[OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.217 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17726

ja beter lezen volgende keer, thanks 2 unfor

ja alle kaarten zien er hetzelfde uit, zullen allemaal wel hercules kaarten zijn, de modbare hebben ze een andere naam en prijs gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Reageer niet als je niets te melden hebt.
offtopic:
Zijn reactie was een beetje overdreven, maar zeker begrijpelijk.
Er word hier op redelijk hoog niveau gediscussierd over een onderwerp. Dan hoor je je ook in de materie te verdiepen voordat je vragen gaat stellen die al tientallen malen aan bod zijn gekomen.

@Acidfever,
ik denk dat het risico een heel stuk kleiner is. Minstens de helft van de Hercules 9800SE AIW is goed te modden (sommige kaarten vertonen zéér lichte checkers, niet echt storend), (als het percentage succesvol gemodde kaarten hier op GoT een representatieve weerspiegeling van de slagingskans is tenminste :9)

Anyway, het verschil tussen een 9600XT en een 9800SE met 4 pipelines is nou niet echt gi-gantisch groot. Ik zou zeggen waag eens een gokje, voor velen hier is het goed uitgepakt :7

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96639

Kakaroto schreef op 04 december 2003 @ 00:06:
[...]

Als je een beetje gegoogled hebt of de search gebruikt, dan moet je antwoord hebben op je vraag.
Een originele 9800 Pro is ongeveer 5fps sneller dan een 9800SE@Pro. Dat heeft denk ik te maken met de verschillende kloksnelheden van geheugen/gpu.
Als je een beetje gegoogled hebt of de search gebruikt, dan moet je antwoord hebben op je vraag. <--- Dat heeft denk ik te maken met de verschillende kloksnelheden van <--- Volg je eigen advies eens op.
Bij de Hercules 9800SE AIW draait de mem en gpu op dezelfde snelheid als op de 9800 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
Ik zou graag willen horen of er al iemand succesvol van radeon-shop.de 9800 se @ pro heeft gehaald en hierbij de ervaringen. ik ga er heel waarschijnlijk ook 1 halen met me 13de maand maar dan wil ik wel zeker zijn dat er niks mis gaat. en ze hebben nu geen hercules meer alleen Sapphire maar die moeten het ook wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Kaizah schreef op 09 december 2003 @ 01:02:
Ik zou graag willen horen of er al iemand succesvol van radeon-shop.de 9800 se @ pro heeft gehaald en hierbij de ervaringen. ik ga er heel waarschijnlijk ook 1 halen met me 13de maand maar dan wil ik wel zeker zijn dat er niks mis gaat. en ze hebben nu geen hercules meer alleen Sapphire maar die moeten het ook wel goed doen.
Milanza schreef op 06 december 2003 @ 16:00:
Bij mij werd ie 8 dagen nadat ik het overschrijvingsfornulier op de bus heb gedaan bij mij thuis bezorgd. Dus hij wordt niet op het postkantoor bezorgt tenzij je niet thuis bent natuurlijk.
py.mosjuh schreef op 06 december 2003 @ 15:54:
heb gisteren ook de sapphire 9800se AIW besteld bij radeon-shop.de. maandag ff geld overmaken bij de bank en dan wachten. hoe lang duurde het voordat jullie um in de bus hadden destijds? ennuh: mijn duits is niet heel geweldig: maar voor zover ik begrijp wordt ie bezorgt op het postkantoor?
kort dus: Milanza en nog een aantal anderen (weet zo niet psies wie) hebben um al. ik heb vandaag het geld over gemaakt. verwacht um dus met een weekje in de bus. assie er is zal ik wel wat foto's etc posten voor de twijfelaars

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Heb nu toch maar bij Alternate gevraagd of ik mijn Asus 9600XT kon ruilen voor de Hercules AIW 9800se.

Niet in de eerste instantie voor het modden maar ook voor de veel betere TV features op die kaart. Had die kaart gewoon meteen moeten nemen.

Buiten dat heb ik ook problemen met die asus. Fan maakt bergen herrie (echt irri) en soms boot m'n pc niet eens met die kaart (ook erg irri hehe).

Fan op de asus is nog kleiner dan die op de Hercules. En draait met een superhoog RPM. Hoop dat die Hercules te modden is. Dan is het helemaal leuk.

Maar ook zonder prima prestaties hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56708

ik heb de mod gedaan, nu ik draai onder windows kan rivatuner 8x1 pipelines vinden.

Ik heb alleen hier en daar een artifact onder windows (in de taakbalk en stuk of 5). Weet iemand of mijn mod nu gelukt is? ik ga even onder 3dmark draaien en kijken of ik lekker kan gamen zonder artifacts.

edit:

Nee het is niet gelukt, de pipelines worden niet gepakt in direct3d.

Ik heb de powercolor 9800se, bij Gistron gekocht. De lay-out van de kaart is hetzelfde als die van de tweede serie 9500 met de geheugenbanken naast elkaar. Dus ik denk dat de piplines express anders inelkaar zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 56708 op 09-12-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
De lay-out van de kaart is hetzelfde als die van de tweede serie 9500 met de geheugenbanken naast elkaar. Dus ik denk dat de piplines express anders inelkaar zitten.
Dit is onzin... De layout kan wel hetzelfde zijn maar heeft niets te maken of de kaart modbaar is of niet.
Je heb gewoon een "defecte" R350 waar de 4 pipelines het niet goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Nou, ga m'n Asus 9600XT nu sowieso ruilen want deze is er volledig mee gestopt.
Eerst kon ik er nog wel mee booten maar nu doet ie het totaal niet meer.

