• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Zou je misschien Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif willen gebruiken, ipv dit topic in je eentje te vullen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 17:50:
hij is nog kleiner dan ik had verw8 en ik vind hem er helemaal niet cheap uitzien en aanvoelen ..
dat heb ik ook nooit gezecht..dat was toen ik hem net binnenkreeg...waarschijnlijk omdat mijn speler hiervoor een vierkante walkman is die een halve kilo keer meer weegt en groter is, dan zit je wel ff te kijken als je zo'n klein licht ding voor het eerst in je handen hebt.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 12:38:
Vandaag mijn MobiBLU 128 binnen gekregen.

Leuk apparaat. Klein strak design en de nodige functies zijn aanwezig. Zeer leuk ding en er hangt ook nog een normaal prijskaartje aan.

Helemaal + punt is dat ze mij een afstandsbediening er gratis bij hebben gedaan >:)
Vind die afstand toch wel handig ja :)

Nadelen van de speler vind ik alleen dat je bijna niets ziet als de backlight uitstaat en dat je niet gewoon op kan nemen in .mp3 gelijk, maar dat het .adp is.

Verder vind ik het vreemd dat je met rock de beste bassen voor je dance muziek krijgt...Ik krijg die equalizers niet zo dat er echt een betere bass in zit dan bij rock.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 21:44:
[...]

Verder vind ik het vreemd dat je met rock de beste bassen voor je dance muziek krijgt...Ik krijg die equalizers niet zo dat er echt een betere bass in zit dan bij rock.
nee idd.. is er iemand met EQ settings voor een harde bass??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja, ik draai al mijn Winamps, JetAudio's en Mediaplayers ook traditioneel in "Rock", omdat dit veruit het helderste en diepste geluid geeft naar mij mening, dus raar is het opzich niet. Echter, als je de bas wil verhogen, edit dan de settings van rock (indien mogelijk, anders alles even overnemen) en verhoog dan de lage (ik denk de 1e 2 schuifjes, in ieder geval de aller linkse!) frequenties. That'll do the trick..en anders heb ik geen idee welke banden de EQ heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb 'em nu ook binnen. :)
Ik snap alleen niet hoe je dat ding uit kan zetten, of gaat dat alleen met die timer.
En het display is ook niet echt duidelijk.
En was is de nieuwste OS versie, ik heb 1002.

[ Voor 15% gewijzigd door Jur op 13-02-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 08:03:
Hmm ja, ik draai al mijn Winamps, JetAudio's en Mediaplayers ook traditioneel in "Rock", omdat dit veruit het helderste en diepste geluid geeft naar mij mening, dus raar is het opzich niet. Echter, als je de bas wil verhogen, edit dan de settings van rock (indien mogelijk, anders alles even overnemen) en verhoog dan de lage (ik denk de 1e 2 schuifjes, in ieder geval de aller linkse!) frequenties. That'll do the trick..en anders heb ik geen idee welke banden de EQ heeft. :)
De settings van rock zie je dus niet en kan je ook niet zien, dat is wel jammer. Maar bedankt voor de tip :), ik liep namelijk altijd de meest rechtse omhoog te gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is volgens mij al een keer eerder gevraagd. Maar waarom hebben jullie voor de Mobiblu dah 1000 gekozen? Ik neig namelijk meer naar de Decktron IMP4256. Ik hoorde dat er meerdere met deze twist zaten.
Dus mijn vraag is eigenlijk, wat zijn jullie argumenten om voor de mobiblu te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:34:
Het is volgens mij al een keer eerder gevraagd. Maar waarom hebben jullie voor de Mobiblu dah 1000 gekozen? Ik neig namelijk meer naar de Decktron IMP4256. Ik hoorde dat er meerdere met deze twist zaten.
Dus mijn vraag is eigenlijk, wat zijn jullie argumenten om voor de mobiblu te kiezen?
Zelf heb ik ook heel erg getwijfeld tussen deze 2, maar goed, ik zal het proberen te omschrijven.

Allereerst keek ik eigenlijk naar de prijs. Ik wilde een goede en niet al te dure mp3 speler, heb jammer genoeg geen geldbomen in de tuin ffzo. Daarnaast wilde ik aardig wat geheugen en het liefst radio en voice recorder. Zodoende kwam ik uit bij de Decktron.
Leek en lijkt me nog steeds een erg goed apparaat, vooral de 7 verschillende achtergrondledjes leken me wel geinig op de 1 of andere manier. Ook had het apparaat line-in encoding, op zich ook wel handig.
Een paar dagen voordat ik eigenlijk toch wel eindelijk een keer wat wilde gaan bestellen, zag ik ineens de Mobiblu. Deze was ongeveer 6 euro goedkoper dan de Decktron. Niet dat die 6 euro nou boeit, maar voor 219 had je toch 512 mb geheugen, iets wat nu zeer van pas blijkt te komen :).
Ook had ik over de Decktron weinig tot niets positiefs gelezen, ik kon er eigenlijk helemaal niets over vinden, ook geen negatieve dingen dus. Over de Mobiblu was echter een heel topic hier met allerlei reacties.
Daarnaast vind ik de Mobiblu er strakker en beter uitzien en geloof me, in het echt ziet ie er veel beter uit dan op het plaatje ;). Het ontwerp vind ik echt strak. :>

De enige nadelen aan de Mobiblu vind ik dus dat je het scherm niet goed kan lezen en dat ie niet direct opslaat als mp3, verder top! Lekker klein, licht, batterij gaat redelijk lang mee, veel functies goed geluid...

Het voordeel voor jou is nu gewoon dat je weet dat het een goede speler is, weet niet of je toch nog wat gevonden hebt over de Decktron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nog iets dan...af en toe als ik opneem op FM krijg ik, meestal na een paar seconden aan het begin, een minuut lang alleen maar ruis tussendoor |:(

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Net weer ff geprobeerd, nu echter niet gehad...misschien heeft het met de sterkte van de batterij te maken of het eruit halen van je oordopjes terwijl je opneemt? Dat deed ik iig :D

Ok, volgens mij ben ik eruit, oordopjes moeten er iig inzitten wil je goed opnemen, tip voor iedereen dus 8)7 Volume kan je wel op 0 zetten gewoon, zodat het weinig batterij verbruikt (neem aan dat hoe harder het volume staat hoe eerder je batterij leeg is...)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx Gangstarick,

Ik heb nu net wat plaatjes gevonden. Niet dat je daar veel wijzer van wordt :P
Maar heb inderdaad weinig reacties op de decktron. wat ik wel erg jammer vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:50:
thx Gangstarick,

Ik heb nu net wat plaatjes gevonden. Niet dat je daar veel wijzer van wordt :P
Maar heb inderdaad weinig reacties op de decktron. wat ik wel erg jammer vind
Ja precies, daar zat ik toen ook erg mee. Tis dan een grote gok die je neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:11:
[...]

Ik, met een iriver 590T... maar dat heb ik al eerder gepost (lees maar even het forum door)
kan kopje thee misscchien nog een keer herhalen, ik ben echt dom geloof ik, want ik kan het in het forum niet vinden :P Iemand anders misschien die de iriver en de mobiblu naast elkaar gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 18:06:
[...]

kan kopje thee misscchien nog een keer herhalen, ik ben echt dom geloof ik, want ik kan het in het forum niet vinden :P Iemand anders misschien die de iriver en de mobiblu naast elkaar gehoord?
iRiver schijnt wel de beste geluidskwaliteit te hebben over het algemeen. Heb ze niet naast elkaar gehoord, de iRiver wel een keer, maar ja, dat ben ik weer vergeten natuurlijk.

Ik zou er iig vanuit gaan dat de iRiver betere geluidskwaliteit heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja zo zeker zou ik daar niet van zijn. De 590T wel ja, maar of de 390T een beter geluid geeft, weet ik niet. Met standard EQ denk ik ongeveer hetzelfde, maar ja...dan krijg je de effectjes van de iRiver en ben ik bang dat de Mobiblu zijn meerdere moet erkennen. Maar goed, daarom is hij ook anderhalf keer zo goedkoop, toch? :D

Gangstarick: zorg er bij het opnemen voor dat je LED uit is. Heel veel mp3-spelers geven "noise" (o.a. ruis dus) als het ledje aan is. Sterker nog, bij de iRiver en de CW300 wordt het ledje geloof ik firmwarematig uitgezet voor voicerecording!

En die allerrechtse schuif op je EQ is voor de hoge tonen, dus vandaar dat de bass niet sterker werd. :P Je kreeg alleen meer treble hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 18:06:
[...]

Ik heb ooit een iFP 590T beluisterd maar daar zit niet echt veel verschil in en het is zeker niet zo van de 1 heeft een beter geluid als de ander, misschien wat details die ik trouwens niet heb gehoord (ik heb trouwens ook nog een Slimx)

Wat wel grappig was dat de ingebouwde batterij leeg was tijdens het testen en de 590 eerst moest worden opgeladen aan een USB poort of adapter. Dan vind ik zo'n losse batterij van de Mobi toch een beter systeem. Als je dan perse een iriver zou kiezen zou ik een 390 kiezen , maar ja voor hetzelfde geld heb je bij Mobi 512MB + een afstandsbediening !! veel succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat de accu leeg was, ok, maar een iriver gaat wel 28 uur lang mee, volgens hun site - 4 ter correct, dan houd je nog 24 uur over, het dubbele van de mobiblu. Jammer dat de mobiblu niet gewoon heel erg lelijk is, dan was de keuze makkelijker :)
Want serieus, dat design van de mobi is echt het beste sinds dat de flash mp3 speler is uitgevonden!
Alleen de aaa batterij, lijkt me niet echt veel 'power' leveren.
Ik snap alleen niet waarom ze in de iriver niet hebben gekozen voor een li-polymeer batterij ipv de li-ion die er nu in zit. Da's veel krachtiger en kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:56:
Mja zo zeker zou ik daar niet van zijn. De 590T wel ja, maar of de 390T een beter geluid geeft, weet ik niet. Met standard EQ denk ik ongeveer hetzelfde, maar ja...dan krijg je de effectjes van de iRiver en ben ik bang dat de Mobiblu zijn meerdere moet erkennen. Maar goed, daarom is hij ook anderhalf keer zo goedkoop, toch? :D

Gangstarick: zorg er bij het opnemen voor dat je LED uit is. Heel veel mp3-spelers geven "noise" (o.a. ruis dus) als het ledje aan is. Sterker nog, bij de iRiver en de CW300 wordt het ledje geloof ik firmwarematig uitgezet voor voicerecording!

En die allerrechtse schuif op je EQ is voor de hoge tonen, dus vandaar dat de bass niet sterker werd. :P Je kreeg alleen meer treble hehe :)
De LED laat ik gewoon 10 seconden knipperen, daarna gaat ie uit. Ik zou hem zeker niet de hele tijd laten knipperen vanwege batterijverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 17:46

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb onlangs een mobiblu dah 100 512mb order XXXXX bij jullie gekocht Nog weinig tijd gehad om hem veel te proberen Vandaag loop ik er wat meer mee rond. Telkens na 1 of 2,5 of 3,5 nummer dus midden in het nummer valt het geluid weg en blijkt de speler te zijn uitgeschakeld. Hij heeft dan het programma niet afgesloten, het lijkt wel een stroom storing. Ook als ik hem op hold heb staan. Ik heb batterij vervangen en andere telefoontjes, senheiser 400 gebruikt. Maakt niets uit. Ik heb er niets bijzonders mee gedaan.
.....
Dit is een mailtje van mijn pa aan mp3cdspelers nu zijn dat in mijn familie al 2 RMA's mmmmz dat klinkt niet echt prettig imho. Ben wel tevreden over dat ze de mijne direct vervangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:06
Ik heb de 256MB versie gekregen en hij doet het gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:26:
[...]

Zelf heb ik ook heel erg getwijfeld tussen deze 2, maar goed, ik zal het proberen te omschrijven.

Allereerst keek ik eigenlijk naar de prijs. Ik wilde een goede en niet al te dure mp3 speler, heb jammer genoeg geen geldbomen in de tuin ffzo. Daarnaast wilde ik aardig wat geheugen en het liefst radio en voice recorder. Zodoende kwam ik uit bij de Decktron.
Leek en lijkt me nog steeds een erg goed apparaat, vooral de 7 verschillende achtergrondledjes leken me wel geinig op de 1 of andere manier. Ook had het apparaat line-in encoding, op zich ook wel handig.
Een paar dagen voordat ik eigenlijk toch wel eindelijk een keer wat wilde gaan bestellen, zag ik ineens de Mobiblu. Deze was ongeveer 6 euro goedkoper dan de Decktron. Niet dat die 6 euro nou boeit, maar voor 219 had je toch 512 mb geheugen, iets wat nu zeer van pas blijkt te komen :).
Ook had ik over de Decktron weinig tot niets positiefs gelezen, ik kon er eigenlijk helemaal niets over vinden, ook geen negatieve dingen dus. Over de Mobiblu was echter een heel topic hier met allerlei reacties.
Daarnaast vind ik de Mobiblu er strakker en beter uitzien en geloof me, in het echt ziet ie er veel beter uit dan op het plaatje ;). Het ontwerp vind ik echt strak. :>

De enige nadelen aan de Mobiblu vind ik dus dat je het scherm niet goed kan lezen en dat ie niet direct opslaat als mp3, verder top! Lekker klein, licht, batterij gaat redelijk lang mee, veel functies goed geluid...

Het voordeel voor jou is nu gewoon dat je weet dat het een goede speler is, weet niet of je toch nog wat gevonden hebt over de Decktron?
Ik snap niet wat je aan die decktron vind, ik vind het net net zo'n Voicerecorder. Die speler stond op diverse Koreaanse MP3 websites al een jaar geleden op hun websites en scoorde daar ook nog niet in de top 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:27:
[...]

Ik snap niet wat je aan die decktron vind, ik vind het net net zo'n Voicerecorder. Die speler stond op diverse Koreaanse MP3 websites al een jaar geleden op hun websites en scoorde daar ook nog niet in de top 5
Naja, ik weet niet, vind het ontwerp op zich wel geinig gewoon :) Zal vast geen baggerspeler zijn, maar ook geen topper...

Staat deze wel in de top 5 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een batterijenvraag:

Wat voor soort (oplaadbare) batterijen gebruiken jullie en hoelang gaan ze mee?

Ik heb dus van die HEMA batterijen, 210 mA geloof ik, dat weet ik niet precies, maar hoger is in dit geval beter, lees bijv. ook dat mensen 700 mA hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:29:
Ff een batterijenvraag:

Ik heb dus van die HEMA batterijen, 210 mA geloof ik, dat weet ik niet precies, maar hoger is in dit geval beter, lees bijv. ook dat mensen 700 mA hebben...
Het topic gaat dus weer over batterijen :P
Ik gebruik zelf GP 800 mAH batterijen, en 2 van die dingetjes gaan bij mij ongeveer een week mee. Ik luister +- 2 uur per dag, op een niet alte hoog volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
mA is toch iets anders dan mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Iemand nog nieuws over de firmware.

Ik heb hem nog steeds niet op de site zien staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:29:
Ff een batterijenvraag:

210 mAh ? dat zijn dan waarschijnlijk oudere NiCd batterijen. je kunt beter NiMH gebruiken die gaan tot ongeveer 800Mah (GP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
marcel_koggel schreef op 16 februari 2004 @ 11:11:
Iemand nog nieuws over de firmware.

Ik heb hem nog steeds niet op de site zien staan :(
Dear Customer,

New OS with folder will be posted in our website.www.mobiblu.com,in 3 weeks.

Best regards.
Jay Park
Dit mailtje kreeg ik vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fernoráto schreef op 15 februari 2004 @ 19:59:
Volgens mij niet, gewoon extra lettertje erbij, of toch anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Dacht het ook niet. BTW memorex heeft ook NiMH batterijen van 800 mah. En nu aub geen vragen meer over batterijen, die horen in het daarvoorziene topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fernoráto schreef op 16 februari 2004 @ 15:47:
[...]

[...]

Dit mailtje kreeg ik vandaag.
Dat is heel goed nieuws. Fijn dat ze ook luisteren naar de klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm in die firmware hoop ik dat erin zit dat het backlight wat langer aan blijft en dat de scroll van de artiest + nummer wat sneller gaat want dit is eght analfabeten snelheid ... en ff denkuh dat die seconde pauze tussen nummers verdwijnt want ik luister vaak mixen die uit meerdere tracks bestaan en dat is dusz een beetje irri als je supervaak zo'n pauzetje heb .. Mja We Shall See :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
Fernoráto schreef op 15 februari 2004 @ 19:59:
Ja dat klopt. Maar voorde capaciteit van batterijens wordt vaak mAh gebruikt.
Waarschijnlijk bedoeld de poster dat dan ook gewoon :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
ik vond het humor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :) bij mijn dvd speler stond in de handleiding dat onder de garantie geen schade valt veroorzaakt door aardbevingen, vulkanisme :? of vloedgolven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik heb nu dit HELE topic gelezen (pfffff dat het wel ffkes geduurd) maar wat wordt er hier enorm dubbel gepost zeg, na ongeveer 10 pagina's leek het wel of het weer opnieuw begon...

Maar ff over de speler, werkt de ID3-tag nou echt niet op de speler? heb volgens mij een paar keer gelezen dat het werkt een vaak gelezen dat het niet werkt..

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Awkwarding schreef op 17 februari 2004 @ 15:13:
Ik heb nu dit HELE topic gelezen (pfffff dat het wel ffkes geduurd) maar wat wordt er hier enorm dubbel gepost zeg, na ongeveer 10 pagina's leek het wel of het weer opnieuw begon...

Maar ff over de speler, werkt de ID3-tag nou echt niet op de speler? heb volgens mij een paar keer gelezen dat het werkt een vaak gelezen dat het niet werkt..
Nee.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Al komt die er denkik wel met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Heb em vandaag binnen.

Enige ding waar ik niet tevreden over ben is dat het backlight te snel uitgaat en dat je zonder backlight hélemaal niks meer ziet...

Voor de rest superapparaatje.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Deze komt wel als je de firmware update straks. Over +- 3 weken komt die uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... nog steeds moeilijke keuze :/ de iriver 390/590 of de mobi 1000... zijn er al meer mensen die hem hebben vergeleken met andere mp3 spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khoor veel geode berichten over de Mobiblu 1000. Ben zelf ook erg geinteresseerd in de 256MB versie, maar twijfel nog tussen deze en de Amac Hansori 320 (http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=421). De prijzen liggen dicht bij elkaar, t.w. EUR 169,- voor de Mobiblu en EUR 158,- voor de Hansori.

De Hansori heeft alleen een uitbreidbaar geheugen m.b.v. SD geheugenkaartjes. Dat vind ik een pluspunt. Daarnaast beschikt ie over mp3 encoding en een line-in.

Heeft iemand ideeen over de Hansori en kan iemand me ook vertellen voor welke speler ik het beste kan kiezen. Heb nl. al diverse forums bekeken, maar niemand geeft aan welke van de twee ik beter kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de hansori gehoord. Met de originele dopjes welteverstaan, kan ik maar één oordeel over deze mp3 speler vellen: ECHT SLECHT! Hij is bovendien in het echt een stuk lelijker dan op de foto, wat bij de mobiblu het omgekeerde is. Wat betreft die line in: mhwoch... die zul je toch niet veel gebruiken... Als je snel bent, kan je nog wel een 2ehands irivertje 390 t op de kop tikken, check het iriver the craft forum [rml][ MP3 Speler] iRiver "The Craft"[/rml] laatste pagina, DEVIAN heeft er een te koop, met garantie bij mp3 spelers (ik ga voor de 590 t dus ik heb het aanbod afgeslagen) check mijn laatste post daar voor de voor-en nadelen van de iriver390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je goede advies over de Hansori. Khad 'm bijna aangeschaft.

Wat betreft de Iriver 390T. Is die nu veel beter dan de Mobiblu 1000??

Ik ben overigens geen voorstander van 2e hands artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij had nog wel garantie... maar wat betrefd het verschil in kwaliteit: dat wil ik dus ook weten. Iriver heeft een betere naam, zelf een keer heel kort de iriver 390 gehoord en de bass was wel een stuk beter dan bv die van de ibead, maarja zoals ik al zei heb ik er neit lang naar geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op 17 februari 2004 @ 15:13:
Ik had die gasten erover gemaild:
Verder vroeg ik me af hoe het zit met die ID3-tags. Volgens menigeen gebruiker wordt dit niet ondersteund, wat overigens wel bij de specs. staat.

- De speler geeft de titel van het nummer weer op het LCD scherm
Met andere woorden: geen ondersteuning.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej ,

Ik heb sinds 1 dag de mobiblu dah-1000 512 mb versie ik ben er zelf erg tevreden over ook vind ik dat er erg mooi geluid uitkomt en de bij geleverde oordopjes zijn nog geen eens zo slecht. Ook werkt de radio uitstekend bij mij.

Maar k heb een vraagje weet een van jullie misschien hoe je nou het beste de bijgeleverde neck strap kan vastmaken?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

@zkatenerd:
Ja, eerst even dat knopje losdraaien wat onderaan de neckstrap zit, dan het kleine lusje door de speler steken en daarna het knopje (aan het uiteinde van het lusje door het lusje halen.
Ik hoop dat het begrijpbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Ik heb ook zitten ploeteren met dat draadje totdat ik er achter kwam dat je het kopje los kon draaien. Het hoesje moet je hem ook gewoon een keer in proberen te krijgen en later gaat het makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Na heel dit topic te hebben doorgelezen (zo doe je nog ns wat op stage :+) heb ik er daarnet ook een van 256mb besteld.

Ondersteund hij nu wel of geen ID3?
Zo ja, kun je dit ook uitzetten? Want 90% van mn MP3s heb ik van originele cds overgezet, zonder ID3 te bruiken. Dus het zou makkelijk zijn als hij gewoon de filename weergeeft op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
Thelema schreef op 18 februari 2004 @ 16:25:
Na heel dit topic te hebben doorgelezen (zo doe je nog ns wat op stage :+) heb ik er daarnet ook een van 256mb besteld.

Zo ja, kun je dit ook uitzetten? Want 90% van mn MP3s heb ik van originele cds overgezet, zonder ID3 te bruiken. Dus het zou makkelijk zijn als hij gewoon de filename weergeeft op het scherm.
Hij ondersteund Géén ID3. Misschien wordt dit gefixed in de nieuwe firmwareupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Thelema schreef op 18 februari 2004 @ 16:25:

Als je even de voorlaatste pagina óók had doorgelezen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Nou moe wil ik daarnet mijn spelertje aanzetten, doet ut display het niet! De backlight weer wel daarentegen. Nou dus ik de batterij er ff uitgewipt, en er weer ingedaan display doet het goed behalve dat er een witte lijn door het beeld loopt nog maals de batterij eruit en er weer in en alles doet het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

brouwerpower schreef op 18 februari 2004 @ 16:38:Hij ondersteund Géén ID3. Misschien wordt dit gefixed in de nieuwe firmwareupgrade.
Bedankt! :>
Fernoráto schreef op 18 februari 2004 @ 19:43:Als je even de voorlaatste pagina óók had doorgelezen.. |:(
Zeg dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Thelema schreef op 18 februari 2004 @ 20:32:
[...]
Bedankt! :>

[...]
Zeg dan niks.
wat hij bedoeld is dat ik die vraag ook al had gesteld op dezelfde pagina, en daar ook antwoord op kreeg, maar een paar posts voor jou

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Verwijderd

Awkwarding schreef op 18 februari 2004 @ 23:28:
[...]
wat hij bedoeld is dat ik die vraag ook al had gesteld op dezelfde pagina, en daar ook antwoord op kreeg, maar een paar posts voor jou
idd, gewoon LEZEN.. niet zo moeilijk lijkt me??

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Hoe heet de USB kabel die erbij zit? Eerste keer dat ik deze aansluiting zie en ik wil graag een extra kabel.

Of zijn die connectoren misschien te koop bij de electronicazaak? Dan maak ik zelf een lekker korte kabel.

[ Voor 35% gewijzigd door RePlayer op 19-02-2004 15:31 ]

---

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:51:
[...]

idd, gewoon LEZEN.. niet zo moeilijk lijkt me??
Ja mijn fout, dat weet ik ook wel. Maar van die onzinnige reacties hoef ik echt niet hoor!
Ik heb 50 reacties gezien over oplaadbare batterijen, dus die ene extra vraag over ID3 maakt toch ook weinig uit lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door SD5k op 19-02-2004 15:42 ]

• Fernoráto
Dan slaat de reactie 'Zeg dan niks' nog steeds nergens op.

• SD5k

SD5k

>4&X

Nee, jouw reactie had lekker veel inbreng in het topic.

• Fernoráto
Nee, maar ik zeg even dat ik het dom vind om 2x dezelfde vraag op 1 pagina te zetten. Even weer ontopic oke?

[ Voor 43% gewijzigd door Fernoráto op 19-02-2004 19:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 21:24:
Khoor veel geode berichten over de Mobiblu 1000. Ben zelf ook erg geinteresseerd in de 256MB versie, maar twijfel nog tussen deze en de Amac Hansori 320 (http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=421). De prijzen liggen dicht bij elkaar, t.w. EUR 169,- voor de Mobiblu en EUR 158,- voor de Hansori.

De Hansori heeft alleen een uitbreidbaar geheugen m.b.v. SD geheugenkaartjes. Dat vind ik een pluspunt. Daarnaast beschikt ie over mp3 encoding en een line-in.

Heeft iemand ideeen over de Hansori en kan iemand me ook vertellen voor welke speler ik het beste kan kiezen. Heb nl. al diverse forums bekeken, maar niemand geeft aan welke van de twee ik beter kan kiezen.
Zijn ook twee verschillende spelers , Hansori valt meer onder de MP3 sticks denk ik ?

• SD5k

SD5k

>4&X

Fernoráto schreef op 19 februari 2004 @ 19:08:
Nee, maar ik zeg even dat ik het dom vind om 2x dezelfde vraag op 1 pagina te zetten. Even weer ontopic oke?
Isgoed, mijn excuses.

Nog een vraag, en deze ben ik niet tegengekomen:

Het gaat over het voice recorden, hoelang kan je mbv een microfoon opnemen met de MobiBLU DAH-1000 op fantsoenlijke kwaliteit. Dus zegmaar vergelijkbaar met 128kbps in MP3. Bijvoorbeeld om bootleg opnames mee te maken van concerten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
Thelema schreef op 19 februari 2004 @ 20:42:
[...]

Isgoed, mijn excuses.

Nog een vraag, en deze ben ik niet tegengekomen:

Het gaat over het voice recorden, hoelang kan je mbv een microfoon opnemen met de MobiBLU DAH-1000 op fantsoenlijke kwaliteit. Dus zegmaar vergelijkbaar met 128kbps in MP3. Bijvoorbeeld om bootleg opnames mee te maken van concerten.
In principe kan je 240 Mb vullen. 240 * 1024 / 16 (128kbit/8=16 kb) = 15360 seconden. 15360 / 3600 (60 secs*60 mins) = 4,27 uur

Al ben ik niet heel erg tevreden over de geluidskwaliteit van de opnames (kan mogelijk aan mijn mobiblue liggen! ervaringen graag! anders stuur ik m terug namelijk) bij het opnemen heb ik gekraak er doorheen, net alsof het geluid te hard is opgenomen. Als ik m een halve meter van mn acoustische gitaar af leg is het echt geen gehoor. Lijkt het net alsof er distortion over heen zit :P Tis maar waar je van houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Dat de ingebouwde microfoon niet super is wist ik al, maar hoe gaat het icm een externe microfoon?

edit: Wat kost zo'n HEMA snellader nu eigenlijk? De snelheid maakt me niet zo uit (laad toch 's nachts), maar het gaat me erom dat hij niet steeds energie in die batterijen probeert te pompen maar gewoon gaat "druppelen" als de batterijen vol zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door SD5k op 20-02-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poinkie
Er zit geen ingang voor een microfoon op. Tenzij je misschien het lef hebt om m open te schroeven en op de soldeerpunten een andere mic aan te sluiten. Er zit geen line-in/mic-in op dus je moet het hebben van de ingebouwde mic zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Dus wat er op dit plaatje te zien is is eigenlijk gewoon de microfoon zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 20-02-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poinkie
Thelema schreef op 20 februari 2004 @ 10:06:
Dus wat er op dit plaatje te zien is is eigenlijk gewoon de microfoon zelf?
Ja die fout heb ik dus ook gemaakt. Idioot als je te lui bent om de specificaties te lezen (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Mmmmm, erg jammer, dat wordt dus geen bootleg opnames maken.
Moet ik daar dus nogsteeds de minidisc voor gebruiken.

Nog een vraag:
Kun je hets scherm uitschakelen? Want als dat ding in mn broekzag zit hoeft dat scherm echt geen energie te vreten.

[ Voor 69% gewijzigd door SD5k op 20-02-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poinkie
Thelema schreef op 20 februari 2004 @ 10:11:
Mmmmm, erg jammer, dat wordt dus geen bootleg opnames maken.
Moet ik daar dus nogsteeds de minidisc voor gebruiken.

Nog een vraag:
Kun je hets scherm uitschakelen? Want als dat ding in mn broekzag zit hoeft dat scherm echt geen energie te vreten.
Nee kan niet uit. Als je de backlighttime niet hoog zet (kan ook niet hoog ;)) vreet dat bijna niet. Ik heb zelf een accupack gemaakt. AAA batterij gesloopt (door de helft geknipt) op de plus en min een contactdraadje geplaatst en weer heel gemaakt met plakband en een sateprikker :P . Weer de originele lengte van gemaakt. 2 AA batterijen parallel plaatsen in een houder er naast dus. Waneer ik lang in de trein zit neem ik mn pack mee en laat m thuis als ik er mee ga rondlopen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Al met al kan er dus wel redelijk veel worden verbeterd met een nieuwe Firmwire als ik het allemaal zo lees. Vooral bladeren door mappen wil ik heel graag!

Kan niet wachten totdat ik thuiskom, als het goed is ligt er een pakje voor me klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm , na het hele topic te hebben gelezen :P ben ik erg onder de indruk!!
Ik ga deze ook bestellen :P, vooral met de nieuwe firmware die uit komt :D.
Is hij gewoon geweldig, heb nou nog een slimx liggen. Beetje groot , en eigenlijk luister ik toch alleen naar die cd die er in zit. En 512 mb lijkt me meer als zat, kan ik tenminste ook nog leuke bestanden op zetten. Die ik mee neem naar iemand. Altijd makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:43:
Is hij gewoon geweldig, heb nou nog een slimx liggen. Beetje groot , en eigenlijk luister ik toch alleen naar die cd die er in zit. En 512 mb lijkt me meer als zat, kan ik tenminste ook nog leuke bestanden op zetten. Die ik mee neem naar iemand. Altijd makkelijk :D
Ben je aardig lang bezig geweest met doorlezen denk ik :P ;) Maar je maakt iig de juiste keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:43:
512MB is inderdaad ruim voldoende , je kunt er de TOP 170 op kwijt ! of nog beter de TOP 340 als het WMA bestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 19:15:
[...]

512MB is inderdaad ruim voldoende , je kunt er de TOP 170 op kwijt ! of nog beter de TOP 340 als het WMA bestanden zijn.
Daar heb ik nog een vraag over, ik heb al verschillende MP3@128kbps bestanden overgezet naar WMA@64kbps, maar de geluidskwaliteit neemt toch wel af volgens mij. Niet echt super goed te horen, maar ik stoor me altijd aan zulke dingen. Op 96kbps klinkt het nog niet echt super.
Moet ik ze direct van CD omzetten naar WMA bestanden (1000 CD's opnieuw encoden 8)7 ) of heb ik gewoon de verkeerde tools gebruikt?

Ik download nu Advanced WMA Workshop, ik hoop dat dat iets beter is.

Windows Media Encoder werkt overgens niet op de PC waarop al mn MP3's staan omdat die nog in Win98 draait. De PC is puur om muziek op te draaien dus zie het nu van upgraden niet in.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Als je van een gecompresseerd formaat (mp3) naar een ander formaat,(zelfs al is het WAV gaat omzetten, krijg je altijd kwaliteitsverlies. Het heeft enkel zin om naar .wma om te zetten van de cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nog een beetje van VBR wma@64 kbps wilt genieten moet je zeker direct van de originele(!) cd rippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan welke bitrate moet je minimaal voldoen om toch nog een acceptabel geluidskwaliteit te hebben. MP3 128kbps en WMA 64kbps? Of is het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al mijn mp3 van mp3dvd's. En die zijn allemaal 192 kbs. Dus ja , ik kan toch ook andere bestanden op de mp3 speler zetten he. Zoals doc en films en zo. Neem aan van wel , ik heb net nog ff rond gekeken.
Het is echt zo mooie mp3 speler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 20:14:
als je nog een beetje van VBR wma@64 kbps wilt genieten moet je zeker direct van de originele(!) cd rippen
FF opmerken dat je je eigen hier tegenspreekt.
-VBR staat voor variabele bitrate, dus voor gecompliceerdere stukjes wordt een
hogere bitrate gebruikt dan voor de simpelere.
-Vervollgens zeg je continu 64 kbps.

Wat je moet nemen van bitrate moet je zelf wat horen, ik hoor het verschil tussen 128 en 192 goed, terwijl anderen dit niet horen.(mp3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 20:23:
Aan welke bitrate moet je minimaal voldoen om toch nog een acceptabel geluidskwaliteit te hebben. MP3 128kbps en WMA 64kbps? Of is het anders?
128 is ruim voldoende voor een mp3tje pas als het boven de 192Kbps gaat hoor je wel iets verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 20 februari 2004 @ 22:58:
[...]

FF opmerken dat je je eigen hier tegenspreekt.
-VBR staat voor variabele bitrate, dus voor gecompliceerdere stukjes wordt een
hogere bitrate gebruikt dan voor de simpelere.
-Vervollgens zeg je continu 64 kbps.

Wat je moet nemen van bitrate moet je zelf wat horen, ik hoor het verschil tussen 128 en 192 goed, terwijl anderen dit niet horen.(mp3)
jaja, je hebt gelijk.. ik bedoel ook een gemiddelde van 64, oftewel van 50 tot 95 kbps

wat ik altijd irritant vind is dat elk convert progje zijn eigen benaming geeft aan een bepaalde kwaliteit, de een geeft een niveau van 1 tot 5, de ander de exacte grenzen en weer een ander de gemiddelde bitsnelheid.. ze moeten eigenlijk een standaard benaming afspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik heb de mijne sinds vandaag ook binnen, en ik moet zeggen dat ie behoorlijk heerscht! :)

Eerste indruk was dat het nogal een slap krakkemikkig dingetje was (kreeg zelfs even spijt), maar later bleek dat dat toch allemaal heel erg meevalt. Met de batterij erin voelt hij gelijk een stuk robuuster aan.

Ben wel al een probleem tegengekomen:
Ik zet altijd albums op het ding, en dan voor elk album een aparte map (bv "Death - Human").
en de nummers noem ik dan op deze manier: "Death - Human - 05 - Lack of Comprehension".
Wat het probleem is is dat het apparaatje de nummers op de een of andere manier niet altijd op alfabet pakt.

Weet iemand hoe dit op te lossen is? Er zitten geen ID3 tags aan vast trouwens.

Edit:
Weet er iemand een tooltje om ADP bestanden om te zetten naar WAV/MP3/WMA

[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 21-02-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 20:35
Ahhh Help! :)

Ik kan niet kiezen tussen deze en de IOPS MFP-3xx serie !!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi spelertje is dit, en prijstechnisch ook best netjes. Het is dat ik zelf iets wilde wat expandable is, en aangezien ik al een Pentax Optio S had, is het er eentje met SD geworden: Mpio FL100.

Het valt me overigens wel op dat deze spelertjes best op elkaar lijken; het glimmende frontje, de jog-dial achtige knop, het blauwe ledje, upgradable firmware, AAA batterij, equalizer, en de bijgeleverde neckstrap en koptelefoon lijken ook erg op elkaar. De Mpio bevalt erg goed, dus ik verwacht dat de MobiBLU het ook erg goed doet, en een leuke keuze is als je geen SD expansion hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

...

[ Voor 100% gewijzigd door SD5k op 21-02-2004 16:50 . Reden: Per ongeluk op quote gedrukt ipv edit 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Thelema schreef op 21 februari 2004 @ 16:18:
Ben wel al een probleem tegengekomen:
Ik zet altijd albums op het ding, en dan voor elk album een aparte map (bv "Death - Human").
en de nummers noem ik dan op deze manier: "Death - Human - 05 - Lack of Comprehension".
Wat het probleem is is dat het apparaatje de nummers op de een of andere manier niet altijd op alfabet pakt.
Je kan ze allemaal in een andere map zetten en de namen nummers geven.
Is wel bere veel werk, maja.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

schizophreen schreef op 21 februari 2004 @ 16:57:
[...]

Je kan ze allemaal in een andere map zetten en de namen nummers geven.
Is wel bere veel werk, maja.. 8)7
Zoals ik al zei staan bij mij alle albums gesorteerd op naam in mappen. En de namen van de nummers zien er zo uit: ' Band - Album - Nummer - Titel", ik snap niet waarom het toch niet altijd klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 20:35
Ik heb hem ook maar besteld :P
Weet iemand misschien of er een kleine usb-kabel bestaat?
Eentje van 10cm ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een vergelijk geven tussen de Mobiblu 1000 en de MPIO FL100?

Twijfel momenteel alleen nog tussen deze twee varianten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

ik kwam er vandaag achter dat het veel makkelijker is om em om je nek te hangen :P
is misschien nog een tip voor mensen die het ook lastig vinden om em in je zak te stoppen etc.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik moet zeggen dat het negatieve display eigenlijk behoorlijk irritant is; je ziet alleen iets als het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:56:
Kan iemand een vergelijk geven tussen de Mobiblu 1000 en de MPIO FL100?
Ik denk niet dat iemand verder zal komen dan een spec-vergelijking, aangezien ik niet verwacht dat iemand beide spelers zal hebben. Als ik de specs vergelijk, zie ik de volgende voordelen/nadelen die de MobiBLU heeft tov de FL100:

+ USB Mass Storage (FL100 gebruikt Mpio Manager2, proprietary)
+ Optionele afstandsbediening (vraag is of je dit nodig hebt met zo'n klein ding)

- Secure Digital expansion slot

In principe betaal je dus voor een MobiBLU 20 euro minder (ik vergelijk hier de 256 MB varianten) voor het ontbreken van SD, maar met USB Mass Storage en mogelijkheid tot afstandsbediening aansluiten. Verdere verschillen zie ik eigenlijk niet. Ik verwacht geen kwaliteitsverschillen in geluid, en ze zien er allebei best kinky uit. Voor mij was het SD slot de doorslaggevende factor, maar als je dat niet nodig vindt zou ik gaan voor de MobiBLU; de 512MB variant is tov de Mpio FL100 helemaal voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeppOx schreef op 22 februari 2004 @ 00:44:
ik kwam er vandaag achter dat het veel makkelijker is om em om je nek te hangen :P
is misschien nog een tip voor mensen die het ook lastig vinden om em in je zak te stoppen etc.
Ja, daar was ik al achter gekomen ja, superhandig om je nek iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 03:33:
[...]

Ik denk niet dat iemand verder zal komen dan een spec-vergelijking, aangezien ik niet verwacht dat iemand beide spelers zal hebben. Als ik de specs vergelijk, zie ik de volgende voordelen/nadelen die de MobiBLU heeft tov de FL100:

+ Optionele afstandsbediening (vraag is of je dit nodig hebt met zo'n klein ding)

In principe betaal je dus voor een MobiBLU 20 euro minder (ik vergelijk hier de 256 MB varianten) voor het ontbreken van SD, maar met USB Mass Storage en mogelijkheid tot afstandsbediening aansluiten. Verdere verschillen zie ik eigenlijk niet. Ik verwacht geen kwaliteitsverschillen in geluid, en ze zien er allebei best kinky uit. Voor mij was het SD slot de doorslaggevende factor, maar als je dat niet nodig vindt zou ik gaan voor de MobiBLU; de 512MB variant is tov de Mpio FL100 helemaal voordelig.
Zo'n SD slot is niet verkeerd. Ik lees echter overal dat het maximum ligt op uitbreiden met 128MB. Klopt dat?

Daarnaast vraag ik me af welke hoofdtelefoon er bij de MPIO geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het SD slot kan in ieder geval 256MB kaartjes hebben (dat ondersteunt Mpio, en ik weet uit ervaring dat het werkt). Men zegt dat 512 kaartjes ook werken, echter wordt dat niet direct door Mpio gemeld; ze hebben het waarschijnlijk nog niet goed genoeg getest om daar uitspraken over te doen.

De hoofdtelefoon vertoont opvallende gelijkenissen met die ik zie op de foto's van de MobiBLU op de eerste pagina van deze thread, tenminste, aan de oor-zijde - hetzelfde patroon van een cirkel in 3 stukken verdeeld. De koptelefoon oogt een beetje vreemd (je gaat er eerst vanuit dat links rechts hoort, en andersom), maar zit goed. Hij heeft een wat "plastic"-achtig uiterlijk (zo'n plastic randje van de mal), ziet er nogal cheap uit. Maar de kwaliteit verbaasde me eigenlijk - hij verslaat mijn Sony earphone nog, op helderheid maar zelfs op bassen, terwijl op de Sony van die uitstulpingen zitten zodat hij nog dieper in je oor zit - iets wat de bassen normaliter ten goede komt.

Overigens zal een Sennheiser koptelefoontje het altijd beter doen, verwacht ik, maar ik gebruik deze naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 00:03:
Het SD slot kan in ieder geval 256MB kaartjes hebben (dat ondersteunt Mpio, en ik weet uit ervaring dat het werkt). Men zegt dat 512 kaartjes ook werken, echter wordt dat niet direct door Mpio gemeld; ze hebben het waarschijnlijk nog niet goed genoeg getest om daar uitspraken over te doen.

De hoofdtelefoon vertoont opvallende gelijkenissen met die ik zie op de foto's van de MobiBLU op de eerste pagina van deze thread, tenminste, aan de oor-zijde - hetzelfde patroon van een cirkel in 3 stukken verdeeld. De koptelefoon oogt een beetje vreemd (je gaat er eerst vanuit dat links rechts hoort, en andersom), maar zit goed. Hij heeft een wat "plastic"-achtig uiterlijk (zo'n plastic randje van de mal), ziet er nogal cheap uit. Maar de kwaliteit verbaasde me eigenlijk - hij verslaat mijn Sony earphone nog, op helderheid maar zelfs op bassen, terwijl op de Sony van die uitstulpingen zitten zodat hij nog dieper in je oor zit - iets wat de bassen normaliter ten goede komt.

Overigens zal een Sennheiser koptelefoontje het altijd beter doen, verwacht ik, maar ik gebruik deze naar volle tevredenheid.
Is er van de MPIO eigenlijke nieuwe firmware beschikbaar, waardoor Windows het app. direct als extra schijf ziet, dus zonder extra software nodig te hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 23:09:
[...]

Zo'n SD slot is niet verkeerd. Ik lees echter overal dat het maximum ligt op uitbreiden met 128MB. Klopt dat?

Daarnaast vraag ik me af welke hoofdtelefoon er bij de MPIO geleverd wordt.
Waarom gaf je hier aan dat als ik niet perse gehuegenuitbreiding wou hebben ik beter voor de Mobiblu kon gaan. Is die dan kwlitatief toch beter of is het model misschien recenter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 03:33:
[...]

Waarom gaf je hier aan dat als ik niet perse geheugenuitbreiding wou hebben ik beter voor de Mobiblu kon gaan. Is die dan kwalitatief toch beter of is het model misschien recenter?? Of stel ik nu te moeilijke vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 21:11:
[...]

Waarom gaf je hier aan dat als ik niet perse geheugenuitbreiding wou hebben ik beter voor de Mobiblu kon gaan. Is die dan kwalitatief toch beter of is het model misschien recenter?? Of stel ik nu te moeilijke vragen.
Omdat hij goedkoper is en USB Mass Storage doet.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste