denk de 1e 2 schuifjes, in ieder geval de aller linkse!) frequenties. That'll do the trick..en anders heb ik geen idee welke banden de EQ heeft.
Verwijderd
Verwijderd
Zelf heb ik ook heel erg getwijfeld tussen deze 2, maar goed, ik zal het proberen te omschrijven.Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:34:
Het is volgens mij al een keer eerder gevraagd. Maar waarom hebben jullie voor de Mobiblu dah 1000 gekozen? Ik neig namelijk meer naar de Decktron IMP4256. Ik hoorde dat er meerdere met deze twist zaten.
Dus mijn vraag is eigenlijk, wat zijn jullie argumenten om voor de mobiblu te kiezen?
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 14:40 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ja precies, daar zat ik toen ook erg mee. Tis dan een grote gok die je neemt...Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:50:
thx Gangstarick,
Ik heb nu net wat plaatjes gevonden. Niet dat je daar veel wijzer van wordt
Maar heb inderdaad weinig reacties op de decktron. wat ik wel erg jammer vind
Verwijderd
kan kopje thee misscchien nog een keer herhalen, ik ben echt dom geloof ik, want ik kan het in het forum niet vindenVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:11:
[...]
Ik, met een iriver 590T... maar dat heb ik al eerder gepost (lees maar even het forum door)
Verwijderd
iRiver schijnt wel de beste geluidskwaliteit te hebben over het algemeen. Heb ze niet naast elkaar gehoord, de iRiver wel een keer, maar ja, dat ben ik weer vergeten natuurlijk.Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 18:06:
[...]
kan kopje thee misscchien nog een keer herhalen, ik ben echt dom geloof ik, want ik kan het in het forum niet vindenIemand anders misschien die de iriver en de mobiblu naast elkaar gehoord?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb ooit een iFP 590T beluisterd maar daar zit niet echt veel verschil in en het is zeker niet zo van de 1 heeft een beter geluid als de ander, misschien wat details die ik trouwens niet heb gehoord (ik heb trouwens ook nog een Slimx)Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 18:06:
[...]
kan kopje thee misscchien nog een keer herhalen, ik ben echt dom geloof ik, want ik kan het in het forum niet vindenIemand anders misschien die de iriver en de mobiblu naast elkaar gehoord?
Verwijderd
Verwijderd
De LED laat ik gewoon 10 seconden knipperen, daarna gaat ie uit. Ik zou hem zeker niet de hele tijd laten knipperen vanwege batterijverbruikVerwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:56:
Mja zo zeker zou ik daar niet van zijn. De 590T wel ja, maar of de 390T een beter geluid geeft, weet ik niet. Met standard EQ denk ik ongeveer hetzelfde, maar ja...dan krijg je de effectjes van de iRiver en ben ik bang dat de Mobiblu zijn meerdere moet erkennen. Maar goed, daarom is hij ook anderhalf keer zo goedkoop, toch?
Gangstarick: zorg er bij het opnemen voor dat je LED uit is. Heel veel mp3-spelers geven "noise" (o.a. ruis dus) als het ledje aan is. Sterker nog, bij de iRiver en de CW300 wordt het ledje geloof ik firmwarematig uitgezet voor voicerecording!
En die allerrechtse schuif op je EQ is voor de hoge tonen, dus vandaar dat de bass niet sterker werd.Je kreeg alleen meer treble hehe
Dit is een mailtje van mijn pa aan mp3cdspelers nu zijn dat in mijn familie al 2 RMA's mmmmz dat klinkt niet echt prettig imho. Ben wel tevreden over dat ze de mijne direct vervangen hebben.Ik heb onlangs een mobiblu dah 100 512mb order XXXXX bij jullie gekocht Nog weinig tijd gehad om hem veel te proberen Vandaag loop ik er wat meer mee rond. Telkens na 1 of 2,5 of 3,5 nummer dus midden in het nummer valt het geluid weg en blijkt de speler te zijn uitgeschakeld. Hij heeft dan het programma niet afgesloten, het lijkt wel een stroom storing. Ook als ik hem op hold heb staan. Ik heb batterij vervangen en andere telefoontjes, senheiser 400 gebruikt. Maakt niets uit. Ik heb er niets bijzonders mee gedaan.
