Problemen met Sapphire 9600 Xt 256 MB

Pagina: 1
Acties:

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb laatst op de HCC dagen een Sapphire 9600 XT 256 MB gekocht, maar het ding wilt gewoon niet werken.

Als ik bv Generals opstart dan zie ik mooi dat menu, beweeg ik de muis hangt ie.
Dan moet ik de pc opnieuw opstarten.

Dit iop te lossen door hardware Accleration een stap lager te zetten, maar dan komt het volgende probleem; na een half uur dan hoor je een biep en de computer gaat uit
Iemand een idee?

Ik heb catalyst drivers 3,6 tot 3,9 geprobeerd en alles drivers hebben hetzelfde probleem.

Ik heb;

Aopen ax45-533 Plus
P4 2,4 GHz
1024 MB pc 2700
2 x 80 GB maxtor
Sapphire Radeon 9600 XT 256 MB
Windoos XP met alle updates

Iemand ???

Verwijderd

ik heb toevallig mijne vanmiddag omgeruild maar had zelde soort problemen

onder quake3 bijv was aan het spelen en ineens hop scherm uit, beeldscherm kwam met melding out of freq.

zelfs met opstarten bij het bios strepen dat ding, heb sinds net een nieuwe nu nog geen klachten, waarschijnlijk had ik een video kaart met brak geheugen.

oh ja probeer eens agp fast write uit tezetten in je bios dit schijnt nog wel eens conflicten tegeven heb ik gelezen,

suc6

trouwens er lopen nog wat draadjes over dit onderwerp

Sapphire radeon 9600xt probleem

Geheugen brak op radeon 9600xt?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 17:45 ]

Verwijderd

De Gesnaakte schreef op 03 december 2003 @ 16:47:
Ik heb laatst op de HCC dagen een Sapphire 9600 XT 256 MB gekocht, maar het ding wilt gewoon niet werken.

Als ik bv Generals opstart dan zie ik mooi dat menu, beweeg ik de muis hangt ie.
Dan moet ik de pc opnieuw opstarten.

Dit iop te lossen door hardware Accleration een stap lager te zetten, maar dan komt het volgende probleem; na een half uur dan hoor je een biep en de computer gaat uit
Iemand een idee?

Ik heb catalyst drivers 3,6 tot 3,9 geprobeerd en alles drivers hebben hetzelfde probleem.

Ik heb;

Aopen ax45-533 Plus
P4 2,4 GHz
1024 MB pc 2700
2 x 80 GB maxtor
Sapphire Radeon 9600 XT 256 MB
Windoos XP met alle updates

Iemand ???
weet je, ik heb presies hetzelfde probleem in generals! als ik me muis beweeg slaat me pc echt helemaal vast en moet ik rebooten. Het vreemde is dat ie het gister nog wel gewoon deed 8)7 fastwrites aan of uit zetten maakt bij mij ook niet uit.

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 18:14:
[...]

weet je, ik heb presies hetzelfde probleem in generals! als ik me muis beweeg slaat me pc echt helemaal vast en moet ik rebooten. Het vreemde is dat ie het gister nog wel gewoon deed 8)7 fastwrites aan of uit zetten maakt bij mij ook niet uit.
had ik ook als je naar hardware acceleration gaat en je zet het een stapje lager is het weg

maar dan gaat je muis raar doen

ik ga even die fastwrite zowel software matig als in het bios uitzetten

kan het de voeding misskien zijn? qtec 400 watt

Verwijderd

De Gesnaakte schreef op 03 december 2003 @ 19:08:
[...]

had ik ook als je naar hardware acceleration gaat en je zet het een stapje lager is het weg

maar dan gaat je muis raar doen

ik ga even die fastwrite zowel software matig als in het bios uitzetten

kan het de voeding misskien zijn? qtec 400 watt
ik heb hier een qtec 550 w tot nu toe geen problemen meer maar ik zal niet tevroeg juichen :9

Verwijderd

voeding is het niet ik heb een chieftec 360watt en daar heb ik ook geen problemen mee. hardware versnelling lager zetten is iid een beetje kut. ook omdat je dan die dure kaart niet helemaal benut :P

Verwijderd

Ik heb de sapphire 9600XT in combinatie met de MSI K8T NEO FIS2R.
Gisteren ben heb ik wat spellen uitgeprobeerd die stukvoorstuk een zwart scherm gaven waarna de computer muurvast zat. :(
Bij sapphiretech wordt er ook een hoop geklaagd over de 9600 plank... En daar vond ik dat het kan helpen om AGP op 4x te zetten. 8)7

Daarmee heb ik een uur lang Prince2 kunnen spelen in 1280x1024. Alle toeters en bellen aan en immer vloeiend.. :z

Weet iemand wat ik in de praktijk zal merken van het 8->4 zetten?? Volgens mij moet het wel meevallen, de kaart heeft 256 MB, waarvan max 128 wordt gebruikt voor het alloceren van het scherm... En in de rest moet ie toch aardig wat textures e.d. op kunnen bergen... :7

tnx, H

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Het verschil tussen AGP 4x en 8x is erg klein, gaat meestal om enkele procenten, dat merk je dus vrijwel niet. Een hogere AGP-snelheid zorgt er alleen voor dat er een hogere doorvoersnelheid is, maar de doorvoersnelheid van AGP 4x is vaak nog meer dan genoeg :)

The devil is in the details.

Verwijderd

ik had dezelfde kaart ook op de HCC gekocht (mycom stand); ik kreeg heb met geen mogelijkheid aan het draaien op mijn voorheen probleemloos systeem. Om ff van het gezeur af te zijn het ik hem een week later omgeruild tegen een fx-kaartje, welke tot op heden probleemloos draait...
Pagina: 1