M'n oude Ti4200 er maar weer ff ingestopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
py.mosjuh schreef op 09 december 2003 @ 01:20:
[...]

[...]

[...]

kort dus: Milanza en nog een aantal anderen (weet zo niet psies wie) hebben um al. ik heb vandaag het geld over gemaakt. verwacht um dus met een weekje in de bus. assie er is zal ik wel wat foto's etc posten voor de twijfelaars
dankje voor de info scheelt me zoek werk :P ben door alle 9800 topics geweest dat ik niet alles kan onthoude. ik ben denk ik wel zeker van dat ik daar ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
gister nieuwe hardwaren binnengekregen... eerste wat ik natuurlijk probeerde is die omega drivers...

installeren, riva tuner erop, en ja hoor: 8 pipelines!! >:)
verder niets meer gedaan... moest vanmorgen nl. vroeg op.

ik heb een hercules 9800se AIW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Als ik het goed begrijp van de site www.radeon-shop.de, hebben ze alle 9800se's getest of alle 8 pipelines het doen en garanderen dus bij verkoop dat ze het doen?

Als dat zo is is dat wel heel erg chill _/-\o_

http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=149 deze is dan heel aantrekkelijk :) Weet iemand hoeveel de verzendkosten zijn naar NL?

[ Voor 26% gewijzigd door RommelD op 10-12-2003 11:07 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:27

Syzzer

Prutser

Nope, alleen de 'enhanced' 9800se's zijn modbaar. De gewone 9800se's die ze verkopen zijn de exemplaren die dus niet modbaar zijn :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

RommelD schreef op 10 december 2003 @ 11:04:
Als ik het goed begrijp van de site www.radeon-shop.de, hebben ze alle 9800se's getest of alle 8 pipelines het doen en garanderen dus bij verkoop dat ze het doen?

Als dat zo is is dat wel heel erg chill _/-\o_

http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=149 deze is dan heel aantrekkelijk :) Weet iemand hoeveel de verzendkosten zijn naar NL?
als je had gekeken: € 14,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Zonde dat alleen de enhanced gegarandeert 8 pipelines hebben. 189 euro stond me wel aan :'(

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

De non-enhanced garandeert ook iets; 4 niet werkende pipelines :P
Maar kom op nou, als je al voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten door een 9800SE AIW om te toveren naar 9800PRO AIW moet je niet gaan klagen over de prijs. Voor een 'echte' 9800 PRO AIW zou je het dubbele betalen.

Hollanders |:(

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
ik heb mijn radeon 9800se aiw van radeon-shop.de binnen :P
mod uiteraard gelukt, meteen mijn ouwe zalman erop en coolermaster heatsinkjes erop.
Geheugen wat standaard op 300 draait even opgeschroefd naar 340. Ga vanavond wel even verder met oc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

unfor schreef op 10 december 2003 @ 16:15:
ik heb mijn radeon 9800se aiw van radeon-shop.de binnen :P
mod uiteraard gelukt, meteen mijn ouwe zalman erop en coolermaster heatsinkjes erop.
Geheugen wat standaard op 300 draait even opgeschroefd naar 340. Ga vanavond wel even verder met oc'en.
ik snap nog steeds niet of het nou noodzakelijk is om je nieuwe kaart zoveel beter te koelen.. wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
py.mosjuh schreef op 10 december 2003 @ 16:25:
[...]

ik snap nog steeds niet of het nou noodzakelijk is om je nieuwe kaart zoveel beter te koelen.. wat zeggen jullie?
tsja... tweakers hè ;)

nee maar serieus; als je ook nogeens de snelheid omhoog wil gooien is betere koeling nooit weg.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

[...]

Hoe koeler je kaart is, hoe meer je er uit kunt halen. Dat is het hele idee achter al die koeling. Waarom denk je dat al die gasten met een prometeia/MachII zo ontzettend hard gaan? Omdat die dr processor ontzettend goed koelen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Syzzer schreef op 10 december 2003 @ 16:35:
[...]

Hoe koeler je kaart is, hoe meer je er uit kunt halen. Dat is het hele idee achter al die koeling. Waarom denk je dat al die gasten met een prometeia/MachII zo ontzettend hard gaan? Omdat die dr processor ontzettend goed koelen :D .
het KAN dus wel zonder extra/betere koeling om de 9800se op 9800pro te draaien?

welke koeling zouden jullie aanraden voor de Sapphire 9800se AIW kaart dan? Ook zo'n zalman koeler en heatsinks? en zo ja: waar koop je die? ik zie alleen bij funprice een mega heatsink staan voor 35 euri (mij te gortig) en hg heeft ze wel op de prijslijst staan maar dan zonder prijs :/

/edit: deze kaart dus:
http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=139

[ Voor 6% gewijzigd door py.mosjuh op 10-12-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55 ;)

En het kan wel met standaard koeling denk ik. Echter willen de meeste mensen hier nóg meer en geef ze maar eens ongelijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
[...]

die zalman zet ik erop omdat ie geen geluid maakt, niet voor de extra koelprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21

GG85

.......

Zo mijn Radeon 9800XT ;) is ook binnen van Radeon-shop.de! En dat voor €249! Super gewoon. Waar ik alleen bang voor ben is dat Ati de modbaarheid uit de drivers gaat slopen waardoor hij niet meer te modden is. Dat zou erg balen zijn.

Is het ook niet mogenlijk om een XT of een gewone Pro bios te flashen en desnoods het AIW gebeuren te verliezen?

[ Voor 20% gewijzigd door GG85 op 10-12-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:02
GG85 schreef op 10 december 2003 @ 17:11:
Zo mijn Radeon 9800XT ;) is ook binnen van Radeon-shop.de! En dat voor €249! Super gewoon. Waar ik alleen bang voor ben is dat Ati de modbaarheid uit de drivers gaat slopen waardoor hij niet meer te modden is. Dat zou erg balen zijn.

Is het ook niet mogenlijk om een XT of een gewone Pro bios te flashen en desnoods het AIW gebeuren te verliezen?
Als je bang bent dat Ati de modbaarheid uit de drivers gaat halen, dan gebruik je toch de Omega drivers of gaat dat dan niet :?

O ja bijna vergeten, zou ik eens een gokje wagen om de 9800SE te gebruiken met een 250W voeding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Met het bios edit programma van Omegacorner kan ik de snelheid niet veranderen. Zodra ik klik springen beide meters op 499.99 Mhz, en das een beetje veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ik vraag mij af: heeft de radeon 9800se aiw ook temp sensoren? zodat je zelf kan checken hoe warm hij word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99565

Ik heb ook een hercules AIW 9800se en met de omega drivers geinstalleerd
alles leek te werken eerst nog ff gescheckt met rivatuner (zo heet dat toch?)
daar stond 8*1 dus jah 8 pipelines gebruikte mijn kaartje nu maar toen ik spellen kwamen de schaakbord effecten snel tevoorschijn :( 8)7 :X

wat kan ik nou het beste gaan doen met mijn video kaartje om hem meer pit te geven?

gewoon overclocken tot net onder het schaakborden effect of wat anders ? let me know..

2800+
abit nf2-s v2.0
cosair geheugen 2x256
dus het is zeker de moeite om me vidkaart wat pit te geven:) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Heeft iemand de Hercules AIW bios? dan heb ik standaard een wat hogere memory snelheid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Wil ik em voor je gaan kopieren, gaat m'n hoerefloppydrive kapot :( Stom ding...

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Wat een tiefus zooi zeg! Ben ik net lekker aan het spelen freezed m'n beeld ineens enverschijnen er 2 verticale dikke bruine strepen waarna mijn monitor op stand by springt. Nu kan ik de hele pc niet meer opstarten!
Ik heb al even gekeken maar de kaart stinkt niet en er is ook niets raars aan te zien. Ik heb nu mijn oude kaart er maar ingezet en ik denk dat ik morgen Radeon-shop maar even mail om om garantie te vragen. Nog meer mensen die dit gehad hebben? Even voor de duidelijkheid: Alles begint wel te lopen en te peipen alleen de kaart geeft geen beeld en het HD lampje blijft branden.

[ Voor 13% gewijzigd door GG85 op 10-12-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
nm.

[ Voor 99% gewijzigd door unfor op 10-12-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

GG85 schreef op 10 december 2003 @ 18:43:
Wat een tiefus zooi zeg! Ben ik net lekker aan het spelen freezed m'n beeld ineens enverschijnen er 2 verticale dikke bruine strepen waarna mijn monitor op stand by springt. Nu kan ik de hele pc niet meer opstarten!
Ik heb al even gekeken maar de kaart stinkt niet en er is ook niets raars aan te zien. Ik heb nu mijn oude kaart er maar ingezet en ik denk dat ik morgen Radeon-shop maar even mail om om garantie te vragen. Nog meer mensen die dit gehad hebben? Even voor de duidelijkheid: Alles begint wel te lopen en te peipen alleen de kaart geeft geen beeld en het HD lampje blijft branden.
niet een koeling probleem oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-04 16:50
Heeft hier iemand een review met de 9800SE en de 9800PRO ? Ik zal graag even wat benchmarks zien of hij echt even snel is, want ik was van plan een 9800PRO te kopen, maar nu ik dit ziet... scheelt me toch wat geld :)

Als ik deze kaart koop : http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=139
En hem Soft-Mod, dan heb ik dus een '9800PRO' zelfde performance als een 9800PRO?

Als ik het goed begrepen heb.. of moet ik ook nog bios flashen?

[ Voor 35% gewijzigd door blix op 10-12-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
-BliXXX- schreef op 10 december 2003 @ 21:57:

begrijp je goed :)

nu zelf ff een vraag:

clean win xp pro install, omega drivers installed (en inderdaad weer 8 pipelines).
maar nu krijg ik in apparaatbeheer een heel aantal unknown devices... en als ik in de eigenschappen kijk, is het steeds de radeon 9800 serie.
en die staat er dus 6x in als unknown device...

heel irri, want hij vraagt ook om de zoveel sec. of ik drivers voor een unknown device wil installeren enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

-BliXXX- schreef op 10 december 2003 @ 21:57:
Heeft hier iemand een review met de 9800SE en de 9800PRO ? Ik zal graag even wat benchmarks zien of hij echt even snel is, want ik was van plan een 9800PRO te kopen, maar nu ik dit ziet... scheelt me toch wat geld :)

Als ik deze kaart koop : http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=139
En hem Soft-Mod, dan heb ik dus een '9800PRO' zelfde performance als een 9800PRO?

het schijnt wel dat de 9800pro die je zo in de winkel koopt iets betere resultaten boekt. Maar dat is het mij niet waard (als dat al zo is want ik heb er geen benchmarks van gezien; zijn er d8 ik wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13792

Stel je koopt een 9800SE en de softmod lukt niet.. Moet je dan balen? of heb je nogsteeds een goede kaart gekocht die voorlopig goed genoeg is voor nieuwe games enzo?
Ik bedoel als je hem puur en alleen koopt voor het modden en het lukt niet, dan zou ik wel balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Fried schreef op 10 december 2003 @ 23:07:
[...]

begrijp je goed :)

nu zelf ff een vraag:

clean win xp pro install, omega drivers installed (en inderdaad weer 8 pipelines).
maar nu krijg ik in apparaatbeheer een heel aantal unknown devices... en als ik in de eigenschappen kijk, is het steeds de radeon 9800 serie.
en die staat er dus 6x in als unknown device...

heel irri, want hij vraagt ook om de zoveel sec. of ik drivers voor een unknown device wil installeren enzo
AIW drivers installeren ;) .

En voor die anderen:
http://www.hexus.net/cont...p?dXJsX3Jldmlld19JRD02NTU
Een vergelijkende review :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Anoniem: 13792 schreef op 10 december 2003 @ 23:18:
Stel je koopt een 9800SE en de softmod lukt niet.. Moet je dan balen? of heb je nogsteeds een goede kaart gekocht die voorlopig goed genoeg is voor nieuwe games enzo?
Ik bedoel als je hem puur en alleen koopt voor het modden en het lukt niet, dan zou ik wel balen..
9800SE presteert ongeveer gelijk aan een 9600XT.

Zie review

[ Voor 11% gewijzigd door Kickasz op 10-12-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Kickasz schreef op 10 december 2003 @ 23:27:
quote:Kahoona schreef op 10 december 2003 @ 23:18:

9800SE presteert ongeveer gelijk aan een 9600XT.

Zie review
daarom moet je dus ook een op modbaarheid geteste kaart kopen (kost je iets meer maar je performance gaat er gewoon veel op vooruit; en voor dat prijsverschil vind ik die test nog wel een keer rendabel)...

[ Voor 28% gewijzigd door py.mosjuh op 10-12-2003 23:56 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Smarron

The bend

Anoniem: 13792 schreef op 10 december 2003 @ 23:18:
Persoonlijk vind ik de kaart zonder mod maar zeer matig presteren. Zou een oude GF4 Ti-versie nog meer fps scoren (en stiekem 2x zo cheap zijn).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Smarron schreef op 11 december 2003 @ 01:07:
[...]
Persoonlijk vind ik de kaart zonder mod maar zeer matig presteren. Zou een oude GF4 Ti-versie nog meer fps scoren (en stiekem 2x zo cheap zijn).
hij is nog even snel als de radeon 9600xt (zie benchmakr links hierboven) en voor de helft van dat geld denk ik niet dat je een even snelle (of snellere) GeForce kan kopen.... en je hebt natuurlijk een AIW kaart wat imho een mooie extra is...

• Fried
Syzzer schreef op 10 december 2003 @ 23:20:
[...]

AIW drivers installeren ;) .

En voor die anderen:
http://www.hexus.net/cont...p?dXJsX3Jldmlld19JRD02NTU
Een vergelijkende review :D
dus het is ÓF de 8 pipelines (en dat gekloot met unknown devices), ÓF de originele drivers installeren?

• olof
  • Laatst online: 07:14
Fried schreef op 11 december 2003 @ 08:59:
[...]

dus het is ÓF de 8 pipelines (en dat gekloot met unknown devices), ÓF de originele drivers installeren?
Nee. Hij bedoeld dat je de drivers voor je TV-in en uit nog moet installeren. Dus de hydravision enzo.

• Fried
olof schreef op 11 december 2003 @ 09:06:
[...]

Nee. Hij bedoeld dat je de drivers voor je TV-in en uit nog moet installeren. Dus de hydravision enzo.
staan die gewoon op de cd? of ramt ie dan de originele drivers over de omega heen?

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:10

Dr.Roelski

Walk on ....

Fried schreef op 11 december 2003 @ 09:35:
[...]

staan die gewoon op de cd? of ramt ie dan de originele drivers over de omega heen?
Je moet de wdm capture drivers installeren om die 6 apparaten te laten werken.

Driverpagina ATI: http://www.ati.com/suppor...er&submit.x=15&submit.y=7

Oftewel: http://www2.ati.com/drivers/tv-capture-wdm-6-14-10-6224.exe

Maar dat had je natuurlijk zelf ook kunnen vinden in de diverse forums.

Deze drivers staan dus los van het video gedeelte en heb je bij een AIW altijd nodig om bijv. tv te kunnen kijken via het MultiMediaCenter!

[ Voor 14% gewijzigd door Dr.Roelski op 11-12-2003 11:11 . Reden: zpellvautem ]

Anoniem: 99565

mijn mod is dus mislukt (schaakbord effecten in games) wat kan ik nou het besten doen? om me kaart sneller te maken? gewoon overclocken met 4 pipelines of zou dat niet veel nut hebben ? (8>

grttzz Tj _/-\o_

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Ja gewoon overclocken. Vrij logisch he?
o_0

Koekie?

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

de mijne is dan lekker wel sneller ;)

• blix
Hm vind het niet echt de moeite waard dan als je hem toch 'maar' naar 9800 kan krijgen en niet naar 9800PRO, pokke AiW
Die SE is 200 en de 9800NP 300.. maar dan weet je wel zeker dat ie goed is,en hoef je geen geluk te hebben op 8 Pipes.

Btw waarom werkt het niet met de Aiw? Is daar als een verklaring voor?

OFFTOPIC : Kan je de 9800NP naar een 9800PRO flashen?

[ Voor 15% gewijzigd door blix op 11-12-2003 16:32 ]

• pisart
  • Niet online
-BliXXX- schreef op 11 december 2003 @ 16:30:
Hm vind het niet echt de moeite waard dan als je hem toch 'maar' naar 9800 kan krijgen en niet naar 9800PRO, pokke AiW
Die SE is 200 en de 9800NP 300.. maar dan weet je wel zeker dat ie goed is,en hoef je geen geluk te hebben op 8 Pipes.

Yep, dat gaat maar dan moet je kaart het wel aankunnen dus eerst testen of dat het gaat en dan pas flashen ;) maar dat had je wel zelf kunnen vinden :)

Anoniem: 56708

Op de videokaart (9800 serie) zit links naast de core een dipswitch met twee switches. Nu vroeg ik me af waar deze voor dienen. Heeft iemand een idee. Ik had eerst een 9800np en nu een 9800se en ik denk dat de switches andersom staan (of is dit niet het geval).

Ik ga zometeen nog even verder googleen en het verder uitzoeken. maar misschien weet iemand het toevallig.

edit:

de dipswitches zijn voor de video-out om tussen pal en NTSC te switchen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 56708 op 11-12-2003 17:38 ]

• blix
Pisart dit kan dus niet met elke random 9800NP kaart? zijn er nog merken die daar uitermate geschikt voor zijn ?

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

De meeste 9800SE's draaien op PRO snelheid.
9800SE AIW flashen kan volgens mij wel, maar dan moet je ook een AIW BIOS hebben van een kaart met dezelfde PCB en TV-tuner.

Een PRO bios op een gewone 9800 is geen probleem, het enige verschil is dat na de flash de 9800 draait op de snelheid van een 9800PRO. Je bereikt exact hetzelfde met overclocken. Sommige 9800NP's hebben langzamere geheugenchips. Daarom kunnen ze de snelheid van de PRO niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Hazuki op 11-12-2003 18:40 ]

Koekie?

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb even gegoogled maar ik kon het antwoord zo snel niet vinden, is die softhack ook met een 9600SE uit te voeren?

Zo ja dan ga ik van de week even langs de Mycom en haal zo'n kaart. Gaat het goed, dan houden we hem. Zo niet brengen we hem terug :)

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Nee kan niet met een 9600SE. Dat is gewoon een 9600 die veel lager geklokt is. Geen extra pipelines die in of uit te schakelen zijn dus.

Koekie?

• neographikal
  • Niet online
Hazuki schreef op 11 december 2003 @ 19:09:
Nee kan niet met een 9600SE. Dat is gewoon een 9600 die veel lager geklokt is. Geen extra pipelines die in of uit te schakelen zijn dus.
Ai das jammer, ik dacht dat het hetzelfde zou zitten als met de 9800SE

Helaas, toch bedankt :)

Anoniem: 95124

ik heb mijn ATI 9800SE 128 MB (215 euro) lekker omgeruild naar een GeForce FX 5900 128 MB (249 euro) op de HCC, ik hoefde maar 35 euro bij te lappen.
Ik had namelijk de zaterdag op de HCC een 9800SE gekocht met de gedachten hem te modden naar een 9800 Pro. lukten niet dus de volgende dag terug. De 9800SE terug gebracht , geld terug gekregen en een vet coolen FX 5900 gekocht. WAY beter. })

Ik had eerst een GeForce 4 TI4200 64 MB en had gelezen dat de ATI's sneller waren en dat je de 9800SE in de meeste gevallen kon modden naar een 9800 Pro.
Nou met mijn 9800SE lukten dat mooi niet en tussen de 400 en 350 euro betalen voor een 9800 Pro vond ik te veel. :(

Zag ik lekker op de HCC een FX 5900 liggen voor 250 euro die net zo snel is als een 9800 Non pro en soms zelfs sneller en met een overclock (core 500 Mhz, mem 900 Mhz) makelijk de 9800 Pro kan bijhouden en hem er zelfs uit kan draaien in de meeste benchmarks. :P

Toen wist ik het wel, GEEN ATI meer voor mij.

IK blijf lekker bij Nvidia. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 95124 op 11-12-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou, kheb een powercolor 9800se bij gistron gekocht, ennuh , die hebben 4 ram blokjes op een rij, 128 bit :(. Toch even de omega drivers geinstalleerd. Result: als ik in windows kom, zwart beeld, en kan niets. Deze kaartjes zijn dus niet echt modbaar lijkt me. Maar zijn de wel gelukte powercolor mods met normale pcb layout ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Iemand al geprobeerd die dip switch om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
GG85 schreef op 12 december 2003 @ 15:37:
Iemand al geprobeerd die dip switch om te zetten?
Voor NTSC? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 15:49
py.mosjuh schreef op 10 december 2003 @ 16:42:
[...]

het KAN dus wel zonder extra/betere koeling om de 9800se op 9800pro te draaien?
...
Ja hoor. De gemodde kaart draait hier perfect op stock speed (380/340) met de standaard koeling. Moet er wel bij zeggen dat m'n kast nog open is. M'n Zalman voeding is perfect stabiel en stil, maar veel airflow genereerd ie helaas niet :'( M'n cpu wordt al 11 graden heter @full load met dichte kast. Ik ben bang dat de Radeon gaat trippen als ik em opsluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

K....Hercules IAW 9800se aangeschaft!

NAtuurlijk softmod geprobeerd en tot nu toe geen artifacts.

Maar wat is nou een goede test voor artifacts? Ik lees namelijk dat het nogal verschilt per spel!

Die fan maakt trouwens wel vollop herrie zeg! Die moet zeker gemod worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Rendering with natural light (ati.com) is zeer geschikt om te testen op artifacts. Voor het testen op checkers is de pipedream demo wel vrij goed. En natuurlijk moet je ff 3DMark 01/03 draaien op verschillende FSAA/AF settings.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Rendering with light geeft tot nu toe geen enkele artifact.

Kan 3dmark 2001 Se niet draaien omdat ie loopt ze zeiken dat DirectX 8.1 geinstalleerd moet zijn terwijl ik 9.0b geinstalleerd heb!

Maar ff 2003 downloaden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Smarron

The bend

acidfever schreef op 13 december 2003 @ 19:47:
Rendering with light geeft tot nu toe geen enkele artifact.

Kan 3dmark 2001 Se niet draaien omdat ie loopt ze zeiken dat DirectX 8.1 geinstalleerd moet zijn terwijl ik 9.0b geinstalleerd heb!

Maar ff 2003 downloaden dan.
Of de patch van Futuremark, dan kun je 2001se weer gewoon draaien. :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:17

nFo

Ik koop dan toch maar een GeForce FX 5900 voor € 225,-
http://www.geizhals.at/deutschland/a56494.html
Zet meer zoden aan de dijk. :p
Ik woon toch in duitsland

En wie nog een ATI Radeon 9800 SE zoekt moet hier zijn:
http://www.geizhals.at/deutschland/a63809.html
€ 169,- :)

Is er trouwens geen Soldeer Mod i.p.v. die software hack ?
( Net zoals van die ATI Radeon 9500 naar 9700 )

[ Voor 77% gewijzigd door nFo op 13-12-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed, het is bijna kerst dus de bonus is bijna in de pocket -> computer upgrade :D

Nu wil ik dus gaan voor de Hercules AIW 9800SE, ene kant door AIW extra's, andere kant door de evt. mod naar 9800pro. Mooi dat er hier dus een topic voor loopt, ik loop namelijk nog met 1 vraag (welke een handige toevoeging zou zijn bij de starttopic).

Ik neem aan dat slagingskans bij de softwaremod alsmede de biosmod gelijk aan elkaar zijn, maar welke is nu beter (lees sneller) qua performance? Gezien ik geen pci-video kaart heb, kan ik bij falen van de bios mod heel moeilijk weer terug gaan naar de oude bios, bij de driver-mod is het simpel drivers opnieuw installeren (neem ik aan? :?).

Dus welke van de 2 mods is beter aan te raden?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Softmod, aangezien er (nog) geen mogelijkheid is om een 9800SE AIW te flashen naar pro. Performance zou hetzelfde zijn (duh :/)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Oke, ff 3dmark 2001 SE gedraait met 1024 x 768 32 Bit 4x AA

Geen artifacts te zien (tot nu toe dan!)

Score: 13223

IS dat wat?

[ Voor 20% gewijzigd door acidfever op 14-12-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Nee. Veelste laag. Ik haal met mijn ti4400 al 14200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

RommelD schreef op 14 december 2003 @ 16:04:
Nee. Veelste laag. Ik haal met mijn ti4400 al 14200.
Niet op 4x AA ;)

Edit:
@ Acidfever: draai eens 3DMark03

[ Voor 12% gewijzigd door Syzzer op 14-12-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Ben ik aan het downen as we speak. Lijkt me inderdaad wel erg stug dat je net zo hoog scoort als een 9800Pro met een TI4400 op 4X AA.

Zonder AA haal ik ook veel en veel meer!

Zal zo eens zonder AA draaien.

Hmmmm......krijg elke keer een foutmelding over een corrupt bestand tijdens de installatie van 3dmark 2003. Zal dus ff overnieuw moeten downloaden denk ik!

More results later!

[ Voor 41% gewijzigd door acidfever op 14-12-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik haal ook niet zo'n fantastische 3dmark01 score:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7316319
maar in 3dmark03 haal ik 5500, ik mag niet klagen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99936

Ik heb net m'n Hercules 9800SE AIW ontvangen. Gehackte driver gedownload en geinstalleerd. 3DMark 2001SE en Futuremark 03 gedraaid, geen corruptie :P . Met Rivatuner gekeken of hij 8x1 liep dit deed hij. OC @ 385/760 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ik had dit al gevraagd in het Waterkoelingsvragen topic, maar daar werd er niet op gereageerd. Daarom vraag ik het nu hier. Weet iemand welke waterblokjes compatible zijn met de 9800se AIW?
Ik las ergens dat iig de maze4-1 niet past, dus die valt al af.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 99936 schreef op 14 december 2003 @ 21:09:
Ik heb net m'n Hercules 9800SE AIW ontvangen. Gehackte driver gedownload en geinstalleerd. 3DMark 2001SE en Futuremark 03 gedraaid, geen corruptie :P . Met Rivatuner gekeken of hij 8x1 liep dit deed hij. OC @ 385/760 Mhz.
waar besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Milanza schreef op 14 december 2003 @ 21:16:
Ik had dit al gevraagd in het Waterkoelingsvragen topic, maar daar werd er niet op gereageerd. Daarom vraag ik het nu hier. Weet iemand welke waterblokjes compatible zijn met de 9800se AIW?
Ik las ergens dat iig de maze4-1 niet past, dus die valt al af.
je moet gewoon ff kijken hoe groot zo'n blokje is, en of dat past met die tv-tuner, de kaart zelf is net als alle andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Zoek ook nog steeds iets goeds wat betreft koeling. Standaard koeling op die AIW is echt vollop herrie!

Die Zalman vindt ik een beetje teleurstellend koelen tegenover retail koelers.
En geen memory koeling ook.

Kan alleen niet echt veel goede reviews vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 08:01

tutterke

Klein maar tapper!

Nu wil ik de Sapphire Radeon 9800 SE GOLD AiW enhanced kopen op radeon-shop, maar daar is geen afstandbediening bij... Vermits ik hem toch wil gebruiken om tv op te nemen, etc. heb ik ze wel nodig.

Maar zijn die remotes van AiW wat ? Of kan je beter eentje apart kopen ?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

tutterke schreef op 15 december 2003 @ 10:20:
Nu wil ik de Sapphire Radeon 9800 SE GOLD AiW enhanced kopen op radeon-shop, maar daar is geen afstandbediening bij... Vermits ik hem toch wil gebruiken om tv op te nemen, etc. heb ik ze wel nodig.

Maar zijn die remotes van AiW wat ? Of kan je beter eentje apart kopen ?
je kan um bij radeon-shop.de gewoon er los bij bestellen hoor!

[update mijn bestelling:] mijn geld is aangekomen en de boel wordt binnenkort opgestuurd (binnen 5 werkdagen na vrijdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 08:01

tutterke

Klein maar tapper!

Dat was eigenlijk m'n vraag niet, maar kom ;)

Hoe is de AiW kwaliteit eigenlijk van die beestjes ? Goed genoeg om er regelmatig tv met op te nemen ? Of moet je dan toch eerder neigen naar een pvr350 ofzo ?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

en zojuist de Hercules 9800SE AIW besteld. Hopelijk morgen binnen, i'll keep u updated.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
tutterke schreef op 15 december 2003 @ 11:22:
Dat was eigenlijk m'n vraag niet, maar kom ;)

Hoe is de AiW kwaliteit eigenlijk van die beestjes ? Goed genoeg om er regelmatig tv met op te nemen ? Of moet je dan toch eerder neigen naar een pvr350 ofzo ?
het is natuurlijk geen tv-kwaliteit, maar ik vind het best redelijk vergeleken met andere tvkaarten. de afstandbediening is niet per-se nodig, maar werkt wel prettig.
Ik zou trouwens die gewone nemen ipv gold, aangezien die ook 2.8 ns geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2024
De mijne heb ik zelf weer terug gezet naar 4x1.
Omdat ik bij 8x1 vage artifacts verschijnen soort licht puntjes.

Ik heb mijn kaart getest (Radeon 9800se 128 mb van mao view)
Op zowel 3dmark2001se als 3dmark03.

Bij 3dmark2001se heb ik gedraait geen enkel probleem te zien perfect beeld
en snelheid.

Maar daarna kwam 3dmark03 deze vertoonde veel fouten.

- Kreeg die licht puntjes weer in mijn beeld bij sommige testen.

De snelheid was wel goed maar de beelden niet.

Verder heb ik de volgende games getest.

Splinter Cell - Geen problemen.
Star wars knights of the old republic - Hier geen enkel probleem.
Doom III alpha - Hier erg veel problemen door die puntjes slecht beeld kwaliteit.
Battlefield 1942 WWII - Geen enkel probleem opgetreden.
Savage the battle of newerth - een paar lichtpuntjes op bepaalde plekken maar niet storend.
Halo - stond vol met deze puntjes het water als je granaten gooit dan de rook ervan gaf ook die puntjes weer en de bumpmapping of zo op de muren af en toe ook.

Ik heb aan de hand van de games bestoten om hem weer op zijn oude formaat te laten draaien 4x1.

Als iemand hier een oplossing voor heeft de puntjes hoor ik het graag.

Dit is ook al besproken eerder maar wou ff weten of iemand het nu al gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Gatygun schreef op 15 december 2003 @ 22:48:

Omdat ik bij 8x1 vage artifacts verschijnen soort licht puntjes.
Kun je daar eens een screenshot van maken?
Bv met fraps.com
Dit is niet dat schaakbord patroon neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Cableguy schreef op 16 december 2003 @ 10:38:
[...]

Kun je daar eens een screenshot van maken?
Bv met fraps.com
Dit is niet dat schaakbord patroon neem ik aan?
dit wijst meestal op een temperatuur probleem
Deze stippen zie je op bijv. hoekpunten van objecten. Ik krijg er soms ook een enkele wanneer ik lange tijd heb gegamed.

Ik heb dit opgelost door de vga kaart uit te rusten met extra koelblokjes op alle chips die maar een beetje warm werden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Ik ben vrij nieuw op het gebied van kooling etc etc. en ik ben er zeker van dat ik bij radeon shop eentje ga halen. nu heb ik 2 vragen.

Je kan daar een normaal enhanced versie krijgen en een Gold enhanced daar betaal je dan wel 20 euro meer voor maar wat het verschil is? 2.8ns geheugen? heb je daar veel baat bij?

ik ben ook van plan om die zalman en koelblokjes op die site te halen. maar daarover ook een vraag. hoe zet je die koelblokjes vast aan je geheugen modulen?

en die zalman kan je vast met handleiding vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 23:12
Kaizah schreef op 16 december 2003 @ 14:37:
Ik ben vrij nieuw op het gebied van kooling etc etc. en ik ben er zeker van dat ik bij radeon shop eentje ga halen. nu heb ik 2 vragen.

Je kan daar een normaal enhanced versie krijgen en een Gold enhanced daar betaal je dan wel 20 euro meer voor maar wat het verschil is? 2.8ns geheugen? heb je daar veel baat bij?

ik ben ook van plan om die zalman en koelblokjes op die site te halen. maar daarover ook een vraag. hoe zet je die koelblokjes vast aan je geheugen modulen?

en die zalman kan je vast met handleiding vast maken.
-verschil tussen gold en enhanced is het geheugen. de gold heeft 2.8ns geheugen en de enhanced iets trager geheugen (3.3ns dacht ik). ik heb wel ergens in dit forum gelezen dat het gewoon gerelabelde 2.8ns was en dus gelijk moest zijn...
-bij die zalman blokjes zit volgens mij temperatuurgeleidende lijm. je moet ze er dus met deze lijm opplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb ook een 9800se aiw gold besteld op die radeon-shop site. Zit nu te wachten op me postbankoverschrijfkaarten voor het buitenland :( wat een week gaat duren :( (grmbl!).
Lees net dat iemand zegt dat op die ander ook 2.8ns geheugen zit. Is dit echt zo? want dan zou ik lekker 20 euro voor niets extra zitten te betalen. Lijkt me opzich dat 2.8ns wel aardig veel scheelt dus daarom had ik maar 20 euro erbij gedaan. Wil toch gaan overklokken dus of ik nou meteen goed geheugen erop heb of dadelijk veel heatsinks koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
jpvk007 schreef op 16 december 2003 @ 14:51:
[...]

-verschil tussen gold en enhanced is het geheugen. de gold heeft 2.8ns geheugen en de enhanced iets trager geheugen (3.3ns dacht ik). ik heb wel ergens in dit forum gelezen dat het gewoon gerelabelde 2.8ns was en dus gelijk moest zijn...
-bij die zalman blokjes zit volgens mij temperatuurgeleidende lijm. je moet ze er dus met deze lijm opplakken.
250 euro versie = 3.3ns
270 euro versie = 2.8ns

- dan back to me. dus je kan ongeveer net zo ver klokke met 3.3ns? dan betaal ik liever 20 euro minder
-en is het wel lekker voor de tv-tuner zo dicht bij warmte producerende componente(clocked core/memory)?

tis me nu ook opgevallen dat gold edition 40mhz hoger geclocked is dan normal

[ Voor 14% gewijzigd door Kaizah op 16-12-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
jup, die gold versie draait standaard 340 mhz, de normale 300.
ik heb de normale en die draait zonder problemen op 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Dat is dus hetzelfde als wat een kaart met 2.8ns geheugen haalt.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
hercules draait standaard al op 380/340 en die hebben ook geen 2.8ns geheugen. Ik weet niet tot hoever je de 2.8ns memchip kan overclocken, maar in dit topic en iig deel 2 staan genoeg posts waar mensen >340 halen met hun 3.3ns geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ik haal 362 met gewoon 3,3ns geheugen op de Sapphire AIW enhanced

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2024
Hier ben ik weer over mijn Radeon 9800se van mao view

Gewoon in internet explorer zetten.

http://i311.z0r.nl/TAKEN%20blok%202/Rick/a/Halo.JPG

Dit is een foto van hoe het eruit ziet zoom in op het schip als je het niet goed ziet

verder draait hij echt stukken sneller halo gaat hakkerig op mijn systeem zie eerdere topic.
Als ik alles op hoog het staan en aan met resolutie van 1024x7.. resolutie

Mijn kaart draait standaard 380/340 misschien handig.

Zeg als iemand het weet hoe ik die puntjes weg kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
je zou kunnen proberen je geheugen/core terug te klokken of je geheugen beter te coolen. Misschien dat dat helpt? Ziet er wel een beetje uit als te ver overclocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ati Retail 9800SE

Ik zit een beetje te twijfelen voor deze kaart, ziet er perfect uit voor de prijs. Maar weet iemand of er Samsung dan wel Infineon op zit? Ik zie vrijwel niemand hier (heb ff vlug ctrl+f gedaan) met de retail Ati. Zou deze niet te modden zijn (of minder, Ati die de mindere chips op de eigen kaarten zet? )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
neographikal schreef op 17 december 2003 @ 10:41:
Ati Retail 9800SE

Ik zit een beetje te twijfelen voor deze kaart, ziet er perfect uit voor de prijs. Maar weet iemand of er Samsung dan wel Infineon op zit? Ik zie vrijwel niemand hier (heb ff vlug ctrl+f gedaan) met de retail Ati. Zou deze niet te modden zijn (of minder, Ati die de mindere chips op de eigen kaarten zet? )?
LET OP: Alleen bij gelijktijdige aanschaf van een PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Cableguy schreef op 17 december 2003 @ 10:44:
[...]

LET OP: Alleen bij gelijktijdige aanschaf van een PC
Jezus, excuses dit had ik niet gezien... Fijn dat ze hem dan in een prijslijst zetten tussen alle andere kaarten...

Sorry

Het zag er wel erg lekker uit voor die prijs :)

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 17-12-2003 10:47 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.