.....
Verwijderd
Ik snap niet wat je aan die decktron vind, ik vind het net net zo'n Voicerecorder. Die speler stond op diverse Koreaanse MP3 websites al een jaar geleden op hun websites en scoorde daar ook nog niet in de top 5Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:26:
[...]
Zelf heb ik ook heel erg getwijfeld tussen deze 2, maar goed, ik zal het proberen te omschrijven.
Allereerst keek ik eigenlijk naar de prijs. Ik wilde een goede en niet al te dure mp3 speler, heb jammer genoeg geen geldbomen in de tuin ffzo. Daarnaast wilde ik aardig wat geheugen en het liefst radio en voice recorder. Zodoende kwam ik uit bij de Decktron.
Leek en lijkt me nog steeds een erg goed apparaat, vooral de 7 verschillende achtergrondledjes leken me wel geinig op de 1 of andere manier. Ook had het apparaat line-in encoding, op zich ook wel handig.
Een paar dagen voordat ik eigenlijk toch wel eindelijk een keer wat wilde gaan bestellen, zag ik ineens de Mobiblu. Deze was ongeveer 6 euro goedkoper dan de Decktron. Niet dat die 6 euro nou boeit, maar voor 219 had je toch 512 mb geheugen, iets wat nu zeer van pas blijkt te komen.
Ook had ik over de Decktron weinig tot niets positiefs gelezen, ik kon er eigenlijk helemaal niets over vinden, ook geen negatieve dingen dus. Over de Mobiblu was echter een heel topic hier met allerlei reacties.
Daarnaast vind ik de Mobiblu er strakker en beter uitzien en geloof me, in het echt ziet ie er veel beter uit dan op het plaatje. Het ontwerp vind ik echt strak.
![]()
De enige nadelen aan de Mobiblu vind ik dus dat je het scherm niet goed kan lezen en dat ie niet direct opslaat als mp3, verder top! Lekker klein, licht, batterij gaat redelijk lang mee, veel functies goed geluid...
Het voordeel voor jou is nu gewoon dat je weet dat het een goede speler is, weet niet of je toch nog wat gevonden hebt over de Decktron?
Verwijderd
Naja, ik weet niet, vind het ontwerp op zich wel geinig gewoonVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:27:
[...]
Ik snap niet wat je aan die decktron vind, ik vind het net net zo'n Voicerecorder. Die speler stond op diverse Koreaanse MP3 websites al een jaar geleden op hun websites en scoorde daar ook nog niet in de top 5
Het topic gaat dus weer over batterijenVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:29:
Ff een batterijenvraag:
Wat voor soort (oplaadbare) batterijen gebruiken jullie en hoelang gaan ze mee?
Ik heb dus van die HEMA batterijen, 210 mA geloof ik, dat weet ik niet precies, maar hoger is in dit geval beter, lees bijv. ook dat mensen 700 mA hebben...
Verwijderd
210 mAh ? dat zijn dan waarschijnlijk oudere NiCd batterijen. je kunt beter NiMH gebruiken die gaan tot ongeveer 800Mah (GP)Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:29:
Ff een batterijenvraag:
Wat voor soort (oplaadbare) batterijen gebruiken jullie en hoelang gaan ze mee?
Ik heb dus van die HEMA batterijen, 210 mA geloof ik, dat weet ik niet precies, maar hoger is in dit geval beter, lees bijv. ook dat mensen 700 mA hebben...
marcel_koggel schreef op 16 februari 2004 @ 11:11:
Iemand nog nieuws over de firmware.
Ik heb hem nog steeds niet op de site zien staan
Dit mailtje kreeg ik vandaag.Dear Customer,
New OS with folder will be posted in our website.www.mobiblu.com,in 3 weeks.
Best regards.
Jay Park
Verwijderd
Volgens mij niet, gewoon extra lettertje erbij, of toch anders?Fernoráto schreef op 15 februari 2004 @ 19:59:
mA is toch iets anders dan mAh?
Verwijderd
Ja dat klopt. Maar voorde capaciteit van batterijens wordt vaak mAh gebruikt.Fernoráto schreef op 15 februari 2004 @ 19:59:
mA is toch iets anders dan mAh?
Verwijderd
lol
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Nee.Awkwarding schreef op 17 februari 2004 @ 15:13:
Ik heb nu dit HELE topic gelezen (pfffff dat het wel ffkes geduurd) maar wat wordt er hier enorm dubbel gepost zeg, na ongeveer 10 pagina's leek het wel of het weer opnieuw begon...
Maar ff over de speler, werkt de ID3-tag nou echt niet op de speler? heb volgens mij een paar keer gelezen dat het werkt een vaak gelezen dat het niet werkt..
Deze plek is te koop.
---
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik had die gasten erover gemaild:Awkwarding schreef op 17 februari 2004 @ 15:13:
Maar ff over de speler, werkt de ID3-tag nou echt niet op de speler? heb volgens mij een paar keer gelezen dat het werkt een vaak gelezen dat het niet werkt..
Met andere woorden: geen ondersteuning..Verder vroeg ik me af hoe het zit met die ID3-tags. Volgens menigeen gebruiker wordt dit niet ondersteund, wat overigens wel bij de specs. staat.
- De speler geeft de titel van het nummer weer op het LCD scherm
Verwijderd
Hij ondersteund Géén ID3. Misschien wordt dit gefixed in de nieuwe firmwareupgrade.Thelema schreef op 18 februari 2004 @ 16:25:
Na heel dit topic te hebben doorgelezen (zo doe je nog ns wat op stage) heb ik er daarnet ook een van 256mb besteld.
Ondersteund hij nu wel of geen ID3?
Zo ja, kun je dit ook uitzetten? Want 90% van mn MP3s heb ik van originele cds overgezet, zonder ID3 te bruiken. Dus het zou makkelijk zijn als hij gewoon de filename weergeeft op het scherm.
Als je even de voorlaatste pagina óók had doorgelezen..Thelema schreef op 18 februari 2004 @ 16:25:
Na heel dit topic te hebben doorgelezen (zo doe je nog ns wat op stage) heb ik er daarnet ook een van 256mb besteld.
Ondersteund hij nu wel of geen ID3?
Zo ja, kun je dit ook uitzetten? Want 90% van mn MP3s heb ik van originele cds overgezet, zonder ID3 te bruiken. Dus het zou makkelijk zijn als hij gewoon de filename weergeeft op het scherm.
Bedankt!brouwerpower schreef op 18 februari 2004 @ 16:38:Hij ondersteund Géén ID3. Misschien wordt dit gefixed in de nieuwe firmwareupgrade.
Zeg dan niks.Fernoráto schreef op 18 februari 2004 @ 19:43:Als je even de voorlaatste pagina óók had doorgelezen..
wat hij bedoeld is dat ik die vraag ook al had gesteld op dezelfde pagina, en daar ook antwoord op kreeg, maar een paar posts voor jou
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Verwijderd
idd, gewoon LEZEN.. niet zo moeilijk lijkt me??Awkwarding schreef op 18 februari 2004 @ 23:28:
[...]
wat hij bedoeld is dat ik die vraag ook al had gesteld op dezelfde pagina, en daar ook antwoord op kreeg, maar een paar posts voor jou
[ Voor 35% gewijzigd door RePlayer op 19-02-2004 15:31 ]
---
Ja mijn fout, dat weet ik ook wel. Maar van die onzinnige reacties hoef ik echt niet hoor!Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:51:
[...]
idd, gewoon LEZEN.. niet zo moeilijk lijkt me??
[ Voor 20% gewijzigd door SD5k op 19-02-2004 15:42 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Fernoráto op 19-02-2004 19:09 ]
Verwijderd
Zijn ook twee verschillende spelers , Hansori valt meer onder de MP3 sticks denk ik ?Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 21:24:
Khoor veel geode berichten over de Mobiblu 1000. Ben zelf ook erg geinteresseerd in de 256MB versie, maar twijfel nog tussen deze en de Amac Hansori 320 (http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=421). De prijzen liggen dicht bij elkaar, t.w. EUR 169,- voor de Mobiblu en EUR 158,- voor de Hansori.
De Hansori heeft alleen een uitbreidbaar geheugen m.b.v. SD geheugenkaartjes. Dat vind ik een pluspunt. Daarnaast beschikt ie over mp3 encoding en een line-in.
Heeft iemand ideeen over de Hansori en kan iemand me ook vertellen voor welke speler ik het beste kan kiezen. Heb nl. al diverse forums bekeken, maar niemand geeft aan welke van de twee ik beter kan kiezen.
Isgoed, mijn excuses.Fernoráto schreef op 19 februari 2004 @ 19:08:
Nee, maar ik zeg even dat ik het dom vind om 2x dezelfde vraag op 1 pagina te zetten. Even weer ontopic oke?
In principe kan je 240 Mb vullen. 240 * 1024 / 16 (128kbit/8=16 kb) = 15360 seconden. 15360 / 3600 (60 secs*60 mins) = 4,27 uurThelema schreef op 19 februari 2004 @ 20:42:
[...]
Isgoed, mijn excuses.
Nog een vraag, en deze ben ik niet tegengekomen:
Het gaat over het voice recorden, hoelang kan je mbv een microfoon opnemen met de MobiBLU DAH-1000 op fantsoenlijke kwaliteit. Dus zegmaar vergelijkbaar met 128kbps in MP3. Bijvoorbeeld om bootleg opnames mee te maken van concerten.
[ Voor 79% gewijzigd door SD5k op 20-02-2004 09:38 ]
Ja die fout heb ik dus ook gemaakt. Idioot als je te lui bent om de specificaties te lezenThelema schreef op 20 februari 2004 @ 10:06:
Dus wat er op dit plaatje te zien is is eigenlijk gewoon de microfoon zelf?
[ Voor 69% gewijzigd door SD5k op 20-02-2004 10:13 ]
Nee kan niet uit. Als je de backlighttime niet hoog zet (kan ook niet hoogThelema schreef op 20 februari 2004 @ 10:11:
Mmmmm, erg jammer, dat wordt dus geen bootleg opnames maken.
Moet ik daar dus nogsteeds de minidisc voor gebruiken.
Nog een vraag:
Kun je hets scherm uitschakelen? Want als dat ding in mn broekzag zit hoeft dat scherm echt geen energie te vreten.
Verwijderd
Verwijderd
Ben je aardig lang bezig geweest met doorlezen denk ikVerwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:43:
Damm , na het hele topic te hebben gelezenben ik erg onder de indruk!!
Ik ga deze ook bestellen, vooral met de nieuwe firmware die uit komt
.
Is hij gewoon geweldig, heb nou nog een slimx liggen. Beetje groot , en eigenlijk luister ik toch alleen naar die cd die er in zit. En 512 mb lijkt me meer als zat, kan ik tenminste ook nog leuke bestanden op zetten. Die ik mee neem naar iemand. Altijd makkelijk
Verwijderd
512MB is inderdaad ruim voldoende , je kunt er de TOP 170 op kwijt ! of nog beter de TOP 340 als het WMA bestanden zijn.Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:43:
Damm , na het hele topic te hebben gelezenben ik erg onder de indruk!!
Ik ga deze ook bestellen, vooral met de nieuwe firmware die uit komt
.
Is hij gewoon geweldig, heb nou nog een slimx liggen. Beetje groot , en eigenlijk luister ik toch alleen naar die cd die er in zit. En 512 mb lijkt me meer als zat, kan ik tenminste ook nog leuke bestanden op zetten. Die ik mee neem naar iemand. Altijd makkelijk
Daar heb ik nog een vraag over, ik heb al verschillende MP3@128kbps bestanden overgezet naar WMA@64kbps, maar de geluidskwaliteit neemt toch wel af volgens mij. Niet echt super goed te horen, maar ik stoor me altijd aan zulke dingen. Op 96kbps klinkt het nog niet echt super.Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 19:15:
[...]
512MB is inderdaad ruim voldoende , je kunt er de TOP 170 op kwijt ! of nog beter de TOP 340 als het WMA bestanden zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
FF opmerken dat je je eigen hier tegenspreekt.Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 20:14:
als je nog een beetje van VBR wma@64 kbps wilt genieten moet je zeker direct van de originele(!) cd rippen
Verwijderd
128 is ruim voldoende voor een mp3tje pas als het boven de 192Kbps gaat hoor je wel iets verschil.Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 20:23:
Aan welke bitrate moet je minimaal voldoen om toch nog een acceptabel geluidskwaliteit te hebben. MP3 128kbps en WMA 64kbps? Of is het anders?
Verwijderd
jaja, je hebt gelijk.. ik bedoel ook een gemiddelde van 64, oftewel van 50 tot 95 kbpsschizophreen schreef op 20 februari 2004 @ 22:58:
[...]
FF opmerken dat je je eigen hier tegenspreekt.
-VBR staat voor variabele bitrate, dus voor gecompliceerdere stukjes wordt een
hogere bitrate gebruikt dan voor de simpelere.
-Vervollgens zeg je continu 64 kbps.
Wat je moet nemen van bitrate moet je zelf wat horen, ik hoor het verschil tussen 128 en 192 goed, terwijl anderen dit niet horen.(mp3)
[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 21-02-2004 16:50 ]
Verwijderd
[ Voor 100% gewijzigd door SD5k op 21-02-2004 16:50 . Reden: Per ongeluk op quote gedrukt ipv edit 8)7 ]
Je kan ze allemaal in een andere map zetten en de namen nummers geven.Thelema schreef op 21 februari 2004 @ 16:18:
Ben wel al een probleem tegengekomen:
Ik zet altijd albums op het ding, en dan voor elk album een aparte map (bv "Death - Human").
en de nummers noem ik dan op deze manier: "Death - Human - 05 - Lack of Comprehension".
Wat het probleem is is dat het apparaatje de nummers op de een of andere manier niet altijd op alfabet pakt.
Zoals ik al zei staan bij mij alle albums gesorteerd op naam in mappen. En de namen van de nummers zien er zo uit: ' Band - Album - Nummer - Titel", ik snap niet waarom het toch niet altijd klopt.schizophreen schreef op 21 februari 2004 @ 16:57:
[...]
Je kan ze allemaal in een andere map zetten en de namen nummers geven.
Is wel bere veel werk, maja..
Verwijderd
BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG
Verwijderd
Ik denk niet dat iemand verder zal komen dan een spec-vergelijking, aangezien ik niet verwacht dat iemand beide spelers zal hebben. Als ik de specs vergelijk, zie ik de volgende voordelen/nadelen die de MobiBLU heeft tov de FL100:Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:56:
Kan iemand een vergelijk geven tussen de Mobiblu 1000 en de MPIO FL100?
Verwijderd
Ja, daar was ik al achter gekomen ja, superhandig om je nek iigDeppOx schreef op 22 februari 2004 @ 00:44:
ik kwam er vandaag achter dat het veel makkelijker is om em om je nek te hangen
is misschien nog een tip voor mensen die het ook lastig vinden om em in je zak te stoppen etc.
Verwijderd
Zo'n SD slot is niet verkeerd. Ik lees echter overal dat het maximum ligt op uitbreiden met 128MB. Klopt dat?Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 03:33:
[...]
Ik denk niet dat iemand verder zal komen dan een spec-vergelijking, aangezien ik niet verwacht dat iemand beide spelers zal hebben. Als ik de specs vergelijk, zie ik de volgende voordelen/nadelen die de MobiBLU heeft tov de FL100:
+ USB Mass Storage (FL100 gebruikt Mpio Manager2, proprietary)
+ Optionele afstandsbediening (vraag is of je dit nodig hebt met zo'n klein ding)
- Secure Digital expansion slot
In principe betaal je dus voor een MobiBLU 20 euro minder (ik vergelijk hier de 256 MB varianten) voor het ontbreken van SD, maar met USB Mass Storage en mogelijkheid tot afstandsbediening aansluiten. Verdere verschillen zie ik eigenlijk niet. Ik verwacht geen kwaliteitsverschillen in geluid, en ze zien er allebei best kinky uit. Voor mij was het SD slot de doorslaggevende factor, maar als je dat niet nodig vindt zou ik gaan voor de MobiBLU; de 512MB variant is tov de Mpio FL100 helemaal voordelig.
Verwijderd
Verwijderd
Is er van de MPIO eigenlijke nieuwe firmware beschikbaar, waardoor Windows het app. direct als extra schijf ziet, dus zonder extra software nodig te hebben??Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 00:03:
Het SD slot kan in ieder geval 256MB kaartjes hebben (dat ondersteunt Mpio, en ik weet uit ervaring dat het werkt). Men zegt dat 512 kaartjes ook werken, echter wordt dat niet direct door Mpio gemeld; ze hebben het waarschijnlijk nog niet goed genoeg getest om daar uitspraken over te doen.
De hoofdtelefoon vertoont opvallende gelijkenissen met die ik zie op de foto's van de MobiBLU op de eerste pagina van deze thread, tenminste, aan de oor-zijde - hetzelfde patroon van een cirkel in 3 stukken verdeeld. De koptelefoon oogt een beetje vreemd (je gaat er eerst vanuit dat links rechts hoort, en andersom), maar zit goed. Hij heeft een wat "plastic"-achtig uiterlijk (zo'n plastic randje van de mal), ziet er nogal cheap uit. Maar de kwaliteit verbaasde me eigenlijk - hij verslaat mijn Sony earphone nog, op helderheid maar zelfs op bassen, terwijl op de Sony van die uitstulpingen zitten zodat hij nog dieper in je oor zit - iets wat de bassen normaliter ten goede komt.
Overigens zal een Sennheiser koptelefoontje het altijd beter doen, verwacht ik, maar ik gebruik deze naar volle tevredenheid.
Verwijderd
Waarom gaf je hier aan dat als ik niet perse gehuegenuitbreiding wou hebben ik beter voor de Mobiblu kon gaan. Is die dan kwlitatief toch beter of is het model misschien recenter??Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 23:09:
[...]
Zo'n SD slot is niet verkeerd. Ik lees echter overal dat het maximum ligt op uitbreiden met 128MB. Klopt dat?
Daarnaast vraag ik me af welke hoofdtelefoon er bij de MPIO geleverd wordt.
Verwijderd
Waarom gaf je hier aan dat als ik niet perse geheugenuitbreiding wou hebben ik beter voor de Mobiblu kon gaan. Is die dan kwalitatief toch beter of is het model misschien recenter?? Of stel ik nu te moeilijke vragen.Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 03:33:
[...]
Ik denk niet dat iemand verder zal komen dan een spec-vergelijking, aangezien ik niet verwacht dat iemand beide spelers zal hebben. Als ik de specs vergelijk, zie ik de volgende voordelen/nadelen die de MobiBLU heeft tov de FL100:
+ USB Mass Storage (FL100 gebruikt Mpio Manager2, proprietary)
+ Optionele afstandsbediening (vraag is of je dit nodig hebt met zo'n klein ding)
- Secure Digital expansion slot
In principe betaal je dus voor een MobiBLU 20 euro minder (ik vergelijk hier de 256 MB varianten) voor het ontbreken van SD, maar met USB Mass Storage en mogelijkheid tot afstandsbediening aansluiten. Verdere verschillen zie ik eigenlijk niet. Ik verwacht geen kwaliteitsverschillen in geluid, en ze zien er allebei best kinky uit. Voor mij was het SD slot de doorslaggevende factor, maar als je dat niet nodig vindt zou ik gaan voor de MobiBLU; de 512MB variant is tov de Mpio FL100 helemaal voordelig.
Verwijderd
Omdat hij goedkoper is en USB Mass Storage doet.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 21:11:
[...]
Waarom gaf je hier aan dat als ik niet perse geheugenuitbreiding wou hebben ik beter voor de Mobiblu kon gaan. Is die dan kwalitatief toch beter of is het model misschien recenter?? Of stel ik nu te moeilijke vragen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq